abonnement Unibet Coolblue
pi_187370364
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:26 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Hij is al eens veroordeeld voor een zedendelict... dus ja, hij is een kindermisbruiker. Punt.
Wil je die veroordeling even posten ?
pi_187370454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:17 schreef Tengano het volgende:
2019 jaar van de waarheid?

Ik begin te geloven dat we het nooit zullen weten :{
Sowieso geen 2019 meer want de uitspraak is pas ergens in 2020 ofzo. In ieder geval niet meer in 2019.
Somebody that I used to know
pi_187372312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:33 schreef Za het volgende:

[..]

Welk delict precies?

De deskundigen hebben zich er 20 jaar over kunnen buigen en hebben geen delict kunnen vaststellen.
Hij heeft het over die 2 zaken hiervoor. Je weet wel, die 2 geseponeerde zaken die bijgevoegd zijn in het dossier en waar het OM dus geen ruk aan heeft, want geseponeerd.

Er is nooit een veroordeling geweest. Zie hier het effect van die media klopjacht. Dit is exact waarom ik zo'n moeite heb met hoe dit proces gaat. Je hebt je als wetsdienaren godverdomme aan de regels met betrekking tot strafvordering te houden, anders krijg je dit soort excessen.
Hoeveel onzin is er al wel niet langsgekomen. Best dat je iemand vervolgt, maar hou dat dan uit de media tot je zeker bent van je zaak. Dat je iemand niet kan vinden duid eerder op je eigen totale incompetentie.

Wat je al zeker niet doet is iemand met naam en toenaam aanmerken en dan een landelijke klopjacht organiseren.

Daar komt nog bij door op deze manier te handelen het OM een puur onwenselijke situatie heeft laten ontstaan, op meerdere vlakken, ze hebben het zichzelf ontzettend moeilijk gemaakt.
pi_187372493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:32 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Jos was geen medewerker van een kinderdagverblijf en geen leraar van hem.

Dus ja, dat is wel raar.
Ook jij leest niet waar ik op reageer. Het aanraken van ondergoed is op zichzelf nooit strafbaar. ‘Raar’ is ook niet strafbaar
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:10:14 #155
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_187372883
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:56 schreef IriYe het volgende:

[..]

Welnee. Hij heeft er weer een nieuw bijbaantje bij.

Peter R. de Vries wordt weerman in buienalarm-radiospotjes
https://www.adformatie.nl(...)enalarm-radiospotjes

Zo klinkt hij: https://www.gids.tv/video(...)erman-van-buienalarm
Hoe híer weet Peter R alles van en windt hij er geen doekjes om, om zijn kennis op een scherpe manier te ventileren. _O_
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_188536851
Wat een kermis. :')

Tientallen agenten en militairen bewaken Brunssummerheide tijdens schouw in zaak Nicky Verstappen

Tientallen militairen en politieagenten zijn betrokken bij het afzetten en bewaken van het afgezette gebied op de Brunssummerheide voor een besloten schouw van de rechtbank Limburg dinsdag 27 augustus. Vanaf maandagavond 18.00 wordt het gebied afgezet en geldt een noodverordening.

De rechters in de zaak zullen samen met de officieren van justitie, de advocaat van Jos Brech en de verdachte zelf de belangrijkste plaatsen op de Brunssummerheide bezoeken. Ook de ouders en zus van Nicky, bijgestaan door hun vertrouwenspersoon Peter R. de Vries, mogen daarbij aanwezig zijn. Ze zullen de plek op kampeerterrein de Heikop bekijken waar Nicky in 1998 verdween, het dennenbosje waar Nicky’s lichaam anderhalve dag later werd gevonden en de kruising daar dichtbij waar Jos Brech ‘s nachts staande werd gehouden door de Marechaussee.

Justitie denkt dat het van waarde kan zijn om de rechtbank te tonen waar de jongen uit Heibloem destijds lag, wat de afstand tot het zomerkamp was en waar Brech staande werd gehouden 3,5 uur na het vinden van Nicky.


Het gebied op de Brunssummerheide binnen de rode lijn wordt 24 uur lang afgezet ten behoeve van schouw in de zaak-Nicky Verstappen. De noodverordening geldt voor de hele heide (blauwe lijn)

Volledig artikel plus mini-docu :') over Jos Brech.
https://www.limburger.nl/(...)lict-zaak-verstappen
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:29:29 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_188537455
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:10 schreef monkyyy het volgende:
Hoe híer weet Peter R alles van en windt hij er geen doekjes om, om zijn kennis op een scherpe manier te ventileren. _O_
Als Peter een buienalarm heeft afgegeven en je bent zeiknat geregend, heb je dan een alibi :?
pi_188538070
Gaat de familie hele dag naar Jos B lopen gillen zeker
pi_188539023
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Gaat de familie hele dag naar Jos B lopen gillen zeker
Ik denk dat Peter R die taak wel op zich neemt.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:52:23 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188539047
Lekker respectloos weer over de familie, goed bezig ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:58:58 #161
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188539141
Wel een dikke middelvinger naar slachtoffers van alle andere zaken en sowieso alle zaken die blijven liggen. Niks is te gek voor deze ene zaak blijkbaar.
pi_188539244
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 15:52 schreef Leandra het volgende:
Lekker respectloos weer over de familie, goed bezig ^O^
Het is maar wat je lezen wil.
Wat dacht je van verbazing dat de familie hierbij aanwezig mag zijn, samen met de verdachte? Het lijkt me dat het voor deze mensen nog steeds heel pijnlijk moet zijn om op deze plekken aanwezig te zijn, laat staan in deze setting EN samen met de verdachte. Geen vreemde gedachte dan toch dat er dingen geroepen zouden kunnen worden?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:07:56 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188539305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is maar wat je lezen wil.
Wat dacht je van verbazing dat de familie hierbij aanwezig mag zijn, samen met de verdachte? Het lijkt me dat het voor deze mensen nog steeds heel pijnlijk moet zijn om op deze plekken aanwezig te zijn, laat staan in deze setting EN samen met de verdachte. Geen vreemde gedachte dan toch dat er dingen geroepen zouden kunnen worden?
Wil je nou voor de familie besluiten dat ze niet aanwezig zouden mogen zijn omdat dat pijnlijk voor ze zou moeten zijn?

Ik vind het zum kotzen dat door sommige mensen inmiddels gedaan wordt alsof de familie een dader is, puur op het feit dat ze de zaak nooit hebben laten rusten.
Alsof je als ouder iets anders kunt, het zou verdacht zijn als ze het wel hadden laten rusten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188539338
Ik neem aan dat ze op verschillende tijdstippen en los van elkaar hun wandeling maken?
Hoewel ik Petertje er nog wel voor aanzie om stiekem achter een dikke boom geheime opnames te zullen maken voor RTL Boulevard. :')
pi_188539488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wil je nou voor de familie besluiten dat ze niet aanwezig zouden mogen zijn omdat dat pijnlijk voor ze zou moeten zijn?

Ik vind het zum kotzen dat door sommige mensen inmiddels gedaan wordt alsof de familie een dader is, puur op het feit dat ze de zaak nooit hebben laten rusten.
Alsof je als ouder iets anders kunt, het zou verdacht zijn als ze het wel hadden laten rusten.
Ik wil helemaal niets voor de familie besluiten. (?!) Maar het verbaast me wel dat ze er bij MOGEN zijn. Je zet nabestaanden toch ook niet bij een verhoor van een verdachte? Maar het mag dus kennelijk en dan snap ik ook helemaal dat je er als familie bij wil zijn, pijnlijk of niet.
Wat je laatste opmerking betreft, zou ik niet weten hoe iemand het niet met je eens kan zijn. Waar je random aanvallende houding vandaan komt, snap ik echt niet.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:01:21 #166
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_188541195
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niets voor de familie besluiten. (?!) Maar het verbaast me wel dat ze er bij MOGEN zijn. Je zet nabestaanden toch ook niet bij een verhoor van een verdachte? Maar het mag dus kennelijk en dan snap ik ook helemaal dat je er als familie bij wil zijn, pijnlijk of niet.
Wat je laatste opmerking betreft, zou ik niet weten hoe iemand het niet met je eens kan zijn. Waar je random aanvallende houding vandaan komt, snap ik echt niet.
Omdat je geen antwoord geeft op de vraag. Waarom zou de familie daar niet bij mogen zijn?! En het is geen verhoor, daar spelen hele andere belangen. Soms zijn mensen zo gebrand op de rechten van de verdachte dat ze vergeten dat er ook nabestaanden zijn en die ook gewoon rechten hebben.
pi_188545941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 18:01 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Omdat je geen antwoord geeft op de vraag. Waarom zou de familie daar niet bij mogen zijn?! En het is geen verhoor, daar spelen hele andere belangen. Soms zijn mensen zo gebrand op de rechten van de verdachte dat ze vergeten dat er ook nabestaanden zijn en die ook gewoon rechten hebben.
Voor de familie is het geen recht maar een gunst.
pi_188550941
De Brunsummerheide is gewoon openbaar gebied, de familie heeft deze setting niet nodig om er te komen en rond te kijken.
Het gaat denk ik om reactie uitlokken bij de verdachte
pi_188552607
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:03 schreef Mammietje het volgende:

Wat dacht je van verbazing dat de familie hierbij aanwezig mag zijn?
Dat is inderdaad verbazend, ook nog in gezelschap van Peter R.

Dit alles om druk te zetten op de verdachte, in de hoop dat hij door emoties overmand gaat bekennen.

Maar dat gaat niet gebeuren.

Roethof vanavond hopelijk bij Jinek.
pi_188552795
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 13:57 schreef IriYe het volgende:
Wat een kermis. :')

Tientallen agenten en militairen bewaken Brunssummerheide tijdens schouw in zaak Nicky Verstappen

Tientallen militairen en politieagenten zijn betrokken bij het afzetten en bewaken van het afgezette gebied op de Brunssummerheide voor een besloten schouw van de rechtbank Limburg dinsdag 27 augustus. Vanaf maandagavond 18.00 wordt het gebied afgezet en geldt een noodverordening.

De rechters in de zaak zullen samen met de officieren van justitie, de advocaat van Jos Brech en de verdachte zelf de belangrijkste plaatsen op de Brunssummerheide bezoeken. Ook de ouders en zus van Nicky, bijgestaan door hun vertrouwenspersoon Peter R. de Vries, mogen daarbij aanwezig zijn. Ze zullen de plek op kampeerterrein de Heikop bekijken waar Nicky in 1998 verdween, het dennenbosje waar Nicky’s lichaam anderhalve dag later werd gevonden en de kruising daar dichtbij waar Jos Brech ‘s nachts staande werd gehouden door de Marechaussee.

Justitie denkt dat het van waarde kan zijn om de rechtbank te tonen waar de jongen uit Heibloem destijds lag, wat de afstand tot het zomerkamp was en waar Brech staande werd gehouden 3,5 uur na het vinden van Nicky.

[ afbeelding ]
Het gebied op de Brunssummerheide binnen de rode lijn wordt 24 uur lang afgezet ten behoeve van schouw in de zaak-Nicky Verstappen. De noodverordening geldt voor de hele heide (blauwe lijn)

Volledig artikel plus mini-docu :') over Jos Brech.
https://www.limburger.nl/(...)lict-zaak-verstappen
Grote OM en de Vries show.
Duur grapje om dat gebied 24 af te zetten en te bewaken.
Ehh en wat heeft Peter r de Vries daar te zoeken?
pi_188552888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:28 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Grote OM en de Vries show.
Duur grapje om dat gebied 24 af te zetten en te bewaken.
Ehh en wat heeft Peter r de Vries daar te zoeken?
Het antwoord heb je zelf al gegeven..; de grote Peter R. de Vries show. De man die nog voor de verjaringstermijn [of was die al ingegaan?] iemand als schuldige wil aanwijzen. Dat had hij immers beloofd aan de familie Verstappen.
pi_188552922
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:34 schreef IriYe het volgende:

[..]

Het antwoord heb je zelf al gegeven..; de grote Peter R. de Vries show. De man die nog voor de verjaringstermijn [of was die al ingegaan?] iemand als schuldige wil aanwijzen. Dat had hij immers beloofd aan de familie Verstappen.
Ze willen gewoon koste wat kost Jos B. laten praten, maar die houd "wijselijk" z'n mond.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188553019
Jos B, dat hij mag branden in de hel.
pi_188553339
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:14 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is inderdaad verbazend, ook nog in gezelschap van Peter R.

Dit alles om druk te zetten op de verdachte, in de hoop dat hij door emoties overmand gaat bekennen.

Maar dat gaat niet gebeuren.

Roethof vanavond hopelijk bij Jinek.
Waarom vanavond Za? Het is volgende week pas.
pi_188554351
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

Waarom vanavond Za? Het is volgende week pas.
Je hebt gelijk, volgende week dan hopelijk, al kan ook een voorschot genomen worden op het gebeuren.
pi_188556036
Wat willen ze met die schouw bewijzen? Is Jos daarbij ook aanwezig?
Love is in the air!
pi_188556092
Ik volg dit niet zo, maar heeft de verdachte al een verklaring afgelegd?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:10:36 #178
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_188556185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is maar wat je lezen wil.
Wat dacht je van verbazing dat de familie hierbij aanwezig mag zijn, samen met de verdachte? Het lijkt me dat het voor deze mensen nog steeds heel pijnlijk moet zijn om op deze plekken aanwezig te zijn, laat staan in deze setting EN samen met de verdachte. Geen vreemde gedachte dan toch dat er dingen geroepen zouden kunnen worden?
Bertie heeft ocherm 1 keer iets geroepen in de rechtbank tegen de verdachte en dat was "kijk me aan". Nadat ze daar 20 jaar op heeft moeten wachten.
Ik herinner me zaken die heel wat agressiever zijn verlopen bij de rechtbank.
Dit is gewoon een beetje heel flauw wat je zei. :N
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:07 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het zum kotzen dat door sommige mensen inmiddels gedaan wordt alsof de familie een dader is, puur op het feit dat ze de zaak nooit hebben laten rusten.
Alsof je als ouder iets anders kunt, het zou verdacht zijn als ze het wel hadden laten rusten.
Dat. Die mensen zijn écht geen aandachttrekkers, behalve dan dat ze de zaak niet laten rusten. En terecht.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:11:40 #179
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_188556202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Voor de familie is het geen recht maar een gunst.
Als ze erbij mogen zijn dan is het blijkbaar hun recht. Een recht wat jij nabestaanden graag af wilt pakken.
pi_188556460
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:11 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Als ze erbij mogen zijn dan is het blijkbaar hun recht.
Neen. Ook niet 'blijkbaar'.

De rechten van een slachtoffer (of nabestaanden) vind je hier, daar staat aanwezig zijn bij een schouw niet bij.
quote:
Een recht gunst wat jij nabestaanden graag af wilt pakken.
Huh? Waaruit concludeer je dat? :?

Ik heb wel mijn bedenkingen bij die pipo van De Vries, wat die daar te zoeken heeft.
pi_188556614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:10 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Bertie heeft ocherm 1 keer iets geroepen in de rechtbank tegen de verdachte en dat was "kijk me aan". Nadat ze daar 20 jaar op heeft moeten wachten.
Ik herinner me zaken die heel wat agressiever zijn verlopen bij de rechtbank.
Dit is gewoon een beetje heel flauw wat je zei. :N
[..]

Dat. Die mensen zijn écht geen aandachttrekkers, behalve dan dat ze de zaak niet laten rusten. En terecht.
Beetje flauw? Wat een rare reacties hier in dit topic. Alsof je tegen de familie bent als je verbaast bent over het verloop van zaken. Ik spreek helemaal geen oordeel uit over de familie, zou het juist heel voor de hand liggend vinden als ze door emoties overmand zouden worden in zo'n situatie.
Ik dacht serieus dat het standaard procedure was dat nabestaanden en verdachten uit elkaar werden gehouden om dit soort redenen. Blijkt niet zo te zijn. Voor mij ook prima, misschien wel heel goed voor het verwerkingsproces.
pi_188556766
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]


Ik dacht serieus dat het standaard procedure was dat nabestaanden en verdachten uit elkaar werden gehouden om dit soort redenen. Blijkt niet zo te zijn.
Dat is wel standaard, maar hier niet. En ik denk dat OM dat doet om B. te provoceren, ze hebben niet genoeg bewijs om dood van het jochie aan hem te linken
pi_188556822
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat is wel standaard, maar hier niet. En ik denk dat OM dat doet om B. te provoceren, ze hebben niet genoeg bewijs om dood van het jochie aan hem te linken
Dat denk ik ook. Reacties uitlokken.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:57:09 #184
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_188556905
Arme Jos B. Verschrikkelijk wat hij allemaal moet doorstaan.
Bedankt Hans.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:51:31 #185
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_188557573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Beetje flauw?
Ik heb jou aangesproken op iets dat iemand anders zei, excuses daarvoor.
ik bedoel dat ik onderstaande quote heel flauw vond en onnodig.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 15:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Gaat de familie hele dag naar Jos B lopen gillen zeker
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_188557817
https://www.nu.nl/media/5(...)zaak-verstappen.html

quote:
Nederlandse media naar rechter voor meer openbaarheid zaak-Verstappen

Nederlandse media spannen een kort geding aan tegen de rechtbank Limburg en de gemeente Brunssum om meer persvrijheid af te dwingen in de zaak rondom de dood van Nicky Verstappen. Aanleiding is een schouw in het proces die niet toegankelijk is voor journalisten.

De zaak wordt aangespannen door het Genootschap van Hoofdredacteuren en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ), samen met NU.nl, RTL Boulevard, RTL Nieuws, NOS, Hart van Nederland, Algemeen Dagblad, De Telegraaf en persbureau ANP.

Mede vanwege de grote maatschappelijke impact van de zaak vinden de media dat de openbaarheid van de schouw van groot belang is.

Bij de schouw op dinsdag bekijken de partijen in het proces de verschillende plekken die een rol spelen in het dossier, zoals de locatie van het kamp waar Nicky destijds verbleef en de plaats waar het lichaam van de elfjarige jongen is aangetroffen.

Er is besloten dat daar geen cameramensen of journalisten bij aanwezig mogen zijn.

'Van invloed op ordentelijk verloop'
De rechtbank Limburg stelt dat de aanwezigheid van één cameraploeg van invloed kan zijn op het "ordentelijk verloop" van de schouw en "de veiligheid van betrokkenen".

De journalisten hebben daarentegen laten weten dat dit risico volledig weggenomen kan worden door hier duidelijke afspraken over te maken. Het voorstel van de mediaorganisaties is dat één cameraploeg de zitting registreert en vervolgens de beelden deelt met alle geïnteresseerde mediaorganisaties.

De gemeente Brunssum heeft vanwege de schouw een noodverordening afgegeven en het gebied hermetisch afgesloten. De mediapartijen vinden deze maatregel onnodig en buitenproportioneel.

'Beslissing strijdig met recht op vrijheid van nieuwsgaring'
"Openbaarheid is essentieel voor het maatschappelijk vertrouwen in de rechtspraak", vertelt Christiaan Alberdingk Thijm, de advocaat van de mediaorganisaties.

"De beslissing van de rechtbank om de schouw achter gesloten deuren te houden, is strijdig met het recht op een eerlijk proces en het recht op de vrijheid van nieuwsgaring."

"Rechtszaken dienen een openbaar karakter te hebben", zegt ook Marcel Gelauff, voorzitter van het Genootschap van Hoofdredacteuren. "De beslissing van de rechtbank om niet alleen het publiek, maar ook mediaorganisaties te weren heeft grote consequenties. Het is een belangrijke functie van de pers om op onafhankelijke wijze verslag te kunnen doen van rechtszaken."

Zowel nabestaanden als verdachte delen standpunt van media
"Rechtszaken zijn niet voor niets openbaar", stelt Thomas Bruning, algemeen secretaris van de NVJ. "Journalisten moeten in staat zijn het gehele proces te kunnen volgen. En daarbij horen in deze tijd ook absoluut visuele middelen, zoals een camera. Het standpunt van de rechtbank is niet meer van deze tijd en doet ook geen recht aan de terughoudende wijze waarop de pers invulling wil geven aan haar rol als verslaglegger."

De nabestaanden van Nicky Verstappen zijn het eens met de media. En Gerald Roethof heeft namens zijn cliënt Jos B., de verdachte in de strafzaak, ook laten weten het standpunt van de media te delen. Zij hechten grote waarde aan de openbaarheid van het proces tegen B. en zien geen redenen om de media niet tot de schouw toe te laten.

Dinsdag ook niet-inhoudelijke zitting gepland
In de zaak-Verstappen is dinsdag naast de schouw ook 's middags een pro-formazitting gepland. B. ontkent betrokkenheid bij de dood van de jongen in 1998 en heeft gesteld later met een verklaring te komen.

Er zijn in totaal 21 DNA-sporen van B. op de kleding van Nicky gevonden. Het overgrote deel zat op de onderbroek van de jongen. Dankzij deze sporen kon B. vorig jaar na een klopjacht in Spanje worden opgepakt.

Is het dan gebruikelijk dat media wel aanwezig mogen zijn bij een schouw? Of is dit juist een uitzondering die ze af hopen te dwingen?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 16:22:41 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188557941
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat is wel standaard, maar hier niet. En ik denk dat OM dat doet om B. te provoceren, ze hebben niet genoeg bewijs om dood van het jochie aan hem te linken
Ze weten zelfs niet wat de doodsoorzaak van het kind is geweest. Ik kan me haast niet voorstellen dat de man zich laat provoceren door de familie. Ik denk ook niet dat dit wat gaat oplossen. Ook niet voor de familie die zich er zó in vastgebeten heeft om - de gedachte aan - het kind vooral * levend * te houden.
Als de man zou bekennen en met een verhaal zou komen dan zouden ze daarna in een groot gat vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 21-08-2019 16:32:56 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188558041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze weten zelfs wat de doodsoorzaak van het kind is geweest.
Ow? Wat dan? :?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 16:33:09 #189
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188558119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Ow? Wat dan? :?
Oeps woord vergeten :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188558638
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/media/5(...)zaak-verstappen.html
[..]

Is het dan gebruikelijk dat media wel aanwezig mogen zijn bij een schouw? Of is dit juist een uitzondering die ze af hopen te dwingen?
Fuck de media. Vuile ratten zijn het.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_188566501
Na de besloten schouw op dinsdag 27 augustus a.s. vindt diezelfde middag de volgende openbare pro formazitting zitting plaats bij de rechtbank in Maastricht. Het aanvangstijdstip is onzeker. Loopt de schouw uit, dan vindt de volgende zitting op woensdag 28 augustus plaats.

https://www.rechtspraak.n(...)aak-nicky-verstappen
pi_188566890
Dit kan toch gewoon niet kloppen?

Zowel de ouders van Nicky Verstappen als de advocaat van Jos Brech, Gerald Roethof, zijn juist niet tegen de aanwezigheid van journalisten komende dinsdag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rsvrijheid~a2b1dc68/

Roethof was tegen deze schouw, omdat het gebied niet meer hetzelfde zou zijn als 20 jaar geleden, en dus geen realistisch beeld zou geven.
Zijn cliënt wordt rondgeparadeerd in de hoop op een bekentenis, met de familie en Peter R in zijn kielzog.
Dit is de voorbereidende fase, zijn cliënt is slechts verdachte, geen dader, waarom zou hij geen bezwaar hebben tegen de aanwezigheid van journalisten op de Brunsummerheide in een slachtoffers-verdachte setting op de plaats delict, welke de beeldvorming aangaande zijn cliënt alleen maar zal versterken?
Dat is niet logisch, wie heeft deze zgnde mening van Roethof de media in geholpen?
pi_188569677
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 01:29 schreef Za het volgende:
Dit kan toch gewoon niet kloppen?

Zowel de ouders van Nicky Verstappen als de advocaat van Jos Brech, Gerald Roethof, zijn juist niet tegen de aanwezigheid van journalisten komende dinsdag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rsvrijheid~a2b1dc68/

Roethof was tegen deze schouw, omdat het gebied niet meer hetzelfde zou zijn als 20 jaar geleden, en dus geen realistisch beeld zou geven.
Zijn cliënt wordt rondgeparadeerd in de hoop op een bekentenis, met de familie en Peter R in zijn kielzog.
Dit is de voorbereidende fase, zijn cliënt is slechts verdachte, geen dader, waarom zou hij geen bezwaar hebben tegen de aanwezigheid van journalisten op de Brunsummerheide in een slachtoffers-verdachte setting op de plaats delict, welke de beeldvorming aangaande zijn cliënt alleen maar zal versterken?
Dat is niet logisch, wie heeft deze zgnde mening van Roethof de media in geholpen?
Wat is hier onlogisch aan? Dit kunnen ze toch ook doen om te doen laten blijken dat Jos B. onschuldig is? Dat hij niets te verbergen heeft. Hij hoeft uiteindelijk toch niets te zeggen, slecht mee te lopen.
pi_188569712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 11:10 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Wat is hier onlogisch aan? Dit kunnen ze toch ook doen om te doen laten blijken dat Jos B. onschuldig is? Dat hij niets te verbergen heeft. Hij hoeft uiteindelijk toch niets te zeggen, slecht mee te lopen.
Kan jij nog even antwoord geven op post nr: #151
Dank u ..
pi_188570162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 11:13 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Kan jij nog even antwoord geven op post nr: #151
Dank u ..
Ga je nou zitten huilen om de exacte definitie van 'veroordelen'?

Feit is dat hij rond '84/'85 kinderen heeft misbruikt. Dus is het een kindermisbruiker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 22-08-2019 13:13:56 ]
pi_188570426
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 11:44 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ga je nou zitten huilen om de exacte definitie van 'veroordelen'?

Feit is dat hij rond '84/'85 kinderen heeft misbruikt. Dus is het een kindermisbruiker.
Let's get things straight: hij is dus nooit veroordeeld. Dat is wel wat jij stelde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 22-08-2019 13:14:01 ]
pi_188570466
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Let's get things straight: hij is dus nooit veroordeeld. Dat is wel wat jij stelde.
Ah kijk, die mierenneuker waarvan je wist dat hij zal komen.

Ik stelde dat het een kindermisbruiker is. En dat blijft, ondanks jullie gemuggenzift, fier overeind staan.
pi_188570483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 11:44 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ga je nou zitten huilen om de exacte definitie van 'veroordelen'?

Feit is dat hij rond '84/'85 kinderen heeft misbruikt. Dus is het een kindermisbruiker.
Dit schrijf je toch ?

Hij is al eens veroordeeld voor een zedendelict.

Is het dan vreemd dat andere users komen vragen om de link naar die veroordeling te posten?

Als je dat niet kan, dan kom je hier leugenachtige praatjes posten. BS . En daar zit niemand op te wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 22-08-2019 13:14:09 ]
pi_188570533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:05 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ah kijk, die mierenneuker waarvan je wist dat hij zal komen.

Ik stelde dat het een kindermisbruiker is. En dat blijft, ondanks jullie gemuggenzift, fier overeind staan.
Je kan en mag iemand geen kindermisbruiker noemen als er geen veroordeling is.
pi_188570573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:09 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Je kan en mag iemand geen kindermisbruiker noemen als er geen veroordeling is.
Boe hoe.

Kan je allemaal juridisch geblaat er bij halen, maar Iemand die bekent kinderen te hebben misbruikt is gewoon een kindermisbruiker. Simpel als dat.

Jouw obsessie, om te willen aannemen dat Jos B. onschuldig is, begint enge vormen aan te nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')