abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:45:32 #1
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187286312
quote:
Kika van Es (Boxmeer, 11 oktober 1991) is een Nederlandse voetbalster die als verdediger speelt. Ze speelt meestal als linksback.In de zomer van 2008 verruilde Van Es, die uit Groeningen komt, haar amateurvereniging Olympia '18 voor Willem II, waar ze haar debuut in de Eredivisie maakte. In haar eerste seizoen speelde ze negentien wedstrijden. In de zomer van 2010 maakte ze de overstap naar VVV-Venlo.Na twee jaar keerde ze terug naar Brabant voor het nieuwe elftal van PSV/FC Eindhoven. In 2016 ging ze voor Achilles '29 spelen. In juni 2017 maakte ze de overstap naar FC Twente. Een jaar later tekent ze een contract voor een jaar bij AFC Ajax waar ze nog steeds speelt. Van Es speelde tot nu toe 58 interlands, waarin ze nog niet wist te scoren. Ze liep in 2014 een dubbele beenbreuk op en miste daardoor het vorige WK. In de uitzwaaiwedstrijd tegen Australië (3-0) liep ze een breuk in haar middenhandsbeentje op waar ze inmiddels succesvol aan geopereerd is. De verwachting is dat ze de eerste wedstrijd kan spelen.




*Verhaal van ViPRO over Kika van Es:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Kika van Es werd maandag geopereerd aan een breukje in het middenhandsbeentje van haar linkerhand. Dinsdag arriveerde ze met de rest van de Oranje Leeuwinnen in Le Havre voor het WK dat bijna gaat beginnen. 'De operatie is goed gegaan en ik voel me goed, ik ben blij dat ik hier ben. Ik mag niet klagen', zegt Van Es tegen de NOS. Per dag wordt bekeken hoe ze herstelt en of ze kan aansluiten bij haar teamgenoten. Nederland speelt volgende week dinsdag de eerste wedstrijd op het toernooi.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 10:31:13 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187302640
oranjevrouwen twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 08:56:14 Goed nieuws! @KikavanEs stond gisteren weer op het veld.💪 Ze traint nu nog apart van de groep. #OnzeJacht https://t.co/dNU5Sf6VNm reageer retweet
  maandag 1 juli 2019 @ 16:24:49 #3
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187700108
quote:
Van Es verlaat Ajax en kiest voor Everton
Kika van Es maakt de overstap naar Engeland. De verdediger gaat van Ajax naar Everton. ,,Met deze transfer komt een droom in vervulling, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. Ik wilde graag nog eens in het buitenland voetballen”, zegt de linksback. ,,Dat ik dat mag doen voor Everton in de Engelse competitie, die bovenaan mijn lijstje stond, maakt me trots”, gaat Van Es verder.

De 61-voudig international is de volgende speelster van het Nederlands elftal die in de Engelse Premier League gaat spelen. Eerder maakte Jackie Groenen (Manchester United) al de overstap naar Engeland, waar ook Vivianne Miedema, Danielle van de Donk, Jill Roord (allen Arsenal) en Danique Kerkdijk (Brighton) in actie komen in actie komen. Bij Everton wordt Van Es teamgenote van Inessa Kaagman.


https://www.ad.nl/transfe(...)or-everton~a5830992/
pi_187700759
Beter dan Digne.
pi_187750685
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')