Nou, ik zei het verkeerd, ik vind het concept van de monogame relatie achterhaald. Ik had tijdens mijn relatie wel eens een klik met een andere vrouw maar dan kapte ik dat snel af en achteraf dacht ik wel: waarom eigenlijk...en: wat jammer eigenlijk. Een gemiste kans op liefde.quote:Op maandag 3 juni 2019 19:45 schreef Lienekien het volgende:
Als je een relatie niet zo ziet zitten, waarom zou je dan een relatie willen met meer dan een iemand tegelijk?
En waarom dan polyamorie en niet een open relatie?quote:Op maandag 3 juni 2019 19:48 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou, ik zei het verkeerd, ik vind het concept van de monogame relatie achterhaald. Ik had tijdens mijn relatie wel eens een klik met een andere vrouw maar dan kapte ik dat snel af en achteraf dacht ik wel: waarom eigenlijk...en: wat jammer eigenlijk. Een gemiste kans op liefde.
Ik denk dat het verschil is dat je bij een open relatie vooral seks hebt met andere partners. Ik zou meer geïnteresseerd zijn in liefde met andere/meerdere partners. M.a.w. meerdere relaties tegelijkertijd.quote:Op maandag 3 juni 2019 19:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waarom dan polyamorie en niet een open relatie?
35quote:
Ik heb al moeite zat met een vrouw. Laat staan dat ik er meerquote:Op maandag 3 juni 2019 20:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil is dat je bij een open relatie vooral seks hebt met andere partners. Ik zou meer geïnteresseerd zijn in liefde met andere/meerdere partners. M.a.w. meerdere relaties tegelijkertijd.
Op zich snap ik het wel. Liefde van je leven ontmoetten op je leeftijd gaat veel moeilijker. Beter genieten van vrijgezel zijn en verschillende vrouwen hebben, in plaats van hopen dat je toevallig een perfecte vrouw tegenkom.quote:
Als je kiest voor polyamorie is dat toch niet echt hetzelfde als vrijgezel zijn en verschillende vrouwen hebben. Dat klinkt als lekker een beetje rondneuken. Ik weet dat polyamorie er niet altijd hetzelfde uitziet, maar het gaat wel om liefdesrelaties.quote:Op maandag 3 juni 2019 20:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Op zich snap ik het wel. Liefde van je leven ontmoetten op je leeftijd gaat veel moeilijker. Beter genieten van vrijgezel zijn en verschillende vrouwen hebben, in plaats van hopen dat je toevallig een perfecte vrouw tegenkom.
Maar polyamorie moet je aankunnen. Is ook niet makkelijk.
Poly betekend niet rondneuken en veroveringen scoren hoorquote:Op maandag 3 juni 2019 23:08 schreef Aristai het volgende:
Hahaha!
Terwijl jij thuis wegzwijmelt bij je geliefde(n) en romantisch aan haar denkt, denkt zij niet aan jou want zij wordt op dat moment bruut genomen door een andere man en heeft geen aandacht voor jou en je appjes waar je graag antwoord op wil!
Ook hebben de vrouwen altijd wel extra mannen maar als man moet jij al veel moeite doen om überhaupt een paar chickies te krijgen en houden als het je al lukt, ondertussen mag je wel alle verhalen over haar veroveringen aanhoren en hoe zij wel (en jij niet) weer een wilde nacht heeft gehad na het uitgaan!
Oh ja, en niet jaloers zijn, want je moet het haar gunnen, voel je jaloezie dan moet je dat negeren volgens de polyamoristen en juist zien als iets om te overwinnen!
En de liefde blijft oppervlakkig want polyamoristen zetten zichzelf op nummer 1!
Er is een reden waarom monogamie bestaat, en in de 60s/70s hebben velen het geprobeerd, partnerruil in de zitkuil, en kwamen erachter dat het meer gedoe dan plezier geeft.
Maar ga ervoor dekhengst en vertel ons je ervaringen!
Dat is polygamie, dat is ook echt wat anders dan polyamorie.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:12 schreef Cryptocoryne het volgende:
Een aflevering van sisterwives kijken en ts is waarschijnlijk direct genezen van deze gedachte.
Dat weet ik zo net nog niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Polyamoreus gaat over relatie en liefde, niet zozeer over vrije seks.
Sterker nog, een heel groot deel van de polyamoreuse mensen is ook een soort van monogaam. Duogaam, triogaam...
en je denkt dat polyamorie opeens 'geen' relatie is?quote:Op maandag 3 juni 2019 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
maar ook het hele concept relatie lijkt me wat achterhaald
Geen vrije seks maar meerdere vaste partners betekend dan niet dat het perse ook werkt en blijft werken.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet.
Ik zie wel polyamoreuze dames op Tinder voorbij komen.
Dan is dat besloten uit een relatie die al 10 jaar duurt, al dan niet met kinderen. Volgens mij hebben ze zelden echt na gedacht hoe dat practisch verder moet en strand het vaak meer in een FWB er bij.
Immers, je nieuwe vriend er bij, kan best zijn dat je daar verliefd op wordt maar trek je niet zijn huis in. Nee, die vaste relatie thuis blijft door gaan en gaat voor. Heeft baby een krampje thuis of is man ziek, zwak en misselijk zal ze dat niet in de steek laten voor haar nieuwe vriend. Daar zit ze uiteraard eerst in een dating situatie mee. Of die nieuwe partner dan ook de zelfde status krijgt als de partner waar ze al langer bij is, is maar de vraag. Na langere tijd klikt het toch niet, of komt er toch gedonder met jaloerse vaste partner en dan kiest mevrouw meestal eieren voor haar geld.
Uiteraard kan het wel, maar de stellen die soms als trio samen wonen of als buren naast elkaar leven zijn zeldzaam maar ze zijn er wel.
Is echt niet voor iedereen, natuurlijk. Maar waarom zou het niet kunnen werken voor sommigen?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik geloof niet dat het werkt, eerlijk gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |