1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | #2 Joseph Newgarden Team Penske (Chevrolet) #4 Matheus Leist A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet) #5 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #7 Marcus Ericsson (R) Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing (Honda) #10 Felix Rosenqvist (R) Chip Ganassi Racing (Honda) #12 Will Power Team Penske (Chevrolet) #14 Tony Kanaan A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet) #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #18 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing (Honda) #19 Santino Ferucci (R) Dale Coyne Racing (Honda) #21 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing (Chevrolet) #22 Simon Pagenaud Team Penske (Chevrolet) #26 Zack Veach Andretti Autosport (Honda) #27 Alexander Rossi Andretti Autosport (Honda) #28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Honda) #30 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #59 Max Chilton Carlin (Chevrolet) #88 Colton Herta (R) Harding Steinbrenner Racing (Chevrolet) #98 Marco Andretti Andretti Herta Autosport (Honda) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | #3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) (Indy GP + Indy 500) #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals) #20 Ed Jones Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (niet-ovals + Indy 500) #23 Charlie Kimball Carlin (Chevrolet) (5 races incl Indy 500) #24 Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) (Indy 500) #25 Conor Daly Andretti Autosport (Honda) (Indy 500) #31 Patricio O'Ward (R) Carlin (Chevrolet) (13 races incl Indy 500) #32 Kyle Kaiser Juncos Racing (Chevrolet) #33 James Davison Dale Coyne Racing (Honda) (Indy 500) #39 Pippa Mann Clauson & Marshall Racing (Chevrolet) (Indy 500) #42 Jordan King Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) (Indy 500) #60 Jack Harvey Meyer Shank Racing (Honda) (6 races incl Indy 500) #66 Fernando Alonso (R) McLaren (Chevrolet) (Indy 500) #81 Ben Hanley (R) Dragonspeed (Chevrolet) (5 races incl Indy 500) |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:
quote:Op zondag 26 mei 2019 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgend jaar toch? En een screen. Meende ik vandaag te begrijpen
quote:
Stond al in dit topic.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Volgend jaar toch? En een screen. Meende ik vandaag te begrijpen
Ik vind het verdiend. Hij heeft er alles aan moeten doen, plus wat geluk.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:03 schreef Vriezzer het volgende:
Beetje anti-climax wel qua winnaar.
Nou ja. Het was weer een eer vanavond.
Dit. Mooi hoe hij telkens de slipstream probeerde te breken. Het is niet alsof hij de winst heeft gestolen.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik vind het verdiend. Hij heeft er alles aan moeten doen, plus wat geluk.
Jaquote:Op zondag 26 mei 2019 22:03 schreef Vriezzer het volgende:
Beetje anti-climax wel qua winnaar.
Nou ja. Het was weer een eer vanavond.
Samen met Rossi de enige verdiende winnaar inderdaad.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik vind het verdiend. Hij heeft er alles aan moeten doen, plus wat geluk.
Hij had van zijn team doorgekregen hoe Rossi inhaalde.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dit. Mooi hoe hij telkens de slipstream probeerde te breken. Het is niet alsof hij de winst heeft gestolen.
Van zichzelf 😂quote:
Die begint ook pas morgen toch?quote:Op zondag 26 mei 2019 22:12 schreef heywoodu het volgende:
Coca-Cola 600 laat ik maar even voor morgen denk ik
quote:
Met vlagen. Vond het grotendeels vrij saaiquote:Op zondag 26 mei 2019 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verder wel verdiend denk ik. Was erg vermakelijk.
Dit. Neem die wel op.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:12 schreef heywoodu het volgende:
Coca-Cola 600 laat ik maar even voor morgen denk ik
Heel verstandig.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:12 schreef heywoodu het volgende:
Coca-Cola 600 laat ik maar even voor morgen denk ik
Vind je? Alleen de laatste 15 ronden waren leuk door de rode vlag, voor de rest was het bagger. Net als vorig jaar.quote:Op zondag 26 mei 2019 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verder wel verdiend denk ik. Was erg vermakelijk.
Het is juist een race van geduld en uithoudingsvermogen. Strategie en focus bepalen wie wint. En dat kan saai overkomen.quote:Op zondag 26 mei 2019 23:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind je? Alleen de laatste 15 ronden waren leuk door de rode vlag, voor de rest was het bagger. Net als vorig jaar.
Het probleem is dat strategie niets uitmaakt als inhalen bijna net zo moeilijk is als op Monaco.quote:Op maandag 27 mei 2019 00:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is juist een race van geduld en uithoudingsvermogen. Strategie en focus bepalen wie wint. En dat kan saai overkomen.
Marshall Pruett tweette ook dat Jean Girard de Indy 500 had gewonnenquote:Op maandag 27 mei 2019 11:27 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Erg fijne race! Strakke race van Rossi en Pagenaud. Bij Pagenaud moet ik altijd denken aan die Nascar film van Will Ferrell, Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby.
Hahaha die tweet heb ik gisteren gemistquote:Op maandag 27 mei 2019 13:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Marshall Pruett tweette ook dat Jean Girard de Indy 500 had gewonnen
Je hebt het tegen iemand die claimt verzot te zijn op endurancequote:Op maandag 27 mei 2019 00:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is juist een race van geduld en uithoudingsvermogen. Strategie en focus bepalen wie wint. En dat kan saai overkomen.
(Al zijn wat meer crashes wel leuk, ik had wat teleurgestelde koters bij me op de bank zitten...)
Hij kent de grap zelf ook (geluid is wel zacht)quote:Op maandag 27 mei 2019 11:27 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Erg fijne race! Strakke race van Rossi en Pagenaud. Bij Pagenaud moet ik altijd denken aan die Nascar film van Will Ferrell, Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby.
Leuk verslag .quote:Op maandag 27 mei 2019 16:58 schreef DutchTrain het volgende:
Zo. Ook weer wakker na een bezoek aan de Indy500 gisteren. De race was niet heel erg spannend, zelfs in het middenveld nauwelijks gevechten. Die laatste vijftien ronden maakten voor het publiek dus veel goed.
Hier een verslagje van wat ik gisteren als toeschouwer meemaakte.
quote:Op maandag 27 mei 2019 13:10 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Hahaha die tweet heb ik gisteren gemist
twitter:
Gaaf hoor! Staat zeker nog op mijn bucket list.quote:Op maandag 27 mei 2019 16:58 schreef DutchTrain het volgende:
Zo. Ook weer wakker na een bezoek aan de Indy500 gisteren. De race was niet heel erg spannend, zelfs in het middenveld nauwelijks gevechten. Die laatste vijftien ronden maakten voor het publiek dus veel goed.
Hier een verslagje van wat ik gisteren als toeschouwer meemaakte.
twitter:detroitgp twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 20:46:59 Due to inclement weather, including high winds and lightning, in the vicinity of Belle Isle, all Grand Prix events have been suspended until further notice. For more information click here:https://t.co/oibVsWN6za reageer retweet
Ideaal, kan ik nog rustig de CL-finale kijkenquote:Op zaterdag 1 juni 2019 21:27 schreef sasquatsch het volgende:
De race lijkt voorlopig uitgesteld te worden door een storm die nu passeert.twitter:detroitgp twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 20:46:59 Due to inclement weather, including high winds and lightning, in the vicinity of Belle Isle, all Grand Prix events have been suspended until further notice. For more information click here:https://t.co/oibVsWN6za reageer retweet
twitter:jimayello twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 22:25:35 Cars and drivers on their way out to the grid. https://t.co/4hLzGIdwTr reageer retweet
Tijd voor de pitstops dan.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 23:33 schreef Zorro het volgende:
Andretti begint vergelijkbare tijden te rijden. Breekpunt komt er aan
Ondertussen in de Formule 1:quote:
Ericsson zijn schuld weer zekerquote:
Nope!quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:33 schreef 4-elements het volgende:
Springt Red Bull niet een beetje bij voor O'Ward?
En Chilton is hopelijk op weg naar de uitgang van de Indycar. Te langzaam. Net als in de F1.
En dus ook zonder inhaalacties .quote:
Er zijn er een paar en die zijn allemaal mooier dan DRS-inhaalacties.quote:
twitter:robertwickens twitterde op maandag 08-07-2019 om 18:16:01 I’M GETTING BACK IN A CAR! I’ll be doing the parade lap for the @hondaindy! This is just amazing and couldn’t happen without the help of @arrowelectronics installing the hand controls and @HondaRacing_HPD trusting me with such an awesome car! #IndyTO #ArrowDriven #SCIrecovery https://t.co/mmaTIlrxCW reageer retweet
En ieder jaar zie ik weer die crash van Krosnoff voor me, die ik toen live zag gebeuren...quote:
Mooi dat ie zn achteruit nog even teste ik test wij testen hij testte nou welterustenquote:Op zondag 14 juli 2019 23:13 schreef sasquatsch het volgende:
En Power gooit hem in de laatste ronde nog even in de muur
quote:Op zondag 14 juli 2019 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De oude Sato schijnt gisteren trouwens nog op de vuist te zijn gegaan met Bourdais.
twitter:rinusveekay twitterde op vrijdag 19-07-2019 om 15:22:05 NEWS | Dutch Champion Rinus VeeKay set for @IndyCar Test with @ECRIndy.📰READ MORE⬇️https://t.co/HzwHP2NDZA#RoadToIndy #TeamCooperTire #MazdaMotorsports #HalloJumbo #LaPlace #TeamNetherlands #KNAFTalentFirst #HRXUSA #Oger #TheChallenge #DutchDominance https://t.co/Inh63VTuup reageer retweet
Ik ben er morgen bij in Newton. Toevallig op vakantie bij mijn vader in Iowa. Gaan met de hele familie eerst goed indrinken op de parking. Schijnt een heel spektakel te zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 23:29 schreef heywoodu het volgende:
Pagenaud op pole morgen, naast Power. Newgarden en Sato erachter.
twitter:robertwickens twitterde op zondag 18-08-2019 om 21:02:11 How many times do we have to go through the same situation before we can all accept that an IndyCar should not race at Pocono. It’s just a toxic relationship and maybe it’s time to consider a divorce. I’m very relieved (to my knowledge) that everyone is okay from that scary crash reageer retweet
Beetje tape erop en gaan.quote:Op zondag 18 augustus 2019 21:16 schreef Vriezzer het volgende:
Zo, bij Rossi gaat even de halve auto naar de scrapheap. En opnieuw bouwen maar weer.
Ben voorlopig vooral blij dat er geen gewonden zijn gevallen bij de crash.quote:Op zondag 18 augustus 2019 21:20 schreef northernlight81 het volgende:
Lekker begin van de race weer
Nu gaan ze het wellicht niet halen de hele race te rijden voor het gaat regenen.
Een enorme onweersbui kwam er aan, klaar dus.quote:Op maandag 19 augustus 2019 07:03 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben nu bij de rode vlag na 127 ronden, is er nog verder geracet (en moet ik dus vanavond verder kijken) of is het klaar?
Ik ga uit van het laatste, maar moet nu echt weg dus kan niet verder blijven kijken
Dat dacht ik al ja, maar misschien viel de bui mee en gingen ze toch verder. Niet dus, bedanktquote:Op maandag 19 augustus 2019 08:33 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Een enorme onweersbui kwam er aan, klaar dus.
Dat lijkt alleen maar zo. Vanaf de onboard van Sato rijdt hij rechtuit. Sato lijkt me hier onschuldig.quote:Op maandag 19 augustus 2019 00:36 schreef Smacked_Actor het volgende:
Sato stuurt linksaf alsof ie alleen rijdt. Dafuq.
En vanuit de onboard van Rahal zie je dat Rossi iets omhoog komt.twitter:TakumaSatoRacer twitterde op maandag 19-08-2019 om 03:33:20 I didn’t mean I was blaming Alex at all. I just said the facts and I apologized for the situation on my previous tweet. Now I show you this as well that I just drove straight. https://t.co/Md0U71S8y1 reageer retweet
En in de super slomo van Rossi onboard zie je dat ook.twitter:Pitts_Special twitterde op maandag 19-08-2019 om 04:04:16 @TakumaSatoRacer Rossi moved up a little and narrowed the place of Takuma-san. Hunter Reay did not have to push up Rossi.I'm glad you were safe. I'll be rooting for you! https://t.co/RU8fSooO6I reageer retweet
twitter:ItsMichal twitterde op maandag 19-08-2019 om 06:47:46 @JohnWojnar @jamieroe23 Yeah, I agree...pretty damning for Rossi https://t.co/SwWXSQ6ZcR reageer retweet
Klopt, ik zag die onboard van Sato vanochtend en had m'n mening al bijgesteld maar nog niet hier gemeld.quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat lijkt alleen maar zo. Vanaf de onboard van Sato rijdt hij rechtuit. Sato lijkt me hier onschuldig.En vanuit de onboard van Rahal zie je dat Rossi iets omhoog komt.twitter:TakumaSatoRacer twitterde op maandag 19-08-2019 om 03:33:20 I didn’t mean I was blaming Alex at all. I just said the facts and I apologized for the situation on my previous tweet. Now I show you this as well that I just drove straight. https://t.co/Md0U71S8y1 reageer retweetEn in de super slomo van Rossi onboard zie je dat ook.twitter:Pitts_Special twitterde op maandag 19-08-2019 om 04:04:16 @:TakumaSatoRacer Rossi moved up a little and narrowed the place of Takuma-san. Hunter Reay did not have to push up Rossi.I'm glad you were safe. I'll be rooting for you! https://t.co/RU8fSooO6I reageer retweet
twitter:ItsMichal twitterde op maandag 19-08-2019 om 06:47:46 @:JohnWojnar @:jamieroe23 Yeah, I agree...pretty damning for Rossi https://t.co/SwWXSQ6ZcR reageer retweet
Maar met die aerokits waren er ook gevaarlijke ongevallen. Bijvoorbeeld Bourdais, Dixon en Hinchcliff op indy, Wheldon in Vegas (en oa Power dezelfde crash) of Justin Wilson's crash.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:57 schreef Fir3fly het volgende:
Sato 100% schuld. Altijd al een idioot geweest.
En ze moeten of teruggaan naar aerokits of stoppen met racen op ovals. Deze package is veel te gevaarlijk.
Dat is altijd al zo, als ze rechtdoor gaan sturen ze iets naar rechts (off-camber). Dat heeft niets met deze crash te maken.quote:Op maandag 19 augustus 2019 15:46 schreef JayHovah het volgende:
De Indycars voor de ovals zijn “scheef gebouwd”, dwz dat ze standaard een afwijking naar links hebben om zo sneller door de bochten te kunnen. Als Sato rechtdoor stuurde zou hij in theorie lichtjes naar links rijden...
quote:Op zondag 25 augustus 2019 15:15 schreef sasquatsch het volgende:Mooi overzichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Water is natquote:Op zondag 1 september 2019 21:42 schreef heywoodu het volgende:
Bocht één in Portland gaat niet soepel, jeetje wat een verrassing!
En terechtquote:
Zeker, gelukkig erkende hij het zelf schijnbaar ook.quote:
17 races en weer al klaar op 20 sept. Veel te vroegquote:Op zondag 1 september 2019 22:02 schreef sasquatsch het volgende:
De kalender voor volgend seizoen is bekend gemaakt, met Richmond in plaats van Pocono.
[ afbeelding ]
Dus steeds voor niks zitten mentionen?quote:Op zondag 22 september 2019 21:22 schreef Sinister-D- het volgende:
We gaan eens zien. Al lang geen IndyCar meer gekeken
nee hoor. Ben er nu tochquote:Op zondag 22 september 2019 21:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus steeds voor niks zitten mentionen?
