Medicus: checkquote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:18 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Mss een vraag voor medici ipv beddenverkopers!
Daar zijn we dus vanmiddag geweest. Wat voor matras heb je gekocht? (een topmatras ja/nee, pocketvering daarin ja/nee?) En wat was je reden om die te kiezen?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:43 schreef Vicky het volgende:
Geen ervaring met hernia maar wel zware rugoperatie gehad. Wervels vastgezet.
Wij hebben sinds een week een Swiss Sense. Daarvoor een goedkoper bed.
Geloof me: er is een duidelijke operatie indicatiequote:Op zondag 2 juni 2019 00:02 schreef RobjeGeus het volgende:
Hoelang heb je de herias al ? En wat is de reden voor opereren ?
Oke..helaas dus.quote:Op zondag 2 juni 2019 08:37 schreef Quoi het volgende:
[..]
Geloof me: er is een duidelijke operatie indicatieBoel is flink aan gort en gaat niet meer vanzelf over.
Ik ben bij diverse beddenwinkels geweest. Overal proef gelegen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 21:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Medicus: checkGeloof me, ook die zeggen allemaal wat anders. Ik zoek vooral ervaringen.
[..]
Daar zijn we dus vanmiddag geweest. Wat voor matras heb je gekocht? (een topmatras ja/nee, pocketvering daarin ja/nee?) En wat was je reden om die te kiezen?
Het is nu ook deze geworden. Blij meequote:Op zondag 2 juni 2019 16:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben bij diverse beddenwinkels geweest. Overal proef gelegen.
Liefst had ik een M-line gehad maar ik heb geen M-line centjes.. bed zou 3700 euro gaan kosten.
Hebben nu dus een Swiss Sense, met pocket vering en een Aeromax Topper
Maar niet vergoed, dacht ik? Wat fijn dat dat goed is bevallen!quote:Op dinsdag 4 juni 2019 06:10 schreef Sjattepoemel het volgende:
Mijn man is geopereerd in de herniakliniek, met de PTED techniek. Echt een aanrader, veel sneller herstel dan met de klassieke operatie!
Helaas niet nee. Echter, iedereen die ik ken die aan een hernia op de klassieke manier is geopereerd heeft daarna weer een hernia gehad en is er uiteindelijk slechter van geworden (door bijv. littekenweefsel chronische rugpijn). De PTED techniek is minder ingrijpend voor je rug en het geld dubbel en dwars waard.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar niet vergoed, dacht ik? Wat fijn dat dat goed is bevallen!
Helaas ben ik gebonden aan de klassieke methode, vanwege de omvang en 2 tegelijk opereren en gelukkig heeft die toch nog best een relatief hoog succespercentage - erg verdrietig wel voor diegene die je noemt met restverschijnselen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:14 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Helaas niet nee. Echter, iedereen die ik ken die aan een hernia op de klassieke manier is geopereerd heeft daarna weer een hernia gehad en is er uiteindelijk slechter van geworden (door bijv. littekenweefsel chronische rugpijn). De PTED techniek is minder ingrijpend voor je rug en het geld dubbel en dwars waard.
Ik heb zelf een flinke hernia die niet meer weg kan gaan (>7 jaar). De pijn wordt al jaren onderdrukt door een zenuwblokkade elke 2 jaar, wat prima werkt (zonder enige medicijnen). Zodra dat niet meer werkt ga ik 100% voor de PTED ingreep.
Had ik ook veel eerder moeten doen.quote:Op zondag 2 juni 2019 09:44 schreef RobjeGeus het volgende:
Ik ben uiteindelijk op een behoorlijk hard matras uitgekomen in vergelijking wat ik had... dat had ik echt veel eerder moeten doen.
Ah jammer, niet iedereen komt in aanmerking voor PTED inderdaad... Klopt trouwens wat je zegt, ook met PTED komen hernias vaak weer terug. Met het verschil dat een tweede keer opereren dan dus geen tweede grote ingreep voor je rug is (ik hoor de mensen uit mijn omgeving vooral klagen over pijnlijk littekenweefsel).quote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Helaas ben ik gebonden aan de klassieke methode, vanwege de omvang en 2 tegelijk opereren en gelukkig heeft die toch nog best een relatief hoog succespercentage - erg verdrietig wel voor diegene die je noemt met restverschijnselen.
PTED is overigens even succesvol als klassiek, alleen minder invasief (en goedkoper, moet gaan blijken, dit wordt momenteel nog onderzocht).
Ah, zo'n blokkade. Ben je dan compleet pijnloos daarmee?
Even een gruwelijk late reactie. Wat wil ik weten? Hoe was je herstel? Wat kon je de eerste/tweede/derde week weer? Kon je dingen wel weer die je ervoor niet kon? Voor zover de endoscopische natuurlijk te vergelijken is met de klassieke methodequote:Op zondag 9 juni 2019 17:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben in 2012 geopereerd, endoscopisch. Ik had ook op twee niveau's een hernia maar er is er maar één weggehaald. Sinds de operatie geen zenuwpijn meer gehad en het herstel viel me alles mee, maar mijn rug blijft een zwakke plek. Maar dat was het eigenlijk de 15 jaar voor de operatie ook wel. Heb je specifieke dingen die je wilt weten?
Het herstel viel me eigenlijk erg mee. Ik ben 6 weken na de operatie getrouwd, meteen daarna twee weken op vakantie (+lange vlucht) en direct daarna weer een verhuizing. En dat ging eigenlijk allemaal zonder al te veel moeite. Ik heb dáárna weer even een periode gehad waarin het minder ging omdat ik opeens veel pijn in mijn (slechte) been had. Dat bleek uiteindelijk een klemzittende spier te zijn, waarschijnlijk omdat die spieren zo slap waren geworden en nu door het vele lopen en normale belasting enorm gingen groeienquote:Op donderdag 20 juni 2019 21:57 schreef Quoi het volgende:
[..]
Even een gruwelijk late reactie. Wat wil ik weten? Hoe was je herstel? Wat kon je de eerste/tweede/derde week weer? Kon je dingen wel weer die je ervoor niet kon? Voor zover de endoscopische natuurlijk te vergelijken is met de klassieke methode
Ik werd gister gebeld dat ik vandaag kon komen voor de operatieHeel even heb ik getwijfeld, want het wordt echt vervelend en gaat ook richting andere been. Maar planningstechnisch even niet zo gunstig, want verhuizing en vakantie niet dat ik zelf dan veel doe, maar vriend moet de boel (oa bijna 3 jarige) wel kunnen opvangen
Doet me goed om te lezen! Ik heb van mijn werk ook na ca 6 weken een congres gepland staan (incl. vliegen). Ik had het een beetje opgegeven, maar misschien toch nog een optie. En die beenpijn he? Lijkt me ook erg fijn als het weg is. Versleten zijn die wervels wel, dus het zal hier ook een zwakke plek blijven.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 08:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het herstel viel me eigenlijk erg mee. Ik ben 6 weken na de operatie getrouwd, meteen daarna twee weken op vakantie (+lange vlucht) en direct daarna weer een verhuizing. En dat ging eigenlijk allemaal zonder al te veel moeite. Ik heb dáárna weer even een periode gehad waarin het minder ging omdat ik opeens veel pijn in mijn (slechte) been had. Dat bleek uiteindelijk een klemzittende spier te zijn, waarschijnlijk omdat die spieren zo slap waren geworden en nu door het vele lopen en normale belasting enorm gingen groeien![]()
Ik had zo'n schema, waarbij ik de eerste dagen 5 minuten mocht lopen en dan een uur liggen en dat elke dag opbouwen. Dat opbouwen ging heel vlot dus ik liep al snel weer hele stukken. Na een week of zo kon ik ook weer eventjes zitten, zitten is veel belastender dus dat deed ik in het begin niet veel.
Ik kreeg vooral veel uithoudingsvermogen terug, weer langer kunnen zitten, staan en lopen. Ik ben vooral heel opgelucht dat die zenuwpijn verdween, wat een rotgevoel was dat. Ik had al jaren rugklachten en ik deed bijna alles ook met pijn, en mijn rug blijft een zwakke plek maar zonder die beenpijn is het een enorme opluchting.
Sterkte met je operatie, fijn dat je bijna aan de beurt bent. De timing is misschien niet optimaal, dat was de mijne ook niet. Maar ik ben wel enorm blij dat ik het gedaan heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |