abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187386939
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:11 schreef CaVaBien het volgende:

@:Rebubbled ik vind eigenlijk alles lastig aan bv. Aanhappen gaat nu wel, maar het steeds in slaap vallen en weer wakker worden, waardoor het bv'en zo lang duurt, na elke sessie moeten kolven, niet weten hoeveel ze precies drinkt. Ik kan er eerlijk gezegd niet echt van genieten.
Hier helpt borstcompressie tijdens het voeden tegen het in slaap vallen. Ook valt ze minder snel in slaap als ik liggend op mijn zij buik aan buik voed, dan zittend in mijn armen. Wellicht een andere positie proberen? En je zit al op bijna 3 maanden bv hè. Dat is hartstikke knap en goed voor je baby. Als het jou een uitgeruste mama maakt, voel je dan niet schuldig om het af te bouwen. Misschien helpt een volle buik kunstvoeding op zijn tijd wel met een slaapje overdag doen en jou wat rust geven. Buggie doet ook maar korte slaapjes op bv en komt veel vaker. Voor de nacht geven we haar daarom na de borst zoveel kunstvoeding als ze op kan. Gisteren dronk ze na 2 borsten ook nog 100cc kv, maar sliep vervolgens wel 7 uur door. Nou prima dan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187386991
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:58 schreef Framblij89 het volgende:
@:Jentin meeeega herkenbaar en heftig -O-

Hier ook weer een ik-weet-niet-wat-ik-wil-dus-ik-ga-maar-miepen-en-niet-slapen-fase.

de koffiebonen industrie heeft het maar druk de afgelopen weken :{

Oh en welkom en gefeliciteerd nog douche-eendje!!
Mijn kraamzorg was ook echt een boener maar ook weer heel lui en heeeeeel veel beppen :')

En waar zijn alle foto’s van BFD :?

@:Nicolasjoy pffff alles komt weer lekker samen ook zo.. sterkte O+ En ook met je cyste!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's? Sure! :)

We laten mini-ToT nu hooguit een half uurtje per dag in zijn loopstoeltje lopen, maar op de momenten waarop hij er in zit, maak je soms wel het één en ander mee! _O- :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna was het uitrusten van al dat harde werken! :P

SPOILER
pi_187399180
Wat lijkt het alweer lang geleden voor ons als ik de mini baby verhalen lees O+

Iedereen met slaapperikelen sterkte, slaaptekort is killing..

Haha mini tot met bezem, wel handig!

Hier hebben ze nog helemaal geen haast om zich op te trekken of uberhaupt te gaan zitten. Als we ze op hun billen neerzetten vallen ze net zo hard weer om als je loslaat. Op schoot blijven ze wel zitten.
Ook eten gaat zozo, fruit en groente gaan er goed in, evenals de flessen. Van brood moeten ze allebei niks weten. Jeremy kokhalst net zo lang tot zelfs de fles van een uur ervoor er weer uit komt.

Verder zijn het enorme slapers, ze doen nog 3 keer per dag een tuk en slapen savonds/snachts gemiddeld van 1900 tot 0730.
Langer wakker houden overdag resulteerd in ernstig overprikkelde kereltjes die alleen maar gillen. Ze slapen wel in de wagen ook gelukkig dus weerhoud ons niet ervan om dagjes uit te doen, maar ik vraag me soms wel af of ze niet teveel slapen voor 7 maanders..
pi_187400084
Hoi :W

Daar ben ik dan eindelijk. Met A. O+ Hij krijgt nog wel eens een fok-naam maar tot nu toe ontbreekt me de energie om wat te bedenken. Voor uitgebreide updates: zie het borstvoedingstopic :+

Voor nu: wat is dit - ondanks alle ellende - prachtig mooi zeg O+ ik geniet de pan uit *O*
pi_187401313
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Foto's? Sure! :)

We laten mini-ToT nu hooguit een half uurtje per dag in zijn loopstoeltje lopen, maar op de momenten waarop hij er in zit, maak je soms wel het één en ander mee! _O- :')

SPOILER
En daarna was het uitrusten van al dat harde werken! :P

SPOILER
Leuke foto’s O+ Vind het altijd zo cute als ze dan neerploffen met hun hoofd!

@aapieannie mijn vriend heeft dat een keer gevraagd aan de kinderarts, of een baby niet te veel kan slapen maar zij lachte er toen om, gewoon van genieten dus, mits ze alert zijn tussen het slapen in uiteraard.
Frum heeft ook (af en toe!!) dagen dat ze 3x2 uur slaapt overdag, en dan ‘s avonds ook van 19:00 tot 01:00, en zij is bijna 9 maanden :+

Heb je al geprobeerd stukjes brood te dippen in opvolgmelk/thee/water en dat te geven?

