FOK!forum / Giro d'Italia / [Etappe 14] Saint-Vincent - Courmayeur #2 Sneeuw
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 16:10
Tappa 14: Saint-Vincent - Courmayeur (Skyway Monte Bianco), 131 km

Hoe vat je een rit samen die niet samen te vatten valt? Onderweg naar Lago Serrù werden we getrakteerd op een waar spektakel. De eerste echte bergrit kende een razendsnelle aanvangsfase. Het duurde lang voor er een groep weg wist te rijden, maar uiteindelijk kregen we te maken met een kopgroep van liefst 27 renners. In deze kopgroep zaten met Mollema en Zakarin twee outsiders voor het algemeen klassement. Jumbo-Visma probeerde koers te controleren, terwijl ondertussen de ene na de andere renner afstapte. In totaal raakten we tijdens deze rit acht renners kwijt, onder meer Tao Geoghegan Hart die letterlijk wegviel uit de kopgroep en met een gebroken sleutelbeen de strijd moest staken. De controle van Jumbo duurde vrij lang, tot op de Pian del Lupo. Paultje Martens reed de longen uit z'n lijf, totdat hij werd afgelost door de mannen van Astana. Pello Bilbao zette zichzelf op kop en er werd meteen een hoop volk gelost. Roze trui Polanc moest lossen, net als Bob Jungels. Zij kwamen later in de afdaling wel weer terug, vooral dankzij het harde werk van Jungels. In de vallei na de afdaling werd het gat met de grote kopgroep bijna dichtgereden, op een gegeven moment was het verschil nog maar een halve minuut. Daarna ging er wel wat mis, de ploegen stopten met rijden. De voorsprong van de koplopers liep plotseling op naar twee minuten, een gigantische voorgift voor renners als Mollema en Zakarin.

Ondertussen zagen we voorin meerdere demarrages. Fausto Masnada probeerde met een aantal renners weg te rijden en dat leek te lukken. Hij kreeg onder meer Giulio Ciccone mee, de ploeggenoot van Mollema. Toen we echt aan de slotklim begonnen, na een lang vals plat deel, reden Mollema en Zakarin zichzelf naar de kop van de koers. Nadat Brambilla al de hele dag hard had gewerkt voor Mollema nam Ciccone het nu over. Hij zette zichzelf op kop en reed kilometerslang een hoop tempo. Terwijl dit allemaal gebeurde zagen we in de achtergrond Mikel Landa in de aanval gaan. Op de flanken van de Colle del Nivolet pakte hij de guidon van onder en hij dartelde er op zijn kenmerkende stijl vandoor. Niemand was in staat om hem te volgen, jongens als Yates moesten zelfs lossen als een baksteen. Lopez bleef in eerste instantie niet ver achter, maar hij kreeg te maken met mechanische pech. Hij moest van fiets wisselen ging daarna in de achtervolging. Roglic bleef zitten, hij reageerde niet. Nibali bleef dan weer in zijn wiel zitten, die twee zijn een interessante relatie aan het ontwikkelen. Roglic en Nibali reden nog een tijdje in het gezelschap van renners als Carapaz en Majka, maar toen deze jongens zelf in de aanval gingen werd er weer niet gereageerd door het kibbelende koppel.

Vooraan zagen we dat de werken van Ciccone bijna gedaan waren. Het teken voor Zakarin om in de aanval te gaan. Mollema kon niet mee, hij moest al snel gaan zitten. Nieve, die niet hoefde te wachten op de geloste Yates, moest eerst ook lossen maar wist later nog aan te sluiten bij Zakarin. Even leek het op een tweestrijd uit te draaien, maar op twee kilometer van het einde plaatste Zakarin nog een definitieve demarrage. De Rus beleefde zijn beste dag op de fiets sinds ergens in de Vuelta van 2017. Zijn demarrage was zo sterk dat hij zelfs weer op al zijn achtervolgers wist uit te lopen. Vooral ten opzichte van Roglic en Nibali pakte hij veel tijd, de voorsprong liep op richting de drie minuten. Mikel Landa kwam in eerste instantie snel dichterbij, maar bleef uiteindelijk hangen op een minuut. Mollema kreeg dan weer last van een ontploffende brommer, hij verloor in de laatste kilometers van de rit bijna twee minuten op de ontketende Tartaar van Tatarije. Zakarin won de rit en doet gouden zaken voor het algemeen klassement, hij is nu een van de favorieten voor de eindzege. Mikel Nieve werd tweede, hij mag nu Yates door het ijs is gezakt de rest van de ronde gaan vrijbuiten. Schrijf hem maar op voor een rit in de derde week. Landa werd derde, iets meer dan een minuut achter Zakarin. Landa heeft laten zien heel sterk te zijn, maar zijn achterstand op Roglic is nog steeds erg groot. Achter Landa zagen we ineens zijn ploeggenoot Carapaz opstomen. De Ecuadoriaan is amper in beeld geweest, maar heeft een fabuleuze slotklim gereden. Zijn medevluchters liet hij ter plaatse, Majka kon het tempo niet volgen. Nibali en Roglic kwamen binnen op iets minder dan drie minuten. Ze speelden een spelletje en verloren daardoor veel tijd op de concurrentie. Lopez en Yates verloren nog veel meer, zij moeten nu echt gaan aanvallen. Al is het bij Yates maar de vraag of hij daartoe in staat is, er straalt heel weinig van uit. Polanc deed net genoeg z'n best om de roze trui te houden, hij mag er nog een dagje extra van genieten.

De beklimming naar Lago Serrù bood dus genoeg spektakel. Het is een klim die we graag vaker zouden willen zien en dan het liefste ook nog met de laatste vijf kilometer erbij naar de top van Colle del Nivolet. Al gaat dat een lastig verhaal worden, aangezien de finish blijkbaar in een nationaal park ligt. Daardoor mag er eigenlijk niet met de helikopter gevlogen worden, omdat de gemsen en de arenden anders gestoord worden. En dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk. Zonde wel, want de klim heeft meteen een verpletterende indruk achtergelaten. We hebben er deze Giro lang op moeten wachten, maar we krijgen eindelijk koers te zien. Door de tijdsverschillen die dankzij de tijdritten zijn ontstaan zien we nu wat we graag willen zien: actie. Veel renners moeten noodgedwongen vroeg in de aanval, wat voor interessante tactische toestanden zorgt. Tijdens de volgende rit krijgen we waarschijnlijk met nog meer tactische spelletjes te maken. We duiken het weekend in met een korte en explosieve rit in Valle d'Aosta. Een korte en lastige rit met vijf beklimmigen, daags na een rit van 200 kilometer met meerdere beklimmingen waar bijna iedereen in het rood is gegaan, dat kan maar één ding betekenen. We gaan koers te zien krijgen. Het spel gaat sowieso op de wagen. Er gaan knuppels in het hoenderhok gegooid worden. Dit wordt fantastisch, dat kan bijna niet anders.

G19_T14_Courmayeur_plan_zoom.jpg
G19_T14_Courmayeur_alt_jpeg.jpg

Daags na de slopende en zware rit met aankomst bij het stuwmeer van Serrù bevinden we ons nu ineens in misschien wel het mooiste gebied van Italië. De rit gaat van start in de Aosta-vallei, om precies te zijn in het kleine dorpje Saint-Vincent. Dit is geen onbekende plaats voor de Giro. Ondanks het feit dat er maar 4500 mensen wonen wordt dit al de 16e (!) keer dat er een rit vertrekt. In 2015 waren we hier voor het laatst. De 20e rit zou verreden worden tussen Saint-Vincent en Sestriere, met de toen nog bijzonder goede Fabio Aru als winnaar. Voor 2015 was het nogal een tijd geleden dat de Giro in Saint-Vincent was, 1992 namelijk. Daarvoor was de Giro in 1985 zelfs twee dagen achter elkaar in Saint-Vincent, eerst met een tijdrit richting Valnontey en een dag later een rit in lijn richting Genua. In een nog verder verleden kwam men hier in de jaren '50, jaren '60 en jaren '70 ook nog een aantal keer. Dat Saint-Vincent zo vaak bezocht wordt heeft te maken met het feit dat het best een toeristisch plaatsje is. Zo hebben ze in Saint-Vincent een paar warmwaterbronnen, daar hoort dan natuurlijk weer een spa bij. Ook hebben ze hier een casino, dat zou een van de grote publiekstrekkers moeten zijn. Casino de la Vallée, een gebouw met een bijzondere façade. Erg modern, met erg veel glas. Lelijk derhalve, maar over smaak valt niet te twisten. Naast de thermen en het casino hebben ze hier ook nog het Palais Saint-Vincent, nog zo'n nieuwerwets gebouw dat vooral dienst doet als evenementenhal en bioscoop. Ook de lokale kerk valt wel op, onder meer door de oude klokkentoren. In de omgeving van Saint-Vincent komen we nog wat oude overblijfselen uit de Romeinse tijd tegen, waaronder een deel van een oude brug. Daarnaast is Saint-Vincent bekend vanwege het organiseren van de finale van Spel zonder grenzen in 1991! Ja, dan sta je als plaats wel op de kaart. Als laatste is het nog wel het vermelden waard dat ze hier een museumpje hebben waar je een verzameling van 750 mineralen en 170 fossielen kunt aanschouwen. Helemaal het einde.

Casino-de-la-Valle-in-the-Alps.jpg

Van start gaan we in het centrum van Saint-Vincent, waar de straatjes zijn voorzien van steentjes. In de eerste meters van de rit komen we zo'n beetje alle lokale hoogtepunten tegen. Aan de rand van Saint-Vincent rijden we langs het afzichtelijke casino en daarna begint de rit echt. We rijden eerst een aantal kilometer door de vallei. Van Saint-Vincent zetten we koers richting Chambave en in dit eerste stuk van een kilometer of zeven is het overwegend vlak, al gaat het bijna direct na de start wel een kilometer omhoog aan 5%. Daarna gaat het in licht dalende lijn verder over een brede weg met vlak voor Chambave nog een kort knikje van 500 meter aan 5%. In Chambave slaan de renners bij een rotonde rechtsaf. Vrij snel daarna volgt er een scherpe bocht naar links en dan is het koers. In de Aosta-vallei is alles prima, zolang je maar daadwerkelijk in de vallei blijft. Sla ergens een keer links- of rechtsaf en je komt meteen een zware beklimming tegen. Dat gaan de renners vandaag een aantal keer meemaken en de eerste confrontatie met de realiteit luistert naar de naam Verrayes. Dit is een klim van de tweede categorie, zeven kilometer lang en 8% gemiddeld. Nee, we gaan niet rustig beginnen. Alhoewel, de eerste kilometer van de klim valt nog wel mee. Halve kilometer aan 5%, daarna een halve kilometer aan 7%. Vervolgens gaat het echt los, we krijgen te maken met een kilometer aan 9%. Daarna nog een kilometer aan 9%, met in het verlengde daarvan de zwaarste 500 meter van de klim. Het gaat tijdelijk omhoog aan 11% gemiddeld, met een uitschieter naar 13%. We zijn dan inmiddels over de helft van de klim en het ergste is achter de rug. In de resterende drie kilometer naar de top gaat het aan 7,5% gemiddeld omhoog. Nog steeds zwaar, maar niet zo zwaar als het eerste deel. Na 14 kilometer koers komen de renners boven op deze eerste klim van de dag. Meteen een zware klim, waar de nodige knuppels in het hoenderhok gegooid kunnen worden. Als er renners zijn met ambitie gaat dit een legendarische rit worden. Al sluit ik niet uit dat men na de zware dag van gisteren nog even de kat uit de boom kijkt. In dat geval zullen we hier vooral het onstaan van de vlucht van de dag gaan meemaken.

G19_T14_S01_Verrayes_SAL_jpeg.jpg
1280px-Verrayes_chiesa.JPG

De klim naar Verrayes is voorzien van een prachtige brede weg. Voor sommige renners zou het een bekende weg kunnen zijn, want de klim naar Verrayes is eigenlijk slechts het eerste deel van de klim naar Saint-Pantaleon. Deze zware klim zagen we afgelopen jaar nog in de Giro, maar we kappen 'm nu nog voor we op de helft zijn af. Ook in 2015 kwam deze klim voor, toen we ook vanuit Saint-Vincent vertrokken. Nu beginnen we gelukkig voor de renners niet direct met de volle 16 kilometer, iets minder dan de helft is ook wel zwaar genoeg. Enfin, een prachtige en brede weg dus. Dat doen ze in de Aosta-vallei meestal ook nog wel aardig, ziet er vaak goed onderhouden uit. Het is wel een bochtige klim en dat bochtige karakter nemen we ook mee de afdaling in. De weg gaat een kilometer of tien naar beneden en in deze kilometers komen we de nodige bochten tegen. Een aantal van die bochten zijn vrij lastig te nemen, ze komen soms onverwacht en zijn mede daardoor lastig in te schatten. In het dorpje Frayè bijvoorbeeld komen de renners ineens een hele scherpe haarspeldbocht tegen. Het lijkt alsof ze rechtdoor kunnen, maar dan gaat het ineens volledig naar links. Verder helpt het wel dat de weg breed is en goed onderhouden, daardoor zou deze afdaling toch goed te doen moeten zijn. Al ligt er ook in het volgende dorpje, Payè, weer zo'n vervelende bocht naar links. Snel daarna volgt er dan weer een scherpe bocht naar rechts, waarna het ergste deel van de afdaling is geweest. Misschien dat de renners nu wat tijd hebben om van het uitzicht te genieten, want dat is tijdens het tweede deel van de afdaling adembenemend mooi. Na een kilometer of 10 dalen komen we uit in het dorpje Nus, beneden in de vallei. Na Nus gaan we een kilometer of 13 door de vallei rijden, over rechte en brede wegen. Het is nu ook behoorlijk vlak, tot we de hoofdstad van de regio bereiken. Na 34 kilometer komen we uit in Aosta, een stad met ongeveer 34.000 inwoners. Het is een oude Romeinse stad met restanten van een forum, een amfitheater en stadsmuren met poorten. Tevens vindt hier de eerste tussensprint van de dag plaats.

aosta-1.jpg

Na de tussensprint in deze stad met de nodige historie komen de renners een aantal bochten en rotondes tegen. Na de laatste van deze rotondes bevinden ze zich buiten de stad en dan is het al snel tijd voor de tweede klim van de dag. We gaan beginnen aan de klim naar Verrogne, een klim van de eerste categorie. Deze beklimming is 14 kilometer lang en in deze kilometers gaat het aan 7% gemiddeld omhoog. Na nog een bocht naar rechts buiten Aosta begint de weg omhoog te lopen. Het gaat direct vrij stevig omhoog, met een kilometer aan 7%. Daarna wordt het zelfs heel erg steil, met een kilometer aan 9% gemiddeld. In deze kilometer komen we ook het steilste stuk van de klim tegen, het gaat tijdelijk omhoog aan 13%. Kort achter elkaar komen we wat haarspeldbochten tegen en hier is het inderdaad zichtbaar vrij steil. Tevens is deze klim voorzien van een wat smallere weg, niet alle wegen in de Valle d'Aosta zijn mooi en breed. Na het steile gedeelte zwakt de klim wat af, waarna er zelfs nog even een korte afdaling volgt. De renners fietsen door een dorpje en hier gaat het even naar beneden, maar zonder gevaren. Vervolgens gaat het een kilometer of zeven omhoog aan 8% gemiddeld, maar het is een verdraaid onregelmatige klim. Onderweg komen we weer een aantal passages tegen waar de haarspeldbochten elkaar snel opvolgen, daar kruipen de percentages weer richting de 10% of zelfs daarboven. Tussendoor krijgen we ook nog een keer te maken met een kilometer aan 6% of zelfs een halve kilometer aan 4,4%. Er valt dus niet echt een peil te trekken op deze klim, al mag je onder aan de streep gerust tot de conclusie komen dat het simpelweg lastig is. De laatste vier kilometer van de klim verdwijnen de haarspeldbochten uit het zicht en daardoor wordt het gemiddeld gezien ook wat minder lastig. In deze laatste kilometers van de klim gaan we gemiddeld aan 6,6% omhoog, al zit er vlak voor de top nog een kilometer aan 9% tussen. In de laatste meters van de klim vlakt het af naar 3%, waarna we na 51,5 kilometer voor het eerst in de geschiedenis van de Giro de top van Verrogne bereiken. Een debutant waar we in de toekomst ongetwijfeld nog veel van gaan horen.

G19_T14_S02_Verrogne_SAL_jpeg.jpg
Verrogne.jpg

Na 14 kilometer klimmen komen de renners uit in het dorpje Verrogne. Een klein plaatsje waar verder niet veel te beleven valt. Eenmaal boven in het dorp begint de afdaling direct. Het wordt een lange en lastige afdaling. Vijftien kilometer lang gaat het naar beneden, over een niet al te brede weg. De afdaling is bochtig, waardoor het automatisch technisch wordt. In het begin kent de afdaling een paar korte en snelle bochten achter elkaar, na de passage door het dorpje Meod krijgen we dan weer te maken met de eerste lastige haarspeldbochten. Vervolgens rijden we door het dorpje Petit Sarriod, waar de weg even kort omhoog loopt. Buiten dit dorpje slaan de renners linksaf, waarna ze op een bredere weg terechtkomen. Dat is mooi meegenomen, maakt de afdaling meteen een stuk aangenamer. Enige nadeel is dat we deze bredere weg snel weer gaan verlaten. In de buurt van het volgende dorpje maken de renners een bocht van 90 graden naar links, waarna ze weer over een smallere weg verder moeten fietsen. Eenmaal terechtgekomen op deze weg begint de afdaling pas echt, zou je kunnen zeggen. De bochten volgen elkaar in hoog tempo op en dat is niet iets om vrolijk van te worden. Merkwaardig genoeg wordt de afdaling steeds lastiger en technischer des te lager we komen. Er verschijnen steeds meer bochten. Vooral veel korte en snelle bochtjes, af en toe afgewisseld door een haarspeldbocht. Alleen aan het eind van de afdaling winnen de haarspeldbochten het van de andere bochten. In de laatste kilometers in dalende lijn komen we kort achter elkaar zes van die dingen tegen. Dat laatste deel van de afdaling werken we dan wel weer af op een bredere weg, waardoor het iets makkelijker wordt. Eenmaal beneden komen we uit in Saint-Pierre. Eerst Saint-Vincent en nu Saint-Pierre, ze zijn hier wel van de heiligen. In Saint-Pierre hebben ze overigens een kasteel, jawel. Beneden in Saint-Pierre slaan we rechtsaf en dan gaan we direct op weg naar de derde klim van de dag.

iq16k2pxerqz.jpg

We rijden een kilometer rechtdoor over een brede en vlakke weg dwars door de vallei. Fietsen doen we langs de rivier Dora Baltea, een rivier die we binnenkort van wat dichterbij gaan bekijken. We gaan namelijk bij een bruggetje linksaf en rijden dan over de river. Aan het eind van de brug slaan we rechtsaf en dan rijden we Villeneuve binnen. Bij de passage over de brug zien we trouwens aan de overkant een stevige rotswand staan, met in deze rotswand een kruis uitgehakt. Best kunstzinnig gedaan. Enfin, na de bocht rijden we rechtdoor Villeneuve in en hier begint de weg al wat omhoog te lopen. In het centrumpje van dit dorpje komen we weer wat keitjes tegen, dus is ons verzoek aan de weergoden weer of het eventjes droog kan blijven. Aan het eind van het centrumpje slaan we linksaf, waarna de volgende klim van de dag echt bijna gaat beginnen. We passeren nog even een oude ruïne en daarna slaan we even kort achter elkaar rechtsaf en linksaf. We rijden onder een viaduct door en daarna loopt de weg ineens aan 6% omhoog. De Truc d'Arbe is begonnen, een beklimming van de tweede categorie. Acht kilometer lang aan 7% gemiddeld, het is weer van dat. Opnieuw een onregelmatige klim, zo volgt er in de tweede kilometer van de klim een lang stuk aan 9% dat al snel weer wordt opgevolgd door een strook aan 5%. In de derde kilometer van de klim gaat het dan weer gemiddeld aan 7% omhoog. Tot dit moment rijden de renners over een brede weg, maar buiten Villes Dessus houden ze bij een splitsing van de weg de linkerkant aan, waarna ze op een smalle en vrij steile weg terechtkomen. Al begint dat steile gedeelte niet direct. We krijgen eerst nog een kilometer aan 4%, maar daarna gaat het los. In de tweede helft van de klim krijgen we te maken met vier kilometer aan 8%. Op iets meer dan een kilometer van de top stuiten we zelfs nog op een steilste stuk van 12%. De klim wordt richting de top heel bochtig, een stuk of tien haarspeldbochten komen we toch al snel tegen. Het blijft lastig tot aan de top, in de laatste meters van de klim gaat het aan 7% omhoog. Na 76 kilometer komen we boven op deze klim. We komen weer bij een splitsing uit. Als we bij deze splitsing naar links gaan komen we uit in Les Combes. Boven in dit dorpje staat een museum dat volledig gewijd is aan Johannes Paulus II. Deze paus was hier blijkbaar ooit op vakantie, daarom dat ze hem op deze plaats nog steeds vereren. Ook zijn opvolgers zijn hier wel eens op bezoek geweest. Het is dus welhaast een heilige plek.

G19_T14_S03_TrucArbe_SAL_jpeg.jpg
Maison-mus%C3%A9e-Jean-Paul-II_Les-Combes-d%27Introd.JPG

Uiteindelijk gaan we bij de splitsing naar rechts en die weg duikt meteen naar beneden. De afdaling die nu volgt is slechts iets meer dan zes kilometer lang, maar wel vrij lastig. De weg is nog steeds niet al te breed en het aantal bochten valt niet op één hand te tellen. Opnieuw een technische afdaling, al lijkt dat in het begin nog mee te vallen. Het eerste deel van de afdaling gaat vooral rechtdoor, met alleen wat flauwe bochtjes onderweg. Niet veel later komen we toch weer wat haarspeldbochten tegen, waarvan de frequentie naarmate we lager komen steeds meer toeneemt. Een pittige afdaling, met ondertussen wel weer prachtige vergezichten. Als we bijna beneden zijn komen we kort na drie haarspeldbochten wel op een wat bredere weg terecht. Die weg zal leiden naar Arvier, een dorpje in de vallei. Na wat bochten in Arvier komen we aan de rand van dit plaatsje een rotonde tegen, waar we schuin rechtdoor gaan. Na de rotonde zitten we op de brede weg dwars door de vallei. Deze weg gaan we zeven kilometer volgen. In deze zeven kilometer gaan we vooral rechtdoor, terwijl de weg een beetje vals plat omhoog loopt. We rijden door een aantal tunneltjes en komen nog een rotonde tegen, tijdens dit relatieve moment van rust voor de finale echt gaat beginnen. Na dit stuk rechtdoor in de vallei slaan de renners rechtsaf, waarna ze op weg gaan naar de tweede tussensprint van de dag. Deze tweede tussensprint van de dag ligt in La Salle en om in dit plaatsje te komen moeten de renners nog even een kort klimmetje overleven. Twee kilometer aan 8%, hoppakee. De benen konden even losgeschud worden, maar nu moet iedereen weer aan de bak. Aanvankelijk is de klim behoorlijk bochtig en daar zitten dan ook de steile percentages, richting La Salle wordt de weg rechter en vlakt de klim wat af. Na 92 kilometer komen we aan in het verder niet zo bijzondere dorpje La Salle en hier ligt dan dus de tweede tussensprint van de dag. In de laatste meters voor La Salle gaat de weg naar beneden, daarna slaat men rechtsaf. Even verderop slaan we linksaf en dan verlaten we het dorp weer.

La_Salle_%26_Le_Mont_Blanc.jpg

We keren weer terug naar de vallei. De weg richting de vallei is vooral recht en loopt een dikke kilometer naar beneden, zonder lastige bochten dus. Als we bijna beneden zijn komen we een rotonde tegen, waar de renners een soort van rechtdoor gaan. Na deze rotonde rijden we kort langs de rivier, terwijl het vlak is. Dat vlakke gedeelte duurt niet lang meer, want de lastigste klim van de dag komt eraan. Er volgt een bocht naar rechts, we rijden via een brug over de Dora Baltea en direct daarna loopt de weg omhoog. De Colle San Carlo is begonnen, een beklimming van de eerste categorie. We hebben al wat lastige beklimmingen gehad, maar we krijgen nu te maken met 10,5 kilometer aan 10% gemiddeld. In de eerste kilometer van de klim gaat het gelijk aan 9% omhoog, de renners botsen op een muur. Dat wordt na de aanvangsfase niet snel beter, in de tweede kilometer van de klim gaat het aan 9,5% omhoog. We rijden ondertussen een bos in, waar de weg een stuk bochtiger wordt. Een smalle weg, die in de derde kilometer echt steil wordt. We gaan omhoog aan 10,5%, met in dit stukje zelfs de steilst strook. Het gaat tijdelijk omhoog aan 15%, de klim komt dan tijdelijk even in de buurt van de Mortirolo, of de Zoncolan. Al is de Colle San Carlo als geheel wat makkelijker, desalniettemin heel lastig. In de vierde kilometer van de klim gaat het nog eens aan 10,5% omhoog, het blijft harken tot boven. We rijden dan lang Arpy, een klein gehuchtje. Hier zwakt de klim een klein beetje af, met een halve kilometer aan 9%. Dat moet dan een periode van relatieve rust voorstellen, maar het is alsnog buitengewoon lastig. Al snel wordt het weer wat steiler, de volgende halve kilometer werken we af aan 11%. Het blijft ook bochtig, terwijl iedere bocht steiler lijkt te zijn dan de vorige. Deze klim kent geen genade. We gaan verder met twee kilometer aan 10%, waarna er een eind komt aan het zwaarste gedeelte van de klim. In de laatste drie kilometer bergop gaat het slechts omhoog aan 9%. Eitje, stelt niks voor. Richting de top nemen de bochten in hoeveelheid af. Af en toe gaat het een paar hectometer volledig rechtdoor aan 9%, dat levert altijd wel een vreemd soort van gezichtsbedrog op. Uiteindelijk pakken we nog drie haarspeldbochten mee, waarna het in de laatste kilometer van de klim aan 8,5% omhoog gaat. Na 106 kilometer, op 25 kilometer van de finish, komen de renners boven op de Colle San Carlo.

G19_T14_S04_Sancarlo_SAL_jpeg.jpg
18474134754_2f9e5cb5c1_b.jpg

De Colle San Carlo is een geweldige klim, alleen al op basis van het gemiddelde stijgingspercentage. Toch is dit een klim die niet vaak voorkomt in de Giro. In 1973 beklom men deze berg een keer, daarna duurde het tot 2006 eer we hier nog eens passeerden. Een lange rit met een vlakke aanloop, in de finale de Colle San Carlo en dan een afdaling richting La Thuile. Het was een regenachtige, miezerige dag. Op de klim bleken Leonardo Piepoli en Ivan Basso de sterkste renners te zijn. Ze reden de tegenstand op een hoop. Toen volgde de afdaling, de afdaling waar de renners nu ook aan moeten beginnen. De regen maakte het extra lastig. Piepoli had er niet veel problemen mee, hij gooide zichzelf naar beneden. Basso was iets voorzichtiger, of gerust gezegd té voorzichtig. Hij ging bijna stilstaand door de bochten. Ik heb de beelden nog even opgezocht en het is denk ik een van de slechtste afdalingen die ik ooit heb gezien. Basso was niet vooruit te branden. Nu is het wel zo dat de afdaling van de Colle San Carlo lastig is, maar wat Basso daar liet zien deed pijn aan de ogen. Hij verloor in die afdaling 44 seconden op Piepoli, die solo aankwam in La Thuile. Het was een emotionele overwinning voor Piepoli, aangezien hij hem opdroeg aan Diego Pellegrini. Dit was een generatiegenoot van Piepoli, die in 1993 overleed tijdens de afdaling van de Colle San Carlo. Het was een beloftevolle renner, maar nog voor zijn carrière goed en wel was begonnen kwam daar op 21-jarige leeftijd een einde aan. Het is een beetje cru, maar het toont aan dat de afdaling van de Colle San Carlo niet makkelijk is. Al is de weg wel breder aan deze kant van de klim, dat scheelt. Het is een snelle en technische afdaling, met ontzettend veel bochten. Haarspeldbochten, maar ook allerlei korte bochtjes die elkaar in hoog tempo opvolgen. De klim is lastig en kan gebruikt worden om verschillen te creëren, maar ook in de afdaling kan er nog een hoop gebeuren. Het is wel vooral het eerste deel van de afdaling waar het gevaar schuilt, als we bijna beneden zijn worden de wegen rechter en kan er op een eenvoudige manier verder gedaald worden richting La Thuile. In de buurt van La Thuile volgt er nog een bocht van 90 graden naar rechts, maar daarna rijden we rechtdoor het dorp in. De passage in het dorp is vrij smal en kent nog een linke bocht naar rechts.

il_villaggio_montano_di_la_thuile_in_estate_valle_d_aosta.jpg

Na de doortocht in La Thuile zijn we nog niet beneden. Het gaat nog een kilometer of tien verder in dalende lijn, richting Pré-Saint-Didier. In dit tweede deel van de afdaling komen we een meter of 400 lager uit, het gaat dus niet heel erg hard naar beneden. Over een rechte en brede weg rijden we verder, met af en toe een tunneltje onderweg. Ook komen we nog twee passages met haarspeldbochten tegen. Niet ver buiten La Thuile liggen er drie achter elkaar, vervolgens komen we aan het eind van de afdaling nog een keer acht haarspeldbochten tegen. Aangezien de weg breed is en het niet heel hard naar beneden gaat zou dit verder wel prima te doen moeten zijn, het ziet er niet direct heel lastig uit. Aan het eind van de afdaling komen we na 123 kilometer uit in Pré-Saint-Didier. Buiten dit plaatsje, in de buurt van de haarspeldbochten, hebben ze boven op een rots een apart bouwwerkje laten maken. Je kunt hier rondlopen, zwevend boven het niets. Een aanrader voor de mensen onder ons zonder hoogtevrees. Na de fase van de haarspeldbochten gaat het nog even rechtdoor naar beneden, tot we voor de zoveelste keer vandaag langs de Dora Baltea fietsen. We slaan rechtsaf, steken de brug over en dan begint de slotklim.

2000x2000-0-70-f6c76018f7056858fc492331a54a32d5.jpg

Het is nog acht kilometer fietsen tot de finish als we beginnen aan de klim naar Courmayeur. Tijdens de eerste kilometer van de klim loopt de weg aan 5,5% omhoog, de slotklim laat meteen duidelijk merken dat het de makkelijkste van de dag is. Al heeft ook deze klim nog een lastig gedeelte. Na nog een halve kilometer aan 5,5% gaat het daarna een halve kilometer lang aan 7% gemiddeld omhoog, met een strook aan 9%. De weg is tijdens dit eerste deel van de klim weer eens redelijk smal en vooral bochtig. Na een kilometer aan 6% komen we bijna uit in het dorpje Courmayeur. De weg wordt hier breder en van klimmen is ook even geen sprake meer. Van vijf kilometer tot vier kilometer van het eind gaat het licht naar beneden als we van Verrand naar Courmayeur fietsen. De passage in Courmayeur kent wat bochten, terwijl het in het centrum weer licht omhoog loopt. Buiten het centrum gaat het dan weer licht naar beneden tot op drie kilometer van het eind. In de laatste drie kilometer van de rit loopt de weg weer omhoog, al wordt het niet meer steil. Gemiddeld gaat het aan 3% omhoog, met op een kilometer van de finish wel nog een lange strook aan 5%. Als we onder de vod door zijn gereden krijgen we nog wel te maken met een opvallende passage. We rijden onder een viaduct door en slaan na dat viaduct scherp rechtsaf. Daarna volgt er een lange terugdraaiende bocht naar rechts waarna we ons ineens op het viaduct bevinden. Na dit viaduct nemen we een korte duik naar beneden, waarna het richting de finish weer vals plat omhoog loopt. In de laatste meters van de rit gaat het volledig rechtdoor.

G19_T14_Courmayeur_ukm_jpeg.jpg
G19_T14_Courmayeur_ARR_zoom.jpg

Deze korte en explosieve rit door Valle d'Aosta eindigt na 131 kilometer net buiten Courmayeur. We finishen niet in het dorp omdat er buiten het dorp een nieuwe toeristische attractie is die even in het zonnetje moet worden gezet. Sedert 2015 is de Skyway Monte Bianco geopend, dit is een kabelbaan die mensen van Courmayeur naar Pointe Helbronner brengt aan de zuidzijde van de Mont Blanc, of de Monte Bianco. Men is drie jaar bezig geweest met het aanleggen van deze kabelbaan. In totaal heeft men 110 miljoen uitgegeven aan de hele constructie, waardoor het blijkbaar de duurste kabelbaan van de wereld is. Toch iets om trots op te zijn. Als je gebruik wil maken van de kabelbaan moet je wel wat geduld hebben, want van beneden ben je zes minuten onderweg richting een station halverwege de berg. Daar draait de kabine waar naar het schijnt 80 personen in passen een rondje, waardoor iedereen een uitzicht krijgt over het hele gebied. Als je na dit tussenstation nog verder wil richting de top moet je rekening houden met een reistijd van 10 minuten. Helemaal boven op Pointe Helbronner kom je dan op 3400 meter hoogte aan bij een of ander futuristisch station dat verdacht veel wegheeft van een ruimteschip. Naast het station komen we de Refuge Torino tegen, zo'n berghutje vanwaar er ook een prima uitzicht is. Kost wat tijd, maar het levert je ook wat op. Nou, doe ik toch maar mooi wat de organisatie voor ogen had. De Skyway staat op de kaart hoor, toeristjes zijn niet aan te slepen. Courmayeur zelf is overigens niet zo'n boeiend dorp. Er wonen 2800 mensen en het is vooral in de zomer in trek als geschikte locatie voor hikers. In de winter kun je hier uiteraard ook terecht, het wintersportgebied heeft een kilometer of 100 aan piste. In het dorp kom je een aantal musea tegen en als je wil winkelen moet je naar de corso Roma. De lokale kerk is niet zo mooi, maar valt wel op. Lijkt van een afstand op een potlood, wel lachen. Als we voorbij de finishplaats de bergen ingaan komen we na een tijd nog een heiligdom tegen, de Notre-Dame de Guérison. Een kerk gelegen langs een oude bergpas die nog door de Romeinen werd gebruikt blijkbaar. Overigens ligt hier natuurlijk ook de Mont Blanc tunnel. Voorbij de finishlocatie moet je nog even wat bochtjes nemen en langs Entrèves rijden, maar daarna zit je meteen in de tunnel. Dan kom je wel uit in Frankrijk en dat willen we niet, dus stoppen we op tijd.

31.jpg

Courmayeur heeft een keer eerder dienst gedaan als aankomstplaats. Dat was wel nogal lang geleden, in 1959. De Luxemburger Charly Gaul ging er toen met de overwinning vandoor. De rit naar Courmayeur was de laatste bergrit van die Giro. Voorafgaand aan de rit reed Jacques Anquetil nog in de leiderstrui, maar Gaul sloeg een dubbelslag. Hij won niet alleen de rit, hij pakte ook de leiding over. Een dag later reed men vanuit Courmayeur richting Milaan, de laatste rit van die Giro. De leidende positie van Gaul kwam niet meer in gevaar en zo won hij de Giro van 1959. Of de rit van vandaag net zo beslissend gaat zijn valt nog te bezien. Vanaf 13:10 gaan we dat kunnen aanschouwen. Dan begint de neutralisatie, vijf minuten later wordt er met de vlag gezwaaid. Uiteraard is Eurosport er meteen bij, we kunnen de hele rit dus live zien. Het vorige weekend kwamen we er nog bekaaid vanaf, nu worden we juist verwend. De aankomst wordt verwacht tussen 16:58 en 17:32. In Saint-Vincent schijnt het 's middags 18 graden te worden. Er is veel kans op neerslag, wat niet zo gunstig is. Er zitten een aantal lastige afdalingen tussen, dan houden we het liever droog. We hebben al kunnen lezen dat de Colle San Carlo in natte omstandigheden geen fijne afdaling is, niet voor Ivan Basso in ieder geval. In Courmayeur wordt het 's middags 13 graden, terwijl er ongeveer 60% kans op regen is. Ja, de kans dat we het droog gaan houden is niet zo groot. Ik steek vast een kaarsje aan voor Zakarin.

28954430_1630831520304999_785542623099262765_o.jpg

Ik ben vaak kritisch op parcoursbouwers. Meestal bakken ze er geen kloot van, maar soms gaat het wel goed. Als het goed gaat moeten we daar ook gewoon eerlijk in zijn. RCS, jullie hebben het goed voor elkaar. De rit in de Aosta-vallei is kort en explosief. Dat is tegenwoordig de mode, maar naar mijn bescheiden mening werkt het alleen als de rit voor de korte explosieve rit lang en zwaar is geweest. Dit recept voor succes heeft men nu toegepast. De vorige rit was bijna 200 kilometer lang, kende meerdere zware beklimmingen en op de slotklim zagen we iedereen als dode vogeltjes over de finish rijden. Iedereen zit kapot en dan worden de renners nu geconfronteerd met een korte rit met vijf beklimmingen. Ja, dat gaat spektakel opleveren. Veel renners zullen nu al snakken naar de tweede rustdag, dus zodra er iemand de knuppel in het hoenderhok gooit gaat meteen alles uit elkaar spatten. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een buitengewoon memorabele rit. Wat men bovendien goed heeft gedaan: de lastigste klim van de dag is de voorlaatste. Dat wil dus zeggen dat de renners niet kunnen wachten tot de slotklim. Er zal actie ondernomen moeten worden op de Colle San Carlo. We krijgen dus op 30 kilometer van het eind al actie, als het tegenzit. Als het meezit krijgen we 100 kilometer koers. Ik heb er zin in. Ik heb er enorm veel zin in. De hele middag met het broekje uit op de bank. Qua koersverloop verwacht ik overigens een snelle rit, met een scenario dat enigszins vergelijkbaar zou kunnen zijn met de vorige rit. Waarschijnlijk gaan op de eerste klim van de dag meteen een aantal grote namen mee proberen te schuiven. Het kan zo zijn dat we weer een aantal jongens uit de categorie Mollema en Zakarin vooraan gaan zien. Daarachter zal het niet snel stilvallen, daar zal geen ruimte voor zijn als er een paar sterke mannen vertrokken zijn. Op de Colle San Carlo gaat alles ontploffen, daar zal het ieder voor zich zijn. Dan volgt er een lastige en technische afdaling, waarna het ellendig vals plat omhoog gaat naar Courmayeur. Het moet een veldslag opleveren, waarbij de beste renners vanzelf boven komen drijven. Het gaat lastig zijn voor een mindere god om hier te winnen.
1. Carapaz. Het is lastig oordelen omdat we Carapaz amper in beeld hebben gezien, maar als ik zie hoe ver hij nog wist weg te rijden van Roglic en Nibali in de slotfase en hoe dicht hij nog bij Landa kwam lijkt Carapaz mij stiekem de beste klimmer in koers. Richie is in ieder geval onderweg om zijn Giro van vorig jaar te bevestigen, sterker nog, hij is tot nu toe beter onderweg. Movistar heeft de smaak van het aanvallen te pakken en aangezien ze tot nu toe ook de ruimte hebben gekregen om in de aanval te gaan denk ik niet dat ze daar snel mee gaan stoppen. Het duo Landa/Carapaz gaat ons nog veel plezier bezorgen, waarbij ik momenteel dus de inschatting maak dat Carapaz wat sterker is.
2. Roglic. Dit wordt wel de dag van de waarheid voor Roglic, eigenlijk. Tot nu toe heeft hij alles nog af kunnen doen als een tactisch steekspel. Vooral op Nibali letten en de rest wat ruimte geven. De tijd van spelen is nu alleen wel voorbij, er komen een aantal renners heel dicht bij hem in de buurt. Hij zal nu dus ondertussen een keer moeten laten zien dat hij wel bij de betere klimmers in koers hoort. Op basis van z'n tijdritten zou je zeggen dat hij de beste klimmer zou moeten zijn, tot nu toe is hij vooral heel terughoudend en verdedigend aan het rijden. Omdat hij niet beter kan of omdat hij vooral krachten probeert te sparen met het oog op de laatste week? Ik ga voorlopig nog uit van het tweede, ik sta volledig achter het droomplan van Jan en Addy. Na de rit in Aosta weten we meer.
3. Lopez. Kreeg met pech te maken tijdens de vorige rit, maar na de pech zat terugkomen er niet echt in. De benen lijken niet helemaal optimaal te zijn. Lopez is alleen niet iemand om snel bij de pakken neer te gaan zitten, hij gaat ongetwijfeld direct in de aanval. Astana heeft ook een geweldige ploeg om wat stiekeme plannetjes te smeden. Ik verwacht een aanval van ver, misschien wel van voor de San Carlo. Wordt leuk, maar de benen zijn ongetwijfeld niet goed genoeg om het tot aan de finish vol te houden.
4. Landa. Oh Mikel, wat zit je mooi op je fiets. En wat durf je ook veel, de aanval tijdens de vorige rit was indrukwekkend. Al viel het me uiteindelijk wel een beetje tegen dat hij niet heel veel dichter bij Zakarin in de buurt kwam. Hij viel nogal stil aan het eind, wat mij doet vermoeden dat de absolute topvorm er toch net niet is. Desondanks hoop ik dat hij dapper blijft aanvallen, Mikel is een van de renners die de koers echt weet te kleuren.
5. Majka. Nibali gaat ploffen, Zakarin gooit zichzelf in de natte afdaling in het skoekeloen en dan blijft Majka over. Was best sterk tijdens de vorige rit, al moest hij wel duidelijk zijn meerdere erkennen in Carapaz. Een plaats bij de eerste vijf lijkt voorlopig wel tot de mogelijkheden te behoren. Het wonderjaar van Bora houdt niet op.

1280px-Courmayeur_001.JPG
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:10
Polanc in troubles.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:10
Tartaar ging inderdaad een vallei met beekjes opzoeken

Momozaterdag 25 mei 2019 @ 16:11
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:09 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Interessant...
Ordinaire chaos maar dat hoort een beetje bij de giro
wimderonzaterdag 25 mei 2019 @ 16:11
Ribbedebie

BINGO
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:11
Ribbedebie
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:11
Het schudden aan de boom is begonnen
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:11
Ribbedie Bingo
showtimerzaterdag 25 mei 2019 @ 16:11
Huub Huub Barba......
Blikzaterdag 25 mei 2019 @ 16:11
Dag Polanc, Jungels, Bilbao
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
Heerlijke stijl van Bauke Escartin vandaag ook weer.
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
Huub Huub Huub
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
Ik hoor m nu pas... @Mani89 maar bingo
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
Cattaneo oogt de hele dag al zeer sterk. Die zal zichzelf zo dus wel tegenkomen.
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:11 schreef showtimer het volgende:
Huub Huub Barba......
Damn, te laat
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
Wat is Djungels nu eigenlijk aan het doen?! Waarom blijven ze maar volhouden dat het een klassementsrenner is...
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:12 schreef DeeBee het volgende:
Heerlijke stijl van Bauke Escartin vandaag ook weer.
Dat 'ie zijn stuur niet kapottrekt :o
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:12
Nu al :o
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
Nibs nu al :o
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
Bj de voet _O_
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
Roglic strak in het wiel
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
Nibs - Rogla _O_
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:12 schreef DeeBee het volgende:
Heerlijke stijl van Bauke Escartin vandaag ook weer.
w/ w/ w/
Zwansenzaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
Oorlog. :o
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
JAAAA _O_
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
Goeie regie wel weer :')
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
Dag mollema :W
Lucyintheafternoonzaterdag 25 mei 2019 @ 16:13
_O_
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:14
Meesterdaler Vincenzo gaat iedereen straks les geven.
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:14
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:13 schreef naatje_1 het volgende:
Dag mollema :W
Is ook niet echt realistisch dat hij hier mee zou kunnen.
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:14
MAL is mee, maar echt goed oogt hij toch weer niet.
Zwansenzaterdag 25 mei 2019 @ 16:14
Dit zijn duidelijk (met afstand) de betere klimmers.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:14
Rogla oogt goed, MAL matigjes.
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:14
Ooh die Roglic, heerlijk plakken.

Nibali wordt gek zo
PSVCLzaterdag 25 mei 2019 @ 16:14
Roglic naait er straks tussenuit _O_
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:15
Ja, hier rijdt Klungels, joe, ga maar weer terug
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 16:15
Mollema keert terug in eigen tempo!
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:16
Een Sunweb god is ook nog mee
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:16
Yates gaat bijna overboord.
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:16
Nog een Sunweb mee :o
H.Vvivzaterdag 25 mei 2019 @ 16:16
Zakarin heeft het moeilijk :{
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:16 schreef Fretwork het volgende:
Nog een Sunweb mee :o
Hamilton of Hindley.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:16
Minuutje al voor de roze trui, die roze trui hangt om andere schouders na vandaag
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
Pozzovivo valt me toch ook tegen.
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
Bokkema hobbelt er net iets te ver achteraan
de_boswachterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
Geen touw vast te knopen aan die voorbeschouwing hierboven.
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
Tataar is helemaal weg.
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:16 schreef naatje_1 het volgende:
Minuutje al voor de roze trui, die roze trui hangt om andere schouders na vandaag
Deze roze trui ligt vanavond gewoon in de hotelkamer van Polanc.
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
Zakarin wtf idd
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:16 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Hamilton of Hindley.
Niet Haga?
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:17
Ilnur in een greppel :'(
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
De Tartaar heeft z'n brommer opgeblazen
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
Nou, Zakarin gaat niet de Giro winnen, dat is wel duidelijk
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:18 schreef Van_Poppel het volgende:
De Tartaar heeft z'n brommer opgeblazen
Batterij niet opgeladen, zeg je dan tegenwoordig.
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
Zak had maar een Katusha-raket mee dus blijkbaar. :{
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
Prego?
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
Mooi man, die blikken van Caruso en Landa naar het oneindige.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:18 schreef DeeBee het volgende:
Zak had maar een Katusha-raket mee dus blijkbaar. :{
Het is crisis in Rusland
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:18
Mollema in beeld gevangen!
Zwansenzaterdag 25 mei 2019 @ 16:19
Nibali weet dat dit waarschijnlijk de allerlaatste grote ronde is die hij kan winnen in zijn carrière.
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niet Haga?
Die klimt normaal gesproken niet meer dan redelijk.
de_boswachterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:19
Mollema kopman maken..... zucht
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:19
Yates komt in z'n ritme in de achtergrond lijkt het.
H.Vvivzaterdag 25 mei 2019 @ 16:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is crisis in Rusland
Valt wel mee. Ze hebben ook nog Sivakov.
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:19
Hoeveel km tot de top?
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:20
Heel Astana lost ook, dus MAL zit geïsoleerd.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:19 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

Valt wel mee. Ze hebben ook nog Sivakov.
Crisis als in ze kunnen geen tweede raket betalen
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:19 schreef de_boswachter het volgende:
Mollema kopman maken..... zucht
Hij staat gewoon 4e in het klassement.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:20
Yates lol
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:20
Mollema brengt even Yates terug...
Momozaterdag 25 mei 2019 @ 16:20
Raar dat we Ilnur helemaal niet hebben zien lossen
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:21
Tempo van Caruso is toch zeer stevig zeg.
Momozaterdag 25 mei 2019 @ 16:21
#waarisdezak
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 16:21
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:20 schreef naatje_1 het volgende:
Mollema brengt even Yates terug...
Andersom inmiddels :P
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:21
Wat een regie :')
Felagundzaterdag 25 mei 2019 @ 16:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Yates lol
Met Mollema. Movistar nog met drie man in een groep van 10 ofzo.
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:21
Oef Mollema
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Gelukkig halen ze kopgroep bijna in, dat is wat makkelijker voor de regie...
Momozaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Harken Bauke
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:21 schreef naatje_1 het volgende:
Wat een regie :')
Net een kleuter die de hele tijd willekeurig op knopjes aan het drukken is.
de_boswachterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:20 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Hij staat gewoon 4e in het klassement.
Maar het is geen top 10 materiaal
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Als de kopgroep wordt bijgehaald gaat Ciconne weer meesterknecht spelen voor Mollema
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Bagioli is de rest aan het opvegen in l'Isard.
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Bij Mollema oogt het niet meer echt soepel.
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Maar het is geen top 10 materiaal
Top 10 moet nog altijd prima kunnen. Top 5 is een ander verhaal.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Zeker voor de afdaling is Ciconne nu erg prachtig om te hebben in de ploeg, gok ik zo
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Amador als derde Movistar?
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:22
Wat een vage beklimming rijdt Yates joh.
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:22 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij Mollema oogt het niet meer echt soepel.
Dat oogt het bij hem nooit.
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Net een kleuter die de hele tijd willekeurig op knopjes aan het drukken is.
Italiaanse chaos in de regiekamer. Ik zie het helemaal voor me. _O-
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:23
6km nog tot de top
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:24
Geen stalorders voor Ciccone
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat oogt het bij hem nooit.
Daar heb je op zich ook wel een punt. :P
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geen stalorders voor Ciccone
Na de top zal 'ie wel moeten wachten.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:24
Whoha _O- Nou, Trek is vertrouwen in Mollema ook kwijt, ofzo
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:24
Jeetje Caruso
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:24
Ik las in dit topic dat Lopez niet goed oogde.
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:24
Sivakov en Majka overboord.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:25
Caruso is ijzersterk
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:24 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Daar heb je op zich ook wel een punt. :P
Toch vind ik zo'n stijl van klimmen wel mooi.
TheArtzaterdag 25 mei 2019 @ 16:26
Pedrero, wtf!
Zwansenzaterdag 25 mei 2019 @ 16:26
Tom had hier met gemak meegekund... ;(
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:26
9% gemiddeld, dus iets minder stijl... :')
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:26
Uitstekende klim dit overigens.
showtimerzaterdag 25 mei 2019 @ 16:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:26 schreef TheArt het volgende:
Pedrero, wtf!
Donderdag niet gekeken?
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:27
De EF jongens toch ook indrukwekkend.
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 16:27
Ik denk dat Mollema in de loop der jaren vrijer is geworden in z'n kop.
Maar niet krachtiger in z'n benen (voor een grote ronde althans).
Jammer.
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:27 schreef showtimer het volgende:

[..]

Donderdag niet gekeken?
Voor deze Giro heb ik hem nog nooit op klimmersbenen weten te betrappen.
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 16:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Toch vind ik zo'n stijl van klimmen wel mooi.
Hij heeft de kop van een klassieke wielrenner, en de stijl van een klassieke harker. ;)
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:28
Jammer dat het vandaag geen Sosa-dag is. Dan maar dinsdag.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:28
Rogla is gewoon uitstekend zo te zien. Afgelopen dagen blufpoker gespeeld
H.Vvivzaterdag 25 mei 2019 @ 16:28
En Roglic maar in het wiel van Nibali _O-
Aguerozaterdag 25 mei 2019 @ 16:28
GIANNIBOYS

eHTBlTj.png
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rogla is gewoon uitstekend zo te zien. Afgelopen dagen blufpoker gespeeld
Lijkt idd alsof hij op zijn gemak in het wiel zit.
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Hij heeft de kop van een klassieke wielrenner, en de stijl van een klassieke harker. ;)
Uit de tijd van de zwart wit beelden.
Zwansenzaterdag 25 mei 2019 @ 16:29
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:26 schreef naatje_1 het volgende:
9% gemiddeld, dus iets minder stijl... :')
Ook minder steil.
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 16:29
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Uit de tijd van de zwart wit beelden.
:Y
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:29
Arme Tom
showtimerzaterdag 25 mei 2019 @ 16:29
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:28 schreef El-Stinho het volgende:
Jammer dat het vandaag geen Sosa-dag is. Dan maar dinsdag.
Waar heb jij last van vandaag?
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:29
Ik vind het echt absurd hoe goed Richie is.
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 16:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:27 schreef Toby56 het volgende:
Ik denk dat Mollema in de loop der jaren vrijer is geworden in z'n kop.
Maar niet krachtiger in z'n benen (voor een grote ronde althans).
Jammer.
Mollema heeft bergop gewoon nooit tot de besten gezeten, op San Sebastian na.
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 16:30
Pantani gespot op links
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:29 schreef showtimer het volgende:

[..]

Waar heb jij last van vandaag?
Nergens last van. Ik zie graag jonge, grote talenten hun glans tonen.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:30
Beetje doorfietsen Dombrowski!
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:31
Ciccone weigert te wachten op z'n kopman.
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:31
Vaughters heeft Dombrowski aan het fietsen gekregen.
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:31 schreef Chiappucci het volgende:
Ciccone weigert te wachten op z'n kopman.
Die wil terecht nog wat bergpuntjes scoren.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:31
Kangert zit er nog bij daarachter. Waar komt dat vandaan :')
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:31
Teleurstellend dat Ciccone blijkbaar twee dagen op rij zijn schroeimotor aanslingert. Die moet de komende dagen flink bijtanken.
H.Vvivzaterdag 25 mei 2019 @ 16:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:31 schreef Chiappucci het volgende:
Ciccone weigert te wachten op z'n kopman.
Eventueel nog punten halen en dan zou die in de afdaling nog genoeg werk voor Mollema kunnen doen.
Fretworkzaterdag 25 mei 2019 @ 16:33
Zakarin volgens mij 40 meter voor Polanc
Aguerozaterdag 25 mei 2019 @ 16:33
Daar zit wat op.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:33
Daar zit extreem veel snee op. Holy.
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:33
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
Carapaz zet de turbo aan
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
Koekoek
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
koekoek!
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mollema heeft bergop gewoon nooit tot de besten gezeten, op San Sebastian na.
In z'n jonge jaren waren de bergen z'n kracht. Misschien behoorde hij niet tot de besten, maar hij kon ellenlang aanklampen. Tijdens de dagen van Bau & Lau bijvoorbeeld. Maar hij had altijd een 'jour sans', en z'n derde week was vaak hooguit gemiddeld.
Maar de laatste jaren is hij z'n kopmanstatus wat kwijtgeraakt, en lijkt hij vrijer en initiatiefrijker te fietsen. Bijvoorbeeld ook minder geremd voor de tijdritten, omdat er minder druk op ligt. Helaas nemen z'n capaciteiten in het hooggebergte wat af.

Nou ja, dat is zoals ik het ervaar... ik geef toe: het blijft subjectief.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
Per straaljager.
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
Carapaz vliegt, de afterburners vol open, als een F-16
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
Die gaat winnen joh. Vlak voor finish prima strookje voor hem om te demarreren
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:34
Nibs is toch bang z'n plekje te verliezen. :')
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 16:35
Zo die heeft even de motor aangeslingerd
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 16:35
Carapaz blaast het motortje lekker op
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:35
Ciccone is gezien, terug naar Mollema?
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:35
tenor.gif?itemid=8308029
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:35
Carapaz komt vervolgens niet weg.
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:36
Roglic moet gewoon strak tempo rijden.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:36
2km nog, man man man
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Carapaz komt vervolgens niet weg.
Volgens mij wel.
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:37
Rogla schanst zo die berg af, Telemark-landing
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:37
Ben benieuwd naar daalkunsten van Carapaz
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 16:37
Nibali dus toch de mindere pokeraar
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Roglic moet gewoon strak tempo rijden.
Yep en straks gebruik maken van zijn daalcapaciteiten.
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 16:38
Ineos merda - Froome culo
Smoofiezaterdag 25 mei 2019 @ 16:39
Mollema kan beter stoppen met klassement.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:39
Mollema valt er goed tussenuit zeg
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:39
Zou Landa niet wat harder kunnen?
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:39
Rogla met een belachelijk juniorenverzet
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 16:40
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:39 schreef DeeBee het volgende:
Rogla met een belachelijk juniorenverzet
Terwijl Majka z'n fiets doormidden trapt zowat
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 16:40
Dit is echt een enorm kansloze actie van Carapaz.
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:36 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Volgens mij wel.
Nu wel maar het zag er even niet naar uit.
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:40 schreef heywoodu het volgende:
Dit is echt een enorm kansloze actie van Carapaz.
:?
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 16:41
Nibali moest even twee keer kijken wie die man van EF is.
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:41
Roglic verliest het gelletje
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:42
Dombro(myslova)(wski)god(in)
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 16:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:40 schreef heywoodu het volgende:
Dit is echt een enorm kansloze actie van Carapaz.
eh??
Chiappuccizaterdag 25 mei 2019 @ 16:42
Dombrowski, wat een sensatie.
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 16:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:41 schreef Wombcat het volgende:
Roglic verliest het gelletje
Hongerklop incoming
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:42
Carapaz rijdt serieus goed weg.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:43
Kan Richie beetje dalen?
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 16:43
Yates imiteert Dumoulin vandaag, gewoon rustig achter de groep rond blijven peddelen zonder het contact te verliezen.
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 16:43
Ah krijgen we nu het fabeltje over Nibali en afdalen weer?
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:44
32 seconden op de top, zelf getakt
wimderonzaterdag 25 mei 2019 @ 16:45
Stop hiermee Vincent.
PSVCLzaterdag 25 mei 2019 @ 16:45
Majka _O_
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:45
Nibs gaat nu full retard dalen
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 16:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:45 schreef wimderon het volgende:
Stop hiermee Vincent.
Hij neemt de bochten wel mooi. Scherp, en dan tegen het randje uitkomen.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:46
Rogla verliest aansluiting
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:46
MAL daalt als Wiggins
showtimerzaterdag 25 mei 2019 @ 16:46
24"
Zwansenzaterdag 25 mei 2019 @ 16:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:43 schreef Szura het volgende:
Ah krijgen we nu het fabeltje over Nibali en afdalen weer?
Pakte toch een gat van 7,3m!
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 16:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rogla verliest aansluiting
Nee joh, moest gewoon oud wijf López even voorbij
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:46
Stuur MAL met ZAK op een daalcursus

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:46 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee joh, moest gewoon oud wijf López even voorbij
Ik zie het
SaintOfKillerszaterdag 25 mei 2019 @ 16:47
Nibali is eigenlijk gewoon Carapaz aan het terughalen voor Roglic.
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 16:47
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Pakte toch een gat van 7,3m!
De jonge Nibali was misschien indrukwekkender. Maar hij durft bergaf nog steeds de risico's te nemen...
H.Vvivzaterdag 25 mei 2019 @ 16:47
Uiteindelijk fietst iedereen voor zijn plaatsje.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:48
25 sec GETAKT
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 16:48
Lopez gaat tijd verliezen.
wimderonzaterdag 25 mei 2019 @ 16:50
Lopez komt aansluiten.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:48 schreef BlaZ het volgende:
Lopez gaat tijd verliezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:50 schreef wimderon het volgende:
Lopez komt aansluiten.
dat is niet heel consistent dit
Sheffieldzaterdag 25 mei 2019 @ 16:50
Ingeschakeld!

Gaat Carapaz weer heuvel op sprinten
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 16:50
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:50 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

[..]

dat is niet heel consistent dit
Wimderon heeft gelijk.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:51
Hoho, maar Ciccone en Mollema dan, ik ben echt heel benieuwd waar die zitten
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 16:51
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:50 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

[..]

dat is niet heel consistent dit
Lopez moet ermee ophouden. Dit is niet te volgen.
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:51
Goeie klim straks ^O^
G19_T14_S04_Sancarlo_SAL_jpeg.jpg
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:51 schreef Wombcat het volgende:
Goeie klim straks ^O^
[ afbeelding ]
Die is al geweest
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 16:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:51 schreef Wombcat het volgende:
Goeie klim straks ^O^
[ afbeelding ]
Die hebben we net gehad, Hans :P
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 16:52
Oh, nee, da's die van net :')
H.Vvivzaterdag 25 mei 2019 @ 16:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:51 schreef Wombcat het volgende:
Goeie klim straks ^O^
[ afbeelding ]
Is al geweest.
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:52
Piepoli, het wandelend lijk.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:53
20 seconden slechts, is het voor de Roog handig om Carapaz terug te halen?
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 16:53
Wie zitten er nu bij Yates?
showtimerzaterdag 25 mei 2019 @ 16:53
23"
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:53 schreef El-Stinho het volgende:
Wie zitten er nu bij Yates?
Alleen Dombrowski geloof ik
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 16:54
Apart dat Rogla hier nu eens loopt te vlammen...
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:58
Nog iets van 2km dalen
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 16:59
Gaat Carapaz de etappe winnen? Ik denk het wel
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 16:59
Wat een shot uit de heli daar. Wielrennen. O+
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 16:59
Schitterend plaatje _O_
Felagundzaterdag 25 mei 2019 @ 17:00
Mooi beeld. O+
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:00
BOH, GENOT _O_
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 17:00
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:59 schreef naatje_1 het volgende:
Gaat Carapaz de etappe winnen? Ik denk het wel
Denk het ook, het groepje erachter gaat straks elkaar beloeren.
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 17:02
Charly Gaul!
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 17:02
D7a9XTtW0AIK8iH.jpg
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:02
Gunstig voor Rchard.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
Ze gaan al loeren
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:59 schreef naatje_1 het volgende:
Gaat Carapaz de etappe winnen? Ik denk het wel
Nee kansloze actie /heywoodu :P
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
Het oerdomme rijden van Roglic, lol.

quote:
Broekje uit. :9~
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
Groep Roog valt stil
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:03 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee kansloze actie /heywoodu :P
Ja ok, ik had wel iets meer van de rest verwacht in de afdaling :+
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
Sivakov op komst.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:03 schreef DeeBee het volgende:
Het oerdomme rijden van Roglic, lol.
Hoezo?
wimderonzaterdag 25 mei 2019 @ 17:03
Carapaz het roze met een paar seconden zou misschien nog wel het beste voor Zjumbo zijn.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:04
Sivakov en Caruso kunnen er met dit wijventempo ook nog bijkomen.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:04
Ik word hier niet vrolijk van
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 17:04
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:03 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Hoezo?
Gaat 'ie gas geven in de afdaling en dan stil staan op de klim...hou dan in ieder geval een beetje tempo...
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 17:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik word hier niet vrolijk van
Tsja, de aanvaller wordt beloond. Ik vind dat wel een goeie zaak.
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 17:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:03 schreef wimderon het volgende:
Carapaz het roze met een paar seconden zou misschien nog wel het beste voor Zjumbo zijn.
Dat lijkt me best tricky...Carapaz gaat in de slottijdrit hoogstens een minuutje verliezen.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
Wijventempo? Wat zeg ik; gehandicaptentempo.
Sheffieldzaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
Kat in 't bakkie voor Carapaz.

Landa sprint in de laatste 100en nog wat seconden bij elkaar
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
Caruso mag weer slaven
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
EmbarrassedPowerfulFlea-small.gif
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
Roog wil waarschijnlijk dat Nibali gaat rijden
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:04 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Gaat 'ie gas geven in de afdaling en dan stil staan op de klim...hou dan in ieder geval een beetje tempo...
Gas geven in een afdaling is wel iets anders dan gas geven in een klim
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
Sivakov gaat meteen door. Hup.
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
Gaan we weer :')
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:05
Yates
Momozaterdag 25 mei 2019 @ 17:06
En ik maar denken dat we van Yates af waren
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 17:06
Sivakov doet lekker mee met dat gekijk
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:06
Oervervelende Britten ben je nooit van af
Smoofiezaterdag 25 mei 2019 @ 17:06
Waar is bokkema
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:06
quote:
Staan en applaudisseren?
Sheffieldzaterdag 25 mei 2019 @ 17:07
Tja, met Carusogod gaan ze niet dichterbij komen natuurlijk
wimderonzaterdag 25 mei 2019 @ 17:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dat lijkt me best tricky...Carapaz gaat in de slottijdrit hoogstens een minuutje verliezen.
Ja, maar Roglic gaat dit niet nog een week kunnen controleren. Er komt een moment dat de verschillen tussen de rest ook wel gemaakt zijn en die ook geen reden meer hebben om mee te draaien met Roglic. Als je het sterkste blok dan op deze manier grotendeels kunt neutraliseren?
Skedzaterdag 25 mei 2019 @ 17:07
Tsja.
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 17:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:06 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Staan en applaudisseren?
Niet nodig imo, hij profiteert hier optimaal van een keihard pokerspel tussen een paar patjepeeërs.
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:08
Als er 3km op de teller staat gaat de Roog aanvallen
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 17:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, maar Roglic gaat dit niet nog een week kunnen controleren. Er komt een moment dat de verschillen tussen de rest ook wel gemaakt zijn en die ook geen reden meer hebben om mee te draaien met Roglic. Als je het sterkste blok dan op deze manier grotendeels kunt neutraliseren?
Precies, hoeft 'ie de rest van de week alleen nog maar Carapaz te volgen.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:08
Wat zou er nog tussen de groep van favorieten & Maglia Rosa zitten?
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:08
Waardeloos tempo van Caruso
Wombcatzaterdag 25 mei 2019 @ 17:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:08 schreef El-Stinho het volgende:
Wat zou er nog tussen de groep van favorieten & Maglia Rosa zitten?
o.a. Mollema
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Niet nodig imo, hij profiteert hier optimaal van een keihard pokerspel tussen een paar patjepeeërs.
We houden de mooie demarrage in gedachten.
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 17:09
1.25 getakt
Faraday01zaterdag 25 mei 2019 @ 17:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, maar Roglic gaat dit niet nog een week kunnen controleren. Er komt een moment dat de verschillen tussen de rest ook wel gemaakt zijn en die ook geen reden meer hebben om mee te draaien met Roglic. Als je het sterkste blok dan op deze manier grotendeels kunt neutraliseren?
En in de volgende bergrit sturen ze Landa mee en dan mag je alsnog op kop gaan rijden
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:09
Hup Sivakov.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:10
:').
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:10
Sivakov, hoppa
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:10
:D
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:10
Yates kan gratis weg, niks mis mee.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:10
Yaids :r
Sheffieldzaterdag 25 mei 2019 @ 17:10
Kssssssst Yates
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 17:11
Voor Nibali is het natuurlijk wel fijn dat-ie alleen nog maar voor de lol hoeft te fietsen. Want hij heeft z'n trofeeënkast al mudvol staan, en Roglic (nog?) niet. Rare jongens, die 'Romeinen'.

:N
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:11
Haha, lol :')
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 17:11
Yates laten rijden lijkt me niet zo slim.
Aguerozaterdag 25 mei 2019 @ 17:11
Carapaz roze. _O_
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
Tof voor Carapaz :).
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:11 schreef BlaZ het volgende:
Yates laten rijden lijkt me niet zo slim.
:?
Zwansenzaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
Kan Mollema nog terugkomen als ze zo traag rijden daar?
SaintOfKillerszaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
Alles wat er gebeurt, is blijkbaar geweldig voor Roglic.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef Zwansen het volgende:
Kan Mollema nog terugkomen als ze zo traag rijden daar?
Zou het wat uitmaken?
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef Zwansen het volgende:
Kan Mollema nog terugkomen als ze zo traag rijden daar?
Geen idee waar hij zit dus
BlaZzaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:?
Die lijkt beter te worden, hij staat dan wel op achterstand maar in goede vorm heb je een tegenstander extra.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
Ik juich voor Dombrowski
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef Zwansen het volgende:
Kan Mollema nog terugkomen als ze zo traag rijden daar?
Gezien zijn vroege lossen en het bijbehorende tempo... enfin, vul maar aan.
Aguerozaterdag 25 mei 2019 @ 17:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef Zwansen het volgende:
Kan Mollema nog terugkomen als ze zo traag rijden daar?
Die zat op de top al op 1:45 dus die moet dan net zo hard als Carapaz gereden hebben.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:13
Cadeautje van Rogla. Ben benieuwd of dit verstandig is
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 17:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die lijkt beter te worden, hij staat dan wel op achterstand maar in goede vorm heb je een tegenstander extra.
Staat bijna zes minuten achter Roglic.
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 17:13
Karsten bladert nog even door het routeboek.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:14
Gaat Lopez nog laf een sprintje plaatsen op het eind?
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:14
Carapaz w/
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 17:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:13 schreef heywoodu het volgende:
Karsten bladert nog even door het routeboek.
Welnee. Hij checkt de wijnkaart van het restaurant waar-ie zich vanavond laat vollopen.
Van_Poppelzaterdag 25 mei 2019 @ 17:14
Carapaz _O_
Aguerozaterdag 25 mei 2019 @ 17:15
Schitterende overwinning.
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:15
Richie _O_
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:15
Wat zou Lopez nog overhebben, überhaupt?
TargaFloriozaterdag 25 mei 2019 @ 17:15
Mooie zege. ^O^
Toby56zaterdag 25 mei 2019 @ 17:15
Wie waagt, die wint!
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:15
Carapaz bewijst het ongelijk van Heywoodu.
Aguerozaterdag 25 mei 2019 @ 17:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:15 schreef El-Stinho het volgende:
Wat zou Lopez nog overhebben, überhaupt?
Niet zo veel, die demarrages waren niet bijzonder indrukwekkend.
Momozaterdag 25 mei 2019 @ 17:16
Leuk een ander land een keer
Koffieplanterzaterdag 25 mei 2019 @ 17:16
Als ontdekker van Richie ben ik uiterst content en trots, maar ik vind het niveau dat hij hier haalt echt absurd. Die vierde plek van vorig jaar leek me al extreem, maar een jaar later is hij gewoon nóg beter.
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:15 schreef Aguero het volgende:

[..]

Niet zo veel, die demarrages waren niet bijzonder indrukwekkend.
Wel genoeg om lafjes Sivakov te tackelen (lol).
heywooduzaterdag 25 mei 2019 @ 17:16
Bingo!
Frozen-assassinzaterdag 25 mei 2019 @ 17:16
Wat een pistempo zeg
Sheffieldzaterdag 25 mei 2019 @ 17:16
Aanvallen loont, mooi!

Al komt het mede door laf rijden van de andere toppers
El-Stinhozaterdag 25 mei 2019 @ 17:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Als ontdekker van Richie ben ik uiterst content en trots, maar ik vind het niveau dat hij hier haalt echt absurd. Die vierde plek van vorig jaar leek me al extreem, maar een jaar later is hij gewoon nóg beter.
Gefeliciteerd met dit morele succes.
DeeBeezaterdag 25 mei 2019 @ 17:17
Hmm hmm
Szurazaterdag 25 mei 2019 @ 17:18
Op naar het volgende huilinterview van Nibali
PSVCLzaterdag 25 mei 2019 @ 17:18
Hmmhmm
naatje_1zaterdag 25 mei 2019 @ 17:18
Carapaz in het roze