abonnement Unibet Coolblue
pi_187196520
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me logisch: eens de beslissing genomen kan je daar niet op terugkomen, want als je die optie openlaat hebben de EU en de remainers er alle belang bij om de onderhandelingen te saboteren. Zij moeten ervan overtuigd zijn dat de Brexit sowieso doorgaat, ook als de gevolgen voor GB rampzalig zullen zijn.

Een beetje vergelijkbaar met Mutually Assured Destruction, dat werkt enkel als de tegenpartij gelooft dat jij bereid bent "zelfmoord te plegen".
Ja, dat volg ik wel. Maar ik bedoel die mensen die echt fel voorstander van referenda zijn. Waarom zijn die zo fel tegen een evaluatiereferendum?
pi_187196833
Lol, David Cameron wordt adviseur voor een AI bedrijf (artificiële intelligentie).
https://www.theguardian.c(...)al-intelligence-firm
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_187196953
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat volg ik wel. Maar ik bedoel die mensen die echt fel voorstander van referenda zijn. Waarom zijn die zo fel tegen een evaluatiereferendum?
Omdat een referendum over een referendum uitslag nergens opslaat als de uitslag niet bevalt. Dan kun je ook opnieuw blijven stemmen als de grootste partij van een verkiezingsuitslag niet bevalt. Referenda en verkiezingen zolang er niet gesjoemeld is met stemmen zul je het met de uitslag moeten doen.
Want wat zou je doen als de uitslag van het evaluatiereferendum niet bevalt een evaluatiereferendum van het evaluatierefendum.
Wat de Brexit betreft de puinzooi waar ze nu inzitten is de schuld van de politieke partijen. Ze hadden makkelijk wel of niet akkoord kunnen gaan met de deal die de EU geboden heeft.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_187197058
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Omdat een referendum over een referendum uitslag nergens opslaat als de uitslag niet bevalt. Dan kun je ook opnieuw blijven stemmen als de grootste partij van een verkiezingsuitslag niet bevalt. Referenda en verkiezingen zolang er niet gesjoemeld is met stemmen zul je het met de uitslag moeten doen.
Want wat zou je doen als de uitslag van het evaluatiereferendum niet bevalt een evaluatiereferendum van het evaluatierefendum.
Wat de Brexit betreft de puinzooi waar ze nu inzitten is de schuld van de politieke partijen. Ze hadden makkelijk wel of niet akkoord kunnen gaan met de deal die de EU geboden heeft.
Het is toch ook zo dat je iedere 2,3,4,5 jaar (afhankelijk van het land) weer opnieuw naar de stembus gaat? Een verkiezingsuitslag betekent toch niet dat tot in lengte der dagen de verhoudingen in die uitslag vaststaan? Zouden mensen in een democratie niet ook de mogelijkheid moeten kunnen hebben om te uiten dat ze van mening zijn veranderd?
pi_187197162
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Omdat een referendum over een referendum uitslag nergens opslaat als de uitslag niet bevalt. Dan kun je ook opnieuw blijven stemmen als de grootste partij van een verkiezingsuitslag niet bevalt. Referenda en verkiezingen zolang er niet gesjoemeld is met stemmen zul je het met de uitslag moeten doen.
Want wat zou je doen als de uitslag van het evaluatiereferendum niet bevalt een evaluatiereferendum van het evaluatierefendum.
Wat de Brexit betreft de puinzooi waar ze nu inzitten is de schuld van de politieke partijen. Ze hadden makkelijk wel of niet akkoord kunnen gaan met de deal die de EU geboden heeft.
Het gaat niet om een tweede poging om een meerderheid tegen uittreding te krijgen, maar om een vervolgvraag. Bij dat eerste referendum had vrijwel niemand enig idee wat er op het spel stond. Nu zijn we een kleine drie jaar verder, er is heel veel onderhandeld en er zijn eigenlijk drie opties: geen deal, de deal die er nu ligt, of toch maar blijven.

Die laatste is eigenlijk geen serieuze optie, maar het zou niet zuiver zijn om die mogelijkheid weg te laten, want stel nou dat er nu een meerderheid voor blijven is, dan kun je die natuurlijk niet negeren als je er constant op hamert dat er toch vooral naar de bevolking geluisterd moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2019 11:25:59 ]
  zaterdag 1 juni 2019 @ 11:25:38 #206
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187197169
In feite was dat referendum van 2016 al de tweede stemming. In 1975 hadden ze al voor gestemd voor EU lidmaatschap. Ik vind dat die Britten gewoon een best of 3 sets moeten organiseren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 1 juni 2019 @ 11:41:43 #207
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_187197347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die laatste is eigenlijk geen serieuze optie, maar het zou niet zuiver zijn om die mogelijkheid weg te laten, want stel nou dat er nu een meerderheid voor blijven is, dan kun je die natuurlijk niet negeren als je er constant op hamert dat er toch vooral naar de bevolking geluisterd moet worden.
Dat de brexiters willen luisteren naar "de wil van het volk" is natuurlijk alleen maar een retorische truc. Ze zijn fan van het referendum omdat daar de uitslag uitkwam die ze willen horen, maar ze zijn geen fan van referenda in het algemeen. Daarom zijn ze ook tegen een 2e referendum, want misschien valt de uitslag dan tegen.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 12:20:09 #208
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_187197731
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat de brexiters willen luisteren naar "de wil van het volk" is natuurlijk alleen maar een retorische truc. Ze zijn fan van het referendum omdat daar de uitslag uitkwam die ze willen horen, maar ze zijn geen fan van referenda in het algemeen. Daarom zijn ze ook tegen een 2e referendum, want misschien valt de uitslag dan tegen.
Sowieso is 52/48 % redelijk close. Er is een reden dat je voor grondwetswijzigingen hier een tweederde-meerderheid moet hebben, en dat tweemaal met een tussentijdse TK-verkiezing. Uit de EU stappen voelt persoonlijk aan als een grondswetwijziging, gezien de impact. Maargoed dit is vrij subjectief en de VK is NL natuurlijk niet.

Wat betreft het 2e Brexit referendum: in eerste instantie was ik tegen, want het parlement moet het zelf oplossen. Maarja als het Britse parlement overal steeds op tegen is, zelfs op alternatieve voorstellen...

Een zekere politicus met een emmer op zijn kop heeft in ieder geval gelijk gekregen: "It will be a shitshow."
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 12:23:24 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187197777
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me logisch: eens de beslissing genomen kan je daar niet op terugkomen, want als je die optie openlaat hebben de EU en de remainers er alle belang bij om de onderhandelingen te saboteren. Zij moeten ervan overtuigd zijn dat de Brexit sowieso doorgaat, ook als de gevolgen voor GB rampzalig zullen zijn.

Een beetje vergelijkbaar met Mutually Assured Destruction, dat werkt enkel als de tegenpartij gelooft dat jij bereid bent "zelfmoord te plegen".
Hoe werkt dat precies, onderhandelingen saboteren als je zelf de leiding hebt als Leaver?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187197864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies, onderhandelingen saboteren als je zelf de leiding hebt als Leaver?
Ik zei dat de EU en de remainers daar belang bij zouden hebben, bij onderhandelingen zijn minstens twee partijen betrokken.
Ik beweer trouwens niet dat de EU de onderhandelingen saboteerde (als iemand het deed, dan eerder de Britten, in de hoop meer toegevingen af te dwingen), ik zeg dat het logisch zou zijn indien men een tweede referendum verwachtte.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 12:35:39 #211
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187197913
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zei dat de EU en de remainers daar belang bij zouden hebben, bij onderhandelingen zijn minstens twee partijen betrokken.
Ik beweer trouwens niet dat de EU de onderhandelingen saboteerde (als iemand het deed, dan eerder de Britten, in de hoop meer toegevingen af te dwingen), ik zeg dat het logisch zou zijn indien men een tweede referendum verwachtte.
Ik vind het een vreemde redenering, persoonlijk, omdat het uitgaat van het idee dat de andere partij bij voorbaat niet integer is terwijl je wel wil onderhandelen met die partij.

Het is hetzelfde verhaal als de redenatie dat men No Deal op tafel moest houden om de EU te dwingen het VK een (betere) deal te geven, dat werkte ook voor geen meter omdat de EU op geen enkel punt afweek van zijn basis principes.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187198553
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind het een vreemde redenering, persoonlijk, omdat het uitgaat van het idee dat de andere partij bij voorbaat niet integer is terwijl je wel wil onderhandelen met die partij.

Het is hetzelfde verhaal als de redenatie dat men No Deal op tafel moest houden om de EU te dwingen het VK een (betere) deal te geven, dat werkte ook voor geen meter omdat de EU op geen enkel punt afweek van zijn basis principes.
Dat was min of meer m'n punt: ze hielden allebei vast aan standpunten die tot een voor beiden zeer nadelig resultaat konden leiden, uit noodzaak.
Beide partijen hielden de no-deal optie op tafel, het VK expliciet (omdat zij de uiteindelijke beslissing moeten nemen), de EU impliciet, door aan te geven dat ze geen toegevingen zullen doen om het te vermijden.
Ze moesten dat doen, wie een no-deal brexit uitsluit geeft zich gewonnen: dan kan de andere partij eender welke eisen stellen, want op de laatste dag moet men kiezen tussen die eisen aanvaarden of een no-deal brexit...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 juni 2019 @ 14:45:05 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187199831
De no-deal zit per definitie bij de opties. Kan niet anders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187201298
Stukje over het gebrek aan prestaties in de politieke loopbaan van Johnson:
https://buff.ly/2EJRL6g
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 16:58:12 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187201771
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat was min of meer m'n punt: ze hielden allebei vast aan standpunten die tot een voor beiden zeer nadelig resultaat konden leiden, uit noodzaak.
Beide partijen hielden de no-deal optie op tafel, het VK expliciet (omdat zij de uiteindelijke beslissing moeten nemen), de EU impliciet, door aan te geven dat ze geen toegevingen zullen doen om het te vermijden.
Ze moesten dat doen, wie een no-deal brexit uitsluit geeft zich gewonnen: dan kan de andere partij eender welke eisen stellen, want op de laatste dag moet men kiezen tussen die eisen aanvaarden of een no-deal brexit...
Maar in de praktijk bleek dus dat er niets aan de positie van de EU of van het VK wijzigde nadat men No Deal had laten vallen als optie dus de hele insteek was nergens op gebaseerd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187202330
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar in de praktijk bleek dus dat er niets aan de positie van de EU of van het VK wijzigde nadat men No Deal had laten vallen als optie dus de hele insteek was nergens op gebaseerd.
Logisch, het normale verloop van onderhandelingen is beginnen met hoge eisen, en gaandeweg toegevingen doen tot men een akkoord bereikt. Extra eisen gaan stellen is weinig geloofwaardig als je reeds had aangegeven dat je met minder genoegen zou nemen. Dat gebeurt enkel wanneer de onderhandelaars hun mandaat overschrijden en teruggefloten worden (door de regering of het parlement, in het geval van het VK).
Al kan je het ook verwachten wanneer je met bvb Noord Korea of de Trump administratie onderhandelt...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 17:30:22 #217
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187202479
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Logisch, het normale verloop van onderhandelingen is beginnen met hoge eisen, en gaandeweg toegevingen doen tot men een akkoord bereikt. Extra eisen gaan stellen is weinig geloofwaardig als je reeds had aangegeven dat je met minder genoegen zou nemen. Dat gebeurt enkel wanneer de onderhandelaars hun mandaat overschrijden en teruggefloten worden (door de regering of het parlement, in het geval van het VK).
Al kan je het ook verwachten wanneer je met bvb Noord Korea of de Trump administratie onderhandelt...
Maar die tactiek heeft vanaf het eerste moment niet gewerkt.

En zoals je zag met de EU vs de VS werkt het daar ook niet, de EU kan met gelijke munt terugbetalen en doet dat ook.

Sowieso, bij een onderhandeling tussen bedrijven kun je zeggen "Sorry, dit gaat niet werken, we gaan terug naar de status quo" of we zoeken een andere leverancier. Geen van beide een optie voor het VK
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 2 juni 2019 @ 10:47:52 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187216643
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 juni 2019 @ 10:54:28 #219
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_187216728
Vooral doen. Uit de onderhandelingen met de EU stappen en vervolgens een handelsverdrag sluiten met de VS. Ik wens ze veel succes, daar in Londen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187216834
quote:
Dat is toch in zijn voordeel. Kan hij de Britten meteen als slaven inzetten. Slim van Trump.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 11:11:02 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187216962
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral doen. Uit de onderhandelingen met de EU stappen en vervolgens een handelsverdrag sluiten met de VS. Ik wens ze veel succes, daar in Londen.
Alleen het Congress heeft al een motie aangenomen dat een handelsakkoord met het VK niet word geratificeerd zonder de backstop oid.

Buiten het feit dat wat Trump zegt zoals gewoonlijk weer van het niivo dom en lachwekkend is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 2 juni 2019 @ 11:15:58 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187217037
Wat aardig van Trump om af en toe een afgekloven bot toe te werpen
  Overall beste user 2022 zondag 2 juni 2019 @ 11:33:45 #223
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187217291
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral doen. Uit de onderhandelingen met de EU stappen en vervolgens een handelsverdrag sluiten met de VS. Ik wens ze veel succes, daar in Londen.
Welke onderhandelingen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 11:44:52 #224
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187217441
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welke onderhandelingen?
Dezelfde spagaat waarin de Brexit Party zit, die stellen No Deal te willen en tegelijkertijd eisen ze een zetel in de onderhandelingen.

En de wappies slikken het allemaal
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187218232
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen het Congress heeft al een motie aangenomen dat een handelsakkoord met het VK niet word geratificeerd zonder de backstop oid.

Buiten het feit dat wat Trump zegt zoals gewoonlijk weer van het niivo dom en lachwekkend is.
Nee, niet zonder de backstop. Als er een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland is. Komt in feite wel redelijk op hetzelfde neer, want volgens mij zijn de andere manieren om een harde grens te voorkomen allemaal manieren waardoor je zo dicht bij de EU blijft dat je niet zelf handelsakkoorden kunt afsluiten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 14:27:55 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187220263
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, niet zonder de backstop. Als er een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland is. Komt in feite wel redelijk op hetzelfde neer, want volgens mij zijn de andere manieren om een harde grens te voorkomen allemaal manieren waardoor je zo dicht bij de EU blijft dat je niet zelf handelsakkoorden kunt afsluiten.
Daar komt het wel op neer, ja. Tenzij je het GFA in de prullebak gooit maar dan loop je tegen hetzelfde probleem op namelijk dat de EU en de VS dat niet gaan accepteren.

Maar ja, toegeven dat een voormalige kolonie je zo bij de ballen heeft is onverteerbaar voor de Brexiteers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 2 juni 2019 @ 14:39:43 #227
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_187220481
De Trump tactiek is wel een garantie voor minimaal 3 topics per week vol ;)

-Farage laten onderhandelen
-Niks betalen
-En als de EU niet akkoord gaat uit de onderhandelingen weglopen

Dat die tactiek alleen werkt vanuit een machtspositie is maar een detail ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 2 juni 2019 @ 16:21:27 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187222264
Trump kan wel roepen dan de Britten moeten weglopen als ze niet krijgen wat ze willen, maar dan zullen de Britten eerst eens een meerderheid in het parlement moeten hebben over wat ze nu eigenlijk precies willen. Als ze die hadden gehad waren we al klaar geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 juni 2019 @ 16:23:40 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187222303
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral doen. Uit de onderhandelingen met de EU stappen en vervolgens een handelsverdrag sluiten met de VS. Ik wens ze veel succes, daar in Londen.
Trump: Boris, knul, gewoon onderaan tekenen, verpes je oogies nou maar niet op die kleine lettertjes, en die details, die vul,ik later wel in, heus. Je hep hier eg een uitstekende deal, de beste deal ever.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 juni 2019 @ 17:51:43 #230
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187223874
Jezus wordt hier nu ook al over Trump gejankt. :')

Hier iets voor jullie om echt van te huilen: Farage zou nationale verkiezingen flink winnen.

