abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:29:25 #201
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187728383
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 09:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Niet te donker?
Weet ik niet, vind dat lastig vanaf foto's. In t wild staan ze iig niet in direct zonlicht.

Anders een zz-plant?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187728996
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Weet ik niet, vind dat lastig vanaf foto's. In t wild staan ze iig niet in direct zonlicht.

Anders een zz-plant?
Neh die vind ik niet mooi.

Direct zonlicht komt daar sowieso niet want voor zijn ramen op het Noord-oost.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:27:49 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187729047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Neh die vind ik niet mooi.

Direct zonlicht komt daar sowieso niet want voor zijn ramen op het Noord-oost.
Aah okay, dan gaan ze denk ik te donker staan daar. Ze hebben wel licht nodig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187752474
*O* Mn Alocasia Zebrina Variegata is vandaag binnen gekomen :D
pi_187759016
Ik heb deze philodendron (?) gekregen. Weet iemand welke dit is?
De foto is een beetje donker.





Edit: Let niet op de Monkey, die heeft in de zon gestaan...... kak
Website: Sneaker-forum.nl
pi_187760660
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 23:26 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik heb deze philodendron (?) gekregen. Weet iemand welke dit is?
De foto is een beetje donker.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Edit: Let niet op de Monkey, die heeft in de zon gestaan...... kak
Philodendron pendatum! Mooi, die bladeren zijn zo grappig
pi_187775975
Mijn Hoya Bella stekje was bloemvrij toen in hem afknipte en in de stekjesdoos deed. Zie hier!!!! O+ O+ O+ O+
pi_187792071
mooi hoor O+ Ik vind hoya's meestal niet echt mooi als ik ze ergens te koop zie, maar zo met bloemetjes snap ik wel waarom het leuke planten zijn.


Ik kocht afgelopen week deze begonia. Een maculata maar dan zonder rood in de bladeren? Op de sticker stond alleen Begonia El Whitii..


En binnen een maand vond ik de Rhipsalis Ramulosa en de variant Red Coral O+

Straks weer langs een tuincentrum _O-
pi_187794899
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 11:23 schreef Dragonberry het volgende:
mooi hoor O+ Ik vind hoya's meestal niet echt mooi als ik ze ergens te koop zie, maar zo met bloemetjes snap ik wel waarom het leuke planten zijn.

[ afbeelding ]
Ik kocht afgelopen week deze begonia. Een maculata maar dan zonder rood in de bladeren? Op de sticker stond alleen Begonia El Whitii..

[ afbeelding ]
En binnen een maand vond ik de Rhipsalis Ramulosa en de variant Red Coral O+

Straks weer langs een tuincentrum _O-
Is een Begonia tamaya denk ik! Zijn leuk ^^
pi_187811105

Uitbreiding van mijn epipremnum collectie O+ een pinnatum(marble planet) en treubii silver (moonlight).

Er stond ook een hele grote monsters variegata, maar die was ¤350 8)7
Wel de eerste keer dat ik er een tegen ben gekomen.
pi_187811448
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:42 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Uitbreiding van mijn epipremnum collectie O+ een pinnatum(marble planet) en treubii silver (moonlight).

Er stond ook een hele grote monsters variegata, maar die was ¤350 8)7
Wel de eerste keer dat ik er een tegen ben gekomen.
Arghh!!! Die moonlight maakt mij gek. Wat een moeilijke plant is dat.

Belachelijke prijzen worden er af en toe voor planten gevraagd. Hier in de buurt staat een ENORME Monstera variegata bij iemand in de huiskamer. Dat ding groeit tegen het plafond and beyond. Hij staat alleen tegen het raam aan en is helemaal verkleurd en verdrietig. En dan te bedenken dat die plant zoveel moet hebben gekost. Ik moet mezelf iedere keer bedwingen om niet aan te bellen om die arme plant te redden.
pi_187825970
Hoi plantenliefhebbers,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik wil een plant kopen. Ik heb geen groene vingers en een hond. Dus de plant moet niet giftig zijn. Mag best een beetje groot zijn. En in een hoge pot zitten.

Ik zat te kijken naar zoiets:
https://www.fleur.nl/kentia-in-watergevende-delta.html

Daar staat dat het een makkelijke plant is. En er zit een watergeefsyteem of iets in.

Is zo een plant met watergeefsysteem in leven te houden voor iemand die hier nul komma nul ervaring mee heeft (met planten in zijn algemeen en zo een watergeefsysteem in het bijzonder) en geen zin in heeft om er actief mee bezig te zijn, maar gewoon zo nu en dan (lees: als ik er toevallig eens aan denk) wat water in te kieperen? :@

Hebben jullie nog andere opties? Allerbelangrijkste is geen giftige plant, want we hebben een hond, dus als ie er een keer op knauwelt dan moet dat geen kwaad kunnen. Mag redelijk groot zijn en een pot van minimaal wel 40cm hoog, maar hoger mag ook. Belangrijk is ook dat ik geen flikker zin heb om naar een intratuin of iets te gaan en allemaal losse onderdelen moet kopen en vervolgens zo een plant thuis helemaal moet monteren met zo een systeem, want ik weet dus niet hoe dat moet ( :@ ), dus ik moet kant en klaar op internet kunnen bestellen.

Iemand? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187826109
Bananenplant? Niet giftig, groot en heeft wel regelmatig water nodig.

Ik vind planten die weinig water nodig hebben lastiger, omdat ik die makkelijker verzuip.
pi_187826149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:32 schreef n0a het volgende:
Bananenplant? Niet giftig, groot en heeft wel regelmatig water nodig.

Ik vind planten die weinig water nodig hebben lastiger, omdat ik die makkelijker verzuip.
Hoe werkt zo een watergeefsysteem precies? Er staat bij dat die aangeeft wanneer water nodig is, maar hoe werkt dat in de praktijk? Bananenplant had ik ook gezien, maar denk dat die doodgaat hier ivm te weinig water geven.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187826162
quote:
Met een geavanceerd watergeefsysteem, dat de hoeveelheid water naar de plant nauwlettend reguleert, zorgt de bloempot voor een optimale bewatering. Hierdoor krijgt de plant altijd de juiste hoeveelheid water. Een handige watermeter geeft aan wanneer het reservoir moet worden bijgevuld.
Als leek concludeer ik hieruit dat ik niet te veel water kan geven, maar ik heb dus nul komma nul idee hoe zo een ding werkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187826169
En zo een reservoir vullen, moet je dan dat reservoir uitgraven of kan je dat gewoon bijvullen terwijl de plant in de pot staat? Excuus voor de domme vragen, ik heb hier echt geen verstand van :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187826639
Ik kende de pot niet, maar op de site van het merk staat er van boven water geven totdat de meter op max staat. https://www.lechuza.nl/mediatheek/mediathek.html
pi_187887721
Ik heb een nieuwe pot gekocht.

Nu nog bedenken wat voor plant er leuk in is.

I solemnly swear i'm up to no good
pi_187889500
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:42 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Uitbreiding van mijn epipremnum collectie O+ een pinnatum(marble planet) en treubii silver (moonlight).

Er stond ook een hele grote monsters variegata, maar die was ¤350 8)7
Wel de eerste keer dat ik er een tegen ben gekomen.
Oooh die is leuk!

Mijn nichtje heeft een stekje van de monstera variata.... Ik wacht op het moment dat het stekje te stekken is :@
pi_187925569
Mijn nichtje was een paar dagen bij ons en nam heel lief een stekje mee voor mij! De stip begonia was mislukt en ze is bezig met een nieuwe stek, de monstera variata moet nog ff wachten maar deze kreeg ik al wel O+

3 stekjes die ik voor haar had staan mee terug gegeven nog 2 op water die nog net niet ver genoeg waren de monstera monkeyleaf en een syngonium. De tradescantia groeit als een gek dus ook al voor haar gestekt wat echt zo snel ging. Wat krijgen die snel wortels en ook snel lange wortels!
pi_187925649
Je loopt in juli op elandsloffen? why?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187925721
quote:
6s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:26 schreef Jordy-B het volgende:
Je loopt in juli op elandsloffen? why?
Omdat het kan! Ik geef ook de voorkeur voor kerstliedjes in de zomer.
De kinderen vonden deze leuker dan de 🦄 pantoffels
pi_187965137
Wanneer gaan aaltjes werken? Ik word echt kriegel van die vliegjes.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187969076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer gaan aaltjes werken? Ik word echt kriegel van die vliegjes.
Geen idee, maar er gewoon een paar vleesetende planten erbij zetten tot die tijd :P :D
  woensdag 17 juli 2019 @ 16:36:47 #225
370352 I
Eye for an I
pi_187969905
Ik heb citrusstekjes in huis staan, maar één daarvan heeft blijkbaar last van spint. :{

Probeer hem nu elke dag schoon te maken, de zichtbare beestjes weg te vegen, en het blad te benevelen, maar ik vrees dat dat niet voldoende gaat zijn..

Dit is hoe één blad er uitzag, inmiddels helemaal schoongemaakt en vrij van die troep.
Tweede foto is hoe de plant er nu uitziet. Het blad lijkt op de foto geler dan het in werkelijkheid is.


[ Bericht 19% gewijzigd door I op 17-07-2019 16:43:14 ]
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:23:58 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187975586
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer gaan aaltjes werken? Ik word echt kriegel van die vliegjes.
Snel. Ik had binnen een week veel minder vliegjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187976070
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Snel. Ik had binnen een week veel minder vliegjes.
Oh nou dan wacht ik het nog even af :) heb het er eergisteren avond ingegoten
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:53:13 #228
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187976505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh nou dan wacht ik het nog even af :) heb het er eergisteren avond ingegoten
Ooh. Ja je moet ze wel de kans geven. En die vliegjes leven een week.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 18 juli 2019 @ 08:56:01 #229
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_187982163
Ik heb dit weekend eindelijk eens onze planten op de foto gezet. Ben er nog een stuk of 3/4 vergeten kwam ik achter :o maar dit is dus de samengevoegde collectie van mijn vriend en ik - qua verhuizen waren de planten nog het meeste werk _O-. En natuurlijk wordt er ook nog wel eens wat aangeschaft, zoals deze Scindapsus N'Joy O+.



https://photos.app.goo.gl/hjKkrpviu1vmWeTq6
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_187994031
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2019 08:56 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb dit weekend eindelijk eens onze planten op de foto gezet. Ben er nog een stuk of 3/4 vergeten kwam ik achter :o maar dit is dus de samengevoegde collectie van mijn vriend en ik - qua verhuizen waren de planten nog het meeste werk _O-. En natuurlijk wordt er ook nog wel eens wat aangeschaft, zoals deze Scindapsus N'Joy O+.

[ afbeelding ]

https://photos.app.goo.gl/hjKkrpviu1vmWeTq6
Mooie planten debster! Ik vind zeker die peperomia in die witte(?) pot op de plank tof, die heb ik alleen nog maar in het ienimini gezien!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:54:11 #231
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188003702
Weet iemand van jullie hoe de sanseveria soort heet die groeit in lange punten? Als in, kegels, maar dan heeel lang en dun :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_188004097
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:54 schreef Samzz het volgende:
Weet iemand van jullie hoe de sanseveria soort heet die groeit in lange punten? Als in, kegels, maar dan heeel lang en dun :P.
Sansevieria cylindrica? Daar kreeg ik er afgelopen week een doos vol van. De plantenwinkel op de hoek stuurt mensen die hun planten aanbieden naar mij door. Deze staan nu allemaal in een potje in afwachting van een nieuwe eigenaar. O+
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:37:59 #233
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188004757
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:11 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Sansevieria cylindrica? Daar kreeg ik er afgelopen week een doos vol van. De plantenwinkel op de hoek stuurt mensen die hun planten aanbieden naar mij door. Deze staan nu allemaal in een potje in afwachting van een nieuwe eigenaar. O+
[ afbeelding ]
Jaaaaa die! Die wil ik.

En mijn aloë heeft bladluis :?.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 15:35:40 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_188005932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 21:43 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Mooie planten debster! Ik vind zeker die peperomia in die witte(?) pot op de plank tof, die heb ik alleen nog maar in het ienimini gezien!
Thanks! Dat is er 1 van mijn lief, hij stond eerst op de badkamer en nu sinds een weekje of wat op die plank. Verschil in licht zorgt ervoor dat hij ineens veel wilder wordt :Y
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_188021671
Nieuwe aanwinsten. O+ Alles bij elkaar, inclusief de potjes, 30 euro kwijt. Helemaal blij. Ze hebben wel wat liefde nodig.

Weet iemand hoe de grote plant op de onderste foto heet?




pi_188021836
'm Calathea Orbifolia is dood. Had trips dus ingespoten met neemolie maar nu sterven alle bladeren af. Rip. Ga hem morgen kortwieken en hopen dat ie weer opkomt.
pi_188022233
quote:
Weet iemand hoe de grote plant op de onderste foto heet?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Ficus Elastica Tineke. Staat hier lekker in de zon, veel water en groeit als kool. Ik begin steeds meer van Ficussen te houden. Laatst kocht ik bij Dille & Kamille (of all places) een Ficus Petiolaris O+ O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:52 schreef Koettie het volgende:
'm Calathea Orbifolia is dood. Had trips dus ingespoten met neemolie maar nu sterven alle bladeren af. Rip. Ga hem morgen kortwieken en hopen dat ie weer opkomt.
Orbi's zijn klote planten. Die van mij heeft nog geen enkel nieuw blad aangemaakt dit jaar. Werkt dat neemolie nu doorgaans wel? Of heeft dat er voor gezorgd dat alle bladeren dood zijn?

Ik kreeg van een vriendin een bananenplant die bij haar binnen twee weken half dood en onder de beestjes zat. De beestjes zijn weg, maar de plant heeft nog maar 1 blad. Het nieuwe blad hing er vanmorgen geknakt bij dus die heb ik weggeknipt. Ik vind die Musa's maar moeilijke dingen.
pi_188022374
Neemolie is beter als preventie dan behandeling, maakt trips onvruchtbaar. Maar bij kwetsbare plantjes dus teveel van het goede. Zo zonde, heb deze al twee jaar en ze was zo mooi.
pi_188058894
Jongens, wat is wijsheid: ik heb een paar weken geleden ergens een kleine rhaphidophora tetrasperma op de kop getikt. Nu groeit ie in deze korte tijd al voorbij het bamboestokje waar die langs staat, en moet ik eens serieus aan de slag met een mosstok.

Nu vraag ik me af hoe jullie dat doen. De meest gangbare maat mosstok, die je in het tuincentrum altijd wel kan kopen is waarschijnlijk verschrikkelijk uit proportie naast het kleine plantje, maar ik wil ook niet nu moeite doen om een kleine mosstok ergens te kopen, en dat ie er als een speer voorbij groeit en ik dan die mosstok eruit moet slopen (arme plant) om een grotere erin te zetten...

Iemand tips?
pi_188059184
Ik zou dan meteen voor een grote gaan. Op de groei kopen deed ons mam vroeger ook voor mij haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188059554
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou dan meteen voor een grote gaan. Op de groei kopen deed ons mam vroeger ook voor mij haha.
Hahahaha ja toch maar wel hè? En als zélfs jouw moeder het deed móét het wel een goede tactiek zijn ;)
pi_188087477
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:10 schreef Broccolitaartje het volgende:
Jongens, wat is wijsheid: ik heb een paar weken geleden ergens een kleine rhaphidophora tetrasperma op de kop getikt. Nu groeit ie in deze korte tijd al voorbij het bamboestokje waar die langs staat, en moet ik eens serieus aan de slag met een mosstok.

Nu vraag ik me af hoe jullie dat doen. De meest gangbare maat mosstok, die je in het tuincentrum altijd wel kan kopen is waarschijnlijk verschrikkelijk uit proportie naast het kleine plantje, maar ik wil ook niet nu moeite doen om een kleine mosstok ergens te kopen, en dat ie er als een speer voorbij groeit en ik dan die mosstok eruit moet slopen (arme plant) om een grotere erin te zetten...

Iemand tips?
Geen tips, wel in exact hetzelfde schuitje. De standaard mosstok die ik bij intratuin zag is echt buitenproportioneel gigantisch, maar rhapi trekt bamboestokjes gewoon omver dus er moet toch een upgrade komen. Plantje is inmiddels ongeveer een meter hoog excl pot en hoeft van mij ook niet groter, dus dat wordt stekken denk ik.

Zag laatst iemand die een dun stuk drijfhout/mooi verweerde tak had gebruikt? Mooi, en oneindig veel maat-opties natuurlijk. Ik ga dus binnenkort maar eens naar de bossen met mijn hondjes, kijken of we iets geschikts vinden.
pi_188087628
Intratuin hier heeft mosstokken in drie verschillende maten. Maar als ik zo'n ding te massief vind, gebruik ik soms ook drie bamboestokjes die ik als een soort tipi neerzet.

Ik ben overigens wel heel slecht in het vastbinden van planten. Geen idee of daar een juiste methode voor is. Mijn Monstera en ZZ-plant groeide als een malle maar vooral naar de zijkant, dus die heb ik nog maar een beetje ingebonden zodat het een beetje bij elkaar blijft.
  woensdag 24 juli 2019 @ 07:44:10 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188087699
Bamboestokken heb je ook in alle maten ter wereld toch?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_188103319
Strelitzia ‘Nicolai’ plant eigenaar hier! Ik moet ‘m eigenlijk buiten zetten (staat binnen zo mooi) dus heb dat vanavond maar gedaan. Maar is een temperatuur van 37 graden (morgen) dan weer te warm voor zo’n plant?
pi_188103602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 06:56 schreef Moonboon het volgende:

[..]

Geen tips, wel in exact hetzelfde schuitje. De standaard mosstok die ik bij intratuin zag is echt buitenproportioneel gigantisch, maar rhapi trekt bamboestokjes gewoon omver dus er moet toch een upgrade komen. Plantje is inmiddels ongeveer een meter hoog excl pot en hoeft van mij ook niet groter, dus dat wordt stekken denk ik.

Zag laatst iemand die een dun stuk drijfhout/mooi verweerde tak had gebruikt? Mooi, en oneindig veel maat-opties natuurlijk. Ik ga dus binnenkort maar eens naar de bossen met mijn hondjes, kijken of we iets geschikts vinden.
Mijn monstera werd gesteund door een mooie geschilde stok.
Maar hij vind het zo fijn hier in huis dat hij te groot werd voor zijn stok. Nu staat er alsnog een mosstok in de pot. Al ben ik bang dat als hij in dit tempo doorgaat met groeier deze stok volgend jaar ook te kort wordt.
pi_188103642
Trouwens onze intratuin heeft ook dunne groene plastic stokken met groefjes voor het vastzetten. Deze zijn iets dikker en stuk langer dan bambie
pi_188103758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 06:56 schreef Moonboon het volgende:

[..]

Geen tips, wel in exact hetzelfde schuitje. De standaard mosstok die ik bij intratuin zag is echt buitenproportioneel gigantisch, maar rhapi trekt bamboestokjes gewoon omver dus er moet toch een upgrade komen. Plantje is inmiddels ongeveer een meter hoog excl pot en hoeft van mij ook niet groter, dus dat wordt stekken denk ik.

Zag laatst iemand die een dun stuk drijfhout/mooi verweerde tak had gebruikt? Mooi, en oneindig veel maat-opties natuurlijk. Ik ga dus binnenkort maar eens naar de bossen met mijn hondjes, kijken of we iets geschikts vinden.
Dan heb je een hoop stellen straks, leuk! Rhapsels groeien als gekken. Mijne schiet echt blaadjes uit.

Ik heb bij m'n adansonii een mooie tak uit 't bos. Mosstok vond ik te lomp
pi_188104132
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:10 schreef Broccolitaartje het volgende:
Jongens, wat is wijsheid: ik heb een paar weken geleden ergens een kleine rhaphidophora tetrasperma op de kop getikt. Nu groeit ie in deze korte tijd al voorbij het bamboestokje waar die langs staat, en moet ik eens serieus aan de slag met een mosstok.

Nu vraag ik me af hoe jullie dat doen. De meest gangbare maat mosstok, die je in het tuincentrum altijd wel kan kopen is waarschijnlijk verschrikkelijk uit proportie naast het kleine plantje, maar ik wil ook niet nu moeite doen om een kleine mosstok ergens te kopen, en dat ie er als een speer voorbij groeit en ik dan die mosstok eruit moet slopen (arme plant) om een grotere erin te zetten...

Iemand tips?
Ik heb bij hornbach een kokosstok gehaald, waar je de volgende gewoon in/op kan schuiven als hij te kort wordt. https://www.hornbach.nl/s(...)6425354/artikel.html
pi_188152776
Even een dramatisch foto verslag.ik zag opeens dat een van m'n rhapselstrengen tegen de muur slap hing gister.
Tijd voor onderzoek. Toen zag ik dit!!


Oops, te scheutig geweest met water. Gister vond ik het te heet dus net maar los geprutst.
Streng van een meter



Met pijn in m'n hart de schaar gepakt en nu tien stekjes rijker



Ze staan nu in een kas in grind. Duimen!!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')