Ik kan me nog herinneren dat ik mijn kat moest laten opereren toen ze telefoonsnoer had opgegeten tijdens mijn vakantie en het in haar hele darmstelsel en slokdarm vastzat, dat kostte toen 800 gulden.
Het valt me op dat het vaak van die enorme bedragen zijn bij dierenartsen.
Verzekeren is geloof ik wel mogelijk, maar ook kostbaar.
Zijn de tarieven bij dierenartsen eigenlijk landelijk geregeld, of kan iedereen maar zijn eigen kosten bepalen?
Ik was laatst bij de dierenarts. Hij heeft alleen maar naar mijn poesje gekeken, even geknepen en hoppa: Euro 34,-
quote:Ja, hallo, check z'n zware, moeilijke en lange opleiding. Niet vreemd dat je dan flink moet lappen als je er "naar laat kijken". In die tijd had hij ook andere dingen kunnen doen, dus wat dat betreft maakt de handeling niet erg veel uit.
Op dinsdag 7 januari 2003 17:15 schreef Els_saai het volgende:
Nou, volgens mij doen ze maar wat.Ik was laatst bij de dierenarts. Hij heeft alleen maar naar mijn poesje gekeken, even geknepen en hoppa: Euro 34,-
Inenten is meestal ook niet zo duur, konijnen: eerste konijn 11 euro en 2e en volgende 8.
valt wel mee toch...
en ach, als ik 1000 euro moest betalen zou ik het zeker wel doen, mijn dieren zijn meer dan alleen huisdieren voor me...
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 18:26 schreef Spina1 het volgende:
Als ik 1000 piek voor m'n kat zou moeten betalen krijgt hij toch mooi een spuitje, heel jammer maar het blijft een huisdier hoor..
Dierenbeul
quote:Uhm, een kat... de kans dat hij zo de volgende dag wegloopt omdat ie zo ontrouw is, is erg groot, dus daar zou ikook niet erg veel geld aan uitgeven. Nouja, ik heb dan ook geen kat; komt dat even mooi uit!
Op woensdag 8 januari 2003 09:07 schreef Els_saai het volgende:[..]
![]()
Dierenbeul
quote:Nee, dat zou ik zijn als ik m'n kat met een paar bakstenen zou bekogelen.
Op woensdag 8 januari 2003 09:07 schreef Els_saai het volgende:[..]
![]()
Dierenbeul
Van een spuitje merkt hij nix hoor, wees gerust.
"t is maar een kat hoor... pff...
quote:Hoeveel heeft hij op z'n penny-rekening?
Op woensdag 8 januari 2003 17:48 schreef Kogando het volgende:
Ik heb met mezelf agesproken dat als de rekening hoger is dan ¤75,- dattie 'm òf zelf betaalt, òf ik maak 'm af..."t is maar een kat hoor... pff...
quote:¤ 12,45
Op woensdag 8 januari 2003 17:48 schreef Spina1 het volgende:[..]
Hoeveel heeft hij op z'n penny-rekening?
En hij heeft nog 3 blikjes tegoed t.w.v. ¤ 2,60
quote:Dan mag ie wel oppassen in de sneeuw, een longontsteking heb je zo opgelopen...
Op woensdag 8 januari 2003 17:49 schreef Kogando het volgende:[..]
¤ 12,45
En hij heeft nog 3 blikjes tegoed t.w.v. ¤ 2,60
quote:Ligt denk ik ook nog wel aan andere factoren. Ik denk aan leeftijd van de kat, de ernst van de verwonding etc..
Ik heb met mezelf agesproken dat als de rekening hoger is dan ¤75,- dattie 'm òf zelf betaalt, òf ik maak 'm af...
quote:Okee, ik ga advocaat van de duivel spelen.
Op dinsdag 7 januari 2003 18:26 schreef Spina1 het volgende:
Als ik 1000 piek voor m'n kat zou moeten betalen krijgt hij toch mooi een spuitje, heel jammer maar het blijft een huisdier hoor..
quote:wat een scheeeeetje!!!
Ik heb met mezelf agesproken dat als de rekening hoger is dan ¤75,- dattie 'm òf zelf betaalt, òf ik maak 'm af..."t is maar een kat hoor... pff...
quote:Dat bedoel ik!
Op woensdag 8 januari 2003 19:37 schreef zwijntje het volgende:[..]
Okee, ik ga advocaat van de duivel spelen.
Ik vind dit niet zo onzinnig hoor.
Een huiskat is, net zoals een vleeskoe, een dier dat zijn bestaansrecht ontleent aan het feit dat wij er plezier aan beleven. of dat nu plezier is in de vorm van een lekkere entrecote of plezier in de vorm van leuk gezelschap maakt in feite niet zo veel uit. [ja, het klinkt cru, maar dit is de realiteit]
De mensen die nu hard "dierenbeul" roepen, eten waarschijnlijk straks met plezier weer een gehaktbal, en meten dus met 2 maten.
Maar denk niet dat ik het er niet moeilijk mee zou hebben hoor.. Ik hou veel van mijn kat, maar ik kan het geld niet missen, en als ik het wel zou kunnen 'missen' zou ik het nog niet doen, want waar leg je dan de grens..
quote:ben ik het dus helemaal niet mee eens. Een dier heeft net zoveel recht op leven als wij en als jij zo'n dier in huis haalt dan haal je je ook de verantwoordelijkheid in huis om voor zo'n beest te zorgen. hoe veel het ook kost.
Op woensdag 8 januari 2003 19:37 schreef zwijntje het volgende:[..]
Okee, ik ga advocaat van de duivel spelen.
Ik vind dit niet zo onzinnig hoor.
Een huiskat is, net zoals een vleeskoe, een dier dat zijn bestaansrecht ontleent aan het feit dat wij er plezier aan beleven. of dat nu plezier is in de vorm van een lekkere entrecote of plezier in de vorm van leuk gezelschap maakt in feite niet zo veel uit. [ja, het klinkt cru, maar dit is de realiteit]
De mensen die nu hard "dierenbeul" roepen, eten waarschijnlijk straks met plezier weer een gehaktbal, en meten dus met 2 maten.
en bij de weg: ik meet niet met twee maten, ik ben vegetarisch.
[Dit bericht is gewijzigd door Aien op 08-01-2003 22:37]
quote:Vegetarier, toevallig?
Op woensdag 8 januari 2003 22:35 schreef Aien het volgende:[..]
ben ik het dus helemaal niet mee eens. Een dier heeft net zoveel recht op leven als wij en als jij zo'n dier in huis haalt dan haal je je ook de verantwoordelijkheid in huis om voor zo'n beest te zorgen. hoe veel het ook kost.
Als je dat er niet voor over hebt, neem dan geen beest, klaar.
quote:Die verantwoordelijkheid kent zijn grenzen, een dier is ten eerste niet gelijk te stellen aan een mens..En ten tweede vind ik dat als je een dier in huis neemt, hem voldoende voedsel en liefde geeft je aan de verantwoordelijkheid voor dat dier voldoet, meer hoeft niet.
Op woensdag 8 januari 2003 22:35 schreef Aien het volgende:[..]
ben ik het dus helemaal niet mee eens. Een dier heeft net zoveel recht op leven als wij en als jij zo'n dier in huis haalt dan haal je je ook de verantwoordelijkheid in huis om voor zo'n beest te zorgen. hoe veel het ook kost.
Als je dat er niet voor over hebt, neem dan geen beest, klaar.
En ik neem aan dat als jij 300.000 euro moet betalen voor een hersenoperatie van je syberische breedbilhamster je niet meteen naar de bank rent voor een 2e hypotheek op je huis..
quote:Voor mij is een dier in bepaalde opzichten zeker wel gelijk te stellen aan de mens, en verantwoordelijkheid is voor mij zeker wel meer dan alleen eten en wat aandacht, maar ook de verzorging als hij ziek is ongeacht de kosten.
Op woensdag 8 januari 2003 22:38 schreef Spina1 het volgende:[..]
Die verantwoordelijkheid kent zijn grenzen, een dier is ten eerste niet gelijk te stellen aan een mens..En ten tweede vind ik dat als je een dier in huis neemt, hem voldoende voedsel en liefde geeft je aan de verantwoordelijkheid voor dat dier voldoet, meer hoeft niet.
En ik neem aan dat als jij 300.000 euro moet betalen voor een hersenoperatie van je syberische breedbilhamster je niet meteen naar de bank rent voor een 2e hypotheek op je huis..
Maar goed, kennelijk hebben we hier een andere opvatting over wat de rechten van een dier zijn. En zolang we het daar niet over eens zijn lijkt deze discussie me vrij zinloos...
quote:Mjah, maar als deze discussie zinloos is, waarom begin je dan..
Op woensdag 8 januari 2003 22:44 schreef Aien het volgende:[..]
Voor mij is een dier in bepaalde opzichten zeker wel gelijk te stellen aan de mens, en verantwoordelijkheid is voor mij zeker wel meer dan alleen eten en wat aandacht, maar ook de verzorging als hij ziek is ongeacht de kosten.
Vind ik trouwens wel dat een dier er ook goed bovenop moet kunnen komen na een zware operatie. Als ik zeker weet dat mijn dier er na een dure operatie niet voor een groot deel van opknapt, nee, dan zou ik het niet doen. Is die kans er wel dan doe ik het wel.Maar goed, kennelijk hebben we hier een andere opvatting over wat de rechten van een dier zijn. En zolang we het daar niet over eens zijn lijkt deze discussie me vrij zinloos...
Komt hard over, maar voor jezelf mag je wel 5000,- aan rekeningen hebben? kom nou, dan mag je voor je lieve gezelschap ook wel wat over hebben .
Als dit niet door de beugel kan, meld dat dan zsm a.u.b...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |