Uhhh nee. Of zo wel dan heb je je tanden verwaarloosd tijdens het beug dragen. Het gevaar zit hem in pockets door terugtrekking.quote:Op zondag 2 juni 2019 00:27 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
Wat een onzin staat hier.
Het teruggetrokken tandvlees wordt meestal veroorzaakt door het dragen (of gedragen hebben) van een slotjesbeugel waarmee de stand van de voortanden van de onderkaak wordt gewijzigd.
Naar de tandarts gaan en laten opvullen met composiet. Ik heb heb het aan 2 kanten laten doen, door te hard poetsen. En dan anders gaan poetsen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 13:09 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik denk dat iedereen dit wel bij 1 of meerdere tanden/kiezen heeft ?
Ik heb het sinds mijn 14de, geen ramp en al, maar kan dit zover wegtrekken dat ik uiteindelijk bot zie?!
En nog iets...tandvlees houdt tanden op zijn plaats, verlies ik tanden als het blijft terugtrekken?
Sinds mijn 14de poets ik met sensodyne extra soft en gentle whitening, ook poets ik alleen in de avond (ik heb geen ochtend adem) ter voorkoming dat het verded terugtrekt, echter zie ik de laatste tijd dat het bij 1 hoektand toch iets meer teruggetrokken is...ik vraag me af of het zover kan terugtrekken dat ik kaakbot zie?
Volgens mij is het niet omkeerbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:04 schreef Molkoholic het volgende:
Kun je teruggetrokken tandvlees ook terugdraaien of terug laten groeien? Of blijft het altijd teruggetrokken?
Nope.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:04 schreef Molkoholic het volgende:
Kun je teruggetrokken tandvlees ook terugdraaien of terug laten groeien? Of blijft het altijd teruggetrokken?
Maar niemand gaat 's ochtends een half uur niks zitten doen na het ontbijt, dat wordt dus tanden poetsen in de file.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 23:28 schreef Tailless het volgende:
[..]
Als jij een half uur wacht is er echt niks aan het handje
Geen vruchtensap of fruit nemen bij je ontbijt scheelt ook. Dan is dat half uur niet zo belangrijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 21:55 schreef Henno het volgende:
[..]
Maar niemand gaat 's ochtends een half uur niks zitten doen na het ontbijt, dat wordt dus tanden poetsen in de file.
quote:
Klote.quote:
Melden bij je tandarts. Die kan wel iets doen tegen die gevoeligheid.quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:03 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
[..]
Klote.
Ik heb bij één tand teruggetrokken tandvlees. Had al een tijdje een gevoelige tand, en na eens goed in de spiegel kijken bleek dat het echt al een stuk teruggetrokken is.
Maar das best pijnlijk, ook al bijvoorbeeld bij het spoelen met koud water na het tandenpoetsen
zal ik doen!quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Melden bij je tandarts. Die kan wel iets doen tegen die gevoeligheid.
Composiet? Dit begrijp ik niet? Heb je dan tandvlees van composiet nu?quote:Op zondag 2 juni 2019 10:21 schreef Mylene het volgende:
[..]
Naar de tandarts gaan en laten opvullen met composiet. Ik heb heb het aan 2 kanten laten doen, door te hard poetsen. En dan anders gaan poetsen.
Ontsteken heb ik geen last van, tandarts klaagt ook nooit, ik ga sowieso trouw 2 keer per jaar, en dan verwijdert ze tandplak en tandsteen.quote:Op zondag 2 juni 2019 11:32 schreef so.original het volgende:
Overigens kan je beter 2x poetsen per dag maar niet te hard. Je tandvlees gaat eerder ontsteken en terugtrekken als je maar 1x poetst. Poetsen doe je natuurlijk niet alleen voor je adem.
En ragen. Ga ragen.
2 keer zachtjes poetsen is zoveel beter dan 1quote:Op donderdag 6 juni 2019 02:46 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ontsteken heb ik geen last van, tandarts klaagt ook nooit, ik ga sowieso trouw 2 keer per jaar, en dan verwijdert ze tandplak en tandsteen.
Ik poets 1 keer, ter voorkoming dat (mocht ik nog steeds fout poetsen) dit 2 keer per dag doe.
Nee, tandhals dat bloot lag door te hard poetsen en daardoor erg gevoelig was. Door het te vullen was het probleem verholpen en kon het niet erger worden. Alleen een beetje kleurverschil nu met de tand en de kleur composiet bij het tandvlees. Maar boeiend.quote:Op donderdag 6 juni 2019 02:44 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Composiet? Dit begrijp ik niet? Heb je dan tandvlees van composiet nu?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:03 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
[..]
Klote.
Ik heb bij één tand teruggetrokken tandvlees. Had al een tijdje een gevoelige tand, en na eens goed in de spiegel kijken bleek dat het echt al een stuk teruggetrokken is.
Maar das best pijnlijk, ook al bijvoorbeeld bij het spoelen met koud water na het tandenpoetsen
Maar zijn jullie niet bang dat het verder terug gaat trekken tot er geen tandvlees meer boven die kies/tand zit? En als het tandvlees teruggetrokken is boven kies/tand wordt die niet meer ondersteund door tandvlees en kan dus los gaan zitten en uit vallen!quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:21 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, tandhals dat bloot lag door te hard poetsen en daardoor erg gevoelig was. Door het te vullen was het probleem verholpen en kon het niet erger worden. Alleen een beetje kleurverschil nu met de tand en de kleur composiet bij het tandvlees. Maar boeiend.
Tanden zitten in je kaakbeen vast... Niet alleen in je tandvlees dus.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 05:10 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
[..]
Maar zijn jullie niet bang dat het verder terug gaat trekken tot er geen tandvlees meer boven die kies/tand zit? En als het tandvlees teruggetrokken is boven kies/tand wordt die niet meer ondersteund door tandvlees en kan dus los gaan zitten en uit vallen!
Je kunt er iets aan doen, maar alleen via chirurgie. Ze snijden dan je tandvlees door zodat er een flapje ontstaat die ze dan gebruiken om het teruggetrokken tandvlees te herstellen. Perfect resultaat, maar wel prijzig en pijnlijk.quote:Op woensdag 5 juni 2019 09:03 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
[..]
Klote.
Momenteel zijn in NL twee soorten behandelingen te ondergaan. De ene is nogal conservatief met behulp van chirurgie (vlees wordt uit verhemelte gehaald en op de tand genaaid: lang herstelproces) en de ander heet de pinhole techniek (tandvlees wordt omhoog getrokken en gefixeerd), maar die wordt nog maar in 1 kliniek uitgevoerd.quote:Op donderdag 5 september 2019 13:17 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
[..]
Je kunt er iets aan doen, maar alleen via chirurgie. Ze snijden dan je tandvlees door zodat er een flapje ontstaat die ze dan gebruiken om het teruggetrokken tandvlees te herstellen. Perfect resultaat, maar wel prijzig en pijnlijk.
Google maar eens op 'tandvlees recessie orthodontie', zat over te vinden, bijvoorbeeld dit artikel https://nl.dental-tribune(...)aan-gingivarecessie/quote:Op zondag 2 juni 2019 09:51 schreef so.original het volgende:
[..]
Uhhh nee. Of zo wel dan heb je je tanden verwaarloosd tijdens het beug dragen. Het gevaar zit hem in pockets door terugtrekking.
Of dus de goedkope optie, blootliggend tandhals opvullen met composiet. Dat heb ik pas weer gedaan.quote:Op woensdag 18 september 2019 21:57 schreef vouwdeurtje het volgende:
[..]
Momenteel zijn in NL twee soorten behandelingen te ondergaan. De ene is nogal conservatief met behulp van chirurgie (vlees wordt uit verhemelte gehaald en op de tand genaaid: lang herstelproces) en de ander heet de pinhole techniek (tandvlees wordt omhoog getrokken en gefixeerd), maar die wordt nog maar in 1 kliniek uitgevoerd.
Mag ik vragen hoe dat eruit komt te zien ? Hoef geen foto's, maar lijkt het wel realistisch?quote:Op woensdag 25 september 2019 12:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of dus de goedkope optie, blootliggend tandhals opvullen met composiet. Dat heb ik pas weer gedaan.
Waar heb je dat laten doen als ik vragen mag? Want dat idee leek mij ook wel wat maar mijn tandarts beweert dat het niet kan namelijk zo dicht tegen het tandvlees aan.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of dus de goedkope optie, blootliggend tandhals opvullen met composiet. Dat heb ik pas weer gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |