De enige echte,quote:Op maandag 10 juni 2019 15:10 schreef StateOfMind het volgende:
Dat die dingen nog bestaan joh. Die waren razend populair in de jaren '90.
Ja dat was het eerste dat ik probeerde. Ook zaten de veertjes er toen nog op. Daarna heb ik de veertjes er uit gehaald omdat iemand mij dat adviseerde. Toen het daarna nog niet opgelost was zag ik dat op foto’s (Google) de startsegmenten omgekeerd zaten waarna ik dat dus heb geprobeerd met en zonder veertjes. Helaas nog steeds geen succes,quote:Op maandag 10 juni 2019 15:36 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt de startsegmenten ook al eens gemonteerd zoals ze standaard af fabriek zaten? Zou in ieder geval het eerste zijn dat ik zou proberen.
Nee de krukas draait niet.quote:Op maandag 10 juni 2019 21:15 schreef FransDeens het volgende:
Draait de krukas nog wel? Als niet: dan is de motor vastgelopen. Als wel: doet je decompressiehendel het nog wel goed? Die knijp je in tijdens het starten, daardoor draait de motor lichter rond.
Het ringetje zit goed, het opstaande randje moet tegen de bus in de koppeling en niet in het schroefdraad van het vliegwiel.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 22:42 schreef -niemand- het volgende:
Volgens mij heb je je ring met opstaande rand verkeerdom, het opstaande randje aan de binnenkant moet naar de buitenzijde wijzen. en op jouw foto kan ik het niet goed zien maar volgens mij zit die verkeerd om.
Als je de koppeling er compleet vanaf haalt kun je dan met een sleuteltje 10 aan de krukas draaien?
Ik heb nog niet geprobeerd om de krukas met de hand te draaien. Dit gaat vrij zwaar namelijk. Maar misschien gaat het wel lichter als ik de decompressiehendel inknijp. Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:26 schreef FransDeens het volgende:
Ik bedoel dus of je de krukas met de hand kan ronddraaien. Hoe is dit probleem eigenlijk ontstaan? Zomaar, of na vervanging van iets?
Je kunt voelen of je decompressiehendel het doet door de krukas met de hand rond te draaien en te voelen of dat lichter gaat als je de hendel inknijpt.
Het ringetje zit goed. Het is wat onduidelijk te zien op de foto inderdaad.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 22:42 schreef -niemand- het volgende:
Volgens mij heb je je ring met opstaande rand verkeerdom, het opstaande randje aan de binnenkant moet naar de buitenzijde wijzen. en op jouw foto kan ik het niet goed zien maar volgens mij zit die verkeerd om.
Als je de koppeling er compleet vanaf haalt kun je dan met een sleuteltje 10 aan de krukas draaien?
Dat starten met de boormachine gaat prima.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 22:59 schreef Buikboor het volgende:
starten met een boormachine met dop 13 er op....
Ook dat zal ik nog even proberen. Bedankt voor de tip. Goed ideequote:Op donderdag 13 juni 2019 16:03 schreef FransDeens het volgende:
Je kan nog even je bougie eruit draaien en kijken of de koppeling dan wel aangrijpt met aanlopen.
Zeker wetenquote:Op vrijdag 14 juni 2019 08:48 schreef MCH het volgende:
Te veel sjiek hendige slips mee gemaakt zeker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |