abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 juni 2019 @ 13:34:21 #1
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319355
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een raadcommissielid van een gemeente, dus ben jij benieuwd wat de taken van de gemeenteraad zijn, welke belangen daar spelen en of het volk goed vertegenwoordigd wordt vraag het hier.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187319370
Betaalt dat een beetje?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 13:36:48 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187319379
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:35 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Betaalt dat een beetje?
quote:
Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 8 juni 2019 @ 13:46:16 #4
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319480
Hoi! Ik ben dus in mijn vrije tijd raadscommissielid in de gemeente waarin ik woon. In 2018 heb ik voor mijn politieke partij op de lijst gestaan. Ik werd helaas niet gekozen en ben dus ook geen gemeenteraadslid. Maar partijen kunnen wel fractieondersteuners aandragen die zitting mogen nemen in een raadscommissie, en dat doe ik.

Ik heb zitting in de raadscommissie Mens, Maatschappij en Economische Zaken. In het kort: de commissie bereidt de besluitvorming voor. Stukken komen in de commissie, worden daar besproken, partijen wisselen hun standpunten uit en stellen vragen aan leden van het college en vervolgens wordt bepaald of het stuk rijp is voor besluitvorming. Zo ja, gaat het stuk naar de raadsvergadering. Zo nee, komt het stuk later terug in de commissie.

Ik heb dus geen stemrecht in de gemeenteraad. :)

Go on!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 13:47:41 #5
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319503
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:35 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Betaalt dat een beetje?
Ik krijg 75 euro per vergadering waar ik bij aanwezig ben. Ter vergelijking: raadsleden krijgen een vaste vergoeding van ongeveer 700 euro in de maand. Dit verschilt per gemeente, afhankelijk van het inwoneraantal. Mijn gemeente telt bijna 40.000 inwoners.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Forum Admin zaterdag 8 juni 2019 @ 13:52:47 #6
35723 crew  GGMM
pi_187319554
Maken jullie ook van die typische raadcommissie-grapjes tegen elkaar? Dat bijvoorbeeld iemand zegt van "3 keer raden wat ik nu heb meegemaakt" en dat een ander zegt van "nou, wat dan?" en dat die persoon dan zegt: "Ja, dat moeten jullie raden! jullie zijn de raadcommissie!"

Of komt dat nooit voor?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187319564
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik krijg 75 euro per vergadering waar ik bij aanwezig ben. Ter vergelijking: raadsleden krijgen een vaste vergoeding van ongeveer 700 euro in de maand. Dit verschilt per gemeente, afhankelijk van het inwoneraantal. Mijn gemeente telt bijna 40.000 inwoners.
En wat moet je als raadslid allemaal bewerkstelligen als je er eenmaal in zit? :)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 juni 2019 @ 13:54:34 #8
408813 crew  trein2000
pi_187319568
Hoeveel van de openbare behandeling is nou toneel? Ik heb het idee dat de daadwerkelijke besluitvorming toch vaak via andere kanalen verloopt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_187319569
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:52 schreef GGMM het volgende:
Maken jullie ook van die typische raadcommissie-grapjes tegen elkaar? Dat bijvoorbeeld iemand zegt van "3 keer raden wat ik nu heb meegemaakt" en dat een ander zegt van "nou, wat dan?" en dat die persoon dan zegt: "Ja, dat moeten jullie raden! jullie zijn de raadcommissie!"

Of komt dat nooit voor?
Zou je radeloos van worden. :{w
pi_187319647
Wat doe je naast het raadscommissie-bestaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 8 juni 2019 @ 14:03:37 #11
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319657
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:52 schreef GGMM het volgende:
Maken jullie ook van die typische raadcommissie-grapjes tegen elkaar? Dat bijvoorbeeld iemand zegt van "3 keer raden wat ik nu heb meegemaakt" en dat een ander zegt van "nou, wat dan?" en dat die persoon dan zegt: "Ja, dat moeten jullie raden! jullie zijn de raadcommissie!"

Of komt dat nooit voor?
Deze heb ik nog niet gehoord, maar er worden zeker ook grappen van dit niveau gemaakt ja. :P
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 14:04:42 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187319668
Voor welke politieke partij ben je raadscommissielid?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 juni 2019 @ 14:05:09 #13
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319673
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

En wat moet je als raadslid allemaal bewerkstelligen als je er eenmaal in zit? :)
In principe niks. Je hebt natuurlijk een belofte gemaakt aan je kiezers en je voert het programma van je partij uit, maar je zou als raadslid ervoor kunnen kiezen om nooit op te komen dagen. Je bent gekozen en aan de gewonnen zetel zitten verder geen voorwaarden. Het zal natuurlijk niet gewaardeerd worden en de burgemeester zal er ook wel een telefoontje aan wagen, maar verplichtingen zijn er niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 14:07:59 #14
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319697
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:54 schreef trein2000 het volgende:
Hoeveel van de openbare behandeling is nou toneel? Ik heb het idee dat de daadwerkelijke besluitvorming toch vaak via andere kanalen verloopt?
Dat valt eigenlijk wel mee. De meeste voorstellen worden gewoon besproken en gaan dan naar de raad, precies zoals het hoort. Maar het gebeurt ook dat bij moeilijkere voorstellen, bijvoorbeeld van een raadslid zelf, er wat meer voor nodig is. Dan worden er zeker gesprekken gevoerd buiten de vergadering om. En dat mag ook. Politiek betekent ook meerderheden vinden, en dat gaat je niet lukken in alleen een vergadering van een paar uur. Daarom is er ook een coalitievergadering, bijvoorbeeld.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 14:08:28 #15
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319703
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat doe je naast het raadscommissie-bestaan?
Ik studeer Communicatiewetenschap aan de UvA.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 14:10:13 #16
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187319720
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:04 schreef golfer het volgende:
Voor welke politieke partij ben je raadscommissielid?
D66.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187319725
En hoe ben je tot raadcommissielid gekomen als in wat heeft je doen besluiten dit te gaan doen en wat is jouw motivatie om dit te doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 juni 2019 @ 14:14:21 #18
408813 crew  trein2000
pi_187319764
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:07 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat valt eigenlijk wel mee. De meeste voorstellen worden gewoon besproken en gaan dan naar de raad, precies zoals het hoort. Maar het gebeurt ook dat bij moeilijkere voorstellen, bijvoorbeeld van een raadslid zelf, er wat meer voor nodig is. Dan worden er zeker gesprekken gevoerd buiten de vergadering om. En dat mag ook. Politiek betekent ook meerderheden vinden, en dat gaat je niet lukken in alleen een vergadering van een paar uur. Daarom is er ook een coalitievergadering, bijvoorbeeld.
Oh ik ben daar niet tegen hoor ;) Maar het is wel grappig om te zien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 juni 2019 @ 14:17:02 #19
408813 crew  trein2000
pi_187319787
Doen jullie veel bezoeken op locatie?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_187319871
Hoe wordt je lid van een partij en aangedragen voor op de kiezerslijst?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 14:46:48 #21
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187320108
Ik was voorheen a
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:10 schreef FlippingCoin het volgende:
En hoe ben je tot raadcommissielid gekomen als in wat heeft je doen besluiten dit te gaan doen en wat is jouw motivatie om dit te doen?
Ik was voorheen actief als freelance journalist, terwijl politiek steeds meer mijn interesse kreeg. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik graag echt iets zou willen betekenen in de politiek, in plaats van aan de zijlijn staan. Toen heb ik me aangemeld voor een informatiebijeenkomst en van het een kwam het ander.

Mijn motivatie ligt hem vooral in het strijden voor gelijke kansen voor iedereen. Ik ben zelf van het vmbo opgeklommen naar de universiteit en ik vind dat iedereen die mogelijkheid moet hebben. Ongeacht je afkomst of het opleidingsniveau van je ouders. Daarbij vind ik het werk zelf ook gewoon leuk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:06:17 #22
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187320341
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:17 schreef trein2000 het volgende:
Doen jullie veel bezoeken op locatie?
Ja, regelmatig. Vooral aan het begin van de periode kregen we ontzettend veel uitnodigingen van organisaties en bedrijven die op een of andere manier een relatie hebben met de gemeente. Zo ben ik bij een basisschool geweest, maar ook bij een groot industrieel bedrijf.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:07:15 #23
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187320359
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:23 schreef Vollenhoven het volgende:
Hoe wordt je lid van een partij en aangedragen voor op de kiezerslijst?
Dat verschilt per partij. Voor D66 geldt dat je je aan kan melden als lid en wanneer je een jaar lid bent kun je je ook aanmelden voor de kieslijst. Vervolgens stemmen de leden van de afdeling wat de volgorde van de lijst wordt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187320368
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik was voorheen a
[..]

Ik was voorheen actief als freelance journalist, terwijl politiek steeds meer mijn interesse kreeg. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik graag echt iets zou willen betekenen in de politiek, in plaats van aan de zijlijn staan. Toen heb ik me aangemeld voor een informatiebijeenkomst en van het een kwam het ander.

Mijn motivatie ligt hem vooral in het strijden voor gelijke kansen voor iedereen. Ik ben zelf van het vmbo opgeklommen naar de universiteit en ik vind dat iedereen die mogelijkheid moet hebben. Ongeacht je afkomst of het opleidingsniveau van je ouders. Daarbij vind ik het werk zelf ook gewoon leuk.
Ah oké cool en ambieer je nu ook een baan binnen de politiek voor na het afstuderen en zo ja hoe zou die eruitzien?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:26:33 #25
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187320581
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké cool en ambieer je nu ook een baan binnen de politiek voor na het afstuderen en zo ja hoe zou die eruitzien?
In zekere zin wel. Het lijkt me tof om later in de tweede kamer te werken, bijvoorbeeld als persvoorlichter of politiek assistent :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')