abonnement Unibet Coolblue
pi_187112666
Alles-in-één-VR met de Oculus Quest:



https://www.oculus.com/quest/?locale=nl_NL

De eerste (volgens mij) standalone VR headset van Oculus.
pi_187112731
Sinds gister eigenaar van dit apparaat, geweldig! Alleen ervaring met de PSVR en dit apparaat is op elk vlak eigenlijk beter. De controllers, het draadloze aspect, briljant.

Er zijn al best veel games, waaronder ook Beat Saber. Zelf nog niet veel aangeschaft, alleen de Immortal Vader 'experience' en ik ben echt weggeblazen. Had niet verwacht deze graphics nog te kunnen zien op zo'n apparaatje, beter dan wat ik tot nu toe op de PS4 heb mogen ervaren. Het moment dat je boven een planeet vliegt, of wanneer Vader zelf op je af komt lopen is grandioos. Ben zelf 1.87 dus niet klein, maar toen Vader voor me stond toch een stapje achteruit gedaan :').

Daarnaast wat video's gekeken, ook een sublieme ervaring. Enige nadeel ten opzichte van de PSVR vond ik het opzetten. Dat is heel wat makkelijker/fijner met de PSVR, waarbij je met de Quest echt even een 'sweetspot' moet vinden hoe hij lekker zit en blijft zitten. Ook is hij wat zwaarder, waardoor je na een half uur wel merkt dat je wat voor je ogen hebt hangen.

Wat me vooral opviel ten opzichte van de PSVR is het gevoel van 'compleetheid'. Je zet het ding op, komt binnen in je 'VR kamer'. Alles is VR aan het apparaat, waarbij je bij de PSVR gewoon de 2D Playstation software hebt. Juist die kleine dingen maken het een betere ervaring, nog los van de waardeloze Moves.

Maar, de prijs, het draadloze aspect, zorgt er volgens mij wel voor dat dit VR weer een stukje verder brengt, want volgens mij zijn de verkoopcijfers echt fenomenaal, veel uitverkocht etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2019 11:43:44 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 12:50:02 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_187113620
Klinkt goed! Al zal ik pas overstappen op VR als er complete games uitkomen waar je lang mee kan spelen (ieg langer de de gemiddelde 2 uurtjes).
Als dat gimmicky eraf is over een paar jaar dan zal ik eens de poging wagen!
pi_187116273
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:42 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Sinds gister eigenaar van dit apparaat, geweldig! Alleen ervaring met de PSVR en dit apparaat is op elk vlak eigenlijk beter. De controllers, het draadloze aspect, briljant.

Er zijn al best veel games, waaronder ook Beat Saber. Zelf nog niet veel aangeschaft, alleen de Immortal Vader 'experience' en ik ben echt weggeblazen. Had niet verwacht deze graphics nog te kunnen zien op zo'n apparaatje, beter dan wat ik tot nu toe op de PS4 heb mogen ervaren. Het moment dat je boven een planeet vliegt, of wanneer Vader zelf op je af komt lopen is grandioos. Ben zelf 1.87 dus niet klein, maar toen Vader voor me stond toch een stapje achteruit gedaan :').

Daarnaast wat video's gekeken, ook een sublieme ervaring. Enige nadeel ten opzichte van de PSVR vond ik het opzetten. Dat is heel wat makkelijker/fijner met de PSVR, waarbij je met de Quest echt even een 'sweetspot' moet vinden hoe hij lekker zit en blijft zitten. Ook is hij wat zwaarder, waardoor je na een half uur wel merkt dat je wat voor je ogen hebt hangen.

Wat me vooral opviel ten opzichte van de PSVR is het gevoel van 'compleetheid'. Je zet het ding op, komt binnen in je 'VR kamer'. Alles is VR aan het apparaat, waarbij je bij de PSVR gewoon de 2D Playstation software hebt. Juist die kleine dingen maken het een betere ervaring, nog los van de waardeloze Moves.

Maar, de prijs, het draadloze aspect, zorgt er volgens mij wel voor dat dit VR weer een stukje verder brengt, want volgens mij zijn de verkoopcijfers echt fenomenaal, veel uitverkocht etc.
Klopt het dat Je écht niks anders nodig hebt dan dit apparaat? Hoe krachtig is hij met de huidige VR games?
pi_187116366
quote:
99s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Klopt het dat Je écht niks anders nodig hebt dan dit apparaat? Hoe krachtig is hij met de huidige VR games?
Yes, het is echt een standalone ding. Ik heb de 64GB besteld zaterdagavond, zondagmiddag kon ik aan de slag. Ik was wel bij de setup even mijn smartphone nodig om te koppelen, maar weet niet of dat een vereiste stap is. Maar neem aan dat iedereen tegenwoordig wel een smartphone heeft.

Hij is hardware matig minder krachtig uiteraard dan een PS4, maar ik werd echt weggeblazen door de graphics van Vader Immortal. Hier wat beelden (met spoilers uiteraard):


En demo van Beat Saber ook even gedaan en dat ziet er gewoon beter uit als op de PS4/PSVR.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2019 15:48:45 ]
pi_187126798
Zo, Beat Saber nu ook aangeschaft. Twijfelde omdat die ik ook op de PSVR al heb, maar geen kabels is het mij wel waard. Vanavond maar even trainen! :D
pi_187128276
Hoe groot zijn de games gemiddeld die je er op kan spelen? Is alles in de Steam store er op te spelen?

Is bijvoorbeeld Smashbox Arena er op te spelen? En The lab bijvoorbeeld?
pi_187128311
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:43 schreef Gutanoth het volgende:
Hoe groot zijn de games gemiddeld die je er op kan spelen? Is alles in de Steam store er op te spelen?

Is bijvoorbeeld Smashbox Arena er op te spelen? En The lab bijvoorbeeld?
Hoe groot: geen idee. Volgens mij rond de 3/4GB, maar wisselt uiteraard.

En nee, niet alles van Steam is te spelen. Oculus heeft zijn eigen store, hier een lijst met games: https://www.androidcentral.com/every-game-confirmed-oculus-quest

Met de E3 worden er meer games aangekondigd verwacht men. En, het schijnt mogelijk te zijn (en vrij goed ook) om je Quest draadloos met je desktop te verbinden en dus wel alles uit Steam / wat dan ook te spelen, maar geen ervaring mee (geen game PC).
pi_187128693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:46 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Hoe groot: geen idee. Volgens mij rond de 3/4GB, maar wisselt uiteraard.

En nee, niet alles van Steam is te spelen. Oculus heeft zijn eigen store, hier een lijst met games: https://www.androidcentral.com/every-game-confirmed-oculus-quest

Met de E3 worden er meer games aangekondigd verwacht men. En, het schijnt mogelijk te zijn (en vrij goed ook) om je Quest draadloos met je desktop te verbinden en dus wel alles uit Steam / wat dan ook te spelen, maar geen ervaring mee (geen game PC).
Als je hem nog niet hebt; Superhot VR is écht een aanrader
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:49:51 #10
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_187129279
Wist niet van het bestaan af. Een standalone draadloze VR bril.. wow. Dat is een mooi stukje techniek! Echter zal het wel sneller outdated raken en helemaal bij een krachtige PS5 straks lijkt mij dit niet reëel. Meest ideale lijkt mij een krachtige (spel)computer en een draadloze, lichte VR bril + controllers. Wel gaaf though dat je deze zo even overal naartoe mee kan nemen om minds te blowen :Y . Laat nu al de PSVR met alle kabels en gedoe eruit zien als antiek :+ . Kan niet wachten tot VR gewoon een simpele zonnebril is qua formaat (zo'n snelle planga).
pi_187148417
Gister een eerste sessie Beat Saber gedaan. Heerlijk! Die bewegingsvrijheid is heerlijk, geen kabels meer.

Moet wel oefenen :P.
pi_187172401
Heb hem ook sinds release, Vader Immortal is geweldig, verder nog druk doende met Roborecall, Moss, Beat Saber, Space Pirate Trainer en Shadow Point.

Alleen ervaring met VR op de Rift bij een vriend van me, feit dat ik niet meer met de kabels vecht dan met de vijanden in Roborecall etc is al geweldig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187186182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:44 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb hem ook sinds release, Vader Immortal is geweldig, verder nog druk doende met Roborecall, Moss, Beat Saber, Space Pirate Trainer en Shadow Point.

Alleen ervaring met VR op de Rift bij een vriend van me, feit dat ik niet meer met de kabels vecht dan met de vijanden in Roborecall etc is al geweldig.
Echt he, kabelloos is wel echt het beste aan de Quest.
  maandag 3 juni 2019 @ 10:29:22 #14
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_187234359
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:28 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Echt he, kabelloos is wel echt het beste aan de Quest.
Dat en het pick-up-and-play van het apparaat, zelfs m'n vrouw is overstag. Ze pakt het ding net zo snel als de Switch.
Wel een traag topic dit, we zullen toch niet de enige twee zijn die er een hebben gekocht? :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187234600
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 10:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat en het pick-up-and-play van het apparaat, zelfs m'n vrouw is overstag. Ze pakt het ding net zo snel als de Switch.
Wel een traag topic dit, we zullen toch niet de enige twee zijn die er een hebben gekocht? :)
Kan het me haast niet voorstellen gezien de hype op Reddit en zulks. Maar goed, de aandacht in NL is heel anders lijkt het. Ik lees op Reddit veel verhalen over voorraad op en dergelijke, ik bestelde op zaterdag en had 'm zondag in huis.
pi_187236365
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:42 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Sinds gister eigenaar van dit apparaat, geweldig! Alleen ervaring met de PSVR en dit apparaat is op elk vlak eigenlijk beter. De controllers, het draadloze aspect, briljant.
Ik heb ook de PSVR en ik heb de Quest ook een paar dagen na release aangeschaft, eigenlijk vanwege Beat Saber. In de korte tijd dat ik het spel heb heb ik er flink wat uurtjes in zitten. Maar de kabels begonnen op Expert en Expert+ toch wel irritant (en ook gevaarlijk) te worden. En op de songs raakte ik ook een beetje uitgekeken. Op de Quest kun je tenminste custom songs zetten.

Ik vond de graphics juist minder aangenaam om naar te kijken. Waarschijnlijk ben ik veel gevoeliger voor een lage frame rate dan mindere resolutie. Verder zit de PSVR helm echt vele, vele malen beter. Het gewicht is er beter verdeeld.

Wat ik als positief heb ervaren aan de Quest:
- geen kabels!
- opzetten van account en de Quest tutorial was een fluitje van een cent. Duidelijke uitleg, zonder irritant lang en overdreven te zijn.
- geen kabels!
- fijne controllers
- geen kabels!
- tracking werkt zeer behoorlijk

Negatief:
- helm is niet zo comfortabel
- niet zo krachtig, dus je kunt er geen high end spellen op draaien
- je hebt een smart phone nodig
- accu is na 2-3 uur leeg
- voor sommige dingen heb je een Facebook account nodig
- niet mogelijk om meerdere profielen aan te maken. Iedereen speelt op hetzelfde profiel.
- AVG wordt hier en daar zwaar overtreden

Ga ik mijn PSVR weg doen? Nee. Voor sommige spellen en de exclusives heb ik liever de PSVR. Ben ik blij met mijn Quest aankoop? JA! Ook die gaat niet weg. Het feit dat je niks anders nodig hebt dan de helm en de twee controllers is fantastisch. Geen kabels, geen verdere hardware (behalve een smart phone voor het opzetten en eventueel casten als je dat leuk vindt). Je pakt het ding op, neemt hem mee en je kunt overal spelen. Wel uitkijken dat de lenzen niet in de volle zon komen. Daar kunnen ze niet tegen.

Beat Saber mét kabels, daar begin ik niet meer aan.

Verder een tip. Als je een tas zoekt om de VR kit (help + controllers + eventuele power bank) in mee te nemen dan kun je een dure officiele tas kopen, maar ik heb zelf een fototas met van die klittebandvakjes gepakt. Die voldoet ook uitstekend en die zijn goedkoop te vinden op Aliexpress.

[ Bericht 1% gewijzigd door Morri2 op 03-06-2019 13:46:54 (Een nadeel toegevoegd) ]
  maandag 3 juni 2019 @ 13:08:08 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_187236569
Je kunt hem niet aansluiten op je pc toch? Dat was misschien nog wel mooier geweest.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 3 juni 2019 @ 13:16:57 #18
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_187236720
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:56 schreef Morri2 het volgende:

- je hebt een smart phone nodig
- voor sommige dingen heb je een Facebook account nodig
Je smartphone heb je na de initiële setup toch helemaal niet meer nodig? Die is alleen maar om hem aan de wifi te hangen.
Dat Facebook account vond ik ook vervelend (heb geen facebook), ik kan geen vriendenlijst oid maken.
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:08 schreef AQuila360 het volgende:
Je kunt hem niet aansluiten op je pc toch? Dat was misschien nog wel mooier geweest.
Daar zijn wel wat oplossingen voor nu, maar het staat nog een beetje in de kinderschoenen. Zag wat mensen die (bijv) Skyrim VR konden spelen dmv ALVR.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187237212
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:08 schreef AQuila360 het volgende:
Je kunt hem niet aansluiten op je pc toch? Dat was misschien nog wel mooier geweest.
Er zijn er die het al voor mekaar hebben.
pi_187237259
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Je smartphone heb je na de initiële setup toch helemaal niet meer nodig? Die is alleen maar om hem aan de wifi te hangen.
Dat Facebook account vond ik ook vervelend (heb geen facebook), ik kan geen vriendenlijst oid maken.
[..]
Nee, klopt. En nu je het zegt: er is nog een nadeel aan de Quest. Je kunt geen meerdere profielen aanmaken. Dus als je een huishouden hebt met meerdere personen die spelen, zitten ze allemaal op hetzelfde profiel. Vind ik ook een flink nadeel, aangezien we met zijn tweeen zijn.
  maandag 3 juni 2019 @ 14:12:06 #21
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_187237781
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:45 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Nee, klopt. En nu je het zegt: er is nog een nadeel aan de Quest. Je kunt geen meerdere profielen aanmaken. Dus als je een huishouden hebt met meerdere personen die spelen, zitten ze allemaal op hetzelfde profiel. Vind ik ook een flink nadeel, aangezien we met zijn tweeen zijn.
Ja die vind ik ook wel lastig, zeker spellen zoals Beat Saber waar je voortgang onafhankelijk van elkaar wil opslaan. Maar goed, dat is er vlot in te patchen gok ik :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187237870
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:12 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja die vind ik ook wel lastig, zeker spellen zoals Beat Saber waar je voortgang onafhankelijk van elkaar wil opslaan. Maar goed, dat is er vlot in te patchen gok ik :)
Bij de Rift wachten ze al jaren op zo'n patch. Gaat er vrees ik niet komen. Uiteindelijk wil Facebook geen meerdere profielen op een account vermoed ik zo. Die willen dat het wordt zoals de smart phone: ieder zijn eigen device. Gaat met dit soort entertainment devices niet werken, maar ze gaan er wel voor. Ik kwam hier trouwens pas achter toen ik de Quest al gekocht had. Je gaat er in 2019 toch wel vanuit dat je meerdere profielen kunt maken op een console/device.
  maandag 3 juni 2019 @ 14:17:51 #23
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_187237887
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:16 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Bij de Rift wachten ze al jaren op zo'n patch. Gaat er vrees ik niet komen. Uiteindelijk wil Facebook geen meerdere profielen op een account vermoed ik zo. Die willen dat het wordt zoals de smart phone: ieder zijn eigen device. Gaat met dit soort entertainment devices niet werken, maar ze gaan er wel voor.
De rift is wel weer een ander device natuurlijk; als je daar meerdere gebruikers op een pc hebt ben je er al. Bij een stand-alone device vind ik dat toch anders.
Maar we zullen het zien; vooralsnog is het hier geen issue. M'n vrouw speelt Dance Central en ik de rest :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 3 juni 2019 @ 15:18:06 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_187238764
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:43 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Er zijn er die het al voor mekaar hebben.
Maar kun je dan de pc het rekenwerk laten doen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_187238977
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar kun je dan de pc het rekenwerk laten doen?
Ja.




[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2019 15:31:37 ]
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:25:55 #26
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_187306010
Van de nieuwe releases 'The Wizards' meegepikt. Redelijk simpele Dungeon crawler maar o zo leuk om spells rond te gooien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187521450
https://uploadvr.com/oculus-connect-6/

Nieuwe Oculus Connect in september. Ben benieuwd wat er gaat komen!
pi_187593864
Inmiddels wel helemaal verslaafd aan Beat Saber :')

Eigenlijk speel ik het elke dag wel, zelfs met deze verschrikkelijke hitte. Ook de extra music pack gekocht (niet die Imagine Dragons, weet nog niet wat ik daar van vind). Ik krijg zelfs een wat vreemde waardering voor het genre muziek van Beat Saber.

Kortom, briljante game.

En Superhot aangeschaft van 't weekend, terwijl ik 'm ook op de PSVR had. Met de PSVR stoorde ik me bijzonder aan de kabels, die zaten bij elke beweging wel in de weg. Op de Quest eindelijk dat gevoel van "Wow, ik ben een toffe actieheld" gevoel waar iedereen het over heeft. Geen kabels is echt heel veel waard...

Daarnaast doe ik mee aan een alpha test van DJ software, waar je gewoon een heel paneel voor je krijgt, je kan live sets doen, etc. Maar nog niet aangeraakt. Ben wel benieuwd, want ook al leek het DJ'en me altijd wel leuk, ik heb 0 ervaring en het schijnt dat ze je daar best mee helpen.
pi_187593966
Ja Beat Saber is wel een favoriet hier in huis, m'n vrouw is er ook helemaal verslingerd aan :D

Weet niet of het een system-seller is maar het is wel de populairste game op het moment aan de reviews te zien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187623350
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja Beat Saber is wel een favoriet hier in huis, m'n vrouw is er ook helemaal verslingerd aan :D

Weet niet of het een system-seller is maar het is wel de populairste game op het moment aan de reviews te zien.
Jazeker, goed om te zien ook.

In ander nieuws:

Morgen komt er een soort van 'experience' uit van het Anne Frank huis. Geen idee wat het precies in gaat houden, maar volgens mij kan je rondlopen/kijken in het huis, er zal vast wat interactiviteit inzitten qua geschiedenis. Lijkt me erg tof en sowieso een goede demo voor mensen om uit te proberen.

Daarnaast las ik nu net op Reddit van iemand wat interessants; gast heeft een cloud gaming PC, dus streaming, gebruikt om via Virtual Desktop naar zijn quest te streamen, en dat ging boven verwachting goed. Ik denk dat als ik een Nederlandse aanbieder van zulke systemen het ook eens ga proberen. Als dat vlekkeloos werkt en steeds beter gaat werken, is dat best gaaf voor zo'n apparaatje.

Hier dat Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/(...)_pc_is_now_flawless/
pi_187627468
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Jazeker, goed om te zien ook.

In ander nieuws:

Morgen komt er een soort van 'experience' uit van het Anne Frank huis. Geen idee wat het precies in gaat houden, maar volgens mij kan je rondlopen/kijken in het huis, er zal vast wat interactiviteit inzitten qua geschiedenis. Lijkt me erg tof en sowieso een goede demo voor mensen om uit te proberen.
Ja die had ik ook voorbij zien komen, schijnbaar was die vorige 'experience' een 360 graden foto om in rond te klikken. Zal wellicht leuk zijn voor scholen ofzo maar voor mij persoonlijk hoeven dit soort dingen niet zo.

quote:
Daarnaast las ik nu net op Reddit van iemand wat interessants; gast heeft een cloud gaming PC, dus streaming, gebruikt om via Virtual Desktop naar zijn quest te streamen, en dat ging boven verwachting goed. Ik denk dat als ik een Nederlandse aanbieder van zulke systemen het ook eens ga proberen. Als dat vlekkeloos werkt en steeds beter gaat werken, is dat best gaaf voor zo'n apparaatje.

Hier dat Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/(...)_pc_is_now_flawless/
Ook gezien ja, leuk voor mensen die geen krachtige pc hebben maar toch een pc ervaring willen hebben. ik zag ook dat Virtual Desktop de latency verder naar beneden had gebracht en nu rond de 60ms zat dus dat gaat ook al erg de goede richting op.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187631528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:44 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.oculus.com/experiences/quest/1958100334295482/

Anne Frank. Lijkt wel compleet 3D te zijn @:Ceased2Be
Ik ga het pas downloaden als ik nazi's te lijf kan gaan met grote robots :P
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187642605
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Inmiddels wel helemaal verslaafd aan Beat Saber :')

Geen kabels is echt heel veel waard...

Dit. Het maakt zo enorm veel uit, het gebrek aan kabels.
pi_188089965
Ik heb inmiddels een Shadow streaming gaming PC met Virtual Desktop, dus ik kan PCVR streamen. En zonder nog enige optimalisatie gedaan te hebben draait het prima. Al even in Google Earth VR lopen spelen en damn wat is dat cool.
pi_188092989
Ik wil die virtual desktop nog wel eens gaan proberen met m'n lokale gamepc die is ook VR-ready.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_188093207
Morgen!


