abonnement Unibet Coolblue
pi_187117961
Hats en guard twee uiterste maar beiden voor mij buiten bereik op dit moment. 👍
  maandag 27 mei 2019 @ 17:54:42 #77
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187118007
Stoere verhalen weer hier hoor! _O_ _O_

(De Golden Ten wordt trouwens of 2,5 km lopen of startbewijshulp checken.....)
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 27 mei 2019 @ 19:51:44 #78
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187120148
Hats en Guard, wat gaan jullie lekker! ^O^ Goede verhalen om te lezen.

Ik heb mijn startbewijs voor de Golden Ten verkocht vanmiddag. Die knoop moest ook maar eens door. Dat moest en zou toch de herstart worden, maar helaas. Nu loop ik met wat mazzel de 1000 meter met mijn zoon, dat dan weer wel :B
pi_187120521
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hats en guard twee uiterste maar beiden voor mij buiten bereik op dit moment. 👍
Het scheelt alleen maar een k ;)

@Guard: weer echt een bizarre prestatie. Heel tof om te zien hoe je je ding hebt gevonden in die ultratrails.

Met mijn rare korte-afstandsgedoe scheelt het denk ik wel heel veel dat ik vroeger geatletiekt heb. Ik was er niet bijster goed in, maar als hypermobiel mager ding met lange benen kon ik best goed hordelopen. Dat schijn je niet echt te verleren. Het voordeel van 100m sprint is dat ik simpelweg niet hard genoeg kan lopen om erop stuk te gaan. Een 400 is daar alweer meer dan lang genoeg voor.

Nu heb ik nog 3 weken om opnieuw te leren hoogspringen, maar dat heeft echt niks meer met lopen te maken :P
pi_187122257
Dat van die hordes vind ik dan weer ongelooflijk knap, en dan ook nog op die korte afstand. Ik zou bij iedere horde op mijn bek gaan :')
En dood aan de finish komen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187123483
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:04 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik deel nooit duimpjes uit op Strava (want dan blijf je bezig), maar voor je prestatie van gisteren heb ik een uitzondering gemaakt :)

En ik heb het shirt en de medaille gezien, en nu wil ik 'm ook lopen. Het zal wel nooit gebeuren.

Voor mij stond gister de Royal Ten op het programma. Mijn werkgever stuurde een bedrijventeam, anders had ik wellicht niet meegedaan. Ik loop al 5 maanden niet echt serieus meer, en ik hoopte met dit loopje weer wat motivatie te vinden.

En het ging beter dan verwacht. Ik heb twee keer gewandeld onderweg, maar kwam alsnog ruim binnen het uur aan de finish. Het was wel benauwd. In het bos ook nog iemand op de grond zien liggen die er niet goed aan toe was, geen fijn gezicht.

Achteraf fijn dat ik meegedaan heb. De voeten zijn wel wat gevoelig nu, maar het valt alleszins mee.
Ik lees net dat er een deelnemer overleden is :'(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187130594
Ik geloof niet dat ik een betere zweeffoto ga krijgen dan dit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:39:20 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187131008
Hatsaflits! :o _O_
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 14:46:28 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_187132240
Dat is een hele goeie! _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187132714
Die is wel heel gaaf zeg!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:29:49 #86
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187132958
Inlijsten _O_
F means you're fucked
pi_187133361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik geloof niet dat ik een betere zweeffoto ga krijgen dan dit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs niet bij het hordelopen?
pi_187133424
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik lees net dat er een deelnemer overleden is :'(
:’)

Ik was er al een beetje bang voor. Maar zo extreem waren de omstandigheden toch ook weer niet.
pi_187133949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik geloof niet dat ik een betere zweeffoto ga krijgen dan dit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bazinnen foto!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187138517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:59 schreef Vork het volgende:
Ik heb vanavond eindelijk weer een wedstrijdloopje gelopen. De eerste sinds september vorig jaar en na een periode van rustig weer opbouwen en veel oefeningen. Sinds enkele maanden loop ik ook weer nagenoeg probleemloos rond, dus werd het tijd voor de Stuwwalloop. Dit is een lokaal evenement, inclusief braderie en activiteiten voor een of ander goed doel.

Deze loop heb ik twee jaar terug ook al eens gelopen, toen was er nog een XL versie van ruim 17km, vandaag moest ik genoegen nemen met 10,2km. De route loopt van Oosterbeek, naar beneden langs de Rijn richting Doorwerth en gaat onder andere over het Dunoplateau weer terug. Daar heb je ook gelijk het lastige van deze loop, want na 4,5km zit een klim van 1km (wat voor Nederlandse begrippen vrij lang is). Als dat je nog niet heeft gesloopt, zijn er nog stukjes vals plat en twee klimmetjes in de laatste twee kilometers die je echt wel gaat voelen.

Ik had geen idee hoe mijn wedstrijdtempo zou zijn en begon voorzichtig, maar liep de eerste 4km al vrij gemakkelijk met een groepje mee in 4:30/km. Toen kwam dus die klim waarbij ik met kleine pasjes heel steady een hele hoop voorgangers voorbij schoof. In de kilometers daarna had ik wel verwacht helemaal naar de tering te gaan, maar dat bleef uit. Wel werd iedere lichte stijging steeds zwaarder, maar op de vlakkere/licht dalende stukken kon ik tot het eind nog wel aardig tempo blijven lopen. Eindtijd: 47:10 (wat voor dit parcours al behoorlijk snel is en beter dan ik op dit moment had verwacht). Wyccie was er ook en zij had volgens mij ook wel lekker gelopen (en heel gebleven!)

Nu op naar de HM. Volgend weekend in Hoorn. :s)
Inderdaad, nadat ik een week eerder weer eens door mijn enkel ging (jaja, stiekem toch onverhard, op de Posbank) ben ik het na bijna 5 dagen rust gelukkig niet verleerd.

De Stuwwalloop wilde ik rustig lopen, maar dat is niet helemaal gelukt. Ik kwam achter een tweetal te lopen dat wel een prettig hoog tempo had. Op de Italiaanseweg (de klim met haarspeldbochten) ben ik ze kwijtgeraakt en ik liep toen prima (beetje vloekend) alleen verder. Aangezien het ook hier regelmatig onverhard was, was ik heel erg gefocust op de weg en heb toen bijna een afslag gemist. Gewoon bijna recht op een dranghek af lopen, inclusief bord met pijl en verkeersregelaar, dat nog wel in de ooghoeken zien en er langs willen lopen terwijl ik linksaf moest. :D Op dat moment werd ik bijna door een vrouw ingehaald, maar ik liep haar er toen nog wel uit. Aan het eind over een grasveld waar ik niet te hard durfde heeft ze me toch ingehaald. Ik hoorde haar al wel naderen, maar mijn enkel was me meer lief dan een plaatsje hoger.
En ik was sowieso wel heel tevreden, want ik had boven verbazing goed gelopen. En zelfs top tien. :o

Zondag had ik ook een loopje, De Loop van Leidsche Rijn, ook een 10k. Gelukkig vlak en alleen maar asfalt. Ik was haas voor mijn zusje, ze wilde 11km/h lopen, maar dat is niet gelukt.Ik wilde haar ook niet kapot laten lopen. Het was erg warm, zodra er even geen wind was had ik echt een plofkop, en aan het eind was er flinke wind tegen. Wel een mooie route. Ik ken het Maximapark wel, maar deze ging ook (uiteraard) meer door De Leidsche Rijn. Al met al hebben we ons prima vermaakt. Merkte wel dat de benen toch ietsje vermoeid waren van de Stuwwalloop.

Geen spierpijn en de enkel lijkt weer sterk te zijn. Ook ik ben weer mishandeld door de fysio. En vanavond nog de masseur.
pi_187138703
Mooie foto, Hats! Al die atletiekonderdelen lijken me we grappig om eens te doen, maar ik denk dat ik ook de horden niet overleef. Of de steeplechase, dat lijkt me al helemaal niets.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:37 schreef Guard het volgende:

[..]
Niks zo mooi als een wereld die niet groter is dan de lichtbundel van je hoofdlamp.
Dat had ik tijdens de beklimming van de Kilimanjaro, alleen vond ik dat helemaal niet zo leuk.
Na 2 uur slapen gewekt worden om naar de top te gaan. Verschrikkelijk koud, keiharde wind. Naar beneden kijken en voetje voor voetje schuifelen in het licht van je lampje. Zo vermoeid dat je elke 5 minuten wilt uitrusten. Heel nodig moeten plassen, maar niet de broek willen laten zakken omdat je billen dan bijna bevriezen.
En na afloop kriebelt het alweer. :D
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 mei 2019 @ 20:11:36 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187138771
Steeple lijkt me makkelijker te overleven dan gewone horden :P