Met steun van de Tories zou hij een meerderheidsregering kunnen vormen, ondanks de percentages...

https://www.telegraaf.nl/(...)-britse-tweede-kamer
  Overall beste user 2022 zondag 2 juni 2019 @ 18:00:48 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187224014
Trump gaat op staatsbezoek, beledigt een prinses en zegt dat de Britten hun rekeningen niet moeten betalen.

Duh dat hij ter sprake komt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 juni 2019 @ 18:52:54 #232
34027 devlinmr
Trolivier
pi_187224822
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Jezus wordt hier nu ook al over Trump gejankt. :')

Hier iets voor jullie om echt van te huilen: Farage zou nationale verkiezingen flink winnen.

Met steun van de Tories zou hij een meerderheidsregering kunnen vormen, ondanks de percentages...

https://www.telegraaf.nl/(...)-britse-tweede-kamer
Waarom zouden wij daarom moeten huilen ?

Verder is het maar net welke poll je neemt

https://www.businessinsid(...)farage-wordt-tweede/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 2 juni 2019 @ 18:59:10 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187224910
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Jezus wordt hier nu ook al over Trump gejankt. :')

Hier iets voor jullie om echt van te huilen: Farage zou nationale verkiezingen flink winnen.

Met steun van de Tories zou hij een meerderheidsregering kunnen vormen, ondanks de percentages...

https://www.telegraaf.nl/(...)-britse-tweede-kamer
_O-
Farage gaat bij een parlementsverkiezing geen deuk in een pakje boter schoppen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 juni 2019 @ 19:05:32 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_187225014
Laat die Britten eerst maar een nieuwe premier installeren en iets regelen voordat het brexit-uitstel eind oktober afloopt. Van verkiezingen lijkt op dit moment geen sprake te zijn.
  zondag 2 juni 2019 @ 19:14:56 #235
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187225211
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:05 schreef Tijn het volgende:
Laat die Britten eerst maar een nieuwe premier installeren en iets regelen voordat het brexit-uitstel eind oktober afloopt. Van verkiezingen lijkt op dit moment geen sprake te zijn.
Idd. Ze hebben daar nog een paar maanden om een succes te maken waar ze al bijna drie jaar falen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:04:22 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226179
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd. Ze hebben daar nog een paar maanden om een succes te maken waar ze al bijna drie jaar falen.
En waar nul beweging in zit en denk maar niet dat de Conservatieven zich als een man achter een nieuwe leider gaan scharen, wie dat ook word.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 2 juni 2019 @ 20:10:27 #237
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_187226253
Conservatieve media berichten enthousiast dat Trump staat te popelen om de beste 'trade deal' in de geschiedenis te sluiten met het VK.

Arme, naïeve Brexiteers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 2 juni 2019 @ 20:31:08 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_187226647
En uiteraard moeten de Amerikanen ze mogen helpen met het privatiseren van de NHS na de Brexit. Er is natuurlijk geen beter en goedkoper systeem als het liberale Amerikaanse.
https://www.theguardian.c(...)mbassador-to-uk-says
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:37:51 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226801
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
Conservatieve media berichten enthousiast dat Trump staat te popelen om de beste 'trade deal' in de geschiedenis te sluiten met het VK.

Arme, naïeve Brexiteers.
Ja, mits de NHS opengesteld word, laat dat nou toevallig een programma punt of zoiets van de Brexit partij zijn...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 2 juni 2019 @ 20:56:53 #240
34027 devlinmr
Trolivier
pi_187227128
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, mits de NHS opengesteld word, laat dat nou toevallig een programma punt of zoiets van de Brexit partij zijn...
Laat Farage daar nou stiekem een voorstander van zijn. Brexit party is nou eenmaal gewoon Farage
https://www.theguardian.c(...)hs-private-companies
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 2 juni 2019 @ 21:00:51 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187227187
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Laat Farage daar nou stiekem een voorstander van zijn. Brexit party is nou eenmaal gewoon Farage
https://www.theguardian.c(...)hs-private-companies
Maar Farage heeft NIETS te zeggen over de Brexit. Hij zit niet in het House of Commons. En hij kan ook niet tot premier verkozen worden nu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 22:19:13 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187229034
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Laat Farage daar nou stiekem een voorstander van zijn. Brexit party is nou eenmaal gewoon Farage
https://www.theguardian.c(...)hs-private-companies
Dat was mijn punt dus. Farage heeft banden met Bannon, Bannon met Trump enz.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 22:20:45 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187229070
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar Farage heeft NIETS te zeggen over de Brexit. Hij zit niet in het House of Commons. En hij kan ook niet tot premier verkozen worden nu.
Klopt. Peilingen geven echter zijn partij een kans om de grootste partij te worden bij de volgende verkiezingen maar tot die tijd staat hij compleet buitenspel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187229625
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar Farage heeft NIETS te zeggen over de Brexit. Hij zit niet in het House of Commons. En hij kan ook niet tot premier verkozen worden nu.
Grappig hè, dat er zelfs buiten GB mensen in zijn woorden trappen en dat er zelfs hier mensen denken dat Farage wat kan betekenen voor de brexit. Ik vind dat wel een interessant fenomeen. Dat zo'n schreeuwer die dingen roept die hij in zijn functie helemaal niet waar kan maken, zowel in binnen- als buitenland supporters krijgt.

Het wordt natuurlijk minder grappig mocht hij echt zo veel zetels krijgen, maar ik geloof nooit dat er verkiezingen komen op het moment dat hij zo hoog staat. Dus zal hij nooit invloed krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 2 juni 2019 @ 23:03:58 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187230055
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Grappig hè, dat er zelfs buiten GB mensen in zijn woorden trappen en dat er zelfs hier mensen denken dat Farage wat kan betekenen voor de brexit. Ik vind dat wel een interessant fenomeen. Dat zo'n schreeuwer die dingen roept die hij in zijn functie helemaal niet waar kan maken, zowel in binnen- als buitenland supporters krijgt.

Het wordt natuurlijk minder grappig mocht hij echt zo veel zetels krijgen, maar ik geloof nooit dat er verkiezingen komen op het moment dat hij zo hoog staat. Dus zal hij nooit invloed krijgen.
Niet grappig. Treurig. Hun manier van denken dan. Vind ik.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 3 juni 2019 @ 00:30:16 #246
34027 devlinmr
Trolivier
pi_187231327
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar Farage heeft NIETS te zeggen over de Brexit. Hij zit niet in het House of Commons. En hij kan ook niet tot premier verkozen worden nu.
Ik weet. Ik wijs er alleen maar op wat een leugenaar het is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 02:01:13 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187231900
Overigens heeft Johnson zijn steun uitgesproken voor het accepteren van alle eisen van de VS voor een handelsovereenkomst inclusief "openstellen" van de NHS.

Heerlijk toch die soevereiniteit. Benen wijd en "think of England"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 3 juni 2019 @ 06:13:03 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187232679
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 02:01 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens heeft Johnson zijn steun uitgesproken voor het accepteren van alle eisen van de VS voor een handelsovereenkomst inclusief "openstellen" van de NHS.

Heerlijk toch die soevereiniteit. Benen wijd en "think of England"
En gechloreerde kip.
8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 3 juni 2019 @ 08:27:24 #249
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187233271
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 02:01 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens heeft Johnson zijn steun uitgesproken voor het accepteren van alle eisen van de VS voor een handelsovereenkomst inclusief "openstellen" van de NHS.

Heerlijk toch die soevereiniteit. Benen wijd en "think of England"
Taking back control, baby.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 3 juni 2019 @ 08:39:39 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187233323
En zo'n deal uitonderhandelen gaat deze termijn van de POTUS niet meer lukken. Dus ook nog een risico dat Trump volgend jaar weggaat en ze het met een opvolger mogen doen.
pi_187233694
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 02:01 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens heeft Johnson zijn steun uitgesproken voor het accepteren van alle eisen van de VS voor een handelsovereenkomst inclusief "openstellen" van de NHS.

Heerlijk toch die soevereiniteit. Benen wijd en "think of England"
Is wel karma voor al die fossielen die afhankelijk zijn van de NHS en voor de Brexit hebben gestemd. Net als die gepensioneerden Britten in Spanje die voor de Brexit hebben gestemd en niet blij zijn met de negatieve consequenties die het voor hen blijkt te hebben.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 10:40:40 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187234482
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 09:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is wel karma voor al die fossielen die afhankelijk zijn van de NHS en voor de Brexit hebben gestemd. Net als die gepensioneerden Britten in Spanje die voor de Brexit hebben gestemd en niet blij zijn met de negatieve consequenties die het voor hen blijkt te hebben.
Jawel maar voor hun is het tijdelijk, ze zijn al aan het einde van hun leven, de erfenis is voor de werkenden en de jongeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187234934
Zoals de erfenis van de immense schuldenberg in eu landen voor de kinderen van de eu zullen zijn
pi_187235268
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef riazop het volgende:
Zoals de erfenis van de immense schuldenberg in eu landen voor de kinderen van de eu zullen zijn
Welke schuldenberg? Nederlandse staatsschuld is de laatste jaren flink gedaald.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187235376
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke schuldenberg? Nederlandse staatsschuld is de laatste jaren flink gedaald.
Ga maar eens in Z-Europa kijken

Mogen de Hollanders aan meebetalen
  maandag 3 juni 2019 @ 12:14:05 #256
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_187235600
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 09:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is wel karma voor al die fossielen die afhankelijk zijn van de NHS en voor de Brexit hebben gestemd. Net als die gepensioneerden Britten in Spanje die voor de Brexit hebben gestemd en niet blij zijn met de negatieve consequenties die het voor hen blijkt te hebben.
Naja, het zal mij niet verbazen of de EU zal hier later vast weer de schuld voor krijgen. Of in ieder geval iets soortgelijks.

Ben ik de grootste fan van de EU? Nee, niet bepaald. Genoeg corruptie daar bijvoorbeeld. Het valt mij alleen erg op dat bij veel (nationale) problemen van landen snel naar de EU gewezen wordt. Logisch ook: waarom zou je als regering de schuld op je nemen i.p.v. naar iemand anders te wijzen? Jouw schuld naar een ander schuiven is veel makkelijker en beter voor jouw reputatie.

- Hogere werkloosheid? EU.
- Backstop? EU.
- Britse parlement die nergens mee eens wordt? EU.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 13:38:27 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187237107
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef riazop het volgende:
Zoals de erfenis van de immense schuldenberg in eu landen voor de kinderen van de eu zullen zijn
Het VK zit aan 2.2 triljoen schuld, lieverd. Hun QE is groter geweest dan die van de ECB.
De BoE heeft 170 miljard uitgegeven na het referendum om het pond te stabiliseren.

Feiten, leer ze eens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187238323
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het VK zit aan 2.2 triljoen schuld, lieverd.
en jij denkt serieus dat ze de schuld van de Grieken en italianen erbij willen nemen?
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 14:47:56 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187238375
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:44 schreef riazop het volgende:

[..]

en jij denkt serieus dat ze de schuld van de Grieken en italianen erbij willen nemen?
Wat lul je nou weer dom? Het VK zit niet in de Euro of de ECB,

En je gaat weer even lekker voorbij aan het punt, het land met de snelst groeiende schuld in de EU is het VK.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 3 juni 2019 @ 17:16:57 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187240728
Hier ook te lezen hoe de UK in een onmogelijke positie komt om de handelsbelangen met de VS, de EU en China te kunnen onderhouden
https://www.trouw.nl/home(...)zoek-ooit-~aef275d0/

Maar topidee hoor die Brexit. Duizend bloemen gaan bloeien!
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 17:45:40 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187241265
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 17:16 schreef Hexagon het volgende:
Hier ook te lezen hoe de UK in een onmogelijke positie komt om de handelsbelangen met de VS, de EU en China te kunnen onderhouden
https://www.trouw.nl/home(...)zoek-ooit-~aef275d0/

Maar topidee hoor die Brexit. Duizend bloemen gaan bloeien!
Ze worden fijngemalen tussen hamer en aambeeld in hun eentje, de enige vraag is hoe fijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 3 juni 2019 @ 18:36:14 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187242095
quote:
No-deal Brexit would be economic lunacy, say UK manufacturers

Britain’s biggest manufacturing organisation has described the prospect of the UK leaving the EU without a deal as “economic lunacy” amid a slump in business investment intentions.

Multiple candidates to replace Theresa May as Conservative party leader and prime minister have said they would push for Brexit on 31 October, whether or not a deal has been agreed – against the warnings of every major business lobby group.

The candidates in favour of leaving with or without a deal include the bookmakers’ favourite, Boris Johnson, and Andrea Leadsom, Dominic Raab and Sajid Javid.

A survey of 344 Make UK members found that a balance of only 6% of manufacturers had increased investment in the second quarter of the year, the lowest level since the final quarter of 2016, in the aftermath of the EU referendum in June.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 3 juni 2019 @ 21:11:59 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187245604
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187245702
quote:
Beelden van voor de verkiezing van Trump. Dat weet je?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 3 juni 2019 @ 21:37:15 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187246183
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beelden van voor de verkiezing van Trump. Dat weet je?
What difference does it make? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187246375
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

What difference does it make? :)
Dat ligt er een beetje aan. Juich je Boris toe vanwege zijn uitspraken in dat fragment?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 3 juni 2019 @ 22:04:07 #267
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187246786
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan. Juich je Boris toe vanwege zijn uitspraken in dat fragment?
Ik gebruik die kleine gele plaatjes wel eens niet-correct. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187246828
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 02:01 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens heeft Johnson zijn steun uitgesproken voor het accepteren van alle eisen van de VS voor een handelsovereenkomst inclusief "openstellen" van de NHS.

Heerlijk toch die soevereiniteit. Benen wijd en "think of England"
Dat zou wel een fantastische uitkomst zijn :)
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 22:10:45 #269
236264 crew  capricia
pi_187246925
https://amp.businessinsid(...)ion-recession-2019-4

Dit wens je je land toch niet toe?
quote:
Brexit has cost the UK economy £66 billion ($86 billion) so far, according to S&P Global Ratings.

Brexit triggered a decline of the pound, an increase in inflation, the erosion of household spending power, a decline in house prices, and weak exports, S&P says.

The United Kingdom is now teetering at the brink of a new recession: Economic data published last week show UK GDP growth may have slipped to 0%.
Definitely not CIA
  maandag 3 juni 2019 @ 22:14:08 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_187246991
En dat is allemaal nog voor het afbreken van de handelsverdragen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 juni 2019 @ 22:16:06 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_187247033
quote:
Led by Donkeys _O_ wat een helden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 22:26:07 #272
236264 crew  capricia
pi_187247311
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Led by Donkeys _O_ wat een helden.
Hoe trigger je Trump?
Definitely not CIA
  maandag 3 juni 2019 @ 22:30:49 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187247418
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:10 schreef capricia het volgende:
https://amp.businessinsid(...)ion-recession-2019-4

Dit wens je je land toch niet toe?
[..]

Eigenlijk zou iedere andere uitkomst dan het intrekken van de Brexit volkomen absurd zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 22:35:41 #274
236264 crew  capricia
pi_187247508
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou iedere andere uitkomst dan het intrekken van de Brexit volkomen absurd zijn.
Ik ben zo blij dat wij het consensusmodel hebben.
Dat zoiets absurds hier niet in gang gezet zal gaan worden als 52/48 dit stemt in een raadgevend referendum.
Compleet van de pot gerukt.
Definitely not CIA
  maandag 3 juni 2019 @ 22:40:50 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187247603
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat wij het consensusmodel hebben.
Dat zoiets absurds hier niet in gang gezet zal gaan worden als 52/48 dit stemt in een raadgevend referendum.
Compleet van de pot gerukt.

Aangezien het niet-bindend was, was de regering helemaal niet verplicht om de uitslag om te zetten in beleid. In theorie is het in ieder systeem mogelijk dat de uitslag van een poll van Maurice de Hond leidt tot wetgeving.

Dat hele Brexit-circus is het resultaat van politiek opportunisme. Een aantal mensen op een rij die gegokt en verloren hebben. Gegokt met het welzijn van een natie en een bevolking, wel te verstaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_187247649
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
Een aantal mensen op een rij die gegokt en verloren hebben.
Jij denkt dat die mensen verloren hebben?
  maandag 3 juni 2019 @ 22:43:49 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187247670
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:43 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Jij denkt dat die mensen verloren hebben?
Als in dat ze niet het resultaat kregen dat ze verwachtten? Ja. Behalve Farage misschien. Die was uit op chaos, en dat heeft ie gekregen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 juni 2019 @ 22:54:18 #278
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_187247906
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als in dat ze niet het resultaat kregen dat ze verwachtten? Ja. Behalve Farage misschien. Die was uit op chaos, en dat heeft ie gekregen.
Chaos is een ladder, voor Farage dan.
pi_187247997
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:54 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Chaos is een ladder, voor Farage dan.
En chaos is een millionaire maker voor de upper middle en lower upper class.
Ierse trustfund genot.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 22:59:48 ]
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 23:20:00 #280
236264 crew  capricia
pi_187248414
Ik denk dat uiteindelijk de EU het VK uit haar lijden gaat verlossen.
Duitsland of Frankrijk zal de vraag voor een volgende extensie door middel van een veto blokkeren en die alleen toestaan als er een nieuw referendum gehouden gaat worden.
Zoiets.
Definitely not CIA
  maandag 3 juni 2019 @ 23:46:20 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187248990
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou iedere andere uitkomst dan het intrekken van de Brexit volkomen absurd zijn.
Is ook gewoon wegens een totaal gebrek aan leiderschap. Wanneer een figuur het lef zou hebben om te zeggen "Mensen, de Brexit is echt een enorme fout. We dreigen eraan ten onder te gaan. Ik zie het als mijn roeping ons land voor dit onheil te behoeden". Dan zou hij volgens mij de populairste man van het land zijn.

Dat deed Sarkozy ooit wel heel sterk. Die zei gewoon als kandidaat "Mensen, als je mij tot president verkiest veeg ik mijn reet af met dat grondwetreferendum". Niemand die er naderhand nog moeilijk over deed.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 07:31:35 #282
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187251252
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou iedere andere uitkomst dan het intrekken van de Brexit volkomen absurd zijn.
Ik vind het nogal absurd dat jij dat absurd vindt. Op zijn minst moet je je twijfels hebben. Of bedoel je met absurd dat jet het idee absurd vindt maar de kans niet?
pi_187251255
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:10 schreef capricia het volgende:
https://amp.businessinsid(...)ion-recession-2019-4

Dit wens je je land toch niet toe?
[..]

Ja maar Brexit means brexit !!@!!!1 Soevereiniteit en vrijheid van de ongekozen eurocraten!
  dinsdag 4 juni 2019 @ 08:41:06 #284
141482 Q.
JurassiQ
pi_187251794
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 07:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ja maar Brexit means brexit !!@!!!1 Soevereiniteit en vrijheid van de ongekozen eurocraten!
Gelukkig gaat het good old UNITED STATES OF FREEDOM de UK helpen met geweldige deals waarbij ze alles waar ze zo van houden kunnen houden. O+ Want zo is Trump, die geeft graag zonder iets terug te willen krijgen. En de UK is zo groot dat ze dat gewoon kunnen eisen. Rule Britannia! *O* The Greatest Empire Ever! *O* Much Greater Than EU! *O*
For great justice!
pi_187251961
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aangezien het niet-bindend was, was de regering helemaal niet verplicht om de uitslag om te zetten in beleid. In theorie is het in ieder systeem mogelijk dat de uitslag van een poll van Maurice de Hond leidt tot wetgeving.

Dat hele Brexit-circus is het resultaat van politiek opportunisme. Een aantal mensen op een rij die gegokt en verloren hebben. Gegokt met het welzijn van een natie en een bevolking, wel te verstaan.
Klopt. En de uitslag van het referendum was juist een grote kans voor de UK: ze hadden met deze uitslag in de hand naar de EU moeten gaan en moeten vragen wat men aan de zorgen van de Britten kon doen, om te voorkomen dat ze er uit moesten stappen. 100% zeker dat ze nog wel wat concessies hadden binnen kunnen halen, of puur voor de Britten, of voor de hele EU geldend. Zeker omdat het eurosceptische deel van de bevolking op dat moment in de hele EU aan het groeien was (die hebben nu hun momentum al weer gehad).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 juni 2019 @ 09:40:39 #286
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187252370
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe trigger je Trump?
[ afbeelding ]
geen Trump fan maar dit is voor een Amerikaan totaal niet relevant. Die denken vaak al niet buiten de eigen landsgrenzen laat staan dat ze iets geven om populariteitscijfers van hun president in andere landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 10:13:59 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187252649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. En de uitslag van het referendum was juist een grote kans voor de UK: ze hadden met deze uitslag in de hand naar de EU moeten gaan en moeten vragen wat men aan de zorgen van de Britten kon doen, om te voorkomen dat ze er uit moesten stappen. 100% zeker dat ze nog wel wat concessies hadden binnen kunnen halen, of puur voor de Britten, of voor de hele EU geldend. Zeker omdat het eurosceptische deel van de bevolking op dat moment in de hele EU aan het groeien was (die hebben nu hun momentum al weer gehad).
Behalve dan dat de EU net het VK concessies had gegeven maar zoals gewoonlijk bij het VK was het weer niet genoeg.

Buiten alle opt outs, rebates en special deals kreeg het VK nog eens 7 concessies die geen enkel ander EU lid had, in hoeverre moet je dan nog een keer aan het VK tegemoet komen op het moment dat ze niet eens gebruik maken van de opties die de EU bied om zaken als migratie aan te pakken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:46:26 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187253033
De UK gedraagt zich inderdaad al jaren als een labiel vriendinnetje dat steeds dreigt met zelfmoord als je haar haar zin niet geeft. Daar moet je het op een gegeven moment een keer mee uitmaken.
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 10:51:11 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187253095
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:46 schreef Hexagon het volgende:
De UK gedraagt zich inderdaad al jaren als een labiel vriendinnetje dat steeds dreigt met zelfmoord als je haar haar zin niet geeft. Daar moet je het op een gegeven moment een keer mee uitmaken.
Vijf jaar lang heeft Cameron de EU rondgereisd en gedreigd met Brexit als hij zijn zin niet kreeg en in al die tijd heeft het VK welgeteld nul gedaan met de regels die beschikbaar waren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:52:15 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187253105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vijf jaar lang heeft Cameron de EU rondgereisd en gedreigd met Brexit als hij zijn zin niet kreeg en in al die tijd heeft het VK welgeteld nul gedaan met de regels die beschikbaar waren.
Ach die man krijgt zijn straf in de geschiedenisboekjes.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:37:21 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187255342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:58 schreef Hanca het volgende:
Zeker omdat het eurosceptische deel van de bevolking op dat moment in de hele EU aan het groeien was (die hebben nu hun momentum al weer gehad).
Ja, voor de rol van het Eurosceptische deel van de EU27 is de ellende rondom de Brexit wel goed geweest natuurlijk. Een euroscepticus met een klein beetje gezond verstand heeft inmiddels echt wel in de gaten dat iedere hervormingsoptie beter is dan een #exit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:18:45 #292
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187255917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vijf jaar lang heeft Cameron de EU rondgereisd en gedreigd met Brexit als hij zijn zin niet kreeg en in al die tijd heeft het VK welgeteld nul gedaan met de regels die beschikbaar waren.
Op zich grappig, als de uitslag van het referendum 52/48 de andere kant op was geweest was Cameron een held.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 14:20:47 #293
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187255947
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op zich grappig, als de uitslag van het referendum 52/48 de andere kant op was geweest was Cameron een held.
Farage zei voor het referendum dat een 52/48, in het nadeel van Brexit, uitslag voor hem niet voldoende zou zijn, hij zou dan eisen dat er een nieuw referendum moest komen. Tja...

Ik denk niet dat Cameron een held was geworden overigens, het hele referendum moest er komen volgens hem om de discussie in de Tory partij op te doen houden en UKIP de wind uit de zeilen te nemen. Dat laatste is wel gelukt, dat wel :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:25:21 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187255981
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach die man krijgt zijn straf in de geschiedenisboekjes.
De komende decennia, misschien zelfs eeuwen, zal hij idd alom bekend staan als de aanstichter van dit alles.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:29:29 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187256021
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op zich grappig, als de uitslag van het referendum 52/48 de andere kant op was geweest was Cameron een held.
Nee dat was hij gewoon in de vergetelheid geraakt
pi_187256129
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

De komende decennia, misschien zelfs eeuwen, zal hij idd alom bekend staan als de aanstichter van dit alles.
Als het eeuwen wordt, moeten er grote gevolgen zijn. Dan denk ik aan de eenwording van Ierland, oorlog in (Noord-)Ierland of mede hierdoor het uiteenvallen van de EU.

Het eerste en het laatste zie ik nog niet gelijk gebeuren, ik hoop dat het tweede ook niet gaat gebeuren. Kortom: ik hoop dat ze hem over 'eeuwen' wel vergeten zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 14:43:02 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187256165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als het eeuwen wordt, moeten er grote gevolgen zijn. Dan denk ik aan de eenwording van Ierland, oorlog in (Noord-)Ierland of mede hierdoor het uiteenvallen van de EU.

Het eerste en het laatste zie ik nog niet gelijk gebeuren, ik hoop dat het tweede ook niet gaat gebeuren. Kortom: ik hoop dat ze hem over 'eeuwen' wel vergeten zijn.
Ik denk dat het, zeker bij een No Deal, het einde van het huidige VK gaat worden binnen 10 jaar.

Verenigd Ierland en een onafhankelijk Schotland naast een England & Wales natie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:09:37 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_187256567
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat het, zeker bij een No Deal, het einde van het huidige VK gaat worden binnen 10 jaar.

Verenigd Ierland en een onafhankelijk Schotland naast een England & Wales natie.
Denk je niet dat ze Schotland en Noord-ierland kunnen overtuigen om binnen de Unie te blijven?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_187256627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat het, zeker bij een No Deal, het einde van het huidige VK gaat worden binnen 10 jaar.

Verenigd Ierland en een onafhankelijk Schotland naast een England & Wales natie.
Schotland? Die hebben dan niks meer. Geen lidmaatschap EU (en dat ze daar zo kunnen aansluiten is echt de vraag). En een harde grens met het VK, het land waar ze volledig van afhankelijk zijn, waar hun economie volledig mee verweven is.

Ik zie Schotland niet uit het VK stappen, ook niet bij een no deal brexit. De Schotten zelf trouwens ook niet, blijkt uit allerlei peilingen.


Een verenigd Ierland zou kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187256650
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat het, zeker bij een No Deal, het einde van het huidige VK gaat worden binnen 10 jaar.

Verenigd Ierland en een onafhankelijk Schotland naast een England & Wales natie.
Schotland heeft geen recht op een 2e referendum
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')