Oke dan hier komt het:
Al enige tijd ben ik bevriend met een leuke dame.
Ik heb wel eens een poging gewaagd met haar maar dat werd niets..... vanwege haar dus ze vond me wel leuk maar niet op die manier zeg maar.
We zijn wel vrienden gebleven en dat is toch wel moeilijk voor me aangezien ik naar haar verlang op een andere manier.
Nu merk ik de laatste tijd dat ze me wel erg vriendelijk benaderd en veel mee uitvraagd enzv.
Maar dan is het iedere keer weer een teleurstelling voor me als blijkt uit lichaamstaal dat ze toch niet zover wil gaan als ik.
Nu gaan we vrijdag samen iets leuks doen, En ze wil ook dat ik zaterdag met haar ga stappen, Ik heb de boot afgehouden voor de zaterdag omdat ik dan iets anders te doen heb ( kan wel gecanceled worden als de situatie veranderd hoor ).
Vrijdag gaan we dus wel iets doen maar nu vraag ik me af wat te doen???
1 laten blijken dat ik echt iets met haar wil, Of niet meer met haar omga vanwege de gevoelens die het bij me veroorzaakt
2 Doen alsof me neus bloed en wachten, in de hoop dat ze ooit zelf met een teken komt dat aangeeft dat ze klaar is voor een relatie met mij.
Het punt is namelijk ook dat ik haar als vriendin ook erg leuk vind om mee te stappen enzo, maar als er toch nooit iets van komt met haar dan ben ik wel m'n tijd aan het verdoen met het kwellen van mezelf en ervoor te zorgen dat ik ook geen andere vrouwen ontmoet.
Als vriendin zal ik haar erg missen als ik besluit om niet of minder met haar om te gaan, Maar ik denk dat als ze me toch niet als "vriend" wil dat ik toch de knoop moet doorhakken hoe rot het ook is
Alleen serieuze reacties graag.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het kan dat het meisje het fijn vind dat je een vriend voor haar bent en juist bang is dat als het meer zou worden dat dat het dan zou verpesten of dat het tegen valt.. Of misschien vind ze je gewoon heel lief en niet aantrekkelijk.. tja.. wees eerlijk.. dat is het belangrijkste en vraag haar ook om helemaal eerlijk te zijn omdat je dan weet wat je aan mekaar hebt en om de twijfel bij jezelf weg te krijgen omdat je jezelf anders alleen maar kwelt..
succes!!
Dus...ik denk niet dat ze iets met je wil, je kunt haar het beste ermee confronteren, dan ben je van de onzekerheid af en misschien heb je wel geluk en wil ze wel wat!
quote:Heb ik al gedaan toen bleek dus dat ze me niet zag als "vriend", Maar dit is alweer 3 maanden geleden en sindsdien is er wel het een en ander veranderd.
Op dinsdag 7 januari 2003 19:53 schreef Reintje het volgende:
De enige tip die ik kan geven: (ik heb het nu anderhalf jaar met m'n vriendin, en het is ook zo begonnen)
Maak een keer een gezellige avond, en probeer het gewoon eens. Als ze wil is dat heel snel duidelijk, anders blijf je (denk ik) vrienden...
En gewoon vrienden blijven dat is dus niet wat ik wil omdat ik dan m'n leven aan het vergooien ben in ijdele hoop ooooooit iets met haar te hebben.
quote:Liefde kan slijten. Ik geloofde er ook niet in, maar het kan, als je maar wilt.
Op dinsdag 7 januari 2003 20:42 schreef Flying_Vee het volgende:
En gewoon vrienden blijven dat is dus niet wat ik wil omdat ik dan m'n leven aan het vergooien ben in ijdele hoop ooooooit iets met haar te hebben.
quote:Kan je mij uitleggen waarom sommige vrouwen mannen als vriend willen hebben maar niet als vriend als deze te kennen heeft gegeven dat ze een relatie willen ipv vriendschap ?
Op dinsdag 7 januari 2003 20:24 schreef duymelijntje het volgende:
Tja.. ik zal op dit moment vanaf de vrouwenkant spreken.. ik heb hetzelfde meegemaakt met een van mijn vrienden die aan mij heeft verteld dat ie me echt heel leuk vind.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen relatie met hem wil maar hem wel heel graag om me heen heb en dat ie heel erg veel voor me betekend.
Ik heb hem ook laten weten dat als het voor hem te pijnlijk wordt om met mij om te gaan dat ie voor zichzelf moet kiezen en dan wat afstand moet nemen hoe vervelend ik dat zelf ook zou vinden.Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het kan dat het meisje het fijn vind dat je een vriend voor haar bent en juist bang is dat als het meer zou worden dat dat het dan zou verpesten of dat het tegen valt.. Of misschien vind ze je gewoon heel lief en niet aantrekkelijk.. tja.. wees eerlijk.. dat is het belangrijkste en vraag haar ook om helemaal eerlijk te zijn omdat je dan weet wat je aan mekaar hebt en om de twijfel bij jezelf weg te krijgen omdat je jezelf anders alleen maar kwelt..
succes!!
