abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7759297
Ik heb nog niet vaak een topic geopend, maar eens moet de eerste keer zijn.

Wie kent ze nog? Erasure... Ze zijn jaren mijn favoriete band geweest en nog draag ik ze een warm hart toe.

Gisteren kwam hun nieuwe single uit, een cover van "Solsbury Hill" van Peter Gabriel. Naar mijn idee een prachtig nummer. Ik vind het jammer dat ze zo weinig meer te horen zijn, terwijl hun voorgaande album; Loveboat, nevermind de titel (uit 2000) toch vrij vernieuwend was (iig voor hun eigen stijl).

Dus... Wie kent ze nog, en wat zijn je favoriete nummers?

Ohja, nog meer info & clips van hun nieuwe album, vindt je op: www.erasureinfo.com

[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 07-01-2003 17:23]

pi_7759325
* Kazaa aanzet
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2003 @ 17:34:54 #3
21636 Feestkabouter
pi_7759539
ken ze zekers, zijn erg goed!! echte muzikanten.

uit mijn hoofd...... ligt op puntje van tong........ oh ja: I love to hate you!
niet de beste, wel 1 van de bekendsten voor het doorsnee top40 publiek

ben benieuwd wat ze van S.Hill hebben gemaakt, dat was origineel in elk geval een goed nummer

dinsdag 7 januari 2003 @ 17:37:10 #4
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_7759582
Wat heb ik een lol om hun gehad in hun Abba-esque periode !

Ik wist niet eens dat ze nog bij elkaar waren... toch eens in de gaten houden.
Burnt to the core but not broken
pi_7759585
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:34 schreef Feestkabouter het volgende:
ken ze zekers, zijn erg goed!! echte muzikanten.

ben benieuwd wat ze van S.Hill hebben gemaakt, dat was origineel in elk geval een goed nummer

Hun versie is een stukje sneller en natuurlijk met synthesizers... Een prima cover. De rest klinkt ook zeer veelbelovend. "Love To Hate You" is idd een mooi nummer, maar "Breath of Life" van hetzelfde album is veeeel mooier!
pi_7759644
Die Abba-covers vond ik altijd wel erg leuk, kwamen veel op mtv toen ik daarnaar begon te kijken jaar of tien, elf terug.
pi_7759734
Heb ik een paar cd's van, ik luister er nooit meer naar.
pi_7759822
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:46 schreef schatje het volgende:
Heb ik een paar cd's van, ik luister er nooit meer naar.
Tja, het fluctueert bij mij ook wel een beetje. Maar soms ben ik weer helemaal in the mood. De muziek geeft me toch altijd weer een fijn gevoel (& ik ben altijd nieuwschierig naar nieuw spul).

[offtopic]laatst nog "Tears Don't Lie" van Mark'O opgezet... Dat ik dat ooit gekocht heb, my god! Maar toch wel geinig[/offtopic]

pi_7760195
-Offtopic

Mooi topicnummer voor je eerste topic. .

Wie?
pi_7760218
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 18:13 schreef U-lerZzZ het volgende:
-Offtopic

Mooi topicnummer voor je eerste topic. .

Nou je het zegt

[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 07-01-2003 18:25]

pi_7760222
Oeps, dubbel...

[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 07-01-2003 18:25]

pi_7765656
nr. 250 000 respect

en dan te bedenken dat er waarschijnlijk een groot aantal lui erop zaten te azen

[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_7780542
Heb pas ook een topic over Erasure geopend en geen enkele reactie erop.
De nieuwe cd Other People,s Songs had ik begin December al ( Kazaa ).
Maar heb de originele cd,s Pop the first 20 hits, Loveboat, Erasure,Cowboy.I say I say I say en Abba-esque.
Ben best wel een fan van Andy Bell en Vince Clark,hoop dat ze een keer een concert geven hier.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_7784750
Leuk zeg, Chelloboy, zo vaak kom ik geen gelijkgestemden tegen!

Other People's Songs heb ik nog niet, ik kan 'm helaas niet helemaal vinden op Kazaa (I keep trying). Hoef er natuurlijk niet bij te zeggen dat ik de CD allang in de pre-order heb staan bij Amazon.

Ik heb eens 1 concert van ze gezien, in 1997, live op 3FM.. Er stonden toen zo'n 100 mensen in de zaal en ik stond bijna op Andy's lip. Niet te geloven. Naderhand ook nog een signeersessie. Ik was toen echt helemaal gelukkig (zou me nu minder doen, dus precies het goede moment!).

Wat vindt jij het beste album/beste nummer?

pi_7784879
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:08 schreef Plantenbak het volgende:
nr. 250 000 respect

en dan te bedenken dat er waarschijnlijk een groot aantal lui erop zaten te azen

Huh? Oh, ik zie het nu pas, het 25000e topic... Doe ik dan wel meteen goed he? Had er eigenlijk niet zo op gelet...
pi_7786701
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 20:17 schreef Esk het volgende:
Leuk zeg, Chelloboy, zo vaak kom ik geen gelijkgestemden tegen!

Other People's Songs heb ik nog niet, ik kan 'm helaas niet helemaal vinden op Kazaa (I keep trying). Hoef er natuurlijk niet bij te zeggen dat ik de CD allang in de pre-order heb staan bij Amazon.

Ik heb eens 1 concert van ze gezien, in 1997, live op 3FM.. Er stonden toen zo'n 100 mensen in de zaal en ik stond bijna op Andy's lip. Niet te geloven. Naderhand ook nog een signeersessie. Ik was toen echt helemaal gelukkig (zou me nu minder doen, dus precies het goede moment!).

Wat vindt jij het beste album/beste nummer?

Ik vindt POP the first 20 hits de beste cd met hun hits erop en daarvan vindt ik Stop,It doesn't have to be,Star ,I love to hate you,Ship of fools en Chains of love wel de beste maar eerlijk gezegd vindt ik die hele cd gewoon keigoed.
Verder vindt ik Fingers &Thumbs en Don,t say your love is killing me,Run to the sun,Take me back,I love Saterday,Always erg goed.
Bijna alle nummers hebben wel wat,die stem van hem is gewoon apart.
Ben ook fan van Depeche Mode en O.M.D. en Soft Cell en naar die laatste ga ik op 13 Februarie naar toe in 013 in Tilburg.
pi_7898738
Solsbury Hill staat op no. 10 in de UK chart, cool! Dat is al niet meer gebeurd sinds "Fingers & Thumbs"! De single staat trouwens derde in de indie chart. Vrijdag TOTP voor alle Erasure liefhebbers! Kijken!
pi_7960246
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 20:51 schreef Esk het volgende:
Solsbury Hill staat op no. 10 in de UK chart, cool! Dat is al niet meer gebeurd sinds "Fingers & Thumbs"! De single staat trouwens derde in de indie chart. Vrijdag TOTP voor alle Erasure liefhebbers! Kijken!
Net gekeken naar Top of the Pops ze kwamen als eerste,gelijk op video opgenomen.
Maar in Nederland zal je ze wel niet veel zien op tv helaas.
pi_7960301
Erasure roeleert!
Ik heb indertijd ook die ABBA-Esque en nog een paar CD's gekocht, maar ik vind bijna alles van Erasure goed.
Ik hou sowieso wel van die homo-bandjes.
pi_8030840
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 21:41 schreef Aernout het volgende:
Erasure roeleert!
Ik heb indertijd ook die ABBA-Esque en nog een paar CD's gekocht, maar ik vind bijna alles van Erasure goed.
Ik hou sowieso wel van die homo-bandjes.
Het is inderdaad gewoon een ontzettend leuk bandje en ze maken (nog steeds) muziek die goed in het gehoor ligt.

Hoewel mijn muzieksmaak in de loop der jaren wat is verbreed naar wat meer rock muziek, wordt ik iedere keer weer blij als ik een Erasure-nummer hoor.

Ze staan btw nog steeds in de UK chart, op no. 25! Optreden op TOTP was idd mooi, was het vrijdag vergeten, gelukkig werd het nog herhaald.

dinsdag 21 januari 2003 @ 17:48:03 #21
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_8030895
Vroeger ERG veel naar geluisterd, maar dat is met de jaren afgenomen tot nu eigenlijk helemaal niet meer

maar Erasure is

...some more happy little trees!!
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 18:59:04 #22
65127 T-One_
i in the middle
pi_12813978
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:34 schreef Feestkabouter het volgende:
...
....
[betweter]Dat lijkt mij "sometimes"[/betweter]
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:07:06 #23
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49523302
Up, voor Liejannuh.
pi_49534926
Goh Erasure, heb ik nog best veel van op vinyl liggen

Synthpop roeleert sowieso.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:20:06 #25
6536 dwerg
chagrijn
pi_49543114
Uit een ander topic:

De gebruikelijke youtube-linkjes:

Victim of love

A little respect van Erasure.
De cover van het Amerikaanse bandje Wheatus is ook best aardig.

Love to hate you werd door Peter Plaisier nog vaak gedraaid op de NCRV-zaterdag.

Sometimes

En mijn eerste kennismaking met de band
Who needs love like that

Ik heb Pop! - The First 20 hits en ABBA-esque in de platenkast het cd-rek staan.
I intend to live forever, or die trying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')