abonnement Unibet Coolblue
pi_186902251
Het is momenteel helemaal niet slecht met de halve finales en de nieuwe meer spannende puntentelling.

Maar een championsleaguesysteem met groepsfases en eventueel meerdere deelnemers per land kan het concept een nieuwe wending geven . (Integratie van de nationale voorrondes in die league). Nog iemand suggesties ?

[ Bericht 2% gewijzigd door wodca op 17-05-2019 08:59:45 ]
pi_186906972
Wie heeft me gelokquote?

Nee, ik vind dat er iets van maximum 30 deelnemers mogen meedoen aan Eurosong, geen Halve finales meer.

Eurosong moet dan ook Eurosong zijn Geen Australië, Geen Israel en geen Azerbeidjan
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:01:55 #3
436222 Japepk
Padvinder
pi_186907023
Ik vind het met de halve finales zo juist wel leuk. Anders is het maar één avondje, nu werk je alsnog toe naar de grote show.
't Echte en 't ware!
pi_186908128
Prima zo, met de rehearsels erbij heb je een week lang elke avond feest w/
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:59:35 #5
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_186909143
Halve finales niet meer op TV en in de finale slechts 12 deelnemers.
Hoe minder bagger, hoe beter.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 16:44:20 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_186909928
De halve finales vind ik op zich nog wel aardig maar er mogen er van mij veel meer afvallen. Wat meneer hier boven zegt, 12 is zat. Het zijn er veel te veel geworden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_186913564
Ze moeten stoppen met Engelse inzendingen, gewoon allemaal in de taal van het land. Vind het maar saaie bedoeling als alles in het engels gezongen wordt tegenwoordig.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2019 @ 20:02:45 #8
163650 Greys
pi_186913782
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:55 schreef Odaiba het volgende:
Ze moeten stoppen met Engelse inzendingen, gewoon allemaal in de taal van het land. Vind het maar saaie bedoeling als alles in het engels gezongen wordt tegenwoordig.
Er zingen er best wat in eigen taal toch?

En Nederlands bv wordt in het buitenland als echt een zeer lelijke zangtaal beschouwd. Dus mwah.. :+ Voorlopig maar liever de eigen keuze.

Twee jaar geleden won de Portugees in eigen taal. Maar dat klinkt stukken mooier dan Nederlands.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186914530
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Er zingen er best wat in eigen taal toch?

En Nederlands bv wordt in het buitenland als echt een zeer lelijke zangtaal beschouwd. Dus mwah.. :+ Voorlopig maar liever de eigen keuze.

Twee jaar geleden won de Portugees in eigen taal. Maar dat klinkt stukken mooier dan Nederlands.
De landen die dit jaar meedoen en in eigen taal zingen zijn zowat op 1 hand te tellen. Niet zingen in je eigen taal vind ik gewoon jammer. Het is alsof ik een songfestival kijk waar enkel Engeland aan mee doet... Ik hou van de verscheidenheid van het songfestival. Het moet gewoon een cultureel muziek feest zijn. Waarom de nadruk zo leggen op het winnen.

In onze eigen taal wonnen we nog wel eens wat.
pi_186914832
De halve finales is prima. Meer tussenstappen (kwartfinales) zou ik niet doen.

Het aandeel Engels is inderdaad wel wat groot. Misschien moeten ze de regel toevoegen dat 1 keer in de 3 jaar een land verplicht in de eigen taal moet zingen. Een land mag dan zelf bepalen in welk jaar ze dat doen. Dat dwingt de landen die altijd Engelstalig liedjes sturen om ook mooie liedjes in de eigen taal te selecteren. Theoretisch gezien is dan minstens 33% in de eigen taal.
pi_186916027
Enige verandering waar ik voor ben is dat elk land een ESF zou mogen organiseren, dus niet perse alleen het winnend land, dus zoiets als de OS.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_186916894
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 21:23 schreef TLC het volgende:
Enige verandering waar ik voor ben is dat elk land een ESF zou mogen organiseren, dus niet perse alleen het winnend land, dus zoiets als de OS.
Ja en dan krijg je dat het altijd in landen als Azertbeidzjan is
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:04:20 #13
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_186924456
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]

En Nederlands bv wordt in het buitenland als echt een zeer lelijke zangtaal beschouwd.
Niet altijd hoor. Lees de comments van dit:

Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:13:05 #14
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_186924579
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 20:27 schreef Odaiba het volgende:

[..]

De landen die dit jaar meedoen en in eigen taal zingen zijn zowat op 1 hand te tellen. Niet zingen in je eigen taal vind ik gewoon jammer. Het is alsof ik een songfestival kijk waar enkel Engeland aan mee doet... Ik hou van de verscheidenheid van het songfestival. Het moet gewoon een cultureel muziek feest zijn. Waarom de nadruk zo leggen op het winnen.

In onze eigen taal wonnen we nog wel eens wat.
Elk land is gewend aan de Engelse taal maar Nederlanders zijn niet gewend aan Fins en Letten vinden het Albanees niet hun kopje thee. Etc.

Dus Engels is de taal die voor iedereen herkenbaar is.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 18 mei 2019 @ 12:30:33 #15
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_186926225
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:13 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Elk land is gewend aan de Engelse taal maar Nederlanders zijn niet gewend aan Fins en Letten vinden het Albanees niet hun kopje thee. Etc.

Dus Engels is de taal die voor iedereen herkenbaar is.
Helaas is het Engels van sommige deelnemers alleen niet altijd te herkennen als Engels. :D

Nou ja, is ook wel weer de charme.

Nederlands wordt trouwens inderdaad niet altijd beschouwd als lelijke taal om in te zingen. Ik heb bijvoorbeeld laatst nog een 'gesprek' gevoerd in de YT-comments met buitenlanders die Dinge Dong in het Nederlands leuker vinden dan de Engelse versie van het ESF.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')