abonnement Unibet Coolblue
pi_187166896
Of de overheid schakelt maar een stel ZZP ers in?
pi_187166909
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

En wat ik fout vind is dat ze de reiziger de dupe maken van hun arbeidsconflict. Als ze met een protest hun werkgever willen raken geef dan gewoon aan dat de conducteurs een dag lang geen vervoersbewijzen controleren.
Oh, en aangaande dit: dat heeft de rechter in een eerdere zaak verboden, aangezien je niet goederen/diensten van je werknemer gratis mag weggeven.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:48 schreef john2406 het volgende:
Of de overheid schakelt maar een stel ZZP ers in?
Aangezien je geen vervanging mag oproepen als er gestaakt wordt, denk ik ook niet dat er ZZP'ers mogen ingezet worden voor het werk dat blijft liggen.
Somebody that I used to know
  donderdag 30 mei 2019 @ 13:03:07 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187167041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:


En wat ik fout vind is dat ze de reiziger de dupe maken van hun arbeidsconflict. Als ze met een protest hun werkgever willen raken geef dan gewoon aan dat de conducteurs een dag lang geen vervoersbewijzen controleren.
Maar ze willen hun werkgever helemaal niet raken. Daar hebben ze geen conflict mee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187167615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor zover ik begreep staken ze om in hun cao (oftewel dat voor spoorwegpersoneel) de pensioenleeftijd te bevriezen op een bepaalde leeftijd. Aan de ene kant heb ik daar begrip voor en vind ik ook dat conducteurs en machinisten dat verdienen (weet niet voor wie het nog meer bedoeld is).

Aan de andere kant zijn zulke eisen niet meer van deze tijd aangezien ze zoveel extra arbeidsrechten hebben terwijl de meeste mensen al enorm blij zouden zijn met een vast contract zonder enige extra's. Waaronder veel hoger opgeleide mensen dan conducteurs.

En wat ik fout vind is dat ze de reiziger de dupe maken van hun arbeidsconflict. Als ze met een protest hun werkgever willen raken geef dan gewoon aan dat de conducteurs een dag lang geen vervoersbewijzen controleren.
Het gaat niet om de cao. Er is geen conflict met de werkgever, maar een conflict met de overheid omdar er nog steeds geen pensioen akkoord op tafel ligt.

Het gaat dus niet alleen om NS maar om meer sectoren. Die hebben ook gestaakt een dag later.

Nu is het allemaal zeer persoonlijk en voordat ik alle collega's over mij heen krijg is die 66 voor mij niet het punt, maar de boete die een werkgever krijgt als hij met jou iets wil afspreken mbt een regeling. En dat is waar ik voor gestaak heb. Maar om niet ik herhaling te treden heb ik daar mijn uitleg al over gegeven. Ik ga dat betoog niet nogmaals hier opschrijven.
pi_187168229
Goed, het is me duidelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189956319
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hij wordt een Fok!-beroemdheid :D Wie attendeert hem even op dit topic? (inclusief de afbrandingen :@ )
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hee, daar hebben we Alexander weer!
Ik dacht al dat ik vandaag een bekend profiel voorbij zag komen in mn Google News feed.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)-verdienen~a7f24a99/

Het is Alexander!


blijkbaar een populaire gast bij AD:
https://www.ad.nl/economi(...)ijf-potjes~a76ece36/
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')