Ja goddomme ik lag te slapen op de bank manquote:Op zondag 22 september 2019 21:20 schreef heywoodu het volgende:
Dit vraagt om nootjes en een drankje @:vosss
Ericsson hit me!quote:
Dat zal Rosenquist daarstraks ook wel geroepen hebben.quote:
Dat zeker. En knappe overwinning van Herta.quote:
Lijkt me het meest waarschijnlijk, maar er zijn ook nog stoeltjes beschikbaar bij Foyt, Carlin, McLaren (waarschijnlijk Conor Daly), Dale Coyne (waarschijnlijk Santino Ferucci), Chip Ganassi (waarschijnlijk Felix Rosenqvist), Juncos (als die nog terug komt) en Rahal Letterman Lanigan Racing (waarschijnlijk Oliver Askew).quote:Op maandag 23 september 2019 12:49 schreef Funzel het volgende:
Ben er bang voor, zijn geloof ik niet gek veel stoeltjes meer. Ik verwacht dat hij de 'normale' banen gaat rijden voor Ed Carpenter Racing.
Ericsson heeft weinig laten zien. Is net als Max Chilton vooral veldvulling. Maar ja, ze hebben allebei veel centjes...quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 22:06 schreef Funzel het volgende:
Chip Ganassi zet een derde wagen in voor Marcus Ericsson.
Weet niet of hij nou een top stoeltje verdiend maar extra wagens is altijd goed.
https://mailchi.mp/coforc(...)ity-for-rinus-veekaytwitter:rinusveekay twitterde op donderdag 10-10-2019 om 15:00:10 NEWS // Second @Indycar Opportunity for Rinus VeeKayREAD MORE⤵️📰: https://t.co/izy7nVbBpF#RoadToIndy #TeamCooperTire #MazdaMotorsports #HalloJumbo #LaPlace #TeamNetherlands #KNAFTalentFirst #HRXUSA #Oger #Gullwing #DutchDominance https://t.co/HRaWQpk58z reageer retweet
Inmiddels bevestigd ookquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:59 schreef sasquatsch het volgende:
'Patricio O'Ward en Oliver Askew gaan rijden voor Arrow McLaren SP, waardoor James Hinchcliffe buiten de boot valt'
https://racer.com/2019/10(...)ren-sp-indycar-seats
Van de zijkant ziet het er gaaf uit, alleen van voren niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
De IndyCar heeft afgelopen week en deze week getest met een halo met aeroscreen. Het zicht in de regen zou beter zijn dan zonder aeroscreen omdat de regen beter verspreid wordt dan op de helm.
[ afbeelding ]
https://racer.com/2019/10(...)rain-test-at-barber/
oh even deze nieuwe bekijken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:24 schreef sasquatsch het volgende:
Deze week wordt weer met een aeroscreen getest. Deze versie is beter geïntegreerd in het chassis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://mobile.twitter.co(...)091033799286784?s=19
Denk dat Rinus sowieso wel goed zit, alleen is de vraag of het een fulltime of parttime zitje wordt.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Hulk en Rinus bij Ed Carpenter Racing team?
https://www.gplatestnews.(...)5ZwDAMUs0dXNRWZ0yCwI
Dit zou wat zijn!
Maar hoe betrouwbaar is dit?
twitter:rinusveekay twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 18:56:50 A lot of rumors have started after this post. I haven’t signed any contract with any IndyCar team yet. I will keep you posted! https://t.co/WGkGVxdFB2 reageer retweet
twitter:ECRIndy twitterde op woensdag 20-11-2019 om 13:00:24 news @RinusVeeKay Selected as Driver of the No. 21, Joins ECR Full-Time for 2020 @IndyCar Season➡️ https://t.co/08xhLMfArK https://t.co/K9k0x5m71N reageer retweet
Gisteren werd duidelijk dat Hulkenberg het iig niet werd: https://www.motorsport.co(...)dycar-rumor/4600267/quote:Op vrijdag 15 november 2019 19:57 schreef sasquatsch het volgende:[ afbeelding ]twitter:rinusveekay twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 18:56:50 A lot of rumors have started after this post. I haven’t signed any contract with any IndyCar team yet. I will keep you posted! https://t.co/WGkGVxdFB2 reageer retweet
quote:Rinus VeeKay Selected by Ed Carpenter Racing to Contest Full 2020 NTT IndyCar Series Season
INDIANAPOLIS, Ind. (November 20, 2019) – 19-year-old Rinus VeeKay will become the youngest competitor in the 2020 NTT IndyCar Series with Ed Carpenter Racing (ECR), driving the No. 21 Chevrolet. The Hoofddorp, Netherlands driver will also become the youngest Dutchman to ever compete in the world’s largest single-day sporting event, the Indianapolis 500.
“I’m so happy,” said an ecstatic VeeKay. “It’s a dream come true and something we have worked extremely hard for over the last couple of years. To step up from USF2000 to the NTT IndyCar Series in three years is really special. I would like to thank Ed Carpenter and his partners for this great opportunity and trust. The number of available seats in the NTT IndyCar Series is very limited, so it’s a great honor that they have chosen me to join their team. I would like to thank Jumbo, La Place, KNAF TeamNL, my new partner Basic-Fit, all my other partners, my manager Charles Crews, but most all my family who made this all happen. I’m really looking forward to the start of the season.”
The move into the NTT IndyCar Series comes after a dominating Road To Indy career, where the young Dutchman competed in all three levels of the development series, tallying 16 victories, 36 podium finishes in 48 career races. In the midst of his six-wins, 14 podium finishes in 18 rounds and his runner-up finish in the Indy Lights championship last season, VeeKay completed his maiden IndyCar test with ECR in August, turning 144 laps around Portland International Raceway with impressive pace.
After sweeping the final two rounds of the Indy Lights season at WeatherTech Raceway Laguna Seca, the Team NL driver once again tested the 2.2-liter, twin-turbocharged V6 Indy car with ECR at Mid-Ohio Sports Car Course in October. His pace and professionalism impressed the three-time Indianapolis 500 polesitter and team owner, Ed Carpenter.
“I have been following Rinus’s path through the Road to Indy, especially the past two years,” said Carpenter. “It was clear to me that he deserves to be in an Indy car. After his first day in a car at Portland this past season, that feeling became even more apparent. His pace, feedback and demeanor inside the car was very impressive for such a young driver. We’re very excited for the 2020 season to get here and have an ECR car return to Victory Lane!”
Since VeeKay’s first trip to the United States, his long-time mentor and Dutch IndyCar legend, Arie Luyendyk, has shown great support and believes in his ability to become the next great Dutch driver in IndyCar.
“This is really fantastic,” said the two-time Indy 500 winner, Luyendyk. “This all went really quick, but Rinus has outgrown the Indy Lights category. When you drive in the Road To Indy program, the NTT IndyCar Series team owners see you at all the races and can spot young talent. Ed Carpenter was impressed after the first test and the second test was really phenomenal. I noticed his talent a few years ago. It was the way he won both races at Road America [in USF2000 in 2017], that was really special. Rinus has a natural speed and it’s really impressive.”
VeeKay’s participation in the 104th Running of the Indianapolis 500 comes 30 years after Luyendyk’s first Indy 500 victory in 1990.
The 2020 NTT IndyCar Series is comprised of 17 races at 16 venues which include ovals, road course and street course venues. The world-famous Indianapolis 500 at the Indianapolis Motor Speedway is the unchallenged highlight of the NTT IndyCar Series season, held on May 24, 2020. The 2020 NTT IndyCar Series season begins in St. Petersburg, Fla., March 13-15.
Dat was al langer duidelijk want Hulkenberg ontkende dat vorige week alquote:Op woensdag 20 november 2019 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gisteren werd duidelijk dat Hulkenberg het iig niet werd: https://www.google.com/am(...)r-rumor/4600267/amp/
Ah okquote:Op woensdag 20 november 2019 13:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was al langer duidelijk want Hulkenberg ontkende dat vorige week al
Jaaaaa gaafquote:
Vond dat ie best goed deed vanuit de USF2000 naar de Indylights en in beide seizoenen mee gedaan om de knikkers.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:40 schreef Steppenpferd het volgende:
Als je op de meeste fora het e.e.a. leest zijn ze in Amerika niet erg enthousiast over Veekay
Wellicht ook omdat hij een ''All American'' driver vervangt.
Algemene opvatting is dat hij gekozen is vanwege de sponsorig (pay driver) en dat hij weggeblazen werd door Askew.
Zou het uitermate fijn vinden dat hij Rookie van het jaar 2020 wordt
Zo af en toe reed Askew hem stevig om de oren, dat klopt, maar critici lijken dan te vergeten dat het andersom ook meer dan eens het geval wasquote:Op donderdag 21 november 2019 15:13 schreef Funzel het volgende:
Schat hem hoger in dan Askew. Die heeft veel meer ervaring al en versloeg m amper.
Dit of landgenoten zien als chokers/falers is wel typisch iets voor elk land op aarde inderdaadquote:Op donderdag 21 november 2019 17:48 schreef Funzel het volgende:
Amerikanen hebben natuurlijk al snel de neiging om voor 'het eigen volk' te kiezen en ietwat met een gekleurde bril ernaar te kijken. (Nederlanders ook natuurlijk )
quote:Alonso bevestigt deelname aan Indy 500 en houdt deur naar F1 open
Fernando Alonso heeft maandag bevestigd dat hij in 2020 voor de derde keer zal meedoen aan de prestigieuze Indy 500. De tweevoudig wereldkampioen Formule 1 sluit bovendien niet uit dat hij in 2021 terugkeert in de koningsklasse van de autosport.
"Ik zal zeker de Indy 500 gaan rijden", zegt de 38-jarige Alonso in gesprek met de BBC. "In de komende weken zal er meer duidelijkheid komen."
Het is nog onduidelijk voor welk team Alonso in de beroemde IndyCar-race zal gaan rijden. Na 2017 (uitgevallen) en 2018 (niet gekwalificeerd) zal het de derde keer worden dat de McLaren-coureur in actie komt tijdens de Amerikaanse wedstrijd.
De Indy 500 maakt onderdeel uit van de zogeheten 'Triple Crown'. Deze bestaat, naast het winnen van de 24 uur van Le Mans, uit een zege in de Grand Prix van Monaco in de Formule 1 en de Indy 500. Alleen die laatste prijs ontbreekt nog op het palmares van Alonso. De Brit Graham Hill is tot nu toe de enige coureur die de drie races wel allemaal wist te winnen.
'Formule 1 is nog steeds een mogelijkheid'
Alonso nam eind 2018 afscheid van de Formule 1 en kwam dit jaar alleen uit in het WEC-kampioenschap. Begin volgend jaar zal hij voor het eerst in zijn loopbaan de Dakar Rally rijden.
"Ik wil me eerst op Dakar en Indy gaan richten", vervolgt Alonso. "Daarna zullen we zien of ik de Formule 1 ga missen. Het voelde goed om dit jaar uit de F1-bubbel te zijn, maar wellicht is dat volgend jaar anders."
"Formule 1 is voor mij nog steeds een mogelijkheid. Ik heb met interesse naar de regels voor 2021 gekeken. Misschien gooit het de verhoudingen overhoop en wordt het leuker om met de auto's te racen. Als blijkt dat ik de Formule 1 ga missen, sta ik zeker open voor een terugkeer."
De Dakar Rally gaat op zondag 5 januari van start en duurt tot vrijdag 17 januari. De Indy 500 wordt volgend jaar op 24 mei verreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |