abonnement Unibet Coolblue
pi_186984051
en die scene met edmure tully, was zo cringe, niet grappig what so ever.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 mei 2019 @ 15:05:39 #52
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186984063
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:38 schreef Poes. het volgende:
Ik ga er trouwens vanuit dat Jon gewoon bij de FreeFolk gaat wonen O+
Gaat niet gebeuren, de serie is namelijk afgelopen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_186984068
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, de serie is namelijk afgelopen.
In onze fantasie :Y
  maandag 20 mei 2019 @ 15:06:10 #54
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186984073
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[ afbeelding ]

IMDB ratings.
De laatste aflevering is wel de enige met n onvoldoende. Da's erg mild.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_186984076
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:05 schreef Poes. het volgende:

[..]

In onze fantasie :Y
In mijn fantasie bestaat dit einde niet en is het slechte fanfictie. :Y
pi_186984077
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:04 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom zouden de andere huizen ermee akkoord gaan dat de Starks de koning van Westeros leveren en ook een eigen koninkrijk mogen hebben? Terwijl dat koninkrijk niet eens de koning van Westeros gaat volgen.
Zag ik niet aankomen. Raar dat Bran no opeens koning is. Dat zou hij schijnbaar allemaal hebben bedacht en in gang gezet, gezien de uitspraak die hij deed.

Om dit alles rijmend te krijgen hadden ze gewoon nog 3 seizoenen nodig.
pi_186984083
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In mijn fantasie bestaat dit einde niet en is het slechte fanfictie. :Y
deze
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 mei 2019 @ 15:08:33 #58
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_186984100
Nou, dat was dan de Game of Thrones. GRRM zal wel het een en ander in de boeken veranderen, maar het verhaal wat hij wilde vertellen is wel uit de doeken.

Eerlijk is eerlijk, Game of Thrones was een fantastische rit. Het is een van de beste series ooit gemaakt. Een serie die op z'n hoogtepunt(en) een niveau raakte waarbij andere series niet of nauwelijks bij in buurt kon komen. Een moderne klassieker die zich van anderen onderscheidde met een episch verhaal, prachtige beelden, scherpe dialogen, haar vele illustere en grijze karakters en dusdanige onvoorspelbaarheid dat diezelfde mooie karakters doodgewoon het loodje leggen.

En toch een serie waarbij ik achteraf moet constateren dat ik de eerste seizoenen het beste vond. De latere seizoenen vielen inhoudelijk tegen en hadden slechts bij vlagen hetgene wat je op je puntje van je stoel deed zitten. De focus werd steeds meer op humor en visueel spektakel gericht terwijl gaandeweg het verhaal en de karakters steeds minder goed werden uitgewerkt. Nu is ook duidelijk waarom er zoveel karakters bleven leven, namelijk om vorm te geven aan de nieuwe Seven Kingdoms. Bran als nieuwe koning was wel een beetje gek, maar de rolverdeling van de rest of the Small Counsel en hoe het met de Starks afliep verliep volgens de geijkte paden. We kregen dus een voorspelbaar, makkelijk happy end, waarbij de enige smet erop wel een grote was. Jon die Daenerys vermoord voelde ondanks dat iedereen het zag aankomen toch smerig aan. Ergens was ik wel een beetje voor haar gaan rooten en ik had graag in elk geval een klein stukje van de heerschappij van Queen Dany gezien.

Al met al blijf ik een beetje achter met een leeg gevoel. Alsof je nog steeds de rode draad mist of de clou van wat GRRM wilde vertellen. Dit is gewoon te makkelijk zo. Of misschien ben ik op zoek naar iets waar GRRM zelf nog geen goed antwoord op heeft. Maar toch heb ik genoten. :)
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  PR en moderator maandag 20 mei 2019 @ 15:09:20 #59
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186984117
Is het de moeite waard om toch de boeken te gaan lezen?
In de hoop dat GRRM nog ff de laatste 2 schrijft maar dan met een volledig verhaal?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 20 mei 2019 @ 15:10:22 #60
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_186984126
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:57 schreef Moira. het volgende:
Hebben jullie trouwens ook gezien dat het nieuwe logo niet meer een leeuw, draken of wolf is, maar een raven op de borstplaat van de Kings Guard :D
Kerel start ff z’n eigen huis :')
Oh, was mij niet eens opgevallen! :D

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De laatste aflevering had in 1 seizoen gemoeten joh. Jon in tweestrijd en Daenarys die haar gekte wat meer laat doorschemeren. Ruzie, het ogenachijnlijk weer goed maken en dan het mes.

Daar kab je al wat eps mee vullen, eb dan hebben we het nog niet eens over de nasleep. Jon opgepakt, de schermutseling om te voorkomen dat die labiele Grey Worm hem niet meteen afslacht. Het politieke spel om het tot de twee trials te laten komen. Instemmen eerst eeb koning te verkiezen en dan iedereen die voor zijn eigen kant lobbyt, Sansa, Edmure, de tietzuiger die nauwelijks meer te herkennen is eb Yara en op het moment supreme, als alles vast zit tussen de kampen Bran als unlikely choice. Zijn keuzes als 3ER nog even bespiegelend, kan hij dit wel, Brans kant van de zaak.

Dit is goed uitgewerkt een heel seizoen waard en GoT-waardig met onverwachte en schokkende momenten waar je naartoe bouwt.

Nu vind ik het eeb prima einde hoor, vond ik van vorige ep ook al, maar dit seizoen en dat daarvoor ook al slaan ze steeds 4 stappen over om de 5e uit te zenden en da's zo zonde
Mee eens inderdaad. Ik vond het wel een bevredigend einde, al zijn er duidelijk veel meer afleveringen nodig om de boel wat logischer over te komen of te maken.

Had slechter verwacht, vooral na de afgelopen 2 afleveringen, maar misschien hielp het dat ik de afgelopen week geen reviews/meningen/theorieën over GoT heb gelezen :P
  PR en moderator maandag 20 mei 2019 @ 15:11:05 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186984140
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:08 schreef VeX- het volgende:
Nou, dat was dan de Game of Thrones. GRRM zal wel het een en ander in de boeken veranderen, maar het verhaal wat hij wilde vertellen is wel uit de doeken.

Eerlijk is eerlijk, Game of Thrones was een fantastische rit. Het is een van de beste series ooit gemaakt. Een serie die op z'n hoogtepunt(en) een niveau raakte waarbij andere series niet of nauwelijks bij in buurt kon komen. Een moderne klassieker die zich van anderen onderscheidde met een episch verhaal, prachtige beelden, scherpe dialogen, haar vele illustere en grijze karakters en dusdanige onvoorspelbaarheid dat diezelfde mooie karakters doodgewoon het loodje leggen.

En toch een serie waarbij ik achteraf moet constateren dat ik de eerste seizoenen het beste vond. De latere seizoenen vielen inhoudelijk tegen en hadden slechts bij vlagen hetgene wat je op je puntje van je stoel deed zitten. De focus werd steeds meer op humor en visueel spektakel gericht terwijl gaandeweg het verhaal en de karakters steeds minder goed werden uitgewerkt. Nu is ook duidelijk waarom er zoveel karakters bleven leven, namelijk om vorm te geven aan de nieuwe Seven Kingdoms. Bran als nieuwe koning was wel een beetje gek, maar de rolverdeling van de rest of the Small Counsel en hoe het met de Starks afliep verliep volgens de geijkte paden. We kregen dus een voorspelbaar, makkelijk happy end, waarbij de enige smet erop wel een grote was. Jon die Daenerys vermoord voelde ondanks dat iedereen het zag aankomen toch smerig aan. Ergens was ik wel een beetje voor haar gaan rooten en ik had graag in elk geval een klein stukje van de heerschappij van Queen Dany gezien.

Al met al blijf ik een beetje achter met een leeg gevoel. Alsof je nog steeds de rode draad mist of de clou van wat GRRM wilde vertellen. Dit is gewoon te makkelijk zo. Of misschien ben ik op zoek naar iets waar GRRM zelf nog geen goed antwoord op heeft. Maar toch heb ik genoten. :)
Dit :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_186984142
waarom drogon jon spaart :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 mei 2019 @ 15:11:21 #63
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186984145
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:09 schreef Moira. het volgende:
Is het de moeite waard om toch de boeken te gaan lezen?
In de hoop dat GRRM nog ff de laatste 2 schrijft maar dan met een volledig verhaal?
Het 6de boek zal nog wel uitkomen.
Waard is het het sowieso. Zitten zulke goeden stukken in.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186984151
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:09 schreef Moira. het volgende:
Is het de moeite waard om toch de boeken te gaan lezen?
In de hoop dat GRRM nog ff de laatste 2 schrijft maar dan met een volledig verhaal?
De boeken zijn stukken beter dan de TV serie, maar soms wel moeilijk om door te komen. Ik zou afwachten of de laatste boeken uberhaupt nog uitkomen. Anders blijf je met het onbevredigende gevoel zitten van een niet voltooid verhaal.
pi_186984174
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:09 schreef Moira. het volgende:
Is het de moeite waard om toch de boeken te gaan lezen?
In de hoop dat GRRM nog ff de laatste 2 schrijft maar dan met een volledig verhaal?
zeker. met name de eerste drie boeken zijn meesterlijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  PR en moderator maandag 20 mei 2019 @ 15:14:46 #66
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186984190
Aight aight :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_186984211
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:09 schreef Moira. het volgende:
Is het de moeite waard om toch de boeken te gaan lezen?
In de hoop dat GRRM nog ff de laatste 2 schrijft maar dan met een volledig verhaal?
Ik vind van wel, veel gedetailleerder.
Karma is a fucking bitch.
  maandag 20 mei 2019 @ 15:16:27 #68
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186984214
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

zeker. met name de eerste drie boeken zijn meesterlijk.
Heb ook wel genoten van latere 2 boeken, met Jaimie en Cersei als POV.
Jaimie is echt geweldig, en Cersei is hilarisch. Jammer dat dit bij beiden totaaaaaaal niet naar voren komt nu.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186984225
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Heb ook wel genoten van latere 2 boeken, met Jaimie en Cersei als POV.
Jaimie is echt geweldig, en Cersei is hilarisch. Jammer dat dit bij beiden totaaaaaaal niet naar voren komt nu.
dany en tyrion POVs :O
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 mei 2019 @ 15:18:16 #70
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_186984231
O+ O+ O+ O+ O+

  maandag 20 mei 2019 @ 15:19:25 #71
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186984247
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

dany en tyrion POVs :O
Tyrion is nog wel grappig, zie je nog wat van de wereld.
Dany is gewoon vermoeiend. Vaak zelfs lachwekkend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186984345
overall heb ik weinig geklaagd over dit seizoen. muv ep 4, wat was dat slecht, maar deze ep is nog slechter. alles is heel sterk totdat jon dany vermoord, dan zijn ze helemaal de klust kwijt en is het gewoon de ene na de andere cringe. heel gaaf in beeld hoe kingslanding is vernietigd, greyworm krijgsgevangenen omlegd in opdracht van dany, jon, davos, tyrion die daar tegen ingaan en risico lopen om gespeerd te worden, tyrion die jaime en cersei vindt, tyrion die ontslag neemt, dany die als een darth vader fire and blood belooft aan haar onderdanen, jon die dany postief probeert te beinvloeden en dan die stab and it all came crashing down. shame, shame shame.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186984418
#TeamDanyYou'llBeMyQueenForEver

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  PR en moderator maandag 20 mei 2019 @ 15:35:09 #74
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186984473
Wordt trouwens leuk, Bran in Kings Landing met al die trappen :D
Die kan niet ff makkelijk hoi tegen het volk komen zeggen, moeten ze ‘m met rolstoel en al overal naartoe tillen _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 20 mei 2019 @ 15:36:47 #75
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186984491
Ik probeer de aflevering te kijken hoor, echt waar.
Maar hoe gaan ze van bijna een sneeuwstorm het ene moment naar hartje zomer het volgende?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')