En alles gaat wat makkelijker juist dan wanneer ik veel geslapen heb.. minder twijfel, minder aarzelen.
afgelopen nacht helemaal niet geslapen en ging prima..
ben je dan misschien wat minder bewust van je uiterlijk ofzo?
vindt het erg vaag je zou juist denken dat als je niet geslapen hebt je sacherijnig, gaar en stil bent..
quote:Ja daar zat ik ook aan te denken.
Op woensdag 8 januari 2003 00:41 schreef DennisMoore het volgende:
Vergelijkbaar met alcohol-gebruik? Remmingen verdwijnen? Controle slapper?
Ikzelf wordt van kinds af aan ook altijd aktiefer hoe later het wordt... dus dat kan het ook zijn.
Raar is ook dat wanneer ik echt weinig geslapen heb, ik aan het begin van de dag moe ben, maar tegen de avond krijg ik dan weer energie en ga ik weer laat naar bed, ook al nam ik me 's morgens nog zo voor vroeg te gaan dit keer
ik heb nu 4 uurtjes geslapen maarja heb gister overdag 7 uur geslapen
ik zie zo wel hoe het gaat
hoop dat ik weer een beetje ben zoals gister maar zal wel niet
quote:Whahahaha precies zoals ik
Op woensdag 8 januari 2003 03:57 schreef CvB het volgende:
Ik ben ook een echte laat/weinig slaper, ik merk vaak wel dat ik me beter voel wanneer ik een uurtje of zes/zeven slaap dan wanneer ik lang in m'n bed blijf liggen.Raar is ook dat wanneer ik echt weinig geslapen heb, ik aan het begin van de dag moe ben, maar tegen de avond krijg ik dan weer energie en ga ik weer laat naar bed, ook al nam ik me 's morgens nog zo voor vroeg te gaan dit keer
quote:tja, en dat heb ik nou ook...!
Op woensdag 8 januari 2003 08:58 schreef EggsTC het volgende:[..]
Whahahaha precies zoals ik
In sommige psychiatrische inrichtingen wordt bijvoorbeeld slaap-waaktherapie gegeven aan manisch depressieve patienten. Die worden dan om de paar weken een nacht lang wakker gehouden. Ze schijnen zich daarna opgewekter te voelen.
Een verklaring heb ik er echter ook niet voor.
quote:dit is inderdaad vreemd... aangezien serotenine heel erg je geestelijke gesteldheid bepaald (te weinig zorgt voor slechte stemming)... en serontenine wordt alleen aangemaakt in je slaap..
Op woensdag 8 januari 2003 17:01 schreef Hihat het volgende:
Een tijdelijk slaaptekort schijnt wel voor meer dingen heilzaam te zijn.In sommige psychiatrische inrichtingen wordt bijvoorbeeld slaap-waaktherapie gegeven aan manisch depressieve patienten. Die worden dan om de paar weken een nacht lang wakker gehouden. Ze schijnen zich daarna opgewekter te voelen.
Een verklaring heb ik er echter ook niet voor.
http://www.rug.nl/cis/journ/archief-1999/088.htm
Een stukje van het artikel:
VERSTOORDE BIOLOGISCHE KLOK GEEN OORZAAK VAN DEPRESSIE
De vaak geponeerde stelling dat een verstoorde biologische klok een belangrijke rol speelt bij depressiviteit, is niet waar. Dat concludeert drs. Marijke Gordijn uit het onderzoek waarop zij 30 juni 1999 in Groningen promoveert. Gordijn ontdekte in haar onderzoek naar de relatie tussen de biologische klok en depressiviteit een aantal kenmerken waarmee kan worden voorspeld of een patiënt gunstig zal reageren op behandeling.
Op de psychiatrische afdeling van het Academisch Ziekenhuis Groningen worden, net als in enkele andere ziekenhuizen, veel patiënten die vanwege depressiviteit worden opgenomen een nacht wakker gehouden. De meeste en voelen zich dan de volgende dag een stuk beter. Het effect is vaak groot, maar meestal niet van lange duur. Maar al heeft het geen blijvend effect, het geeft, zegt Gordijn, "mensen die al lang met een depressie kampen het gevoel dat het leven ook nog anders kan zijn". Waarom slaaponthouding dit effect heeft is niet bekend. Als verklaring wordt vaak geopperd dat het slaap-waak ritme blijkbaar iets met depressies te maken heeft
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |