abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:57:34 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187375601
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:56 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Vooral omdat in dit geval de 'Belgische' familie van de kinderen nu al aan de kinderen trekt en willen dat ze daar komen wonen. Het gezin van waaruit hun zoon radicaliseerde en lid werd van Sharia4Belgium en vervolgens een brute Syriestrijder werd. Vooral ook omdat ze daar al veel geweld hebben gezien. Maar blijkbaar mag je het daar niet over hebben, want dan begint een of andere vastzittende plaat te ratelen over bunkers enzo :')
Je zit daar goed in je bekrompen cocon zo te zien.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:01:12 #252
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187375663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je zit daar goed in je bekrompen cocon zo te zien.
Sharia4Belgium walgelijk vinden is idd heel bekrompen van mij :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_187375684
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:56 schreef Avinus het volgende:
Het begint met die kleuters zonder ouders omdat ze zielig zijn. Later komt men erachter dat er meer zielige kinderen zijn met moeders met Nederlands paspoort. Die kinderen moeten ook naar Nederland. Moeder mag later overkomen omdat die kinderen zonder moeder niet kunnen aarden in Nederland. Later komen de vaders ook nog bij. Want als ze in een gezinssituatie zitten zullen ze niet radicaliseren. Dan komt de kinderombudsvrouw er nog bij om te zeggen dat het zielig is voor de kinderen en Nederland internationale verplichtingen heeft. Ondertussen kweken we een heel leger van jihadisten op eigen bodem.
Ja, dit wordt ook wel de "salami-tactiek" genoemd, die zeer geliefd is bij onze linkse medemens.

Men wil uiteraard de hele worst hebben (dat is: de hele bende terug naar NL), maar begrijpt dat dat niet in één keer kan. Dus vragen ze eerst lief om één klein plakje van de worst, dan nog één plakje, enzovoorts totdat ze de hele worst binnen hebben.

Dezelfde salamitactiek wordt ook steeds toegepast bij het asielrecht, kinderpardon, schrijnende gevallen, etc. met als uiteindelijke doel dat gewoon iedereen mag blijven.
pi_187375691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Maar de Nederlandse nationaliteit kan (moet) worden ingetrokken wanneer men in vreemde krijgsdienst treedt. Als de Nederlandse overheid dit heeft nagelaten, dan dient dit alsnog gedaan te worden met terugwerkende kracht.
Er moet meer worden gedaan dan in vreemde krijgsdienst te treden.

Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_187375706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:02 schreef marsan het volgende:

[..]

Er moet meer worden gedaan dan in vreemde krijgsdienst te treden.

Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
En daaraan wordt ruimschoots voldaan.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:18:07 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187376008
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:05 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Welk racisme? Voorbeeldje?
Iraakse kinderen een gevaar vinden omdat je een video hebt gezien waarin een ander kind iemand doodschiet is een schoolvoorbeeld van racisme. Maar je doet verder al de hele tijd je best om je doof en blind te houden voor feiten zodat je in je eigen droomwereld kan blijven geloven waarin deze 2 en 4jarige kinderen bij aankomst in Nederland je dood gaan proberen te schieten, dus de kans dat je zoveel zelfreflectie aan de dag gaat leggen om in te zien dat je nogal veel racisme bevat lijkt me erg klein. Maar wie weet open je je ogen een keer en zet je je ogen open voor een wat realistischer wereldbeeld, ook jij hebt het in je.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:22:39 #257
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187376102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Iraakse kinderen een gevaar vinden omdat je een video hebt gezien waarin een ander kind iemand doodschiet is een schoolvoorbeeld van racisme. Maar je doet verder al de hele tijd je best om je doof en blind te houden voor feiten zodat je in je eigen droomwereld kan blijven geloven waarin deze 2 en 4jarige kinderen bij aankomst in Nederland je dood gaan proberen te schieten, dus de kans dat je zoveel zelfreflectie aan de dag gaat leggen om in te zien dat je nogal veel racisme bevat lijkt me erg klein. Maar wie weet open je je ogen een keer en zet je je ogen open voor een wat realistischer wereldbeeld, ook jij hebt het in je.
Ik dacht dat het Nederlandse kinderen waren? Nu zijn ze opeens Irakees? :')
Ik heb helemaal niet gezegd dat ze perse een gevaar zijn, ik heb gezegd dat de reacties van Fokkers hier niet op niks zijn gebaseerd. Met linkje erbij.
Maar als ik het wel gezegd zou hebben: wat is er in hemelsnaam racistisch aan het gevaarlijk vinden van het halen van mensen die geindoctrineerd zijn? Heb ik iets over hun huidskleur gezegd? Heb ik iets over ras gezegd?
Het lijkt mij dat jij eerder in een rare droomwereld leeft, met hysterische berichten over bunkers, gevaar en weet ik t.

Bedankt dat je hebt aangetoond dat ik niks racistisch heb gezegd. Top!
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:26:25 #258
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187376190
Tja, lastig hoor.
pi_187376851
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

In tegenstelling tot moordkleuters gaan er mensen in Nederland wel degelijk dood aan roekeloos rijgedrag.
[..]

Kleuters van 4 jaar met een gebrek aan reflecterend vermogen op de in Nederland aangerichte slachtingen door aandere kleuters van 4 jaar. Juist.
[..]

Het beperkte aantal mooddkleuters zijnde gelijk aan 0 in dit geval.
[..]

Bang zijn voor kleuters is in dit geval dusdanig kwaadaardig achterlijk dat ik de betreffende personen in ieder geval uit het ouderlijk gezag zou zetten. De kans dat je met een dergelijke kijk op het leven je eigen kinderen weet te vergiftigen en tot kwade dingen aanzet lijkt me vele malen groter dan de kans op aanslagen van terreurwezen, hoe klein ook.
Ik geef alleen maar even aan dat er grenzen zitten aan het tolereren van een gevaarlijke ideologie.

Dat kleuters nu het dupe hiervan zijn is heel sneu ja maar ik vind dat wij ons daar niet om hoeven te bekommeren.

Overigens is/word dit weer zo'n kansloos geval van dweilen met de kraan open. En dr staan al zoveel kranen open.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_187380819
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:06 schreef probeer het volgende:

[..]

"Ja maar we moeten die kinderen allemaal hetzelfde behandelen, zij kunnen er immers niets aan doen"
De geesten worden gewoon rijp gemaakt voor het grote werk: de terugkeer van volwassen IS-terroristen. De aanpak is heel geniepig: eerst weeskinderen (wat op zich nog te billijken valt), vervolgens de kinderen van nog levende IS-terroristen. En tja, die kunnen natuurlijk niet zonder hun moeder; dat is immers niet verantwoord.

En als de vrouwelijke terroristen eenmaal hier zijn, gaat de roep steeds luider worden om ook de mannen hierheen te halen en hier te berechten. En we weten allemaal waar dat op uitdraait: fopstrapjes, volop hulp en begeleiding, alles wordt voor ze geregeld. Desnoods tot een compleet ingericht huis aan toe.
pi_187380884
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:00 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, dat die kinderen daar weg moeten, is prima, maar laten die opa's en oma's die koters maar opvoeden in Turkije of Marokko, of god mag weten waar ze vandaan komen. Alles is beter dan hier. Zij hebben immers verzaakt om die ouders beter op te voeden en te voorkómen dat ze IS'ers werden. Laat ze daar dan ook maar de consequenties van voelen.
Volgens mij moet je dat per situatie bekijken. De Nederlandse man die gisteren bij Pauw zat, heeft een dochter die compleet is hersenspoeld en beïnvloed door haar man. Die dochter leeft dan nog, maar stel dat ze dood was, dan had ik er weinig bezwaar tegen dat die kinderen naar de grootouders gaan.

