abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7757093
Ik volg dit forum nu toch al weer een paar maanden zonder me geregistreerd te hebben maar daar is nu dus verandering in gekomen... Had gehoopt dat mn eerste post een vrolijke kon zijn, maar wil dit gewoon even kwijt...

Ik heb het gister met mn vriendin uit gemaakt na bijna anderhalf jaar iets gehad te hebben. Merkte steeds meer dat het niet echt meer 'klikte' tussen ons plus dat ze er aan ging twijfelen of ze nog wel zo verliefd op me was... Konden steeds minder met elkaar lachen en als we elkaar over de telefoon spraken was de gespreksstof na ongeveer 5 minuutjes al weer op Naast dit gaat het nu ff errug kut in haar leven, alsmaar ruzies thuis door vervelende zus en heel erg onzeker over zichzelf. Ze voelde zich de laatste paar maanden al erg down, wat ik natuurlijk wel snap in zo'n situatie, en daardoor ging ze aan dingen twijfelen, aan zichzelf, aan ons.

Ze verweet het me gister dat ik haar niet gelukkig maakte, iets wat mij dus flink in het verkeerde keelgat schoot. Ik weet best dat het minder ging tussen ons, maar ik had het gevoel dat het de laatste paar weken weer juist iets beter ging. Als ze het erg moeilijk had ben ik er altijd voor haar geweest en ik heb haar altijd geprobeerd te troosten en gewoon leuke dingen te gaan doen. Als ze dan opeens komt dat ik niets voor haar doe, dat ik egoïstisch ben en alleen maar aan mezelf denk word ik dus boos, niet onlogisch als je het mij vraagt want dat ben ik dus echt niet!

Toen hebben we het samen maar besloten uit te maken, misschien dat het wel beter is zo. Ik weet het echt niet, heb haar sinds gister ook niet meer gesproken ofzo. Weet niet of we hier nou goed aan hebben gedaan, voel me er kut door en wíl eigenlijk helemaal niet zonder haar Weet dat zij er hetzelfde over denkt, maarja met elkaar ging het dus ook niet helemaal goed meer..

hoop dat jullie me een beetje kunnen volgen, schrijf zomaar op wat me te binnen schiet, wil het gewoon even van me af schrijven...

dinsdag 7 januari 2003 @ 15:34:04 #2
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7757137
-edit: voeg iets zinnigs toe of reageer niet -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 07-01-2003 15:42]

lege ton
pi_7757200
-edit: voeg iets zinnigs toe of reageer niet -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 07-01-2003 15:43]

pi_7757263
Hmmm anderhalf jaar is wel lang tja ik weet niet precies wat voor advies ik kan geven of je dat eigelijk wel zoekt. Maar misschien effe rustig aan doen of zo kijke hoe je gevoelens strax voor haar zijn en die van haar voor jou zijn.

Ik weet zelf niet hoe het zou zijn na anderhalf jaar want ik ben zelf nog nooit zover gekomen. Misschien moet ze zelf even haar problemen oplossen en dat het strax weer beter gaat. Misschien hebben jullie een pauze nodig wat je zelf al zegt dat je na 5 min al uitgepraat bent je weet gewoon van verveling niet meer waar je het over moet hebben.

Maar goed wie ben ik... ik zou het iig niet zomaar weggooie

[Dit bericht is gewijzigd door Gijsje op 07-01-2003 15:41]

-
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:40:07 #5
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_7757269
Hartstikke goed juist hoor om t ff van je af te schrijven
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:40:31 #6
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_7757281
Weet je... zij voelt zich (door invloeden van buitenaf, zoals die zus en ruzies etc.) niet lekker in haar vel. Dan zeg je al gauw dingen die je niet zo bedoelt als dat ze klinken. Ze had natuurlijk nooit mogen zeggen dat jij haar niet gelukkig maakt. Iedereen wil iemand die de problemen en nare gevoelens voor zijn of haar vriendinnetje kan wegtoveren, maar zo werkt het niet, dus dat had ze ook niet van je mogen verwachten.

Jij wilt stiekem eigenlijk niet zonder haar. Kan je inschatten of zij wel zonder jou wil? Ik zou haar een lief smsje sturen, bijvoorbeeld met 'ik mis je nu al...'. Kijken hoe ze reageert. Of, als je dat 'tè' vindt... sms dan naar haar 'ik wil graag nog even met je praten, ik vind het heel erg hoe het gisteren gegaan is'.

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:42:05 #7
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_7757323
Oh ja... Nonzz en Frank... koop een zak knikkers en ga samen ergens lief spelen, zit hier geen onzin te blaten

En Smirrie... wat een lief icootje trouwens

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_7757448
quote:
Kan je inschatten of zij wel zonder jou wil?
naja, ik hoef dat niet in te schatten want ik kan haar echt door en door en ze heeft dit ook echt vaker tegen me gezegd. Ik denk eigenlijk wel dat ze meende dat ik haar niet gelukkig maak, al ben ik daar niet echt de oorzaak van. Ze heeft een keertje gezegd dat ze gelukkig is als ze gewoon alleen met mij is, maar ongelukkig wordt door de rest van haar leven zeg maar.. beetje zwaar allemaal, weet ook niet of ik het een beetje duidelijk uitleg
pi_7757554
quote:
Maar misschien effe rustig aan doen of zo kijke hoe je gevoelens strax voor haar zijn en die van haar voor jou zijn

...

Misschien moet ze zelf even haar problemen oplossen en dat het strax weer beter gaat. Misschien hebben jullie een pauze nodig wat je zelf al zegt dat je na 5 min al uitgepraat bent je weet gewoon van verveling niet meer waar je het over moet hebben.

denk dat dat misschien wel verstandig is ja, het gewoon ff aankijken. als we 'echt niet zonder elkaar kunnen' komt het toch wel weer goed denk ik, ik merk het wel

Ik hoop dat ze haar problemen kan oplossen, denk in ieder geval dat dat niet snel zal lukken. En dat we maar 5 min gespreksstof hadden kwam de laatste tijd eigenlijk gewoon omdat ze alleen maar stil aan de telefoon zat. ik kan best wel een uur vol lullen dan, maar ik bedoel hier echte 2-weg communicatie, wat de laatste tijd dus ver te zoeken was

pi_7757566
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:46 schreef Smirrie het volgende:

[..]

naja, ik hoef dat niet in te schatten want ik kan haar echt door en door en ze heeft dit ook echt vaker tegen me gezegd. Ik denk eigenlijk wel dat ze meende dat ik haar niet gelukkig maak, al ben ik daar niet echt de oorzaak van. Ze heeft een keertje gezegd dat ze gelukkig is als ze gewoon alleen met mij is, maar ongelukkig wordt door de rest van haar leven zeg maar.. beetje zwaar allemaal, weet ook niet of ik het een beetje duidelijk uitleg

Hmm tja misschien kun je er haar meehelpen neem haar bijvoorbeeld mee uit haar leven. Als ze bij jou gelukkig is is dat volgens mij wel genoeg. Praat er met haar over.
-
pi_7757571
quote:
En Smirrie... wat een lief icootje trouwens
dank je
pi_7757628
quote:
Hmm tja misschien kun je er haar meehelpen neem haar bijvoorbeeld mee uit haar leven. Als ze bij jou gelukkig is is dat volgens mij wel genoeg. Praat er met haar over.
Dat deed ik dus ook altijd als ze ergens mee zat... ik ga denk dat ik haar morgen maar even opbel ofzo, denk dat ze gister echt een paar dingen in een soort van opwelling heeft gezegd. Dingen die ze niet meent achteraf. Denk ik, merk het wel dus
pi_7757684
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:54 schreef Smirrie het volgende:

[..]

Dat deed ik dus ook altijd als ze ergens mee zat... ik ga denk dat ik haar morgen maar even opbel ofzo, denk dat ze gister echt een paar dingen in een soort van opwelling heeft gezegd. Dingen die ze niet meent achteraf. Denk ik, merk het wel dus

Succes hoop dat het goed komt
-
pi_7757735
dank je zie wel hoe het gaat, weet niet precies hoe zij zich voelt nu... ben benieuwd
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:59:01 #15
24317 pizzaslut
of gewoon Eva B.
pi_7757737
Ik vind het niet helemaal eerlijk/ terecht dat zij vindt dat jij haar niet gelukkig maakt. Kennelijk kan ze daar zelf (door omstandigheden of wat dan ook) niet helemaal voor zorgen, dus moet jij alle hapiness en gelukzaligheid maar op een dienblaadje aandragen? Volgens mij werkt het zo niet. Ik vind wel dat je elkaar moet steunen, dus misschien dat je daar tekort in bent geschoten... dat weet ik niet en kan ik niet beoordelen.

Omdat je er wel heel stellig van overtuigd bent dat jullie niet zonder elkaar kunnen/ horen... dan zou ik haar maar snel bellen ofzo... onnodig lijden en leed lijkt me niet iets waar jullie iets aan hebben. Probeer er dan ook echt samen uit te komen...neem een break, praat, scheld... doe iets! Een relatie bestaat ook uit je eigen puinhoop opruimen... En als jullie echt samen horen, dan kom je hier doorheen! Samen dus! Succes!

kut
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:59:08 #16
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7757741
Weet uit ervaring dat het voor geen meter opschiet, een relatie met iemand met veeel problemen.
bij mij werkte het niet iig.
Was constant bezig met haar problemen...

Jouw vriendin moet gewoon eerst d'r eigen shit oplossen.
Zichzelf gelukkig maken, en dan pas een relatie aangaan.

sterkte iig.

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_7757838
quote:
Omdat je er wel heel stellig van overtuigd bent dat jullie niet zonder elkaar kunnen/ horen... dan zou ik haar maar snel bellen ofzo... onnodig lijden en leed lijkt me niet iets waar jullie iets aan hebben. Probeer er dan ook echt samen uit te komen...neem een break, praat, scheld... doe iets!
ga haar morgen dus bellen denk ik, gewoon even een dagje dus rustig nadenken kan nooit kwaad denk ik, vind morgen toch wel snel genoeg Ga dus ook zeker wel iets doen, ik geef me echt 100% voor haar, dus maak je daar maar geen zorgen over
pi_7757948
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:59 schreef BDisOKE het volgende:
Weet uit ervaring dat het voor geen meter opschiet, een relatie met iemand met veeel problemen.
Was constant bezig met haar problemen...

Jouw vriendin moet gewoon eerst d'r eigen shit oplossen.
Zichzelf gelukkig maken, en dan pas een relatie aangaan.

hmm, zit wel iets van waarheid in vind ik. Nu is het niet zo dat in constant bezig ben met haar problemen, al lijkt dat de laatste tijd wel zo te zijn nu ik er over nadenk maar ik denk dat dat wel weg gaat. Ik weet ook heel goed dat ik geen psycholoog voor haar moet gaan spelen ofzo, ik kan veel voor haar doen als vriend zijnde, maar als het echt te zwaar wordt kan ik haar niet helpen. Is ook echt niet goed voor je relatie lijkt me. Vraag me af of ze haar shit beter kan oplossen met steun van mij of in haar eentje? Ben niet zo dat ik haar nu laat vallen na anderhalf jaar, vind het dus ook niet erg haar te helpen ofzo
  dinsdag 7 januari 2003 @ 16:18:30 #19
24317 pizzaslut
of gewoon Eva B.
pi_7758172
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:07 schreef Smirrie het volgende:

Is ook echt niet goed voor je relatie lijkt me. Vraag me af of ze haar shit beter kan oplossen met steun van mij of in haar eentje?

Dat wat er volgens haar/ jou tussen jullie niet ok zit moet je samen oplossen. En ik ben het idd met je eens dat haar shit niet echt bevordelijk is voor jullie relatie en de enige die haar kan helpen is zijzelf (en een professional). Die taak ligt dus niet primair bij jou. Zij moet er dus aan willen werken, op wat voor manier dat dan ook mogelijk is, wil zij dat jullie een kans hebben... Nogmaals sterkte en belse morgen!
kut
pi_7758274
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:18 schreef pizzaslut het volgende:

Nogmaals sterkte en belse morgen!

dank je, zal wel lukken denk ik
  dinsdag 7 januari 2003 @ 16:41:53 #21
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_7758608
Smirrie gooser, je zegt dat zij zei dat jij haar niet meer gelukkig kon maken? duh, ze moet eerst snappen dat ze zelf gelukkig moet zijn en zich zelf gelukkig moet maken. Jij bent alleen maar een aanvulling op haar leven. Ook anders om trouwens.

Ik snap goed dat je er altijd was en bent als zij je nodig had. Maar toch, het moet van twee kanten komen. Jij voelt je kut omdat er niets meer is? Ik denk dat ze even in een hele erge dip zit en hier moet ze eerst zelf uit komen.

Als jullie genoeg van elkaar houden en jij geeft nog een hoop om haar hoef je alleen maar in de buurt te zijn. Luisteren kan, maar je hoeft het niet op te lossen moet ze ook zelf doen. Wie weet draaid ze terug en zal ze j eheel erg gaan missen. Als ik even terug denk aan mijn eigen situatie alng geleden.

Je moet niet alles voor een ander doen ook al doe je het nog zo graag (ik doe het ook nog steeds hoor hehe, makkelijk praten)

Sterkte en hou je haaks,

Dwan

Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_7758699
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:32 schreef Smirrie het volgende:
Toen hebben we het samen maar besloten uit te maken, misschien dat het wel beter is zo. Ik weet het echt niet, heb haar sinds gister ook niet meer gesproken ofzo. Weet niet of we hier nou goed aan hebben gedaan, voel me er kut door en wíl eigenlijk helemaal niet zonder haar Weet dat zij er hetzelfde over denkt, maarja met elkaar ging het dus ook niet helemaal goed meer..
mochten jullie weer verder gaan doe dit alleen als je ervan overtuigd bent dat dat het beste is! en niet als je denkt misschien is het over 3 maand wel weer mis !

Analyseer jezelf en je relatie, volg je verstand niet alleen je hart. Dit is mij 6 weken terug ook gezegd. En dat was goed !

quote:
hoop dat jullie me een beetje kunnen volgen, schrijf zomaar op wat me te binnen schiet, wil het gewoon even van me af schrijven...
goeie zaak.. gooi maar open ! MAAR niet alleen hier !ook vrienden / familie deze ben je harder nodig dan dit forum (is ook een wijze les voor mezelf!)
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:50 schreef Smirrie het volgende:

[..]

denk dat dat misschien wel verstandig is ja, het gewoon ff aankijken. als we 'echt niet zonder elkaar kunnen' komt het toch wel weer goed denk ik, ik merk het wel

Ik hoop dat ze haar problemen kan oplossen, denk in ieder geval dat dat niet snel zal lukken. En dat we maar 5 min gespreksstof hadden kwam de laatste tijd eigenlijk gewoon omdat ze alleen maar stil aan de telefoon zat. ik kan best wel een uur vol lullen dan, maar ik bedoel hier echte 2-weg communicatie, wat de laatste tijd dus ver te zoeken was

same here, alleen ik/wij kwamen er na 3 jaar pas achter dat dit niet slim was en dat dit niet goed zou komen.
ieder probleem is een nieuwe kans, een nieuwe uitdaging
pi_7758761
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:41 schreef Dwan het volgende:

Ik snap goed dat je er altijd was en bent als zij je nodig had. Maar toch, het moet van twee kanten komen. Jij voelt je kut omdat er niets meer is? Ik denk dat ze even in een hele erge dip zit en hier moet ze eerst zelf uit komen.

...

Je moet niet alles voor een ander doen ook al doe je het nog zo graag (ik doe het ook nog steeds hoor hehe, makkelijk praten)

Denk dat je gelijk hebt met dat dip stukje... ze zal zich ook echt niet zo slecht blijven voelen, wordt wel beter ga ik van uit. En het is inderdaad makkelijk om te zeggen dat je sommige dingen niet moet doen of juist wel, maar het ook echt doen is veeeel moeilijker
pi_7758909
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:46 schreef xychix het volgende:

mochten jullie weer verder gaan doe dit alleen als je ervan overtuigd bent dat dat het beste is! en niet als je denkt misschien is het over 3 maand wel weer mis !

Analyseer jezelf en je relatie, volg je verstand niet alleen

Dat heb ik ook al heel erg duidelijk voor me zelf gesteld, mocht het zover komen dan wil ik het alleen weer proberen als ik ook denk dat het goed gaat of dat ik een toekomst met haar heb. Heb er weinig zin in over een tijdje weer te zitten huilen omdat het uit is

Om die beslissing te kunnen maken moet ik ook haast wel mn verstand gebruiken, als ik naar mn gevoel luister wil ik zowiezo haar terug wat er ook gebeurd want ik hou van haar, maar mn verstand zorgt er gelukkig voor dat ik een beetje realistisch blijf

pi_7759648
hmmz,

ze belde me net eventjes op omdat ze me miste. Na een tijdje gepraat te hebben kreeg ik toch wel het idee dat ze dit even wil proberen, gewoon kijken hoe het gaat als het uit is tussen ons. Snap het wel van haar kant, ze wil kijken of ze zich dan beter voelt, denk alleen niet dat dit zo zal zijn...

zijn nog wat meer dingen gezegd in het gesprek en ik heb dus niet echt het idee dat het binnenkort nog goed komt misschien dat we over een tijdje nog bij elkaar komen maar ik denk dat ik het beste maar kan accepteren nu dat het uit is en dat ik gewoon verder moet zonder haar als mn vriendin

maakt me niet echt happy dit, wil dit niet en zij ook niet vertelde ze me, maar ze ziet geen andere manier. En als ik haar zo hoor geef ik haar nog wel gelijk ook denk ik. Niet zozeer om hoe ik me dan voel, maar hoe zij zich voelt. Misschien dat het beter voor haar is haar probleempjes op te lossen als ze even in haar eentje is.

Voel me er natuurlijk kut door, maar liever dit dan dat het nog veel langer klote zou gaan tussen ons en dat je veel ongelukkiger bent.

weet het eigenlijk niet precies allemaal, vanavond in bed maar weer eens nadenken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')