Is dit omdat ze dan weten dat ze deze mannen als voetveeg kunnen gebruiken wanneer het hun uitkomt ?
Want ze weten echt wel dat de desbetreffende kerels het slecht hebben in zo'n situatie.
quote:nee joh, volgens mij bestaan er voor vrouwen gewoon meer dimensies in de "liefde" dan voor mannen, misschien wel omdat de vrouwelijke genegenheid niet voornamelijk op testosteronniveau wordt bepaald??
Op dinsdag 7 januari 2003 20:46 schreef Flying_Vee het volgende:Is dit omdat ze dan weten dat ze deze mannen als voetveeg kunnen gebruiken wanneer het hun uitkomt ?
het kan best zijn dat het meisje waar het nu over gaat wel van je houdt, maar geen behoefte heeft aan een sexuele relatie. voor mannen is zo'n soort "liefde" vaak veel moeilijker voor te stellen dan voor vrouwen.
Blijf gewoon met haar als vrienden omgaan, zoals jullie nu doen. MAAR... - en nu komt de gouden tip - toon tijdens het op stap gaan met haar interesse in andere vrouwen, maak een praatje met andere vrouwen... Trust me, dat wil nog wel eens héél goed uitpakken!!
Ze moet je gaan zien als ´man´, en niet alléén als maatje. Snap je een beetje wat ik bedoel? Laat jezelf zien als beschikbaar dating-materiaal, even oneerbieding gezegd. Blijf tijdens het stappen niet naast haar plakken... Laat haar merken dat er meer vrouwen zijn dan alleen zij. Je hebt best kans dat - als zij twijfelt momenteel - ze je dan in een héél ander daglicht gaat zien ineens.
quote:Bedankt voor de tip.
Op dinsdag 7 januari 2003 21:13 schreef Loesje29 het volgende:
Lieve Flying, ik zal je als 29-jarige vrouw een (goedbedoelde en serieuze) tip geven:Blijf gewoon met haar als vrienden omgaan, zoals jullie nu doen. MAAR... - en nu komt de gouden tip - toon tijdens het op stap gaan met haar interesse in andere vrouwen, maak een praatje met andere vrouwen... Trust me, dat wil nog wel eens héél goed uitpakken!!
Ze moet je gaan zien als ´man´, en niet alléén als maatje. Snap je een beetje wat ik bedoel? Laat jezelf zien als beschikbaar dating-materiaal, even oneerbieding gezegd. Blijf tijdens het stappen niet naast haar plakken... Laat haar merken dat er meer vrouwen zijn dan alleen zij. Je hebt best kans dat - als zij twijfelt momenteel - ze je dan in een héél ander daglicht gaat zien ineens.
Even ter info,
Ze heeft me ooit eens geprobeerd te koppelen aan een ander meisje ( toen zij een relatie had met een engelsman, die nu uit is ) zij dacht toen dat ik iets in het andere meisje zag wat niet waar was, dit was dus een misverstand dat door ene ###### in het leven is geholpen en hierdoor is het betreffende meisje met de dame waar ik wel wat mee wil gaan praten en toen zijn we met z'n alle uitgeweest maar ja toen bleek dus hoe de vork in de steel stak en dat was voor haar een bittere pil en lullig voor mij ook.
zucht mensen die wat proberen te regelen ............
quote:Zit in een soort vergelijkbare situatie, maar wil dat nu ook wel eens van een vrouw weten.
Op dinsdag 7 januari 2003 20:46 schreef Flying_Vee het volgende:[..]
Kan je mij uitleggen waarom sommige vrouwen mannen als vriend willen hebben maar niet als vriend als deze te kennen heeft gegeven dat ze een relatie willen ipv vriendschap ?
Is dit omdat ze dan weten dat ze deze mannen als voetveeg kunnen gebruiken wanneer het hun uitkomt ?
Want ze weten echt wel dat de desbetreffende kerels het slecht hebben in zo'n situatie.
Maar waarom zeggen vrouwen dan toch altijd dat ze wel vrienden willen blijven. Een vrouw heeft toch ook seksuele behoeften? En van vrouwen hoor ik altijd dat zij het uiterlijk minder belangrijk vinden dan mannen. Maar waarom dan toch vrienden blijven? Is dat gewoon om iemand achter de hand te houden, voor als die behoeften wel komen?
quote:Exen hoef ik niet bepaald als vriend te houden, dat geeft inderdaad alleen maar kans op verwarrende gevoelens, en vooral... als de één iemand anders tegenkomt...
Op dinsdag 7 januari 2003 23:20 schreef Viper144 het volgende:[..]
Zit in een soort vergelijkbare situatie, maar wil dat nu ook wel eens van een vrouw weten.
Want er zijn volgens maar weinig vrouwen die een echt goede vriendschap relatie hebben met een man. (ff ter info, ik heb 2 zussen en die hebben nooit een echte vriendschap gehad met een man). tuurlijk kan je wal een man als vriend hebben, maar zo close als een vriendin wordt het volgens mij nooit.Maar waarom zeggen vrouwen dan toch altijd dat ze wel vrienden willen blijven. Een vrouw heeft toch ook seksuele behoeften? En van vrouwen hoor ik altijd dat zij het uiterlijk minder belangrijk vinden dan mannen. Maar waarom dan toch vrienden blijven? Is dat gewoon om iemand achter de hand te houden, voor als die behoeften wel komen?
Maar ik heb wel een vriendschap met een man. Al jaren. Ik val niet op hem (ik dacht het even, jaren geleden, maar nooit wat mee gedaan) en hij valt niet op mij. We gaan soms samen naar verjaardagen, samen naar feestjes. Sowieso heerlijk om een ´date´ te hebben die je mee kunt nemen naar dingen als je single bent en je wilt niet alleen. Geldt voor hem andersom dus ook! En... het voordeel ervan om een man als ´gewone´ vriend te hebben: je kunt daar hele andere adviezen aan vragen, die meer man-gerelateerd zijn!! Hij vraagt mij adviezen over vrouwen, ik hem over mannen
(De beste vriend die je als vrouw kunt hebben trouwens is een homo... serieus! Hoef je nooit bang te zijn voor verkeerde gevoelens en... je kunt er zo heerlijk mee winkelen )
quote:iedereen een homo als vriend en de wereld zou er een stuk zonniger uitzien!
Op woensdag 8 januari 2003 00:11 schreef Loesje29 het volgende:[..]
Exen hoef ik niet bepaald als vriend te houden, dat geeft inderdaad alleen maar kans op verwarrende gevoelens, en vooral... als de één iemand anders tegenkomt...
Maar ik heb wel een vriendschap met een man. Al jaren. Ik val niet op hem (ik dacht het even, jaren geleden, maar nooit wat mee gedaan) en hij valt niet op mij. We gaan soms samen naar verjaardagen, samen naar feestjes. Sowieso heerlijk om een ´date´ te hebben die je mee kunt nemen naar dingen als je single bent en je wilt niet alleen. Geldt voor hem andersom dus ook! En... het voordeel ervan om een man als ´gewone´ vriend te hebben: je kunt daar hele andere adviezen aan vragen, die meer man-gerelateerd zijn!! Hij vraagt mij adviezen over vrouwen, ik hem over mannen
(De beste vriend die je als vrouw kunt hebben trouwens is een homo... serieus! Hoef je nooit bang te zijn voor verkeerde gevoelens en... je kunt er zo heerlijk mee winkelen
)
quote:Ik ben misschien een beetje een uitzondering op de regel. Ik ga alleen maar met mannen om, door situaties die ik vroeger heb meegemaakt ben ik een beetje *bang* voor vrouwen en heb ik geen echte vriendinnen en zie ik veel van mijn vrienden als vriendinnetjes.. en het gaat er niet om dat ik die jongen dan kan gebruiken. Ik mag hem graag, hij is er voor me en we hebben veel lol, maar ik ben niet verliefd en voel me niet sexueel aangetrokken. Dat is toch lastig als je een relatie zou willen.
Op dinsdag 7 januari 2003 20:46 schreef Flying_Vee het volgende:[..]
Kan je mij uitleggen waarom sommige vrouwen mannen als vriend willen hebben maar niet als vriend als deze te kennen heeft gegeven dat ze een relatie willen ipv vriendschap ?
quote:De vraag was ook meer waarom vrouwen een man als vriend willen houden, terwijl ze weten dat de man de vrouw als meer dan een vriend wil zien.
Op woensdag 8 januari 2003 00:11 schreef Loesje29 het volgende:[..]
Exen hoef ik niet bepaald als vriend te houden, dat geeft inderdaad alleen maar kans op verwarrende gevoelens, en vooral... als de één iemand anders tegenkomt...
(De beste vriend die je als vrouw kunt hebben trouwens is een homo... serieus! Hoef je nooit bang te zijn voor verkeerde gevoelens en... je kunt er zo heerlijk mee winkelen
)
Ik ken ook vrouwen die ik tot mijn vrienden kring reken, maar het zijn nooit me beste maatjes en ik spreek ze een stuk minder als me mannelijke vrienden. En tuurlijk is het handing om een vriend van het andere geslacht te hebben. Ik vraag aan vrouwen wat in is op mode (welke kleren ik dus moet kopen), wat voor cadeau ik voor een verjaardag moet kopen. Zij vragen mij dan meer dingen van technische aard (problemen met auto, HiFi, computers etc..)
Maar jouw laatst zin bevestigd dus wat ik al eerder zei, een vrouw en een man kunnen nooit beste vrienden zijn, tenzij ze geleifde zijn. (in het algemeen dan en uitzondering bevestigd de regel).
Dus de vraag blijft, waarom willen vrouwen toch altijd wel vrienden zijn, als ze een jonge/man niet leuk vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |