Ja, dat komt alleen op de plek van het grijze muurtje niet uit. Ik denk eraan om zo'n rand alleen aan de zuidkant te doen (de kant van het water), om het terras het hoekje om te laten lopen (westkant) naar de keuken toe en daar dan weer een afstap te laten maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
Die laatste is mooi en om de overgang naar de rest iets minder abrupt te maken zou je misschien kunnen kiezen voor een hele brede tweede rand om het eigenlijke huiskamerhoogte terras te maken? En dan helemaal rondom en mss wel 1,5/2m breed ofzo.
Bijna 14.000 euro inclusief montage!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:33 schreef Leandra het volgende:
https://zonneveranda.nl/
Niet klinisch (afhankelijk van de versie) en het levert nog wat op ook.
Tsja... ik denk dat dat formaat ook wel wat goedkoper kan, maar je praat al snel over zeker 10K.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bijna 14.000 euro inclusief montage!
Nou ja, luxere overkappingen zijn al gauw > 5.000 euro. Misschien moeten we het maar houden bij een eenvoudige pergola met planten en (op korte termijn) een schaduwdoek.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja... ik denk dat dat formaat ook wel wat goedkoper kan, maar je praat al snel over zeker 10K.
Dat vind ik ook prachtigquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, luxere overkappingen zijn al gauw > 5.000 euro. Misschien moeten we het maar houden bij een eenvoudige pergola met planten en (op korte termijn) een schaduwdoek.
Ik denk dan aan zoiets:
[ afbeelding ]
En over 10-15 jaar willen we misschien wel een uitbouw maken. Dat zou dan zonde zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik ook prachtig
Een veranda is nou eenmaal duur, een pergola is dan een prima alternatief.
True, tenzij je de veranda dan weer kunt opschuiven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En over 10-15 jaar willen we misschien wel een uitbouw maken. Dat zou dan zonde zijn.
Oh, prachtig! Ik ben verliefd op deze kleur maar Six. vindt het niks.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geregeld dat er binnenkort een schilder langskomt voor de begane grond en eerste verdieping.We hebben wat geld gespaard en het ziet er niet naar uit dat ik binnenkort weer kan klussen, dus het lijkt ons een goede investering. Ik ga ook voor die tijd nog even met de architect bedenken wat voor kleuren te gebruiken.
Tips voor toffe kleuren? Ik denk aan zoiets voor het toilet:
[ afbeelding ]
Mijn lief vindt het ook niks, maar voor zoiets als het toilet maakt het hem toch niet uit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 15:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, prachtig! Ik ben verliefd op deze kleur maar Six. vindt het niks.
Welke kleur is dit?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geregeld dat er binnenkort een schilder langskomt voor de begane grond en eerste verdieping.We hebben wat geld gespaard en het ziet er niet naar uit dat ik binnenkort weer kan klussen, dus het lijkt ons een goede investering. Ik ga ook voor die tijd nog even met de architect bedenken wat voor kleuren te gebruiken.
Tips voor toffe kleuren? Ik denk aan zoiets voor het toilet:
[ afbeelding ]
Die op het plaatje is heart wood inderdaad! De kleur die ik op het oog heb is mild umber van Flexa. Probleem is alleen dat ik iemand inhuur die met Sigmaverf werkt (en dus niet met Flexaverf). Dus ik moet even navragen of ik dan wel zomaar kleuren van andere merken door kan geven.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:14 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Welke kleur is dit?
Zit toevallig net op pinterest te zoeken naar iets van oud roze of poederroze en kwam ook nog heart wood tegen.
Ik heb wel besloten dat ik geen duur systeem met glas ga nemen. Dus er komt denk ik een houten vlonderterras met een eenvoudige pergolaconstructie voor klimplanten. We zitten al bijna in september, dus ik denk dat we dit door gaan schuiven naar het voorjaar. Dat geeft me wat meer tijd om te bedenken wat ik precies wil (welke materialen, door laten lopen om het huis of niet?). We willen bijvoorbeeld in de nabije omgeving even bij diverse huizen kijken hoe anderen het hebben opgelost. Iedereen kampt uiteindelijk met hetzelfde probleem, namelijk hoe om te gaan met verzakkende veengrond.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:40 schreef Seven. het volgende:
Had je nog besloten over jullie pergola trouwens?
Ik vind het heel lastig. Ik merk dat alles wit voor mij gewoon te saai en strak is. Vroeger werkte ik altijd met accentmuren. Dat zou bijvoorbeeld de muur achter de televisie kunnen zijn, de muur waar de keuken tegenaan staat, de muur waar het bureau tegen staat. En heel mooi lijkt me om de hoge muur in het trappenhuis een kleur te geven. Maar ik wil ook wel eens van het accentmuren-idee af, dus ik denk dat ik wat meer mee ga laten nemen. Dat bespreek ik hopelijk binnenkort met de architect!quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 02:32 schreef monsterd. het volgende:
Mooie kleuren juist, hele zachte ogende tinten. Naast het toilet, welke wanden zou je allemaal willen verven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |