abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:22:30 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187506905
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het zijn toch allemaal jouw kinderen?
Ah shit. Deze korte conversatie maakt weer veel duidelijk.
Maar goed, dat deze optie eens langskomt in dit topic kan geen kwaad natuurlijk...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:49:44 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187507441
Als dit geen medische toestand was had ik zelfs de kinderen wel betrokken bij de bevalling.

De echte geboorte even uit de kamer, maar zo snel mogelijk erbij.

Gaat nu ook gebeuren. De kinderen mogen als eerste kijken, aanraken, ruiken en knuffelen. Opa’s en oma’s licht ik daarna wel in en ontvang ik bij voorkeur thuis dit maal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187507512
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:49 schreef Ticootje het volgende:
Als dit geen medische toestand was had ik zelfs de kinderen wel betrokken bij de bevalling.

De echte geboorte even uit de kamer, maar zo snel mogelijk erbij.

Gaat nu ook gebeuren. De kinderen mogen als eerste kijken, aanraken, ruiken en knuffelen. Opa’s en oma’s licht ik daarna wel in en ontvang ik bij voorkeur thuis dit maal.
Senna wil er wel bij zijn maar Jules is dan net 2. Opa's en oma's mogen wegblijven wat mij betreft, minder gezeik is altijd goed.
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:03:43 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187507786
Als de bevalling echt medisch is, dan is de bevalkamer vol zat. Geen plek voor kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:56:14 #205
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_187509051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:58 schreef Lemijn het volgende:
Grootste nadeel van een kraamhotel lijkt mij dat je als man gelijk een achterstand hebt, omdat de default dan de eerste dagen is: moeder fulltime bij baby, vader komt (met grote kinderen?) dagelijks langs. Dus jij krijgt dan veel minder mee.
Ik heb weleens gehoord dat er moeders zijn die het fijn vinden dat ze hun aandacht niet de hele tijd hoeven te verdelen tussen baby en oudere kinderen en daarom juist wel naar het kraamhotel gaan: maximaal wennen aan de nieuwe baby.
Ik was na mijn spoedkeizersnede de eerste twee nachten in t ziekenhuis, en omdat ik in de oudbouw lag moest man naar huis ;( ik vond het afschuwelijk.

Toen ik na 48u ontslagen werd was het 22.30 s avonds en mocht ik alleen naar huis als er kraamhulp was. Dat was er niet, dus eigenlijk moest ik NOG een nacht alleen. Maar gelukkig kon ik toen naar het kraamhotel.

Daar kon man bij me blijven, en was een fijne laatste nacht in t zkh voor ons. Lekkerder ontbijtje ook trouwens :+

Ik zou t liefste meteen naar huis gaan bij een eventuele tweede, maar ik zou toch 1 nacht kraamhotel reserveren, zodat ik na een gewone bevalling niet alsnog alleen moet blijven slapen ofzo, omdat er nog geen kraam is thuis.
Kwak
pi_187510120
Wij zijn ons aan het oriënteren op kraamzorg en er zijn er enkele die aanbieden dat de kraamzorg een paar uur komt als je 's avonds of 's nachts thuiskomt. Dat klinkt met de ervaringen hier als best wel een goed idee :)

Wij hebben net de termijnecho gehad en alles gaat goed met onze blijkbaar wiebelkont! Alles erop en eraan maar te veel beweging voor een mooie foto :7
pi_187510753
Lot! Wat tof, nummer vier *O* gefeliciteerd!
E.
pi_187512553
Gefeliciteerd L0t!
Schudden voor gebruik
pi_187514543


[ Bericht 100% gewijzigd door Mamaschaap op 20-06-2019 02:36:48 ]
  donderdag 20 juni 2019 @ 07:11:50 #210
208890 June.
Seriously?
pi_187515106
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:54 schreef Sicilia het volgende:
Deze zwangerschap is echt anders dan de vorige. Voel haar nu heel af en toe terwijl ik de andere keren echt al veel meer beweging voelde met 16 weken.

Hoe trekt iedereen het warme weer?
Airco op het werk dus prima :7
Ik zou gewoon graag eens goed slapen, nu kan het nog |:( Ik ben normaal een buikslaper en op de zij/rug/voedingskussen: het ligt allemaal niet zo lekke als eerder. Grmbl.

Wow en @L0t de vierde’ Spannend!
Shine bright like a diamond.
pi_187515304
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:45 schreef B.ertha het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren op kraamzorg en er zijn er enkele die aanbieden dat de kraamzorg een paar uur komt als je 's avonds of 's nachts thuiskomt. Dat klinkt met de ervaringen hier als best wel een goed idee :)
Zeker goed om mee te nemen, hier niet bewust gedaan. Maar onze ervaring in het ziekenhuis was dat doordat het druk was er weinig aandacht voor ons was. We moesten op de bel drukken als ik N aan de andere kant aan wilde leggen (borstvoeding) en toen de andere verpleegkundige binnen liep had ik echt het gevoel dat ze niet daarvoor had willen komen.
Om 21:00 bevallen, om 23:00 vroegen ze wat we wilden. Naar huis dus want we hadden niet het gevoel dat ze ons ergens extra in steunden. Toen gaven ze ook aan dat dat alleen kon als er een kraamzorg zou komen. Uiteindelijk nog tot 1:00!! (Geen idee of dat normaal is) Moeten wachten totdat ze de ontslagpapieren hadden gemaakt. Ook in die tijd niemand van personeel meer gezien en dat bevestigde ons gevoel. Het was immers onze eerste, daar lag ze dan, en nu!? Dat gevoel een beetje. Bij een volgende zal dat anders zijn denk ik. 1:15 thuis; en van 1:30-3:00 kraamzorg gehad die de volgende ochtend om 8:30 er weer was. (Dat was een uitzondering dat het dezelfde was, maar voor ons heel fijn).
Ze heeft geholpen met aanleggen en überhaupt vertelt dat het eigenlijk wel weer tijd daarvoor was toen we thuiskwamen. Daarnaast nog wat andere tips voor de eerste nacht.
Als ik dit typ ben ik weer heel blij met deze keuze, maar wist vooraf dus niet dat dat niet had gekund bij een andere organisatie!
pi_187515532
Gefeliciteerd L0t!

Goed om te weten Nolita. En wat vervelend dat je zo compleet aan je lot overgelaten werd zeg :{
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:32:56 #213
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187518423
Dankjulliewel O+

*O* L0t gefeliciteerd! Wat tof, nog zo'n leukerd erbij O+

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:54 schreef Sicilia het volgende:
O Ela wat een prachtige foto's O+
En ook erg mooie namen heb je gekozen! Hele onnozele vraag misschien maar een lotusbevalling, was dat nu ook mogelijk?

En Majo, gecondoleerd ;( wat verdrietig zeg!

Pff vandaag 16 weken en 4 dagen en echt heel veel vocht in mijn voeten/enkels. Heb ik echt nog nooit gehad dus het verbaasd me echt haha, had dat zo vroeg in de zwangerschap nog niet verwacht.

Deze zwangerschap is echt anders dan de vorige. Voel haar nu heel af en toe terwijl ik de andere keren echt al veel meer beweging voelde met 16 weken.

Hoe trekt iedereen het warme weer?
We hebben inderdaad een lotusgeboorte gedaan, voor beide baby's. O+

De vrvr heeft van te voren uitgelegd dat normaalgesproken gebruikelijk is bij een tweeling om de eerste af te klemmen vlak na de geboorte (ivm preventie eventuele transfusie problemen), maar ze wist dat voor ons lotus belangrijk was en in overleg vond ze het dus prima om dat niet te doen.

Ze vertelde ook dat de navelstreng van de eerste baby wel echt dicht gedrukt wordt door de geboorte van nummer twee (in feite dus 'afgeklemd') en dat dat dan niet meer terug 'open' gaat. Dus de bloedstroom stopt dan voor baby 1, maar de energetische verbinding blijft natuurlijk wel instant. Voor ons was het belangrijk om dat natuurlijk te laten gebeuren, dus niet handmatig afklemmen en daarna de klem eraf, maar dat de navelstreng vanzelf en natuurlijk zou worden dichtgedrukt bij de geboorte van baby twee. Dus dat hebben we gedaan.

Uiteraard ook afgesproken dat mocht er iets aan de hand zijn, dat er dan wel in overleg ingegrepen zou mogen worden (bijv. als duidelijk zou zijn dat er zo'n transfusie probleem zou zijn wat kan voorkomen bij tweelingen, dat de ene het bloed van de ander pikt zeg maar, want dan kan er extra bloed van de baby wegstromen naar de andere), maar enkel interventies in overleg als er werkelijk iets aan de hand bleek en niet vooraf enkel ter preventie.

De eerste baby is dus wel ook vast gebleven aan de placenta, maar de navelstreng was wel dichtgedrukt bij de uitdrijving van baby twee. Je merkte bijv. dat de navelstreng eerder ging indrogen en dat de baby wat lichter van kleur was (minder bloed terug gekregen) ook al werd baby twee pas 70 minuten na baby 1 geboren.

Van oorsprong hadden ze overigens beide een eigen placenta, maar die was helemaal aan elkaar vastgegroeid tot 1 placenta. Het was dus logistiek weer een stapje geavanceerder die eerste dagen. ;) Ik heb er trouwens een hele mooie foto van!

Voor wie benieuwd is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby één liet na precies 3 dagen los en baby twee na 5 dagen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:34:56 #214
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187519111
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:32 schreef elamanilo het volgende:
Dankjulliewel O+

*O* L0t gefeliciteerd! Wat tof, nog zo'n leukerd erbij O+
[..]

We hebben inderdaad een lotusgeboorte gedaan, voor beide baby's. O+

De vrvr heeft van te voren uitgelegd dat normaalgesproken gebruikelijk is bij een tweeling om de eerste af te klemmen vlak na de geboorte (ivm preventie eventuele transfusie problemen), maar ze wist dat voor ons lotus belangrijk was en in overleg vond ze het dus prima om dat niet te doen.

Ze vertelde ook dat de navelstreng van de eerste baby wel echt dicht gedrukt wordt door de geboorte van nummer twee (in feite dus 'afgeklemd') en dat dat dan niet meer terug 'open' gaat. Dus de bloedstroom stopt dan voor baby 1, maar de energetische verbinding blijft natuurlijk wel instant. Voor ons was het belangrijk om dat natuurlijk te laten gebeuren, dus niet handmatig afklemmen en daarna de klem eraf, maar dat de navelstreng vanzelf en natuurlijk zou worden dichtgedrukt bij de geboorte van baby twee. Dus dat hebben we gedaan.

Uiteraard ook afgesproken dat mocht er iets aan de hand zijn, dat er dan wel in overleg ingegrepen zou mogen worden (bijv. als duidelijk zou zijn dat er zo'n transfusie probleem zou zijn wat kan voorkomen bij tweelingen, dat de ene het bloed van de ander pikt zeg maar, want dan kan er extra bloed van de baby wegstromen naar de andere), maar enkel interventies in overleg als er werkelijk iets aan de hand bleek en niet vooraf enkel ter preventie.

De eerste baby is dus wel ook vast gebleven aan de placenta, maar de navelstreng was wel dichtgedrukt bij de uitdrijving van baby twee. Je merkte bijv. dat de navelstreng eerder ging indrogen en dat de baby wat lichter van kleur was (minder bloed terug gekregen) ook al werd baby twee pas 70 minuten na baby 1 geboren.

Van oorsprong hadden ze overigens beide een eigen placenta, maar die was helemaal aan elkaar vastgegroeid tot 1 placenta. Het was dus logistiek weer een stapje geavanceerder die eerste dagen. ;) Ik heb er trouwens een hele mooie foto van!

Voor wie benieuwd is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby één liet na precies 3 dagen los en baby twee na 5 dagen.
Oh ela, deze foto zou echt in elk boek over zwangerschappen moeten staan.
Wauw! O+
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:48:59 #215
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187519270
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:34 schreef Sisu het volgende:

[..]

Oh ela, deze foto zou echt in elk boek over zwangerschappen moeten staan.
Wauw! O+
O+
pi_187519287
Even voor de duidelijkheid: een ziekenhuis kan je toch onmogelijk dwingen om daar te blijven? Als je het zelf wel een paar uur zonder kraamzorg ziet zitten 's nachts dan kan een ziekenhuis je bij mijn weten toch echt niet daadwerkelijk tegenhouden..
Let me see you stripped down to the bone
pi_187519289
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:32 schreef elamanilo het volgende:
Dankjulliewel O+

*O* L0t gefeliciteerd! Wat tof, nog zo'n leukerd erbij O+
[..]

We hebben inderdaad een lotusgeboorte gedaan, voor beide baby's. O+

De vrvr heeft van te voren uitgelegd dat normaalgesproken gebruikelijk is bij een tweeling om de eerste af te klemmen vlak na de geboorte (ivm preventie eventuele transfusie problemen), maar ze wist dat voor ons lotus belangrijk was en in overleg vond ze het dus prima om dat niet te doen.

Ze vertelde ook dat de navelstreng van de eerste baby wel echt dicht gedrukt wordt door de geboorte van nummer twee (in feite dus 'afgeklemd') en dat dat dan niet meer terug 'open' gaat. Dus de bloedstroom stopt dan voor baby 1, maar de energetische verbinding blijft natuurlijk wel instant. Voor ons was het belangrijk om dat natuurlijk te laten gebeuren, dus niet handmatig afklemmen en daarna de klem eraf, maar dat de navelstreng vanzelf en natuurlijk zou worden dichtgedrukt bij de geboorte van baby twee. Dus dat hebben we gedaan.

Uiteraard ook afgesproken dat mocht er iets aan de hand zijn, dat er dan wel in overleg ingegrepen zou mogen worden (bijv. als duidelijk zou zijn dat er zo'n transfusie probleem zou zijn wat kan voorkomen bij tweelingen, dat de ene het bloed van de ander pikt zeg maar, want dan kan er extra bloed van de baby wegstromen naar de andere), maar enkel interventies in overleg als er werkelijk iets aan de hand bleek en niet vooraf enkel ter preventie.

De eerste baby is dus wel ook vast gebleven aan de placenta, maar de navelstreng was wel dichtgedrukt bij de uitdrijving van baby twee. Je merkte bijv. dat de navelstreng eerder ging indrogen en dat de baby wat lichter van kleur was (minder bloed terug gekregen) ook al werd baby twee pas 70 minuten na baby 1 geboren.

Van oorsprong hadden ze overigens beide een eigen placenta, maar die was helemaal aan elkaar vastgegroeid tot 1 placenta. Het was dus logistiek weer een stapje geavanceerder die eerste dagen. ;) Ik heb er trouwens een hele mooie foto van!

Voor wie benieuwd is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby één liet na precies 3 dagen los en baby twee na 5 dagen.
Wow! Wat een verschrikkelijk mooie indrukwekkende foto! Wow! O+
pi_187519294
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:34 schreef Sisu het volgende:

[..]

Oh ela, deze foto zou echt in elk boek over zwangerschappen moeten staan.
Wauw! O+
En dit! Heel, heel gaaf! :o O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_187519301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:32 schreef elamanilo het volgende:

Wow, die foto O+ Wellicht kun je jullie verhaal later opsturen naar het NVOM, die hebben een kwartaalmagazine en ik denk dat jullie verhaal daarin een hele mooie plek verdient, vooral omdat dit soort bevallingen bij tweelingen eigenlijk vrijwel nooit voorkomen en het laat zien dat het ook anders kan, óók bij een meerling.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 20 juni 2019 @ 14:44:28 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187519944
Ohhhh Ela O+ duizend hartjes. En je jongens zijn zo mooi!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187521037
Wauw Ela! Wat ontzettend bijzonder, een lotusgeboorte van een tweeling. O+ O+ Echt een prachtige foto!
pi_187521398
Wow Ela O+
pi_187521427
Ohh ela O+ Prachtig!
pi_187521499
Prachtige foto Ela! Wow.

En idd, die placenta is niet heel groot nee. Weet niet of de grootte iets zegt over de kwaliteit, maar met twee toch wel volgrowide babys had ik m groter verwacht.

Hoe gaat het verder met je groten, wat vinden zij van het nieuwe gezin?
pi_187524001
Hey allemaal.
Vanavond een testje gedaan met m'n vrouw. Morgen zou menstruatie van m'n vrouw beginnen.
Kruidvat test geeft streepje, maar wel redelijk vaag.
Wat vinden jullie hiervan? Raak of niet? Alvast bedankt voor reacties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')