quote:
Op zondag 19 mei 2019 21:36 schreef Harlekien het volgende:[..]
Kijk, ik zal altijd iets voelen voor mijn ex. Waarschijnlijk altijd van haar houden. Maar ze was te fucked up en het is gewoon beter dat het klaar is tussen ons.
Ergens mis ik haar wel, maar het is niet zo dat mijn huidige partner haar plek inneemt. Het ligt anders.
Kan aan mij liggen, en en bedoel het gewoon goed, maar wanneer ik mensen dit soort uitspraken hoor doen (zal altijd van haar blijven houden en mis haar) is het voor mij vrij duidelijk dat je nog niet over haar heen bent. De meeste mensen houden niet meer van hun exen zeg maar. Als je als vrienden uit elkaar gaat, of gewoon op een positieve note kan het best zijn dat je altijd om die persoon zal geven (zoals bij andere vrienden ed), maar bij houden van zitten er vaak nog wel onverwerkte gevoelens.
Logisch ook in jouw geval tbh, jullie hebben het nooit goed af kunnen sluiten. Jullie zijn met ruzie uit elkaar gegaan, je bent haar gaan ontlopen totdat het uit ging. Geen goed gesprek gehad om alles te bespreken. En vervolgens heb je die gevoelens weg gestopt.
Die dromen zijn gewoon een symptoom. Zou me meer zorgen maken over het feit dat je bij bewustzijn nog zulke sterke gevoelens voor haar hebt. Niemand ontkent dat je blij bent met je huidige vriendin, maar je kan van meer personen tegelijkertijd houden. Naar je huidige vriendin is het niet heel eerlijk (ik heb in haar positie gezeten - ik was de rebound - al ben ik er wel uitgekomen met hem, nu mijn man) om dat voor haar te verzwijgen.
Het kan jullie relatie verdiepen als je haar in vertrouwen neem. Onbewust kan je haar ook nog meer gaan waarderen als je ziet dat ze zelfs om zoiets bij je blijft. In een goede relatie kan je zoiets bespreken. Je partner is dan gewoon op de hoogte. Mijn man hielp het heel erg toen hij er eindelijk over kon praten met mij; het voelde niet meer zo groot aan voor hem en hij kon het steeds meer loslaten totdat er eigenlijk helemaal geen gevoel meer aanwezig was voor die ex. Het is een cliché, maar praten helpt. Als je het aan niemand verteld en er zelf mee rond blijft lopen verwerk je het nooit. Of iig veel minder snel.
En als ze er wel boos om wordt..tja, dat is haar goed recht. Maar dan kan het alsnog dat ze wel bij je blijft. Meer dan aangeven dat zij (je huidige partner) het belangrijkst is voor jou en dat je een toekomst ziet samen met haar kan je niet doen. Je bent dan tenminste wel eerlijk geweest, en je zorgt ook goed voor jezelf.