abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 14:48:33 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187115417
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ze met een keuze voor Johnson ook het bedrijfsleven voor de komende decennia van zich gaan vervreemden.
Dat hebben ze al gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 27 mei 2019 @ 15:28:29 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187116098
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is precies wat hij bedoelt, een referendum is een binaire vraag met een winnaar en een verliezer. Probleem in dit geval is dat "Brexit" nooit een definitie heeft gehad waar men voor kon kiezen maar dat laat onverlet dat Leave stemmers zichzelf zien als de "winnaars" en de rest zijn de "losers" in hun optiek.

Dat een parlementaire democratie zo niet zou moeten werken, tja...daar heeft men geen boodschap aan. Gevolgen zijn wel duidelijk zo langzamerhand, chaos en intertie regeren.
Dat is precies wat ik in eerste instantie al zei, dit was allemaal onnodig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187116255
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom gingen ze dan niet uit die vreselijke EU toen het kon in april?
Omdat de gevestigde orde in de EU wilt blijven, dat is na het onderhandelen van May wel gebleken.
pi_187116280
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat je echt denkt dat democratie gaat over 'winnaars en verliezers' geeft wel aan hoe ongelooflijk ver je van de realiteit verwijderd bent.
In het geval van een binaire keuze in een referendum, ja.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 15:42:20 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187116304
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

In het geval van een binaire keuze in een referendum, ja.
Maar waarom geen Noorwegen of Zwitserlandmodel. Die landen werden steeds genoemd als voorbeeld tijdens de campagne.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187116996
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar waarom geen Noorwegen of Zwitserlandmodel. Die landen werden steeds genoemd als voorbeeld tijdens de campagne.
Omdat immigratie een van de belangrijkste punten is rond Brexit.
Volgens mij hou je dat niet tegen in zo’n model.
pi_187117080
Er liggen nu trouwens wel kansen voor de conservatieven, wie zou het lef hebben om tegen de wensen van bepaalde partijleden in een no deal Brexit te forceren?
Zo’n man of vrouw zal de geschiedenisboeken ingaan als een van de meest beroemde PM’s ooit.
Wat het VK nodig heeft is een narcist die het lef heeft tegen de eigen partij in en het voor de Brexiteers op te nemen. Zo’n persoon maakt zich meteen mateloos populair bij een groot deel van de bevolking en uiteindelijk zal het de conservatieven geen windeieren leggen.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 16:50:01 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187117187
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Omdat immigratie een van de belangrijkste punten is rond Brexit.
Volgens mij hou je dat niet tegen in zo’n model.
Zwitserland en Noorwegen wotden overlopen door hordes oosterlingen en toch gaat het ze economisch heel goed? Waarom kunnen de Britten dat niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 16:53:09 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187117235
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:42 schreef Chivaz het volgende:
Er liggen nu trouwens wel kansen voor de conservatieven, wie zou het lef hebben om tegen de wensen van bepaalde partijleden in een no deal Brexit te forceren?
Zo’n man of vrouw zal de geschiedenisboeken ingaan als een van de meest beroemde PM’s ooit.
Wat het VK nodig heeft is een narcist die het lef heeft tegen de eigen partij in en het voor de Brexiteers op te nemen. Zo’n persoon maakt zich meteen mateloos populair bij een groot deel van de bevolking en uiteindelijk zal het de conservatieven geen windeieren leggen.
Uiteindelijk hangt dat af of en hoe snel het beter gaat met de kiezers. Als het nog dertig jaar duurt is een van je opvolgers de held en ben jij degene die een kutdeal regelde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187117346
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zwitserland en Noorwegen wotden overlopen door hordes oosterlingen en toch gaat het ze economisch heel goed? Waarom kunnen de Britten dat niet?
Mensen aan de onderkant van de samenleving willen niet graag concurreren met oostblokkers.
Ook vinden ze het wel fijn als ze weer kans maken op vaste contracten en een fatsoenlijk salaris. Dat gaat nogal lastig als je moet concurreren met oostblokkers die genoegen nemen met minder.
Deze mensen zijn aan hun lot overgelaten en hebben geen politieke vertegenwoordiging.
Labour heeft ze verraden en noemt ze domme racisten omdat ze kozen voor Brexit. En de conservatieven die waren er sowieso niet voor de kleine man.
Brexit is gewoon een logisch gevolg van het verraad naar de kleine man, de vraag is eerder gaat de politiek gewoon door met het verraad of geven ze die mensen de Brexit waar ze voor gestemd hebben en nemen ze het weer op voor de kleine man. Ik gok op het eerste waardoor de verdeeldheid in de samenleving alleen maar toe zal nemen.
pi_187117358
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Uiteindelijk hangt dat af of en hoe snel het beter gaat met de kiezers. Als het nog dertig jaar duurt is een van je opvolgers de held en ben jij degene die een kutdeal regelde.
Ik geloof wel in de kracht van de Britten, als de remainers nou hetzelfde zouden dan dan hoeft Brexit zeker niet te leiden tot een enorme crisis.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 17:09:04 #237
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187117460
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik geloof wel in de kracht van de Britten, als de remainers nou hetzelfde zouden dan dan hoeft Brexit zeker niet te leiden tot een enorme crisis.
Allemaal fantastisch en fluffy en happy bunny en roze-brillerig, maar de bedrijven vertrekken.
Hoe haal je die over te blijven? Kostenvoordeel doir JIT logistiek valt weg. Dus als je die bedrijven wil houden moeten ze ergens anders op bezuinigen, nietwaar?

Ik gok: loonkosten.

Daar gaan ze als eerste op bezuinigen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187117475
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Allemaal fantastisch en fluffy en happy bunny en roze-brillerig, maar de bedrijven vertrekken.
Hoe haal je die over te blijven? Kostenvoordeel doir JIT logistiek valt weg. Dus als je die bedrijven wil houden moeten ze ergens anders op bezuinigen, nietwaar?

Ik gok: loonkosten.

Daar gaan ze als eerste op bezuinigen.
Om Balkenende te quoten “na het zuur komt het zoet”.
Maar om puur economische redenen je soevereiniteit te grabbel te gooien is wel de meest laffe positie om in te nemen.
Maar aan de andere kant ook wel erg logisch als je niet gelooft in de natiestaat en de mensen die hun leven hebben gegeven om dat te beschermen.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 17:14:28 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187117522
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik geloof wel in de kracht van de Britten, als de remainers nou hetzelfde zouden dan dan hoeft Brexit zeker niet te leiden tot een enorme crisis.
Ja, dankzij Chamberlain had het VK een jaar langer vrede en hij haalde wat andere resultaten in de jaren dertig. Toch is dat niet het eerste wat je denkt bij het horen van zijn naam.

De PM op het moment van een no-deal is de sjaak. Die verdwijnt in de afvalbak van de geschiedenis. BoJo gaat denk ik weigeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 27 mei 2019 @ 17:28:14 #240
56724 Wombcat
rent wiel
pi_187117664
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De anti democraat is de vijand, en daar vallen helaas een hoop Nederlanders onder.
En ik heb het over de scene van die film, ik hoop dat je begrijpt waarom die scene zo mooi was.
Ondanks alle pijn en druk van de gevestigde orde houd Wallace zijn rug recht en vecht hij door voor een onafhankelijk Schotland.
Je kan Wallace zien als de Brexiteer en Longshanks als de stervende EU.
Het publiek is de razende menigte die zeuren om een nieuw referendum en de bisschop ofzoiets kun je zien als de media die probeert Wallace te tot een zelfondermijnende uitspraak te bewegen.
Kortom je filmpje is totaal misplaatst.
Je weet dat Schotland niet uit de UK mag treden zonder toestemming van Engeland, maar het VK wel uit de EU zonder toestemming van de rest van de EU?

Dus je vergelijking met Braveheart is nogal misplaatst.
in a crowd you lose humanity
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 17:41:17 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187117822
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Om Balkenende te quoten “na het zuur komt het zoet”.
Maar om puur economische redenen je soevereiniteit te grabbel te gooien is wel de meest laffe positie om in te nemen.
Maar aan de andere kant ook wel erg logisch als je niet gelooft in de natiestaat en de mensen die hun leven hebben gegeven om dat te beschermen.
Leuk om Balkenende te citeren, maar hoe lang duurde het zure en wanneer kwam het zoet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 27 mei 2019 @ 17:46:01 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187117888
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Om Balkenende te quoten “na het zuur komt het zoet”.
Maar om puur economische redenen je soevereiniteit te grabbel te gooien is wel de meest laffe positie om in te nemen.
Maar aan de andere kant ook wel erg logisch als je niet gelooft in de natiestaat en de mensen die hun leven hebben gegeven om dat te beschermen.
En in werkelijkheid werd het "na het zuur komt nog meer zuur" _O-
  maandag 27 mei 2019 @ 17:51:26 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187117950
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je weet dat Schotland niet uit de UK mag treden zonder toestemming van Engeland, maar het VK wel uit de EU zonder toestemming van de rest van de EU?

