abonnement Unibet Coolblue
pi_187310405
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:17 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Hij zegt dat de maan niet de prioriteit moet zijn. De maan is waarschijnlijk noodzakelijk (ruimtevaartuig test naar de maan is makkelijker dan naar Mars). Maar de maan is gedaan. Er zijn mensen geweest. Ik weet zelf niet of de maan qua grondstoffen interessant is, maar ik ga uit van niet. Mars is de prioriteit omdat het het de vraag over lange ruimtereizen moet beantwoorden. De maan behoeft geen antwoord op die vraag. De maan is belangrijk voor naviegatie- en landingtests. Dus in het kort: NASA moet zich richten op Mars, en testen op de maan.

En hier moet ik de lijn trekken, anders krijg ik weer modjes achter me aan :P
Want?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_187310423
Ik kan overigens niet wachten totdat de Jawes Webb Space Telescope eindelijk wordt gelanceerd en tot de eerste resultaten van die telescoop gaan binnenkomen. O+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:20:19 #203
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187310425
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 19:47 schreef koemleit het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 19:38:01 For all of the money we are spending, NASA should NOT be talking about going to the Moon - We did that 50 years ago. They should be focused on the much bigger things we are doing, including Mars (of which the Moon is a part), Defense and Science! reageer retweet
De maan is een gedeelte van Mars :')..
Hij doet het er gewoon om. ;(
_O- _O-
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:20:52 #204
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187310437
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Want?
Er zijn meer bedrijven bezig met het kunnen delven van astroides dan met de maan. Neem aan dat die mensen slimmer zijn dan mij.

De maan is belangrijk als ruimtebasis, launch plek voor een mars missie.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:21:49 #205
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187310454
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:20 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan overigens niet wachten totdat de Jawes Webb Space Telescope eindelijk wordt gelanceerd en tot de eerste resultaten van die telescoop gaan binnenkomen. O+
Mijn background van de Pillars of creation is wel toe aan een update.

Apple heeft trouwens binnenkort een serie waarbij de Russen de space race winnen en de race dus niet stopt, For All Mankind, wellicht interessant om in de gaten te houden. Van de maker van de reboot van BSG.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:26:25 #206
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187310563
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 19:47 schreef koemleit het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 19:38:01 For all of the money we are spending, NASA should NOT be talking about going to the Moon - We did that 50 years ago. They should be focused on the much bigger things we are doing, including Mars (of which the Moon is a part), Defense and Science! reageer retweet
De maan is een gedeelte van Mars :')..
Hij doet het er gewoon om. ;(
Erm, wat? :? Ze hebben pas NASA nog de opdracht gegeven weer naar de maan te gaan...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_187310567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:17 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Hij zegt dat de maan niet de prioriteit moet zijn. De maan is waarschijnlijk noodzakelijk (ruimtevaartuig test naar de maan is makkelijker dan naar Mars). Maar de maan is gedaan. Er zijn mensen geweest. Ik weet zelf niet of de maan qua grondstoffen interessant is, maar ik ga uit van niet. Mars is de prioriteit omdat het het de vraag over lange ruimtereizen moet beantwoorden. De maan behoeft geen antwoord op die vraag. De maan is belangrijk voor naviegatie- en landingtests. Dus in het kort: NASA moet zich richten op Mars, en testen op de maan.

En hier moet ik de lijn trekken, anders krijg ik weer modjes achter me aan :P
Trek alsjeblieft niet de lijn daar. Dit is zowaar een nuttige bijdrage. Duiding geven zonder rare verzinsels of ontkenningen van feiten.
Dit is juist wat dit topic ontbeert en waar er normale gesprekken tussen "beide kampen" kunnen ontstaan.
pi_187310584
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:26 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Trek alsjeblieft niet de lijn daar. Dit is zowaar een nuttige bijdrage. Duiding geven zonder rare verzinsels of ontkenningen van feiten.
Dit is juist wat dit topic ontbeert en waar er normale gesprekken tussen "beide kampen" kunnen ontstaan.
Damn! Dat kwam denigrerend over. Sorry, niet zo bedoeld.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:35:44 #209
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_187310728
NASA mag niet praten over de maan, maar moet er wel naar toe als onderdeel van de aanpak richting Mars. Is er ook een term voor 'eigen doelpunt' in 4d schaken?
Géén kloon van tvlxd!
pi_187310739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Erm, wat? :? Ze hebben pas NASA nog de opdracht gegeven weer naar de maan te gaan...
Daarna kwam Trump er achter dat men allang op de maan geweest is, en dus wil hij verder groter beter.
pi_187310744
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 19:47 schreef koemleit het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 19:38:01 For all of the money we are spending, NASA should NOT be talking about going to the Moon - We did that 50 years ago. They should be focused on the much bigger things we are doing, including Mars (of which the Moon is a part), Defense and Science! reageer retweet
De maan is een gedeelte van Mars :')..
Hij doet het er gewoon om. ;(
Hij bedoeld waarschijnlijk dat de maanmissie een deel van de marsmissie is. Maar het komt er wel weer dom uit.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:40:14 #212
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187310806
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:27 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Damn! Dat kwam denigrerend over. Sorry, niet zo bedoeld.
Oh, zo kwam het niet over. Ik las het als enthousiast. Het is een mooi onderwerp, maar dit is helaas niet de juiste plek daarvoor. Tenzij... Het plan is om Mars te claimen in naam van de VS.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:50:08 #213
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187310967
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:40 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Oh, zo kwam het niet over. Ik las het als enthousiast. Het is een mooi onderwerp, maar dit is helaas niet de juiste plek daarvoor. Tenzij... Het plan is om Mars te claimen in naam van de VS.
Dat kan niet, is al afgesproken internationaal. Maar hoe sta jij tegen over het militariseren van de ruimte?
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:59:38 #214
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187311116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:50 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dat kan niet, is al afgesproken internationaal. Maar hoe sta jij tegen over het militariseren van de ruimte?
Dat ligt aan de context. Bedoel je in de zin van een vloot ruimteschepen die tussen "onze" planeten patrouilleert? Bedoel je kernraketten gericht op Aarde?

Statistisch gezien is de kans dat er ander leven in de ruimte bestaat nagenoeg 100%. Er moet iets komen dat onze interplanettaire belangen beschermt.

En hoeveel denk je zelf dat de afspraak om niets in de ruimte op te eisen waard is, als de (militaire) technologie bestaat een claim met geweld te verdedigen? Het "mooie" verdragen en vrede, is dat het opzeggen ervan een eenzijdige handeling is. Daarom werkt pacifisme niet. Het is niet zo dat je gewoon "nee" kan zeggen als je de oorlog wordt verklaard. De agressor zal heus niet antwoorden met "oh, okee, sorry".
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:19:39 #215
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187311503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:59 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat ligt aan de context. Bedoel je in de zin van een vloot ruimteschepen die tussen "onze" planeten patrouilleert? Bedoel je kernraketten gericht op Aarde?

Statistisch gezien is de kans dat er ander leven in de ruimte bestaat nagenoeg 100%. Er moet iets komen dat onze interplanettaire belangen beschermt.

En hoeveel denk je zelf dat de afspraak om niets in de ruimte op te eisen waard is, als de (militaire) technologie bestaat een claim met geweld te verdedigen? Het "mooie" verdragen en vrede, is dat het opzeggen ervan een eenzijdige handeling is. Daarom werkt pacifisme niet. Het is niet zo dat je gewoon "nee" kan zeggen als je de oorlog wordt verklaard. De agressor zal heus niet antwoorden met "oh, okee, sorry".
De garantie is natuurlijk dat je elkaar op aarde kapot kan maken als je je niet aan de afspraak houdt. Maar zo'n ruimte test als India laatst deed kan de pret voor iedereen verpesten. Er is niet heel veel voor nodig om iedereen op aarde te houden, simpel weg door de troep die explosies in de ruimte veroorzaken.

Het nodeloos plaatsen van militaire satellieten in de ruimte is rede genoeg voor andere landen om te testen of ze die kapot kunnen maken met alle gevolgen van dien.

Trump die dus ook een militaire tak in de ruimte wil is alleen al gevaarlijk door de naam die er aan gegeven wordt. Het hoeft geen James Bond Moonraker te zijn voor andere landen de ruimte kapot maken.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:33:47 #216
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187311790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:19 schreef Tweek het volgende:

[..]

De garantie is natuurlijk dat je elkaar op aarde kapot kan maken als je je niet aan de afspraak houdt. Maar zo'n ruimte test als India laatst deed kan de pret voor iedereen verpesten. Er is niet heel veel voor nodig om iedereen op aarde te houden, simpel weg door de troep die explosies in de ruimte veroorzaken.

Het nodeloos plaatsen van militaire satellieten in de ruimte is rede genoeg voor andere landen om te testen of ze die kapot kunnen maken met alle gevolgen van dien.

Trump die dus ook een militaire tak in de ruimte wil is alleen al gevaarlijk door de naam die er aan gegeven wordt. Het hoeft geen James Bond Moonraker te zijn voor andere landen de ruimte kapot maken.
Oeh, interessante materie. Heb je een goed artikel over wat India heeft gedaan? Ik ben lui vandaag en heb hierover nog geen mening gevormd :)
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:39:51 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187311896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:33 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Oeh, interessante materie. Heb je een goed artikel over wat India heeft gedaan? Ik ben lui vandaag en heb hierover nog geen mening gevormd :)
Die hadden laatst een satelliet opgeblazen, en daarmee veel puin veroorzaakt:

https://en.wikipedia.org/(...)tellite_missile_test
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:40:31 #218
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187311911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:33 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Oeh, interessante materie. Heb je een goed artikel over wat India heeft gedaan? Ik ben lui vandaag en heb hierover nog geen mening gevormd :)
Die hebben een satelliet kapot geschoten in een lagere orbit, wat voor tienduizenden stukjes troep zorgde die gemonitord moeten worden omdat ieder stukje bijvoorbeeld het ISS station kapot kan maken. Het was dan wel in een lagere orbit, maar het idee en het waarom (Modi wou bewijzen dat India het kon) blijven gevaarlijk voor de ruimtevaart.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 juni 2019 @ 22:22:29 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187312647
thehill twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 14:56:02 POLL: 62 percent of women say they are unlikely to vote for President Trump via @HillTVLive https://t.co/TOLBzXGnmI https://t.co/332tRTavK0 reageer retweet
Dat valt nog mee. Ik had verwacht dat minstens twee van de drie vrouwen niks van hem zou moeten hebben.

Lastig te gerrymanderen trouwens. Met zulke trucjes lost de GOP het niet op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 22:25:15 #220
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187312684
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die hadden laatst een satelliet opgeblazen, en daarmee veel puin veroorzaakt:

https://en.wikipedia.org/(...)tellite_missile_test
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:40 schreef Tweek het volgende:

[..]

Die hebben een satelliet kapot geschoten in een lagere orbit, wat voor tienduizenden stukjes troep zorgde die gemonitord moeten worden omdat ieder stukje bijvoorbeeld het ISS station kapot kan maken. Het was dan wel in een lagere orbit, maar het idee en het waarom (Modi wou bewijzen dat India het kon) blijven gevaarlijk voor de ruimtevaart.
Ahh, in dat opzicht. Ja dat is onacceptabel. Dat is als het ware een mijnenveld aanleggen rondom de planeet. Maar het probleem in die zaak is het puin. Dat leidt tot de volgende vragen. Wat als het mogelijk is om satelieten op een schone manier te vernietigen? En hoe zit het met het stationeren van wapens in de ruimte maar gericht op aarde?

Is er een grens die getrokken moet worden? Is het een gewone voortzetting van oorlogsvoering? Of een voortzetting van gewone oorlogsvoering? (Staat het in de Geneefse conventie? En wat als je er schijt aan hebt?)

Idealisme zegt dat wapens gericht op aarde achterlijk is. Realisme dicteert dat de eerste die zich meester van de Ruimte kan maken, dat voordeel zonder twijfel uit zal buiten. Qua impact zal het gelijkwaardig aan nucleaire wapens staan.

Hopelijk, als de tijd ervoor is aangebroken, is het globale politieke klimaat geschikter voor uitbreiding in de ruimte.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 juni 2019 @ 22:32:53 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187312789
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 13:00:00 .@maddow special report: As of last Thursday, every woman seeking a legal abortion in the state of Missouri is being subjected to a "mandatory, medically unnecessary, vaginal examination" by order of the state government. https://t.co/cWWjhNCAe9 reageer retweet
Dat gaat vast veel stemmen opleveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187313658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:32 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 13:00:00 .@:maddow special report: As of last Thursday, every woman seeking a legal abortion in the state of Missouri is being subjected to a "mandatory, medically unnecessary, vaginal examination" by order of the state government. https://t.co/cWWjhNCAe9 reageer retweet
Dat gaat vast veel stemmen opleveren.
Dit was een opmerking terug:
..”Dear GOP, you want meds for erectile dysfunction? Awesome. Please submit to a thorough testicular exam, internal swab of your dick and a very deep dive into your colon to be sure your prostate is top notch. We’d also like a semen sample. Thanks in advance. 🖕🏻..”

*moest lachen of was het huilen.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:26:46 #223
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187313717
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:25 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[..]

Ahh, in dat opzicht. Ja dat is onacceptabel. Dat is als het ware een mijnenveld aanleggen rondom de planeet. Maar het probleem in die zaak is het puin. Dat leidt tot de volgende vragen. Wat als het mogelijk is om satelieten op een schone manier te vernietigen? En hoe zit het met het stationeren van wapens in de ruimte maar gericht op aarde?

Is er een grens die getrokken moet worden? Is het een gewone voortzetting van oorlogsvoering? Of een voortzetting van gewone oorlogsvoering? (Staat het in de Geneefse conventie? En wat als je er schijt aan hebt?)

Idealisme zegt dat wapens gericht op aarde achterlijk is. Realisme dicteert dat de eerste die zich meester van de Ruimte kan maken, dat voordeel zonder twijfel uit zal buiten. Qua impact zal het gelijkwaardig aan nucleaire wapens staan.

Hopelijk, als de tijd ervoor is aangebroken, is het globale politieke klimaat geschikter voor uitbreiding in de ruimte.
India deed die test om te bewijzen dat ze een grote jongen waren, maar de schade is wereldwijd. Er is geen winnaar in dit scenario. Alleen maar verliezers.

Het moment dat de VS ook maar iets lanceert om de ruimte te koloniseren is het wereld oorlog 3.

Zijn we allemaal dood.

Er is geen schone manier, er is geen schone manier op iets op te blazen in de ruimte.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:31:31 #224
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187313820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:25 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[..]

Wat als het mogelijk is om satelieten op een schone manier te vernietigen?
Dat is waarschijnlijk één van de meest domme uitspraken ooit gedaan in de geschiedenis van de mensheid.

Chapeau.

Een rotje explodeert, Ieder onderdeel van dat rotje gaat met een rot gang nu om de aarde. Ieder onderdeel gaat met zo'n snelheid dat het iedere satelliet kapot maakt. Als je als mens je hand op steekt dan heb je een gaat in je hand. Alles wat die troep tegenkomt maakt het kapot.

Hoe maak je een satelliet kapot zonder dat stukjes verf dodelijk worden, want dat zijn ze in de ruimte?

Waarom hang je de lul uit die je bent terwijl je dit soort basis dingen niet eens weet?

[ Bericht 14% gewijzigd door Tweek op 07-06-2019 23:37:12 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 juni 2019 @ 23:38:56 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187313959
TrumpAllah en BarrAllah hebben niets tegen het besnijden van vrouwen.

johnson_carrie twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 22:15:50 Congress is at odds with the Justice Department over a ban on female genital mutilation. https://t.co/JU1xYPa3y1 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:39:04 #226
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187313962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:26 schreef Tweek het volgende:

[..]

India deed die test om te bewijzen dat ze een grote jongen waren, maar de schade is wereldwijd. Er is geen winnaar in dit scenario. Alleen maar verliezers.

Het moment dat de VS ook maar iets lanceert om de ruimte te koloniseren is het wereld oorlog 3.

Zijn we allemaal dood.
Tsja, India laat zien dat het niet alleen in de straten schijt, maar ook in de ruimte :')

Verder deel ik je pessimisme niet. Of misschien ben ik nog pessimistis her. Tegen de tijd dat de ruimte koloniseren een relevant iets is, is de wereld zoals we die kennen niet meer. Ik verwacht minstens een van deze twee gebeurtenissen: Burgeroorlog in de VS, en de derde wereldoorlog. Daarbij zou ik me meer zorgen maken om China. Als er een land is dat schijt heeft aan regels, rechten en verdragen, dan is het China. En als de EU en de VS niet ophouden met verwijven, heeft China vrij spel.

Uiteindelijk zal het gaan om deze situatie: wanneer een machtsblok de mogelijkheid heeft de ruimte te kolonizeren, is datzelfde blok in staat de anderen militair af te schrikken en eigen bevolking te beschermen? Zo ja, geen wereldoorlog. Zo nee, dan volgt of oorlog, of men koloniseert niet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 juni 2019 @ 23:41:56 #227
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187314007
Trump doet ook aan gelul in de ruimte.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 19:16:41 If we are able to make the deal with Mexico, & there is a good chance that we will, they will begin purchasing Farm & Agricultural products at very high levels, starting immediately. If we are unable to make the deal, Mexico will begin paying Tariffs at the 5% level on Monday! reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:46:01 #228
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187314081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:31 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk één van de meest domme uitspraken ooit gedaan in de geschiedenis van de mensheid.

Chapeau.

Een rotje explodeert, Ieder onderdeel van dat rotje gaat met een rot gang nu om de aarde. Ieder onderdeel gaat met zo'n snelheid dat het iedere satelliet kapot maakt. Als je als mens je hand op steekt dan heb je een gaat in je hand. Alles wat die troep tegenkomt maakt het kapot.

Hoe maak je een satelliet kapot zonder dat stukjes verf dodelijk worden, want dat zijn ze in de ruimte?

Waarom hang je de lul uit die je bent terwijl je dit soort basis dingen niet eens weet?
Ik heb het over vernietigen, niet opblazen. Er zal een tijd komen dat je ze uit de ruimte kan plukken. Als je niet verder wil speculeren dan met raketten van aarde satelieten opblazen, dan deel ik, zoals eerder gezegd, jouw mening.

Maar goed, ik heb het geprobeerd. Het was leuk zolang het mocht duren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ensiferum op 08-06-2019 00:02:09 ]
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:46:49 #229
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187314092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:41 schreef Ulx het volgende:
Trump doet ook aan gelul in de ruimte.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 19:16:41 If we are able to make the deal with Mexico, & there is a good chance that we will, they will begin purchasing Farm & Agricultural products at very high levels, starting immediately. If we are unable to make the deal, Mexico will begin paying Tariffs at the 5% level on Monday! reageer retweet
Meesteronderhandelaar :)
  zaterdag 8 juni 2019 @ 00:00:02 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187314270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:46 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik heb het over vernietigen, niet opblazen. Er zal een tijd komen dat je ze uit de ruimte kan plukken. Als je niet verder wil speculeren dan met raketten van aarde satelieten opblazen, dan deel ik, zoals eerder gezegd, jouw mening.

Maar goed, ik heb het geprobeerd. Het was zolang het mocht duren.
De vraag is, waarom zouden ze? Een satelliet vangen in orbit is nog moeilijker en heeft een grotere raket nodig dan simpelweg zo'n asat er tegenaan rammen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_187314416
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De vraag is, waarom zouden ze? Een satelliet vangen in orbit is nog moeilijker en heeft een grotere raket nodig dan simpelweg zo'n asat er tegenaan rammen.
Omdat je in geval van oorlog satellieten wil uitschakelen zonder dat de brokstukken een gevaar voor je eigen satellieten vormen? Voor een land als de VS zou het alvast voordelen bieden. Een land met weinig of geen satellieten zou (bij een oorlog tegen de VS bvb) daarentegen zoveel mogelijk debris willen veroorzaken.

Langzaam onderscheppen is trouwens veel makkelijker dan rammen, al vereist het inderdaad een grotere raket. Om met het ISS te koppelen bvb is veel meer nauwkeurigheid vereist dan om te rammen, maar het is makkelijker omdat je correcties kan uitvoeren.

[ Bericht 12% gewijzigd door crystal_meth op 08-06-2019 00:19:32 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_187314484
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:46 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Meesteronderhandelaar :)
Leg eens uit hoe Mexico die tariffs gaat betalen, alsjeblieft.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 8 juni 2019 @ 00:27:16 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187314585
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Omdat je in geval van oorlog satellieten wil uitschakelen zonder dat de brokstukken een gevaar voor je eigen satellieten vormen? Voor een land als de VS zou het alvast voordelen bieden. Een land met weinig of geen satellieten zou (bij een oorlog tegen de VS bvb) daarentegen zoveel mogelijk debris willen veroorzaken.

Langzaam onderscheppen is trouwens veel makkelijker dan rammen, al vereist het inderdaad een grotere raket. Om met het ISS te koppelen bvb is veel meer nauwkeurigheid vereist dan om te rammen, maar het is makkelijker omdat je correcties kan uitvoeren.
Allemaal er van uit gaande dat die satelliet dat mak toestaat ;) De meeste hebben zelf ook motoren aan boord om hun baan aan te passen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_187314731
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Allemaal er van uit gaande dat die satelliet dat mak toestaat ;) De meeste hebben zelf ook motoren aan boord om hun baan aan te passen.
Ja, maar meestal kleintjes en weinig brandstof, omdat het extra massa is die je moet lanceren. Was er vorig jaar(?) trouwens geen nieuwsbericht over Russische satellieten die "stiekem" vlakbij Amerikaanse satellieten gingen hangen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 01:39:30 #235
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187315102
Het hele Mars verhaal is weer eens een zeepbel, Trump roept weer wat maar er is helemaal geen budget bij de NASA voor zo'n onderneming die geraamd word op minstens 200 miljard.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 02:56:13 #236
323401 Kijkertje
met filter
pi_187315433
En Pence had nog wel zo'n bevlogen speech laatst over de terugkeer naar de maan -O-

Filmpje in tweet

_O-

Maar ik begrijp het wel, het moet natuurlijk wel TRUMP FIRST! zijn, aan de maan valt geen eer meer te behalen :N

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2019 03:02:14 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_187315867
Hij zegt het zelf:
...“I am pleased to inform you that The United States of America has reached a signed agreement with Mexico. The Tariffs scheduled to be implemented by the U.S. on Monday, against Mexico, are hereby indefinitely suspended. Mexico, in turn, has agreed to take strong measures to....”

“....stem the tide of Migration through Mexico, and to our Southern Border. This is being done to greatly reduce, or eliminate, Illegal Immigration coming from Mexico and into the United States. Details of the agreement will be released shortly by the State Department. Thank you!”...

Zou het echt? ouwe dealmaker.

Comment: “I don’t understand; why call off the tariffs if the tariffs were going to make us rich and convince firms to relocate in the US?”...

Volgens Politico:”The move avoids a possible confrontation with Congress over the tariffs, which experts have warned could drastically damage the U.S. economy”.

[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 08-06-2019 06:25:16 ]
  zaterdag 8 juni 2019 @ 07:28:40 #238
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_187315956
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:22 schreef Ulx het volgende:
thehill twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 14:56:02 POLL: 62 percent of women say they are unlikely to vote for President Trump via @:HillTVLive https://t.co/TOLBzXGnmI https://t.co/332tRTavK0 reageer retweet
Dat valt nog mee. Ik had verwacht dat minstens twee van de drie vrouwen niks van hem zou moeten hebben.
Als het gaat om Trumps huwelijken dan klopt dat.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 08:24:35 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187316198
Collins van de GOP heeft een boze brief geschreven met de waarschuwing dat de Democraten de President niet mogen zwartmaken omdat dat onbeleefd is.

jeremyherb twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 19:56:10 Top Judiciary Republican @RepDougCollins sends a letter to Nadler warning Dems ahead of next week's hearing not to violate the rules of the House to impugn other lawmakers (or the President). Letter is here https://t.co/uJhDXqGLyQ reageer retweet
En omdat Ted Lieu weet hoe beleefd Trump is heeft hij daar wel een mening over.

tedlieu twitterde op zaterdag 08-06-2019 om 01:56:00 Well bless my heart, @GOP thinks it violates politeness rules to say "former federal prosecutors have agreed that the President committed crimes." Point noted. Here is my revised statement. "Over 1000 former federal prosecutors have agreed that the President committed crimes." https://t.co/4mSC3ztdl6 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 08:32:04 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187316232
neal_katyal twitterde op zaterdag 08-06-2019 om 04:19:57 Yet another White House effort to block testimony to Congress about the truth....this time not about Trump’s crimes, but rather about global warming https://t.co/RqYj6ODtZX reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 08-06-2019 om 04:00:00 White House officials barred a State Department intelligence staffer from submitting written testimony this week to the House Intelligence Committee warning that human-caused climate change could be "possibly catastrophic," WaPo reports. https://t.co/nOSscfbr5F reageer retweet
Vermoeiend. Kunnen Trump en McConnell niet beter ee amendement indienen om het Congres af te svhaffen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 08:42:07 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187316277
PpollingNumbers twitterde op donderdag 06-06-2019 om 21:52:15 2020 General Election Head -2- Head matchup:Biden 47% (+13)Trump 34% |Sanders 44% (+9)Trump 35% |Warren 40% (+4)Trump 36% |Harris 39% (+3)Trump 36% | Buttigieg 37% (+2)Trump 35% |Reuters/Ipsos Pollhttps://t.co/52kpfrgasD … … reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 08:53:14 #242
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187316329
Holy shit. Een republikein die zegt dat hij fout zat. Verder een verhelderende thread van Amash.


justinamash twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 22:30:07 As you can see from the attached tweet, I initially fell for Attorney General Barr’s March 24 letter of principal conclusions—but then I read Mueller’s report. https://t.co/cBuatwNInE reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 08:58:51 #243
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187316373
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 02:56 schreef Kijkertje het volgende:
En Pence had nog wel zo'n bevlogen speech laatst over de terugkeer naar de maan -O-

Filmpje in tweet

_O-

Maar ik begrijp het wel, het moet natuurlijk wel TRUMP FIRST! zijn, aan de maan valt geen eer meer te behalen :N
jeremynewberger twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 21:36:12 HANNITY: Tonight on Hannity, The Moon is 100% part of Mars. With me to discuss, astronomers Seb Gorka, Lindsey Graham, and Kid Rock. We will debunk those liberal "Earthers" and their fake science. reageer retweet
jeremynewberger twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 21:38:20 Then Laura Ingraham interviews Trump from the most Moonish part of Mars. reageer retweet
jeremynewberger twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 21:40:11 Followed by Tucker Carlson's segment Should Mars Admit Illegal Aliens, or Just Keep Mars Red. reageer retweet
:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 09:34:01 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_187316608
Als zelfs Buttigieg inmiddels al beter dan Trump pollt...

Dat wordt een staaltje fenomenale voter surpression de komende maanden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 09:40:07 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187316653
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:34 schreef speknek het volgende:
Als zelfs Buttigieg inmiddels al beter dan Trump pollt...

Dat wordt een staaltje fenomenale voter surpression de komende maanden.
Maar hoe wil je vrouwen en homo's uitsluiten? Mensen met een verdachte huidskleur of risicogeloof wonen vaak bij elkaar, dus dat valt wel te gerrymanderen, maar vrouwen en homo's wonen vaak tussen de blanke mannen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 10:07:18 #246
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187316865
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar hoe wil je vrouwen en homo's uitsluiten? Mensen met een verdachte huidskleur of risicogeloof wonen vaak bij elkaar, dus dat valt wel te gerrymanderen, maar vrouwen en homo's wonen vaak tussen de blanke mannen.
Gewoon bepaalde huidskleuren illegaal maken. Evenals homoseksualiteit. En bepaalde religies. Dan kan je ze allemaal opsluiten en stemrecht ontnemen. Zo zijn de Republikeinen toch in jouw ogen?
pi_187316891
Dit klinkt wel als een feestje:

Trump takes over Fourth of July celebration, changing its location and inserting himself into the program

https://www.washingtonpos(...)m_term=.534e333ae1d8

*O*

:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 10:49:02 #248
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187317232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 10:07 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Gewoon bepaalde huidskleuren illegaal maken. Evenals homoseksualiteit. En bepaalde religies. Dan kan je ze allemaal opsluiten en stemrecht ontnemen. Zo zijn de Republikeinen toch in jouw ogen?
Dat is best een accurate samenvatting van GOP 'beleid'.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 12:39:00 #249
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187318563
Macron heeft mijn eeuwigdurende respect voor het niet de slappe lach krijgen.


thehill twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 01:40:00 President Trump on #DDay75thAnniversary: "We read about it all our lives -- Normandy -- and there are those who say it was the most important ever. Not just at that time, but ever. And to be a part of it, and to have number 75, 75 years, was very, very special." https://t.co/Y4C1WRXYAG reageer retweet
Filmpje in de tweet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187318633
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:39 schreef Ulx het volgende:
Macron heeft mijn eeuwigdurende respect voor het niet de slappe lach krijgen.


thehill twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 01:40:00 President Trump on #DDay75thAnniversary: "We read about it all our lives -- Normandy -- and there are those who say it was the most important ever. Not just at that time, but ever. And to be a part of it, and to have number 75, 75 years, was very, very special." https://t.co/Y4C1WRXYAG reageer retweet
Filmpje in de tweet.
Comment: There are D-Day vets with advanced dementia who are more articulate. 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')