abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 juni 2019 @ 21:36:20 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_187342541
quote:
YouTube heeft het YouTube-videokanaal van het Regionaal Archief Alkmaar verwijderd omdat beelden uit de Tweede Wereldoorlog 'haatzaaiend' zouden zijn. Niet alleen de filmbeelden uit de oorlog zijn weggehaald, ook ander historisch beeldmateriaal uit Alkmaar en de directe omgeving zijn offline.

"Dit is censuur van officieel materiaal", zegt medewerker Mark Alphenaar bij NH Nieuws. "Ze zetten ons weg als haatzaaiers, terwijl we een officiële instelling zijn."

Archief Alkmaar e.o.
@ArchiefAlkmaar
We wanted to show you some nice historical film footage on #IAD19, but @Youtube deleted our complete channel, calling us 'hatemongers' for showing #WW2 footage. They still have not giving our channel back or replied to our questions. PLEASE RT #archives #education #HELP
11 uur geleden
Archiefmedewerkers hebben geprobeerd YouTube ertoe te bewegen het verwijderde kanaal te herstellen, maar tot dusver zonder resultaat.

Het archief wijst erop dat tien jaar lang is gewerkt aan het verzamelen van "vaak uniek" beeldmateriaal van de oorlog en de bevrijding. Op de eigen servers van het archief staat een backup van het materiaal.

De beelden worden verspreid via het eigen YouTube kanaal. Scholen gebruiken het materiaal voor educatiedoeleinden. Zij zien nu de mededeling: "Dit account is beëindigd wegens herhaalde of ernstige schendingen van het YouTube-beleid dat aanzetten tot haat verbiedt." Mogelijk zijn de beelden verwijderd omdat er nazisymbolen als hakenkruizen op te zien zijn.

Anton Mussert

Precies een jaar geleden, toen een archiefvideo over een bezoek van oud-NSB-leider Anton Mussert aan Alkmaar om dezelfde reden werd verwijderd, heeft het archief ook al contact gezocht met YouTube. "Je kunt je eenmalig verweren met een bezwaarschrift van duizend woorden. Daar hebben we nooit meer antwoord op gekregen."

Eerder deze week kondigde YouTube aan strenger op te treden tegen haatzaaiende beelden. Het lijkt erop dat het Regionaal Archief Alkmaar slachtoffer is geworden van dat nieuwe beleid. Een woordvoerder van Google - het moederbedrijf van YouTube - laat NH Nieuws weten de situatie te onderzoeken. Of het materiaal teruggeplaatst wordt, is vooralsnog onduidelijk.
https://nos.nl/artikel/22(...)gens-haatzaaien.html

:X
schande!

Het "vrije en open internet" in optima forma wanneer we Sillicon Valley laten bepalen wat wel en niet kan :r
pi_187342584
Dus? Mag YouTube toch lekker zelf weten, als je het er niet mee eens bent dan maak je maar je eigen videowebsite.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_187342613
Ze draven enorm door. Ze zien beelden met een hakenkruis, kennen de context niet en hupsakee.. je hele profiel wordt zonder pardon gewist.

Nu ben ik op zich van mening dat platforms als YouTube zelf mogen weten welke content ze wel en niet toelaten (zolang het binnen de grenzen van de wet blijft), maar censuur vereist wel kennis van zaken.
pi_187342869
Je kunt de zooi wel tot in eeuwigheid herhalen en herdenken, maat het gaat meer om het hier en nu. Syrie bv hoor je bijna niemand over.
De joden hebben hun momentje onderhand wel gehad.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 9 juni 2019 @ 21:51:34 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_187343196
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:44 schreef halfway het volgende:
Je kunt de zooi wel tot in eeuwigheid herhalen en herdenken, maat het gaat meer om het hier en nu. Syrie bv hoor je bijna niemand over.
De joden hebben hun momentje onderhand wel gehad.
LOL WAT? _O-
pi_187343250
Tsja, Youtube reageert vaak langzaam en de nieuwe, subjectieve beleidsregels zullen ongetwijfeld ook kanalen treffen die helemaal niet haatzaaiend bedoeld zijn. Dan krijg je dit soort situaties.

quote:
Mogelijk zijn de beelden verwijderd omdat er nazisymbolen als hakenkruizen op te zien zijn.
Dat zou dan wel bijzonder selectief zijn, als ik nu naar youtube ga vind ik nog steeds met gemak talloze archiefbeelden uit de jaren 30 en 40 waarop hakenkruizen te zien zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 09-06-2019 21:57:49 ]
pi_187343477
Jammer weer. Te snel en onnadenkend handelen, zonder de boel eerst te onderzoeken.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 21:59:44 #8
138438 crew  Pizzakoppo
pi_187343585
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:37 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dus? Mag YouTube toch lekker zelf weten, als je het er niet mee eens bent dan maak je maar je eigen videowebsite.
Meen je dit serieus?
pi_187343605
Moet youtube lekker zelf weten.
  zondag 9 juni 2019 @ 22:01:17 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187343657
Even een klein stapje opzij.... Ik was vandaag op een rommelmarkt in Arnhem en zag daar een kraam die diverse onderscheidingen had liggen met hakenkruizen en SS tekens. Het waren er behoorlijk veel in diverse verschillende ontwerpen en ook nog wat ander nazi en SS materiaal.

Dus ik pakte een paar van dat soort 'badges' (ik weet anders ook niet hoe zoiets heet) op en toen bleek dat het allemaal replica's waren. Huh? :@
pi_187343738
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:01 schreef Tengano het volgende:
Even een klein stapje opzij.... Ik was vandaag op een rommelmarkt in Arnhem en zag daar een kraam die diverse onderscheidingen had liggen met hakenkruizen en SS tekens. Het waren er behoorlijk veel in diverse verschillende ontwerpen en ook nog wat ander nazi en SS materiaal.

Dus ik pakte een paar van dat soort 'badges' (ik weet anders ook niet hoe zoiets heet) op en toen bleek dat het allemaal replica's waren. Huh? :@
Nazi-memorabilia is veel zeldzamer dan items van de geallieerden, daardoor vaak duurder en ook de reden dat er een hoop namaak van in omloop is.
  zondag 9 juni 2019 @ 22:05:27 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187343825
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nazi-memorabilia is veel zeldzamer dan items van de geallieerden, daardoor vaak duurder en ook de reden dat er een hoop namaak van in omloop is.
Ja, maar ik snap niet dat dat nagemaakt wordt? Het komt mij bijna een beetje vreemd, onwerkelijk en onfatsoenlijk over of zo. En gevoelsmatig heb ik zelfs zoiets, dat dat verboden zou zijn, maar blijkbaar niet dus. Ik vind het nou nog gek.
  zondag 9 juni 2019 @ 22:06:16 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187343864
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?
YouTube/Google is een bedrijf, binnen de wet mogen ze doen wat ze willen. Als het overheid was, was het een ander verhaal. Uitgevers mogen ook zelf bepalen wat ze publiceren en wat niet.

Het probleem is kennelijk dat de Nederlandse overheid instituten als het archief geen geld geeft voor een eigen educatief videokanaal, of dat (onvoldoende) faciliteert. Dat vind ik eigenlijk veel erger: dat we zo afhankelijk zijn van buitenlandse bedrijven.
  zondag 9 juni 2019 @ 22:07:17 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_187343899
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

YouTube/Google is een bedrijf, binnen de wet mogen ze doen wat ze willen. Als het overheid was, was het een ander verhaal. Uitgevers mogen ook zelf bepalen wat ze publiceren en wat niet.

Het probleem is kennelijk dat de Nederlandse overheid instituten als het archief geen geld geeft voor een eigen educatief videokanaal, of dat (onvoldoende) faciliteert. Dat vind ik eigenlijk veel erger: dat we zo afhankelijk zijn van buitenlandse bedrijven.
met het eerste deel niet echt eens, het tweede deel is zeker waar!
Dit zou het Nederlands Archief (oid) toch moeten faciliteren inderdaad
  zondag 9 juni 2019 @ 22:09:39 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187343993
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:07 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

met het eerste deel niet echt eens, het tweede deel is zeker waar!
Dit zou het Nederlands Archief (oid) toch moeten faciliteren inderdaad
Misschien komt dat later wel, maar komt Youtube nog met een regeling dat je daar een abonnement voor af kunt sluiten met een 'passend' maandbedrag :) Het is immers een commercieel bedrijf.
#
Verkeerd gelezen geloof ik }:|
  zondag 9 juni 2019 @ 22:09:50 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187344001
Dit is een domme fout, maar die zal wel weer rechtgezet worden zoals gewoonlijk.

Krijgen we daar dan ook een nieuwsbericht over @RedFever007
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187344255
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:05 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja, maar ik snap niet dat dat nagemaakt wordt? Het komt mij bijna een beetje vreemd, onwerkelijk en onfatsoenlijk over of zo. En gevoelsmatig heb ik zelfs zoiets, dat dat verboden zou zijn, maar blijkbaar niet dus. Ik vind het nou nog gek.
Tsja, er zijn natuurlijk ook plausibele redenen voor replica's (en dan denk ik met name aan reenactments, waarbij er niet voldoende aan het originele spul is te komen of het zonde zou zijn om te gebruiken), maar het gebeurt natuurlijk ook om domweg aan te verdienen, soms mede door replica's voor echt te verslijten.

Ik denk niet dat een verbod concreet veel zou doen. Het is moreel allicht bevredigend voor sommigen en er zullen dan vast geen verkopers meer zijn die openlijk met een partij made in China SS-badges op de markt gaan staan, maar mensen die verkopen danwel kopen met onfrisse intenties blijven dat toch in zekere vorm wel doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 09-06-2019 22:22:58 ]
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 22:18:43 #18
138438 crew  Pizzakoppo
pi_187344306
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

YouTube/Google is een bedrijf, binnen de wet mogen ze doen wat ze willen. Als het overheid was, was het een ander verhaal. Uitgevers mogen ook zelf bepalen wat ze publiceren en wat niet.

Het probleem is kennelijk dat de Nederlandse overheid instituten als het archief geen geld geeft voor een eigen educatief videokanaal, of dat (onvoldoende) faciliteert. Dat vind ik eigenlijk veel erger: dat we zo afhankelijk zijn van buitenlandse bedrijven.
Begrijp ik, echter is de monopolie en daarbijbehorende verantwoordelijkheid van dit soort bedrijven een discussie op zich waard. Stellen dat je zelf maar een videouploadwebsite moet beginnen is niet bepaald een slimme opmerking.
pi_187344469
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:37 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dus? Mag YouTube toch lekker zelf weten, als je het er niet mee eens bent dan maak je maar je eigen videowebsite.
Ja maak maar even een eigen videoplatform. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187344539
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

YouTube/Google is een bedrijf, binnen de wet mogen ze doen wat ze willen. Als het overheid was, was het een ander verhaal. Uitgevers mogen ook zelf bepalen wat ze publiceren en wat niet.

Het probleem is kennelijk dat de Nederlandse overheid instituten als het archief geen geld geeft voor een eigen educatief videokanaal, of dat (onvoldoende) faciliteert. Dat vind ik eigenlijk veel erger: dat we zo afhankelijk zijn van buitenlandse bedrijven.
De verwevenheid met die amerikaanse platforms is inderdaad veel te groot, ook vanuit de overheid ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187344591
Van de grote jongens afgegooid worden is simpelweg een vorm van (politieke) exile - zonder bovendien een kans op terugkeer! Zelfs moordenaars krijgen in onze maatschappij een tweede kans, maar als ongewenste-mening-houder moet je maar je eigen land stichten, nadat je in de figuurlijke zee getrapt bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 13:41:50 ]
  zondag 9 juni 2019 @ 22:27:51 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187344640
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tsja, er zijn natuurlijk ook plausibele redenen voor replica's (en dan denk ik met name aan reenactments, waarbij er niet voldoende aan het originele spul is te komen of het zonde zou zijn om te gebruiken), maar het gebeurt natuurlijk ook om domweg aan te verdienen, soms mede door replica's voor echt te verslijten.

Ik denk niet dat een verbod concreet veel zou doen. Het is moreel allicht bevredigend voor sommigen en er zullen dan vast geen verkopers meer zijn die openlijk met een partij made in China SS-badges op de markt gaan staan, maar mensen die verkopen danwel kopen met onfrisse intenties blijven dat toch in zekere vorm wel doen.
Ja, ik snap je redernering en ik ben ik kan daar ook wel in meegaan. Alleen ik was en ben nog steeds echt verbaasd omdat ik echt dacht dat dit soort materiaal toch echt in de no go area zou zitten. De reakties van wat omstanders waren dat ook niet mals. Blijkbaar zijn een hoop mensen hier toch niet van gediend en volgens mij mag je ook niet openlijk met hakenkruizen lopen, dacht ik. Nou ja, blijkbaar is het legaal anders stond deze meneer niet zo open en bloot met al dat materiaal.
pi_187345911
Vraag me af of dit niet opzettelijk is. Zo van: "als Europa boetes wil opleggen wanneer we niet snel genoeg haatzaaiende content verwijderen, tja, dan kan zoiets gebeuren... "
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_187346391
"They still have not giving our channel back "

:')
pi_187347452
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:38 schreef Elfletterig het volgende:
kennen de context niet
Een tijd terug was er een programma op de NPO hierover.
In Aziatische landen zijn mensen constant bezig met het bekijken van plaatjes om die te beoordelen.
Ze hadden een interview met één van hen en op een gegeven moment stond er een platje van de Abu Ghraib gevangenis op haar scherm: een Irakese gevangene in oranje overal die door een Amerikaanse bewaker met een hond bedreigd werd.
Volgens de medewerker zou dit tegen de regels zijn omdat het marteling door IS zou laten zien.

Deze dus:
https://www.npostart.nl/2(...)1-2019/VPWON_1300653
Op 35:00
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 10 juni 2019 @ 00:48:26 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187347563
Bevestigt maar weer dat het heel niet gaat om rechtse opiniemakers. Wel jammer dat het in dit geval gebeurt overigens... hopelijk draaien ze het terug.
pi_187347582
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:26 schreef LelijKnap het volgende:
Van de grote jongens afgegooid worden is simpelweg een vorm van (politieke) exile - zonder bovendien een kans op terugkeer! Zelfs moordernaars krijgen in onze maatschappij een tweede kans, maar als ongewenste-mening-houder moet je maar je eigen land stichten, nadat je in de figuurlijke zee getrapt bent.
pi_187347593
Btw Youtube heeft wel vaker problemen met automatische algoritmes die niet goed hun werk doen en klagende advertentie bedrijven.
pi_187347617
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 00:50 schreef Vollenhoven het volgende:
klagende advertentie bedrijven
Maar dat zijn feitelijk de klanten van youtube.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_187347632
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 00:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bevestigt maar weer dat het heel niet gaat om rechtse opiniemakers. Wel jammer dat het in dit geval gebeurt overigens... hopelijk draaien ze het terug.
Omdat collateral damage zijn er geen specifieke doelen?
  maandag 10 juni 2019 @ 00:58:57 #31
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187347663
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:44 schreef halfway het volgende:
Je kunt de zooi wel tot in eeuwigheid herhalen en herdenken, maat het gaat meer om het hier en nu. Syrie bv hoor je bijna niemand over.
De joden hebben hun momentje onderhand wel gehad.
Ja snap je. Er zijn zelfs nog amper Joden in Nederland dus wat moeten we überhaupt met die beelden
  maandag 10 juni 2019 @ 01:01:00 #32
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187347684
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 00:50 schreef Vollenhoven het volgende:
Btw Youtube heeft wel vaker problemen met automatische algoritmes die niet goed hun werk doen en klagende advertentie bedrijven.
Moeten ze maar echte mensen in dienst nemen.
pi_187347715
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:37 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dus? Mag YouTube toch lekker zelf weten, als je het er niet mee eens bent dan maak je maar je eigen videowebsite.
Mijn stroom is afgesloten. Ach, mag essent toch lekker zelf weten. Als je het er niet mee eens bent maak je maar je eigen nutsbedrijf.

Mijn bankrekening is opgezegd. Mag de ING toch lekker zelf weten. Als je het er niet mee eens bent begin je maar je eigen bank.
  maandag 10 juni 2019 @ 01:15:34 #34
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187347781
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 00:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat collateral damage zijn er geen specifieke doelen?
Dat het zou gaan om gewoon-rechtse opiniemakers is een (samenzwerings)theorietje (+ wat calimero-gedrag). Dit is weer een stukje bewijs dat het daar niet om te doen is. Nee, het is geen hard bewijs, maar dat is ook niet mogelijk.
pi_187347852
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 01:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat het zou gaan om gewoon-rechtse opiniemakers is een (samenzwerings)theorietje (+ wat calimero-gedrag). Dit is weer een stukje bewijs dat het daar niet om te doen is. Nee, het is geen hard bewijs, maar dat is ook niet mogelijk.
Je bent niet op de hoogte. En dat erger dan 'gewoon-rechts' ook gebanned wordt is een logische noodzakelijkheid. Zonder dat is er geen legitimering.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 01:31:01 ]
pi_187347897
Er staat nog meer dan genoeg WW2 materiaal op YouTube.

Dus misschien ligt het niet daaraan?
  maandag 10 juni 2019 @ 01:39:56 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187347905
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 01:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je bent niet op de hoogte. En dat erger dan 'gewoon-rechts' ook gebanned wordt is een logische noodzakelijkheid. Zonder dat is er geen legitimering.
Ik ben wel op de hoogte.
pi_187348048
is gewoon censuur van de 1e graad en het verwijderen van historische feiten, waar youtube zich mee inlaat. FB kan er ook wat van.
pi_187348243
Hoe werkt dit eigenlijk?

Worden deze films nu gecontroleerd vanuit Amerika of heeft Youtube ook een vestiging zitten in Nederland die met Nederlanders deze films controleert. Ik mag er toch van uit gaan dat YouTube Nederlanders hiervoor in dienst heeft om het correct te controleren.
  maandag 10 juni 2019 @ 04:38:37 #40
117098 Hathor
Effe niet
pi_187348472
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:44 schreef halfway het volgende:
Je kunt de zooi wel tot in eeuwigheid herhalen en herdenken, maat het gaat meer om het hier en nu. Syrie bv hoor je bijna niemand over.
De joden hebben hun momentje onderhand wel gehad.
jou zouden ze moeten laten inslapen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 10 juni 2019 @ 04:54:54 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187348481
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Begrijp ik, echter is de monopolie en daarbijbehorende verantwoordelijkheid van dit soort bedrijven een discussie op zich waard. Stellen dat je zelf maar een videouploadwebsite moet beginnen is niet bepaald een slimme opmerking.
Het ging niet om een eigen videouploadsite, maar om het hosten van eigen content. Dat doen veel mensen/bedrijven niet, omdat video webspace en bandbreedte vreet. Technisch gezien is het niet anders dan plaatjes hosten. Youtube heeft wat extra features als ondertiteling maar daar valt heus een mouw aan te breien. Het achterliggende probleem is dat men geen geld heeft voor het fatsoenlijk hosten van omvangrijke content en voor het beheer daarvan.

Aan de andere kant is er wel het beeld- en geluidarchief en het nationaal archief met zijn beeldbank die hierin een rol kunnen gaan spelen. Ik denk dan aan een simpele uploadfunctie voor medewerkers van archieven en een manier om content te delen (de link verspreiden) voor educatieve doeleinden.

Verder heeft YouTube geen monopolie. Er zijn soortgelijke sites als Vimeo (geen reclame en daardoor aantrekkelijker voor bedrijven) en Daily Motion, en de techniek bestaat bij XS4ALL. Het gaat hier immers om het hosten van videocontent, niet om streaming en ook niet om het opbouwen van een community rondom een videokanaal.
  maandag 10 juni 2019 @ 05:02:46 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187348496
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 01:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Mijn stroom is afgesloten. Ach, mag essent toch lekker zelf weten. Als je het er niet mee eens bent maak je maar je eigen nutsbedrijf.

Mijn bankrekening is opgezegd. Mag de ING toch lekker zelf weten. Als je het er niet mee eens bent begin je maar je eigen bank.
Nutsbedrijven gooien je er alleen af als je niet betaalt. Daarom zijn het nutsbedrijven (= tot nut van het algemeen).
En banken zijn er te kust en te keur.
Je vergelijking gaat dus mank.
  maandag 10 juni 2019 @ 05:07:15 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187348503
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 03:01 schreef MakkieR het volgende:
Hoe werkt dit eigenlijk?

Worden deze films nu gecontroleerd vanuit Amerika of heeft Youtube ook een vestiging zitten in Nederland die met Nederlanders deze films controleert. Ik mag er toch van uit gaan dat YouTube Nederlanders hiervoor in dienst heeft om het correct te controleren.
Er zitten Nederlanders en Nederlandssprekenden in die controlehokken in ik meen Hongarije.

Maar ze drijven voor een groot deel op klachten (flags). Iedereen kan aangeven dat een video ongepaste content bevat en dan gaan ze dat bekijken of gelijk censureren, zeker als er meer mensen zijn die het rapporteren. Op die manier kun je een kanaal makkelijk monddood maken.
  maandag 10 juni 2019 @ 10:01:10 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_187349854
Ze doen ook maar wat..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 juni 2019 @ 10:33:13 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187350278
Dankzij al die belachelijke kut regeltjes.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187350320
Volgens mij is dat kanaal allang weer terug online, of kijk ik verkeerd ?

https://www.youtube.com/user/ArchiefAlkmaar
pi_187351607
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:08 schreef crystal_meth het volgende:
Vraag me af of dit niet opzettelijk is. Zo van: "als Europa boetes wil opleggen wanneer we niet snel genoeg haatzaaiende content verwijderen, tja, dan kan zoiets gebeuren... "
Misschien wel, YT staat vol met IS materiaal wat dan weer niet verwijderd word.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 10 juni 2019 @ 12:26:26 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187351691
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 10:37 schreef Kassamiep het volgende:
Volgens mij is dat kanaal allang weer terug online, of kijk ik verkeerd ?
Nee hoor, maar dat is toch totaal niet interessant? YouTube censureert!!!! Dat is het verhaal hier!!!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187351741
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Misschien wel, YT staat vol met IS materiaal wat dan weer niet verwijderd word.
Kom maar op met die linkjes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187351806
Geen linkjes voor nodig hoor, zoek maar op IS en Syrië dan kom je genoeg tegen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_187351847
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:36 schreef bedachtzaam het volgende:
Geen linkjes voor nodig hoor, zoek maar op IS en Syrië dan kom je genoeg tegen.
Klopt. Nieuwsitems. Geen propagandafilmpjes van IS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 12:42:43 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187351877
gewoon melden als je ze ziet, meestal zijn dat soort dingen ook vrij snel weer offline
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 10 juni 2019 @ 12:52:31 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187351986
quote:
Het YouTube-kanaal van het Regionaal Archief Alkmaar is weer online, inclusief beelden van de Tweede Wereldoorlog. Het videoplatform had het kanaal eerder offline gehaald vanwege vermeend haatzaaien.

Marc Alphenaar van het archief ontdekte vanmorgen dat het kanaal weer beschikbaar was. "Ik heb er geen bericht van YouTube over gekregen, maar had allemaal berichtjes op mijn telefoon van mensen die zagen dat het er weer was. Dit is lekker wakker worden", zegt hij bij NH Nieuws.

Het archief biedt videomateriaal aan over de geschiedenis van Alkmaar en de kop van Noord-Holland. Daarbij zaten ook filmpjes met oorlogsmateriaal, zoals een NSB-propagandafilm en een reportage over de bevrijding van de regio. Sinds deze week kregen bezoekers echter de melding te zien dat het archief offline was gehaald "wegens herhaalde of ernstige schendingen van het YouTube-beleid dat aanzetten tot haat verbiedt".

Mogelijk was het archief slachtoffer van de verscherpte aandacht van YouTube om discriminatie tegen te gaan. Het archief zocht de publiciteit met een smeekbede op Twitter nadat er geen antwoord was gekomen op herhaaldelijke verzoeken aan Google om het materiaal terug te plaatsen.
Context

Vanochtend meldde moederbedrijf Google dat het kanaal weer is vrijgegeven. Volgens een woordvoerder is inmiddels duidelijk dat de films zijn geplaatst in een historische context.

"We hebben een proces voor het aantekenen van bezwaar, en als een video of kanaal ten onrechte is verwijderd, dan ondernemen we snel actie om dat te herstellen. Een van de dingen waar we dan naar kijken is bijvoorbeeld of video's waarde hebben voor nieuws of onderwijs - en die context is van groot belang."
https://nos.nl/artikel/22(...)outube-te-halen.html

:X
schande!

Het "vrije en open internet" in optima forma wanneer we Sillicon Valley laten bepalen wat wel en niet kan :r

Oh nee wacht. Het is gewoon weer hysterisch geschreeuw van mensen die slachtoffertje willen spelen. Het probleem is niet dat YouTube biased is of censureert. Het probleem is dat ze lui zijn en te veel dingen laten oplossen door brakke algoritmes die juist die oh zo belangrijke context niet kunnen zien. En dan duurt het vervolgens ook nog weer veel te lang voordat men de fout herstelt. In de tussentijd zijn er weer allemaal idioten die keihard 'censuur!' kunnen roepen en zoals gezegd lekker slachtoffer kunnen zijn.

[ Bericht 48% gewijzigd door sp3c op 10-06-2019 13:31:00 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187352071
Gelukkig. Neutrale geschbeelden mogen blijven! *O* Dank u ministerie van deugzaken _O_
  maandag 10 juni 2019 @ 13:39:47 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187352515
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:00 schreef LelijKnap het volgende:
Gelukkig. Neutrale geschbeelden mogen blijven! *O* Dank u ministerie van deugzaken _O_
Youtube fungeert nu eigenlijk als ministerie van deugdzaken inderdaad.
We have always been at war with Eastasia.
pi_187352522
Dat is wat ik probeerde te zeggen idd :P
  maandag 10 juni 2019 @ 13:41:51 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187352529
Geen fantastisch vooruitzicht dat een techreus zoveel invoed heeft op de content en richting van het publieke debat.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 10 juni 2019 @ 13:42:29 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187352537
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:41 schreef -XOR- het volgende:
Geen fantastisch vooruitzicht dat een techreus zoveel invoed heeft op de content en richting van het publieke debat.
Dat is dan ook niet zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187352546
Wat een domme redenatie trouwens; 'X was per ongeluk verwijderd (luiheid) dus er is geen spraken van censuur.'' X WAS -per ongeluk- VERWIJDERD IN EEN OPERATIE VAN CENSUUR.

quote:
Youtube verwijderde een kanaal omdat ze (door gebrekkige algoritmes) dachten dat een kanaal niet aan hun deugvoorwaarden voldeed. Nu blijkt dat het kanaal wel aan de deugvoorwaarden voldoet, mag het kanaal weer terug. Youtube doet aan politieke censuur en maakt daarbij af en toe foutjes. Het herstellen van die foutjes impliceert geen negatie van de intentie om (het onwelgevallige) te censureren.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 14:14:27 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 13:44:26 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187352557
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:43 schreef LelijKnap het volgende:
Wat een domme redenatie trouwens; 'X was per ongeluk verwijderd (luiheid) dus er is geen spraken van censuur.'' X WAS -per ongeluk- VERWIJDERD IN DE MASSA-OPERATIE VAN CENSUUR.
:').

Nee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187352563
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 10:37 schreef Kassamiep het volgende:
Volgens mij is dat kanaal allang weer terug online, of kijk ik verkeerd ?

https://www.youtube.com/user/ArchiefAlkmaar
Waarschijnlijk heeft Youtube klachten gehad of was het algoritme iets te enthousiast en daarom was het kanaal offline gehaald. Fout is binnen 24 uur hersteld. Ophef om niks.
pi_187352567
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:42 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is dan ook niet zo.
Oh, dus de analyses die wijzen op de grote invloed van sociale media op de maatschappij, politiek en in het specifiek (de Amerikaanse 16') verkiezingen slaan allemaal nergens op?
  maandag 10 juni 2019 @ 14:25:33 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187353077
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)outube-te-halen.html

:X
schande!

Het "vrije en open internet" in optima forma wanneer we Sillicon Valley laten bepalen wat wel en niet kan :r

Oh nee wacht. Het is gewoon weer hysterisch geschreeuw van mensen die slachtoffertje willen spelen. Het probleem is niet dat YouTube biased is of censureert. Het probleem is dat ze lui zijn en te veel dingen laten oplossen door brakke algoritmes die juist die oh zo belangrijke context niet kunnen zien. En dan duurt het vervolgens ook nog weer veel te lang voordat men de fout herstelt. In de tussentijd zijn er weer allemaal idioten die keihard 'censuur!' kunnen roepen en zoals gezegd lekker slachtoffer kunnen zijn.
Nee, het probleem is dat ze zelf geen geld hebben om die filmpjes te hosten op hun eigen site. Als je ze daar zet kun je alles plaatsen wat je zelf wilt, met als enige beperking die de host je oplegt, maar als je dat zelf bent...
  maandag 10 juni 2019 @ 14:28:22 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187353122
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh, dus de analyses die wijzen op de grote invloed van sociale media op de maatschappij, politiek en in het specifiek (de Amerikaanse 16') verkiezingen slaan allemaal nergens op?
Dat laten we gebeuren door tóch voor YouTube te kiezen als we filmpjes willen zien en tóch Facebook c.s. kiezen als het om social media gaat. En daarom zou Fok! wat meer aandacht mogen hebben in het debat.
pi_187353729
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 05:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zitten Nederlanders en Nederlandssprekenden in die controlehokken in ik meen Hongarije.

Maar ze drijven voor een groot deel op klachten (flags). Iedereen kan aangeven dat een video ongepaste content bevat en dan gaan ze dat bekijken of gelijk censureren, zeker als er meer mensen zijn die het rapporteren. Op die manier kun je een kanaal makkelijk monddood maken.
Je mag toch verwachten dat een groot machtig bedrijf als YouTube op zijn minst een groot Nederlandse delegatie in dienst heeft om het volledige Nederlands content te volgen en te controleren. Ongelooflijk dat zo'n rijk bedrijf dit belangrijke onderdeel uitbesteed aan een armoedig land als Hongarije.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 15:29:43 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187353818
das onzin natuurlijk, waarom denk je dat Damen schepen in Roemenie laat bouwen :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 10 juni 2019 @ 15:41:39 #67
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187353976
Tijd voor een alternatief voor Youtube. Ik vind Europa heel laks op digitaal gebied. Men moet echt gaan waken dat men geen digitale kolonie wordt waar data van 500 miljoen EU-burgers naar gelieven geharvest kan worden door de Amerikaanse reuzen. En daarnaast geef je D.C. de macht om te bepalen wat Europeanen zien en niet zien. De Chinezen doen dat beter op digitaal gebied dan EU. Ook zij zijn net als de EU zwakker dan Amerikanen, maar het verschil is veel en veel daadkrachtiger dan EU-bureaucraten en met resultaat. Dit zijn enorme data-centras waar alle data van Chinese burgers (Huawei, China Mobile, Wechat, Tencent etc) is gehuisvest in de Provincie Guizhou.

Ook het Amerikaanse Apple dat 41 miljard dollar per jaar aan phones/tablets/macbooks verkoopt in China moet alle data van Chinezen in de provincie Guizhou huisvesten (bouwkosten voor de centra is natuurlijk de verantwoordelijkheid van Apple dat lijkt mij logisch). Ze hebben die data-centras daar gehuisvest vanwege overvloed van water in die provincie en omdat het onderontwikkeld is en hiermee hebben ze een nieuwe industrie in die provincie (big data) waar ze zich mee bezig kunnen houden. Daarnaast is de centrale Chinese overheid een soort van zachtaardige fascisme en dat heeft voor ze gewerkt de laatste 30 jaar. Misschien ook iets voor Venezuela om uit hun benarde hongerlijdende situatie te komen zachtaardige fascisme. Neo-liberalisme en Chavismo werkt volgens mij niet voor onderontwikkelde landen.








quote:
Data centres

Thanks to the abundance of electricity and water resources for cooling, the Chinese government has chosen Guizhou as its most important base for data centres.

Deep in the caves of Guizhou, lies the Tencent T-Block data centre. This is the place where the data of all Chinese Wechat/Tencent Video (Chinese Netflix) users are stored.Now pretty much every important IT company has set their data centres in Guizhou, such as Alibaba, Huawei, China Mobile, etc.

Other major enterprises that have set up their data centres in Guizhou included Huawei Technologies, China Mobile, China Unicom and China Telecom.

Why do most companies choose Guizhou, such a poor place, to be the destination for data centres? Why not other places?

The Chinese government recommends IT companies to place their data centres in Guizhou to enjoy cuts in taxes and electricity bills. As Guizhou have more data centres, it finally has something to focus for its own to develop.

The province’s cool weather, lack of earthquake risk, inexpensive land and cheap hydropower have lured many companies to set up data centres there.

On the other hand, China can finally build its Great Data Bank of China in Guizhou so that the Chinese government can regulate API usage based on Chinese laws and validation using Chinese government licensed blockchain E-authentication. The Chinese government can now instantly sample on what do the citizens feel and think.

Guizhou has invested heavily to support its big data ambitions. Last year, it spent a total of 18 billion yuan (US$2.8 billion) in data transmission, software and information technology services, according to the provincial statistics bureau.

Out of a total population of 40 million, 11 million people in Guizhou live below China’s official rural poverty line of 2,300 yuan a year, according to the World Bank in 2016.
Ze moeten ook wakker worden daar. Duizenden jaren lang alleen gewend geweest om hun land en volk te beschermen. Niet 100% bij stilgestaan dat hun techbedrijven ook beschermd moeten worden tegen agressie waardoor ze voor verrassingen zijn komen te staan in deze handelsoorlog. Ze leren. Ze zijn nu pas die instituten/lijsten/systeem voor die bescherming van hun techbedrijven aan het bestuderen. Ai ai. En dan moet het nog worden opgezet.

quote:
China to unveil new measure to protect tech firms targeted in trade war

Study is under way to set up so-called national technological security management, with more details to come ‘in the near future’, Xinhua says. China will soon unveil another measure to protect its technology firms targeted by Washington’s accelerating trade war, according to state news agency Xinhua, days after Beijing said it would blacklist “unreliable” foreign entities.

The so-called national technological security management aimed to “more effectively forestall and defuse national security risks”, the National Development and Reform Commission, China’s top economic planning agency, was quoted as saying. It said a study on how to set up the system was already under way and further details would be available “in the near future”. The move was based on China’s national security legislation and other related laws and regulations, the report added.

“Establishing the national technological security management is meant to safeguard the security of [China’s] core and leading technologies, and to build a solid and safe defence shield,” the commission said.

Hu had said in a tweet on Thursday that “more than one Chinese key department” was collecting expert opinions on further countermeasures, saying a “new measure is likely on its way”.

Ministry of Commerce spokesman Gao Feng last week said necessary measures would be taken, based on China’s foreign trade, anti-monopoly and national security laws, to safeguard the legitimate interests of Chinese companies.


[ Bericht 32% gewijzigd door Jellereppe op 10-06-2019 23:25:08 ]
pi_187354111
Ik dacht ook al meteen aan dit soort zaken toen YT de acties aankondigde :

WOII en dan v.n.l. Derde Rijk / Duits gerelateerd beeldmateriaal zal dan ook wel aangegeven / aangepakt / verwijderd worden.

Wegstoppen, verwijderen en het verleden onzichtbaar maken.

Dat is voor sommigen makkelijker en prettiger i.p.v. met historische interesse naar de beelden te (kunnen) blijven kijken.

De perfecte niet schokkende / niet beledigende/ policor wereld kan zo steeds meer geschapen worden.

Tering, hoe simpel.
  maandag 10 juni 2019 @ 15:54:53 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187354153
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:51 schreef DrMabuse het volgende:
Ik dacht ook al meteen aan dit soort zaken toen YT de acties aankondigde :

WOII en dan v.n.l. Derde Rijk / Duits gerelateerd beeldmateriaal zal dan ook wel aangegeven / aangepakt / verwijderd worden.

Wegstoppen, verwijderen en het verleden onzichtbaar maken.

En dat gebeurt dus niet. Waardeloze post verder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 10 juni 2019 @ 15:59:59 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187354238
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187354297
quote:
Eerst even leren begrijpend te lezen.

Voordat je reageert.

En dan ook nog gaan zoeken naar een uitweg als je aantoonbaar fout zit.

Waardeloos indeed.
  maandag 10 juni 2019 @ 16:05:41 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187354307
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:05 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Eerst even leren begrijpend te lezen.

Voordat je reageert.

Dat zou jij moeten doen. Want je zit er namelijk zo ver naast dat het eerder eng dan grappig is.

Er wordt niets 'weggestopt'. Dat is gewoon of een keiharde leugen of een intens domme opmerking.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187354339
quote:
Ik vind nog altijd talloze WOII docu's als ik zoek op YT. Zal dus meevallen allemaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 16:17:43 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187354482
en dan nog, youtube moet doen wat youtube moet doen toch .... ?

ik zou graag zien dat ze wat meer opletten op copyrighted content maar verder ... hun site, hun dingetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 10 juni 2019 @ 16:19:28 #76
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187354508
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je mag toch verwachten dat een groot machtig bedrijf als YouTube op zijn minst een groot Nederlandse delegatie in dienst heeft om het volledige Nederlands content te volgen en te controleren. Ongelooflijk dat zo'n rijk bedrijf dit belangrijke onderdeel uitbesteed aan een armoedig land als Hongarije.
Hongarije is niet armoedig. Het is alleen niet even welvarend als de meest rijke landen.
pi_187354550
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je mag toch verwachten dat een groot machtig bedrijf als YouTube op zijn minst een groot Nederlandse delegatie in dienst heeft om het volledige Nederlands content te volgen en te controleren. Ongelooflijk dat zo'n rijk bedrijf dit belangrijke onderdeel uitbesteed aan een armoedig land als Hongarije.
Arbeid is er goedkoop, max verdienen.
pi_187376526
quote:
YouTube verwijdert opnieuw archiefmateriaal Alkmaar vanwege 'haatzaaien'

YouTube heeft opnieuw beeldmateriaal van het Regionaal Archief Alkmaar offline gehaald omdat het in strijd zou zijn met de richtlijnen van het platform. Het gaat deze keer om een NSB-propagandafilm uit de Tweede Wereldoorlog.

"Waar houdt dit op?", zegt Marc Alphenaar van het archief tegen NH Nieuws. Vorige week werd het hele kanaal van het Alkmaarse archief verwijderd omdat het volgens YouTube 'haatzaaiend' was. Een dag later draaide YouTube de beslissing terug en waren de honderden uren aan historische beelden weer te zien.

Nadat vandaag opnieuw een video offline werd gehaald, tekende Alphenaar direct bezwaar aan. "Maar ik kreeg binnen vijf minuten een soort automatisch antwoord dat mijn verweer was afgewezen. Opnieuw kreeg de video het predicaat haatzaaiend."

Alphenaar doet een oproep aan het platform om contact op te nemen. "We willen graag persoonlijk in gesprek over dit probleem, want het is waarschijnlijk groter dan alleen ons archief. Nu wordt er een video geweerd omdat er een hakenkruis in te zien is, maar ik weet niet waar dit gaat ophouden. Hier moet naar worden gekeken, want dit voelt als censuur."

Het Regionaal Archief onderzoekt nu of andere online platformen een uitkomst kunnen bieden in het beschikbaar houden van het beeldmateriaal.
https://nos.nl/artikel/22(...)wege-haatzaaien.html
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 20:44:39 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187376588
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187376648
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 11 juni 2019 @ 20:51:17 #81
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187376688
Volgens mij zit er gewoon iemand die filmpjes te rapporteren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187377134
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij zit er gewoon iemand die filmpjes te rapporteren.
Dat. Als je vaak genoeg gereport wordt dan gaat youtube ervanuit dat het klopt en wordt het offline gehaald.

Dus er zullen wel weer een paar gevoelige zieltjes (of simpelweg kutkinderen) zijn geweest die keihard op report hebben geramd bij het zien van een hakenkruis. Zonde.
Conscience do cost.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:26:34 #83
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187377455
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij zit er gewoon iemand die filmpjes te rapporteren.
Remlof
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:37:07 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187377695
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:48 schreef FlippingCoin het volgende:
:D @:Fir3fly
Wat? Staat ook morgen er weer gewoon op hoor. Net als letterlijk elke andere keer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187377716
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Remlof
Lol _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:40:52 #86
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187377778
Dit is het pad dat velen toch echt hebben gekozen - ze denken alleen te kunnen cherrypicken op onderwerp.

Guess again fool!
  woensdag 12 juni 2019 @ 18:01:43 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187391670
@FlippingCoin

De bewuste filmpjes zijn alweer terug op het kanaal. Wederom dus weer ophef om niets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 12 juni 2019 @ 18:03:21 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187391691
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:01 schreef Fir3fly het volgende:
@:FlippingCoin

De bewuste filmpjes zijn alweer terug op het kanaal. Wederom dus weer ophef om niets.
Ja gewoon willekeurig filmpjes en kanalen verwijderen zonder checken of wederhoor is de normaalste zaak van de wereld.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187391763
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:01 schreef Fir3fly het volgende:
@:FlippingCoin

De bewuste filmpjes zijn alweer terug op het kanaal. Wederom dus weer ophef om niets.
:D ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')