Leuk om wat meer afwisseling te krijgen tussen de schietspellen e.d. :)

(en dit lijkt perfect om even van de spierpijn af te komen van RacketNX)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_189124322
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_189127072
quote:
Gaaf nieuws :).

Helemaal vergeten dat het gister/vannacht was. Vinger tracking ziet er tof uit, ook tof dat je normale Rift games kan gaan spelen straks.

En ik zag dat episode 2 van Vader Immortal er was. Die ga ik zeker even checken.
pi_189744532
Gisteren aangeschaft, mijn laatste gameconsole was de vernieuwde xbox360 en ik wilde de laatste jaren wel gamen maar vond alle nieuwe consoles die uitkwamen toch wat meh, prachtige graphics maar het kon me allemaal niet echt boeien. Vorig jaar gekeken naar de Rift, maar had dan weer een betere videokaart nodig om hem aan te sturen. En al die kabels en sensors plaatsen.. zag het dat ook niet zitten.

En toen zag ik gister toevallig een artikel over de Quest, vrij veel positieve reviews op Youtube dus gelijk aangeschaft. En G-E-W-E-L-D-I-G O+ wat een heerlijke manier om echt helemaal in een game te zitten. Het is net als in de film Ready Player One, je zet dat ding op en gaaaaan!

Ik stoor me niet aan de wat lagere beeldkwaliteit t.o.v. high end VR sets, vind het er prima uitzien en voldoende om je echt in een andere wereld te voelen.

Ben nu met Death Horizon Reloaded bezig, een zombie shooter. Heerlijk intens en supervet om de zombies die op je afkomen neer te knallen met je twee pistolen of een AR 15. Sfeer is ook lekker creepy.

En de cast optie naar je tv vind ik ook geweldig, zo kan je met wat vrienden spelen en kan iedereen meekijken.
pi_190297522
Schop! Heb er ook 1 sinds dinsdag.

Had hier voor ooit een DK2 gehad, maar dit was echt nog in z'n kinderschoenen. Dit is de real deal. Kan m'n sessie beatsaber van gisteren goed voelen.

Bestel je hem nu nog, krijg je de Vader Immortal episodes er gratis bij.

Ik zeg doen.
pi_190312458
Ik ben ook nog steeds heel erg enthousiast! Zeker nu je met Oculus-Link ook nog Rift en Valve VR games kan spelen. Zit nog te wachten tot mijn kabel binnen komt en dan kan ik binnenkort wat Rift en Valve games spelen, hopelijk ook Half life Alyx.

En de hand herkenning die er aan komt voor de Quest lijkt me ook super vet, geen controllers meer nodig. Heel benieuwd hoe goed dit werkt.
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 15:51:42 #43
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190312785
Is het echt alsof je in een andere wereld bent?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190312928
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 15:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Is het echt alsof je in een andere wereld bent?
Het hangt denk ik ene beetje van jezelf af, hoe kritisch je bent. Als je stand-alone met de Quest speelt zijn de graphics niet realistisch. Veel is een beetje arcade achtig. Toch ervaar ik zelf wel dat je in een andere wereld stapt. Je staat in je huiskamer, zet dat ding op en ineens kan je om je heen kijken in een andere wereld. Omdat de Quest stand-alone is, kan je bij sommige games gewoon een beetje rondlopen (je geeft van te voren aan hoeveel ruimte je hebt om vrij rond te lopen in je kamer en dat onthoudt ie) en dat maakt het toch wel heel vet.

Wil je meer realistische graphics is er nu de mogelijkheid om je Quest aan je pc te koppelen en zo games met een hogere kwaliteit graphics te spelen. Je zit dan wel met een kabel aan je pc vast (zoals bij alle andere VR sets die er te koop zijn) en je moet wel een vrij goede videokaart hebben natuurlijk.

De optie om zowel stand-alone als bekabeld te spelen is een mogelijkheid die alleen de Quest heeft.
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 17:30:54 #45
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190314151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 16:01 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Het hangt denk ik ene beetje van jezelf af, hoe kritisch je bent. Als je stand-alone met de Quest speelt zijn de graphics niet realistisch. Veel is een beetje arcade achtig. Toch ervaar ik zelf wel dat je in een andere wereld stapt. Je staat in je huiskamer, zet dat ding op en ineens kan je om je heen kijken in een andere wereld. Omdat de Quest stand-alone is, kan je bij sommige games gewoon een beetje rondlopen (je geeft van te voren aan hoeveel ruimte je hebt om vrij rond te lopen in je kamer en dat onthoudt ie) en dat maakt het toch wel heel vet.

Wil je meer realistische graphics is er nu de mogelijkheid om je Quest aan je pc te koppelen en zo games met een hogere kwaliteit graphics te spelen. Je zit dan wel met een kabel aan je pc vast (zoals bij alle andere VR sets die er te koop zijn) en je moet wel een vrij goede videokaart hebben natuurlijk.

