abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 juni 2019 @ 14:00:17 #151
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187334921
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 13:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar wel op het niveau dat importtarieven kan en gaat instellen.
Dit begrijpt iedereen toch wel? Mocht Boris PM worden en dit echt menen, dan moeten we gewoon geen aandacht besteden aan die Britten en ze als handelsnatie gelijk gaan behandelen zoals een land als Mauritanië ofzo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Admin zondag 9 juni 2019 @ 14:00:50 #152
2222 crew  iteejer
pi_187334933
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2019 13:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Overheden bepalen de kaders waarin handel plaats vindt. Als ik nu in Duitsland boodschappen doe, dan hoef ik geen importtarieven te betalen bijvoorbeeld.
Neem maar aan dat die kaders steeds ongunstiger worden nu Johnson stelt dat de EU kan fluiten naar die eindrekening.
Consumenten die iets willen vinden dan wel een route buiten overheden om. Of de mazen. Zoals Noorwegen met hun speciale status. Want multi-nationals en koopgedrag van bevolking leggen meer gewicht in de schaal dan wat ook. Zo komen de arabieren middels hun olie en de chinezen middels hun goedkope arbeid aan hun positie.

Hoe is die rechtszaak tegen Boris eigenlijk afgelopen?
  zondag 9 juni 2019 @ 14:01:02 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187334937
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 13:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb er gewoon weinig trek in om die hele Torrie-kwestie in de EU te importeren.
Als Boris het wordt, dan gaat het dus een No Deal opleveren. Wat hij wil is gewoon niet realistisch. En dat weet hij ook wel.
Tory ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 9 juni 2019 @ 14:02:12 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187334954
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef iteejer het volgende:

[..]

Consumenten die iets willen vinden dan wel een route buiten overheden om. Of de mazen. Zoals Noorwegen met hun speciale status.
... een status die de UK niet heeft en ook niet zal krijgen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 9 juni 2019 @ 14:03:31 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187334961
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef iteejer het volgende:

[..]

Consumenten die iets willen vinden dan wel een route buiten overheden om. Of de mazen. Zoals Noorwegen met hun speciale status. Want multi-nationals en koopgedrag van bevolking leggen meer gewicht in de schaal dan wat ook. Zo komen de arabieren middels hun olie en de chinezen middels hun goedkope arbeid aan hun positie.

Hoe is die rechtszaak tegen Boris eigenlijk afgelopen?
Impliceer je hier dat burgers illegale handel gaan opzetten? Dat is gewoon verboden hoor :'). Of pleit je voor meer anarchie?

En zo heel speciaal is Noorwegen niet. Ze houden zich aan de set van EU regels en betalen daar jaarlijks voor. Zonder dat ze verder politieke invloed hebben in de regelgeving.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Admin zondag 9 juni 2019 @ 14:03:46 #156
2222 crew  iteejer
pi_187334964
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit begrijpt iedereen toch wel? Mocht Boris PM worden en dit echt menen, dan moeten we gewoon geen aandacht besteden aan die Britten en ze als handelsnatie gelijk gaan behandelen zoals een land als Mauritanië ofzo.
Wat is de concrete inhoud van 'dan moeten we geen aandacht aan de Britten besteden'? Wegmodereren uit POL? want ik denk niet dat de consument die iets wil kopen daar zich iets aan gelegen laat. Als er een behoefte is, zal er handel ontstaan voor een prijs die acceptabel is.
  zondag 9 juni 2019 @ 14:05:39 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187334989
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:03 schreef iteejer het volgende:

[..]

want ik denk niet dat de consument die iets wil kopen daar zich iets aan gelegen laat.
Maar die zal wel iets gelegen laten aan invoerheffingen en dergelijke.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Games zondag 9 juni 2019 @ 14:05:59 #158
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_187334993
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:03 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wat is de concrete inhoud van 'dan moeten we geen aandacht aan de Britten besteden'? Wegmodereren uit POL? want ik denk niet dat de consument die iets wil kopen daar zich iets aan gelegen laat. Als er een behoefte is, zal er handel ontstaan voor een prijs die acceptabel is.
Het probleem is dat andere landen ook aan die behoefte kunnen voldoen, en dan vaak beter en belangrijker, goedkoper. Waarom zou je een auto produceren in Engeland als je dit ook in China of Mexico kan laten doen voor de helft van de prijs met dezelfde knowhow?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_187335020
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef iteejer het volgende:

[..]

Consumenten die iets willen vinden dan wel een route buiten overheden om. Of de mazen. Zoals Noorwegen met hun speciale status. Want multi-nationals en koopgedrag van bevolking leggen meer gewicht in de schaal dan wat ook. Zo komen de arabieren middels hun olie en de chinezen middels hun goedkope arbeid aan hun positie.

Hoe is die rechtszaak tegen Boris eigenlijk afgelopen?
Even los van wat de gevolgen zijn. Vind jij dat ze die eindafrekening moeten betalen?

Ik vergelijk het met voor het toetje weg gaan en dan de rekening voor het eten voor de achterblijvers laten terwijl er berekend is wat zij gegeten en gedronken hebben.

Volgens mij komt er overigens geen zaak tegen Boris.
  zondag 9 juni 2019 @ 14:07:58 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187335024
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:03 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wat is de concrete inhoud van 'dan moeten we geen aandacht aan de Britten besteden'? Wegmodereren uit POL? want ik denk niet dat de consument die iets wil kopen daar zich iets aan gelegen laat. Als er een behoefte is, zal er handel ontstaan voor een prijs die acceptabel is.
Al twee jaar lang besteden we tijd en geld aan die hele Brexit bullshit. Het moet maar eens afgelopen zijn als die Britten nog steeds geen fucking clue hebben wat voor Brexit ze willen en ze nu als onbetrouwbaar overkomen door die eindrekening niet te willen betalen. Dan moeten we ons maar voorbereiden op een No Deal Brexit.

En ja nog steeds zal er handel plaats vinden met de Britten (ze moeten immers ergens die kromme bananen vandaan importeren), maar je begrijpt zelf ook wel dat de condities waaronder die handel plaats vindt een stuk ongunstiger worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Admin zondag 9 juni 2019 @ 14:08:22 #161
2222 crew  iteejer
pi_187335031
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Impliceer je hier dat burgers illegale handel gaan opzetten? Dat is gewoon verboden hoor :'). Of pleit je voor meer anarchie?
Nee, geen anarchie.
Ik denk wel dat er dan meer speciale import- en export vergunningen gaan komen die over grote leveringen zal worden afgesproken, dan generiek op politieke of economische basis.
Wat ik aan ontwikkelingen zie gaat vooral die kant op.
  zondag 9 juni 2019 @ 14:08:44 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187335035
@iteejer: je snapt hopelijk wel wat importtarieven inhouden?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187335106
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit begrijpt iedereen toch wel? Mocht Boris PM worden en dit echt menen, dan moeten we gewoon geen aandacht besteden aan die Britten en ze als handelsnatie gelijk gaan behandelen zoals een land als Mauritanië ofzo.
Maurotanië had toch nog een hele grote visdeal met de EU, één van de grootste van de EU?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Admin zondag 9 juni 2019 @ 14:16:20 #164
2222 crew  iteejer
pi_187335118
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:08 schreef Falco het volgende:
@:Iteejer: je snapt hopelijk wel wat importtarieven inhouden?
Enig idee hoeveel speciale eenmalige import tarieven er gehanteerd worden voor speciale partijen goederen?
Ik heb goede contacten met een bedrijf dat loods na loods aan bouwen is op de maasvlakte speciaal voor dit soort constructen. Daar worden nu al de nodige buffer voorraden aangelegd van oa medicijnen. Aan de andere kant net zo.

Natuurlijk werkt dit kostenverhogend en belemmerend. Ik ben zelf ook zeer tegen de Brexit, mijn zoon woont in London en verdient zijn brood met EU-handel, ik kom daar zeer regelmatig en proef de diverse stemmingen daar ook wel.
Maar dat de economie stopt na een no-deal - nee daar geloof ik helemaal niets van. Dan hebben we een nieuw landschap, waar nieuwe wegen gezocht en gevonden zullen worden. Juridisch, economisch en technisch.
pi_187335135
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:03 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wat is de concrete inhoud van 'dan moeten we geen aandacht aan de Britten besteden'? Wegmodereren uit POL? want ik denk niet dat de consument die iets wil kopen daar zich iets aan gelegen laat. Als er een behoefte is, zal er handel ontstaan voor een prijs die acceptabel is.
Jij snapt echt het woord handelstarieven niet, of wel?

Alles uit het VK zal schreeuwend duur worden. Echt, ongekend duur. Dat is de verwachting als de Britten geen deal sluiten. En zolang ze niet betalen is er geen deal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187335160
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:16 schreef iteejer het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel speciale eenmalige import tarieven er gehanteerd worden voor speciale partijen goederen?
Ik heb goede contacten met een bedrijf dat loods na loods aan bouwen is op de maasvlakte speciaal voor dit soort constructen. Daar worden nu al de nodige buffer voorraden aangelegd van oa medicijnen. Aan de andere kant net zo.

Natuurlijk werkt dit kostenverhogend en belemmerend. Ik ben zelf ook zeer tegen de Brexit, mijn zoon woont in London en verdient zijn brood met EU-handel, ik kom daar zeer regelmatig en proef de diverse stemmingen daar ook wel.
Maar dat de economie stopt na een no-deal - nee daar geloof ik helemaal niets van. Dan hebben we een nieuw landschap, waar nieuwe wegen gezocht en gevonden zullen worden. Juridisch, economisch en technisch.
Er zal vast een uitzondering komen voor medicijnen (we willen de Britten hun gezondheidszorg niet om zeep helpen, al stelt die al weinig voor), maar de goederen die een gewone consument koopt zullen uit praktisch elk ander land in de wereld goedkoper zijn dan uit het VK.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 9 juni 2019 @ 14:20:16 #167
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_187335173
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:16 schreef iteejer het volgende:
Maar dat de economie stopt na een no-deal - nee daar geloof ik helemaal niets van.
Stropop. Niemand hier zegt dat de economie stopt na een no-deal.
  Admin zondag 9 juni 2019 @ 14:29:07 #168
2222 crew  iteejer
pi_187335312
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij snapt echt het woord handelstarieven niet, of wel?

Alles uit het VK zal schreeuwend duur worden. Echt, ongekend duur. Dat is de verwachting als de Britten geen deal sluiten. En zolang ze niet betalen is er geen deal.
Handelstarieven = default.
Special deals != default.
We zullen het zien. Iedereen roept wat anders, en dan ook nogal veranderlijk.
  zondag 9 juni 2019 @ 14:35:41 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187335410
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:16 schreef iteejer het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel speciale eenmalige import tarieven er gehanteerd worden voor speciale partijen goederen?
Ik heb goede contacten met een bedrijf dat loods na loods aan bouwen is op de maasvlakte speciaal voor dit soort constructen. Daar worden nu al de nodige buffer voorraden aangelegd van oa medicijnen. Aan de andere kant net zo.

Natuurlijk werkt dit kostenverhogend en belemmerend. Ik ben zelf ook zeer tegen de Brexit, mijn zoon woont in London en verdient zijn brood met EU-handel, ik kom daar zeer regelmatig en proef de diverse stemmingen daar ook wel.
Maar dat de economie stopt na een no-deal - nee daar geloof ik helemaal niets van. Dan hebben we een nieuw landschap, waar nieuwe wegen gezocht en gevonden zullen worden. Juridisch, economisch en technisch.
Lekker vaag gewauwel dit, niemand heeft gezegd dat de handel stopt :').

Zo'n houding van 'het zal wel los lopen' is wel dieptriest. Zeker voor de mensen (en dan met name de sociaal zwakkeren) die door de No Deal Brexit schade ondervinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 09-06-2019 14:55:43 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Admin zondag 9 juni 2019 @ 14:37:08 #170
2222 crew  iteejer
pi_187335428
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Lekker vaag gewauwel dit, niemand heeft gezegd dat de handel stopt :').

Zo'n houding van 'het zal wel los lopen' is wel dieptriest. Zeker voor de mensen (en dat met name de sociaal zwakkeren) die door de No Deal Brexit schade onder vinden.
Tegen zo'n argumentatie kan ik niet op :)
  zondag 9 juni 2019 @ 14:51:45 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187335607
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:37 schreef iteejer het volgende:

[..]

Tegen zo'n argumentatie kan ik niet op :)
Waarom denk jij dat het VK met de EU zal mogen handelen als de Brexitrekening niet betaald is door het VK?

Want dáár ging de discussie over, en niet over of er nog handelsbetrekkingen zouden zijn na een no deal an sich.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 14:56:52 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187335666
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:00 schreef iteejer het volgende:

[..]

Consumenten die iets willen vinden dan wel een route buiten overheden om. Of de mazen. Zoals Noorwegen met hun speciale status. Want multi-nationals en koopgedrag van bevolking leggen meer gewicht in de schaal dan wat ook. Zo komen de arabieren middels hun olie en de chinezen middels hun goedkope arbeid aan hun positie.

Hoe is die rechtszaak tegen Boris eigenlijk afgelopen?
Ik weet niet hoe jij denkt dat internationale handel werkt maar zo simpel is het niet. En als multi-nationals het voor het zeggen hadden kwam Brexit er helemaal niet.
Sowieso komen consumenten wel aan producten, de vraag is hoe veel meer ze daarvoor gaan betalen met als bijkomend probleem zaken als certificatie.

Overigens is wat je noemt over China en Arabie nou net een heikel punt boor het VK, als je geen olie en goedkope arebeid hebt...wat dan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 14:59:43 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187335703
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:55 schreef iteejer het volgende:

[..]

Of ze gaan bv handelen via Noorwegen.
Noorwegen zit in de Single Market en dus moet je voor handel via Noorwegen aan alle EU regels voldoen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 15:02:35 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187335737
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:56 schreef Chivaz het volgende:
En over het handelsverdrag tussen de Britten en de USA, is het soms verboden voor de Britten om te onderhandelen?
Zijn jullie nu zo ver van de wereld af waar onderhandelen al bij voorbaat word gezien als een kansloos iets?
Geloven jullie überhaupt wel in het concept onderhandelen of denken jullie dat je altijd maar te slikken hebt wat de tegenpartij te bieden heeft?
Ik vraag mij ook af hoe jullie dat doen met een werkgever, zodra het salaris ter sprake komt accepteren jullie ook maar het eerste aanbod?
De werkgever is immers groot en machtig en jij hebt maar in te schikken want je hebt geen macht en geen enkele onderhandelingspositie.
Ik hoop zo erg dat dit niet echt jullie instelling is maar dat jullie niet meer in staat zijn om na te denken door de hoeveelheid propaganda rond Brexit en de EU.
Mocht het tegenovergestelde het geval zijn dan wens ik jullie nog veel succes in het leven. Wanneer het even tegenzit zijn jullie de eersten die het onderspit zullen delven.
Snap je eigenlijk wel waar het over gaat? Zo te zien niet.

Het VK kan alleen met de VS een handelsakkoord sluiten als het niet in de Douane Unie zit en dat kan alleen als ze bereid zijn het GVA akkoord op te offeren wat op zijn beurt weer gegarandeerd word door de EU en de VS.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 09-06-2019 16:18:19 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 15:06:01 #175
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187335774
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 13:50 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat het VK een enorm slechte onderhandelingspositie heeft als ze die 39 miljard weigeren te betalen en daarom geen handel kunnen drijven met EU-landen lijkt me toch niet erg moeilijk om te begrijpen, toch? Natuurlijk gaat de VS met dealmaker Trump hier een slaatje uit slaan als het VK aan de deur klopt om te onderhandelen.
Die 39 miljard is weer een afleidingsmanoevre, het Hogerhuis heeft de situatie geanalyseerd en als het VK weigert te betalen kan de EU gewoon naar de rechter stappen en wint de EU elke zaak en dan moet er gewoon betaald worden, het enige verschil is dat het dan tijd en meer geld voor het VK kost.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')