abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:48:00 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187441848
Hoe zit dat trouwens met notes als je iedere keer een nieuw account aanmaakt?
Helemaal met een mix bestaande oude accounts en geanonimiseerde oude accounts is dat waarschijnlijk wel lastig.
Laat ik het zo zeggen: ik kan me voorstellen dat mods blij waren dat dat anonimiseren nog geen optie was toen bepaalde users de ene na de andere aandachtskloon aanmaakten en je tenminste kon terugvallen op afspraken die met een ouder account gemaakt waren.

Niet zozeer om Dennis, want ik denk niet dat het een troll is, maar ik hoop wel dat men achter de schermen, op hoger niveau, wel een overzicht heeft van welke accounts van dezelfde user zijn, en ook welke notes daarbij horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187441858
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:48 schreef Leandra het volgende:
Helemaal met een mix bestaande oude accounts en geanonimiseerde oude accounts is dat waarschijnlijk wel lastig.
Laat ik het zo zeggen: ik kan me voorstellen dat mods blij waren dat dat anonimiseren nog geen optie was toen bepaalde users de ene na de andere aandachtskloon aanmaakten en je tenminste kon terugvallen op afspraken die met een ouder account gemaakt waren.

Niet zozeer om Dennis, maar ik hoop wel dat men achter de schermen, op hoger niveau, wel een overzicht heeft van welke accounts van dezelfde user zijn, en ook welke notes daarbij horen.
Vraag me af of dit mag met de AVG
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:29:33 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187442743
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:48 schreef Leandra het volgende:

Niet zozeer om Dennis, want ik denk niet dat het een troll is, maar ik hoop wel dat men achter de schermen, op hoger niveau, wel een overzicht heeft van welke accounts van dezelfde user zijn, en ook welke notes daarbij horen.
Notes verdwijnen ook allemaal dacht ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187442786
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:25 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Oh, je had er anders geen problemen mee om voor mij een ban aan te vragen toen ik kritiek had op je in een privebericht.
Sleep je even mee naar feedback gezien je het zelf niet kon vinden blijkbaar.

Waarom haal je nou oude zaken erbij? Dat is helemaal niet nodig voor een normale discussie? . Helemaal als je het hele verhaal niet eens weet. Wij kunnen niet zomaar bans regelen. We kunnen users voordragen met voorbeelden en notes, maar die bans worden echt niet zomaar gezet. Zo ''makkelijk'' gaat het dus niet.

En verder mogen we bans ed niet bespreken, mag je voor mailen naar het bekende mail adres.
pi_187442826
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Bij klonen of bij anonimiseren?
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:32:38 #81
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_187442834
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sleep je even mee naar feedback gezien je het zelf niet kon vinden blijkbaar.

Waarom haal je nou oude zaken erbij? Dat is helemaal niet nodig voor een normale discussie? . Helemaal als je het hele verhaal niet eens weet. Wij kunnen niet zomaar bans regelen. We kunnen users voordragen met voorbeelden en notes, maar die bans worden echt niet zomaar gezet. Zo ''makkelijk'' gaat het dus niet.

En verder mogen we bans ed niet bespreken, mag je voor mailen naar het bekende mail adres.
Je weet altijd mooi het probleem te ontwijken. Ik ga geen discussie met je voeren want je zal me wel weer een ban aansmeren als ik te dicht bij de waarheid kom.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:34:04 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187442867
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is lekker handig voor jullie dan :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187442877
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:32 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Je weet altijd mooi het probleem te ontwijken. Ik ga geen discussie met je voeren want je zal me wel weer een ban aansmeren als ik te dicht bij de waarheid kom.
:* Goede manier van discussieren.

Fijne avond!
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:35:19 #84
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_187442897
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

:* Goede manier van discussieren.

Fijne avond!
Dat krijg je er van als je mensen laat bannen die met je in discussie gaan.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 21:37:26 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187442933
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:35 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat krijg je er van als je mensen laat bannen die met je in discussie gaan.
Miep niet zo man, als je een ban gehad hebt dan is daar meer reden voor geweest dan het niet eens zijn geweest in een privé discussie, of zelfs in een openbare discussie.
Als je dat werkelijk denkt heb je geen flauw idee hoe een ban tot stand komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187443368
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:08 schreef Scary_Mary het volgende:

Nu waren er eerder situaties waarin het onwenselijk leek (Maghrebijnse) en wel verwijderd en terug gefloten werd, maar is het dacht ik laatst niet verwijderd bij ChristmasRoses/DitoPikachu oid. Hoe zit dat nu eigenlijk?

Context. Voegt het iets toe aan het topic? Het onderwerp van het topic. Helpt het een topic vooruit als mensen weten welke andere usernames/topics gekoppeld zijn aan de desbetreffende TS?

In de meeste gevallen is dat een nee. Volgens de policy staat het mensen vrij om een nieuw account aan te maken (als ze geen geband account hebben) om hun verhaal wat anoniemer te brengen.

Over het algemeen is het gewoon een no-go om te speculeren welke andere usernames gekoppeld zijn aan een nieuw account. We proberen het dan ook zo veel mogelijk te modden, maar ook wij zien dingen over het hoofd. Of er zijn bepaalde omstandigheden waarom het toch relevant is om te weten (als het het onderwerp vooruit helpt) en dan laten we het staan.

quote:
Verder is het niet altijd even zichtbaar wie er terug gefloten wordt. Ik snap dat het makkelijker is om een aantal posts gewoon maar te wissen en het algemeen te benoemen van niet meer doen hè, maar het helpt denk ik niet mee aan dat gevoel van vrij spel of weinig tot niet optreden tegen bepaalde users en/of bepaalde manieren van reageren.
Openlijk mensen afbranden is niet echt onze stijl over het algemeen. We vertrouwen er ook wel op dat mensen (die niks fout deden) een beetje kunnen inschatten dat onze waarschuwing niet voor hun bedoeld was. Wij kiezen er voor om users die te ver gaan een persoonlijke DM te sturen en er op die manier uit proberen te komen. Heel soms noemen we iemand specifiek in een waarschuwing, maar dan is het vaak iemand die al zo vaak gewaarschuwd is per DM (en daar niet op reageert) dat we het niet eens meer proberen.

Jij zegt dat er users zijn die denken dat bepaalde mensen maar vrij spel krijgen omdat we ze niet out in the open toe spreken, maar er mag op zich wel een beetje vertrouwen zijn dat er ''achter'' via DM's en FA's veel meer mee gebeurd dan dat er gedacht wordt. Maar wij staan er verder inderdaad tussen in; there's only so much we can do.

Je benoemt users die vragen of hun topic gesloten kan worden. Ook dat ligt volledig aan de context. Over het algemeen sluiten we niet zomaar topics op aanvraag (wie de TS is maakt weinig uit), behalve als er dingen in de OP staan waar de TS aan te herkennen is. Vanwege de policy etc moeten we die groep tegemoet komen. Al laten wel altijd blijken dat ze volgende keren beter moeten opletten met wat ze posten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 22:09:06 ]
  Vis een optie? zaterdag 15 juni 2019 @ 22:09:55 #87
70532 loveli
N
pi_187443674
Kudo's voor het geduld van de mods, wat mij betreft hoeven jullie je niet te verantwoorden voor elke beslissing.
crap in = crap out
pi_187443796
Kan er eens iets gedaan worden aan de klonen hier? Christmas Roses, Pikachu en Naregenkomtzon oid. Behoorlijk irritant hoe ze zo nu en dan de sfeer verzieken in mijn ogen.

Date topic gebruiken als lief dagboek bijvoorbeeld..

Als positieve feedback zie ik wel vooruitgang in het date topic, betere moderatie en meer on topic ^O^
pi_187443898
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:15 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Kan er eens iets gedaan worden aan de klonen hier? Christmas Roses, Pikachu en Naregenkomtzon oid. Behoorlijk irritant hoe ze zo nu en dan de sfeer verzieken in mijn ogen.

Date topic gebruiken als lief dagboek bijvoorbeeld..

Als positieve feedback zie ik wel vooruitgang in het date topic, betere moderatie en meer on topic ^O^
We zitten er bij die users bovenop. Zoveel als we kunnen in ieder geval. ^O^

En bedankt voor de positieve feedback! Die bal kan ik ook meteen terugkaatsen naar de users :Y
pi_187444106
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:09 schreef loveli het volgende:
Kudo's voor het geduld van de mods, wat mij betreft hoeven jullie je niet te verantwoorden voor elke beslissing.
+1 en ze moeten de regels hanteren die ze niet zelf maken.
Hell To The Liars
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:50:02 #91
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187444580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:32 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Bij klonen of bij anonimiseren?
Bij anoniem #misschienspuitelf.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187444587
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Context. Voegt het iets toe aan het topic? Het onderwerp van het topic. Helpt het een topic vooruit als mensen weten welke andere usernames/topics gekoppeld zijn aan de desbetreffende TS?

In de meeste gevallen is dat een nee. Volgens de policy staat het mensen vrij om een nieuw account aan te maken (als ze geen geband account hebben) om hun verhaal wat anoniemer te brengen.

Over het algemeen is het gewoon een no-go om te speculeren welke andere usernames gekoppeld zijn aan een nieuw account. We proberen het dan ook zo veel mogelijk te modden, maar ook wij zien dingen over het hoofd. Of er zijn bepaalde omstandigheden waarom het toch relevant is om te weten (als het het onderwerp vooruit helpt) en dan laten we het staan.
Ok helder.

quote:
[..]

Openlijk mensen afbranden is niet echt onze stijl over het algemeen. We vertrouwen er ook wel op dat mensen (die niks fout deden) een beetje kunnen inschatten dat onze waarschuwing niet voor hun bedoeld was. Wij kiezen er voor om users die te ver gaan een persoonlijke DM te sturen en er op die manier uit proberen te komen. Heel soms noemen we iemand specifiek in een waarschuwing, maar dan is het vaak iemand die al zo vaak gewaarschuwd is per DM (en daar niet op reageert) dat we het niet eens meer proberen.
Ik pleit dan ook niet voor openlijk afbranden, maar voor duidelijker het beleid uitdragen. Mensen wel openlijk aanspreken maakt een en ander zichtbaarder. Niet omdat de juiste mensen zich niet aangesproken hoeven te voelen, maar zodat men duidelijker kan zien wie wel die grens over gaat en wat daar voor consequenties aan hangen voor zover aanwezig/mogelijk.

quote:
Jij zegt dat er users zijn die denken dat bepaalde mensen maar vrij spel krijgen omdat we ze niet out in the open toe spreken, maar er mag op zich wel een beetje vertrouwen zijn dat er ''achter'' via DM's en FA's veel meer mee gebeurd dan dat er gedacht wordt. Maar wij staan er verder inderdaad tussen in; there's only so much we can do.
Ja, dat laatste was ook precies waarom ik in eerste instantie typte het hierbij te laten verder. Niet vanwege wantrouwen in jullie, maar omdat het verder weinig zin heeft als je als uitvoerende gebonden bent enzo.

quote:
Je benoemt users die vragen of hun topic gesloten kan worden. Ook dat ligt volledig aan de context. Over het algemeen sluiten we niet zomaar topics op aanvraag (wie de TS is maakt weinig uit), behalve als er dingen in de OP staan waar de TS aan te herkennen is. Vanwege de policy etc moeten we die groep tegemoet komen. Al laten wel altijd blijken dat ze volgende keren beter moeten opletten met wat ze posten.
Bedankt voor je uitleg.
pi_187454020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:50 schreef Scary_Mary het volgende:

Ik pleit dan ook niet voor openlijk afbranden, maar voor duidelijker het beleid uitdragen. Mensen wel openlijk aanspreken maakt een en ander zichtbaarder. Niet omdat de juiste mensen zich niet aangesproken hoeven te voelen, maar zodat men duidelijker kan zien wie wel die grens over gaat en wat daar voor consequenties aan hangen voor zover aanwezig/mogelijk.

Ik snap wat je bedoeld, maar uiteindelijk prefereren wij momenteel om mensen eerst persoonlijk via DM aan te spreken ipv diegene openlijk toe te spreken. Doen we eigenlijk enkel bij hoge uitzonderingen; users die toch hebben aangetoond niet naar DM's om te kijken bijvoorbeeld. Maar we nemen je advies sowieso mee naar achteren, misschien dat we het een en ander aan kunnen passen. Bedankt voor je feedback! En de manier waarop je die geeft ^O^
  zondag 16 juni 2019 @ 16:28:26 #94
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_187455243
@AlwaysHappy:

Is het niet wat vreemd dat je “naregenkomtzon” in het date topic aanspreekt op het feit dat het geen lief dagboek topic is en vervolgens een andere user erop wijst haar niet uit de tent te lokken?

Just curious.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_187455312
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 16:28 schreef M1stral het volgende:
@:AlwaysHappy:

Is het niet wat vreemd dat je “naregenkomtzon” in het date topic aanspreekt op het feit dat het geen lief dagboek topic is en vervolgens een andere user erop wijst haar niet uit de tent te lokken?

Just curious.
Ik zie niet in wat daar raar aan is? Naregenkomtzon gebruikt het topic duidelijk als dagboek, en het is ook duidelijk dat users dat niet tof vinden. Dan is het wat raar als mensen haar uit gaan lokken om nog meer te posten. Dát vind ik dan weer raar :+ Als er gewoon omheen was gepost had ik alleen Naregenkomtzon hoeven te waarschuwen.
  zondag 16 juni 2019 @ 16:35:38 #96
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_187455337
Volgens mij is ze al meerdere malen gewaarschuwd door mods, ik zou het dus scharen onder het voeden van iemand die toch lak heeft aan het beleid en daarmee is jouw boodschap niet anders dan een willekeurig poster die haar munitie geeft te reageren.

Maargoed, zo denk ik er over.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_187455383
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 16:35 schreef M1stral het volgende:
Volgens mij is ze al meerdere malen gewaarschuwd door mods, ik zou het dus scharen onder het voeden van iemand die toch lak heeft aan het beleid en daarmee is jouw boodschap niet anders dan een willekeurig poster die haar munitie geeft te reageren.

Een waarschuwing (ook al is het de 73ste) is nog steeds wat anders dan inhoudelijk reageren op haar berichten en er in meegaan/uitlokken. Als ik een waarschuwing geef en ze toont aan dat ze die negeert...heb ik meer bewijs om aan te leveren hogerop zodat er eventueel ingegrepen kan worden door de (F)A's. Een waarschuwing is dus nog nuttig te noemen, mee gaan in haar dagboekverhalen om vervolgens te klagen dat ze zoveel aan het trollen is is dat dan weer niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 16:40:25 ]
  zondag 16 juni 2019 @ 16:41:33 #98
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_187455418
Fair enough.

Bedankt voor je toelichting.
Blog
  zondag 16 juni 2019 @ 16:48:04 #99
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_187455493
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 16:35 schreef M1stral het volgende:

Sorry
Oude user in een nieuw jasje.
pi_187461056
R&P / In negatieve zin opvallen op fok!

Wat heb ik hier sinds de laatste waarschuwing verpest als ik vragen mag? Ik reageer voornamelijk op mensen die zeggen dat ik gestoord ben. Leuk en aardig dat je zegt dat jullie daar ook naar kijken maar dat ik daarna de schuld krijg van het verpesten van het topic is nogal speciaal. Ook dat ik niks doe met de adviezen, welke zijn gegeven sinds de laatste waarschuwing (ook eerste dacht ik maar oke). Ben gewoon netjes geweest, mods verwijderen weer geen reacties en het topic krijgt een slotje met een natrap naar mij toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')