abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187165213
Het touwtje van m'n plisse hordeur is stuk en deze wil ik graag maken.
Er staan diverse filmpjes op internet hoe dit te doen, maar wat ik daar niet uit haal is hoe ik deze hordeur eruit kan halen.

Iemand enig idee?

pi_187165533
Loopt ie bovenin in een rails? Die moet je dan verwijderen, dan kun je de hor optillen volgens mij.
pi_187165851
die rails/goot bovenaan zit geplakt/lijmt op het kozijn. die kan er niet zomaar vanaf ben ik bang voor.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:22:41 #4
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_187181090
De hordeur is aan de linkerkant bevestigd op niet zichtbare kunststof klemmetjes die (als het goed is) op de tegels geschroefd zijn. Deze klemmetjes zijn voorzien van dubbelzijdige tape. Tijdens het monteren druk je de hordeur op de plaats van bestemming waarna je hem weer verwijderd en de klemmetjes achterblijven. Vervolgens schroef je de klemmetjes vast en klik je de deur weer vast.

Verwijderen van de deur is dus gewoon een kwestie van hard trekken aan het linkerdeel dat op de tegels bevestigd is. Het bovenprofiel en de onderrail kunnen gewoon blijven zitten.
pi_187219094
Thnx.
Ik ga het snel uitproberen, want dat stroef open en dicht doen de hele tijd doordat er draadjes los liggen wordt aardig vervelend.
pi_187277260
Helaas is het me nog niet gelukt.
Dat witte profiel links tegen de muur is niet zomaar te verwijderen.
Zou dat profiel van de muur moeten of zit daar nog iets in wat ik eraf kan trekken ?
pi_187286905
meestal zitten de touwtjes achter dat profiel vast, dus die zal er denk ik toch echt af moeten. Als ik zo de foto bekijk is deze netjes afgekit aan de muur, dus mogelijk eerst de kit verwijderen/los snijden.
pi_187319541
Ok, geen probleem om het kit weg te halen, maar hoe krijg ik uiteindelijk dat profiel van de muur ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')