abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:26:18 #226
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187005558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hele seizoen al ;(
Ze wilden denk ik even alle karakters even laten zien dat ze er nog waren (behalve Hot Pie).
En Bronn. Die komt Jaimy en Tyrion even in Winterfell een graafschap afpersen en gaat er vervolgens vandoor. Ik zag hem in ieder geval niet met een zwaard zwaaien in Kings Landing. En hopla, wie zit er opeens in de Raad?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:30:22 #227
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187005638
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik weet niet zo veel van GRRM en de boeken enzo, maar kan het zijn dat de serie de boeken voorbij gestreefd is en GRRM heeft gezegd dat de producers zelf maar een eind moesten verzinnen?
Wat ons verteld is, is dat GRRM verteld heeft aan D&D wat een paar belangrijke eindes zijn. Bijvoorbeeld, Jon sterft maar komt terug, verslaan van de Others is niet het einde, hoe Hodor aan zijn naam komt. En vast nog wat. GRRM zegt verder, de boeken zijn de boeken, de show is de show. Ze komen ongeveer op hetzelfde punt uit, maar de weg ernaar toe is anders.

Zo leven Stannis en Barristan nog in de boeken. Beric Dondarrion daarentegen leeft niet meer (en speelt dus ook geen enkele rol verder) En Balon Greyjoy is daar al veel eerder doodgegaan waardoor er daar meer tijd en ruimte is om de Euron verhaallijn te introduceren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187005704
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:30 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat ons verteld is, is dat GRRM verteld heeft aan D&D wat een paar belangrijke eindes zijn. Bijvoorbeeld, Jon sterft maar komt terug, verslaan van de Others is niet het einde, hoe Hodor aan zijn naam komt. En vast nog wat. GRRM zegt verder, de boeken zijn de boeken, de show is de show. Ze komen ongeveer op hetzelfde punt uit, maar de weg ernaar toe is anders.

Zo leven Stannis en Barristan nog in de boeken. Beric Dondarrion daarentegen leeft niet meer (en speelt dus ook geen enkele rol verder) En Balon Greyjoy is daar al veel eerder doodgegaan waardoor er daar meer tijd en ruimte is om de Euron verhaallijn te introduceren.
Ik had wel wat meer Barristan Selmy willen zien. Zonde. Baas was dat dan.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_187005760
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik weet niet zo veel van GRRM en de boeken enzo, maar kan het zijn dat de serie de boeken voorbij gestreefd is en GRRM heeft gezegd dat de producers zelf maar een eind moesten verzinnen?
Dat is precies wat er gebeurd is. GRRM heeft wat details weggegeven: "Bran komt op de troon", maar kijk zelf maar hoe je op die conclusie uitkomt in je serie.

"Dany wordt de Mad Queen", maar dan zonder de route daarnaartoe zeg maar.
Ik gok dat Dany's afdaling naar gekke willempie veel beter in de boeken zal staan. Sterker nog, die signalen zijn allang zichtbaar in de boeken die er nu al zijn.

Een van de karakters, 'Fake Aegon' (of fAegon) komt helemaal niet in de serie voor, en ik gok stiekem dat die heel belangrijk gaat zijn in de boeken om gedeeltelijk te verklaren waarom Dany doorflipt :T
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:39:13 #230
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187005805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:37 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat is precies wat er gebeurd is. GRRM heeft wat details weggegeven: "Bran komt op de troon", maar kijk zelf maar hoe je op die conclusie uitkomt in je serie.

"Dany wordt de Mad Queen", maar dan zonder de route daarnaartoe zeg maar.
Ik gok dat Dany's afdaling naar gekke willempie veel beter in de boeken zal staan. Sterker nog, die signalen zijn allang zichtbaar in de boeken die er nu al zijn.

Een van de karakters, 'Fake Aegon' (of fAegon) komt helemaal niet in de serie voor, en ik gok stiekem dat die heel belangrijk gaat zijn in de boeken om gedeeltelijk te verklaren waarom Dany doorflipt :T
Sowieso zal fAegon de troon van Cersei winnen en heeft veel meer steun door alle Kingdoms. Dan is het al meer een motief dat Dany mad wordt omdat de bevolking echt achter fAegon staat en niet achter Dany zelf, en haar framing als de villain realistischer is dan als Cersei dat zegt die de Sept opgeblazen heeft.
Oh.
pi_187005826
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Sowieso zal fAegon de troon van Cersei winnen en heeft veel meer steun door alle Kingdoms. Dan is het al meer een motief dat Dany mad wordt omdat de bevolking echt achter fAegon staat en niet achter Dany zelf, en haar framing als de villain realistischer is dan als Cersei dat zegt die de Sept opgeblazen heeft.
Ja ik wilde niet meteen vol in de spoilers vliegen :+

Het verlies van een paar geliefde mensen om haar heen, een draak of twee, en zien dat de bevolking fAegon op handen draagt en haar uitkotst zou, en dan goed omschreven, een logische character arc zijn voor Dany idd :)
pi_187005994
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een deceptie.

Seizoenenlang diepgang, dubbele bodems, verrassende plotwendingen, gekke fantheorieen, en het loopt af zo van; het is wat het is.

Ik weet niet zo veel van GRRM en de boeken enzo, maar kan het zijn dat de serie de boeken voorbij gestreefd is en GRRM heeft gezegd dat de producers zelf maar een eind moesten verzinnen?

Wat er allemaal in dit seizoen gepropt is, had beter over twee of drie seizoenen verspreid kunnen worden maar dan met wat meer inhoud.
Weet je wat voor tergend langzaam seizoen je dan hebt. :')

De huillies moeten alles nog een keer kijken en dan beseffen dat werkelijk alles al was voorspeld.
pi_187006005
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:50 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Weet je wat voor tergend langzaam seizoen je dan hebt. :')

De huillies moeten alles nog een keer kijken en dan beseffen dat werkelijk alles al was voorspeld.
ook als iets al voorspeld is, kan de reis erheen wel beter uitgewerkt worden he
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:53:02 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187006025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja ik wilde niet meteen vol in de spoilers vliegen :+

Het verlies van een paar geliefde mensen om haar heen, een draak of twee, en zien dat de bevolking fAegon op handen draagt en haar uitkotst zou, en dan goed omschreven, een logische character arc zijn voor Dany idd :)
Denk dat 9 volledige seizoenen perfect was geweest om alles goed af te ronden.
Oh.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:54:34 #235
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187006042
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En Bronn. Die komt Jaimy en Tyrion even in Winterfell een graafschap afpersen en gaat er vervolgens vandoor. Ik zag hem in ieder geval niet met een zwaard zwaaien in Kings Landing. En hopla, wie zit er opeens in de Raad?
Er is gezegd door Martin dat HBO ook zeggenschap had, en die wilden graag enkele karakters die populair waren onder het publiek meer in de show hebben. Hoogstwaarschijnlijk bedoelde hij Bronn, Beric. Evenueel Arya.

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:33 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik had wel wat meer Barristan Selmy willen zien. Zonde. Baas was dat dan.
Een typisch geval van "show, don't tell". Iedereen vertelt hoe geweldig Selmy is, en zijn enige vechtscene gaat hij dood tegen een random nobele zonder harnas en een mes. Wat een bagger.

Acteur was erg boos.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:37 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat is precies wat er gebeurd is. GRRM heeft wat details weggegeven: "Bran komt op de troon", maar kijk zelf maar hoe je op die conclusie uitkomt in je serie.

"Dany wordt de Mad Queen", maar dan zonder de route daarnaartoe zeg maar.
Ik gok dat Dany's afdaling naar gekke willempie veel beter in de boeken zal staan. Sterker nog, die signalen zijn allang zichtbaar in de boeken die er nu al zijn.

Een van de karakters, 'Fake Aegon' (of fAegon) komt helemaal niet in de serie voor, en ik gok stiekem dat die heel belangrijk gaat zijn in de boeken om gedeeltelijk te verklaren waarom Dany doorflipt :T
We weten niet welke details. Dus of Bran het wordt, geen idee. Mad Queen hoogstwaarschijnlijk, die weg is ze jaren geleden al ingeslagen.
Aangezien ze Jon Aegon hebben genoemd, lijkt het daar wel op, ja.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187006045
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Denk dat 9 volledige seizoenen perfect was geweest om alles goed af te ronden.
Denk het ook. Zoals ik al eerder aangaf, hele gedoe met de NK zou wel een seizoen mogen duren, dan heb je ook meer tijd voor de politieke spelletjes waar GoT groot mee is geworden.

En dan Dany's descend into madness het laatste seizoen
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:55:08 #237
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187006050
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Denk dat 9 volledige seizoenen perfect was geweest om alles goed af te ronden.
Als we minder lange scenes hadden waarin we alleen keken naar acteurs die moeilijke gezichten trekken, had het ook in 8 gekund.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 21 mei 2019 @ 16:58:08 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187006110
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

We weten niet welke details. Dus of Bran het wordt, geen idee. Mad Queen hoogstwaarschijnlijk, die weg is ze jaren geleden al ingeslagen.
Aangezien ze Jon Aegon hebben genoemd, lijkt het daar wel op, ja.
Ik geloof wel dat Bran uiteindelijk koning wordt, hij is ook de eerste POV (buiten de proloog) in de boeken. Maar dan op een totaal andere manier, misschien verliest hij zijn krachten op de een of andere manier.
Oh.
  Forum Admin dinsdag 21 mei 2019 @ 16:59:20 #239
35723 crew  GGMM
pi_187006138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat Bran uiteindelijk koning wordt, hij is ook de eerste POV (buiten de proloog) in de boeken. Maar dan op een totaal andere manier, misschien verliest hij zijn krachten op de een of andere manier.
Ik denk niet dat Bran in de boeken koning wordt.

Omdat ik denk dat de boeken nooit afkomen. (lol)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:01:50 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187006189
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:54 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Denk het ook. Zoals ik al eerder aangaf, hele gedoe met de NK zou wel een seizoen mogen duren, dan heb je ook meer tijd voor de politieke spelletjes waar GoT groot mee is geworden.

En dan Dany's descend into madness het laatste seizoen
Alhoewel ik denk dat één seizoen NK en daarna nog één seizoen politieke intrige ook niet zal werken omdat ze elkaar nodig hebben om spanning te hebben. Dus het opbouwen van de madness van Dany mag ook wel terwijl de WW's nog rondlopen.
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als we minder lange scenes hadden waarin we alleen keken naar acteurs die moeilijke gezichten trekken, had het ook in 8 gekund.
Ja het had dan wel met andere schrijvers gemoeten, wie weet hadden we dan wel weer goede dialogen i.p.v. allemaal cringe pogingen tot humor. "hAhAHa Tyrion staat niet in het boek!" of "Shut up Edmure" OK.
Oh.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:02:52 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187006206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:59 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Bran in de boeken koning wordt.

Omdat ik denk dat de boeken nooit afkomen. (lol)
Heb jij de boeken eigenlijk gelezen?
Oh.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:03:47 #242
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187006218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:02 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Heb jij de boeken eigenlijk gelezen?
Ik heb net deel 1 weer uit de bieb geplukt.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:06:15 #243
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187006262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 16:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat Bran uiteindelijk koning wordt, hij is ook de eerste POV (buiten de proloog) in de boeken. Maar dan op een totaal andere manier, misschien verliest hij zijn krachten op de een of andere manier.
Misschien dat Bran zijn enorme kennis daarvoor inzet, kan. Vraag me wel af wat dan het doel is van Bloodraven. Misschien wel een Varysje pullen. " For the good of the realm", maar hoe hij dan koning wordt...

quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alhoewel ik denk dat één seizoen NK en daarna nog één seizoen politieke intrige ook niet zal werken omdat ze elkaar nodig hebben om spanning te hebben. Dus het opbouwen van de madness van Dany mag ook wel terwijl de WW's nog rondlopen.
[..]

Ja het had dan wel met andere schrijvers gemoeten, wie weet hadden we dan wel weer goede dialogen i.p.v. allemaal cringe pogingen tot humor. "hAhAHa Tyrion staat niet in het boek!" of "Shut up Edmure" OK.
"Varys got no cock hurdur"
Ze probeerden een beetje Marvel na te doen, had ik het idee.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Forum Admin dinsdag 21 mei 2019 @ 17:07:38 #244
35723 crew  GGMM
pi_187006282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:02 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Heb jij de boeken eigenlijk gelezen?
Alleen deel 1.

Ik heb ze wel, maar ik wil eigenlijk pas gaan lezen als ze allemaal uit zijn. (nooit dus)

Ga geen tijd steken in een halve serie.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:12:08 #245
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187006328
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:03 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik heb net deel 1 weer uit de bieb geplukt.
Wel in het Engels toch? :)
Oh.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:14:10 #246
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187006352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wel in het Engels toch? :)
Hier hebben we het eerder over gehad dus ik weet al hoe je erin staat. :D (nee, ik lees vrijwel nooit 'voor de lol' in het Engels, ook HP niet)
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:15:21 #247
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187006367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien dat Bran zijn enorme kennis daarvoor inzet, kan. Vraag me wel af wat dan het doel is van Bloodraven. Misschien wel een Varysje pullen. " For the good of the realm", maar hoe hij dan koning wordt...

Geen idee.

Er zou dan trouwens een Great Council moeten komen als er geen troonopvolger is, i.p.v. negen random mensen in de Dragonpit die dat mogen beslissen (lol). Ook iets wat veel grootser en logischer kon.
quote:
[..]

"Varys got no cock hurdur"
Ze probeerden een beetje Marvel na te doen, had ik het idee.
Ja ze hebben een bijzonder gevoel voor humor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:07 schreef GGMM het volgende:

[..]

Alleen deel 1.

Ik heb ze wel, maar ik wil eigenlijk pas gaan lezen als ze allemaal uit zijn. (nooit dus)

Ga geen tijd steken in een halve serie.
Begrijpelijk, alhoewel het nog steeds genieten kan zijn en je daarna kan fantaseren wat er daarna gaat gebeuren.
Oh.
  Forum Admin dinsdag 21 mei 2019 @ 17:15:27 #248
35723 crew  GGMM
pi_187006370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:14 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Hier hebben we het eerder over gehad dus ik weet al hoe je erin staat. :D (nee, ik lees vrijwel nooit 'voor de lol' in het Engels, ook HP niet)
Dus Theon Greyjoy heet bij jou Theo Grijsvreugd?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187006385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:15 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dus Theon Greyjoy heet bij jou Theo Grijsvreugd?
Godver _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:16:15 #250
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187006387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:14 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Hier hebben we het eerder over gehad dus ik weet al hoe je erin staat. :D (nee, ik lees vrijwel nooit 'voor de lol' in het Engels, ook HP niet)
Ik zag je stukje eerder in het topic over Dirk die een Dreuzel is ja, toen moest ik ook wel even cringen ;(
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')