abonnement Unibet Coolblue
pi_187831580
volgnes mij zag ik net "de ring" tussen de afgeschreven boeken in de bieb staan
nu naar huis... langs de kast afgeschreven boeken.. die 50ct heb ik daar graag voor over.
pi_187903512
Jeroen Thijssen - Het verborgen dorp

quote:
Midden in de bossen van de Veluwe, in de buurt van Vierhouten, overleefde een honderdtal joden de Tweede Wereldoorlog in barakken en hutten - met hulp van de ondergrondse en dankzij het zwijgen van de lokale bevolking. Tonnen voedsel sleepte het verzet op fietsen over mulle zandpaden naar het kamp. Butagasflessen, kolen en bouwmaterialen kwamen op boerenkarren. Maar het bosleven was zwaar en primitief, en het gevaar van ontdekking en deportatie legde grote druk op de onderduikers en hun helpers. Toch hadden deze onderduikers het veel beter dan 'stadse' joden - en dat wisten ze. Het leven was hard in koude winters onder de grond, maar het had ook de voordelen van de buitenlucht, van enige bewegingsvrijheid, van het gevoel het leven nog een beetje in de hand te hebben. Het dorp bleef ruim anderhalf jaar lang verborgen. Het overleefde de razzia's van Duitse troepen, heimelijke speurtochten van de Sicherheitsdienst en Nederlandse, foute, politiebeambten. Maar op 29 oktober 1944 ging het mis: twee wandelende SS-ers ontdekten het kamp. Een haastige ontruiming volgde, de meeste bewoners ontkwamen, op een achttal na. Zij moesten hun eigen graf graven en werden standrechtelijk geëxecuteerd, een zesjarig jongetje als laatste. Jeroen Thijssen interviewde in Israël en Nederland de laatste overlevenden en reconstrueerde de geschiedenis van 'het verborgen dorp' aan de hand van deze persoonlijke getuigenverklaringen.
pi_187903809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Jeroen Thijssen - Het verborgen dorp
[..]

[ afbeelding ]
Klinkt als een interessant boek! Ik heb hem direct gereserveerd bij de bieb :)

Ik lees nu deze
  zaterdag 13 juli 2019 @ 20:26:08 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187905092
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_187905127
Luisteren: Grand Hotel Europa van Ilja Pfeiffer
Lezen: Familiegeheimen van Astrid Holleeder.
pi_187957121
Even wat lichtere kost. Ik ben een fan van Robert Harris en deze had ik nog niet gelezen

  zondag 21 juli 2019 @ 21:32:20 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_188046190
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_188046779
Demain, on roule
pi_188047047
Tromps Armada, Wouter van Mastricht

  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 22:39:08 #85
42184 crew  DaMart
pi_188047320
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_188047534
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:39 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
Klinkt spannend. Hoe vind je het tot nu toe?
pi_188084413
Ik ben benieuwd

  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 06:14:14 #88
42184 crew  DaMart
pi_188087412
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klinkt spannend. Hoe vind je het tot nu toe?
Tot nu toe vermaak ik me prima met dit boek. Leest lekker weg en met de spanning zit het ook wel goed.
Het is weliswaar het vierde deel van een reeks, maar ook prima los van de eerdere boeken te lezen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_188149282
Ik lees nu deze. Gaat niet al te snel omdat ik het deels als zelfstudie beschouw. Marcus Aurelius en het Stoïcisme zijn boeiend moet ik zeggen. Vond filosofie vroeger vaak theoretisch geneuzel, maar soms kan je er praktisch ook wat mee.

pi_188149861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees nu deze. Gaat niet al te snel omdat ik het deels als zelfstudie beschouw. Marcus Aurelius en het Stoïcisme zijn boeiend moet ik zeggen. Vond filosofie vroeger vaak theoretisch geneuzel, maar soms kan je er praktisch ook wat mee.

[ afbeelding ]
Hmm ik kreeg dit als leestip een tijdje terug. Maar moet het nig even ergens opduiken :)
pi_188149877
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm ik kreeg dit als leestip een tijdje terug. Maar moet het nig even ergens opduiken :)
Kan hem ook aanraden..zeker de moeite waard.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 27 juli 2019 @ 12:28:52 #92
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_188151110
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_188161115
Paolo Giordano - De hemel verslinden

quote:
Teresa verruilt iedere zomervakantie samen met haar vader hun woning in het drukke Turijn voor het huis van haar jeugd op het Italiaanse platteland. Het zijn saaie, bloedhete vakanties, totdat ze op een dag drie jongens bespiedt die naakt in het zwembad zwemmen: Nicola, Tommaso en de zonderlinge maar charismatische Bern. Ze zullen Teresa's leven voor altijd tekenen. De drie halfbroers worden samen opgevoed door Nicola's religieuze ouders en hebben een complexe en intieme band. Maar Teresa zal snel ontdekken dat niets is wat het lijkt en haar idyllische zomers, die ze steeds vaker met Bern doorbrengt, komen tot een abrupt einde. De jongens worden volwassen en hun vriendschap wordt tot het uiterste getest door hun tegenstrijdige visies op de wereld en hun conflicterende overtuigingen.

De hemel verslinden omspant twintig jaar en vier levens. Het is een epische en intense roman over verbondenheid, liefde, familie en de eeuwige zoektocht naar zingeving.


Inmiddels begonnen in:

Chris Pavone - Expats

quote:
'Expats is zonder twijfel een van de beste thrilers die ik ooit heb gelezen!' - Olen Steinhauer 'Een knap gecomponeerde thriller.' - NBD Biblion Kate Moore ziet zich gedwongen te stoppen als geheim agente bij de CIA als haar man een nieuwe baan accepteert in Luxemborg. Ze laat haar dubbelleven achter zich: geen geheimen en ook geen leugens meer, ze kan zich nu volledig op haar gezin richten. De verhuizing is een uitgelezen mogelijkheid voor haar en haar familie om zin een vriendelijke Europese stad als expats een nieuw leven te beginnen, een nieuw thuis te stichten, met alles wat daarbij hoort. In Luxemburg raken Kate en haar man Dexter bevriend met een ander Amerikaans koppel, Julia en Bill. Ze zijn charmant en sociaal, maar Kat kan het gevoel maar niet onderdrukken dat Julia en Bill niet zijn we ze zeggen dat ze zijn. Ze doen vaag over hun verleden en zijn behoedzaam op een manier waarvan Kate als geen ander weet - ze spreekt uit ervaring - dat die hoort bij mensen die iets te verbergen hebben. Haar man Dexter gaat volledig op in zijn werk - hij doet de beveiliging voor een grote bank - en heeft geen idee wat er speelt en omdat Kate haar vak nog niet verleerd is, gaat ze op onderzoek uit. Ze begint Julia en Bill te schaduwen en terwijl ze steeds betere vrienden worden, samen gaan stappen in clubs in Parijs en skiën in de Alpen, komt ze er langzamerhand achter dat ze niet de enige is met een geheim verleden... 'Expats introduceert een onweerstaanbare en krachtige hoofdpersoon die de lezer lang bij zal blijven. Prachtig!' - Patricia Cornwell 'Fascinerend! Zonder twijfel een van de beste debuten van de afgelopen jaren.' - John Connolly
  zondag 28 juli 2019 @ 22:13:25 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_188180088
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 21:44:38 #95
42184 crew  DaMart
pi_188195392
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 21:45:59 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188195431


Erg heftig boek ;(

Is er ook nog een topic waar boeken inhoudelijk besproken kunnen worden? Ik heb net Otmars Zonen uit en zou daar best wel met anderen over willen spreken :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_188195824
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:45 schreef MaJo het volgende:
[ afbeelding ]

Erg heftig boek ;(

Is er ook nog een topic waar boeken inhoudelijk besproken kunnen worden? Ik heb net Otmars Zonen uit en zou daar best wel met anderen over willen spreken :)
Zo'n topic is er niet maar mag er van mij best komen. Kan je je ei kwijt over wat je hebt gelezen en anderen kunnen er ook nog wat aan hebben.
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 22:02:00 #98
42184 crew  DaMart
pi_188195864
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:45 schreef MaJo het volgende:
[ afbeelding ]

Erg heftig boek ;(

Is er ook nog een topic waar boeken inhoudelijk besproken kunnen worden? Ik heb net Otmars Zonen uit en zou daar best wel met anderen over willen spreken :)
Ja, dat is er: TTK / [RECENSIES] Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen? :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_188196055
quote:
Uh waar komt die opeens vandaan? Heb er wel eens naar gezocht maar kon nie vinden
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 08:45:06 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188200065
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zo'n topic is er niet maar mag er van mij best komen. Kan je je ei kwijt over wat je hebt gelezen en anderen kunnen er ook nog wat aan hebben.
Ja precies! Ouderwets boeken bespreken ;)
quote:
ik ga het checken ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')