Iets lagere horden (toch?), horden waar je een voet op kunt zetten, veel meer ruimte voor een 'aanloop', etc :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:20:16 #93
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_187138973
Die waterbak is stiekem toch best diep :Y
F means you're fucked
  Forum Admin dinsdag 28 mei 2019 @ 20:24:32 #94
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_187139132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik geloof niet dat ik een betere zweeffoto ga krijgen dan dit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is laagvliegen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_187141279
Thans allen :D

Ik heb vriendelijk bedankt voor de steeple hoor. Als je tegen een horde aankomt valt ie om, als je tegen een steeplebalk aankomt val jij om. En die waterbak idd. Op de 400m horde zit ook 35 meter tussen elke horde, dus voor ongetrainden zoals ik heb je echt wel genoeg ruimte om een beetje te mikken hoe je uitkomt. 100m horde sla ik ook over.

Maar eigenlijk heb ik ook wel weer eens zin in een 5km op de weg.
pi_187149199
Goeie foto Hatsaflats!

Ik deed net een rondje van 17km,de laatste langere afstand voor de hm half juni, dat gaat nog een hele zware worden :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:54:08 #97
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187149804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Goeie foto Hatsaflats!

Ik deed net een rondje van 17km,de laatste langere afstand voor de hm half juni, dat gaat nog een hele zware worden :')
Valt wel mee hoor, als je nu al 17 km loopt. Die laatste 4 km gaat echt wel lukken dan! :Y

Krijg trouwens net een bericht dat ik maar liefst 20% :{ korting krijg op de inschrijving voor de CPC loop van volgend jaar als compensatie voor de gemiste CPC van dit jaar.
Beetje opvallend dat dezelfde organisator (Golazo) voor verschillende loopjes (bijv. Utrecht) andere compensatiecriteria hanteert (ook al is de oorzaak misschien wat anders..)
!!! Go 49-ers !!!
pi_187151605
Wat had jij dan redelijk gevonden als compensatie?
pi_187151947
Bij de CPC is het nog een kwestie van overmacht. Bij de Utrecht marathon zou ik toch vinden dat de organisatie een royaler gebaar mag maken aan de 10 (16) km deelnemers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187152699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij de CPC is het nog een kwestie van overmacht. Bij de Utrecht marathon zou ik toch vinden dat de organisatie een royaler gebaar mag maken aan de 10 (16) km deelnemers.
Waarschijnlijk zal iedereen moeten bij betalen, ze hebben immers meer gekregen waarvoor te betaald hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 29-05-2019 18:05:15 ]
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:25:00 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187152824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik geloof niet dat ik een betere zweeffoto ga krijgen dan dit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ben jij dat, ik herken je nog wel van Ekiden. Toffe foto!
  woensdag 29 mei 2019 @ 21:43:48 #102
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187159628
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat had jij dan redelijk gevonden als compensatie?
O dat maakt me nog niet eens zoveel uit, ik had nergens op gerekend. Ik heb meer het idee dat men iedere keer bij een voorval improviseert. Bij kleine lokale loopjes snap ik dat nog wel, maar voor zo'n grote commerciële organisatie als Golazo vind ik dat een beetje apart. Maar verder: shit happens..
!!! Go 49-ers !!!
  Forum Admin donderdag 30 mei 2019 @ 10:05:22 #103
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_187164976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij de CPC is het nog een kwestie van overmacht. Bij de Utrecht marathon zou ik toch vinden dat de organisatie een royaler gebaar mag maken aan de 10 (16) km deelnemers.
Bij de sneeuwval vooraf aan de afgelaste bruggenloop, niet echt overmacht in december, was er geen compensatie. Kennelijk hebben ze er iets van geleerd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_187165143
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:05 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Bij de sneeuwval vooraf aan de afgelaste bruggenloop, niet echt overmacht in december, was er geen compensatie. Kennelijk hebben ze er iets van geleerd.
Op sneeuw kan je toch prima lopen, persoonlijk vind ik dat ook erg leuk om te doen.
pi_187165237
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Op sneeuw kan je toch prima lopen, persoonlijk vind ik dat ook erg leuk om te doen.
Niet als er al 10.000 over heen zijn geweest..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187165247
Het is meer de massale schaal van evenementen waardoor ze 0,0 flexibiliteit overhouden. Bij de CPC had je ook kunnen zeggen: hadden ze het verplaatst naar de ochtend, geen enkel probleem met storm. Maar dan zijn er al zoveel vergunningen en politiebegeleiding en alles nodig dat dat niet kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187165966
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Op sneeuw kan je toch prima lopen, persoonlijk vind ik dat ook erg leuk om te doen.
De Bruggenloop was voor velen door de sneeuw niet eens bereikbaar. Ik kwam mijn eigen straat niet eens uit met de auto en er reden ook niet of nauwelijks bussen meer. En omdat het 's middags ging dooien kreeg je te maken met smeltende sneeuw, die wel voor gladheid zorgt.

Op verse sneeuw is het inderdaad heerlijk lopen. Sterker nog, fijner bestaat niet.
pi_187168329
Net naar het strand geweest om een stukje te hardlopen zonder echt plan. Begon wel lekker, dus daarom liep ik nog wat verder door. Op een gegeven moment kwam hoek van Holland in zicht en kreeg ik het plan om dan maar door te lopen. Die afstanden zijn alleen wel lastig in te schatten op het strand. Uiteindelijk gehaald, maar de weg terug was lang zeg.

De laatste vijf km was ik bang dat ik het gewoon niet zou halen. :/ Uiteindelijk een anderhalve km bij m'n startpunt vandaan moeten stoppen omdat ik me echt niet ok voelde en vanaf daar maar verder gewandeld. Zonder in en uitlopen heb ik 25 km gelopen. Boven de 20km moet ik de volgende keer wel iets van water en bij voorkeur iets met energie meenemen. Hoe doen jue dat?

Denk dat ik de rest van de dag nodig heb om te herstellen. M'n oorspronkelijke plan om het terras in de tuin te fixen gaat hem niet worden in ieder geval.
pi_187169020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:45 schreef Schuifpui het volgende:
Net naar het strand geweest om een stukje te hardlopen zonder echt plan. Begon wel lekker, dus daarom liep ik nog wat verder door. Op een gegeven moment kwam hoek van Holland in zicht en kreeg ik het plan om dan maar door te lopen. Die afstanden zijn alleen wel lastig in te schatten op het strand. Uiteindelijk gehaald, maar de weg terug was lang zeg.

De laatste vijf km was ik bang dat ik het gewoon niet zou halen. :/ Uiteindelijk een anderhalve km bij m'n startpunt vandaan moeten stoppen omdat ik me echt niet ok voelde en vanaf daar maar verder gewandeld. Zonder in en uitlopen heb ik 25 km gelopen. Boven de 20km moet ik de volgende keer wel iets van water en bij voorkeur iets met energie meenemen. Hoe doen jue dat?

Denk dat ik de rest van de dag nodig heb om te herstellen. M'n oorspronkelijke plan om het terras in de tuin te fixen gaat hem niet worden in ieder geval.
Bij de wat langere duurlopen loop ik meestal met waterzak, voor de energie gewoon een mueslireep of iets dergelijks.

Vanaf waar was je begonnen?
pi_187170846
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Bij de wat langere duurlopen loop ik meestal met waterzak, voor de energie gewoon een mueslireep of iets dergelijks.

Vanaf waar was je begonnen?
Vanaf Kijkduin
pi_187170879
Wat lopen de meesten hier zo gemiddeld?
Wil het weer gaan oppakken en conditie opbouwen voor de voetbal komend seizoen, voetbal is meer een interval maar wat extra conditie kan nooit kwaad :9.

Ma, woe, do en af en toe ook zondag een rondje van om en nabij ~5KM. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 17:54:01 ]
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 18:13:07 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_187171168
Tussen de 5 en 10km vind ik wel prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187172891
Er zit hier van alles, van 5 tot 10k, maar ook stapels Halve of Hele marathonners, en zelfs wat bikkels die nog (veel) verder lopen, met soms nog de nodige hoogtemeters. Er schijnt er zelfs eentje te zijn die 200-meters en horden loopt ;-)

Dus bakken met ervaring, tips successen en horrorverhalen.

Ga lekker lopen, maar als eerste tip: loop niet te hard van stapel en bouw het een beetje geleidelijk op.
pi_187173448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:53 schreef henkkeumus het volgende:
Wat lopen de meesten hier zo gemiddeld?
Wil het weer gaan oppakken en conditie opbouwen voor de voetbal komend seizoen, voetbal is meer een interval maar wat extra conditie kan nooit kwaad :9.

Ma, woe, do en af en toe ook zondag een rondje van om en nabij ~5KM. :Y
Waarom wil je weten wat anderen gemiddeld lopen? Het gaat erom wat voor jou het beste is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187174911
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:14 schreef indepoeier het volgende:
Er zit hier van alles, van 5 tot 10k, maar ook stapels Halve of Hele marathonners, en zelfs wat bikkels die nog (veel) verder lopen, met soms nog de nodige hoogtemeters. Er schijnt er zelfs eentje te zijn die 200-meters en horden loopt ;-)

Dus bakken met ervaring, tips successen en horrorverhalen.

Ga lekker lopen, maar als eerste tip: loop niet te hard van stapel en bouw het een beetje geleidelijk op.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom wil je weten wat anderen gemiddeld lopen? Het gaat erom wat voor jou het beste is.
Was meer een vraag uit interesse :9.
Ik loop op dit moment nog geen 5KM in een keer uit, vorig jaar lukte me dat wel en naar dat niveau wil ik ongeveer weer heen, naar het niveau dat ik met "gemak" een wedstrijd uit kan lopen :)
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:20:13 #116
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_187176370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:53 schreef henkkeumus het volgende:
Wat lopen de meesten hier zo gemiddeld?
Wil het weer gaan oppakken en conditie opbouwen voor de voetbal komend seizoen, voetbal is meer een interval maar wat extra conditie kan nooit kwaad :9.

Ma, woe, do en af en toe ook zondag een rondje van om en nabij ~5KM. :Y
Ik zou als ik jou was meer meer aan intervaltrainingen doen tijdens seizoen (icm krachttraining) en off-season trainen voor 5km's, icm kracht en interval.

Het idee erachter is dat je looptraining dan veel meer aansluit op de sportspecifieke eisen van voetbal. Tijdens het seizoen behoud je met krachttraining (1x pw) je opgebouwde kracht. En buiten het seizoen ga houd je de conditie in pijl en begin je met krachtopbouw en blijf je door de intervallen ook snel op de kortere afstand (je sprint).
Buiten het seizoen is dan 1) opbouw en verbeteren van je conditie/kracht, in het seizoen is 2) het behoud van het werk wat je gedaan hebt.
Je gaat van generiek (kracht- en conditietraining) naar training die inhaakt op sportspecifieke eisen (interval en agility in dit geval). En elk jaar bouw je de max wat uit.

Je kan het altijd anders doen, maar dan moet je het eigenlijk zien als twee losse sporten waarvoor je traint.

quote:
The most popular sport in the world is a game of great technical and physical demands, in which the result is determined by power, speed, agility, and specific endurance. The accompanying figures provide sample periodization models for an amateur American soccer team (figure 10.40), a professional American soccer team (figure 10.41), a European season for an amateur soccer team (figure 10.42), a European season for a professional soccer team (figure 10.43), and a European season for a goalkeeper (figure 10.44).

Dominant energy systems: aerobic, anaerobic lactic, anaerobic alactic
Ergogenesis: alactic 2%, lactic 23%, aerobic 75%
Main energy substrates: creatine phosphate, glycogen
Limiting factors: power, starting power, power endurance short, acceleration power, deceleration power, reactive power
Training objectives: power, maximum strength


[ Bericht 6% gewijzigd door slacker_nl op 30-05-2019 23:34:17 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:34:24 #117
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187183498
Ik denk dat ik de Garmin 245 ga halen; nu nog de vraag de M of niet. Eigenlijk wil ik gewoon de M maar kan voor me zelf niet verantwoorden waarom :D
pi_187185774
Ik zou zondag in Hoorn 10 km lopen. Had al besloten het te veranderen in 5.
Maar de organisatie heeft aangegeven morgenochtend een besluit te nemen of het wel of niet doorgaat vanwege het warme weer. Had er zo naar uitgekeken. Benieuwd wat er uitkomt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:59:46 #119
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187186657
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:34 schreef xzaz het volgende:
Ik denk dat ik de Garmin 245 ga halen; nu nog de vraag de M of niet. Eigenlijk wil ik gewoon de M maar kan voor me zelf niet verantwoorden waarom :D
En juist daarom.
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 19:38:04 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_187188140
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:06 schreef Persefoneia het volgende:
Ik zou zondag in Hoorn 10 km lopen. Had al besloten het te veranderen in 5.
Maar de organisatie heeft aangegeven morgenochtend een besluit te nemen of het wel of niet doorgaat vanwege het warme weer. Had er zo naar uitgekeken. Benieuwd wat er uitkomt.
Ik hoop voor je dat het doorgaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 31 mei 2019 @ 19:39:49 #121
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_187188155
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:34 schreef xzaz het volgende:
Ik denk dat ik de Garmin 245 ga halen; nu nog de vraag de M of niet. Eigenlijk wil ik gewoon de M maar kan voor me zelf niet verantwoorden waarom :D
Tuurlijk de M halen, anders ga je jezelf achteraf steeds afvragen waarom je die niet gekozen hebt..
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:06 schreef Persefoneia het volgende:
Ik zou zondag in Hoorn 10 km lopen. Had al besloten het te veranderen in 5.
Maar de organisatie heeft aangegeven morgenochtend een besluit te nemen of het wel of niet doorgaat vanwege het warme weer. Had er zo naar uitgekeken. Benieuwd wat er uitkomt.
Dat zou wel flink balen zijn ja. Ik zelf sta ingeschreven voor de halve marathon. Hopelijk lassen ze, als het nodig is, alleen de hele marathon af en schuiven ze de overige afstanden naar voren.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:29:54 #122
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187189652
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:20 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was meer meer aan intervaltrainingen doen tijdens seizoen (icm krachttraining) en off-season trainen voor 5km's, icm kracht en interval.

Het idee erachter is dat je looptraining dan veel meer aansluit op de sportspecifieke eisen van voetbal. Tijdens het seizoen behoud je met krachttraining (1x pw) je opgebouwde kracht. En buiten het seizoen ga houd je de conditie in pijl en begin je met krachtopbouw en blijf je door de intervallen ook snel op de kortere afstand (je sprint).
Buiten het seizoen is dan 1) opbouw en verbeteren van je conditie/kracht, in het seizoen is 2) het behoud van het werk wat je gedaan hebt.
Je gaat van generiek (kracht- en conditietraining) naar training die inhaakt op sportspecifieke eisen (interval en agility in dit geval). En elk jaar bouw je de max wat uit.

Je kan het altijd anders doen, maar dan moet je het eigenlijk zien als twee losse sporten waarvoor je traint.
[..]

Maar... maar... 5km... dat is toch gewoon interval?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:05:50 #123
3878 Vork
Manisch creatief
pi_187190197
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:39 schreef Lariekoek het volgende:

Dat zou wel flink balen zijn ja. Ik zelf sta ingeschreven voor de halve marathon. Hopelijk lassen ze, als het nodig is, alleen de hele marathon af en schuiven ze de overige afstanden naar voren.
De weersverwachting is wel met de dag ongunstiger geworden. Ik sta ook ingeschreven voor de halve, maar als we echt de 30 gaan halen, vergaat de lol van het lopen wel een beetje. Ik ben van nature ook niet echt een goede hitteloper. Natuurlijk hoop ik wel dat het doorgaat, maar niet als het onverantwoord is. Let wel, het is een loop met vrijwel geen beschutting. De voorgaande jaren was 'ie ook al teringheet, maar de voorspellingen zijn wat dat aangaat ongunstiger dan ooit.

Gelukkig is het niet de enige reden voor mij om naar Hoorn af te reizen.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:02:53 #124
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_187195878
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:29 schreef Frsh het volgende:

[..]

Maar... maar... 5km... dat is toch gewoon interval?
Als jij dat wilt, uiteraard :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 18:35:11 #125
3878 Vork
Manisch creatief
pi_187203697
En.... ook Hoorn Marathon is afgelast, nadat ze vanochtend nog lieten weten dat het door zou gaan. Ze durven het toch niet aan vanwege de terrorhitte des doods die morgen wordt verwacht.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 19:35:02 #126
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_187204769
Toch grappig, morgen is er als het goed is de KLM Marathon op Aruba. Rennen met 29 graden: https://arubainternationalmarathon.com/en
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_187206234
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:35 schreef slacker_nl het volgende:
Toch grappig, morgen is er als het goed is de KLM Marathon op Aruba. Rennen met 29 graden: https://arubainternationalmarathon.com/en
Ooit een keer de halve op Korsou gedaan, was al leeggezwoten voordat ik gestart was om 06:00 's ochtends. Traagste HM ooit :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187206405
Inderdaad definitief afgelast. Jammer maar helaas.
Had in het achterhoofd een loopje in de buurt als alternatief maar ook die is afgelast.
Morgenvroeg zelf maar even een rondje doen dan.

Wilde nog even zeggen dat ik jullie foto's en verhalen mooi vind om te zien en lezen, ook al reageer ik er niet altijd op.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 21:01:09 #129
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_187206831
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:47 schreef Persefoneia het volgende:
Wilde nog even zeggen dat ik jullie foto's en verhalen mooi vind om te zien en lezen, ook al reageer ik er niet altijd op.
+1 :Y
!!! Go 49-ers !!!
pi_187206918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:41 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De Bruggenloop was voor velen door de sneeuw niet eens bereikbaar. Ik kwam mijn eigen straat niet eens uit met de auto en er reden ook niet of nauwelijks bussen meer. En omdat het 's middags ging dooien kreeg je te maken met smeltende sneeuw, die wel voor gladheid zorgt.

Op verse sneeuw is het inderdaad heerlijk lopen. Sterker nog, fijner bestaat niet.
Ook maar eens gaan lopen als er verse sneeuw ligt, als ik maar niet onderuit ga lijkt mij dat wel heerlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187216132
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ook maar eens gaan lopen als er verse sneeuw ligt, als ik maar niet onderuit ga lijkt mij dat wel heerlijk.
Verse sneeuw is niet glad. Alleen als het een beetje aan het smelten is wordt het link.
pi_187218165
Ik weet niet hoe het nu bij jullie is, maar bij mij is nu ZEKER geen sprake van sneeuw...

Maar inderdaad, door de verse sneeuw ploegen is heerlijk. En dan het liefst 's avonds, dan is het oorverdovend stil en dankzij de sneeuw best licht, ook op stille achterafpaadjes
pi_187218216
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Verse sneeuw is niet glad. Alleen als het een beetje aan het smelten is wordt het link.
Goed om te weten. :P

Gisteravond tegen de schemering gelopen dat was wel lekker, vandaag wel erg warm.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 juni 2019 @ 12:59:28 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187218648
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Verse sneeuw is niet glad. Alleen als het een beetje aan het smelten is wordt het link.
Met name als het overdag wat gesmolten is en dan 's nachts weer compleet vast is gevroren, dan is het gewoon ijs.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187218970
Het goede nieuws is: voorlopig geen gladheid in Nederland.
pi_187219826
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Verse sneeuw is niet glad. Alleen als het een beetje aan het smelten is wordt het link.
Beetje glibberen en glijden kan ook leuk zijn.
pi_187221625
Ik meen mij te herinneren dat hier iemand de hele of de halve van Venetië had gelopen. De vraag is dat ook een leuk loopje?
pi_187221901
Zolang je niet aangevaren wordt door aanmerende cruiseschepen... ;)

Ik ken hem niet, maar als ik denk aan die smalle straatjes en die gigantische hoeveelheden volk dan lijkt het me niet meteen een heel handige plek voor een hardloopevenement. Wel een prachtige decor natuurlijk!
  zondag 2 juni 2019 @ 17:14:39 #139
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_187223166
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 15:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat hier iemand de hele of de halve van Venetië had gelopen. De vraag is dat ook een leuk loopje?
Wanneer je niet door een halve meter water moet ploeteren zoals vorig jaar.. Vast wel :+
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zondag 2 juni 2019 @ 17:26:16 #140
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_187223393
Had gister een date bij de Rollende keukens en die vertelde dat ze de 8km ging lopen bij de Marathon van Amsterdam. Vond dat wel een goede om na 8 jaar weer eens te gaan herhalen: de halve van Amsterdam.

Ik had even een trainingsdoel nodig en deze gaat het worden.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_187223901
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wanneer je niet door een halve meter water moet ploeteren zoals vorig jaar.. Vast wel :+
TWC wordt niet bang van een watercrossing, dus dat komt goed.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_187224468
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wanneer je niet door een halve meter water moet ploeteren zoals vorig jaar.. Vast wel :+
Ben niet van suiker. Wordt het alleen maar leuker door.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 19:30:19 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_187225544
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:26 schreef slacker_nl het volgende:
Had gister een date bij de Rollende keukens en die vertelde dat ze de 8km ging lopen bij de Marathon van Amsterdam. Vond dat wel een goede om na 8 jaar weer eens te gaan herhalen: de halve van Amsterdam.

Ik had even een trainingsdoel nodig en deze gaat het worden.
*O*

En ook *O* voor een hardlopende date O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 juni 2019 @ 20:27:11 #144
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187226577
Vandaag “gewoon” aan de start van de Leudal Trail. Extra waterpunten neergezet door de organisatie, en de oproep om het rustig aan te doen, maar verder ging het feest gewoon door.

Liep een hele tijd op met de 3e vrouw in de uitslag (maar dat wist ik toen nog niet).
Lekker lopen kletsen, en voor je het weet zijn 20 van de 30 kilometers al om. Het ging wel veel te hard, dus op km 21 hebben we gedag gezegd en ben ik een stuk rustiger gaan lopen en met af en toe een stukje wandelen werd het niet te heet.

Mooi parcours! Gelukkig veel schaduw, veel bochtjes, en veel paadjes die niet hadden misstaan in een Fok!-meet in Schoorl.

10km: 1.00
20km: 2.00
30km en finish: 3.20. Misschien had ik toch rustiger moeten starten
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 2 juni 2019 @ 20:28:32 #145
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187226602
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 13:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Het goede nieuws is: voorlopig geen gladheid in Nederland.
Nee, je zal maar moeten sneeuwschuiven in deze hitte. Lijkt me niks.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187228948
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:26 schreef slacker_nl het volgende:
Had gister een date bij de Rollende keukens en die vertelde dat ze de 8km ging lopen bij de Marathon van Amsterdam. Vond dat wel een goede om na 8 jaar weer eens te gaan herhalen: de halve van Amsterdam.

Ik had even een trainingsdoel nodig en deze gaat het worden.
Een hardloper als date, dat biedt goede toekomstperspectieven :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187234256
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:27 schreef Frsh het volgende:
Vandaag “gewoon” aan de start van de Leudal Trail. Extra waterpunten neergezet door de organisatie, en de oproep om het rustig aan te doen, maar verder ging het feest gewoon door.

Liep een hele tijd op met de 3e vrouw in de uitslag (maar dat wist ik toen nog niet).
Lekker lopen kletsen, en voor je het weet zijn 20 van de 30 kilometers al om. Het ging wel veel te hard, dus op km 21 hebben we gedag gezegd en ben ik een stuk rustiger gaan lopen en met af en toe een stukje wandelen werd het niet te heet.

Mooi parcours! Gelukkig veel schaduw, veel bochtjes, en veel paadjes die niet hadden misstaan in een Fok!-meet in Schoorl.

10km: 1.00
20km: 2.00
30km en finish: 3.20. Misschien had ik toch rustiger moeten starten
Leudal is altijd leuk, prima organisatie daar. Plus de "gevreesde" Litsberg in het parcours.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:50:31 #148
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_187236283
Iemand die weet of je bij de (halve) Marathon van Amersfoort je ook ter plekke kunt inschrijven?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 13:13:06 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_187236657
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:50 schreef Lariekoek het volgende:
Iemand die weet of je bij de (halve) Marathon van Amersfoort je ook ter plekke kunt inschrijven?
Alsjeblieft :) https://marathonamersfoort.nl/meander-21-km
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 3 juni 2019 @ 13:23:29 #150
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187236845
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 10:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Leudal is altijd leuk, prima organisatie daar. Plus de "gevreesde" Litsberg in het parcours.
Jaja, die 6 meter hoogtestijging was toch flink ploeteren.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')