abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:27:14 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187416641
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 08:45 schreef Rossdale het volgende:

maar wel een ongelofelijke valsspeler.
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:00:21 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187416964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

't is een auto vanuit niets bouwen, iets waar Renault, Racepunt en Williams nog niet eens mee klaar waren aan het begin van dit seizoen. Hoe moet het dan in 2021 als er nog minder tijd is en de wijzigingen nog heftiger zijn?
dus jij denkt dat die 4 maanden extra voor hun wel genoeg zijn :) die regelveranderingen zijn altijd kut en kosten veel geld, altijd in het nadeel van de kleinere teams
pi_187418112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus jij denkt dat die 4 maanden extra voor hun wel genoeg zijn :) die regelveranderingen zijn altijd kut en kosten veel geld, altijd in het nadeel van de kleinere teams
Sowieso was het idee er al om de regels later bekend te maken om ervoor te zorgen dat de grotere teams minder voordeel zouden hebben. Dat werd tegengehouden door Racing Point, maar die is blijkbaar nu ook overstag.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187432350
Net de opname van F1 Café bekeken, heerlijk eens een keer zonder Kamphues :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  zaterdag 15 juni 2019 @ 11:55:04 #205
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187433408
Ah, we mogen Plooij niet meer afzeiken, beginnen we maar weer over Kamplul _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:10:04 #206
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187433600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 11:55 schreef flipsen het volgende:
Ah, we mogen Plooij niet meer afzeiken, beginnen we maar weer over Kamplul _O-
Ook vrij onterechte klaag m.i.

Kamphues doet nu even Le Mans.

Ik blijf erbij dat het gewoon onvervalste jaloezie is de kritiek op Mol, Plooi en Kamphues.
And so is the past
pi_187433677
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sowieso was het idee er al om de regels later bekend te maken om ervoor te zorgen dat de grotere teams minder voordeel zouden hebben. Dat werd tegengehouden door Racing Point, maar die is blijkbaar nu ook overstag.
Naja, stel een auto bouwen kost 10.000 man uren (ik noem maar wat, dan hebben de grote teams met 1000 man in dienst dat natuurlijk sneller voor elkaar dan de teams met minder dan 500. En Racing point heeft nu ook een groter budget dus kan ook meer.
pi_187433922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:22 schreef Fyodor het volgende:
Net de opname van F1 Café bekeken, heerlijk eens een keer zonder Kamphues :)
Ik vond Doornbos het wel leuker doen. Wat spontaner en ik vind hem grappiger.

Plus die Chabot slaat meestal wel de spijker op zijn kop. RB had nooit Danyric moeten laten gaan. Die 2 jutte elkaar echt op. En nu met Gasly... Tja verloren seizoen denk.
pi_187434030
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:15 schreef opreis het volgende:

[..]

Naja, stel een auto bouwen kost 10.000 man uren (ik noem maar wat, dan hebben de grote teams met 1000 man in dienst dat natuurlijk sneller voor elkaar dan de teams met minder dan 500. En Racing point heeft nu ook een groter budget dus kan ook meer.
Ja, maar met meer tijd hebben de grotere teams meer mogelijkheden (lees: geld) om andere dingen uit te proberen, dan wel hun ontwerp steeds meer te verbeteren, waarvoor de kleinere teams geen geld hebben. Meer tijd is altijd in het voordeel van de grotere teams.

Oorspronkelijk was zelfs het plan om pas in december de nieuwe regels bekend te maken, maar dat stuitte op veel meer tegenstand. Toen kwam er het compromis van oktober, waar alleen Racing Point op tegen was (naar verluidt op aandringen van Mercedes). Toen werd het juni, en nu zijn we weer terug bij oktober.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187434184
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, maar met meer tijd hebben de grotere teams meer mogelijkheden (lees: geld) om andere dingen uit te proberen, dan wel hun ontwerp steeds meer te verbeteren, waarvoor de kleinere teams geen geld hebben. Meer tijd is altijd in het voordeel van de grotere teams.

Oorspronkelijk was zelfs het plan om pas in december de nieuwe regels bekend te maken, maar dat stuitte op veel meer tegenstand. Toen kwam er het compromis van oktober, waar alleen Racing Point op tegen was (naar verluidt op aandringen van Mercedes). Toen werd het juni, en nu zijn we weer terug bij oktober.
Ik denk dat hoe je het ook went of keert, de grotere teams het altijd gewoon beter doen dan de kleine teams nu.
pi_187435493
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:40 schreef needakill het volgende:

[..]

Plus die Chabot slaat meestal wel de spijker op zijn kop. RB had nooit Danyric moeten laten gaan. Die 2 jutte elkaar echt op. En nu met Gasly... Tja verloren seizoen denk.
Dit was zijn eigen keuze he, RB had hem graag willen houden, maar hij koos zelf voor een ander team. De pingels zullen iets hebben meegespeeld, maar stiekem zal zijn grootste reden toch zijn dat hij niet als tweede viool wil spelen binnen het team, die kant ging het toch echt wel op.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_187440445
Dr. Jack Plooij: pitreporter, theatermaker en publicist dankzij Formule 1

De Formule 1-tandarts geeft gas
Door BERT DIJKSTRA
3 uur geleden in BINNENLAND


Nederlands bekendste pitsreporter in gesprek met Nederlands beroemdste autocoureur. Globetrotter Jack Plooij ziet Max Verstappen vaker dan zijn eigen vrouw.
Nederlands bekendste pitsreporter in gesprek met Nederlands beroemdste autocoureur. Globetrotter Jack Plooij ziet Max Verstappen vaker dan zijn eigen vrouw.Ⓒ FOTO PETER VAN EGMOND

De doctor in de medische wetenschappen verstopte zich in een wc om illegaal te kunnen doordringen tot het Walhalla van de Formule 1. Hij werd tandarts, pitreporter, theatermaker. Zijn boek Verhalen uit de pits is net uit en afgelopen weekeinde was hij bij de Grand Prix van Canada, waar het twintig jaar geleden voor hem allemaal begon.

De Formule 1-coureur, wiens naam vanwege medisch beroepsgeheim niet genoemd mag worden, verrekte van de kiespijn en dat is knap lastig als je pal voor een race staat op een circuit in the middle of nowhere van een ver en vreemd land. Zijn Godsgeschenk heette Jack Plooij (58), pitreporter van de Nederlandse televisie.

Tussen schone onderbroeken, toiletspullen en autosportdocumentatie had Plooij in zijn koffer een tandartstasje gestopt en de inhoud daarvan bleek toereikend om de beroemde rijder aan een noodvulling te helpen.

Jack Plooij.
Jack Plooij.Ⓒ WIJNBERGEN, MATTY VAN
Een tandartstas meenemen wanneer je als verslaggever aan het werk gaat in de autosport…

Grijnzend: „Logisch toch?” In de artiestenfoyer van het Amsterdamse DeLaMar-theater, waar hij zo samen met commentator Olav Mol voor een volle zaal een Formule 1-show gaat brengen, doet hij alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

„Ik heb die tas altijd bij me, waar ik ook naartoe vlieg. Tijdje geleden kon ik er ook een monteur van Renault mee helpen. Hij lag gestrekt in een vrachtwagen met veel pijn in z’n snavel. Ik met mijn lampje erboven, terwijl een collega van hem in z’n mond bijscheen met een zaklantaarn. Hilarische taferelen, maar die jongen was wel mooi van zijn probleem verlost.”

Een vaste stek voor de tandartstas in de bagage van de globetrotter schijnt dus logisch te zijn. Maar hoe normaal is het dat hij als doctor in de medische wetenschappen, gespecialiseerd in implantologie, regelmatig lezingen gevend in zalen met duizenden studenten, in zijn ’vrije tijd’ de wereld over reist om met een microfoon in zijn hand achter autocoureurs aan te rennen?

„Je lijkt mijn vader wel”, zegt hij. „Die begreep er ook geen zak van. ’Heb ik jarenlang kromgelegen om jou te laten studeren, héb je een prachtig beroep, ga je dit doen’, zei hij. Meer mensen vinden me gestoord, maar dat ben ik dus niet. Ik val best mee.”

Na de theatershow gaat hij voor een korte nachtrust naar huis in Noordwijk, waar de koffer (met tandartstas) al klaarstaat, want de volgende ochtend vliegt hij naar Montreal voor de Grand Prix van Canada. Op de kop af twintig jaar nadat Mol hem in de Renault-box van Zandvoort op de schouder tikte en de wonderlijke woorden sprak: ’Leuk dat jij en ik elkaar over een paar dagen gaan zien in Canada’.

’Wat moet ik in dat land?’, vroeg Plooij. ’De Grand Prix verslaan’, zei Mol. ’Dus regel maar wat in die tandartspraktijk van jou, ik reken op je.’ En weg was hij. Plooij ging.

Jaren eerder, op het circuit van Monza in Italië, werd hij door Mol op dezelfde schouder getikt. „Ik was daar als regelneef van het Verschuur-raceteam. Onze Renaultjes reden in het voorprogramma van de Formule 1 en toen we klaar waren, werd de pitsstraat leeg geveegd door bewakers met een touw. Gaat mij niet gebeuren, dacht ik en verstopte me in een wc. Toen ik even later hartstikke illegaal door de pitsstraat liep, voelde ik de vinger van Olav op mijn schouder. ’Wat sta jij hier te doen, vriend?’ Iets wat niet mag, zei ik. ’Niet bewegen’, mompelde hij en kwam terug met een geel pers-hesje en een walkietalkie. Stond ik tijdens de Formule 1-race in dat kastje naar Olav te brullen ’Gerhard Berger komt binnen met een lekke band’… De voorloper van de pitreporter, hahaha.”

Met de successen van Max Verstappen steeg ook zijn aanzien, want zo gaat dat in de sport: de boodschapper deelt in de roem, het Kees Jansma-effect van het EK-voetbal in 1988.

De onverwachte eerste Formule 1-overwinning van Verstappen in Barcelona bezorgde Plooij behalve extatische blijdschap ook een aanval van paniek. „Hij kwam op me aflopen en het zweet brak me uit. Wat moest ik doen? Hem om de nek vliegen? Een high five geven? Roepen: fantastisch man, hier hebben we jaren naartoe geleefd? Moest ik hem zoenen? Maar net op tijd keerde de rust in mijn hoofd terug en deed ik wat ik moest doen: gewoon vragen hoe hij zijn triomf heeft beleefd.”

Zou de zaal vanavond ook vol zitten als Max Verstappen niet in de Formule 1 reed?

„Dan hadden we ongetwijfeld niet in theaters gestaan, omdat de directeuren ons zonder de successen van Max niet hadden geprogrammeerd. Maar we vragen ook vanavond weer: wie van jullie volgt al langer dan vijftien jaar fanatiek de Formule 1 en dan steken de meeste mensen hun vinger op. De sport is altijd al populair geweest. We hadden hier in januari ons eerste optreden van het jaar en toen was de vraag naar kaarten zo groot dat we vanavond een extra voorstelling geven.”

Zijn eigen fascinatie voor snelheid op wielen werd in zijn kinderjaren geboren. Sleutelen aan brommers, een karretje in elkaar zetten en daar een motortje op prutsen.

Hij studeerde af als tandarts, maar er was geen werk, dus ging hij noodgedwongen een promotie-onderzoek doen bij een professor in Nijmegen. Plooij verveelde zich te pletter en toen de professor ook nog – tijdens een lezing – met zijn dia’s aan de haal ging, was voor hem de maat vol. Hij stond op en zette de prof voor een volle zaal te kijk als valsspeler. Desondanks maakte hij z’n proefschrift af. „Ik mag daardoor dr. voor mijn naam zetten, maar wat heb ik eraan? Geen reet.”

Lichtpuntje in die Nijmeegse jaren: de garage van Frans Verschuur, waar hij zijn oude Volkswagen Polo in onderhoud had en waar het zalig rook naar benzine en olie. „Frans had een eigen raceteam en nodigde me uit op het circuit van Zandvoort. ’Vond je ervan?’, vroeg hij na afloop. ’Dat team van jou is nogal chaotisch’, zei ik. Frans vond dat ik dan maar moest laten zien hoe het wel moest en zo kwam ik in het wereldje.”

Als Formule 1-pitreporter begon hij bij RTL, later werd het SBS, inmiddels is het Ziggo en straks (als John de Mol Ziggo Sport heeft overgenomen) wordt het Talpa.

De verslaggever als estafettestokje.

„Ja, wie de rechten koopt van deze sport, zit met Olav en mij opgezadeld.”

Het boek Verhalen Uit De Pits geeft een aardig beeld van het hectische wereldje. Vroeg Jack Plooij aan de uitgevallen Michael Schumacher ’wat is er gebeurd?’, sloeg de Duitser de microfoon uit de hand van de pitreporter. ’Dit was kennelijk niet het goede moment voor een vraag’, sprak Plooij tot Mol.

Is dat niet iets te veel begrip voor een teleurgestelde sporter?

„Die klap was natuurlijk niet goed. We zouden het uitpraten, maar ik heb drie uur vergeefs op hem gewacht. De volgende race dacht hij het goed te maken door rechtstreeks naar mij te lopen en te zeggen ’Jack mag de eerste vraag stellen’. Ik antwoordde: ’Ik heb jou helemaal niks te vragen, de groeten’. Het is later allemaal weer goedgekomen.”

Tegenwoordig moeten bijna alle interviewtjes in Het Vierkantje, een afgebakend stukje grond waar de pitreporters binnen dienen te blijven. Plooij mijmert nog wel eens over de dagen dat hij ongestoord pitboxen in kon lopen.

Krijgt de man met de microfoon ook nog vaak te horen: Je mag één vraag stellen. „Om gestoord van te worden. Uit protest zei ik tegen Sebastian Vettel: ’Eén vraag: kun je even de afgelopen vijf jaar van je carrière samenvatten’. Moest hij wel om lachen. ’Klootzak’, zei hij in het Nederlands.”

Als Max Verstappen – zoals vorig jaar in Monaco – aan het eind van de vrije training de muur in rijdt en daardoor zijn kans op een goede klassering in de race weggooit, moet je hem dan niet die ene vraag stellen: ’Hoe kan een zeldzaam talent als jij zo dom doen?’

„In die vraag zit een conclusie die ik op dat moment niet kan trekken. Misschien was er wel iets afgebroken, waardoor hij tegen die muur klapte. Dus kan ik beter vragen: ’Wat was dat nou?’ Achteraf was Max de eerste om zich te realiseren: dom, dom, dom.”

Was er weer zo’n hectisch seizoen voorbij, kon de dr. zich eindelijk weer concentreren op zijn vak als tandarts gespecialiseerd in implantaten, ging hij samen met Leo Oldenburger commentaar geven bij de omvallende steentjes van Domino Day. In hun onderbroek, want het was bloedheet in dat presenteerhokje boven de steentjes. En zodra ze eruit kwamen omringd worden door beveiligers, want er was – ter bescherming van de steentjes – een musje doodgeschoten en dat vonden dierenliefhebbers een doodsbedreiging waard.

„Ik moest in het hotel inchecken onder een fake-naam: Kees Motorkap. We zijn ’s avonds via de regenpijp naar buiten geglipt om in het café door te kunnen zakken, even weg van de bewaking.”

Wat moet een doctor in de geneeskunde, tevens pitreporter van de Formule 1, met omvallende steentjes?

„Ze dachten: we willen iemand hebben die begint te kletsen als je er een knaak in gooit en nooit meer ophoudt. Dan zit je met mij wel redelijk goed.”
pi_187442219
Is Sjek bezig met een charme offensief ofzo? Vorige week was hij ook al op radio 2 te praten over z’n boek, ik had nog nooit iemand zovaak “ik” in een interview horen zeggen. Louis van Gaal was er niets bij.
En vanmiddag zag ik onderstaande filmpje nog, valt vooral op dat hij elke vraag begint met “dat is een hele goeie vraag!”, alsof hij de interviewer wil opleiden alsof hij de Messias is die het allemaal weet en goedkeuring moet geven:
pi_187442405
Jack :')
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:49:07 #215
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187443330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:47 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Dit was zijn eigen keuze he, RB had hem graag willen houden, maar hij koos zelf voor een ander team. De pingels zullen iets hebben meegespeeld, maar stiekem zal zijn grootste reden toch zijn dat hij niet als tweede viool wil spelen binnen het team, die kant ging het toch echt wel op.
Hij kreeg in 2018 6M$ van RBR
Nu vangt die iets van 20
Tja dan wordt het moeilijk nee dankje zeggen hoor
RBR heeft het niet zo op grote coureurs salarissen , hun geloven in hun model van jong talent scouten en aan zich binden. Nu dit seizoen dachten ze RIC schaakmat te hebben omdat blijven bij RBR zijn enige keuze was als die bij een top team zou willen zitten. Ze hadden nooit gedacht dat die voor het geld zou gaan en niet voor zijn carrière
pi_187443520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:13 schreef Goudenvis het volgende:
Jack :')
Dit. De misplaatste arrogantie die hij heeft is ongekend.

  zondag 16 juni 2019 @ 09:24:19 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187449629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:55 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Hij kreeg in 2018 6M$ van RBR
Nu vangt die iets van 20
Tja dan wordt het moeilijk nee dankje zeggen hoor
RBR heeft het niet zo op grote coureurs salarissen , hun geloven in hun model van jong talent scouten en aan zich binden. Nu dit seizoen dachten ze RIC schaakmat te hebben omdat blijven bij RBR zijn enige keuze was als die bij een top team zou willen zitten. Ze hadden nooit gedacht dat die voor het geld zou gaan en niet voor zijn carrière
klopt niet, RIC kon bij RBR ook een groot salaris pakken, zelfde als Max meen ik (16) maar koos voor Renault, dus het had wel degelijk met het 2e rijder syndroom te maken
pi_187450856
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

klopt niet, RIC kon bij RBR ook een groot salaris pakken, zelfde als Max meen ik (16) maar koos voor Renault, dus het had wel degelijk met het 2e rijder syndroom te maken
Ik vraag me nog steeds af of het voor hem niet het idee was van een tussenstap naar iets groters. In mijn ogen dacht hij kans te maken op een stoeltje bij ferrari of merc, maar naarmate hij onder ging doen voor Max werd hij voor die teams noet meer interessant. Als hij weer kan shinen tov Hulk kan hij zichzelf beter profileren.
Al kan het natuurlijk ook gewoon de $$$ zijn want niemand gelooft dat hij renault koos voor sportieve redenen
  zondag 16 juni 2019 @ 11:27:20 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187451248
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:00 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af of het voor hem niet het idee was van een tussenstap naar iets groters. In mijn ogen dacht hij kans te maken op een stoeltje bij ferrari of merc, maar naarmate hij onder ging doen voor Max werd hij voor die teams noet meer interessant. Als hij weer kan shinen tov Hulk kan hij zichzelf beter profileren.
Al kan het natuurlijk ook gewoon de $$$ zijn want niemand gelooft dat hij renault koos voor sportieve redenen
mwa tov Max is hij gewoon de mindere en dat hij dan Hulkenberg verslaat is dan meer in het nadeel van die laatste dan in zijn voordeel.
Het zullen enkele factoren zijn maar hij wist dat als Red Bull met een kampioensauto zou komen hij niet degene is die daar WK in wordt, dan kan je maar misschien beter in een ambitieus plan van Renault stappen ook al is dat op drijfzand gebaseerd.
pi_187453013
RBR dacht:

- Dat Ricciardo zou blijven bij gebrek aan belangstelling van een topteam
- Daarom boden ze hem ook geen salaris gelijk dat aan van of in de buurt van Verstappen
- Ze profiteerden van deze twee kemphanen want ze daagden elkaar uit en haalden het beste uit elkaar, waren ook goed PR materiaal voor RBR en dat clashen op de baan soms, zorgde ook weer voor extra RB airtime/reclameinkomsten

Oftewel: RBR profiteerde meer van Ricciardo dan Ricciardo van hen. Imo heeft hij niet zoveel gekregen bij RBR en werd hij op een gegeven moment gewoon achterstelt. Tuurlijk ga je dan bij de buren rondkijken, zeker met het oog op het feit dat Honda het met Mclaren in die 3 tot 5 jaar (?) niet is gelukt om er wat van te maken.

Ondanks al dat geëtter (Honda propaganda) van Marko aan het eind van afgelopen seizoen en het begin van dit seizoen, zijn ze met Honda nog bij lange na niet bij een kampioenswagen.
  zondag 16 juni 2019 @ 17:19:39 #222
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187456020
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:29 schreef Gruj0 het volgende:
RBR dacht:

- Dat Ricciardo zou blijven bij gebrek aan belangstelling van een topteam
- Daarom boden ze hem ook geen salaris gelijk dat aan van of in de buurt van Verstappen
- Ze profiteerden van deze twee kemphanen want ze daagden elkaar uit en haalden het beste uit elkaar, waren ook goed PR materiaal voor RBR en dat clashen op de baan soms, zorgde ook weer voor extra RB airtime/reclameinkomsten

Oftewel: RBR profiteerde meer van Ricciardo dan Ricciardo van hen. Imo heeft hij niet zoveel gekregen bij RBR en werd hij op een gegeven moment gewoon achterstelt. Tuurlijk ga je dan bij de buren rondkijken, zeker met het oog op het feit dat Honda het met Mclaren in die 3 tot 5 jaar (?) niet is gelukt om er wat van te maken.

Ondanks al dat geëtter (Honda propaganda) van Marko aan het eind van afgelopen seizoen en het begin van dit seizoen, zijn ze met Honda nog bij lange na niet bij een kampioenswagen.
en dus kan Max in 2020 verkassen, want geen champ car
pi_187457051
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 17:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dus kan Max in 2020 verkassen, want geen champ car
Je weet niet wat 2021 gaat doen. Straks valt Mercedes gewoon weer door de mand en is Ferrari het sterkst.
  zondag 16 juni 2019 @ 18:45:33 #224
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187457349
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:27 schreef needakill het volgende:

[..]

Je weet niet wat 2021 gaat doen. Straks valt Mercedes gewoon weer door de mand en is Ferrari het sterkst.
weet niet of Ferrari dan vervanging nodig heeft
pi_187458180
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

klopt niet, RIC kon bij RBR ook een groot salaris pakken, zelfde als Max meen ik (16) maar koos voor Renault, dus het had wel degelijk met het 2e rijder syndroom te maken
Wat krijgt die nu dan bij renault ? Vind zowel 20 als 26 als 45 miljoen dusja moeilijk te zeggen, wel denk ik dat het flink meer zal zijn geweest dan 16
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')