abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juni 2019 @ 15:32:41 #1
485968 HenkvanderV
Life is short, Enjoy!
pi_187239030
Beste allemaal

Ik ben een grote lul.
Ik heb op dit moment een relatie met een Poolse vrouw en ga trouwen binnenkort.
Drie jaar geleden heb ik een relatie gehad met een Nederlandse vrouw. Deze relatie was erg leuk, maar de vrouw in kwestie kon soms tegendraads zijn. Ik heb een mooie carrière, dit betekend dat ik me goed wil ontwikkelen en er voor open sta om ook in het buitenland te gaan werken. Mijn ex vriendin was hier niet altijd blij mee, dit zorgde destijds voor ruzie. Ze gaf aan een eigen leven te hebben en niet te veel afhankelijk te willen zijn van mij.
Toen ik in deze relatie zat, kwam ik mijn huidige vriendin tegen. Ik was niet meteen weg van haar, maar ze heeft me toch weten om te praten en ik heb uiteindelijk (toen ik nog in andere relatie zat) voor haar gekozen. Destijds vond ik dat prima, achteraf gezien was ik een grote lul wat mijn ex veel verdriet gedaan heeft. Ik ben meteen voor mijn huidige vriendin gegaan.
Mijn huidige vriendin wilde gaan trouwen, dit is erg belangrijk voor haar, maar voor mij hoeft dit niet. Na een paar maanden zijn we verloofd, dit omdat ik veel om haar geef en dit voor haar over heb.

Na anderhalf/twee jaar begon voor mij de sleur er een beetje in te komen. We wonen in het buitenland, mijn vriendin heeft weinig contacten hier en is vooral afhankelijk van mij. Dit gaf niet altijd een fijn gevoel. Ik heb toen ook weer contact gezocht (medio 2018) met mijn ex vriendin in Nederland. We hebben tot enkele dagen geleden contact gehad, en ook altijd afgesproken als ik in Nederland was.
Ik weet sinds kort dat ik vader ga worden, het was niet de planning, maar uiteindelijk heb ik er vrede mee en is het welkom. Dit heb ik tegen mijn ex verteld. Deze wilt hierdoor het contact stoppen. Voor mij komt dit hard aan. Mijn ex begrijpt me, ik kan er goed mee praten en we hadden altijd de grootste lol samen.
Natuurlijk weet ik ook dat ik mijn verantwoording heb naar mijn toekomstige vrouw en kind. Het trouwen voelt niet goed, maar omdat er een kind komt, wel de beste keuze. Daarnaast is mijn huidige vrouw zeer flexibel. Ze steunt me met alles en zal zich ook overal bij aanpassen, mochten we weer verhuizen naar een ander land. Daarnaast zal zij voor het kind zorgen en ik zal zorgen dat er brood op de plank komt.

Het voelt als een tweestrijd. Bij mijn ex krijg ik veel aandacht, goede seks en ze begrijpt me.
Mijn huidige vrouw geeft me een kind en is gemakkelijk met aanpassen, daarnaast is trouwen en het kind een ideaal plaatje voor mijn leeftijd en status betreft werk.

Maar toch voelt het niet goed en ik weet niet meer wat ik moet doen. JA ik ben een grote lul, dat weet ik. Wat zouden jullie doen?
pi_187239123
Klinkt alsof je maar op 1 vrouw verliefd bent, maar goed.
Maak je keuze en neem, ongeacht die keuze, je verantwoordelijkheid voor het kind. Maar laat dit soort bullshit niet doorgaan tot het kind er echt is.
  Spellchecker maandag 3 juni 2019 @ 15:43:12 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187239187
Neem inderdaad je verantwoordelijkheid voor je kind. En als je voor je huidige partner kiest, verbreek dan alle contact met je ex.
pi_187239295
Wat hebben jullie eraan gedaan om die sleur op te lossen of was jij aan het werk en dat gevoel voor jezelf gehouden?

Waarom ga je trouwen als het niet goed voelt? En dat er nu een kind komt doe je het dan maar om geen gezichtsverlies te lijden.

Volgens mij heb je teveel in jezelf geinvesteerd qua werk etc en niet in je relaties, als je dat niet verandert blijft dit altijd terugkomen.

Verder wel eens dat je een lul bent, maar wel respect dat je alle kaarten opengooit hier.
Hell To The Liars
pi_187239311
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:39 schreef Vanillekwark het volgende:
Klinkt alsof je maar op 1 vrouw verliefd bent, maar goed.
Maak je keuze en neem, ongeacht die keuze, je verantwoordelijkheid voor het kind. Maar laat dit soort bullshit niet doorgaan tot het kind er echt is.
Dit eigenlijk wel. Je huidige vriendin is 'lekker praktisch'. Vervolgens klaag je dat ze enkel jou heeft. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je ex niet zomaar met jou mee de wereld om wil, omdat ze niet afhankelijk van jou wilde worden.
pi_187239339
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dit eigenlijk wel. Je huidige vriendin is 'lekker praktisch'. Vervolgens klaag je dat ze enkel jou heeft. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je ex niet zomaar met jou mee de wereld om wil, omdat ze niet afhankelijk van jou wilde worden.
En past bij 'het plaatje' niet te vergeten _O-
pi_187239363
Poolse vrouw heeft de buit binnen.
Zo gaan ze te werk hoe verder je naar het oosten gaat.
pi_187239371
Ik zou niet alleen trouwen omdat jullie een kind krijgen en het zogenaamde ideale plaatje. Zoals ik het lees zou je gelukkiger zijn samen met je ex. Zeer lullig voor je huidige vrouw maar denk toch dat je voor je geluk moet gaan en uiteraard nog steeds voor je kind moet zorgen.
pi_187239377
Eerst eens kijken wat je zelf wil lijkt me.
pi_187239378
Ik zou vooral eerlijk zijn tegen mijzelf en de mensen om mij heen
  maandag 3 juni 2019 @ 15:57:11 #11
485968 HenkvanderV
Life is short, Enjoy!
pi_187239379
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:51 schreef Droopie het volgende:
Wat hebben jullie eraan gedaan om die sleur op te lossen of was jij aan het werk en dat gevoel voor jezelf gehouden?

Waarom ga je trouwen als het niet goed voelt? En dat er nu een kind komt doe je het dan maar om geen gezichtsverlies te lijden.

Volgens mij heb je teveel in jezelf geinvesteerd qua werk etc en niet in je relaties, als je dat niet verandert blijft dit altijd terugkomen.

Verder wel eens dat je een lul bent, maar wel respect dat je alle kaarten opengooit hier.
De sleur zit er vooral in, omdat de seks die in het begin veel aanwezig was, de relatie goed maakte. Het was na een jaar minder en nu mijn partner zwanger is, krijg ik het minimale. Daarnaast is er ook meer sleur gekomen, omdat mijn vriendin hier weinig contacten heeft, veel aan mij optrekt er erg afhankelijk is. Ik heb wel veel contacten hier, en daar kan zij niet goed mee omgaan. Dat kan mij wel eens irriteren, het liefst verbied ze me om in mijn vrije tijd met anderen dingen te ondernemen.

Ik ga trouwen om mijn verantwoordelijkheid te nemen voor het kind. Ik weet niet zeker of ik het doorgezet had, als er geen kind zou zijn. Het kind was ook niet de planning.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:57:43 #12
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187239385
Je hebt het weer goed voor elkaar Henk! _O-

man man man.... Op het punt staan om te trouwen, haar bezwangeren en dan nog in die
periode bij een ander rondneuken :') :')

Als je een echte vent was had je het niet zo ver laten komen maar dat is nu allemaal wel een
beetje te laat. Zo'n kind is toch vrij definitief en in Polen is abortus verboden.
pi_187239401
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:57 schreef HenkvanderV het volgende:

[..]

De sleur zit er vooral in, omdat de seks die in het begin veel aanwezig was, de relatie goed maakte. Het was na een jaar minder en nu mijn partner zwanger is, krijg ik het minimale. Daarnaast is er ook meer sleur gekomen, omdat mijn vriendin hier weinig contacten heeft, veel aan mij optrekt er erg afhankelijk is. Ik heb wel veel contacten hier, en daar kan zij niet goed mee omgaan. Dat kan mij wel eens irriteren, het liefst verbied ze me om in mijn vrije tijd met anderen dingen te ondernemen.

Ik ga trouwen om mijn verantwoordelijkheid te nemen voor het kind. Ik weet niet zeker of ik het doorgezet had, als er geen kind zou zijn. Het kind was ook niet de planning.
Dat klinkt herkenbaar.
pi_187239424
Je hebt je wel in een bijzondere positie weten te manoeuvreren 8)7

Klinkt een beetje als de keuze tussen een zelfstandige /onafhankelijke vrouw en een gewillige/afhankelijke vrouw (of derde optie : allebei niet)

Weet je zeker dat je dit wel wil zoals het nu gaat...? Wordt het niet eens tijd om dingen je wat minder te laten aanleunen (huwelijk om haar een plezier te doen :? ) en zelf wat meer initiatief te nemen?
Somebody that I used to know
  maandag 3 juni 2019 @ 16:01:10 #15
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187239434
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat klinkt herkenbaar.
Heb je hetzelfde dan?
  maandag 3 juni 2019 @ 16:01:12 #16
485968 HenkvanderV
Life is short, Enjoy!
pi_187239435
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zou niet alleen trouwen omdat jullie een kind krijgen en het zogenaamde ideale plaatje. Zoals ik het lees zou je gelukkiger zijn samen met je ex. Zeer lullig voor je huidige vrouw maar denk toch dat je voor je geluk moet gaan en uiteraard nog steeds voor je kind moet zorgen.
Mijn ex geeft aan aan het niet te willen, aangezien ik een kind krijg. Daarnaast heb ik haar toentertijd bedrogen met de Poolse vrouw. Het ging de laatste tijd goed met ons contact, maar sinds ze weet dat er een kind komt, wilt ze niets meer. Ook geeft ze aan dat ze denkt dat mijn vriendin me erin luist door een kind te krijgen en hierdoor aan me verbonden is. Ex zegt dat ik dan maar voor mn vriendin moet kiezen. Terwijl ik het gevoel heb als het kind er niet zou zijn, ze er wel voor open stond.

[ Bericht 0% gewijzigd door HenkvanderV op 03-06-2019 17:07:24 ]
pi_187239449
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:57 schreef HenkvanderV het volgende:

[..]

De sleur zit er vooral in, omdat de seks die in het begin veel aanwezig was, de relatie goed maakte. Het was na een jaar minder en nu mijn partner zwanger is, krijg ik het minimale. Daarnaast is er ook meer sleur gekomen, omdat mijn vriendin hier weinig contacten heeft, veel aan mij optrekt er erg afhankelijk is. Ik heb wel veel contacten hier, en daar kan zij niet goed mee omgaan. Dat kan mij wel eens irriteren, het liefst verbied ze me om in mijn vrije tijd met anderen dingen te ondernemen.

Ik ga trouwen om mijn verantwoordelijkheid te nemen voor het kind. Ik weet niet zeker of ik het doorgezet had, als er geen kind zou zijn. Het kind was ook niet de planning.
En wat ga je veranderen aan jezelf en jullie relatie?
Want dit gaat natuurlijk nooit lang goed, soms kan een kind beter opgroeien met 2 liefdevolle ouders die niet samen leven.
Hell To The Liars
pi_187239451
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:00 schreef Postbus100 het volgende:
Je hebt je wel in een bijzondere positie weten te manoeuvreren 8)7

Klinkt een beetje als de keuze tussen een zelfstandige /onafhankelijke vrouw en een gewillige/afhankelijke vrouw (of derde optie : allebei niet)

Weet je zeker dat je dit wel wil zoals het nu gaat...? Wordt het niet eens tijd om dingen je wat minder te laten aanleunen (huwelijk om haar een plezier te doen :? ) en zelf wat meer initiatief te nemen?
Alsof die zelfstandige vrouw hem nog ziet zitten nu ze weet dat die een kind heeft bij die poolse..
pi_187239461
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:01 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Heb je hetzelfde dan?
Wel een vrouw die hier alleen mij heeft en niemand kent,
dus ik begrijp enigszins hoe benauwende dat is.
pi_187239463
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:01 schreef HenkvanderV het volgende:

[..]

Mijn ex geeft aan aan het niet te willen, aangezien ik een kind krijg. Daarnaast heb ik haar toentertijd bedrogen met de Poolse vrouw. Het ging de laatste tijd goed met ons contact, maar sinds ze weet dat er een kind komt, wilt ze niets meer. Ook geeft ze aan dat ze denkt dat mijn vriendin me erin luist door een kind te krijgen en hierdoor aan me verbonden is. Ex zegt dat ik dan maar voor haar vriendin moet kiezen. Terwijl ik het gevoel heb als het kind er niet zou zijn, ze er wel voor open stond.
Ja dat weet ik allemaal niet natuurlijk maar alleen trouwen omdat er een kind komt gaat jullie beide en het kind denk ik ook niet gelukkig maken.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:02:36 #21
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187239464
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:01 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Alsof die zelfstandige vrouw hem nog ziet zitten nu ze weet dat die een kind heeft bij die poolse..
Dat lijkt me ook niet nee.

Helemaal niet omdat het ook nog een kind is van de vrouw waar hij haar mee bedroog.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:03:22 #22
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_187239475
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:02 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Wel een vrouw die hier alleen mij heeft en niemand kent,
dus ik begrijp enigszins hoe benauwende dat is.
Ook een buitenlandse dus. Hoe lang is ze al in NL en waar komt ze vandaan als ik vragen mag?
pi_187239478
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:01 schreef HenkvanderV het volgende:

[..]

Mijn ex geeft aan aan het niet te willen, aangezien ik een kind krijg. Daarnaast heb ik haar toentertijd bedrogen met de Poolse vrouw. Het ging de laatste tijd goed met ons contact, maar sinds ze weet dat er een kind komt, wilt ze niets meer. Ook geeft ze aan dat ze denkt dat mijn vriendin me erin luist door een kind te krijgen en hierdoor aan me verbonden is. Ex zegt dat ik dan maar voor haar vriendin moet kiezen. Terwijl ik het gevoel heb als het kind er niet zou zijn, ze er wel voor open stond.
Dus je bent vreemdgegaan, je ex zou je eventueel wel terug nemen?
pi_187239488
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:03 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Ook een buitenlandse dus. Hoe lang is ze al in NL en waar komt ze vandaan als ik vragen mag?
Nee want dit is niet mijn topic.
pi_187239496
Zou trouwen uitstellen en flink werken aan je relatie en ontwikkeling en je vrouw stimuleren zichzelf ook te ontwikkelen. 2 peuters in de zandbak lijkt het wel wat een niveautje, aanhankelijke , hypocriete, achter de ellebogen drama hier, mi-gudu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')