Dus je vergelijking met Braveheart is nogal misplaatst.
Echt de enige reden waarom populisten uit de EU willen is omdat de EU maar lastig is bij het invoeren van hun dubieuze plannen
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 17:52:41 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187117968
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Omdat de gevestigde orde in de EU wilt blijven, dat is na het onderhandelen van May wel gebleken.
De gevestige orde is dus niet de privaat opgeleide Brexiteers die allemaal al tientallen jaren in politieke functies zitten, begrijp ik?

Wie is precies die gevestigde orde dan volgens jou?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 27 mei 2019 @ 17:54:40 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187118003
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Echt de enige reden waarom populisten uit de EU willen is omdat de EU maar lastig is bij het invoeren van hun dubieuze plannen
Bovendien is het eenvoudig stemmen vissen bij boosmensen. Zonder dat populisten overigens ooit met oplossingen komen, maar dat maakt de doorsnee boosmens niet uit.

Zo at Wilders al 15 jaar een dik belegde boterham met steeds hetzelfde riedeltje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_187118106
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien is het eenvoudig stemmen vissen bij boosmensen. Zonder dat populisten overigens ooit met oplossingen komen, maar dat maakt de doorsnee boosmens niet uit.
Vreemd is het dat ze die stemmen weten te vissen bij die mensen zonder oplossingen te komen. Zou het komen dat de partijen die claimen oplossingen te hebben ze keihard in de kou hebben laten staan?
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 18:00:21 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187118116
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen aan de onderkant van de samenleving willen niet graag concurreren met oostblokkers.
Ook vinden ze het wel fijn als ze weer kans maken op vaste contracten en een fatsoenlijk salaris. Dat gaat nogal lastig als je moet concurreren met oostblokkers die genoegen nemen met minder.
Deze mensen zijn aan hun lot overgelaten en hebben geen politieke vertegenwoordiging.
Labour heeft ze verraden en noemt ze domme racisten omdat ze kozen voor Brexit. En de conservatieven die waren er sowieso niet voor de kleine man.
Brexit is gewoon een logisch gevolg van het verraad naar de kleine man, de vraag is eerder gaat de politiek gewoon door met het verraad of geven ze die mensen de Brexit waar ze voor gestemd hebben en nemen ze het weer op voor de kleine man. Ik gok op het eerste waardoor de verdeeldheid in de samenleving alleen maar toe zal nemen.
Allemaal problemen die zonder de EU te verlaten intern door het VK opgelost kunnen worden. Tot op heden is er nog geen enkele Leaver met een oplossing gekomen, op zijn best komen ze met "garanderen van EU bepalingen over werkomstandigheden". Gek wel dat als de EU zo slecht is dat ze dat als maatstaf nemen.

En je demografische analyse stemt niet overeen met de feiten, overigens, het was vooral de gepensioneerden die voor Brexit stemden.

PS: Een derde van de Leave stemmers was primair gemotiveerd door racisme en/of xenofobie.

FEITEN, probeer het eens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187118117
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En in werkelijkheid werd het "na het zuur komt nog meer zuur" _O-
Helaas heb je gelijk, het had ook anders gekunnen.
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 18:02:19 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187118140
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vreemd is het dat ze die stemmen weten te vissen bij die mensen zonder oplossingen te komen. Zou het komen dat de partijen die claimen oplossingen te hebben ze keihard in de kou hebben laten staan?
Ja. En die geven de schuld aan de EU van hun falen dan wel ideologie want hou er even goed rekening mee dat alles van de laatste 9 jaar in verslechtering puur op ideologie gebaseerd was en nergens anders op.

Maar goed, als je zo dom bent dat je Tory blijft stemmen terwijl ze het land kapot maken en dan ook nog eens in de Brexit BS trapt dan verdien je het gewoon.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 27 mei 2019 @ 18:02:47 #250
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187118146
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 16:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Omdat immigratie een van de belangrijkste punten is rond Brexit.
Volgens mij hou je dat niet tegen in zo’n model.
De enige manier waarop het VK immigratie kan stoppen is door de Kanaaltunnel, de havens en de vliegvelden te sluiten en Royal Navy continu de zee laten doorkruisen op zoek naar verdachte bootjes.

Is dat noodzakelijk volgens jou?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')