abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187353521
Als dit niet in het juiste subforum staat, doe maar een kick naar de juiste.

Ik heb een Gilera Citta en die start dus niet meer. Heb ondertussen van alles geprobeerd, maar krijg hem niet meer aan de praat. De koppeling pakt niet.

Kan het misschien kloppen dat ik te grote startsegmenten heb die niet de ronding van het koppelingshuis hebben? De startsegmenten zitten trouwens andersom dan hoe ze vanaf de fabriek kwamen. Op vele foto's van het internet staan ze zoals ik ze nu heb (vanaf de fabriek was dit echter andersom). Of zie ik nog iets anders over het hoofd, -O-?

Het ringetje zit met de rand naar de koppeling.

De startsegmenten zitten volgens mij juist geplaatst en ik heb de veertjes er uit gehaald.

Volgens mij maakt het met starten niet uit hoe dit in elkaar zit. Maar als ik het goed heb zit dit ook juist geplaatst met grijze veertjes.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_187353578
Dat die dingen nog bestaan joh. Die waren razend populair in de jaren '90.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_187353770
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:10 schreef StateOfMind het volgende:
Dat die dingen nog bestaan joh. Die waren razend populair in de jaren '90.
De enige echte, :7.
  Forum Admin maandag 10 juni 2019 @ 15:36:08 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_187353900
Je hebt de startsegmenten ook al eens gemonteerd zoals ze standaard af fabriek zaten? Zou in ieder geval het eerste zijn dat ik zou proberen.
pi_187357039
quote:
5s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:36 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt de startsegmenten ook al eens gemonteerd zoals ze standaard af fabriek zaten? Zou in ieder geval het eerste zijn dat ik zou proberen.
Ja dat was het eerste dat ik probeerde. Ook zaten de veertjes er toen nog op. Daarna heb ik de veertjes er uit gehaald omdat iemand mij dat adviseerde. Toen het daarna nog niet opgelost was zag ik dat op foto’s (Google) de startsegmenten omgekeerd zaten waarna ik dat dus heb geprobeerd met en zonder veertjes. Helaas nog steeds geen succes, -O-.
pi_187360056
Draait de krukas nog wel? Als niet: dan is de motor vastgelopen. Als wel: doet je decompressiehendel het nog wel goed? Die knijp je in tijdens het starten, daardoor draait de motor lichter rond.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_187369684
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:15 schreef FransDeens het volgende:
Draait de krukas nog wel? Als niet: dan is de motor vastgelopen. Als wel: doet je decompressiehendel het nog wel goed? Die knijp je in tijdens het starten, daardoor draait de motor lichter rond.
Nee de krukas draait niet.
De buitenste ring van de koppeling draait wel, alleen het koppelingshuis draait niet mee als ik probeer aan te lopen.
De compressiehendel zou misschien ook niet helemaal oké zijn, maar dat kan ik niet testen als de koppeling niet pakt waardoor mijn krukas niet mee kan draaien.
Ik heb zelf het idee dat mijn startsegmenten te groot zijn. Maar of dat mogelijk is weet ik dus niet. Het lijkt er wel op, maar kan het nergens op internet vinden |:(
pi_187375098
Ik bedoel dus of je de krukas met de hand kan ronddraaien. Hoe is dit probleem eigenlijk ontstaan? Zomaar, of na vervanging van iets?

Je kunt voelen of je decompressiehendel het doet door de krukas met de hand rond te draaien en te voelen of dat lichter gaat als je de hendel inknijpt.
pi_187379220
Volgens mij heb je je ring met opstaande rand verkeerdom, het opstaande randje aan de binnenkant moet naar de buitenzijde wijzen. en op jouw foto kan ik het niet goed zien maar volgens mij zit die verkeerd om.

Als je de koppeling er compleet vanaf haalt kun je dan met een sleuteltje 10 aan de krukas draaien?
pi_187379739
starten met een boormachine met dop 13 er op....
pi_187382972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:42 schreef -niemand- het volgende:
Volgens mij heb je je ring met opstaande rand verkeerdom, het opstaande randje aan de binnenkant moet naar de buitenzijde wijzen. en op jouw foto kan ik het niet goed zien maar volgens mij zit die verkeerd om.

Als je de koppeling er compleet vanaf haalt kun je dan met een sleuteltje 10 aan de krukas draaien?
Het ringetje zit goed, het opstaande randje moet tegen de bus in de koppeling en niet in het schroefdraad van het vliegwiel.
pi_187400273
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:26 schreef FransDeens het volgende:
Ik bedoel dus of je de krukas met de hand kan ronddraaien. Hoe is dit probleem eigenlijk ontstaan? Zomaar, of na vervanging van iets?

Je kunt voelen of je decompressiehendel het doet door de krukas met de hand rond te draaien en te voelen of dat lichter gaat als je de hendel inknijpt.
Ik heb nog niet geprobeerd om de krukas met de hand te draaien. Dit gaat vrij zwaar namelijk. Maar misschien gaat het wel lichter als ik de decompressiehendel inknijp. Dank voor de tip!

Het probleem is onstaan na het vervangen van de complete koppeling. De oude was versleten en verroest.
pi_187400276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:42 schreef -niemand- het volgende:

Het ringetje zit goed. Het is wat onduidelijk te zien op de foto inderdaad.

Maar ik zal het met een sleutel 10 proberen te draaien i.p.v. letterlijk met de hand. Dat zal veel inspanning schelen :P
pi_187400277
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:59 schreef Buikboor het volgende:
starten met een boormachine met dop 13 er op....
Dat starten met de boormachine gaat prima.
Alleen het aanlopen gaat niet doordat de koppeling niet pakt.
pi_187406092
Je kan nog even je bougie eruit draaien en kijken of de koppeling dan wel aangrijpt met aanlopen.
pi_187415612
Te veel sjiek hendige slips mee gemaakt zeker?
pi_187416851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:03 schreef FransDeens het volgende:
Je kan nog even je bougie eruit draaien en kijken of de koppeling dan wel aangrijpt met aanlopen.
Ook dat zal ik nog even proberen. Bedankt voor de tip. Goed idee ^O^
pi_187416888
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 08:48 schreef MCH het volgende:
Te veel sjiek hendige slips mee gemaakt zeker?
Zeker weten 8-) braaap, op het achterwiel ook nog!
pi_187439639
Ik heb zojuist de decompressiehendel geprobeerd en deze functioneert naar behoren.

Maar zonder werkende koppeling krijg ik de krukas niet draaiende waardoor ik nog niet toe ben aan de functie van de decompressiehendel. |:(
pi_187543670
De Gilera rijd weer. Voor diegene die het wel iets interesseert, :P

Er was opeens een startprobleem opgedoken dat lag aan de condensator.
Ook was het vliegwiel krom waardoor er een slechte vonk ontstond heb ik mij laten vertellen.

De koppeling heb ik juist in elkaar gekregen blijkt. Want die deed het plotseling ook weer.

Ik zelf snap er nog steeds niets van, maar ik hoop dat iemand anders in de toekomst nog eens iets aan deze info kan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')