abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187268006
Hallo,

Ik heb besloten dat het me leuk lijkt om na mijn eerste collegejaar lid te worden bij een studentenvereniging in Amsterdam. LANX lijkt mij tot nu toe het leukst en ik dacht dat er hier vast mensen zijn die me meer kunnen vertellen over LANX/ het verenigingsleven. Alvast bedankt!

P.S: Ik vind mijn studievereniging niet voldoende qua borrelen. Verder hoef je van mij ook niet te reageren met dingen in de trant van 'verenigingen/corpora zijn kut' en 'kun je geen vrienden maken zonder vereniging'
  woensdag 5 juni 2019 @ 01:45:21 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187268037
Leef je uit. Kan niet wachten om je de gracht in te rijden.
pi_187268216
Gewoon doen, mooi man.
  woensdag 5 juni 2019 @ 08:43:50 #5
394352 zaktak
Laat maar.
pi_187269183
LANX is leuk maar het ASC is veel mooier
pi_187270157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 06:08 schreef Najieto het volgende:
Vrijwillig een corpsbal willen worden :')
Strikt gezien is LANX geen corps want ze is geen lid van de ASV. Wel zijn de lid van AHC. En daarnaast ken ik verschillende mensen van verenigingen/corpora en dat zijn prima mensen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 08:43 schreef zaktak het volgende:
LANX is leuk maar het ASC is veel mooier
ASC heb ik ook over nagedacht alleen leek het me minder goed bij me passen. Daarnaast is de KMT van ASC voor mij niet te doen zonder mn vakantie te cancelen en begreep ik dat de muziek niet aangaat, wat bij LANX na 12en wel het geval is.
pi_187273525
Sowieso lid worden.

Mooie club is dat LANX en AHC. _O_
pi_187273716
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:52 schreef wielrennerdt het volgende:
Sowieso lid worden.

Mooie club is dat LANX en AHC. _O_
Ben jij lid van LANX/AHC vereniging? Indien ja, wat zijn de kosten per maand(niet dat dit uitmaakt voor mijn keuze, gewoon benieuwd) en en welke mate heb je de vaak genoemde (vooroordelen over) verplichtingen?
pi_187274860
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:06 schreef Ravendusk het volgende:

[..]

Ben jij lid van LANX/AHC vereniging? Indien ja, wat zijn de kosten per maand(niet dat dit uitmaakt voor mijn keuze, gewoon benieuwd) en en welke mate heb je de vaak genoemde (vooroordelen over) verplichtingen?
Verschilt weer per AHC-vereniging man
pi_187274959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:43 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Verschilt weer per AHC-vereniging man
Een voorzichtige schatting? Ik dacht per maand ongeveer 60-100 euro kwijt te zijn aan dispuut, 200/12 voor de contributie en bijkomende kosten als eten en dergelijke.
pi_187275214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:50 schreef Ravendusk het volgende:

[..]

Een voorzichtige schatting? Ik dacht per maand ongeveer 60-100 euro kwijt te zijn aan dispuut, 200/12 voor de contributie en bijkomende kosten als eten en dergelijke.
Hangt er vanaf hoe actief je gaat zijn man, verschilt echt. Ken gasten die er rustig meer dan 400 per maand doorheen gooien en andere doen rustiger aan.
Ga je 1x per week of ga je 3x per week naar de borrel, maakt ook al een verschil.
pi_187275254
Was wel van plan regelmatig te komen borrelen, waarom zou je er anders lid worden?;)

Dacht aan 2x per week een avond op de sociëteit door te brengen. Verder ben ik (nog) niet iemand die echt goed kan tanken.
pi_187281599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:08 schreef Ravendusk het volgende:
Verder ben ik (nog) niet iemand die echt goed kan tanken.
wil je dit wel?

als je het niet chill vindt om te zuipen (is helemaal prima natuurlijk!) dan is een AHC vereniging wellicht niet de beste plaats.
Wordt echt wel flink getankt.
pi_187291324
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:58 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

wil je dit wel?

als je het niet chill vindt om te zuipen (is helemaal prima natuurlijk!) dan is een AHC vereniging wellicht niet de beste plaats.
Wordt echt wel flink getankt.
Ik vind t best leuk om wat biertjes te drinken, en kan me voorstellen dat je snel went aan grotere hoeveelheden.
  donderdag 6 juni 2019 @ 18:17:02 #15
394352 zaktak
Laat maar.
pi_187291790
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:08 schreef Ravendusk het volgende:

[..]

Strikt gezien is LANX geen corps want ze is geen lid van de ASV. Wel zijn de lid van AHC. En daarnaast ken ik verschillende mensen van verenigingen/corpora en dat zijn prima mensen.
[..]

ASC heb ik ook over nagedacht alleen leek het me minder goed bij me passen. Daarnaast is de KMT van ASC voor mij niet te doen zonder mn vakantie te cancelen en begreep ik dat de muziek niet aangaat, wat bij LANX na 12en wel het geval is.
Voor een KMT een andere vereniging kiezen zou ik niet aanraden, als het goed is ga je 4-6 mooie jaren tegemoet bij een vereniging die je dan opgeeft voor een vakantie. Dat je jezelf er minder vindt passen is uiteraard een beter argument ;)

Veel mensen hebben tegenwoordig een negatief beeld van verenigingen maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt tering mooi is.
pi_187296062
Ik heb absoluut geen negatief beeld van verenigingen, vanuit directe omgeving alleen maar positief geluid. Daarnaast klopt je opmerking over de vakantie wel, maar nog een jaar wachten zou betekenen dat ik misschien maar 1 jaar actief lied kan zijn van mn bachelor.
  donderdag 6 juni 2019 @ 21:59:45 #17
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_187296077
Het is LAKS
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:33:37 #18
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_187322449
Nereus is het best
AZ
ALKMAAR
pi_187331211
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:33 schreef Durmada het volgende:
Nereus is het best
Zit jij daar? Ik wil daar misschien dit jaar lid van worden. Twijfel alleen nog een beetje
pi_187375158
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:59 schreef Ravendusk het volgende:
Ik heb absoluut geen negatief beeld van verenigingen, vanuit directe omgeving alleen maar positief geluid. Daarnaast klopt je opmerking over de vakantie wel, maar nog een jaar wachten zou betekenen dat ik misschien maar 1 jaar actief lied kan zijn van mn bachelor.
Tegenwoordig is het heel normaal om 1 jaar te wachten heb ik gemerkt. Niet dat het daarvoor heel ongewoon was, trouwens. Maar toen hadden studenten toch meer vrijheid en tijd om hun studie te halen.

Zelf zou ik altijd ASC kiezen. Maar daar loop je ook de (grootste) kans dat je er niet doorheen komt. + hoge inschrijfkosten. En kan je sowieso wel rekenen op ¤100+ p/m.

LANX kosten weet ik niet precies. Maar de keren dat ik er ben geweest was het wel leuk. .

Heb je ook al bij Unitas, Nereus, Nonomes gekeken?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_187376044
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:32 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het heel normaal om 1 jaar te wachten heb ik gemerkt. Niet dat het daarvoor heel ongewoon was, trouwens. Maar toen hadden studenten toch meer vrijheid en tijd om hun studie te halen.

Zelf zou ik altijd ASC kiezen. Maar daar loop je ook de (grootste) kans dat je er niet doorheen komt. + hoge inschrijfkosten. En kan je sowieso wel rekenen op ¤100+ p/m.

LANX kosten weet ik niet precies. Maar de keren dat ik er ben geweest was het wel leuk. .

Heb je ook al bij Unitas, Nereus, Nonomes gekeken?
Unitas in Utrecht is best chill, maar Unitas in Amsterdam is een beetje :')
pi_187376262
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:19 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Unitas in Utrecht is best chill, maar Unitas in Amsterdam is een beetje :')
Hier heeft TS niks aan. Dat zeggen er ook genoeg ook over het ASC. Het is maar gewoon wat je zoekt en bij je past.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:31 #23
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187376285
Ontgroening is klappenkring.
pi_187376660
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:29 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Hier heeft TS niks aan. Dat zeggen er ook genoeg ook over het ASC. Het is maar gewoon wat je zoekt en bij je past.
Als TS bij Lanx wil, kan je bij ASC of Lanx kijken. Unitas is echt anders.
pi_187376836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:49 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Als TS bij Lanx wil, kan je bij ASC of Lanx kijken. Unitas is echt anders.
Klopt. Maar TS is ook niet gewend aan biertjes drinken zegt hij. Dat moet 'ie voor de lol eens tijdens de KMT zeggen. Dan is 'ie nog wel een tijdje goed zuur _O-

Corps past niet bij iedereen. En ik heb niet echt het idee dat TS precies weet wat hem daar te wachten staat. Dan kan een Unitas gewoon een betere keuze zijn. 3e van Amsterdam. Actief. Elke week borrelen. Maar wel vrijblijvender. Niks mis mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')