abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:52:31 #226
286575 Roces18
Chef de party
pi_187367877
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:51 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Helaas wonen we in een land waar vrouwen rechten hebben (oftewel: ze mogen lui en lelijk zijn EN ook nog es verzorgd worden)

als ik het opnieuw zou doen zou ik alleen een lat-relatie nemen
gewoon dumpen dan. luie mensen hebben we niets aan ! in deze communistische maatschappij dienen we allemaal bij te dragen aan het land
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187368149
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:32 schreef dagobertE6 het volgende:
Ik verdien nu ook ruim 3k terwijl ik niets kan sparen en kon als student echt VEEEEEEEEEEL sparen
Waarom?

- Vrouwtje is lui, werkt niet en neemt een groot deel van mijn inkomen in
- Woon niet meer bij mn ouders
- Koophuis, dus alles zelf inrichten
- Boiler stuk? Wasmachine stuk? daar gaat je spaargeld
- Ik betaal ook nog zorgverzekering etc. terug die ik teveel heb ontvangen nu mijn inkomen is gegroeid

Kortom: lasten zijn exponentieel gestegen tov de lineaire stijging van mijn inkomen.
3k netto is nog net genoeg om te overleven terwijl ik tijdens colleges al aan 500 p/mnd genoeg had
Van 3k met zijn tween rondkomen is nou ook niet echt een vetpot toch?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:18:43 #228
480915 Linkse_krijger
Drie keer rechts is ook links
pi_187368177
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:51 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Helaas wonen we in een land waar vrouwen rechten hebben (oftewel: ze mogen lui en lelijk zijn EN ook nog es verzorgd worden)

als ik het opnieuw zou doen zou ik alleen een lat-relatie nemen
Kneus.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:59:29 #229
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187368608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:15 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Van 3k met zijn tween rondkomen is nou ook niet echt een vetpot toch?
En dit is nog netto ook stel we zouden tokkiepaupers zijn die roken en drinken wat dan
pi_187369207
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 10:14 schreef Eendjes het volgende:

[..]

Bruto 2000 of 3000 euro verdienen maakt onder de streek gewoon niks uit.
2 of 3k bruto maakt netto echt wel een flink uit. Met 2k bruto krijg je ook weinig voordeeltjes meer hoor. Dat zet echt geen zoden aan de dijk. Het is wel zo dat je wat meer belasting gaat betalen op je inkomen tussen de 2 en 3k per maand.

Het is pas ruim onder de 2000 bruto dat je nog wat voordeeltjes kan krijgen. Ik zit onder de 1900 bruto en ik krijg geen huurtoeslag. Alleen zorgtoeslag krijg ik en verder niks.

Met 3k bruto krijg je denk ik wel zo'n 500 per maand netto meer binnen en dat is nou net dat beetje geld wat uitmaakt of je op een houtje moet bijten of nog eens wat leuks kan doen.

Voor mensen met kinderen zal het anders zijn. Weinig inkomen maar wel kids dan heb je het goed. Zelf zien ze dat niet zo maar dan moeten ze maar eens gaan werken voor hetzelfde geld dan merken ze wel hoe bijzonder het is wat ze allemaal krijgen.

[ Bericht 15% gewijzigd door tstile op 11-06-2019 16:09:32 ]
pi_187374556
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:43 schreef tstile het volgende:

[..]

2 of 3k bruto maakt netto echt wel een flink uit. Met 2k bruto krijg je ook weinig voordeeltjes meer hoor. Dat zet echt geen zoden aan de dijk. Het is wel zo dat je wat meer belasting gaat betalen op je inkomen tussen de 2 en 3k per maand.

Het is pas ruim onder de 2000 bruto dat je nog wat voordeeltjes kan krijgen. Ik zit onder de 1900 bruto en ik krijg geen huurtoeslag. Alleen zorgtoeslag krijg ik en verder niks.

Met 3k bruto krijg je denk ik wel zo'n 500 per maand netto meer binnen en dat is nou net dat beetje geld wat uitmaakt of je op een houtje moet bijten of nog eens wat leuks kan doen.

Voor mensen met kinderen zal het anders zijn. Weinig inkomen maar wel kids dan heb je het goed. Zelf zien ze dat niet zo maar dan moeten ze maar eens gaan werken voor hetzelfde geld dan merken ze wel hoe bijzonder het is wat ze allemaal krijgen.
Precies mijn punt..
Netto verdien je 1000 euro meer, bruto 500 volgens jou (heb het gevoel dat met minder is bv door afbouw arbeidsheffingskorting, maar geen zin om het helemaal na te rekenen).. Na zorgtoeslag.. 400 en die 400 ben je bij inkomen van 3000 waarschijnlijk kwijt aan extra huur. Dus 50% meer salaris, onderaan de streep weinig verschil.
pi_187375602
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:52 schreef Eendjes het volgende:

[..]

Precies mijn punt..
Netto verdien je 1000 euro meer, bruto 500 volgens jou (heb het gevoel dat met minder is bv door afbouw arbeidsheffingskorting, maar geen zin om het helemaal na te rekenen).. Na zorgtoeslag.. 400 en die 400 ben je bij inkomen van 3000 waarschijnlijk kwijt aan extra huur. Dus 50% meer salaris, onderaan de streep weinig verschil.
Je vergeet een belangrijk detail.

Met 2000 bruto kun je nooit een woning kopen, met 3000 bruto komt dat toch echt binnen bereik. En dan ziet de vergelijking in het financile plaatje er ineens heel anders uit.

Uiteraard, je koopt met zo'n budget niet je droomwoning. Maar wanneer je 2k bruto verdient en afhankelijk bent van sociale huur, bemachtig je ook geen paleizen.

Overigens valt een modaal inkomen (36k) nog wl onder de maximale grens om in aanmerking te komen voor sociale huur. Die grens ligt namelijk op een jaarinkomen van ruim 38k. En dan is er dus, op misschien huurtoeslag na, geen verschil in huurkosten.
pi_187377539
quote:
4s.gif Op maandag 3 juni 2019 01:19 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Klopt! met de zogenaamde flexwerk methode en gedwongen zzpjers is er veel armoede ontstaan.

Ja armoede onder mensen die een baan hebben!
Ik denk dat het dat wel is en het gegeven dat vele jongeren een dikke studieschuld meenemen, onder de nieuwe regeling vallen die minder gunstig is en daarna een partner vinden die dat ook meedraagt.

Gevolg; je kunt geen huis kopen omdat je een schuld hebt en als je daarnaast iedere maand break-even draait qua huur en extra's dan heb je het gewoon slecht. Ik weet niet of dat te maken heeft met het niet kunnen omgaan met geld maar mijn generatie had het hierin gewoon beter dan de huidige. Wij kunnen en konden sparen wat zij uitgeven. Ik zou er daarom voor tekenen dat jongeren het weer eens wat makkelijker krijgen in het leven. Gelukkigere jongeren betekent ook dat er veel geld gaat rollen op de markt en dat de economie goed draait.
pi_187383098
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:31 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat het dat wel is en het gegeven dat vele jongeren een dikke studieschuld meenemen,
Sneu voor de enkeling die echt geen andere opties heeft, maar in veel gevallen is die dikke studieschuld ook gewoon een keuze. Vooral niet in willen leveren op het studentenleven dus maximaal lenen en veel minder ernaast werken dan mogelijk zou zijn. En als je tijdens een studentenleven al niet leert hoe je zuinig met geld om moet gaan, gaat het daarna uiteraard niet veel beter.

Ik hoorde laatst nog van een collega dat hij 20k studieschuld had. Maar ouders die het konden missen, dus toen had hij 20k gekregen. Maar daar is vervolgens geen schuld van afbetaald, maar is een mooie reis van gemaakt. Tsja.
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 08:03:48 #235
72712 crew  Renesite
Dabadee dabadaa
pi_187383119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Sneu voor de enkeling die echt geen andere opties heeft, maar in veel gevallen is die dikke studieschuld ook gewoon een keuze. Vooral niet in willen leveren op het studentenleven dus maximaal lenen en veel minder ernaast werken dan mogelijk zou zijn. En als je tijdens een studentenleven al niet leert hoe je zuinig met geld om moet gaan, gaat het daarna uiteraard niet veel beter.

Ik hoorde laatst nog van een collega dat hij 20k studieschuld had. Maar ouders die het konden missen, dus toen had hij 20k gekregen. Maar daar is vervolgens geen schuld van afbetaald, maar is een mooie reis van gemaakt. Tsja.
Oei. Daarmee had ik thuis niet mee aan moeten komen :o
 | <3 Triquester...
HET IS REN MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:17:37 #236
480915 Linkse_krijger
pi_187383191
quote:

Want kinderen kosten verder niks?
pi_187383261
quote:

[..]

Grotendeels eens met je betoog, maar je laatste opmerking:

quote:
Mensen die werken hebben net zo goed recht op toeslagen, zeker in het geval van kinderen (kinderbijslag, kinderopvangtoeslag enz). Dat krijgt gewoon iedereen met een vergelijkbaar inkomen, of je nu werkt of niet (althans, kinderopvangtoeslag natuurlijk wl alleen als je werkt :P ).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 08:34:43 #238
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187383292
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Grotendeels eens met je betoog, maar je laatste opmerking:
[..]

Mensen die werken hebben net zo goed recht op toeslagen, zeker in het geval van kinderen (kinderbijslag, kinderopvangtoeslag enz). Dat krijgt gewoon iedereen met een vergelijkbaar inkomen, of je nu werkt of niet (althans, kinderopvangtoeslag natuurlijk wl alleen als je werkt :P ).
Klopt, en in ons geval krijgen we (omdat mijn vrouw Duits is en in Duitsland werkt) het Duitse kindergeld minus wat Nederland al betaald. Nederland betaald iets van 2xx euro per 3 maanden, maar Duitsland betaald iets van 197 euro per maand, dus dat is ook wel lekker :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187383972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk dat het dat wel is en het gegeven dat vele jongeren een dikke studieschuld meenemen, onder de nieuwe regeling vallen die minder gunstig is en daarna een partner vinden die dat ook meedraagt.

Gevolg; je kunt geen huis kopen omdat je een schuld hebt en als je daarnaast iedere maand break-even draait qua huur en extra's dan heb je het gewoon slecht. Ik weet niet of dat te maken heeft met het niet kunnen omgaan met geld maar mijn generatie had het hierin gewoon beter dan de huidige. Wij kunnen en konden sparen wat zij uitgeven. Ik zou er daarom voor tekenen dat jongeren het weer eens wat makkelijker krijgen in het leven. Gelukkigere jongeren betekent ook dat er veel geld gaat rollen op de markt en dat de economie goed draait.
Volgens mij studeren dit jaar de eerste mensen af die geen studiefinanciering kregen en onder de nieuwe terugbetalingsregeling van 35 jaar vallen. Ben inderdaad benieuwd of zij ergens de komende jaren een plekje op de huizenmarkt zullen vinden.
pi_187384450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Sneu voor de enkeling die echt geen andere opties heeft, maar in veel gevallen is die dikke studieschuld ook gewoon een keuze.
Vooral niet in willen leveren op het studentenleven dus maximaal lenen en veel minder ernaast werken dan mogelijk zou zijn. En als je tijdens een studentenleven al niet leert hoe je zuinig met geld om moet gaan, gaat het daarna uiteraard niet veel beter.
Ik ken ook mensen die superzuinig en verantwoordelijk zijn maar wel hebben geleend om in die tijd een beetje het hoofd erboven te kunnen houden. Het is een periode een middel geweest wat er daarvoor niet was en waar een generatie wel mee te maken heeft gehad en een vorige niet echt.

quote:
Dat is dan vrij dom. :)
pi_187384470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:51 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Volgens mij studeren dit jaar de eerste mensen af die geen studiefinanciering kregen en onder de nieuwe terugbetalingsregeling van 35 jaar vallen. Ben inderdaad benieuwd of zij ergens de komende jaren een plekje op de huizenmarkt zullen vinden.
Ik vind het geen goed systeem, ik denk dat de afgestudeerden van pak en beet 1990 met een betere start hun zelfstandige leven begonnen dan deze generatie ooit zal krijgen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 10:49:52 #242
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187384544
Iemand gister 'hoeveel ben je waard' gekeken?

Nou daarom dus.
  woensdag 12 juni 2019 @ 10:52:49 #243
480915 Linkse_krijger
pi_187384570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:49 schreef xzaz het volgende:
Iemand gister 'hoeveel ben je waard' gekeken?

Nou daarom dus.
Wat een figuur was dat zeg.
pi_187384646
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die superzuinig en verantwoordelijk zijn maar wel hebben geleend om in die tijd een beetje het hoofd erboven te kunnen houden. Het is een periode een middel geweest wat er daarvoor niet was en waar een generatie wel mee te maken heeft gehad en een vorige niet echt.
[..]

Dat is dan vrij dom. :)
De mythische super zuinige student. Ik ken ze niet. Ik zie alleen maar concerten en vakanties. Maar kan aan mij liggen

Ik kende ze overigens wel, maar die zijn al even geleden klaar
pi_187385683
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De mythische super zuinige student. Ik ken ze niet. Ik zie alleen maar concerten en vakanties. Maar kan aan mij liggen

Ik kende ze overigens wel, maar die zijn al even geleden klaar
Waarom zou je als student superzuinig moeten zijn? Gewoon een paar avonden of 1 weekenddag aan het werk gaan en je kan gewoon op vakantie of naar concerten.
pi_187386831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 12:09 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Waarom zou je als student superzuinig moeten zijn? Gewoon een paar avonden of 1 weekenddag aan het werk gaan en je kan gewoon op vakantie of naar concerten.
Als je verder geen onderdak, eten, kleren, vervoer, scholing of andere zaken nodig hebt dan red je een vakantie wel met 1 weekenddag per week werken.

De meeste studenten hebben die zaken trouwens wel nodig, dus zal je ongeveer 20 uur per week erbij moeten werken.
pi_187386947
quote:

[..]

Goedkope concertkaarten enzovoort 😂 maar nu word je wakker hoop ik?
pi_187387096
quote:
Je hoeft als student niet zuinig te zijn. Maar ik vind het wel vreemd als studenten geld lenen voor meer dan gewoon hun basisbehoeften. We lachen allemaal iemand die een televisie of bank op afbetaling koopt uit, waarom is het onder studenten dan zo normaal om geld te lenen voor onbenullige dingen.
pi_187387114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je hoeft als student niet zuinig te zijn. Maar ik vind het wel vreemd als studenten geld lenen voor meer dan gewoon hun basisbehoeften. We lachen allemaal iemand die een televisie of bank op afbetaling koopt uit, waarom is het onder studenten dan zo normaal om geld te lenen voor onbenullige dingen.
Ook dat is tegenwoordig normaal hoor
pi_187387151
omdat veel klootviooltjes alles wat er maar bestaat op afbetaling halen, maarja, dat moet je niet willen lijkt mij.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')