Idd bullshit. Onderdeel kost 50 euro (voor een veel grotere eMMC 64 ipv 8 Gb) en het is 3 uurtjes werk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog een bullshit artikel dan maar.
https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Dus je geeft toe dat je ongelijk hebt en gaat nu uit van ‘maar in de toekomst is het veel goedkoper’. Wat heb ik daaraan als ik nu wil rijden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is slechts een kwestie van tijd.
Terechte kritiek is prima. Onzin verkondigen kan op weerwoord rekenen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
Maar ik begrijp dat kritiek in dit topic erg gevoelig ligt.
Omdat je dingen zegt die niet waar zijn. Bijvoorbeeld dat een hybride net zo zuinig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Nou persoonlijk zie ik weinig terugquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Omdat je over de bijtellingsregels begint, wat nu eenmaal bij heel veel mensen jaloezie op heeft geroepen. Toen sjoemeldiesels voordeel kregen hoorde je niemand erover, omdat zo’n Polo Bluemotion voor een heel groot deel van de bevolking wel binnen financieel handbereik lag. Bij een BEV is dat anders en nu zijn ineens de rapen gaar. Terwijl het bijtellingsvoordeel bedoeld is om het aantal elektrische auto’s in Nederland te laten toenemen en dat werkt gewoon en bovendien het bijtellingsvoordeel in korte tijd wordt omgevormd in een bijtellingsnadeel (uitgaan van hetzelfde percentage bij een BEV is namelijk een benadeling, want de kosten zijn nu eenmaal veel lager bij dezelfde catalogusprijs).quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:23 schreef kaasplankje het volgende:
Automerkkeuze is ongeveer hetzelfde als religie, Tesla rijders voelen zich ook nog pioniers omdat er op dit moment gewoon nog niet zoveel alternatief is in volledig elektrisch behalve een Leaf, of een Zoe wat nu eenmaal niet echt een auto voor een autoliefhebber is. Daarom merk ik dat als ik dat aanvecht jullie EV rijders erg uit de slof schieten. Daarom vraag ik mev af hoe objectief je zelf bent.
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemmingquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.
Of roepen dat een Tesla maar 1x vol kan accelereren en dan leeg is. Dat een Tesla met 90 over de snelweg moet kruipen. Dat een diesel net zo schoon is.
Allemaal onwaarheden.
Als jij liever in een dikke V8 twin turbo diesel wil kachelen over ‘s lands wegen, helemaal prima. Ik heb ook gereden in milieuvervuilende auto’s, dus van mij zul je geen vingertje zien.
Maar hou het gewoon bij de feiten. Jij vindt een Tesla niets. Prima. Hoogstens de vraag: wat doe je hier dan?
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:57 schreef Tailless het volgende:
[..]
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemming
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/hquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Detailsquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...
Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je rijdt het meest efficiënt met de M3 als je 170 km/u over de snelweg kachelt en tussendoor aan de supercharger hangt.
Oh er gaat iets kapot in een auto, bijzonder hoor. Als je beetje kan googlen dan vind je dat iedere auto stuk gaat. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog een bullshit artikel dan maar.
https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Uiteraard.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:07 schreef Tailless het volgende:
Ik rij nooit te hard. Maar bij 135 is je range voldoende om heel Nederland door te crossen. Benzine verbruikt ook meer bij 135
Ik had er vandaag een discussie over.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.
Ik heb de Model 3 nu 1.5 maand, wat mij positief heeft verrast (en wat ik eigenlijk nooit als pluspunt hoor) is dat ik nooit meer hoef te tanken of op mijn bereik hoef te letten. De afgelopen dagen laad ik mijn auto rechtstreeks op met stroom uit mijn PV panelen en nog draait de meter terug. Heerlijk!
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijdenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik had er vandaag een discussie over.
Ja je laadtijd is zeker voor de baas.
Ik zo ja klopt. 9/10 is het korter dan 10 minuten of zit ik mails te beantwoorden. Tanken deed ik eerst ook 3 keer per week en dat betaalde je ook gewoon.
Echt ik werk uitgeruster sinds ik die wagen heb
Ik zit op de 8000km nu en heb hem sinds 31 sepquote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden
Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken![]()
Dit dus, ik ga bij voorkeur NOOIT meer terug naar een ICE.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
Ik wil ook niet meer zonderquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |