Rellende_Rotscholier | zaterdag 25 mei 2019 @ 03:32 |
Tappa 14: Saint-Vincent - Courmayeur (Skyway Monte Bianco), 131 km Hoe vat je een rit samen die niet samen te vatten valt? Onderweg naar Lago Serrù werden we getrakteerd op een waar spektakel. De eerste echte bergrit kende een razendsnelle aanvangsfase. Het duurde lang voor er een groep weg wist te rijden, maar uiteindelijk kregen we te maken met een kopgroep van liefst 27 renners. In deze kopgroep zaten met Mollema en Zakarin twee outsiders voor het algemeen klassement. Jumbo-Visma probeerde koers te controleren, terwijl ondertussen de ene na de andere renner afstapte. In totaal raakten we tijdens deze rit acht renners kwijt, onder meer Tao Geoghegan Hart die letterlijk wegviel uit de kopgroep en met een gebroken sleutelbeen de strijd moest staken. De controle van Jumbo duurde vrij lang, tot op de Pian del Lupo. Paultje Martens reed de longen uit z'n lijf, totdat hij werd afgelost door de mannen van Astana. Pello Bilbao zette zichzelf op kop en er werd meteen een hoop volk gelost. Roze trui Polanc moest lossen, net als Bob Jungels. Zij kwamen later in de afdaling wel weer terug, vooral dankzij het harde werk van Jungels. In de vallei na de afdaling werd het gat met de grote kopgroep bijna dichtgereden, op een gegeven moment was het verschil nog maar een halve minuut. Daarna ging er wel wat mis, de ploegen stopten met rijden. De voorsprong van de koplopers liep plotseling op naar twee minuten, een gigantische voorgift voor renners als Mollema en Zakarin. Ondertussen zagen we voorin meerdere demarrages. Fausto Masnada probeerde met een aantal renners weg te rijden en dat leek te lukken. Hij kreeg onder meer Giulio Ciccone mee, de ploeggenoot van Mollema. Toen we echt aan de slotklim begonnen, na een lang vals plat deel, reden Mollema en Zakarin zichzelf naar de kop van de koers. Nadat Brambilla al de hele dag hard had gewerkt voor Mollema nam Ciccone het nu over. Hij zette zichzelf op kop en reed kilometerslang een hoop tempo. Terwijl dit allemaal gebeurde zagen we in de achtergrond Mikel Landa in de aanval gaan. Op de flanken van de Colle del Nivolet pakte hij de guidon van onder en hij dartelde er op zijn kenmerkende stijl vandoor. Niemand was in staat om hem te volgen, jongens als Yates moesten zelfs lossen als een baksteen. Lopez bleef in eerste instantie niet ver achter, maar hij kreeg te maken met mechanische pech. Hij moest van fiets wisselen ging daarna in de achtervolging. Roglic bleef zitten, hij reageerde niet. Nibali bleef dan weer in zijn wiel zitten, die twee zijn een interessante relatie aan het ontwikkelen. Roglic en Nibali reden nog een tijdje in het gezelschap van renners als Carapaz en Majka, maar toen deze jongens zelf in de aanval gingen werd er weer niet gereageerd door het kibbelende koppel. Vooraan zagen we dat de werken van Ciccone bijna gedaan waren. Het teken voor Zakarin om in de aanval te gaan. Mollema kon niet mee, hij moest al snel gaan zitten. Nieve, die niet hoefde te wachten op de geloste Yates, moest eerst ook lossen maar wist later nog aan te sluiten bij Zakarin. Even leek het op een tweestrijd uit te draaien, maar op twee kilometer van het einde plaatste Zakarin nog een definitieve demarrage. De Rus beleefde zijn beste dag op de fiets sinds ergens in de Vuelta van 2017. Zijn demarrage was zo sterk dat hij zelfs weer op al zijn achtervolgers wist uit te lopen. Vooral ten opzichte van Roglic en Nibali pakte hij veel tijd, de voorsprong liep op richting de drie minuten. Mikel Landa kwam in eerste instantie snel dichterbij, maar bleef uiteindelijk hangen op een minuut. Mollema kreeg dan weer last van een ontploffende brommer, hij verloor in de laatste kilometers van de rit bijna twee minuten op de ontketende Tartaar van Tatarije. Zakarin won de rit en doet gouden zaken voor het algemeen klassement, hij is nu een van de favorieten voor de eindzege. Mikel Nieve werd tweede, hij mag nu Yates door het ijs is gezakt de rest van de ronde gaan vrijbuiten. Schrijf hem maar op voor een rit in de derde week. Landa werd derde, iets meer dan een minuut achter Zakarin. Landa heeft laten zien heel sterk te zijn, maar zijn achterstand op Roglic is nog steeds erg groot. Achter Landa zagen we ineens zijn ploeggenoot Carapaz opstomen. De Ecuadoriaan is amper in beeld geweest, maar heeft een fabuleuze slotklim gereden. Zijn medevluchters liet hij ter plaatse, Majka kon het tempo niet volgen. Nibali en Roglic kwamen binnen op iets minder dan drie minuten. Ze speelden een spelletje en verloren daardoor veel tijd op de concurrentie. Lopez en Yates verloren nog veel meer, zij moeten nu echt gaan aanvallen. Al is het bij Yates maar de vraag of hij daartoe in staat is, er straalt heel weinig van uit. Polanc deed net genoeg z'n best om de roze trui te houden, hij mag er nog een dagje extra van genieten. De beklimming naar Lago Serrù bood dus genoeg spektakel. Het is een klim die we graag vaker zouden willen zien en dan het liefste ook nog met de laatste vijf kilometer erbij naar de top van Colle del Nivolet. Al gaat dat een lastig verhaal worden, aangezien de finish blijkbaar in een nationaal park ligt. Daardoor mag er eigenlijk niet met de helikopter gevlogen worden, omdat de gemsen en de arenden anders gestoord worden. En dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk. Zonde wel, want de klim heeft meteen een verpletterende indruk achtergelaten. We hebben er deze Giro lang op moeten wachten, maar we krijgen eindelijk koers te zien. Door de tijdsverschillen die dankzij de tijdritten zijn ontstaan zien we nu wat we graag willen zien: actie. Veel renners moeten noodgedwongen vroeg in de aanval, wat voor interessante tactische toestanden zorgt. Tijdens de volgende rit krijgen we waarschijnlijk met nog meer tactische spelletjes te maken. We duiken het weekend in met een korte en explosieve rit in Valle d'Aosta. Een korte en lastige rit met vijf beklimmigen, daags na een rit van 200 kilometer met meerdere beklimmingen waar bijna iedereen in het rood is gegaan, dat kan maar één ding betekenen. We gaan koers te zien krijgen. Het spel gaat sowieso op de wagen. Er gaan knuppels in het hoenderhok gegooid worden. Dit wordt fantastisch, dat kan bijna niet anders. Daags na de slopende en zware rit met aankomst bij het stuwmeer van Serrù bevinden we ons nu ineens in misschien wel het mooiste gebied van Italië. De rit gaat van start in de Aosta-vallei, om precies te zijn in het kleine dorpje Saint-Vincent. Dit is geen onbekende plaats voor de Giro. Ondanks het feit dat er maar 4500 mensen wonen wordt dit al de 16e (!) keer dat er een rit vertrekt. In 2015 waren we hier voor het laatst. De 20e rit zou verreden worden tussen Saint-Vincent en Sestriere, met de toen nog bijzonder goede Fabio Aru als winnaar. Voor 2015 was het nogal een tijd geleden dat de Giro in Saint-Vincent was, 1992 namelijk. Daarvoor was de Giro in 1985 zelfs twee dagen achter elkaar in Saint-Vincent, eerst met een tijdrit richting Valnontey en een dag later een rit in lijn richting Genua. In een nog verder verleden kwam men hier in de jaren '50, jaren '60 en jaren '70 ook nog een aantal keer. Dat Saint-Vincent zo vaak bezocht wordt heeft te maken met het feit dat het best een toeristisch plaatsje is. Zo hebben ze in Saint-Vincent een paar warmwaterbronnen, daar hoort dan natuurlijk weer een spa bij. Ook hebben ze hier een casino, dat zou een van de grote publiekstrekkers moeten zijn. Casino de la Vallée, een gebouw met een bijzondere façade. Erg modern, met erg veel glas. Lelijk derhalve, maar over smaak valt niet te twisten. Naast de thermen en het casino hebben ze hier ook nog het Palais Saint-Vincent, nog zo'n nieuwerwets gebouw dat vooral dienst doet als evenementenhal en bioscoop. Ook de lokale kerk valt wel op, onder meer door de oude klokkentoren. In de omgeving van Saint-Vincent komen we nog wat oude overblijfselen uit de Romeinse tijd tegen, waaronder een deel van een oude brug. Daarnaast is Saint-Vincent bekend vanwege het organiseren van de finale van Spel zonder grenzen in 1991! Ja, dan sta je als plaats wel op de kaart. Als laatste is het nog wel het vermelden waard dat ze hier een museumpje hebben waar je een verzameling van 750 mineralen en 170 fossielen kunt aanschouwen. Helemaal het einde. Van start gaan we in het centrum van Saint-Vincent, waar de straatjes zijn voorzien van steentjes. In de eerste meters van de rit komen we zo'n beetje alle lokale hoogtepunten tegen. Aan de rand van Saint-Vincent rijden we langs het afzichtelijke casino en daarna begint de rit echt. We rijden eerst een aantal kilometer door de vallei. Van Saint-Vincent zetten we koers richting Chambave en in dit eerste stuk van een kilometer of zeven is het overwegend vlak, al gaat het bijna direct na de start wel een kilometer omhoog aan 5%. Daarna gaat het in licht dalende lijn verder over een brede weg met vlak voor Chambave nog een kort knikje van 500 meter aan 5%. In Chambave slaan de renners bij een rotonde rechtsaf. Vrij snel daarna volgt er een scherpe bocht naar links en dan is het koers. In de Aosta-vallei is alles prima, zolang je maar daadwerkelijk in de vallei blijft. Sla ergens een keer links- of rechtsaf en je komt meteen een zware beklimming tegen. Dat gaan de renners vandaag een aantal keer meemaken en de eerste confrontatie met de realiteit luistert naar de naam Verrayes. Dit is een klim van de tweede categorie, zeven kilometer lang en 8% gemiddeld. Nee, we gaan niet rustig beginnen. Alhoewel, de eerste kilometer van de klim valt nog wel mee. Halve kilometer aan 5%, daarna een halve kilometer aan 7%. Vervolgens gaat het echt los, we krijgen te maken met een kilometer aan 9%. Daarna nog een kilometer aan 9%, met in het verlengde daarvan de zwaarste 500 meter van de klim. Het gaat tijdelijk omhoog aan 11% gemiddeld, met een uitschieter naar 13%. We zijn dan inmiddels over de helft van de klim en het ergste is achter de rug. In de resterende drie kilometer naar de top gaat het aan 7,5% gemiddeld omhoog. Nog steeds zwaar, maar niet zo zwaar als het eerste deel. Na 14 kilometer koers komen de renners boven op deze eerste klim van de dag. Meteen een zware klim, waar de nodige knuppels in het hoenderhok gegooid kunnen worden. Als er renners zijn met ambitie gaat dit een legendarische rit worden. Al sluit ik niet uit dat men na de zware dag van gisteren nog even de kat uit de boom kijkt. In dat geval zullen we hier vooral het onstaan van de vlucht van de dag gaan meemaken. De klim naar Verrayes is voorzien van een prachtige brede weg. Voor sommige renners zou het een bekende weg kunnen zijn, want de klim naar Verrayes is eigenlijk slechts het eerste deel van de klim naar Saint-Pantaleon. Deze zware klim zagen we afgelopen jaar nog in de Giro, maar we kappen 'm nu nog voor we op de helft zijn af. Ook in 2015 kwam deze klim voor, toen we ook vanuit Saint-Vincent vertrokken. Nu beginnen we gelukkig voor de renners niet direct met de volle 16 kilometer, iets minder dan de helft is ook wel zwaar genoeg. Enfin, een prachtige en brede weg dus. Dat doen ze in de Aosta-vallei meestal ook nog wel aardig, ziet er vaak goed onderhouden uit. Het is wel een bochtige klim en dat bochtige karakter nemen we ook mee de afdaling in. De weg gaat een kilometer of tien naar beneden en in deze kilometers komen we de nodige bochten tegen. Een aantal van die bochten zijn vrij lastig te nemen, ze komen soms onverwacht en zijn mede daardoor lastig in te schatten. In het dorpje Frayè bijvoorbeeld komen de renners ineens een hele scherpe haarspeldbocht tegen. Het lijkt alsof ze rechtdoor kunnen, maar dan gaat het ineens volledig naar links. Verder helpt het wel dat de weg breed is en goed onderhouden, daardoor zou deze afdaling toch goed te doen moeten zijn. Al ligt er ook in het volgende dorpje, Payè, weer zo'n vervelende bocht naar links. Snel daarna volgt er dan weer een scherpe bocht naar rechts, waarna het ergste deel van de afdaling is geweest. Misschien dat de renners nu wat tijd hebben om van het uitzicht te genieten, want dat is tijdens het tweede deel van de afdaling adembenemend mooi. Na een kilometer of 10 dalen komen we uit in het dorpje Nus, beneden in de vallei. Na Nus gaan we een kilometer of 13 door de vallei rijden, over rechte en brede wegen. Het is nu ook behoorlijk vlak, tot we de hoofdstad van de regio bereiken. Na 34 kilometer komen we uit in Aosta, een stad met ongeveer 34.000 inwoners. Het is een oude Romeinse stad met restanten van een forum, een amfitheater en stadsmuren met poorten. Tevens vindt hier de eerste tussensprint van de dag plaats. Na de tussensprint in deze stad met de nodige historie komen de renners een aantal bochten en rotondes tegen. Na de laatste van deze rotondes bevinden ze zich buiten de stad en dan is het al snel tijd voor de tweede klim van de dag. We gaan beginnen aan de klim naar Verrogne, een klim van de eerste categorie. Deze beklimming is 14 kilometer lang en in deze kilometers gaat het aan 7% gemiddeld omhoog. Na nog een bocht naar rechts buiten Aosta begint de weg omhoog te lopen. Het gaat direct vrij stevig omhoog, met een kilometer aan 7%. Daarna wordt het zelfs heel erg steil, met een kilometer aan 9% gemiddeld. In deze kilometer komen we ook het steilste stuk van de klim tegen, het gaat tijdelijk omhoog aan 13%. Kort achter elkaar komen we wat haarspeldbochten tegen en hier is het inderdaad zichtbaar vrij steil. Tevens is deze klim voorzien van een wat smallere weg, niet alle wegen in de Valle d'Aosta zijn mooi en breed. Na het steile gedeelte zwakt de klim wat af, waarna er zelfs nog even een korte afdaling volgt. De renners fietsen door een dorpje en hier gaat het even naar beneden, maar zonder gevaren. Vervolgens gaat het een kilometer of zeven omhoog aan 8% gemiddeld, maar het is een verdraaid onregelmatige klim. Onderweg komen we weer een aantal passages tegen waar de haarspeldbochten elkaar snel opvolgen, daar kruipen de percentages weer richting de 10% of zelfs daarboven. Tussendoor krijgen we ook nog een keer te maken met een kilometer aan 6% of zelfs een halve kilometer aan 4,4%. Er valt dus niet echt een peil te trekken op deze klim, al mag je onder aan de streep gerust tot de conclusie komen dat het simpelweg lastig is. De laatste vier kilometer van de klim verdwijnen de haarspeldbochten uit het zicht en daardoor wordt het gemiddeld gezien ook wat minder lastig. In deze laatste kilometers van de klim gaan we gemiddeld aan 6,6% omhoog, al zit er vlak voor de top nog een kilometer aan 9% tussen. In de laatste meters van de klim vlakt het af naar 3%, waarna we na 51,5 kilometer voor het eerst in de geschiedenis van de Giro de top van Verrogne bereiken. Een debutant waar we in de toekomst ongetwijfeld nog veel van gaan horen. Na 14 kilometer klimmen komen de renners uit in het dorpje Verrogne. Een klein plaatsje waar verder niet veel te beleven valt. Eenmaal boven in het dorp begint de afdaling direct. Het wordt een lange en lastige afdaling. Vijftien kilometer lang gaat het naar beneden, over een niet al te brede weg. De afdaling is bochtig, waardoor het automatisch technisch wordt. In het begin kent de afdaling een paar korte en snelle bochten achter elkaar, na de passage door het dorpje Meod krijgen we dan weer te maken met de eerste lastige haarspeldbochten. Vervolgens rijden we door het dorpje Petit Sarriod, waar de weg even kort omhoog loopt. Buiten dit dorpje slaan de renners linksaf, waarna ze op een bredere weg terechtkomen. Dat is mooi meegenomen, maakt de afdaling meteen een stuk aangenamer. Enige nadeel is dat we deze bredere weg snel weer gaan verlaten. In de buurt van het volgende dorpje maken de renners een bocht van 90 graden naar links, waarna ze weer over een smallere weg verder moeten fietsen. Eenmaal terechtgekomen op deze weg begint de afdaling pas echt, zou je kunnen zeggen. De bochten volgen elkaar in hoog tempo op en dat is niet iets om vrolijk van te worden. Merkwaardig genoeg wordt de afdaling steeds lastiger en technischer des te lager we komen. Er verschijnen steeds meer bochten. Vooral veel korte en snelle bochtjes, af en toe afgewisseld door een haarspeldbocht. Alleen aan het eind van de afdaling winnen de haarspeldbochten het van de andere bochten. In de laatste kilometers in dalende lijn komen we kort achter elkaar zes van die dingen tegen. Dat laatste deel van de afdaling werken we dan wel weer af op een bredere weg, waardoor het iets makkelijker wordt. Eenmaal beneden komen we uit in Saint-Pierre. Eerst Saint-Vincent en nu Saint-Pierre, ze zijn hier wel van de heiligen. In Saint-Pierre hebben ze overigens een kasteel, jawel. Beneden in Saint-Pierre slaan we rechtsaf en dan gaan we direct op weg naar de derde klim van de dag. We rijden een kilometer rechtdoor over een brede en vlakke weg dwars door de vallei. Fietsen doen we langs de rivier Dora Baltea, een rivier die we binnenkort van wat dichterbij gaan bekijken. We gaan namelijk bij een bruggetje linksaf en rijden dan over de river. Aan het eind van de brug slaan we rechtsaf en dan rijden we Villeneuve binnen. Bij de passage over de brug zien we trouwens aan de overkant een stevige rotswand staan, met in deze rotswand een kruis uitgehakt. Best kunstzinnig gedaan. Enfin, na de bocht rijden we rechtdoor Villeneuve in en hier begint de weg al wat omhoog te lopen. In het centrumpje van dit dorpje komen we weer wat keitjes tegen, dus is ons verzoek aan de weergoden weer of het eventjes droog kan blijven. Aan het eind van het centrumpje slaan we linksaf, waarna de volgende klim van de dag echt bijna gaat beginnen. We passeren nog even een oude ruïne en daarna slaan we even kort achter elkaar rechtsaf en linksaf. We rijden onder een viaduct door en daarna loopt de weg ineens aan 6% omhoog. De Truc d'Arbe is begonnen, een beklimming van de tweede categorie. Acht kilometer lang aan 7% gemiddeld, het is weer van dat. Opnieuw een onregelmatige klim, zo volgt er in de tweede kilometer van de klim een lang stuk aan 9% dat al snel weer wordt opgevolgd door een strook aan 5%. In de derde kilometer van de klim gaat het dan weer gemiddeld aan 7% omhoog. Tot dit moment rijden de renners over een brede weg, maar buiten Villes Dessus houden ze bij een splitsing van de weg de linkerkant aan, waarna ze op een smalle en vrij steile weg terechtkomen. Al begint dat steile gedeelte niet direct. We krijgen eerst nog een kilometer aan 4%, maar daarna gaat het los. In de tweede helft van de klim krijgen we te maken met vier kilometer aan 8%. Op iets meer dan een kilometer van de top stuiten we zelfs nog op een steilste stuk van 12%. De klim wordt richting de top heel bochtig, een stuk of tien haarspeldbochten komen we toch al snel tegen. Het blijft lastig tot aan de top, in de laatste meters van de klim gaat het aan 7% omhoog. Na 76 kilometer komen we boven op deze klim. We komen weer bij een splitsing uit. Als we bij deze splitsing naar links gaan komen we uit in Les Combes. Boven in dit dorpje staat een museum dat volledig gewijd is aan Johannes Paulus II. Deze paus was hier blijkbaar ooit op vakantie, daarom dat ze hem op deze plaats nog steeds vereren. Ook zijn opvolgers zijn hier wel eens op bezoek geweest. Het is dus welhaast een heilige plek. Uiteindelijk gaan we bij de splitsing naar rechts en die weg duikt meteen naar beneden. De afdaling die nu volgt is slechts iets meer dan zes kilometer lang, maar wel vrij lastig. De weg is nog steeds niet al te breed en het aantal bochten valt niet op één hand te tellen. Opnieuw een technische afdaling, al lijkt dat in het begin nog mee te vallen. Het eerste deel van de afdaling gaat vooral rechtdoor, met alleen wat flauwe bochtjes onderweg. Niet veel later komen we toch weer wat haarspeldbochten tegen, waarvan de frequentie naarmate we lager komen steeds meer toeneemt. Een pittige afdaling, met ondertussen wel weer prachtige vergezichten. Als we bijna beneden zijn komen we kort na drie haarspeldbochten wel op een wat bredere weg terecht. Die weg zal leiden naar Arvier, een dorpje in de vallei. Na wat bochten in Arvier komen we aan de rand van dit plaatsje een rotonde tegen, waar we schuin rechtdoor gaan. Na de rotonde zitten we op de brede weg dwars door de vallei. Deze weg gaan we zeven kilometer volgen. In deze zeven kilometer gaan we vooral rechtdoor, terwijl de weg een beetje vals plat omhoog loopt. We rijden door een aantal tunneltjes en komen nog een rotonde tegen, tijdens dit relatieve moment van rust voor de finale echt gaat beginnen. Na dit stuk rechtdoor in de vallei slaan de renners rechtsaf, waarna ze op weg gaan naar de tweede tussensprint van de dag. Deze tweede tussensprint van de dag ligt in La Salle en om in dit plaatsje te komen moeten de renners nog even een kort klimmetje overleven. Twee kilometer aan 8%, hoppakee. De benen konden even losgeschud worden, maar nu moet iedereen weer aan de bak. Aanvankelijk is de klim behoorlijk bochtig en daar zitten dan ook de steile percentages, richting La Salle wordt de weg rechter en vlakt de klim wat af. Na 92 kilometer komen we aan in het verder niet zo bijzondere dorpje La Salle en hier ligt dan dus de tweede tussensprint van de dag. In de laatste meters voor La Salle gaat de weg naar beneden, daarna slaat men rechtsaf. Even verderop slaan we linksaf en dan verlaten we het dorp weer. We keren weer terug naar de vallei. De weg richting de vallei is vooral recht en loopt een dikke kilometer naar beneden, zonder lastige bochten dus. Als we bijna beneden zijn komen we een rotonde tegen, waar de renners een soort van rechtdoor gaan. Na deze rotonde rijden we kort langs de rivier, terwijl het vlak is. Dat vlakke gedeelte duurt niet lang meer, want de lastigste klim van de dag komt eraan. Er volgt een bocht naar rechts, we rijden via een brug over de Dora Baltea en direct daarna loopt de weg omhoog. De Colle San Carlo is begonnen, een beklimming van de eerste categorie. We hebben al wat lastige beklimmingen gehad, maar we krijgen nu te maken met 10,5 kilometer aan 10% gemiddeld. In de eerste kilometer van de klim gaat het gelijk aan 9% omhoog, de renners botsen op een muur. Dat wordt na de aanvangsfase niet snel beter, in de tweede kilometer van de klim gaat het aan 9,5% omhoog. We rijden ondertussen een bos in, waar de weg een stuk bochtiger wordt. Een smalle weg, die in de derde kilometer echt steil wordt. We gaan omhoog aan 10,5%, met in dit stukje zelfs de steilst strook. Het gaat tijdelijk omhoog aan 15%, de klim komt dan tijdelijk even in de buurt van de Mortirolo, of de Zoncolan. Al is de Colle San Carlo als geheel wat makkelijker, desalniettemin heel lastig. In de vierde kilometer van de klim gaat het nog eens aan 10,5% omhoog, het blijft harken tot boven. We rijden dan lang Arpy, een klein gehuchtje. Hier zwakt de klim een klein beetje af, met een halve kilometer aan 9%. Dat moet dan een periode van relatieve rust voorstellen, maar het is alsnog buitengewoon lastig. Al snel wordt het weer wat steiler, de volgende halve kilometer werken we af aan 11%. Het blijft ook bochtig, terwijl iedere bocht steiler lijkt te zijn dan de vorige. Deze klim kent geen genade. We gaan verder met twee kilometer aan 10%, waarna er een eind komt aan het zwaarste gedeelte van de klim. In de laatste drie kilometer bergop gaat het slechts omhoog aan 9%. Eitje, stelt niks voor. Richting de top nemen de bochten in hoeveelheid af. Af en toe gaat het een paar hectometer volledig rechtdoor aan 9%, dat levert altijd wel een vreemd soort van gezichtsbedrog op. Uiteindelijk pakken we nog drie haarspeldbochten mee, waarna het in de laatste kilometer van de klim aan 8,5% omhoog gaat. Na 106 kilometer, op 25 kilometer van de finish, komen de renners boven op de Colle San Carlo. De Colle San Carlo is een geweldige klim, alleen al op basis van het gemiddelde stijgingspercentage. Toch is dit een klim die niet vaak voorkomt in de Giro. In 1973 beklom men deze berg een keer, daarna duurde het tot 2006 eer we hier nog eens passeerden. Een lange rit met een vlakke aanloop, in de finale de Colle San Carlo en dan een afdaling richting La Thuile. Het was een regenachtige, miezerige dag. Op de klim bleken Leonardo Piepoli en Ivan Basso de sterkste renners te zijn. Ze reden de tegenstand op een hoop. Toen volgde de afdaling, de afdaling waar de renners nu ook aan moeten beginnen. De regen maakte het extra lastig. Piepoli had er niet veel problemen mee, hij gooide zichzelf naar beneden. Basso was iets voorzichtiger, of gerust gezegd té voorzichtig. Hij ging bijna stilstaand door de bochten. Ik heb de beelden nog even opgezocht en het is denk ik een van de slechtste afdalingen die ik ooit heb gezien. Basso was niet vooruit te branden. Nu is het wel zo dat de afdaling van de Colle San Carlo lastig is, maar wat Basso daar liet zien deed pijn aan de ogen. Hij verloor in die afdaling 44 seconden op Piepoli, die solo aankwam in La Thuile. Het was een emotionele overwinning voor Piepoli, aangezien hij hem opdroeg aan Diego Pellegrini. Dit was een generatiegenoot van Piepoli, die in 1993 overleed tijdens de afdaling van de Colle San Carlo. Het was een beloftevolle renner, maar nog voor zijn carrière goed en wel was begonnen kwam daar op 21-jarige leeftijd een einde aan. Het is een beetje cru, maar het toont aan dat de afdaling van de Colle San Carlo niet makkelijk is. Al is de weg wel breder aan deze kant van de klim, dat scheelt. Het is een snelle en technische afdaling, met ontzettend veel bochten. Haarspeldbochten, maar ook allerlei korte bochtjes die elkaar in hoog tempo opvolgen. De klim is lastig en kan gebruikt worden om verschillen te creëren, maar ook in de afdaling kan er nog een hoop gebeuren. Het is wel vooral het eerste deel van de afdaling waar het gevaar schuilt, als we bijna beneden zijn worden de wegen rechter en kan er op een eenvoudige manier verder gedaald worden richting La Thuile. In de buurt van La Thuile volgt er nog een bocht van 90 graden naar rechts, maar daarna rijden we rechtdoor het dorp in. De passage in het dorp is vrij smal en kent nog een linke bocht naar rechts. Na de doortocht in La Thuile zijn we nog niet beneden. Het gaat nog een kilometer of tien verder in dalende lijn, richting Pré-Saint-Didier. In dit tweede deel van de afdaling komen we een meter of 400 lager uit, het gaat dus niet heel erg hard naar beneden. Over een rechte en brede weg rijden we verder, met af en toe een tunneltje onderweg. Ook komen we nog twee passages met haarspeldbochten tegen. Niet ver buiten La Thuile liggen er drie achter elkaar, vervolgens komen we aan het eind van de afdaling nog een keer acht haarspeldbochten tegen. Aangezien de weg breed is en het niet heel hard naar beneden gaat zou dit verder wel prima te doen moeten zijn, het ziet er niet direct heel lastig uit. Aan het eind van de afdaling komen we na 123 kilometer uit in Pré-Saint-Didier. Buiten dit plaatsje, in de buurt van de haarspeldbochten, hebben ze boven op een rots een apart bouwwerkje laten maken. Je kunt hier rondlopen, zwevend boven het niets. Een aanrader voor de mensen onder ons zonder hoogtevrees. Na de fase van de haarspeldbochten gaat het nog even rechtdoor naar beneden, tot we voor de zoveelste keer vandaag langs de Dora Baltea fietsen. We slaan rechtsaf, steken de brug over en dan begint de slotklim. Het is nog acht kilometer fietsen tot de finish als we beginnen aan de klim naar Courmayeur. Tijdens de eerste kilometer van de klim loopt de weg aan 5,5% omhoog, de slotklim laat meteen duidelijk merken dat het de makkelijkste van de dag is. Al heeft ook deze klim nog een lastig gedeelte. Na nog een halve kilometer aan 5,5% gaat het daarna een halve kilometer lang aan 7% gemiddeld omhoog, met een strook aan 9%. De weg is tijdens dit eerste deel van de klim weer eens redelijk smal en vooral bochtig. Na een kilometer aan 6% komen we bijna uit in het dorpje Courmayeur. De weg wordt hier breder en van klimmen is ook even geen sprake meer. Van vijf kilometer tot vier kilometer van het eind gaat het licht naar beneden als we van Verrand naar Courmayeur fietsen. De passage in Courmayeur kent wat bochten, terwijl het in het centrum weer licht omhoog loopt. Buiten het centrum gaat het dan weer licht naar beneden tot op drie kilometer van het eind. In de laatste drie kilometer van de rit loopt de weg weer omhoog, al wordt het niet meer steil. Gemiddeld gaat het aan 3% omhoog, met op een kilometer van de finish wel nog een lange strook aan 5%. Als we onder de vod door zijn gereden krijgen we nog wel te maken met een opvallende passage. We rijden onder een viaduct door en slaan na dat viaduct scherp rechtsaf. Daarna volgt er een lange terugdraaiende bocht naar rechts waarna we ons ineens op het viaduct bevinden. Na dit viaduct nemen we een korte duik naar beneden, waarna het richting de finish weer vals plat omhoog loopt. In de laatste meters van de rit gaat het volledig rechtdoor. Deze korte en explosieve rit door Valle d'Aosta eindigt na 131 kilometer net buiten Courmayeur. We finishen niet in het dorp omdat er buiten het dorp een nieuwe toeristische attractie is die even in het zonnetje moet worden gezet. Sedert 2015 is de Skyway Monte Bianco geopend, dit is een kabelbaan die mensen van Courmayeur naar Pointe Helbronner brengt aan de zuidzijde van de Mont Blanc, of de Monte Bianco. Men is drie jaar bezig geweest met het aanleggen van deze kabelbaan. In totaal heeft men 110 miljoen uitgegeven aan de hele constructie, waardoor het blijkbaar de duurste kabelbaan van de wereld is. Toch iets om trots op te zijn. Als je gebruik wil maken van de kabelbaan moet je wel wat geduld hebben, want van beneden ben je zes minuten onderweg richting een station halverwege de berg. Daar draait de kabine waar naar het schijnt 80 personen in passen een rondje, waardoor iedereen een uitzicht krijgt over het hele gebied. Als je na dit tussenstation nog verder wil richting de top moet je rekening houden met een reistijd van 10 minuten. Helemaal boven op Pointe Helbronner kom je dan op 3400 meter hoogte aan bij een of ander futuristisch station dat verdacht veel wegheeft van een ruimteschip. Naast het station komen we de Refuge Torino tegen, zo'n berghutje vanwaar er ook een prima uitzicht is. Kost wat tijd, maar het levert je ook wat op. Nou, doe ik toch maar mooi wat de organisatie voor ogen had. De Skyway staat op de kaart hoor, toeristjes zijn niet aan te slepen. Courmayeur zelf is overigens niet zo'n boeiend dorp. Er wonen 2800 mensen en het is vooral in de zomer in trek als geschikte locatie voor hikers. In de winter kun je hier uiteraard ook terecht, het wintersportgebied heeft een kilometer of 100 aan piste. In het dorp kom je een aantal musea tegen en als je wil winkelen moet je naar de corso Roma. De lokale kerk is niet zo mooi, maar valt wel op. Lijkt van een afstand op een potlood, wel lachen. Als we voorbij de finishplaats de bergen ingaan komen we na een tijd nog een heiligdom tegen, de Notre-Dame de Guérison. Een kerk gelegen langs een oude bergpas die nog door de Romeinen werd gebruikt blijkbaar. Overigens ligt hier natuurlijk ook de Mont Blanc tunnel. Voorbij de finishlocatie moet je nog even wat bochtjes nemen en langs Entrèves rijden, maar daarna zit je meteen in de tunnel. Dan kom je wel uit in Frankrijk en dat willen we niet, dus stoppen we op tijd. Courmayeur heeft een keer eerder dienst gedaan als aankomstplaats. Dat was wel nogal lang geleden, in 1959. De Luxemburger Charly Gaul ging er toen met de overwinning vandoor. De rit naar Courmayeur was de laatste bergrit van die Giro. Voorafgaand aan de rit reed Jacques Anquetil nog in de leiderstrui, maar Gaul sloeg een dubbelslag. Hij won niet alleen de rit, hij pakte ook de leiding over. Een dag later reed men vanuit Courmayeur richting Milaan, de laatste rit van die Giro. De leidende positie van Gaul kwam niet meer in gevaar en zo won hij de Giro van 1959. Of de rit van vandaag net zo beslissend gaat zijn valt nog te bezien. Vanaf 13:10 gaan we dat kunnen aanschouwen. Dan begint de neutralisatie, vijf minuten later wordt er met de vlag gezwaaid. Uiteraard is Eurosport er meteen bij, we kunnen de hele rit dus live zien. Het vorige weekend kwamen we er nog bekaaid vanaf, nu worden we juist verwend. De aankomst wordt verwacht tussen 16:58 en 17:32. In Saint-Vincent schijnt het 's middags 18 graden te worden. Er is veel kans op neerslag, wat niet zo gunstig is. Er zitten een aantal lastige afdalingen tussen, dan houden we het liever droog. We hebben al kunnen lezen dat de Colle San Carlo in natte omstandigheden geen fijne afdaling is, niet voor Ivan Basso in ieder geval. In Courmayeur wordt het 's middags 13 graden, terwijl er ongeveer 60% kans op regen is. Ja, de kans dat we het droog gaan houden is niet zo groot. Ik steek vast een kaarsje aan voor Zakarin. Ik ben vaak kritisch op parcoursbouwers. Meestal bakken ze er geen kloot van, maar soms gaat het wel goed. Als het goed gaat moeten we daar ook gewoon eerlijk in zijn. RCS, jullie hebben het goed voor elkaar. De rit in de Aosta-vallei is kort en explosief. Dat is tegenwoordig de mode, maar naar mijn bescheiden mening werkt het alleen als de rit voor de korte explosieve rit lang en zwaar is geweest. Dit recept voor succes heeft men nu toegepast. De vorige rit was bijna 200 kilometer lang, kende meerdere zware beklimmingen en op de slotklim zagen we iedereen als dode vogeltjes over de finish rijden. Iedereen zit kapot en dan worden de renners nu geconfronteerd met een korte rit met vijf beklimmingen. Ja, dat gaat spektakel opleveren. Veel renners zullen nu al snakken naar de tweede rustdag, dus zodra er iemand de knuppel in het hoenderhok gooit gaat meteen alles uit elkaar spatten. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een buitengewoon memorabele rit. Wat men bovendien goed heeft gedaan: de lastigste klim van de dag is de voorlaatste. Dat wil dus zeggen dat de renners niet kunnen wachten tot de slotklim. Er zal actie ondernomen moeten worden op de Colle San Carlo. We krijgen dus op 30 kilometer van het eind al actie, als het tegenzit. Als het meezit krijgen we 100 kilometer koers. Ik heb er zin in. Ik heb er enorm veel zin in. De hele middag met het broekje uit op de bank. Qua koersverloop verwacht ik overigens een snelle rit, met een scenario dat enigszins vergelijkbaar zou kunnen zijn met de vorige rit. Waarschijnlijk gaan op de eerste klim van de dag meteen een aantal grote namen mee proberen te schuiven. Het kan zo zijn dat we weer een aantal jongens uit de categorie Mollema en Zakarin vooraan gaan zien. Daarachter zal het niet snel stilvallen, daar zal geen ruimte voor zijn als er een paar sterke mannen vertrokken zijn. Op de Colle San Carlo gaat alles ontploffen, daar zal het ieder voor zich zijn. Dan volgt er een lastige en technische afdaling, waarna het ellendig vals plat omhoog gaat naar Courmayeur. Het moet een veldslag opleveren, waarbij de beste renners vanzelf boven komen drijven. Het gaat lastig zijn voor een mindere god om hier te winnen. 1. Carapaz. Het is lastig oordelen omdat we Carapaz amper in beeld hebben gezien, maar als ik zie hoe ver hij nog wist weg te rijden van Roglic en Nibali in de slotfase en hoe dicht hij nog bij Landa kwam lijkt Carapaz mij stiekem de beste klimmer in koers. Richie is in ieder geval onderweg om zijn Giro van vorig jaar te bevestigen, sterker nog, hij is tot nu toe beter onderweg. Movistar heeft de smaak van het aanvallen te pakken en aangezien ze tot nu toe ook de ruimte hebben gekregen om in de aanval te gaan denk ik niet dat ze daar snel mee gaan stoppen. Het duo Landa/Carapaz gaat ons nog veel plezier bezorgen, waarbij ik momenteel dus de inschatting maak dat Carapaz wat sterker is. 2. Roglic. Dit wordt wel de dag van de waarheid voor Roglic, eigenlijk. Tot nu toe heeft hij alles nog af kunnen doen als een tactisch steekspel. Vooral op Nibali letten en de rest wat ruimte geven. De tijd van spelen is nu alleen wel voorbij, er komen een aantal renners heel dicht bij hem in de buurt. Hij zal nu dus ondertussen een keer moeten laten zien dat hij wel bij de betere klimmers in koers hoort. Op basis van z'n tijdritten zou je zeggen dat hij de beste klimmer zou moeten zijn, tot nu toe is hij vooral heel terughoudend en verdedigend aan het rijden. Omdat hij niet beter kan of omdat hij vooral krachten probeert te sparen met het oog op de laatste week? Ik ga voorlopig nog uit van het tweede, ik sta volledig achter het droomplan van Jan en Addy. Na de rit in Aosta weten we meer. 3. Lopez. Kreeg met pech te maken tijdens de vorige rit, maar na de pech zat terugkomen er niet echt in. De benen lijken niet helemaal optimaal te zijn. Lopez is alleen niet iemand om snel bij de pakken neer te gaan zitten, hij gaat ongetwijfeld direct in de aanval. Astana heeft ook een geweldige ploeg om wat stiekeme plannetjes te smeden. Ik verwacht een aanval van ver, misschien wel van voor de San Carlo. Wordt leuk, maar de benen zijn ongetwijfeld niet goed genoeg om het tot aan de finish vol te houden. 4. Landa. Oh Mikel, wat zit je mooi op je fiets. En wat durf je ook veel, de aanval tijdens de vorige rit was indrukwekkend. Al viel het me uiteindelijk wel een beetje tegen dat hij niet heel veel dichter bij Zakarin in de buurt kwam. Hij viel nogal stil aan het eind, wat mij doet vermoeden dat de absolute topvorm er toch net niet is. Desondanks hoop ik dat hij dapper blijft aanvallen, Mikel is een van de renners die de koers echt weet te kleuren. 5. Majka. Nibali gaat ploffen, Zakarin gooit zichzelf in de natte afdaling in het skoekeloen en dan blijft Majka over. Was best sterk tijdens de vorige rit, al moest hij wel duidelijk zijn meerdere erkennen in Carapaz. Een plaats bij de eerste vijf lijkt voorlopig wel tot de mogelijkheden te behoren. Het wonderjaar van Bora houdt niet op. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 04:10 |
| |
Aguero | zaterdag 25 mei 2019 @ 09:13 |
Ik zit klaar. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 09:15 |
Süd-Tirol > Aosta Desalniettemin prachtig en zin in | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 10:39 |
Spel zonder Grenzen Colle San Carlo koekoek heerlijke berg [ Bericht 16% gewijzigd door Frozen-assassin op 25-05-2019 10:46:04 ] | |
Max23 | zaterdag 25 mei 2019 @ 10:40 |
Spel zonder grenzen genot Met legendarisch commentaar van Jack van Gelder | |
franklop | zaterdag 25 mei 2019 @ 10:46 |
Ik ga de topshow missen vandaag. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 10:50 |
Wij bidden voor Ilnur Zakarin Zeker als het regent wordt het een DNF vandaag | |
Max23 | zaterdag 25 mei 2019 @ 10:54 |
Ik ook, heb een festival | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 11:06 |
Start om 13.00? Nou, dan ga ik denk ik nog even de ogen sluiten... | |
Pino112 | zaterdag 25 mei 2019 @ 11:08 |
Frankflop. | |
forzaudinese | zaterdag 25 mei 2019 @ 11:19 |
| |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 11:56 |
's Avonds een vent, 's ochtends een vent | |
DeeBee | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:05 |
Shots fired. Wij wachten op het officiele communique van Koffieplanter.
| |
TLC | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:14 |
Als Bauke na vandaag nog uitzicht heeft op n podiumplaats begin ik een beetje in Mollema te geloven … | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:15 |
Dat is waar natuurlijk | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:22 |
| |
TLC | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:30 |
Ik dacht al sinds wanneer hebben ze de bolletjestrui in de Giro ? is het de Omloop der Kempen | |
Dale__Cooper | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:36 |
Prachtige OP weer. Mooi gebied ook zeg, vakantiemateriaal! | |
Dale__Cooper | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:38 |
Vanochtend ook uitgebreid dankzij de PLAYER de rit van gisteren teruggekeken. Schitterende rit, alle elementen van een fascinerende bergrit waren aanwezig. Mooi dat alles ook in elkaar aan het schuiven is. Ik sta volledig achter Landani | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:39 |
Ik was daar ooit met mijn ouders in de zomer. Gingen we wandelen om de Mont Blanc te kunnen zien. Wij de hele wandeling, waar is die fucking Mont Blanc nou. Bleek dat we voortdurend tegen de zuidkant aan zaten te kijken die veel minder eeuwige sneeuw zichtbaar heeft liggen... | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:54 |
Broek is alvast uit | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:54 |
broek is nog niet aan geweest | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 12:56 |
Hé, The Weeknd op de Player, dat kan ik waarderen. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:00 |
De Kleik is live @El-Stinho | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:01 |
Eerst onbezoldigde Player-reclame voor Roland Garros en dan Sander Kleikers. Gelukkig heb ik Spotify aanstaan. | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:01 |
Mooi verhaal | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:01 |
"Als we het over geldverspilling hebben, nouja, echt geldverspilling is het niet, de mont blanc tunnel ligt daar" | |
TLC | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:02 |
Bobbie Traksel die vertelt hoe de renners moeten fietsen | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:03 |
Waarom lopen ze rond terwijl ze praten | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:04 |
Wat vind je eigenlijk zo erg aan die man? Ik vind dat hij het nog best aardig doet voor iemand die zijn debuut maakt als verslaggever in een grote ronde. | |
Momo | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:04 |
Kom net binnen rollen hebben jullie dit al gezien? | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:05 |
Bobbie noteert Yates. | |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:06 |
Wat een heerlijke zaagtandprofieletappe | |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:07 |
Trieste reactie van Nibs. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:08 |
Ik vind er een heel ongemakkelijke sfeer heersen. Daar kan ik vrij slecht tegen. Dat komt niet door Bobbie Trakselgod, die staat heel overtuigend zijn verhaal te houden. Het kan mede door het accent komen. Daarnaast heb ik hem inhoudelijk in de afgelopen jaren wel eens de plank mis horen slaan; misschien heeft het tijd nodig. | |
Momo | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:09 |
Deze grote meneer Nibs is snel op zijn pikkie getrapt | |
TLC | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:10 |
Het legendarische Mercato Uno is failliet | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:11 |
Jeroen is live | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:14 |
Tjiekkone en Big Hugh op de eerste rij, pas snel uw Cyclingmaster aan! | |
superniger | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:14 |
Aguero | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:14 |
Vamos. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:15 |
Moeten jullie je ook verifiëren bij een bezoek aan Directvelo? | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:16 |
Nee! | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:16 |
De Gendt wil niet gemasseerd worden, wat | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:16 |
Heel irritant. Sinds vandaag moet ik bij elke klik naar een andere pagina opeens een paar auto's of stoplichten aanklikken. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:17 |
chute | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:17 |
CADUTA | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:18 |
"I don't like someone else's hands on my body, not from a man, so I skip it..." +
| |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:18 |
Er zijn nog steeds 65 mensen die geloven in Caleb Ewan en Elia Viviani vandaag! | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:19 |
Misschien heb je virussen op je computer xd | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:19 |
zijn er geen vrouwen die massages geven dan? | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:19 |
Nou kan ik niet voor Stijn antwoorden, maar zelf kan ik vooral zijn accent écht heel slecht hebben. Ik kan dat niet serieus nemen Buiten dat hij vooral klinkt alsof hij een lokale juniorenwedstrijd ergens in Midden-Oost-Limburg verslaat. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:19 |
Virussen zijn voor Windows-sloebers. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:20 |
Ik heb Benedetti en Haller niet. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:21 |
De enige problemen die ik met mijn laptop heb gehad, hadden te maken met de behuizing, schroefjes en wat stof bij de blower. Dat heeft dus niets met Windows te maken, maar een leuke poging van je. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:21 |
Ik vind het vooral weinig spannend wat hij te melden heeft. Als hij commentaar geeft kabbelt het ook maar een beetje voort. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:21 |
Lekker man, iemand die je al pijnlijke spieren nog even extra pijnigt. Ik snap De Gendt wel. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:21 |
Quoi? | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:22 |
Linux- of Mac-fapper gespot. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:22 |
Ik heb een chromebook | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:22 |
Sosa op de eerste rij. Doe eens gek m'n jongen. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:23 |
Dit was geen bait? Jajajjajajajajajajaja. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:24 |
Mac+knotje+Starbucks. 100% | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:24 |
HIJ is mee. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:24 |
Ik vind dat Sosa hiermee moet stoppen en moet gaan babysitten. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:25 |
Misschien heeft hij een dagje dispensatie. “Pavel was in the front with Nibali and Roglic and keeping his own pace. Chapeau to Ivan Sosa too who helped Pavel to come back into contention after he was dropped by Nibali and Roglic in the early stages of the final climb.'' | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:25 |
Ik heb wel een Mac, maar nauwelijks haar en ben in m'n leven één keer naar de Starbucks geweest. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:26 |
kijk je bij de belg? | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:26 |
Ja, dat zagen we in beeld. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:26 |
Ik vaker. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:26 |
Je bent middelmaat! | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:26 |
Hou eens op, joh. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:27 |
Heb je kaal haal of gemillimeterd haar? | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:27 |
Ik had niet verwacht dat Koffieplanter nauwelijks haar heeft. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:27 |
Gemillimeterd, al een paar jaar. Beste beslissing van m'n leven. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:30 |
Polanc is een mooie jongen | |
Mani89 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:30 |
Wat was Marco Haller denkende. | |
Falco | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:32 |
Begint leuk heee | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:32 |
De nodige scheldwoorden vlogen in het rond toen hij begon om te kijken waar Sivakov bleef. Sloeg natuurlijk ook op geen hout, want in tegenstelling tot Pavel kan Sosa wel wat uitrichten in het hooggebergte. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:32 |
Joe heeft ook weer ergens benen gevonden. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:32 |
Het is gewoon een kalende vijftiger | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:33 |
Roglic vroeg in isolatie | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:33 |
Maar waarom wordt Sosa dan ondermijnd? Omdat Sivakov wel wat tijdritjes kan rijden? | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:35 |
Ik vind de roze trui en de trui van EF verwarrend, ik dacht dus even dat EF-renner Polanc was... | |
Mani89 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:35 |
Het was altijd al Sosa stelletje lamzakken. | |
Dale__Cooper | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:36 |
Koers | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:36 |
Ondermijnd is een groot woord. Sivakov heeft zonder Egan de beschermde status en kans op ritwinst was toch al gevlogen met Zakarin en Nieve die er nog een paar minuten voor reden, dus misschien sloeg het toch op hout. Enfin, ik denk dat Sivakov stelselmatig tekort gaat komen in het hooggebergte en als Sosa niet in vluchten mag gaan zitten - dat mag dus gelukkig wel - hebben we een probleem. [ Bericht 1% gewijzigd door Koffieplanter op 25-05-2019 13:42:42 ] | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:36 |
bhoho | |
Mani89 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:36 |
Jongens laat die ontsnapping eerst even tien minuten wegrijden alsjeblieft. | |
Doevelaer | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:37 |
Sep Kuss is een echte hedendaagse Amerikaanse wielrenner; alleen goed in Amerikaanse koersen. | |
Aguero | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:37 |
Broekje uit. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:37 |
Hamilton is zich goed aan het ontwikkelen. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:37 |
Dan ga ik rustig op mijn stoel zitten voor een Sosa-show. | |
Dale__Cooper | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:38 |
Adam is ingevlogen. | |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:38 |
Blijft op deze manier weinig over van Djumbo | |
Faraday01 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:38 |
La battaglia | |
StephanL | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:38 |
Beter dan de tour, nu al | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:38 |
Doe maar niet. | |
Doevelaer | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:38 |
Yates gaat een Landisje doen | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:38 |
Als Yates vandaag opeens weer leuk gaat doen, vraag ik een VAR-momentje aan. | |
WAvanBuren | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39 |
Broekloos dagje | |
Fretwork | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39 |
Boh, jongens | |
Fretwork | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39 |
Broek kan uit | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39 |
Daar gaat Nibali | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39 |
Bau gaat de giro winnen | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39 |
Nu De Roog spastisch op van alles reageert zou het zomaar weer een dagje knechten kunnen worden. Echter, als hij met de rest kan beginnen aan de slotklim, moet hij gewoon voor eigen kans kunnen gaan. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39 |
Waarom niet? | |
Hamlapjes | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:40 |
Kan vandaag weer eens een dagje kijken, lijkt een prima dagje te worden zo. | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:41 |
Sam gaat ook de tour doen? Want die rijdt al een week op 50% | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:41 |
sunweb is viesslecht | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:43 |
Jups. Die kan in ieder geval nu beter alvast afstappen | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:43 |
Ik hoop dat ze dat express doen om sam te sparen. Wilco sam en tom. Fapwqardig tour trio | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:43 |
rrrrrrrrreclame | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:45 |
https://nl.eurosportplaye(...)7c-9a83-d534d244ff55 voor wie geen reclame blieft en even de afdalingsbeelden wil zien | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:48 |
Caruso en Bilbao vooraan | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:49 |
We zien het. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:49 |
niet iedereen let op | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:50 |
Alsof men niet een liveblogje leest. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:50 |
Dit is mijn liveblog | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:50 |
Voorsprong is 12 seconden. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:50 |
| |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:51 |
Nog 108,8 kilometer te gaan. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:51 |
''OMG NIBALI GAAT IN DE AANVAL HAHAHA'' ''OH TOCH NIET HEH FUCK'' ''KUTSKYBOT'' | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:52 |
Dank je wel Stijn! | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:53 |
Lollerbrit voorin | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:53 |
Oomen abandon | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
Er niet echt een moment om ontbijt te gaan fixen heh... | |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
RIP Sam | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
Chauvinist | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
wat | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
Sam is out! Tour confirmed | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
Tja, Oomen. Was te verwachten. | |
Falco | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
Neeeeee! Ik doe de TV uit | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Ga jij nog 300 posts volschrijven over Sam Oomen of Tom Dumoulin. | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Valpartij is de oorzaak. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Arm vlaggetjesvolk | |
Hamlapjes | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Oomen had na de val van Tom al af moeten stappen. Maar beter laat dan nooit. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Sunweb kan niet op de fiets blijven zitten dit seizoen | |
Aguero | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Leuk dat Simone Yates ook wil/kan koersen vandaag. | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Nee, bauke nu. | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:55 |
Dat is minder nieuws. | |
noodgang | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:56 |
Lekker rustig in de bus bij Sunweb, blijft niet veel over | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:56 |
Mollema lekker in het laatste wiel. | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:56 |
| |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:56 |
Bro | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:57 |
Je zou zeggen dat er toch ergens een keer een grote groep moet terugkeren met dat stilvallen steeds. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:57 |
Dit gevecht is wel genot om te zien | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:57 |
Verschrikkelijk. | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:57 |
Zaten al op een minuut. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:58 |
Sunweb mist hier een wegkapitein, een type Roy Curvers, Johannes Frölinger. Gaat meteen helemaal mis. | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:58 |
Ik neem aan dat Jungels wel ergens op kop zit te boren. | |
Faraday01 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:58 |
Straks op de voorlaatste klim gaan de verschillen enorm worden met zo’n start | |
Wombcat | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:59 |
Paar minuten geleden zag je idd een beeld van een groepje met QS op kop. | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:59 |
Na het reclameblok hebben we weer een peloton van 60 man. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:59 |
Vermoeiend weer. Laat die gozer gewoon op 15 minuten finishen en dan rittenkapen of zo. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:59 |
Als Ciconne punten kan sprokkelen en zich vervolgens weer laat terugzakken heeft Mollema wel echt een superknecht deze Giro | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:00 |
Ivan is mee vooraan, hoera. | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:01 |
Stijn, fap je nog op pep en city? | |
H.Vviv | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:01 |
| |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:02 |
Je kunt ook gewoon volledig zijn en zeggen wat je daadwerkelijk wil van me. Welke achterliggende gedachte heb je? | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:02 |
Terwijl Claudio zegt dat het reclame is. Hier trapt niemand in. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:02 |
En daar is het peleton weer een grote groep | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:02 |
| |
Wombcat | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:02 |
| |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:03 |
Lol | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:03 |
Nou, de geruchten van pep naar Juve. Ga je dan ook Juve aanhangen? | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:03 |
Nouja, ik ga maar even ontbijten | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:03 |
Dat gaat niet gebeuren. | |
Smoofie | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:04 |
Ik acht de kans ook zeer klein. Maar toch. Zeg nooit nooit. Ziyech. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:06 |
Doorgaans is contract contract voor Pep, hij heeft vorige week nog krachtig toegezegd dat hij bij City zou blijven, bestuursleden ontkennen dat hij vertrekt. Derhalve; won't happen. Terug naar het wielrennen. | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:06 |
Ik was nog te optimistisch met mijn 60 man | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:08 |
Stop hiermee Matxin. | |
Fretwork | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:09 |
Ik weet eindelijk wie Loelle is | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:09 |
Met hoeveelheid reclames nu neem ik aan dat laatste 60km reclamevrij is | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:10 |
| |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:11 |
Stop hiermee Jumbo. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:12 |
Druppels op de lens? | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:12 |
Staat er iemand kort op het klassement in de kopgroep? Waarom doet Jumbo dit nu? | |
superniger | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:13 |
GELD LENEN KOST GELD. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:13 |
Er was regen voorspeld, beste. | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:13 |
Die epistels van Rellende_Thijs lees ik niet. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:14 |
Brent Copeland heeft geen heel sterk verhaal. | |
Momo | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:14 |
Zou het nog over gaan op sneeuw ? | |
Fretwork | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:14 |
Matt is een chille interviewer | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:14 |
Tachtig procent kans op regen In de finishplaats is de kans groot dat het gaat regenen vanmiddag. Tachtig procent kans zelfs. En de Italiaanse meteorologen voorspellen daarnaast onweer tijdens de etappe. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:16 |
Heel goed, Katusha. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:18 |
Ik ook niet (lol). | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:24 |
Klootzak. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:25 |
Bedankt Barbin, we zullen je missen | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:26 |
ik heb net twee broodjes shoarma op | |
Fretwork | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:26 |
Karsten ziet een Australian Shepherd | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:26 |
| |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:27 |
Katusha mag wel wat harder gaan trappen | |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:28 |
Ik praat niet meer met jou. | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:28 |
| |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:30 |
Tot de voorlaatste klim zitten de favorieten stil | |
Falco | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:30 |
Ik lees alleen de nabeschouwing en de voorspelling van Rellende_Rotscholier | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:31 |
Jullie zijn ondankbare mensen | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:32 |
Ik probeer alles te lezen en tijdens een bergetappe zeker de omschrijvingen hoe de berg loopt | |
PSVCL | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:34 |
Mayka gaat winnen vandaag.schrijf maar op. | |
Wombcat | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:35 |
Chasse frites van AG2R | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:35 |
Vuillermoz heeft gele schoenen en een happend mondje. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:36 |
HUUB. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:36 |
Vuillermoz gaat weer eens veel te laat in achtervolging | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:36 |
Basiskennis idd. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:37 |
Er gebeurt weer eens wat | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:38 |
Nog iemand die de chasse patate komt versterken | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:39 |
Dit was afgesproken inderdaad. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:39 |
Er worden bruggen gebouwd. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:39 |
sjongejonge, wat gebeurt dat allemaal rijkelijk laat | |
El-Stinho | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:40 |
Hopelijk gaat dit niet ten koste van een Sosa-show. | |
Fretwork | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:40 |
Denk dat ze op zeker speelden na die start, even je knechten in de buurt houden | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:45 |
GPS gaat heen en weer als een schommelschip... | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:49 |
Lekker moeilijk doen over dat shirt van Zakarin | |
TargaFlorio | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:51 |
Onprofessionaliteit moet afgestraft worden. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:52 |
Door zijn actie (of het gebrek daaraan) wordt er meer over 'Katusha' gesproken dan anders. | |
Wombcat | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:53 |
weg is nat | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:55 |
huh, wat deed die nou | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:57 |
Misschien moet hij Hollands poepen? | |
TLC | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:57 |
Wat n tegenvallers allemaal voor SW, dat kan maar 1 ding betekenen : Tom gaat de Tour winnen !! | |
TheArt | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:57 |
Waarom rijdt Djumbo eigenlijk zo hard? Dit is toch nergens voor nodig.... | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:58 |
(laatste geruchten) | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:58 |
Rogla wil de etappe winnen | |
TargaFlorio | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:59 |
Verschil beperkt houden en zorgen dat er geen mannen wegspringen? | |
Aguero | zaterdag 25 mei 2019 @ 14:59 |
Waar is de tweede Mortirolo gebleven? | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:01 |
Misschien de druk op de benen hoog houden van de concurrenten, als je dan knechten hebt en je hebt ze niet in een groep voor zitten, kan je ze maar beter zo inzetten | |
TheArt | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:02 |
Door het verschil beperkt te houden, zorg je juist voor springplanken. | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:02 |
Op de Mont Blanc wapperen ze er toch allemaal af. Op deze manier houden ze de situatie zo simpel mogelijk. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:02 |
Nu ben je ze ook aan het uitputten. Of beetje machtsvertoon met je ploeg tonen | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:05 |
Polans heeft een Tuitert stemmetje @wimderon | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:07 |
"Moet alles een betekenis hebben?" Jeroen is welkom in F&L hoor | |
VoMy | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:07 |
d'Arbe, zal wel 'van de boom' ofzo betekenen? | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:07 |
Dat wens je niemand toe. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:09 |
Two Sunny Cities-chickies | |
TargaFlorio | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:09 |
Maar het tempo laten zakken zorgt ook dat renners een poging doen om weg te rijden. | |
Falco | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:10 |
Al die reclames zijn pure aids. | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:11 |
We gaan toch niet twijfelen aan Jan Boven? | |
TargaFlorio | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:11 |
Jeroen is de oudere broer van capuchon_jongen. | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:13 |
Boom is Arbre in het Frans, maar kan zijn dat het daar van afstamt inderdaad. | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:16 |
Paul Martens heeft een goede hoogtestage gehad. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:21 |
Straks wint Zakarin deze giro | |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:23 |
Die kukelt vandaag of morgen wel in een vallei ofzo... | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:25 |
100 punten voorsprong voor Ciccone | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:25 |
Er zijn ook wel elk jaar minder renners geïnteresseerd in de bergtrui. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:26 |
Trek doet goede zaken | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:26 |
is dat zo? Is toch altijd wel weinig animo voor geweest? | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:27 |
KUDDE GEITEN | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:27 |
En een lama! | |
FlyingEagle | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:27 |
En een eenzame lama | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:29 |
Nooit super veel, maar we hebben wel een aantal keer tot diep in de ronde een mooie strijd gehad. Nu is er vaak in de eerste serieuze bergrit iemand die een hele sloot punten pakt en is de strijd al grotendeels beslist. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:30 |
Ze zouden de puntenaantallen minder kunnen maken zodat het aantrekkelijker wordt om de strijd aan te gaan | |
Falco | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:31 |
HET WAS EEN ALPACA!! | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:32 |
Het was geen lama maar een alpaca | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:32 |
De kwaliteiten van De Plus worden ook met de dag epischer, eigenlijk allemaal gebaseerd op de UAE Tour. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:32 |
40% van wat ik hier allemaal vertel is onwaarheid, aldus Jeroen over Karsten | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:33 |
Hamilton lek | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:33 |
Trage mecanicien van Mitchelton | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:34 |
Wat is hier de bedoeling van? | |
TargaFlorio | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:36 |
We worden wel verwend met exotische dieren. Gisteren of zo al een eenzame marmot, vandaag een alpaca. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:36 |
die marmot was in het wild, dat heeft toch net iets meer | |
wimderon | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:37 |
Hoe bedoel je? | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:43 |
droomplan van Jumbo-Visma dus, dit | |
Koffieplanter | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:44 |
Altijd geloofd in zijn onschuld. @Mani89 | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:46 |
Nou, als Gallopin oog had op ritzege is die nu sowieso weg... | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:47 |
Waar gaan die geruchten over? Is dit een rit voor volgend jaar ofzo? | |
H.Vviv | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:47 |
Nee, dit gaat over de rit van dinsdag. | |
baggerbaas | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:47 |
Is om de Gavia de schrappen. Aprica ipv Gavia dus. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:48 |
Is mentira in het Spaans ook afhankelijk van de situatie zowel als 'grap' als 'leugen' te gebruiken, zoals in het Portugees? | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:49 |
Daar had ik nog niks van meegekregen. Dat is niet leuk. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:49 |
versus | |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:49 |
Oei, dat zou wel een domper zijn | |
Falco | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:53 |
"Man man man" | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:53 |
Maar waar komen die geruchten vandaan? Wat is de bron? En vooral, waarom? Onbegaanbaar door sneeuw? | |
Blik | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:55 |
Enorme sneeuwmuur en nog verse sneeuw afgelopen dagen | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:56 |
Uitgebreid in nieuws geweest. Ja, er ligt een hoop sneeuw en de weersvoorspellingen zijn 50/50. Nu wel bezig met het vrijmaken van de wegen | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:57 |
Paar dagen terug | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:57 |
Oei, ah, ok Iets anders: buienradar Courmayeur, https://www.buienradar.nl/weer/courmayeur/it/3177872 | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:57 |
Vandaag/gisteren | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 15:58 |
Sjezus | |
Momo | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:00 |
Zou toch genot zijn? | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:01 |
In een afdaling krijg je dan niet te maken met slechts één Kruijswijk-moment gok ik | |
Chiappucci | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:01 |
Ja, maar verantwoord is anders denk ik. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:02 |
@Sked kijk je ook? | |
Momo | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:02 |
Kunnen ze die niet neutraliseren dan eventueel? Maar ze wel berg op laten rijden. Zakarin zal vast ook sneeuwmuur afdalen deja vu momenten hebben dan | |
Sked | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:03 |
Ja. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:03 |
| |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:04 |
Die ging volgens mij toen liggen bij zo'n kreekje. | |
Frozen-assassin | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:04 |
Zeker Maar ja EWP-gastje gaat dan klagen | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:05 |
hoe zie je dat voor je? Moeten de renners dan bij de volgende klim even inhouden zodat de verschillen die op de berg zijn gemaakt hetzelfde zijn, terwijl ze in een andere situatie zo'n verschil in afdaling hadden goedgemaakt? | |
showtimer | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:07 |
Bij lawinegevaar is er helemaal geen discussie nodig. | |
Momo | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:07 |
Tussen de sneeuwmuren in toch? Echt paar minuten na Kruijswijk, of laat mijn geheugen me in de steek? :p | |
Wombcat | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:07 |
Niks mis mee | |
Momo | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:08 |
Paar jaar terug is dat ook gedaan. Renners met de bus naar beneden en dan laten starten met verschillen. Ook bij de Gavia dacht ik | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:08 |
Kroon heeft even contact met Jos gehad. | |
Wombcat | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:08 |
Nee. Dat was de etappe dat Quintana vooruit reed in de afdaling. | |
naatje_1 | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09 |
Interessant... | |
Van_Poppel | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09 |
Zou kunnen, maar volgens mij was het dieper in de vallei; maargoed ik heb een geheugen als een zeef. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09 |
Jaaaaaaa de wintersporten gaan beginnen | |
Wombcat | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09 |
Is ook ideaal voor Roglic. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09 |
Die ging honderd procent zeker zo'n beekje in ja. Of in elk geval bij zo'n beekje. |