En welkom @BobbyMcGee! Klinkt zo lief (ondanks de ellende) O+
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:22:20 #256
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187401461
Welkom Bobby!

Ik had het de afgelopen dagen best druk. Dinsdag meegedraaid op de locatie waar ik het laatst over had (interne vacature). Was leuk! Maar ik was ook echt bekaf daarna. Een moeder met 3 kindjes begeleid en dan twee energieke jochies van 2 en 4 jaar vermaken zodat zij even in alle rust kon koken :'). Ik kwam met zand in m'n schoenen thuis (waren naar een speeltuintje) en wist het op momenten ook niet zo goed meer :D. Maar het was de eerste keer dat ik ze zag en ze vonden het volgens mij wel oké dat ik er was. Die van twee wilde de hele tijd bij mij en de oudste wilde me van alles laten zien :).

Ik raak zo gewend aan I. zijn gezichtje zoals het op moment is. Als ik dan foto's terugkijk dan heb ik best wat moeite om bepaalde dingen voor de geest te halen. Hebben jullie dat ook? Dat ik soms echt de foto's nodig heb om weer een beeld voor me te hebben, terwijl ik op veel momenten denk: goed bekijken, dan herinner ik me dit later ook zo. Not :X.
  Manager PR/Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 09:25:17 #257
269689 crew  Viv
pi_187401486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 02:59 schreef BobbyMcGee het volgende:
Voor nu: wat is dit - ondanks alle ellende - prachtig mooi zeg O+ ik geniet de pan uit *O*
O+ !!!
pi_187401663
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2019 00:44 schreef aapieannie het volgende:
Wat lijkt het alweer lang geleden voor ons als ik de mini baby verhalen lees O+

Iedereen met slaapperikelen sterkte, slaaptekort is killing..

Haha mini tot met bezem, wel handig!

Hier hebben ze nog helemaal geen haast om zich op te trekken of uberhaupt te gaan zitten. Als we ze op hun billen neerzetten vallen ze net zo hard weer om als je loslaat. Op schoot blijven ze wel zitten.
Ook eten gaat zozo, fruit en groente gaan er goed in, evenals de flessen. Van brood moeten ze allebei niks weten. Jeremy kokhalst net zo lang tot zelfs de fles van een uur ervoor er weer uit komt.

Verder zijn het enorme slapers, ze doen nog 3 keer per dag een tuk en slapen savonds/snachts gemiddeld van 1900 tot 0730.
Langer wakker houden overdag resulteerd in ernstig overprikkelde kereltjes die alleen maar gillen. Ze slapen wel in de wagen ook gelukkig dus weerhoud ons niet ervan om dagjes uit te doen, maar ik vraag me soms wel af of ze niet teveel slapen voor 7 maanders..
Wat dat kokhalzen betreft: echt ELKE KEER als mini-ToT te eten krijgt moet hij bij het eerste hapje kokhalzen, ongeacht of het nou fruit, pap of groente is. Alleen als je het eerst een klein beetje zijn lippen laat aanraken zodat hij alvast weet wat er straks in zijn mondje gaat komen, kun je het meestal wel voorkomen. Maar soms heeft hij honger en gaat zijn schuurdeur helemaal open, en ja; dan stop je die lepel er natuurlijk ook gewoon in. :')
pi_187401667
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 02:59 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi :W

Daar ben ik dan eindelijk. Met A. O+ Hij krijgt nog wel eens een fok-naam maar tot nu toe ontbreekt me de energie om wat te bedenken. Voor uitgebreide updates: zie het borstvoedingstopic :+

Welkom! ^O^
pi_187401678
@Helsinki jaaaa dat heb ik ook! En inderdaad ook van die momenten dat je denkt oké deze ga ik sowieso niet vergeten, volgende dag weet ik ze al niet meer :')
Sowieso zijn de eerste paar maanden een redelijke blur geworden.. fijn dat de draaidag leuk was!!

En nog even een fototje omdat ie zo leuk is O+

SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door Framblij89 op 13-06-2019 10:10:44 ]
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:13:27 #261
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187401950
:D. Die gezichtjes veranderen ook zó snel! Gevoel oproepen kan ik dan veel beter. En hier ook de eerste maanden een blur. Daarom vind ik het wel fijn dat er zo veel foto's zijn. Wat een leuke foto O+! Zo lief.

Ik kan zaterdag een mamafiets komen bekijken en uitproberen bij iemand. Is een jaartje oud, krasvrij, altijd binnen gestaan. Krijg er accessoires bij twv bijna 170 euro. De fiets staat online nog te koop voor 809 (aanbieding) online. Vraagprijs: 600 euro. Volgens mij is het een prima deal, maar dat was net even iets meer dan ik deze maand eigenlijk uit wil geven :').
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:23:13 #262
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187402021
Helsinki,
Wat doe je voor werk? Het klinkt echt leuk, maar het lijkt me zo vermoeiend! :o zeker als je thuis nog een gezin hebt. Vroeg me dat ook steeds af bij de kraamhulp. Hoe kan zij nog energie hebben na een dag werken? Haha.

Kraamhulp
Moest zo lachen om DE’s opmerking over het wassen. Hier was het wassen ook helemaal bij. En inderdaad: 2 flessen robijn er doorheen gejaagd. Waaahaaat?!
Kwam er vorige week ook achter dat man allemaal a merken had gehaald met boodschappen i.p.v. de vertrouwde merken. Dure maand dus, maar ach. O+

Ru doet het zo goed joh. Ik neem me steeds voor om echt te genieten van hem, maar het zijn momenteel echt even taken die ik móet doen, want ro is behoorlijk sturend. Ze is boos en moe. Ik ken haar helemaal niet zo en het doet me ook echt pijn om haar zo te zien.
Man en ik hebben besloten om voortaan met elkaar om 7 uur naar boven te gaan en dan veel tijd te nemen voor het op haar buik kriebelen en boekjes/verhaaltjes verzinnen. Dat wil ze dan namelijk graag. Hopelijk helpt Ru ons dan om lekker door te slapen.
Ik ben zo benieuwd wat hij weegt. Hij heeft echt al spekjes. Mijn baby! Hij ligt nu heerlijk in Mn armen en de tranen komen alweer, omdat ik me nu zo besef dat hij er écht is. Mn zoeteke. O+

SPOILER
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:38:54 #263
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187402151
Ik werk als woonbegeleider in de gehandicaptenzorg maar kies - als ik hiervoor ga - voor gezinsbegeleiding. Het is voor mij een tussenstap. Ik wil eigenlijk als developer aan de slag of een andere functie binnen het sociaal domein (en dan is deze ervaring mooi meegenomen). En ik sluit ook niet uit dat ik alsnog orthopedagogiek ga studeren :') (ik vind veel leuk).

Ik vond het met dit gezin wel pittig maar zo'n eerste keer ergens werken is voor mij altijd wel vermoeiend. Het is ook niet duidelijk of dit gezin er tijdelijk is (denk het wel) en wat voor gezinnen er in augustus zitten. Ben erg benieuwd hoe het daadwerkelijk voelt als ik er al een tijdje zou werken! Wat je schrijft is inderdaad een dingetje en ben ik soms wel bang voor, maar ik weet het alleen als ik het ga doen :+.

Hier was de kraamhulp ook vreselijk veel aan het wassen! Iedere dag 2 a 3 wasjes. Pfff.

En mnoooh, kijk Ru nou! Je klinkt lekker verliefd O+. Hopelijk helpt de extra tijd met Ro een beetje. Ergens is het zo begrijpelijk, maar je zou het toch graag anders willen zien. Ik begrijp wel dat het zeer doet :*.
pi_187402182
Mijn baby O+. Echt jeetje, wat kun je onwijs veel van zo'n mensje houden zeg. Heb vandaag voor het eerst een uurtje met hem kunnen buidelen, mijn organen trokken het zowaar :o. Vandaag doen we ook helemaal niks aan kraambezoek of wat dan ook op dag 4. Ik voel mij zoveel beter worden, ben er nog lang niet maar ach. Het komt goed.
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:59:50 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187402375
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 00:19 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi :W

Verse baby aan den tiet. Meneer houd het ritme in mijn buik, buiten de buik aan O+
Jeeeej gefeliciteerd *O* :*

ABO vroeg zich al af hoe het ging :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_187404198
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2019 00:44 schreef aapieannie het volgende:

Die van ons is 8 maanden en doet het precies zo hoor. We hebben hem gisteren dan toevallig met één slaapje kunnen afdoen maar dat was er wel eentje van 12 tot 15 en dan van 19 tot 7.30.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_187406707
Sisu O+ en goed om wat meer tijd voor ro te nemen. Het is voor haar natuurlijk ook een hele aardverschuiving ineens een broertje erbij.

D-E heerlijk dat buidelen, en wat fijn dat je lijf het toelaat vandaag! Lekker naar je lijf luisteren!

Tot, ja we hebben al van alles geprobeerd om ze brood te laten eten. Het enige wat Vincent wel oke vind is een broodkorstje sabbelen. Jeremy doet de eerste 3 hapjes zn mondje wel open maar spuugt dan alles weer uit. Maar Kaylee was ook zon moeilijke brood eter, en eet nu soms 4 sneeën dus het komt vanzelf wel goed ook.

En fijn om wat slaap herkenning te lezen, lekker laten slapen dus zolang het goed gaat! Er komt vast een moment dat ze niet meer willen slapen haha
pi_187408209
Welkom @BobbyMcGee!

Hier vannacht 2x 3kwartier geslapen. Thor was al 1,5 wk verkouden en bij kdv vonden ze zn gepiep huisarts waardig. We wilden dus vanochtend gaan... Aangezien hij heel goed at, Heeel vrolijk was en gewoon lekker zichzelf waren we nog niet gegaan, want om nou met elke verkoudheid bij de dokter te zitten... Gisteravond verslechterde het, en na overleg met HAP werden we door ambu gehaald... Dat was ff schrikken!

De kleine (inmiddels gewogen op 9,4 kilo bij 72 cm...) leek het goed te doen op pufjes, dus die moeten we nu zelf gaan geven. Nog een nacht ziekenhuis om alles in te regelen en hopelijk morgen nr huis... Vannacht slaapt mn man bij hem, kan ik bijslapen maar man wat was dat weggaan moeilijk... Mn eerste nacht zonder hem... Besluit Thor me te trakteren op zijn eerste schaterlach... Mijn aap imitatie is blijkbaar hi-la-risch...

Mijn man had dit ook als baby kind. In combi met een heftig eczeempje waarvoor we een sterkere hormoonzalf krijgen dan we nu hebben...voor de meeste kinderen is dit gewoon een verkoudheidsvirus maar Thor knijpt de spieren in de longen samen (?) waardoor hij benauwd wordt. O ja, we zitten ook in quarantaine omdat er waterpokken heersten bij kdv...

Ik hoop dat we dit kunnen voorkomen in de toekomst...
  donderdag 13 juni 2019 @ 18:47:40 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187408388
Wat eng wieksel! Gelukkig werken de pufjes goed. Benauwde kindjes is zo naar en spannend :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 13 juni 2019 @ 18:49:00 #270
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187408413
@wieksel jeetje wat een dag :{ gaat het al beter met Thor? Ik kan me voorstellen dat dat afscheid naar is ;(
Sterkte vannacht en hopelijk morgen weer naar huis.
pi_187409453
Ik lees bij, maar reageer nog even niet.. Of ja, iets met hoi, hoi, leuk, @BobbyMcGee Gefeliciteerd nog! O+

--

Hier qua slaap nog geen veranderingen, alleen nog meer blauwe plekken van het vallen en duikelen. :9 Nu zelf even afstand van de dame, want $#%& wat doet die plek een pijn waar ze hier de cyste hebben weggesneden. Even geen babyhandjes in de buurt. :9
pi_187412689
Hoi ;)

Wij ik leef ook nog.
Ik lees trouw mee, maar heb verder weinig te melden hier. Behalve dan dat het meisje niet slaapt, behalve op ons, twee tandjes heeft, oefent met staan en altijd honger heeft ;)
Ze is echt fantastisch (behalve dat eerste dan) ;)

Ik las iets over de lulla doll iemand hier ervaring mee?
pi_187413604
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:42 schreef aapieannie het volgende:
Sisu O+ en goed om wat meer tijd voor ro te nemen. Het is voor haar natuurlijk ook een hele aardverschuiving ineens een broertje erbij.

D-E heerlijk dat buidelen, en wat fijn dat je lijf het toelaat vandaag! Lekker naar je lijf luisteren!

Tot, ja we hebben al van alles geprobeerd om ze brood te laten eten. Het enige wat Vincent wel oke vind is een broodkorstje sabbelen. Jeremy doet de eerste 3 hapjes zn mondje wel open maar spuugt dan alles weer uit. Maar Kaylee was ook zon moeilijke brood eter, en eet nu soms 4 sneeën dus het komt vanzelf wel goed ook.

En fijn om wat slaap herkenning te lezen, lekker laten slapen dus zolang het goed gaat! Er komt vast een moment dat ze niet meer willen slapen haha
Mini-ToT is dol op waldkorn en vooral "voller koren" brood van de bakker, maar dan niet de korstjes.
Misschien een idee ? :)
pi_187413639
Oh ja, en foto's: pretbekkie! :D

SPOILER
pi_187413648
Guus doet ook mee ;)

SPOILER
Net 11 weken oud nu, gaat veel te snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')