De optie om zowel stand-alone als bekabeld te spelen is een mogelijkheid die alleen de Quest heeft.
Ik wil zelf een Rift S. Die komt dus aan m'n PC, en dan is het plan Assetto Corsa, een racespel spelen. Hoop op een beetje beter zich want met m'n 24 inch scherm is het niet bepaald af zien, maar ik heb de hoop dat VR dichter bij de werkelijkheid komt, ook qua zicht.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190315550
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik wil zelf een Rift S. Die komt dus aan m'n PC, en dan is het plan Assetto Corsa, een racespel spelen. Hoop op een beetje beter zich want met m'n 24 inch scherm is het niet bepaald af zien, maar ik heb de hoop dat VR dichter bij de werkelijkheid komt, ook qua zicht.
Heb een DK2 gehad, toen geprobeerd met F1 2017 en dirt rally. Vooral met Rallycross erg leuk. Vond het gevoel in de buurt komen met m'n autocross ervaring. Maar de resolutie van de DK2 was echt te laag om de afstand tot de bocht in te schatten.

Quest en rift s hebben een verdubbeling dus dat zou goed moeten komen. Helaas kan mijn PC zulke resoluties niet aan, dus heb de link kabel nog niet geprobeerd.
pi_190315922
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik wil zelf een Rift S. Die komt dus aan m'n PC, en dan is het plan Assetto Corsa, een racespel spelen. Hoop op een beetje beter zich want met m'n 24 inch scherm is het niet bepaald af zien, maar ik heb de hoop dat VR dichter bij de werkelijkheid komt, ook qua zicht.
Aangezien er best een prijsverschil is, zou ik goed even onderzoek doen. De Rift heeft grafisch altijd voor gelegen op de Quest, maar nu met de link kabel is dat niet meer zo. Simpel vergelijk zegt al:

The Quest also has higher resolution OLED displays (1,440 by 1,600 pixels per eye) than the Rift S (1,280 by 1,440 pixels per eye), which relies on fast-switching LCDs. The Rift S does have the advantage of a slightly faster 80Hz refresh rate, but the Quest isn't much slower at 72Hz.

Vooral op Youtube zijn mooie duidelijke vergelijking video's te vinden. Zorg wel dat je wat recente recensies bekijkt want er is dit jaar al veel veranderd voor de Quest.
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 20:17:22 #48
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190317082
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 19:12 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Aangezien er best een prijsverschil is, zou ik goed even onderzoek doen. De Rift heeft grafisch altijd voor gelegen op de Quest, maar nu met de link kabel is dat niet meer zo. Simpel vergelijk zegt al:

The Quest also has higher resolution OLED displays (1,440 by 1,600 pixels per eye) than the Rift S (1,280 by 1,440 pixels per eye), which relies on fast-switching LCDs. The Rift S does have the advantage of a slightly faster 80Hz refresh rate, but the Quest isn't much slower at 72Hz.

Vooral op Youtube zijn mooie duidelijke vergelijking video's te vinden. Zorg wel dat je wat recente recensies bekijkt want er is dit jaar al veel veranderd voor de Quest.
De Quest en Rift S kosten toch ongeveer hetzelfde?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 20:48:59 #49
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190317604
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 18:55 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Heb een DK2 gehad, toen geprobeerd met F1 2017 en dirt rally. Vooral met Rallycross erg leuk. Vond het gevoel in de buurt komen met m'n autocross ervaring. Maar de resolutie van de DK2 was echt te laag om de afstand tot de bocht in te schatten.

Quest en rift s hebben een verdubbeling dus dat zou goed moeten komen. Helaas kan mijn PC zulke resoluties niet aan, dus heb de link kabel nog niet geprobeerd.
F1 2017, had dat VR support?

Maar leuk om te weten dat het beviel in ieder geval. :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190318033
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2019 20:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

F1 2017, had dat VR support?

Maar leuk om te weten dat het beviel in ieder geval. :)
Via een mod oid dacht ik. Is al wel even geleden.
pi_190318730
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 20:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De Quest en Rift S kosten toch ongeveer hetzelfde?
Als je al een VR geschikte pc hebt en je kijkt puur alleen naar het geld, dan zijn ze zo goed als hetzelfde geprijsd ja.
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 22:07:59 #52
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190318855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:00 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Als je al een VR geschikte pc hebt en je kijkt puur alleen naar het geld, dan zijn ze zo goed als hetzelfde geprijsd ja.
Maar als je die Quest aan je PC verbindt moet je toch ook een goede GPU hebben?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190319097
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Maar als je die Quest aan je PC verbindt moet je toch ook een goede GPU hebben?
Niet per se.Je begint met een portable systeem (en ik blijf zeggen dat ik dat zo gaaf vind, je kan gewoon overal spelen, zelfs buiten) en je hebt de optie deze te upgraden naar Rift kwaliteit games (grafisch beter) en dan ook toegang tot een nog grotere games library met die van de Rift en Valve. Dan heb je idd ook VR PC en een link kabel nodig.

Als je 100% zeker weet dat je altijd op je kamer bij je pc gaat gamen, ben je beter af met een Rift S. Ga je wel eens op reis, of is de mogelijkheid om soms ergens anders te gamen dan naast je pc een pre, dan ben je beter af met een Quest is mijn mening.
pi_190392744
Vandaag komt mijn Link-kabel binnen, nog niet de officiële van Oculus want die zie ik nog nergens te koop maar het alternatief dat Oculus zelf adviseert (scheelt wel enorm in kosten). En dadelijk eens shoppen voor een nieuwe videokaart voor mijn pc. De huidige is toch al een jaar afgeschreven. Ben wel benieuwd of dit allemaal een beetje vlekkeloos zal verlopen en ik vanmiddag Rift en Valve games kan spelen.
  Moderator donderdag 12 december 2019 @ 09:33:58 #55
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190392984
Ik hou het in de gaten!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_190396576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Maar als je die Quest aan je PC verbindt moet je toch ook een goede GPU hebben?
Er is een lijstje van oculus zelf

https://support.oculus.com/444256562873335/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_190397373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:47 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er is een lijstje van oculus zelf

https://support.oculus.com/444256562873335/
Ik heb die info ook aangehouden als leidraad. Een Anker kabel besteld bij Amazon Duitsland en een Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC 8G vanmorgen gekocht, ze hadden hem alleen niet op voorraad in de winkel dus nog ff wachten tot morgenvroeg.
pi_190397410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:28 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Ik heb die info ook aangehouden als leidraad. Een Anker kabel besteld bij Amazon Duitsland en een Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC 8G vanmorgen gekocht, ze hadden hem alleen niet op voorraad in de winkel dus nog ff wachten tot morgenvroeg.
Ben benieuwd hoe het bevalt, ik heb zelf een GTX1070 in m'n pc hangen die al voldoet zit alleen nog even te twijfelen wat en of ik iets ga doen met een kabel. Ik word gruwelijk snel wagenziek en heb nog steeds geen 'VR-benen' na een tijd gepiel met die Quest, zodra er iets van beweging in zit anders dan lopen of teleporteren trek ik groen weg :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_190397701
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het bevalt, ik heb zelf een GTX1070 in m'n pc hangen die al voldoet zit alleen nog even te twijfelen wat en of ik iets ga doen met een kabel. Ik word gruwelijk snel wagenziek en heb nog steeds geen 'VR-benen' na een tijd gepiel met die Quest, zodra er iets van beweging in zit anders dan lopen of teleporteren trek ik groen weg :(
Ik heb zelf een lichte voorkeur voor 'rail' games omdat je dan idd niet zo hoeft te focussen op je beweging. Ik had in het begin ook dat ik na een uurtje intensief gamen met free locomotion wat misselijk werd, maar ik merk dat dat bij mij ook deels spanningen zijn die ik kreeg door deze manier van gamen. De hele tijd om je heen kijken in een zombie game is in VR toch heel anders dan wanneer je onderuitgezakt op de bank een console game speelt. Maar nu ik meer ontspannen game heb ik er bijna geen last meer van.

Wel al 1 van mijn controllers al beschadigd tegen een muur toen ik enthousiast om me heen robots uit elkaar aan het trekken was in Robo recall ;( Ms mijn kamer grid maar wat kleiner maken.
pi_190415594
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:46 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor 'rail' games omdat je dan idd niet zo hoeft te focussen op je beweging. Ik had in het begin ook dat ik na een uurtje intensief gamen met free locomotion wat misselijk werd, maar ik merk dat dat bij mij ook deels spanningen zijn die ik kreeg door deze manier van gamen. De hele tijd om je heen kijken in een zombie game is in VR toch heel anders dan wanneer je onderuitgezakt op de bank een console game speelt. Maar nu ik meer ontspannen game heb ik er bijna geen last meer van.

Wel al 1 van mijn controllers al beschadigd tegen een muur toen ik enthousiast om me heen robots uit elkaar aan het trekken was in Robo recall ;( Ms mijn kamer grid maar wat kleiner maken.
Ik zou willen dat ik het een uur volhield, zodra ik 5 minuten bezig ben met smooth locomotion breekt het zweet me al uit.
Maar goed, ik werd vroeger al wagenziek van de 3D doolhof screensaver van windows 3.11 dus het ligt waarschijnlijk vooral aan mij, maar het beperkt wel heel erg het type game wat ik kan spelen in VR.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_190417873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 12:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

maar het beperkt wel heel erg het type game wat ik kan spelen in VR.
Idd, wat voor een spellen speel je dan wel?

Zo, heb inmiddels een stukje gespeeld van de Rift versie van Arizona Sunshine. Vond het nog niet super makkelijk om Oculus-link in te stellen, maar het is niet voor niks nog beta en instellen hoeft in principe maar 1 keer. Maar het werkt!
pi_190417944
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:36 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Idd, wat voor een spellen speel je dan wel?
Wat er op dit moment op staat:
Beat Saber
Moss
Racket: NX
Robo Recall
Shadowpoint
Space Pirate Trainer
Synth Riders
The Wizards
Vader Immortal deel 1 t/m 3

Raccoon Lagoon ook even geprobeerd want die leek me vooral leuk voor m'n vrouw en het leek me een mooie game om die locomotion mee te oefenen maar dat was ook 1 groot kotsfestijn uiteindelijk :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_190418679
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat er op dit moment op staat:
Beat Saber
Moss
Racket: NX
Robo Recall
Shadowpoint
Space Pirate Trainer
Synth Riders
The Wizards
Vader Immortal deel 1 t/m 3

Raccoon Lagoon ook even geprobeerd want die leek me vooral leuk voor m'n vrouw en het leek me een mooie game om die locomotion mee te oefenen maar dat was ook 1 groot kotsfestijn uiteindelijk :'(
Ahh sorry had ik niet goed gelezen. Teleport gaat dus wel, dan blijft er nog genoeg over ja :)
Arizona Sunshine, Rift versie is wel teleport en volgens mij is de Quest versie weer loco motion.
pi_190434025
Omdat ik RoboRecall al gekocht had voor de Quest, mocht ik de Rift versie gratis downloaden, maar de tering wat een verschil in graphics zeg. Veel meer detail en textures, meer robots maar vooral de lichteffecten zijn echt awesome. Vind het wel netjes van Oculus dat je bijna alle gekochte spellen voor het ene systeem gratis mag downloaden voor het andere.

Ben toch wel enthousiast over het link systeem. Zodra ik mijn Quest opstart terwijl ie aan de pc zit, boot ie naar de dashboard van Rift en krijg ik in mijn bibliotheek mijn Rift en SteamVR games te zien. Boot ik de Quest zonder kabel, gaat ie naar het Quest dashboard.
pi_190637079
Ik speel eigenlijk alleen nog maar Rift en SteamVR games. Toch nog wat geld uitgegeven aan accessoires om de Quest wat prettiger langer op mijn hoofd te kunnen dragen.
pi_190637514
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat er op dit moment op staat:
Beat Saber
Moss
Racket: NX
Robo Recall
Shadowpoint
Space Pirate Trainer
Synth Riders
The Wizards
Vader Immortal deel 1 t/m 3

Raccoon Lagoon ook even geprobeerd want die leek me vooral leuk voor m'n vrouw en het leek me een mooie game om die locomotion mee te oefenen maar dat was ook 1 groot kotsfestijn uiteindelijk :'(
Ah nu mis je het leukste spel: Superhot
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_190677415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik wil zelf een Rift S.
Nu ik een tijdje een Quest heb, moet ik zeggen dat ik beter een Rift S had kunnen kopen. Het spelen zonder kabels is heel vet en bij een paar games is die totale vrijheid echt geweldig, maar de graphics en het draagcomfort is bij de Rift S toch een stuk beter. Ik speel sowieso 90% van de tijd Rift games sinds ik een link-kabel gebruikt.
pi_195603967
Vandaag komt de Quest 2 uit.

Ga 'm zelf niet halen, maar lijkt wel een erg leuke headset wederom.

Tevens komt vandaag The Walking Dead: Saints & Sinners voor de Quest uit, daar kijk ik al een tijdje naar uit en ga 'm dan ook zeker aanschaffen.
pi_195671352
Eerste uurtje in TWD er nu wel op zitten (nouja, gisteravond dan). Voor het eerst in tijden weer een keer last van motion sickness ;(. Hopelijk kom ik daar snel overheen, want verder is het precies wat ik ervan verwacht (en gehoopt) had.

Ontzettend toffe game, en door de cartoony stijl van graphics vallen die niet eens heel erg tegen vind ik. De spanning als je door een huisje loopt, zonder licht, je hoort alleen her en der wat walker geluiden. Je doet een deurtje open, denkt alles goed na te kijken, om vervolgens links achter je ineens een walker op je af te horen komen. Je draait je om en ziet in het zwakke ligt ineens een verrot lijk op je af stormen, er achter nog 1 en in paniek sla je wat om je heen maar je bent binnen de kortste keren dood. Dat was het einde van mijn eerste speelsessie _O- Ik schrok behoorlijk :').

Maar zoals ik zeg; ontzettend sfeervol, ontzettend gaaf. Nu nog minder last van motion sickness krijgen zodat ik me langer kan onderdompelen in de sfeer van TWD: Saints & Sinners.
pi_195840731
TWD: S&S is een topgame. De sfeer is zo geweldig neer gezet, en VR leent zich er ook wel uitstekend voor moet ik zeggen. Hoekjes omkijken omdat je wat gegrom van een walker hoort, dat soort dingen. Qua animaties van NPC's ziet het er verder niet echt uit, maar ach.
  woensdag 23 december 2020 @ 10:34:46 #71
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196898509
Heb hem twee weken geleden gekocht en ben er blij mee. Ik vroeg me af of er meer cartoons zijn waar je gewoon middenin zit, zoals The Remedy, in Quill Theater (gratis app). Ik hoef namelijk niet per se te gamen. Het gaat mij puur om het grafische aspect.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196899553
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag komt de Quest 2 uit.
Mijn wederhelft heeft 'm voor mijn verjaardag gegeven *)

Vooral dat het screendoor effect nu zo goed als weg is, vind ik een hele fijne verbetering.

Sowieso veel veranderd sinds mijn laatste post hier. Game nu alleen nog maar via Virtual desktop en met PCVR games. Heb maar 1 game op de Qest2 zelf staan, alles staat op m'n pc dus.
pi_197175509
Heb een paar dagen geleden deze halo strap binnen gekregen. Gekocht via AliExpress voor 31 euro. Zit zoveel fijner dan de straps die ik voor de Quest1 en ook dan die ik voor de Quest2 had. Geen enorme druk meer op je gezicht. Echt een aanrader. Die zwarte band is niet eens nodig, zit al prima zonder.

pi_197175861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:24 schreef hoe-die-nie het volgende:
Heb een paar dagen geleden deze halo strap binnen gekregen. Gekocht via AliExpress voor 31 euro. Zit zoveel fijner dan de straps die ik voor de Quest1 en ook dan die ik voor de Quest2 had. Geen enorme druk meer op je gezicht. Echt een aanrader. Die zwarte band is niet eens nodig, zit al prima zonder.

[ afbeelding ]
Doet me denken aan de PSVR strap (die ik ook heerlijk vind).

Zeker niet geschikt voor de Quest 1?
pi_197176473
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Doet me denken aan de PSVR strap (die ik ook heerlijk vind).

Zeker niet geschikt voor de Quest 1?
Deze niet nee, maar ik meen dat er ook versies voor de Quest1 zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')