abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 mei 2019 @ 18:48:08 #151
163650 Greys
pi_187187324
Als de selectiecommissie dit jaar (of welk jaar ook) een parel van een Nederlandstalig lied aangeboden krijgen en ze het lied echt beter vinden dan de rest dat er binnenkomt, denk ik dat weinig mensen er uiteindelijk iets op tegen hebben hoor. Als het lied echt zo mooi/goed/overtuigend is maakt de taal een stuk minder uit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 31 mei 2019 @ 18:50:31 #152
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187187376
Bluf.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_187187391
Als we een keer Nederlandstalig sturen zou ik dit wel een goed jaar vinden w/ het is een risico, maar aangezien je al in de finale staat wel een minder groot risico.

Maar inderdaad, dan alleen als het ook echt het beste nummer is.
pi_187188736
Voor veel buitenlanders klinkt het Nederlands zo ongeveer als Ests of Litouws, IJslands of Finsvoor ons klinkt. Veel gutturale an harde klanken, dat klinkt niet prettig. Het is geen melodische taal zoals het Italiaans of Portugees. Zelfs het Spaans heeft het al moeilijk op het ESC, dat klinkt ook al harder dan Italiaans en Portugees. En ook al wordt er een lekker zomers liedje mee gezongen zoals dit jaar, dan nog blijkt het moeilijk om ermee te scoren. En Portugees haalt het ook vaak niet, bij Salvador viel alles op z’n plek; zanger, charisma, melodie, emotie. Maar de twee jaar erna was het weer onderste regionen.
Franstalige liedjes scoren ook vaak niet goed, dat was nog wel zo in de beginjaren van het festival, maar nu niet meer.

Eigenlijk is Italiaans de enige taal die vrij stabiel hoog scoort de laatste jaren. Maar misschien komt dat ook omdat die liedjes niet speciaal voor een internationaal publiek geschreven zijn, maar voor HET festival dat het Italiaanse lied centraal stelt: San Remo. De concurrentie daar is moordend, wat daar uiteindelijk wint is sowieso vaak van uitzonderlijke klasse.

Dus... Laten we mooie Nederlandstalige liedjes (want die worden echt wel gemaakt) lekker voor Nederland houden (en Vlaanderen), maar voor het ESC toch vooral kiezen voor het meer toegankelijke Engels.
pi_187188903
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:27 schreef Aadrianus het volgende:
Voor veel buitenlanders klinkt het Nederlands zo ongeveer als Ests of Litouws, IJslands of Finsvoor ons klinkt. Veel gutturale an harde klanken, dat klinkt niet prettig. Het is geen melodische taal zoals het Italiaans of Portugees. Zelfs het Spaans heeft het al moeilijk op het ESC, dat klinkt ook al harder dan Italiaans en Portugees. En ook al wordt er een lekker zomers liedje mee gezongen zoals dit jaar, dan nog blijkt het moeilijk om ermee te scoren. En Portugees haalt het ook vaak niet, bij Salvador viel alles op z’n plek; zanger, charisma, melodie, emotie. Maar de twee jaar erna was het weer onderste regionen.
Franstalige liedjes scoren ook vaak niet goed, dat was nog wel zo in de beginjaren van het festival, maar nu niet meer.

Eigenlijk is Italiaans de enige taal die vrij stabiel hoog scoort de laatste jaren. Maar misschien komt dat ook omdat die liedjes niet speciaal voor een internationaal publiek geschreven zijn, maar voor HET festival dat het Italiaanse lied centraal stelt: San Remo. De concurrentie daar is moordend, wat daar uiteindelijk wint is sowieso vaak van uitzonderlijke klasse.

Dus... Laten we mooie Nederlandstalige liedjes (want die worden echt wel gemaakt) lekker voor Nederland houden (en Vlaanderen), maar voor het ESC toch vooral kiezen voor het meer toegankelijke Engels.
Het Nederland klinkt denk ik het meest als het Duits dat in Zwitserland wordt gesproken maar naast vreselijk vinden veel mensen (vaak Duiters) het toch best 'grappig' klinken (wat ik vaak lees op YouTube). Toch hoop ik ooit nog op een Nederlands nummer op het ESF (bijvoorbeeld als we écht geen 2e keer meer willen winnen natuurlijk). En om heel eerlijk te zijn vind ik Spaans imo ook best vreselijk, maar niks is erger dan Deens. IJslands daarentegen vind ik vreselijk klinken in het dagelijks leven, maar in bijvoorbeeld een kalme ballad lijkt het me een best mooie taal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Butler456 op 31-05-2019 20:45:45 ]
pi_187189050
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:38 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Het Nederland klinkt denk ik het meest als het Duits dat in Zwitserland wordt gesproken maar naast vreselijk vinden veel mensen (vaak Duiters) het toch best 'grappig' klinken (wat ik vaak lees op YouTube). Toch hoop ik ooit nog op een Nederlands nummer op het ESF (bijvoorbeeld als we écht geen 2e keer meer willen winnen natuurlijk). En om heel eerlijk te zijn vind ik Spaans imo ook best vreselijk, maar niks is erger dan Deens. IJslands daarentegen vind ik vreselijk klinken in het dagelijks leven, maar in bijvoorbeeld een kalme ballad lijkt het me een best mooie taal.
Ja Deens is niet om aan te horen, maar het is niet zo hard en gutturaal als Nederlands. Het is lelijk omdat je nauwelijks medeklinkers hoort. Het klinkt als nat en klef wittebrood zonder korst.
pi_187189146
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:49 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ja Deens is niet om aan te horen, maar het is niet zo hard en gutturaal als Nederlands. Het is lelijk omdat je nauwelijks medeklinkers hoort. Het klinkt als nat en klef wittebrood zonder korst.
Ik vind het vooral klinken als Noors of Zweeds maar gesproken door oermensen. Ik ben in ieder geval blij dat we niet de enige zijn met een niet al te veel gewaardeerde taal.
pi_187189210
Ik vind Deens altijd wel mooi :@ :D
pi_187189490
Ik vind Deens trouwens ook niet erg, maar in een lied lijkt het me dan weer wel vreselijk.

2 x in Denemarken geweest trouwens. De mensen daar zijn zo lief O+
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:22:12 #161
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_187189528
Germaanse talen zijn niet geschikt voor muziek. Fertig.
pi_187189531
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Deens trouwens ook niet erg, maar in een lied lijkt het me dan weer wel vreselijk.

2 x in Denemarken geweest trouwens. De mensen daar zijn zo lief O+
Deze was ook leuk :D
pi_187189582
quote:
Die kon ik nog niet :D
pi_187191179
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:51 schreef Em31 het volgende:
Als we een keer Nederlandstalig sturen zou ik dit wel een goed jaar vinden w/ het is een risico, maar aangezien je al in de finale staat wel een minder groot risico.

Maar inderdaad, dan alleen als het ook echt het beste nummer is.
Als het gaat om een enigszins ludieke inzending in eigen taal, kunnen we natuurlijk ook eens iets in het Fries sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187192583
Ik kom net van een theatertour van Miss Montreal vandaan. Ik ben was geen fan maar die mag van mij ook zeker wel gaan. Loepzuiver, mooi stemgeluid, nummers met een violist en cellist (dat was zo mooi) en erg sympathiek. Met een mooi nummer kan dat echt wel wat worden imo!
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:18:12 #166
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_187192707
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Als het gaat om een enigszins ludieke inzending in eigen taal, kunnen we natuurlijk ook eens iets in het Fries sturen.
Fries hoeft niet meteen ludiek te zijn natuurlijk (als in 'niet serieus'). Sterker nog, ik denk dat Fries voor niet-Nederlanders vaak minder hard in de oren klinkt dan Nederlands. Onder 'Wer Bisto' bijvoorbeeld staan op YT best wat positieve reacties van buitenlanders.

Maar sowieso denk ik dat wij te negatief zijn over onze eigen taal op het ESF. Ik denk dat een goed lied in het Nederlands ook gewoon hoog kan eindigen. Ten eerste wordt zingen in de eigen taal door een deel van het publiek juist gewaardeerd en ten tweede is bijvoorbeeld Nederlandstalige hiphop vaak verrassend populair onder buitenlandse studenten e.d. in NL.

Ik zou helemaal niet tegen een Nederlands, Fries of dialectnummer zijn, als het maar geen Sieneke de Tweede is of een of andere comedy-act.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_187192782
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:18 schreef Jane het volgende:

[..]

Fries hoeft niet meteen ludiek te zijn natuurlijk (als in 'niet serieus'). Sterker nog, ik denk dat Fries voor niet-Nederlanders vaak minder hard in de oren klinkt dan Nederlands. Onder 'Wer Bisto' bijvoorbeeld staan op YT best wat positieve reacties van buitenlanders.

Maar sowieso denk ik dat wij te negatief zijn over onze eigen taal op het ESF. Ik denk dat een goed lied in het Nederlands ook gewoon hoog kan eindigen. Ten eerste wordt zingen in de eigen taal door een deel van het publiek juist gewaardeerd en ten tweede is bijvoorbeeld Nederlandstalige hiphop vaak verrassend populair onder buitenlandse studenten e.d. in NL.

Ik zou helemaal niet tegen een Nederlands, Fries of dialectnummer zijn, als het maar geen Sieneke de Tweede is of een of andere comedy-act.
Als het serieus gaat om eigen taal kan je het beste Limburgs sturen.
Duits/Belgisch.

Gekke discussie, alsof wij enige invloed hebben ;)
pi_187193841
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:03 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

De enige Nederlandse dj die in de wereldwijde charts een beetje relevant is, is Martin Garrix. Maar die zit echt op een ander level dan Armin of Afrojack, en zal ook niet naar Eurovisie gaan (tenzij als intervalact in de finale). Hij werkt samen met goede internationale songwriters, en dan komen er echte knallers uit die kunnen wedijveren met de beste nummers van de Swedish House Mafia.

zoiets zou ik ge-wel-dig vinden :9~ _O_
~The present is all there is~
pi_187211839
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:18 schreef Jane het volgende:

[..]

Fries hoeft niet meteen ludiek te zijn natuurlijk (als in 'niet serieus'). Sterker nog, ik denk dat Fries voor niet-Nederlanders vaak minder hard in de oren klinkt dan Nederlands. Onder 'Wer Bisto' bijvoorbeeld staan op YT best wat positieve reacties van buitenlanders.

Maar sowieso denk ik dat wij te negatief zijn over onze eigen taal op het ESF. Ik denk dat een goed lied in het Nederlands ook gewoon hoog kan eindigen. Ten eerste wordt zingen in de eigen taal door een deel van het publiek juist gewaardeerd en ten tweede is bijvoorbeeld Nederlandstalige hiphop vaak verrassend populair onder buitenlandse studenten e.d. in NL.

Ik zou helemaal niet tegen een Nederlands, Fries of dialectnummer zijn, als het maar geen Sieneke de Tweede is of een of andere comedy-act.
Jammer dat Ede Staal niet meer leeft. Die had ik als Groninger wel een plek op het ESF gegund




[ Bericht 11% gewijzigd door WhiteBeard op 02-06-2019 00:04:34 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187217777
Ik hoop dat wie het ook wordt we een flinke stap in staging gaan maken. In Tel Aviv werd er nog veel geimproviseerd en ik zou liever hebben dat alles er dan bij de repetities echt staat.
pi_187217846
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:10 schreef Dutchguy het volgende:
Ik hoop dat wie het ook wordt we een flinke stap in staging gaan maken. In Tel Aviv werd er nog veel geimproviseerd en ik zou liever hebben dat alles er dan bij de repetities echt staat.
Het zou wel vreemd zijn als ze nu de staging niet voor elkaar krijgen...
pi_187219444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:22 schreef Vriezzer het volgende:
Germaanse talen zijn niet geschikt voor muziek. Fertig.
Engels is ook een Germaanse taal (West-Germaans zelfs nog) en dat gaat prima. ;)

Het is wel zo dat sommige talen meer of minder geschikt/moeilijk zijn afhankelijk van het genre, maar om nu te stellen dat Nederlands, Zweeds, Deens, Russisch, etc. al bij voorbaat ongeschikt zijn, vind ik wel wat kort door de bocht. Ik geloof dat het vooral ook de reputatie van een taal is.

Een goed nummer is een goed nummer. Het lijkt mij dat artiesten die internationaal klinken/commercieel/goed zijn, vrijwel altijd in het Engels zingen, omdat dat nu eenmaal de internationale taal is waar het grootste publiek mee te bereiken is.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden mochten er meer talen komen op het ESF.
pi_187220732
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:15 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het zou wel vreemd zijn als ze nu de staging niet voor elkaar krijgen...
Maar het was niet vlekkeloos, er moest veel geïmproviseerd worden. Gisteren de laatste video van Matt (ESCUnited) bekeken en daar noemt hij de bal ook 'silly'. Verder was hij wel helemaal weg van de song en blij dat het won maar de act kon beter en het is misschien (speculatie) de reden dat het geen landslide victory was. Ik denk dat Zweden het bijvoorbeeld veel spectaculairder gedaan had qua staging. Met licht- en video-effecten bijvoorbeeld. Dat is zoveel subtieler dan een lamp die uit het plafond komt zakken.

Dus ik bedoel het meer als opbouwende kritiek maar de toekomst toe. Eerder beginnen met de staging en dat daar dan ook de financiën voor zijn.
pi_187221431
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 14:51 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar het was niet vlekkeloos, er moest veel geïmproviseerd worden. Gisteren de laatste video van Matt (ESCUnited) bekeken en daar noemt hij de bal ook 'silly'. Verder was hij wel helemaal weg van de song en blij dat het won maar de act kon beter en het is misschien (speculatie) de reden dat het geen landslide victory was. Ik denk dat Zweden het bijvoorbeeld veel spectaculairder gedaan had qua staging. Met licht- en video-effecten bijvoorbeeld. Dat is zoveel subtieler dan een lamp die uit het plafond komt zakken.

Dus ik bedoel het meer als opbouwende kritiek maar de toekomst toe. Eerder beginnen met de staging en dat daar dan ook de financiën voor zijn.
Die bal was eigenlijk niet eens echt nodig geweest.. ook bijvoorbeeld het einde van zijn optreden bij The Voice van Vlaanderen met al die bolletjes was al mooi geweest. Zijn winnaarsoptreden wordt ook erg vaak bekeken, die is heel simpel, maar doordat hij staat komt het ook anders over. Het is inderdaad speculeren, maar ik heb ook wel een beetje het gevoel dat ze het zich in ieder geval niet makkelijk gemaakt hebben met deze staging.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 juni 2019 @ 15:46:26 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187221850
Zo met dit weertje lijkt t me gewoon fantastisch om eens het ESF in de buitenlucht te organiseren :D

8-) :7
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 2 juni 2019 @ 19:33:42 #177
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187225617
quote:
HOLY MOLY WAT GOED _O_
Wat een mooi nummer! Het past haar als een handschoen! Ik zat het hele nummer met kippenvel boah :9~ Van wie is het?
Van mij mag Sharon gaan hoor met zoiets. Graag zelfs O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 juni 2019 @ 19:42:44 #178
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187225799
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:33 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

HOLY MOLY WAT GOED _O_
Wat een mooi nummer! Het past haar als een handschoen! Ik zat het hele nummer met kippenvel boah :9~ Van wie is het?
Van mij mag Sharon gaan hoor met zoiets. Graag zelfs O+
Origineel van Dinky Toys, niet terug te herkennen.

pi_187225944
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 14:51 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar het was niet vlekkeloos, er moest veel geïmproviseerd worden. Gisteren de laatste video van Matt (ESCUnited) bekeken en daar noemt hij de bal ook 'silly'. Verder was hij wel helemaal weg van de song en blij dat het won maar de act kon beter en het is misschien (speculatie) de reden dat het geen landslide victory was. Ik denk dat Zweden het bijvoorbeeld veel spectaculairder gedaan had qua staging. Met licht- en video-effecten bijvoorbeeld. Dat is zoveel subtieler dan een lamp die uit het plafond komt zakken.

Dus ik bedoel het meer als opbouwende kritiek maar de toekomst toe. Eerder beginnen met de staging en dat daar dan ook de financiën voor zijn.
Ze hebben hier echt wel moeite in gestoken, en dit is wat ze wilden. Tenminste, in zoverre als ze dat gecommuniceerd kregen met de Israëli's. Daarom zeg ik dat het raar is als dit komend jaar niet zou lukken: dan is Nederland immers zelf de producer van de show.

Met die lamp was in de finale niks mis, en heeft ze echt geen landslide overwinning gekost. Noorwegen won de televote, dat was qua staging niks bijzonders.
  zondag 2 juni 2019 @ 19:52:30 #180
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187225981
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Origineel van Dinky Toys, niet terug te herkennen.

Staat bij mij op repeat. Straight into my top five _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 2 juni 2019 @ 19:54:12 #181
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187226008
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Origineel van Dinky Toys, niet terug te herkennen.

Wat een verschil idd, lachen ;)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187226013
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ze hebben hier echt wel moeite in gestoken, en dit is wat ze wilden. Tenminste, in zoverre als ze dat gecommuniceerd kregen met de Israëli's. Daarom zeg ik dat het raar is als dit komend jaar niet zou lukken: dan is Nederland immers zelf de producer van de show.

Met die lamp was in de finale niks mis, en heeft ze echt geen landslide overwinning gekost. Noorwegen win de televote, dat was qua staging niks bijzonders.
Niet helemaal mee eens. Voor de lamp hebben ze ook verschillende posities geprobeerd tijdens de repetities en naar verluidt is het slaan op de piano pas later toegevoegd. Ook moest er vanuit België een andere lamp komen. Dat geeft toch een beeld dat er vrij laat van alles ingevuld lijkt te zijn en het kan natuurlijk wel allemaal tijdens de repetities, maar het is toch een zeker risico en ik heb zoiets van waarom zou je jezelf dat aandoen.

Noorwegen had qua backdrops best een prima staging maar had ook al nationaal laten zien dat ze er stonden wanneer het moest.

Het zijn kleine dingetjes en niet onoverkomelijk maar ik denk dat het ook beter kan. Dat omdat we volgend jaar zelf kunnen organiseren het wat makkelijker kan klinkt mij ook logisch. Hopelijk gebeurt dat ook.
  zondag 2 juni 2019 @ 20:14:34 #183
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187226325
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:54 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Voor de lamp hebben ze ook verschillende posities geprobeerd tijdens de repetities en naar verluidt is het slaan op de piano pas later toegevoegd. Ook moest er vanuit België een andere lamp komen. Dat geeft toch een beeld dat er vrij laat van alles ingevuld lijkt te zijn en het kan natuurlijk wel allemaal tijdens de repetities, maar het is toch een zeker risico en ik heb zoiets van waarom zou je jezelf dat aandoen.

Noorwegen had qua backdrops best een prima staging maar had ook al nationaal laten zien dat ze er stonden wanneer het moest.

Het zijn kleine dingetjes en niet onoverkomelijk maar ik denk dat het ook beter kan. Dat omdat we volgend jaar zelf kunnen organiseren het wat makkelijker kan klinkt mij ook logisch. Hopelijk gebeurt dat ook.
Toen ze het plan ingediend hadden, zei de regie in Israël dat zij die lamp wel zouden regelen.
Maar tijdens de eerste rehearsal bleek het een plastic gevalletje te zijn en snapten ze daar niet wat Ilse en Hans bedoelden, dus moest er snel nog een andere lamp geritseld worden.
Dit is eigenlijk het verkeerde topic :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187226346
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:54 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Voor de lamp hebben ze ook verschillende posities geprobeerd tijdens de repetities en naar verluidt is het slaan op de piano pas later toegevoegd. Ook moest er vanuit België een andere lamp komen. Dat geeft toch een beeld dat er vrij laat van alles ingevuld lijkt te zijn en het kan natuurlijk wel allemaal tijdens de repetities, maar het is toch een zeker risico en ik heb zoiets van waarom zou je jezelf dat aandoen.
Ik vond het een enorm gepruts, maar het uiteindelijke resultaat was gewoon prima, en 99% van de kijkers heeft van dat gepruts niets meegekregen. Uiteindelijk las ik reacties over dat de bol en het daaropvolgende tegenlicht hét kippenvelmoment van dit songfestival was. De volgers hebben al het gekloot vooraf gezien, dan kun je dat niet objectief meer beoordelen. Eigenlijk zou je die repetities achter gesloten deuren moeten houden.
pi_187226718
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:15 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vond het een enorm gepruts, maar het uiteindelijke resultaat was gewoon prima, en 99% van de kijkers heeft van dat gepruts niets meegekregen. Uiteindelijk las ik reacties over dat de bol en het daaropvolgende tegenlicht hét kippenvelmoment van dit songfestival was. De volgers hebben al het gekloot vooraf gezien, dan kun je dat niet objectief meer beoordelen. Eigenlijk zou je die repetities achter gesloten deuren moeten houden.
Dit, ja.
Laat ze alleen de dress rehearsals openbaar doen of zo.
pi_187226764
quote:
Misschien als interval act? Daar zie ik ze eerder ja op zeggen!
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 juni 2019 @ 21:06:37 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187227289
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:36 schreef Em31 het volgende:

[..]

Misschien als interval act? Daar zie ik ze eerder ja op zeggen!
Als band zie ik WT ook nooit meedoen, maar Sharon solo zie ik het wel doen. Die staat er en zelf iets anders in en dan heb je meteen geen probleem meer dat een band "nep" zit te spelen.

Als interval act kan het natuurlijk ook, in combinatie met een DJ ofzo kunnen ze echt een hele vette show neerzetten met bijv. wat oude ESF-nummers.
pi_187227402
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als band zie ik WT ook nooit meedoen, maar Sharon solo zie ik het wel doen. Die staat er en zelf iets anders in en dan heb je meteen geen probleem meer dat een band "nep" zit te spelen.

Als interval act kan het natuurlijk ook, in combinatie met een DJ ofzo kunnen ze echt een hele vette show neerzetten met bijv. wat oude ESF-nummers.
Het is waarschijnlijk heiligschennis, maar ik vind Sharon niet zo'n bijzondere zangeres, zeker live niet... zo'n optreden bij de Beste Zangers (of de Vlaamse tegenhanger) is zwaar geautotuned, dan klinkt zelfs Maan als een engel.

Nee, doe dan een jong talent. Sharon heeft verder ook niks te winnen op het songfestival.
pi_187227475
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk heiligschennis, maar ik vind Sharon niet zo'n bijzondere zangeres, zeker live niet... zo'n optreden bij de Beste Zangers (of de Vlaamse tegenhanger) is zwaar geautotuned, dan klinkt zelfs Maan als een engel.

Nee, doe dan een jong talent. Sharon heeft verder ook niks te winnen op het songfestival.
Kan dat? Maan laten klinken als een engel? Ik betwijfel het .
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 juni 2019 @ 21:17:09 #190
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187227508
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk heiligschennis, maar ik vind Sharon niet zo'n bijzondere zangeres, zeker live niet... zo'n optreden bij de Beste Zangers (of de Vlaamse tegenhanger) is zwaar geautotuned, dan klinkt zelfs Maan als een engel.

Nee, doe dan een jong talent. Sharon heeft verder ook niks te winnen op het songfestival.
Sharon is ook echt niet het allerbeste wat Nederland te bieden heeft hoor, kan ik weinig tegenin brengen. Zij heeft wel uitstraling en kan een lied heel fijn brengen, maar technisch gezien zit ze niet in de top. Haar stem is wel heel fijn :D

In zelfde categorie is Floor Jansen veel beter bijvoorbeeld. Technisch gezien zijn er weinig die kunnen doen wat zij kan doen, zowel in Nederland als daarbuiten.

Verder moeten ze bij de commissie blijven doen wat ze de afgelopen jaren doen. Nederland doet het gewoon prima de laatste jaren met hier en daar een trainwreck.
pi_187227777
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kan dat? Maan laten klinken als een engel? Ik betwijfel het .
pi_187227970
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sharon is ook echt niet het allerbeste wat Nederland te bieden heeft hoor, kan ik weinig tegenin brengen. Zij heeft wel uitstraling en kan een lied heel fijn brengen, maar technisch gezien zit ze niet in de top. Haar stem is wel heel fijn :D

In zelfde categorie is Floor Jansen veel beter bijvoorbeeld. Technisch gezien zijn er weinig die kunnen doen wat zij kan doen, zowel in Nederland als daarbuiten.

Verder moeten ze bij de commissie blijven doen wat ze de afgelopen jaren doen. Nederland doet het gewoon prima de laatste jaren met hier en daar een trainwreck.
Floor O+ Zag een poos geleden een minidocu oa over Rockacademie Tilburg waar ze begonnen is. Als je trouwens leuke interval acts wil laat WT maar knallen :7

Gheghe trainwreck I understood that reference. :+
mag het weten
pi_187228742
quote:
Je klaagt over de autotune van Sharon, en dan ga je en ge-autotunede Maan als voorbeeld geven? :+
dag
pi_187229102
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Je klaagt over de autotune van Sharon, en dan ga je en ge-autotunede Maan als voorbeeld geven? :+
Misschien even teruglezen waar ik op reageer.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 juni 2019 @ 22:52:32 #195
163650 Greys
pi_187229812
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Je klaagt over de autotune van Sharon, en dan ga je en ge-autotunede Maan als voorbeeld geven? :+
Ja dat was dus precies z'n punt, dat je met autotune zelfs Maan als een engel kunt laten klinken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187234333
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:14 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Toen ze het plan ingediend hadden, Hetzei de regie in Israël dat zij die lamp wel zouden regelen.
Maar tijdens de eerste rehearsal bleek het een plastic gevalletje te zijn en snapten ze daar niet wat Ilse en Hans bedoelden, dus moest er snel nog een andere lamp geritseld worden.
Dit is eigenlijk het verkeerde topic :@
Het slaan op de piano was ook al in de docu te zien. Verzonnen ze niet even ter plekke daar.
Alleen dit nog even :@
pi_187243020
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Misschien even teruglezen waar ik op reageer.
Dan is het antwoord op mijn vraag toch gewoon 'ja'? :+
Maar Maan is nooit een optie live :P
dag
pi_187244628
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan is het antwoord op mijn vraag toch gewoon 'ja'? :+
Maar Maan is nooit een optie live :P
Daar gaat het ook helemaal niet om, feestneus.
pi_187260838
Die nieuwe Dotan he, daar hadden we ook mee kunnen winnen :o

Los van de persoon en dat het wel heel erg Imagine Dragons is :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187260847
Famke Louise

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2019 19:36:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')