abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189558415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nog een bullshit artikel dan maar.

https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Idd bullshit. Onderdeel kost 50 euro (voor een veel grotere eMMC 64 ipv 8 Gb) en het is 3 uurtjes werk.

Niet dat dit geen ontwerpfout is en je wel hoge kosten hebt als je er niet tijdig bij bent, maar goed, dan kan ik nog heel veel voorbeelden noemen van andere auto’s waar de rekening na enkele jaren veel groter was en het probleem ook niet preventief op te lossen was voor een paar honderd euro.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:17:18 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189558417
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden? :)
pi_189558420
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is slechts een kwestie van tijd.
Dus je geeft toe dat je ongelijk hebt en gaat nu uit van ‘maar in de toekomst is het veel goedkoper’. Wat heb ik daaraan als ik nu wil rijden?
pi_189558423
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
Maar ik begrijp dat kritiek in dit topic erg gevoelig ligt.
Terechte kritiek is prima. Onzin verkondigen kan op weerwoord rekenen.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:23:03 #255
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189558441
Automerkkeuze is ongeveer hetzelfde als religie, Tesla rijders voelen zich ook nog pioniers omdat er op dit moment gewoon nog niet zoveel alternatief is in volledig elektrisch behalve een Leaf, of een Zoe wat nu eenmaal niet echt een auto voor een autoliefhebber is. Daarom merk ik dat als ik dat aanvecht jullie EV rijders erg uit de slof schieten. Daarom vraag ik mev af hoe objectief je zelf bent.
pi_189558497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden? :)
Omdat je dingen zegt die niet waar zijn. Bijvoorbeeld dat een hybride net zo zuinig is.
Is tesla de beste auto nee echt niet. Krijgt Tesla haat die ze niet verdienen zeker.
Anno nu is Tesla echt de beste EV kwa range en prijsklasse. Ik wil je best een lijst sturen met dingen die echt niet handig zijn hoor.

Maar goed dit is de 3e auto van tesla je ziet dat ze nog veel kunnen leren over het bouwen.

Maar de aandrijving is zo goed vering ook etc.
Kijk ik ben sws een Tesla fan daarom heb ik ook dit topic geopend. Maar dat is ook waar Tesla voor staat. Kijk ik nodig je graag een keer uit om een proefritje te doen en rij dan ook eens in een kona. Je zal zien dat Tesla het geek gehalte en rijden echt onder controle heeft.


Nog iets accu’s zijn niet gratis je kan een model 3 van 60 k daarom ook niet vergelijken met een benzine van boven de 60 k.
Eerlijker is om bij een ev er 15 k af te halen en dat vergelijken met elkaar. Dan is die tesla kwa techniek een auto van 30k en 45k. (Ook kwa bijtelling ongeveer)
Ben oprecht benieuwd welke auto net zo lekker rijd in die prijsklasse.

Eerste 6k trouwens al gereden in een maand.
pi_189558501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden? :)
Nou persoonlijk zie ik weinig terug
pi_189558561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden? :)
Omdat je over de bijtellingsregels begint, wat nu eenmaal bij heel veel mensen jaloezie op heeft geroepen. Toen sjoemeldiesels voordeel kregen hoorde je niemand erover, omdat zo’n Polo Bluemotion voor een heel groot deel van de bevolking wel binnen financieel handbereik lag. Bij een BEV is dat anders en nu zijn ineens de rapen gaar. Terwijl het bijtellingsvoordeel bedoeld is om het aantal elektrische auto’s in Nederland te laten toenemen en dat werkt gewoon en bovendien het bijtellingsvoordeel in korte tijd wordt omgevormd in een bijtellingsnadeel (uitgaan van hetzelfde percentage bij een BEV is namelijk een benadeling, want de kosten zijn nu eenmaal veel lager bij dezelfde catalogusprijs).
pi_189558579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:23 schreef kaasplankje het volgende:
Automerkkeuze is ongeveer hetzelfde als religie, Tesla rijders voelen zich ook nog pioniers omdat er op dit moment gewoon nog niet zoveel alternatief is in volledig elektrisch behalve een Leaf, of een Zoe wat nu eenmaal niet echt een auto voor een autoliefhebber is. Daarom merk ik dat als ik dat aanvecht jullie EV rijders erg uit de slof schieten. Daarom vraag ik mev af hoe objectief je zelf bent.
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.

Of roepen dat een Tesla maar 1x vol kan accelereren en dan leeg is. Dat een Tesla met 90 over de snelweg moet kruipen. Dat een diesel net zo schoon is.

Allemaal onwaarheden.

Als jij liever in een dikke V8 twin turbo diesel wil kachelen over ‘s lands wegen, helemaal prima. Ik heb ook gereden in milieuvervuilende auto’s, dus van mij zul je geen vingertje zien.

Maar hou het gewoon bij de feiten. Jij vindt een Tesla niets. Prima. Hoogstens de vraag: wat doe je hier dan?
pi_189558613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.

Of roepen dat een Tesla maar 1x vol kan accelereren en dan leeg is. Dat een Tesla met 90 over de snelweg moet kruipen. Dat een diesel net zo schoon is.

Allemaal onwaarheden.

Als jij liever in een dikke V8 twin turbo diesel wil kachelen over ‘s lands wegen, helemaal prima. Ik heb ook gereden in milieuvervuilende auto’s, dus van mij zul je geen vingertje zien.

Maar hou het gewoon bij de feiten. Jij vindt een Tesla niets. Prima. Hoogstens de vraag: wat doe je hier dan?
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemming
pi_189558655
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:57 schreef Tailless het volgende:

[..]

Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemming
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.
pi_189558660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
pi_189558670
Ik rij nooit te hard. Maar bij 135 is je range voldoende om heel Nederland door te crossen. Benzine verbruikt ook meer bij 135
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:11:57 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189558704
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:

[..]

Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Volgens mij niet.
pi_189558729
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Wellesss :@
pi_189558841
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:

[..]

Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...
pi_189558865
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...
Details :P
pi_189558877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je rijdt het meest efficiënt met de M3 als je 170 km/u over de snelweg kachelt en tussendoor aan de supercharger hangt.

Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nog een bullshit artikel dan maar.

https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Oh er gaat iets kapot in een auto, bijzonder hoor. Als je beetje kan googlen dan vind je dat iedere auto stuk gaat. Wat is je punt?
Facts don't care about your feelings
pi_189560941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:

Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.

Uiteraard.
pi_189722702
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:07 schreef Tailless het volgende:
Ik rij nooit te hard. Maar bij 135 is je range voldoende om heel Nederland door te crossen. Benzine verbruikt ook meer bij 135
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.

Ik heb de Model 3 nu 1.5 maand, wat mij positief heeft verrast (en wat ik eigenlijk nooit als pluspunt hoor) is dat ik nooit meer hoef te tanken of op mijn bereik hoef te letten. De afgelopen dagen laad ik mijn auto rechtstreeks op met stroom uit mijn PV panelen en nog draait de meter terug. Heerlijk!
pi_189722878
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.

Ik heb de Model 3 nu 1.5 maand, wat mij positief heeft verrast (en wat ik eigenlijk nooit als pluspunt hoor) is dat ik nooit meer hoef te tanken of op mijn bereik hoef te letten. De afgelopen dagen laad ik mijn auto rechtstreeks op met stroom uit mijn PV panelen en nog draait de meter terug. Heerlijk!

Ik had er vandaag een discussie over.
Ja je laadtijd is zeker voor de baas.
Ik zo ja klopt. 9/10 is het korter dan 10 minuten of zit ik mails te beantwoorden. Tanken deed ik eerst ook 3 keer per week en dat betaalde je ook gewoon.


Echt ik werk uitgeruster sinds ik die wagen heb
pi_189722957
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:46 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ik had er vandaag een discussie over.
Ja je laadtijd is zeker voor de baas.
Ik zo ja klopt. 9/10 is het korter dan 10 minuten of zit ik mails te beantwoorden. Tanken deed ik eerst ook 3 keer per week en dat betaalde je ook gewoon.

Echt ik werk uitgeruster sinds ik die wagen heb
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden :D

Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken :+
pi_189723058
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden :D

Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken :+
Ik zit op de 8000km nu en heb hem sinds 31 sep
  vrijdag 1 november 2019 @ 00:00:37 #274
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_189723124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
Dit dus, ik ga bij voorkeur NOOIT meer terug naar een ICE.
pi_189723261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
Ik wil ook niet meer zonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')