als je naar tv kijkt en je ziet van die mannequins lopen met die nieuwe mode van al die bekende mode ontwerpers dan is dat mooi om te zien.
maar denk je dat de gewone consument die kleding ooit aan kan?
ik vind het stom dat die mannequins zo dun en lang moeten zijn.
als ze nou eens gewone mensen zoals jij en ik daar neerzetten dan geeft het al een veel beter beeld. en dan zou die mode ook in onze maten kunnen worden gemaakt.
want als je die kleding aan doet dan is heel het model weg, ik vind dat mannequins en modellen er ook uit zouden moeten zien als gewone mensen!
quote:Schat, het zijn ontwerpen en geen uiteindelijke versies
Op dinsdag 7 januari 2003 15:24 schreef DarkElf het volgende:
9 van de 10 kledingstukken zijn al niet eens te dragen in het dagelijks leven, dan ook nog die anorexia look erbij en de consument kan er natuurlijk weer niets mee
quote:dat weet ik ook wel.
Op dinsdag 7 januari 2003 15:29 schreef RuiDaSilva het volgende:[..]
Schat, het zijn ontwerpen en geen uiteindelijke versies
Dat is dan ook iets wat ik mij altijd afvraag. Wat bedoelen ze nou met trends en de nieuwe mode?
Voor zover ik weet houden die twee zaken in dat ze een grote aanhang onder het grote publiek vinden. Over het algemeen vinden trends in dit soort bladen meestal geen aansluiting bij de massa, domweg omdat het te duur is, of omdat ze er gewoon niets van weten. Vraag de voorbijganger maar eens of zij of hij weet hoe de nieuwe wintercollectie van Hugo Boss er uit ziet. Ik zou het je zelf ook niet kunnen vertellen, maar er slingert hier zoveel materiaal rond dat ik het hoogstwaarschijnlijk binnen twintig minuten kan vinden en uitleggen
Slechts de upperclass en de elite heeft toegang tot deze kledij. uiteraard vanwege de astronomische bedragen maar ook omdat zij weten wanneer er nieuwe dingen uitkomen.
Als ik het zo bekijk kan je de grote en exclusieve modehuizen eigenlijk geen modehuizen meer noemen. Immers, de term zegt het al, "exclusief" houdt in dat het niet overal en voor iedereen te verkrijgen is. Slechts enkele couteriers zijn populair bij de grote massa, en dan vooral bij de jongeren. Ik noem Gucci, Tommy Hillfiger, Calvin Klein, Hugo Boss (vooral de parfums), Ralph Lauren, Moschino en Versace. En zelfs bij dezen gaat het vooral om de jongerencollecties en de parfums. Wat ook opvalt is dat de jongeren die graag in dit soort kleding lopen dat ook zoveel mogelijk etaleren middels enorme logo's en dergelijke, maar dat ze absoluut niet tot de doelgroep behoren, alhoewel ze het wel (ergens van) kunnen betalen.
Het vreemde is, is dat sommige merken erg goedkoop zijn in bepaalde accessoires, maar dat ze in de glossy's zeer exclusieve produkten aanbieden. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Calvin Klein. Ondergoed hiervan lag op een gegeven moment gewoon in de Hema, maar als je ziet wat je moet neerleggen voor een hemd of een trui uit de nieuwste collectie...
Ja, mode is een vreemd iets, buiten dat het eigenlijk helemaal niet populair of een trend is, is het vaak ook te extravagant/gewaagd of avantgardistisch voor "het plebs". Kijk maar eens naar de modeshows die hier en daar op tv verschijnen, zo zie ik ze nou nooit over straat lopen
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:30 schreef DarkElf het volgende:[..]
dat weet ik ook wel.
valt mee he?
quote:ja daar heb je gelijk in, het is inderdaad een kunstvorm, maar van de andere kant vind ik dat er ook ruimte moet zijn voor mensen die de droom hebben zon model te worden (niet dat ik het wil) met je eigen maten. en dat het dan niet allemaal zo gegeneraliseerd wordt op alle 'lijkjes' maar meer op de daad zelf
Op dinsdag 7 januari 2003 15:30 schreef sabyne het volgende:
Dat soort shows met mannequins die jij bedoelt vind ik eigenlijk meer een vorm van kunst want in die kleding (als je het al kleding kunt noemen) zie ik mezelf nou niet echt rondwandelen en die mannequins zien er ook eerder uit dan wandelende zombie's met die dooie blik in hun ogen! Je moet er echt van houden,ik vind er niks aan,geef mij maar "echte mensen" maar blijkbaar zijn er ook genoeg mensen die het wel heel mooi vinden! Die kleding die ze aan hebben zijn geloof ik wel een soort van inspiraties om voor ontwerpers die wel "normale"kleding maken ideen op te doen......![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |