abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_186873546
registreer om deze reclame te verbergen
Op mijn YouTube kanaal zie ik onder "Analytics" twee opties staan die mij leiden naar wat mijn ads op mijn video's opleveren. Dit zijn onder andere: "Revenue" en "Ad Rates". Maar het gekke is, ze tonen geen gelijkopgaande trend. "Ad Rates" is hoger dan "Revenue". Check ik dan bv. Google Adsense, die geeft dezelfde waarde als "Revenue", maar als het dan weer op de uitbetaling aankomt dan lijkt het alsof YouTube "Ad Rates" hanteert. Ik snap er niets meer van. Op de 'vernieuwde' Analytics pagina komt "Ad Rates" niet meer voor, althans ik zie het niet, enkel nog maar de de "Revenue" en die toont het lagere bedrag.

Wat is hier nu het verschil, en waarom 2 subpagina's voor wat betreft ad inkomsten op YouTube?

Revenue:
2uszhpt.jpg

Ad Rates:
t56ssg.jpg
pi_186911181
Niemand hier die weet wat het onderscheid is?
pi_186911895
Is het niet zo dat Revenue 55% is van Rates, dus jij krijgt de 55%, YT houdt de overige 45%?

quote:
The values in the Ad rates report will not match up to the numbers in the Revenue report. The Ad rates report shows gross figures (the amount the advertisers paid to run the ads). The Revenue report shows net revenue (the amount you will be paid), which factors in revenue sharing and fractional ownership.
2017:RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP OTP KBP DOH JNB CPT DOH
  vrijdag 17 mei 2019 @ 19:14:37 #4
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_186912603
registreer om deze reclame te verbergen
Dit lijkt op een eenvoudig verschil tussen rates/kosten (voor de adverteerder) en revenue/opbrengsten (die jij krijgt). Logischerwijs zit daar een verschil in, omdat YouTube zelf ook nog wat centjes wil verdienen.
[b]Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:[/b]
Lieve jongeman ben jij. :@
pi_187050184
Oke, dus mijn daadwerkelijke opbrengsten vallen dus onder 'Revenue'.

Goed om te weten. Dit ook omdat in de nieuwe YouTube Studio de "ad rates' niet meer te zien zijn, enkel de "Revenue".
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')