abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 december 2019 @ 11:11:11 #227
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190800385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Elke levenslang gestrafte krijgt elke 25 jaar een herzieningsmoment waar hij vrij kan komen. Iemand die psychisch ziek is als Michael wil je dan niet onbehandeld de straat op hebben. Levenslangs mag echter niet gecombineerd worden met TBS.

Dus dan maar 28 jaar met TBS.
Nu krijgt Michael 19 jaar celstraf en begint zijn tbs al op 2/3 van die straf. De tbs zal gericht zijn op een zo snel mogelijke terugkeer in de maatschappij en duurt gemiddeld 6 jaar. Dus ja het is wel erg krom als een mocro maffioso levenslang krijgt voor het vermoorden van criminelen en deze serie verkrachter en moordenaar met een beetje pech binnen 20 jaar weer vrolijk op straat staat.

Want of die tbs hem gaat genezen daar heb ik inmiddels weinig vertrouwen meer in.
  dinsdag 31 december 2019 @ 11:17:12 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190800562
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:11 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Nu krijgt Michael 19 jaar celstraf en begint zijn tbs al op 2/3 van die straf. De tbs zal gericht zijn op een zo snel mogelijke terugkeer in de maatschappij en duurt gemiddeld 6 jaar. Dus ja het is wel erg krom als een mocro maffioso levenslang krijgt voor het vermoorden van criminelen en deze serie verkrachter en moordenaar met een beetje pech binnen 20 jaar weer vrolijk op straat staat.

Want of die tbs hem gaat genezen daar heb ik inmiddels weinig vertrouwen meer in.
Nee, TBS wordt juist opgelegd zodat hij desnoods voor eeuwig binnen gehouden kan worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 31 december 2019 @ 11:24:45 #229
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190800729
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, TBS wordt juist opgelegd zodat hij desnoods voor eeuwig binnen gehouden kan worden.
Dat is de hoop maar dat is geen garantie en daar is TBS niet voor bedoeld. Sowieso is het heel vreemd dat wij nu TBS gaan gebruiken om als alternatief voor gevangenisstraf te dienen. Daar is het helemaal niet voor bedoeld. Als onze gevangenisstraffen niet voldoende zijn dan moeten we dat aanpassen niet medische hulp gaan misbruiken in de hoop dat verdachten dan langer vast zitten.
  dinsdag 31 december 2019 @ 11:27:58 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190800819
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:24 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Dat is de hoop maar dat is geen garantie en daar is TBS niet voor bedoeld. Sowieso is het heel vreemd dat wij nu TBS gaan gebruiken om als alternatief voor gevangenisstraf te dienen. Daar is het helemaal niet voor bedoeld. Als onze gevangenisstraffen niet voldoende zijn dan moeten we dat aanpassen niet medische hulp gaan misbruiken in de hoop dat verdachten dan langer vast zitten.
TBS is in eerste instantie bedoelt om mensen behandeld weer de samenleving in te krijgen. Als dat niet lukt blijf je inderdaad op de long-stay.

Het alternatief is levenslang en dan loop je het risico dat deze man, na 25 jaar cel, volledig onbehandeld, in 1x weer buiten staat.

Doe mij de weg van het OM dan maar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 31 december 2019 @ 11:32:57 #231
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_190801017
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

TBS is in eerste instantie bedoelt om mensen behandeld weer de samenleving in te krijgen. Als dat niet lukt blijf je inderdaad op de long-stay.

Het alternatief is levenslang en dan loop je het risico dat deze man, na 25 jaar cel, volledig onbehandeld, in 1x weer buiten staat.

Doe mij de weg van het OM dan maar.
Vind het toch vreemd. Als hij levenslang zou hebben gekregen en na 25 jaar is hij nog steeds in een moordende en verkrachtende bui, waarom zouden ze hem dan vrij laten?

De bedoeling is toch om mensen alleen vervroegd vrij te laten wanneer ze juist geen gevaar meer zijn?

Ach ja linksom of rechtsom klopt er allemaal geen kont van het hele rechtssysteem.
  dinsdag 31 december 2019 @ 11:37:57 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190801175
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:32 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Vind het toch vreemd. Als hij levenslang zou hebben gekregen en na 25 jaar is hij nog steeds in een moordende en verkrachtende bui, waarom zouden ze hem dan vrij laten?

De bedoeling is toch om mensen alleen vervroegd vrij te laten wanneer ze juist geen gevaar meer zijn?

Ach ja linksom of rechtsom klopt er allemaal geen kont van het hele rechtssysteem.
Probleem is dat niemand weet hoe dat beslismoment er precies uit gaat zien.

Feit is wel dat je als OM weet dat iemand de mogelijkheid krijgt om vervroegd vrij te komen, en het is niet zeker dat dat ook met eenzelfde psychologische evaluatie zal gaan als iemand die een jarendik behandeldossier heeft bij een kliniek.
Dan krijg je een momentopname waarop eventuele en directe invrijheidstelling volgt.

Het systeem met levenslang was voorheen prima, maar helaas is daar vanuit Europa roet in het eten gegooid. Dan moet je dit soort manieren gebruiken om de samenleving te beschermen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191016693
Jinek_RTL twitterde op maandag 13-01-2020 om 21:44:24 Slachtoffers en naasten worden na een heftige gebeurtenis vaak ook nog eens overspoeld met media-aandacht. ’Namens de Familie’ helpt hen hiermee om te gaan. Initiatiefnemers Hans Faber en @evykhouw vertellen zodirect bij #Jinek waarom dit zo hard nodig is. 22.20 uur bij @RTL4 https://t.co/b17BI1HypW reageer retweet
pi_191036038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:11 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Nu krijgt Michael 19 jaar celstraf en begint zijn tbs al op 2/3 van die straf. De tbs zal gericht zijn op een zo snel mogelijke terugkeer in de maatschappij en duurt gemiddeld 6 jaar. Dus ja het is wel erg krom als een mocro maffioso levenslang krijgt voor het vermoorden van criminelen en deze serie verkrachter en moordenaar met een beetje pech binnen 20 jaar weer vrolijk op straat staat.

Want of die tbs hem gaat genezen daar heb ik inmiddels weinig vertrouwen meer in.
TBS heeft het grote nadeel dat er rechtsongelijkheid ontstaat. Een zware serie-moordenaar kan als hij door die zieleknijpers ontoerekeningsvatbaar worden verklaard een veel kortere straf krijgen dan levenslang. Bijvoorbeeld die Turkse tramschutter Gokman Tanis zou nog wel eens ipv levenslang, 30 jaar en TBS kunnen krijgen. En stel dat er een Michael Panhuis II opduikt die drie Anne Fabers II vermoord. Als die maximaal 30 jaar cel en TBS krijgt opgelegd wegens ontoerekingsvatbaarheid is die straf maar 2 jaar langer dan de 28 jaar+TBS van MIchael P.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191036383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 05:24 schreef paulgo het volgende:

[..]

TBS heeft het grote nadeel dat er rechtsongelijkheid ontstaat. Een zware serie-moordenaar kan als hij door die zieleknijpers ontoerekeningsvatbaar worden verklaard een veel kortere straf krijgen dan levenslang. Bijvoorbeeld die Turkse tramschutter Gokman Tanis zou nog wel eens ipv levenslang, 30 jaar en TBS kunnen krijgen. En stel dat er een Michael Panhuis II opduikt die drie Anne Fabers II vermoord. Als die maximaal 30 jaar cel en TBS krijgt opgelegd wegens ontoerekingsvatbaarheid is die straf maar 2 jaar langer dan de 28 jaar+TBS van MIchael P.
Maar beiden kunnen vanwege TBS in jouw fictieve voorbeeld levenslang achter de tralies blijven.
pi_192847369
quote:
Michael P. overgeplaatst na voorbereiden ontsnappingspoging

Michael P., de moordenaar van Anne Faber, heeft samen met Admilson R., een van de twee
Hoogeveense moordbroers, gewerkt aan een ontsnappingspoging uit de gevangenis. Dat bevestigen ingewijden aan deze site na berichtgeving van RTL Boulevard. De twee zijn inmiddels overgeplaatst.

Volgens het programma zouden de twee zelfs al zo ver zijn gevorderd dat er zelfgemaakte wapens en ontsnappingsmateriaal zou zijn aangetroffen op het gevangenisterrein. De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) ontkent dat er wapens zijn gevonden, maar erkent wel dat er twee gedetineerden zijn overgeplaatst. ,,In de Penitentiaire Inrichting Vught zijn twee gedetineerden overgeplaatst omdat er vermoedens waren van voorbereiding van een ontsnappingspoging. Er zijn geen wapens aangetroffen op het terrein van de PI." Er wordt onderzoek gedaan naar de ontsnappingspoging van de twee, dat vorige week aan het licht kwam.

Isoleercel
Nadat de ontsnappingsplannen werden ontdekt is Admilson R. in een speciale isoleercel geplaatst. Vervolgens zou hij met spoed zijn overgebracht naar PI De Schie in Rotterdam. Michael P. is op een speciale afdeling van de gevangenis in Vught geplaatst, en wordt mogelijk overgebracht naar de Extra Beveiligde Inrichting.

28 jaar voor moord op Anne Faber
Michael P. werd in hoger beroep tot 28 jaar cel en tbs veroordeeld voor de moord op Anne Faber. Admilson R. werd samen met zijn broer veroordeeld tot levenslang voor het vermoorden van het echtpaar Jan en Greet Veenendaal in 2013 en Berend Smit in 2012.

Reactie nabestaanden
Richard Korver, advocaat van de nabestaanden van Jan en Greet Veenendaal: ,,Het is natuurkijk shockerend dat twee van dit soort gedetineerden dit soort plannen kunnen beramen. Al kan je ook zeggen dat er tijdig is ingegrepen, maar dan nog: dat deze twee mannen wapens, wat ik begrijp zelfgemaakte steekwapens, kunnen verbergen is zeer zorgwekkend. Namens de nabestaanden van Jan en Greet Veenendaal kan ik in elk geval zeggen dat het weer volkomen terecht blijkt te zijn dat Admilson levenslang heeft gekregen."

Alle nabestaanden van beide moordenaars zijn niet geïnformeerd over de ontsnappingsplannen. Zij kwamen er vandaag achter via de media. Korver denkt er nog over na zich bij de minister te beklagen over het feit dat de nabestaanden niet door de Dienst Justitiële Inrichtingen op de hoogte zijn gebracht. ,,Die verplichting is er formeel niet, maar ik mag in zaken van dit kaliber toch anders verwachten."
https://www.ad.nl/binnenl(...)ingspoging~afa3f2e0/

De oven in.

[ Bericht 28% gewijzigd door Zipportal op 28-04-2020 20:28:13 ]
pi_192848347
Bezig bijtje hoor :)
-nee-
pi_193086217
Zaak Anne Faber nog niet voorbij, mogelijk lagere straf Michael P.

https://www.ad.nl/utrecht(...)-michael-p~af7bc83f/

:')
pi_193086325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:38 schreef Zipportal het volgende:
Zaak Anne Faber nog niet voorbij, mogelijk lagere straf Michael P.

https://www.ad.nl/utrecht(...)-michael-p~af7bc83f/

:')
Joh. Dan krijgt hij 27.5 jaar plus TBS. Lekker boeiend hoor
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:17:12 #240
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193089986
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Joh. Dan krijgt hij 27.5 jaar plus TBS. Lekker boeiend hoor
Zou levenslang moeten krijgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193093141
Alleen omdat zijn schouder brak bij de arrestatie strafvermindering eisen?
En hij heeft toch geprobeerd te ontsnappen?
TBS kunnen ze tot in den treure blijven verlengen hoor!
Hopelijk maakt justitie daar heel goed gebruik van. Nooit meer die psychopaat terug de maatschappij in.
pi_193093829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:17 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Zou levenslang moeten krijgen.
Dat is 25 jaar en dan echt niet meer doen hè, hup nu wegwezen! Hopelijk niet tot ziens!
pi_193094553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Dat is 25 jaar en dan echt niet meer doen hè, hup nu wegwezen! Hopelijk niet tot ziens!
Ja of ze verlenen per ongeluk gratie.
TBS kunnen ze altijd verlengen..
pi_193094562
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Joh. Dan krijgt hij 27.5 jaar plus TBS. Lekker boeiend hoor
Het is gewoon poppenkast.
  woensdag 13 mei 2020 @ 00:16:06 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193095778
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:00 schreef quirina het volgende:
Alleen omdat zijn schouder brak bij de arrestatie strafvermindering eisen?
En hij heeft toch geprobeerd te ontsnappen?
TBS kunnen ze tot in den treure blijven verlengen hoor!
Hopelijk maakt justitie daar heel goed gebruik van. Nooit meer die psychopaat terug de maatschappij in.
Toen ik de kop las dacht ik "Ze zijn niet poeslief voor hem geweest bij zijn arrestatie en nu wil hij vermindering'. Maar zijn schouder breken is toch wel even wat anders dan iemand onder druk zetten (hoe begrijpelijk ook). Half jaar strafvermindering zou ik niet onterecht vinden. Wel daarna gewoon voorgoed TBS.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 mei 2020 @ 00:46:44 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_193096019
Ophangen die schele grafkop.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 13 mei 2020 @ 00:47:08 #247
117098 Hathor
Effe niet
pi_193096024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 00:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen ik de kop las dacht ik "Ze zijn niet poeslief voor hem geweest bij zijn arrestatie en nu wil hij vermindering'. Maar zijn schouder breken is toch wel even wat anders dan iemand onder druk zetten (hoe begrijpelijk ook). Half jaar strafvermindering zou ik niet onterecht vinden. Wel daarna gewoon voorgoed TBS.
Ze hadden godverdomme zijn nek moeten breken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193189942
Komt deze man ooit nog vrij?
pi_193190968
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:01 schreef osodevo het volgende:
Komt deze man ooit nog vrij?
Lijkt me niet.
pi_193191067
Er hangt een onprofessioneel luchtje aan die arrestatie dus ik vind het niet geheel onterecht. Het maakt allemaal niet zo veel uit verder zolang er TBS bij zit. Of hij nou nintendo’t in een bleke cel of in een bleke slaapkamer lijkt me niet zo belangrijk
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')