Het wordt echter een ander verhaal als de grootouders conservatieve moslims zijn. In dat geval zeg ik: houd die kinderen daar ver bij weg. Dat zal wel weer racistisch zijn, maar ik stel de veiligheid van de Nederlandse bevolking voorop, niet de belangen van IS-grootouders.
pi_187380890
Als die kinderen dan werkelijk gehersenspoeld zouden zijn, hoe zat dat met die welke Hitler bij de gezinnen weghaalde, hoeveel gevaar vormde die in de toekomst van toen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlerjugend
pi_187381050
quote:
16s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:
We hebben ons te bekommeren over Nederlandse kinderen ook wanneer deze meegegrepen worden door hun debiele ouders.
Het zijn strikt genomen meestal helemaal geen Nederlandse kinderen. Het zijn kinderen van ouders met een verleden in Nederland. Slechts in een beperkt aantal gevallen gaat het om kinderen die nog in Nederland zijn geboren, voordat de ouders zich bij de terreurgroep IS aansloten.

Maar als je let op de berichtgeving in de media, dan zie je voortdurend de woordcombinatie "Nederlandse kinderen". Je zou bijna een verborgen politieke agenda, cq. deep state-achtige praktijken gaan vermoeden. De geesten worden gewoon rijp gemaakt; je ziet het proces zich gewoon voltrekken.

Ondertussen liegen politici glashard. Zo zei de minister een paar dagen geleden nog dat het "te onveilig" was om kinderen daarginds op te halen, dat terwijl zijn eigen ambtenaren op dat moment ter plekke waren voor die weeskinderen.

Het is gewoon een stappenplan. Eerst de weeskinderen, dan de kinderen met levende ouders, onmiddellijk gevolgd door de moeders. En uiteindelijk ook de vaders. Want hoe diep de haat jegens de westerse samenleving ook is, hoe radicaal moslim ze ook zijn: als puntje bij paaltje komt, worden ze toch liever volgens ons strafrecht berecht.

Mijn mening is niet populair, maar luidt als volgt: alle volwassen IS-strijders in Irak en Syrië berechten. Krijgen ze de doodstraf, dan hebben ze dikke pech gehad. Andere misdadigers worden ook berecht in het land waar ze hun misdrijven plegen. Zie bijvoorbeeld Joram van der Sloot of die ober-mishandelaars in Praag.

Kinderen van levende ouders blijven in hetzelfde land als hun levende ouders: geen migratie naar Nederland. De meesten zijn niet eens in Nederland geboren en beschikken strikt genomen niet over de Nederlandse nationaliteit. Verstrek ze maar een Syrische of Irakese nationaliteit.

De (over)levende ouders zijn ook na hun straf voorgoed ongewenst vreemdeling in Nederland; de Nederlandse nationaliteit wordt ingetrokken. Met uitzondering van de enkeling die alleen een Nederlands paspoort heeft. Die krijgt bij (eventuele) terugkeer in Nederland de langst mogelijke gevangenisstraf wegens landverraad en misdaden tegen de menselijkheid.

Maar ja, dit scenario is mijlenver verwijderd van de softe, naïeve realiteit.
pi_187381090
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:55 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje te makkelijk om te zeggen dat iemand die in Syrie vecht voor oorlog, een misdadiger is.

Zullen we dan ook alle Amerikanen en Nederlanders die in vreemde landen hebben meegeholpen aan oorlog, vervolgen? :)
Als je jezelf willens en wetens aansluit bij de islamitische terreurorganisatie IS, die onder meer de westerse samenleving wilde vernietigen en talloze terreuraanslagen pleegde, dan ben je een oorlogsmisdadiger en moet je als zodanig worden behandeld. Dit betreft alle mensen die volwassen waren op het moment dat ze zich bij IS aansloten.

Jezelf aansluiten bij een terreurgroep is van een compleet andere orde dan via de officiële weg, als soldaat in het leger, vechten in een oorlog. En een dergelijk optreden is in opdracht van het land, in tegenstelling tot mensen die zich bij een vijandig aansluiten. Dat zijn landverraders.
pi_187381120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je jezelf willens en wetens aansluit bij de islamitische terreurorganisatie IS, die onder meer de westerse samenleving wilde vernietigen en talloze terreuraanslagen pleegde, dan ben je een oorlogsmisdadiger en moet je als zodanig worden behandeld. Dit betreft alle mensen die volwassen waren op het moment dat ze zich bij IS aansloten.

Jezelf aansluiten bij een terreurgroep is van een compleet andere orde dan via de officiële weg, als soldaat in het leger, vechten in een oorlog. En een dergelijk optreden is in opdracht van het land, in tegenstelling tot mensen die zich bij een vijandig aansluiten. Dat zijn landverraders.
IS = CIA lan
Zelfde met AlQaida - CIA

Allemaal voor de machtige wapen/olie/bankenlobby
pi_187381138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:04 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

IS = CIA lan
Zelfde met AlQaida - CIA

Allemaal voor de machtige wapen/olie/bankenlobby
:')
metal up your ass
pi_187381157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zijn strikt genomen meestal helemaal geen Nederlandse kinderen. Het zijn kinderen van ouders met een verleden in Nederland. Slechts in een beperkt aantal gevallen gaat het om kinderen die nog in Nederland zijn geboren, voordat de ouders zich bij de terreurgroep IS aansloten.

Maar als je let op de berichtgeving in de media, dan zie je voortdurend de woordcombinatie "Nederlandse kinderen". Je zou bijna een verborgen politieke agenda, cq. deep state-achtige praktijken gaan vermoeden. De geesten worden gewoon rijp gemaakt; je ziet het proces zich gewoon voltrekken.

Ondertussen liegen politici glashard. Zo zei de minister een paar dagen geleden nog dat het "te onveilig" was om kinderen daarginds op te halen, dat terwijl zijn eigen ambtenaren op dat moment ter plekke waren voor die weeskinderen.

Het is gewoon een stappenplan. Eerst de weeskinderen, dan de kinderen met levende ouders, onmiddellijk gevolgd door de moeders. En uiteindelijk ook de vaders. Want hoe diep de haat jegens de westerse samenleving ook is, hoe radicaal moslim ze ook zijn: als puntje bij paaltje komt, worden ze toch liever volgens ons strafrecht berecht.

Mijn mening is niet populair, maar luidt als volgt: alle volwassen IS-strijders in Irak en Syrië berechten. Krijgen ze de doodstraf, dan hebben ze dikke pech gehad. Andere misdadigers worden ook berecht in het land waar ze hun misdrijven plegen. Zie bijvoorbeeld Joram van der Sloot of die ober-mishandelaars in Praag.

Kinderen van levende ouders blijven in hetzelfde land als hun levende ouders: geen migratie naar Nederland. De meesten zijn niet eens in Nederland geboren en beschikken strikt genomen niet over de Nederlandse nationaliteit. Verstrek ze maar een Syrische of Irakese nationaliteit.

De (over)levende ouders zijn ook na hun straf voorgoed ongewenst vreemdeling in Nederland; de Nederlandse nationaliteit wordt ingetrokken. Met uitzondering van de enkeling die alleen een Nederlands paspoort heeft. Die krijgt bij (eventuele) terugkeer in Nederland de langst mogelijke gevangenisstraf wegens landverraad en misdaden tegen de menselijkheid.

Maar ja, dit scenario is mijlenver verwijderd van de softe, naïeve realiteit.
De wet verleent het nederlanderschap aan iedereen die kan bewijzen dat een van de ouders de nederlandse nationaliteit had bij de geboorte. Daarvoor is het wettelijk gezien niet benodigd dat je de geboorte meld bij de nederlandse autoriteiten.

Deze kinderen hebben dus gewoon de nederlandse nationsliteit en daarmee hun rechten.
speak only if it improves the silence.
pi_187381188
quote:
Ik vond dit wel een mooi stuk in het grote POL / Neoliberalisme wat houdt het in? #26 topic vandaag

quote:
Dit is ook wel een relevante passage.

"‘Twintig jaar geleden schreven de kranten na verkiezingen over de kiezers en hun stemgedrag’, zegt hij. ‘Nu is het eerste nieuws: deze president is gekozen en dit was de reactie van de financiële markten. Maar wie zijn dat, de beurs, de markten? Een groep Zwitserse economen heeft het uitgezocht. Het zijn vijf grote investeringsfondsen die een groot deel van het wereldwijde bruto binnenlands product in handen hebben. Ze hebben naam en toenaam, maar je kunt ze niet zien en ze worden anoniem gehouden. Wat je wel om je heen kunt zien zijn degenen die jou misschien een voordeeltje of een subsidie kunnen afpakken: immigranten, vluchtelingen. Extreemrechts profiteert van deze angst."
Misschien wat voor jou om te lezen. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2019 00:10:28 ]
pi_187381192
quote:
18s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:14 schreef IriYe het volgende:
Ondertussen: Nederland jaagt vluchtelingen de dood in: stuurt yezidi’s terug naar Koerdische tentenkampen.
https://www.dagelijksesta(...)is-niet-verantwoord/
Het is te bizar voor woorden. Deze mensen, die aantoonbaar zijn vervolgd, vermoord en verkracht vanwege hun religie/afkomst, worden teruggestuurd naar een gebied waarvan de Nederlandse regering zélf zegt dat het "te onveilig" is om kinderen vandaan te halen.

En dat terwijl het in Nederland krioelt van de asielzoekers uit veilige landen, die we met geen tien paarden het land uit krijgen. Mensen die in eigen land niet worden vervolgd, die geen recht op verblijf hebben in Nederland en waarvan een deel zich ook nog eens crimineel gedraagt. Die mensen mogen hier wél blijven. Sterker nog: in Amsterdam regelen ze er gewoon opvang voor.
pi_187381215
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:10 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik vond dit wel een mooi stuk in het grote POL / Neoliberalisme wat houdt het in? #26 topic vandaag
[..]

Misschien wat voor jou om te lezen. :)
Nee dank je, ik heb wel genoeg flauwekul gezien voor vandaag :')
metal up your ass
pi_187381220
Zitten ook aardig wat mooie posts in dat topic vandaag.
pi_187381227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:12 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Nee dank je, ik heb wel genoeg flauwekul gezien voor vandaag :')
Machtige lobby's zien als flauwekul. :')

Daarnaast is de immigranten discussie na 9/11 zo uitgekauwd als een stukje varkensstront.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2019 00:19:04 ]
pi_187381228
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:07 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De wet verleent het nederlanderschap aan iedereen die kan bewijzen dat een van de ouders de nederlandse nationaliteit had bij de geboorte. Daarvoor is het wettelijk gezien niet benodigd dat je de geboorte meld bij de nederlandse autoriteiten.

Deze kinderen hebben dus gewoon de nederlandse nationsliteit en daarmee hun rechten.
Nee. Die kinderen zijn niet in de positie om te bewijzen dat hen het Nederlanderschap toekomt. Daar zijn ze veelal te jong voor. Gelukkig, zou ik haast willen zeggen, want het biedt ons de kans om snel de wetten aan te scherpen op dit punt. Bijvoorbeeld door een expliciete uitzondering op te nemen voor gevallen waarbij de ouders zijn betrokken bij terrorisme en andere staatsgevaarlijke / vijandige praktijken.

Deze kinderen hebben thans helemaal geen nationaliteit; waarschijnlijk staat hun geboorte überhaupt nergens geregistreerd. Sowieso niet in Nederland.

Overigens wordt er ook steeds gezegd dat je kinderen niet bij hun ouders moet weghalen; dat zou slecht zijn voor die kinderen. Dus als IS-kinderen naar Nederland mogen, dan moeten de moeders mee. Maar die redenering kun je ook omdraaien: zolang de ouders vastzitten in IS-gebied, daar moeten worden berecht en een eventuele straf moeten uitzitten, kunnen die kinderen daar blijven. Dan zijn ze bij hun ouders.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2019 00:15:40 ]
pi_187381249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Het machtige multinational lobby zien als flauwekul. :')

Daarnaast is de immigranten discussie na 9/11 zo uitgekauwd als een stukje varkensstront.
Het boeit mij niet :W
metal up your ass
  woensdag 12 juni 2019 @ 00:18:11 #275
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187381273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:48 schreef john2406 het volgende:
Als die kinderen dan werkelijk gehersenspoeld zouden zijn, hoe zat dat met die welke Hitler bij de gezinnen weghaalde, hoeveel gevaar vormde die in de toekomst van toen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlerjugend
Die lieten de geallieerden in het land waar ze zaten en waar hun ouders, indien nog in leven, ook zaten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')