abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 20:36:29 #76
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_187206192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:25 schreef VoMy het volgende:
Hebben jullie ook zoon zin in de Nations League volgende week?
Ik heb me een partij zin daar in, dat wil jij niet weten.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 20:40:49 #77
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_187206287
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:18 schreef PSVCL het volgende:
Drollema gaat morgen verassen
RIP Mollema dus ;(
  zaterdag 1 juni 2019 @ 20:42:27 #78
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_187206316
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:25 schreef VoMy het volgende:
Hebben jullie ook zoon zin in de Nations League volgende week?
Volgende week rondvaart door de grachten. *O*
pi_187206984
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:45 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat de buitenlandse en niet chauvinistische wielerfans niet echt warm of koud van zijn stijl en koersinstelling worden. Dat het haat en afgrijzen bij mensen oproept, snap ik dan weer minder van.

Voor mij persoonlijk, en ik denk voor veel andere Nederlandse wielervolgers, speelt chauvinisme wel een rol. Je leert zo'n renner gewoon een stuk beter kennen door de jaren heen, waardoor je er meer sympathie voor krijgt. Daarom gun ik Mollema bijv. een mooie eindklassering en doet een zelfde soort prestatie van Majka me een stuk minder.
Bauke Mollema is een mens net zoals jij en ik: hij kent vreugde, pijn en verdriet. Mollema is geen mens die gezegend is met het talent dat een Bernal, Landa of welke andere stylist of de fiets dat dan wél heeft. Dus is het niet heel vreemd dat hij anders moet koersen dan die jongens. Dat zie ik heus wel, net als in voetbal. Daar stapt een trainer ook bij TOP Oss in met het doel om bijna 100 tegengoals flink terug te brengen. Met mindere middelen je zwakheden verbergen: niets vreemd aan. Ik ben heus niet zo dom om dat toe te geven; ik heb er zelfs respect voor.

Waarom ik dan toch hier negatief of zeurderig zit te doen? Dat zit hem deels in het karakter van de koers zonder de aanwezigheid van een Contador (s/o rondewim) of een natuurtalent als Bernal. Daarbij ga je voor de buis zitten en weet je zeker dat er spektakel zal komen. De koers is zonder hen in grote rondes een soort begrafenisstoet. In de laatste vier kilometer plaatst er iemand laf een sprintje en dan heb je weer drie uur voor de kat zijn viool gekeken. Dat schuurt, dat frustreert, dat is gewoon kut. Renners die daarbij aanklampen of niet beter kunnen, profiteren dan sneller van de lafheid in de koers en kunnen hoog in het klassement blijven staan. Dan zit je toch met het gevoel van; zo bijzonder is dit niet, maar hij staat toch zo hoog. Stom, naar, vervelend, onterecht. Waarom doen mensen daar toch zo lovend over?

Dan lopen we automatisch over in mijn favoriete stokpaardje: de mensen die vooral vanuit vlaggetjes redeneren. Ook binnen de chauvinisten zitten er bepaalde soorten: de niet-volgende Jannies en Ingridjes... en de vaste volgers. Van Henk en Ingrid verwacht je niet beter, die dansen voor Niki Terpstra, Marit Bouwmeester, Lex Immers en Jens Toornstra. Vlaggetje, vlaggetje, vlaggetje.

Van de vaste volger vraag ik me meer af waarom dat constante vereren blijft gebeuren. Ik kijk naar sport omdat ik verrast wil worden door verschillende soorten sporters, tactieken en opvattingen. Renners als Contador hebben het wielrennen spannend en interessant gemaakt. Je weet dat er iets gebeurt, maar niet wat. Daar kan je dertien jaar naar blijven kijken en toch blijft het iedere keer leuk. Er gebeurt iets, er wordt koers gemaakt. Dat wil je zien.

Dan stel ik de oprechte vraag: verveelt het niet om Mollema te zien rijden? Ja, ook nu is het knap of respectabel dat hij dit steeds op mindere krachten blijft doen. Je weet al jaren dat steeds hetzelfde gebeurt (hoe logisch het voor Mollema ook is), het is geen porum om naar te kijken en het is in feite verspilling van je middag. Ik zou me enorm bekocht voelen als de variëteit aan renners zo beknopt is geworden dat er vijf van de zes uur niets te zien is, alleen gehark. Over een Majka zal je inderdaad niemand horen omdat je hem minder kent, dat is helemaal niet gek. Maar probeer het alsjeblieft in een breder perspectief te plaatsen.

Als ik naar individuele sporten kijk, behandel ik elke renner zonder invloed van vlaggetjes. Op dit forum ben je alweer fout als je een Brit bent, op dit forum ben je als Colombiaan meteen iemand die niet kan fietsen, dan Fransozen zijn ook weer heel eng. Ik vraag me af waar dat generaliseren in negatieve en positieve zin voor nodig is. Wees gewoon eens eerlijk, lees je in, doe moeite om het mens achter sporters te begrijpen. Snap waarom de ene renner wel tof wordt gevonden door mensen en de ander niet.

Wij zijn ook maar mensen met een soms sterke mening. Helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_187207172
Na morgen kan Bauke zich richten op n etappe zege in de Tour, ik neem aan dat ie daar niet voor t klassement gaat rijden tenminste
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187207265
Vraag me toch n beetje af waar Dumoulin nu in het AK gestaan zou hebben :@ ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187207776
Wat een lappen tekst op deze zaterdagavond :D
pi_187207827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:09 schreef TLC het volgende:
Na morgen kan Bauke zich richten op n etappe zege in de Tour, ik neem aan dat ie daar niet voor t klassement gaat rijden tenminste
Daar hebben ze Porte voor ja, waarbij het vooral de vraag is of hij in etappe 3, 4 of 8 iets tegenkomt waardoor hij kansloos is voor een goed klassement..
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 1 juni 2019 @ 21:37:24 #84
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_187208058
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:12 schreef TLC het volgende:
Vraag me toch n beetje af waar Dumoulin nu in het AK gestaan zou hebben :@ ;(
Nergens.
pi_187209968
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:12 schreef TLC het volgende:
Vraag me toch n beetje af waar Dumoulin nu in het AK gestaan zou hebben :@ ;(
Dumoulin zou ik weinig kans gegeven hebben. Astana en Movistar hadden hem gesloopt.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:49:54 #86
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_187210338
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:12 schreef TLC het volgende:
Vraag me toch n beetje af waar Dumoulin nu in het AK gestaan zou hebben :@ ;(
Ergens tussen Roglic en Nibali, denk ik, een plek waar hij door de tijdrit nog 2e had kunnen worden. Had zonder Oomen waarschijnlijk ook te vaak geïsoleerd gezeten en ik gok dat die gewoon lustig had meegedaan met het getwijfel van Nibali en Roglic. Dumoulin is zo'n renner die wel initiatief wil nemen, maar als er na 100 meter niet wordt overgenomen zich boos opzij zet. Ik verwacht dat die ook gewoon Carapaz had laten rijden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 23:12:57 #87
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_187211014
Stinho’s Meltdowns Part XVII

Genieten.

De Eagles waren top trouwens. Jammer dat ze dat ene liedje acht keer gespeeld hebben.
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 23:18:57 #88
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187211152
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:12 schreef Bugno2 het volgende:
Stinho’s Meltdowns Part XVII

Genieten.

De Eagles waren top trouwens. Jammer dat ze dat ene liedje acht keer gespeeld hebben.
Desperado?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_187211172
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:12 schreef Bugno2 het volgende:
Stinho’s Meltdowns Part XVII

Genieten.

De Eagles waren top trouwens. Jammer dat ze dat ene liedje acht keer gespeeld hebben.
Dit was geen meltdown, ik gaf eerder een eerlijke uiteenzetting.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  zaterdag 1 juni 2019 @ 23:59:49 #90
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_187211921
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Desperado?
Take It Easy.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:20 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Dit was geen meltdown, ik gaf eerder een eerlijke uiteenzetting.
Je spoiler zegt iets anders.
  zondag 2 juni 2019 @ 00:01:57 #91
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_187211955
Of was het Tequila Sunrise.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 juni 2019 @ 00:04:34 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187212007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:04 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

op dit forum ben je als Colombiaan meteen iemand die niet kan fietsen
Die worden nog meer verafgood dan Nederlandse renners.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 2 juni 2019 @ 00:04:36 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187212010
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:36 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik heb me een partij zin daar in, dat wil jij niet weten.
Ik snap dat.
  zondag 2 juni 2019 @ 00:16:45 #94
108913 Godshand
guide4you
pi_187212255
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:04 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Bauke Mollema is een mens net zoals jij en ik: hij kent vreugde, pijn en verdriet. Mollema is geen mens die gezegend is met het talent dat een Bernal, Landa of welke andere stylist of de fiets dat dan wél heeft. Dus is het niet heel vreemd dat hij anders moet koersen dan die jongens. Dat zie ik heus wel, net als in voetbal. Daar stapt een trainer ook bij TOP Oss in met het doel om bijna 100 tegengoals flink terug te brengen. Met mindere middelen je zwakheden verbergen: niets vreemd aan. Ik ben heus niet zo dom om dat toe te geven; ik heb er zelfs respect voor.

Waarom ik dan toch hier negatief of zeurderig zit te doen? Dat zit hem deels in het karakter van de koers zonder de aanwezigheid van een Contador (s/o rondewim) of een natuurtalent als Bernal. Daarbij ga je voor de buis zitten en weet je zeker dat er spektakel zal komen. De koers is zonder hen in grote rondes een soort begrafenisstoet. In de laatste vier kilometer plaatst er iemand laf een sprintje en dan heb je weer drie uur voor de kat zijn viool gekeken. Dat schuurt, dat frustreert, dat is gewoon kut. Renners die daarbij aanklampen of niet beter kunnen, profiteren dan sneller van de lafheid in de koers en kunnen hoog in het klassement blijven staan. Dan zit je toch met het gevoel van; zo bijzonder is dit niet, maar hij staat toch zo hoog. Stom, naar, vervelend, onterecht. Waarom doen mensen daar toch zo lovend over?

Dan lopen we automatisch over in mijn favoriete stokpaardje: de mensen die vooral vanuit vlaggetjes redeneren. Ook binnen de chauvinisten zitten er bepaalde soorten: de niet-volgende Jannies en Ingridjes... en de vaste volgers. Van Henk en Ingrid verwacht je niet beter, die dansen voor Niki Terpstra, Marit Bouwmeester, Lex Immers en Jens Toornstra. Vlaggetje, vlaggetje, vlaggetje.

Van de vaste volger vraag ik me meer af waarom dat constante vereren blijft gebeuren. Ik kijk naar sport omdat ik verrast wil worden door verschillende soorten sporters, tactieken en opvattingen. Renners als Contador hebben het wielrennen spannend en interessant gemaakt. Je weet dat er iets gebeurt, maar niet wat. Daar kan je dertien jaar naar blijven kijken en toch blijft het iedere keer leuk. Er gebeurt iets, er wordt koers gemaakt. Dat wil je zien.

Dan stel ik de oprechte vraag: verveelt het niet om Mollema te zien rijden? Ja, ook nu is het knap of respectabel dat hij dit steeds op mindere krachten blijft doen. Je weet al jaren dat steeds hetzelfde gebeurt (hoe logisch het voor Mollema ook is), het is geen porum om naar te kijken en het is in feite verspilling van je middag. Ik zou me enorm bekocht voelen als de variëteit aan renners zo beknopt is geworden dat er vijf van de zes uur niets te zien is, alleen gehark. Over een Majka zal je inderdaad niemand horen omdat je hem minder kent, dat is helemaal niet gek. Maar probeer het alsjeblieft in een breder perspectief te plaatsen.

Als ik naar individuele sporten kijk, behandel ik elke renner zonder invloed van vlaggetjes. Op dit forum ben je alweer fout als je een Brit bent, op dit forum ben je als Colombiaan meteen iemand die niet kan fietsen, dan Fransozen zijn ook weer heel eng. Ik vraag me af waar dat generaliseren in negatieve en positieve zin voor nodig is. Wees gewoon eens eerlijk, lees je in, doe moeite om het mens achter sporters te begrijpen. Snap waarom de ene renner wel tof wordt gevonden door mensen en de ander niet.

Wij zijn ook maar mensen met een soms sterke mening. Helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie uiteenzetting.

Voor Mollema persoonlijk en de ploeg is die 5e plaats letterlijk wat waard, naast dat voor de ploeg de bergtrui van Ciccone wat waard is. Aan het eind van de Ronde van Italië krijgt de top 10 in het eindklassement een geldbedrag. De nummer 1 natuurlijk het meest, de nummer 10 het minst. Dat verdelen ze dan meestal onder de ploeg. Trek heeft ondertussen al aardig wat geld lopen binnen harken met ook een etappe zege (toch? :@ ) maar met die ereplaatsen aan het eind hebben ze dan een aardige geld pot gevuld. Leuk extra voor de bus chauffeur, extra plantjes in de tuin van Mollema en kunnen ze champagne in het hotel laten aanrukken.

Als die ereplaatsen er niet waren was er minder in de pocket, naast dat de sponsor graag Trek ook terug ziet in een top 10 klassering, omdat hun merk dan weer vol in beeld staat.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 2 juni 2019 @ 00:20:20 #95
108913 Godshand
guide4you
pi_187212328
Ik moet overigens zeggen dat ik Mollema liever als luxe knecht in de wedstrijd zie: de beelden dat hij tempo maakt bergop voor Alberto Contador in de Tour blijven onvergetelijk :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 00:24:43 #96
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187212404
Als iedereen zo zou koersen als Mollema, zou de koers dan nog uitgezonden worden?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 juni 2019 @ 00:37:55 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187212592
quote:
5s.gif Op zondag 2 juni 2019 00:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als iedereen zo zou koersen als Mollema, zou de koers dan nog uitgezonden worden?
Hopelijk wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 00:43:18 #98
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187212655
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 00:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hopelijk wel.
Worden wel lange uitzendingen dan, als niemand op kop wil rijden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_187212744
Ik kots alleen maar niet op de stijl van Mollema zodat ik mag juichen als ie toevallig weer eens leuk rijdt in San Sebastián.
pi_187214524
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:05 schreef showtimer het volgende:
@:wimderon are you watching?
Het is niet zo dat je zegt: 'Poeh, één meter wegrijden van Carapaz en 12 seconden wegrijden van Puzzovivo, hier hebben we het over twee maanden nog over.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')