abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187243287
Doet iemand hier aan polyamorie? Ik heb de afgelopen jaren een relatie gehad, maar vond het op zich niet zo'n succes. De relatie zelf niet, maar ook het hele concept relatie lijkt me wat achterhaald.

Polyamorie vind ik in elk geval wel een aantrekkelijk idee, maar ik heb geen idee of het werkt in de praktijk. Ik kan me voorstellen dat je verteerd wordt door jaloezie als je je geliefde met een ander ziet. Ik heb de documentaire van Louis Theroux gezien bij de NPO en die leek me niet zo hoopvol - bij Filemon kreeg ik dan van de week weer een heel ander beeld.

In de praktijk weet ik niet of de voordelen wel opwegen tegen de nadelen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_187243307
Polymorie?
  maandag 3 juni 2019 @ 19:45:59 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187243441
Als je een relatie niet zo ziet zitten, waarom zou je dan een relatie willen met meer dan een iemand tegelijk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_187243495
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:45 schreef Lienekien het volgende:
Als je een relatie niet zo ziet zitten, waarom zou je dan een relatie willen met meer dan een iemand tegelijk?
Nou, ik zei het verkeerd, ik vind het concept van de monogame relatie achterhaald. Ik had tijdens mijn relatie wel eens een klik met een andere vrouw maar dan kapte ik dat snel af en achteraf dacht ik wel: waarom eigenlijk...en: wat jammer eigenlijk. Een gemiste kans op liefde.
  maandag 3 juni 2019 @ 19:49:59 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187243520
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:48 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nou, ik zei het verkeerd, ik vind het concept van de monogame relatie achterhaald. Ik had tijdens mijn relatie wel eens een klik met een andere vrouw maar dan kapte ik dat snel af en achteraf dacht ik wel: waarom eigenlijk...en: wat jammer eigenlijk. Een gemiste kans op liefde.
En waarom dan polyamorie en niet een open relatie?
  maandag 3 juni 2019 @ 20:01:27 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187243749
Hoe oud ben je?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187243847
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En waarom dan polyamorie en niet een open relatie?
Ik denk dat het verschil is dat je bij een open relatie vooral seks hebt met andere partners. Ik zou meer geïnteresseerd zijn in liefde met andere/meerdere partners. M.a.w. meerdere relaties tegelijkertijd.
pi_187243853
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 20:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe oud ben je?
35
pi_187244022
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 20:06 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil is dat je bij een open relatie vooral seks hebt met andere partners. Ik zou meer geïnteresseerd zijn in liefde met andere/meerdere partners. M.a.w. meerdere relaties tegelijkertijd.
Ik heb al moeite zat met een vrouw. Laat staan dat ik er meer
dan 1 vrouw aankan
  maandag 3 juni 2019 @ 20:15:27 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187244024
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 20:06 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

35
Op zich snap ik het wel. Liefde van je leven ontmoetten op je leeftijd gaat veel moeilijker. Beter genieten van vrijgezel zijn en verschillende vrouwen hebben, in plaats van hopen dat je toevallig een perfecte vrouw tegenkom.

Maar polyamorie moet je aankunnen. Is ook niet makkelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 3 juni 2019 @ 20:20:28 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187244129
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 20:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Op zich snap ik het wel. Liefde van je leven ontmoetten op je leeftijd gaat veel moeilijker. Beter genieten van vrijgezel zijn en verschillende vrouwen hebben, in plaats van hopen dat je toevallig een perfecte vrouw tegenkom.

Maar polyamorie moet je aankunnen. Is ook niet makkelijk.
Als je kiest voor polyamorie is dat toch niet echt hetzelfde als vrijgezel zijn en verschillende vrouwen hebben. Dat klinkt als lekker een beetje rondneuken. Ik weet dat polyamorie er niet altijd hetzelfde uitziet, maar het gaat wel om liefdesrelaties.
  maandag 3 juni 2019 @ 22:30:05 #12
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_187247401
Voor mij werkt het al 4 jaar prima
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
pi_187248192
Hahaha!

Terwijl jij thuis wegzwijmelt bij je geliefde(n) en romantisch aan haar denkt, denkt zij niet aan jou want zij wordt op dat moment bruut genomen door een andere man en heeft geen aandacht voor jou en je appjes waar je graag antwoord op wil!

Ook hebben de vrouwen altijd wel extra mannen maar als man moet jij al veel moeite doen om überhaupt een paar chickies te krijgen en houden als het je al lukt, ondertussen mag je wel alle verhalen over haar veroveringen aanhoren en hoe zij wel (en jij niet) weer een wilde nacht heeft gehad na het uitgaan!

Oh ja, en niet jaloers zijn, want je moet het haar gunnen, voel je jaloezie dan moet je dat negeren volgens de polyamoristen en juist zien als iets om te overwinnen!

En de liefde blijft oppervlakkig want polyamoristen zetten zichzelf op nummer 1!

Er is een reden waarom monogamie bestaat, en in de 60s/70s hebben velen het geprobeerd, partnerruil in de zitkuil, en kwamen erachter dat het meer gedoe dan plezier geeft.

Maar ga ervoor dekhengst en vertel ons je ervaringen!
pi_187252544
Een relatie vraag om tijd en energie van beide. Dat is ook wat een relatie mooi maakt. Ik zie niet hoe ik naast werk, partner, kind, vrienden, familie en hobby's nog tijd zou moeten vinden voor nog een relatie. Los van dat ik de behoefte niet heb en ik het idee van mijn partner met iemand anders ook klote vindt, zie ik al niet hoe je dit praktisch zou moeten regelen.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:04:37 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187252568
Als je oprecht vrede kan hebben met de gedachte van een gast die balls-deep in 1 van je vriendinnen verdwijnt terwijl ze zegt "ohhhh ik ben op dit moment harder klaar aan het komen dan ooit met iemand anders, incluis de TS". En dat ze dan zo nog half lekkend jou een knuffel komt brengen.

Als dat OK is voor je... als dat je niet zo boeit.... dan is dit het leven voor jou.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:42:49 #17
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_187252985
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 23:08 schreef Aristai het volgende:
Hahaha!

Terwijl jij thuis wegzwijmelt bij je geliefde(n) en romantisch aan haar denkt, denkt zij niet aan jou want zij wordt op dat moment bruut genomen door een andere man en heeft geen aandacht voor jou en je appjes waar je graag antwoord op wil!

Ook hebben de vrouwen altijd wel extra mannen maar als man moet jij al veel moeite doen om überhaupt een paar chickies te krijgen en houden als het je al lukt, ondertussen mag je wel alle verhalen over haar veroveringen aanhoren en hoe zij wel (en jij niet) weer een wilde nacht heeft gehad na het uitgaan!

Oh ja, en niet jaloers zijn, want je moet het haar gunnen, voel je jaloezie dan moet je dat negeren volgens de polyamoristen en juist zien als iets om te overwinnen!

En de liefde blijft oppervlakkig want polyamoristen zetten zichzelf op nummer 1!

Er is een reden waarom monogamie bestaat, en in de 60s/70s hebben velen het geprobeerd, partnerruil in de zitkuil, en kwamen erachter dat het meer gedoe dan plezier geeft.

Maar ga ervoor dekhengst en vertel ons je ervaringen!
Poly betekend niet rondneuken en veroveringen scoren hoor :')

Lees je eerst ff in :)
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:48:40 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187253065
Polyamoreus gaat over relatie en liefde, niet zozeer over vrije seks.

Sterker nog, een heel groot deel van de polyamoreuse mensen is ook een soort van monogaam. Duogaam, triogaam...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187253383
Een aflevering van sisterwives kijken en ts is waarschijnlijk direct genezen van deze gedachte.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 11:18:13 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187253488
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:12 schreef Cryptocoryne het volgende:
Een aflevering van sisterwives kijken en ts is waarschijnlijk direct genezen van deze gedachte.
Dat is polygamie, dat is ook echt wat anders dan polyamorie.
pi_187253976
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Polyamoreus gaat over relatie en liefde, niet zozeer over vrije seks.

Sterker nog, een heel groot deel van de polyamoreuse mensen is ook een soort van monogaam. Duogaam, triogaam...
Dat weet ik zo net nog niet.

Ik zie wel polyamoreuze dames op Tinder voorbij komen.

Dan is dat besloten uit een relatie die al 10 jaar duurt, al dan niet met kinderen. Volgens mij hebben ze zelden echt na gedacht hoe dat practisch verder moet en strand het vaak meer in een FWB er bij.

Immers, je nieuwe vriend er bij, kan best zijn dat je daar verliefd op wordt maar trek je niet zijn huis in. Nee, die vaste relatie thuis blijft door gaan en gaat voor. Heeft baby een krampje thuis of is man ziek, zwak en misselijk zal ze dat niet in de steek laten voor haar nieuwe vriend. Daar zit ze uiteraard eerst in een dating situatie mee. Of die nieuwe partner dan ook de zelfde status krijgt als de partner waar ze al langer bij is, is maar de vraag. Na langere tijd klikt het toch niet, of komt er toch gedonder met jaloerse vaste partner en dan kiest mevrouw meestal eieren voor haar geld.

Uiteraard kan het wel, maar de stellen die soms als trio samen wonen of als buren naast elkaar leven zijn zeldzaam maar ze zijn er wel.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:01:03 #22
33189 RM-rf
1/998001
pi_187254054
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
maar ook het hele concept relatie lijkt me wat achterhaald
en je denkt dat polyamorie opeens 'geen' relatie is?

een beetje alsof je niet graag een glas bier drinkt, dus het maar in flesjes besteld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:25:04 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187254327
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet.

Ik zie wel polyamoreuze dames op Tinder voorbij komen.

Dan is dat besloten uit een relatie die al 10 jaar duurt, al dan niet met kinderen. Volgens mij hebben ze zelden echt na gedacht hoe dat practisch verder moet en strand het vaak meer in een FWB er bij.

Immers, je nieuwe vriend er bij, kan best zijn dat je daar verliefd op wordt maar trek je niet zijn huis in. Nee, die vaste relatie thuis blijft door gaan en gaat voor. Heeft baby een krampje thuis of is man ziek, zwak en misselijk zal ze dat niet in de steek laten voor haar nieuwe vriend. Daar zit ze uiteraard eerst in een dating situatie mee. Of die nieuwe partner dan ook de zelfde status krijgt als de partner waar ze al langer bij is, is maar de vraag. Na langere tijd klikt het toch niet, of komt er toch gedonder met jaloerse vaste partner en dan kiest mevrouw meestal eieren voor haar geld.

Uiteraard kan het wel, maar de stellen die soms als trio samen wonen of als buren naast elkaar leven zijn zeldzaam maar ze zijn er wel.
Geen vrije seks maar meerdere vaste partners betekend dan niet dat het perse ook werkt en blijft werken.
Dat is met gewone 1 op 1 relatie's ook niet zo. Persoonlijk lijkt het mij idd ook alleen maar lastiger worden relatie's goed te onderhouden.

Ik zei daar enkel mee dat polyamoreus gericht is op meerdere relatie's naast (of met) elkaar en niet zozeer op enkel vrije seks.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:25:14 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187254330
Ik geloof niet dat het werkt, eerlijk gezegd.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:58:13 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187254760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik geloof niet dat het werkt, eerlijk gezegd.
Is echt niet voor iedereen, natuurlijk. Maar waarom zou het niet kunnen werken voor sommigen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')