Heb je je node nog?quote:
Top. Heb je al geupdate naar de laatste versie? Is wel een state restore voor nodig.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zeker.
Ik lease m'n Waves er aan en dat draait mooi door
quote:Russia is set to pilot a national blockchain-based e-voting system in September. The new system was developed in partnership between Rostelecom, Russia’s largest integrated provider, and Waves Enterprise.
Another recent blockchain e-voting experiment in Russia ended in fiasco after the system suffered a number of setbacks and attacks. The Russian government used a different blockchain provider, Bitfury, for that particular implementation, however. Artem Kalikhov, chief product officer of Waves Enterprise, told Cointelegraph that their work with Rostelecom was independent of that previous pilot. Kalikov said that the system developed by Waves employes zero-knowledge proofs and many other advanced cryptographic primitives and does not have a single point of failure.
The first run of the new system will happen for the State Duma, which is the lower house of the Federal Assembly of Russia, elections on 13 September 2020 on United Voting Day in the Kurskaya and Yaroslavskaya areas. Approximately 600,000 voters can participate in this e-voting.
According to Kalikov, the company is currently focused on scaling the system to tens of millions of users; it currently handles about 1/10th of that amount.
This is a developing story and will be updated.
Grandioos!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:56 schreef Afwazig het volgende:
Er gaat worden gestemd in Rusland via WAVES. Dat is wel ziek hoor.
[ twitter ]
https://cointelegraph.com(...)-on-waves-blockchain
[..]
In goed gezelschap met godencoin VeChainquote:Op maandag 24 augustus 2020 11:17 schreef Afwazig het volgende:
Waves nu ook op Travala. Lekker boeiend, maargoed. Het kan
[ twitter ]
Ik denk dat zoiets echt voor geen reet loopt. Vrijwel niemand gebruikt crypto als betaalmiddel maar eerder als investering / voor speculatiequote:Op maandag 24 augustus 2020 12:42 schreef fathank het volgende:
[..]
In goed gezelschap met godencoin VeChain
quote:This week in #waves world -
- $usdn at
@zerion_io
and
@mooniswap
, foray into Eth is on
-
@Fetch_ai
Partnership
- $waves perpetuals on
@OKEx
Pushed DAO to around September,10. That stuff is serious, we need more preparation.
Highlights of the next week tomorrow!
Deze winter krijg je Gravity. HODLquote:
Uhh ok, zegt mij niets, maar ik HODL al zolang dus kan nog wel een paar maanden wachtenquote:Op maandag 19 oktober 2020 08:28 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Deze winter krijg je Gravity. HODL
Stake rewards zijn prima, dus zeker.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Uhh ok, zegt mij niets, maar ik HODL al zolang dus kan nog wel een paar maanden wachten
Heeft het trouwens nog nut om te staken?
6% per jaar. Ongeveer 1 Wave per week als je 1000 WAVES staked. Prima dusquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Uhh ok, zegt mij niets, maar ik HODL al zolang dus kan nog wel een paar maanden wachten
Heeft het trouwens nog nut om te staken?
quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stake rewards zijn prima, dus zeker.
Thanks! Dat betekend ~5-6 Waves per maandquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:15 schreef Afwazig het volgende:
[..]
6% per jaar. Ongeveer 1 Wave per week als je 1000 WAVES staked. Prima dus
Je kan een node opzetten of leasen aan een pool.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Dat betekend ~5-6 Waves per maand![]()
Dan gaan we maar eens iets opzettenOf is de blockchain ontiegelijk groot
![]()
Even uitzoeken
Moet een node vanaf het internet te bereiken zijn? Of is het voldoende dat mijn node het internet kan bereiken, maar andersom niet?
Ik heb er inderdaad weinigquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan een node opzetten of leasen aan een pool.
Leasen aan een pool kost je zo'n 15% fee maar spaart je het draaien van een node uit.
Leasen aan je eigen node levert meer op maar kost je meer aan het draaien van de node.
Zet je coins nooit op je eigen node maar lease ze aan je node.
Als je node gehackt wordt, dan raak dan hooguit de coins kwijt die je hebt gestaked, niet de coins die je in de lease hebt.
Nog een voordeel is dat je precies kan zien hoeveel je al gestaked hebt, aangezien dat het saldo van het adres van je node is.
Als je "weinig" coins hebt (<10.000) dan zou ik gewoon leasen aan een pool. Van tevoren even uitzoeken hoeveel fee ze pakken.
Oh ja, als je al een server hebt dan is het geen probleemquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad weinigmaar een server heb ik ookal draaien, het kost mij dus niks extra...
Ik draai mijn eigen node (Cryptin) waar mensen aan kunnen staken en betaal 90% uit.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad weinigmaar een server heb ik ookal draaien, het kost mij dus niks extra...
Dat valt nog wel mee toch? Variantie zal wat groter zijn maar over een maand bekeken zal het meer opleveren dan een pool.quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:07 schreef Afwazig het volgende:
Overigens is de kans dat je een blok vindt niet erg groot met minder dan 10k waves. Zie hier: http://dev.pywaves.org/generators-monthly/
Via Google was ik al op je website gekomen, ziet er goed uit!quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik draai mijn eigen node (Cryptin) waar mensen aan kunnen staken en betaal 90% uit.
Als je zelf een node wil opzetten heb ik daar ooit een handleiding voor geschreven. Als je er niet uitkomt kun je het altijd vragen:
https://cryptin.eu/how-to(...)-and-payout-scripts/
Ik krijg inderdaad een default waves.conf, maar daat staat enkel het volgende in:quote:Waves Node is looking for a config in the directory /etc/waves/waves.conf which can be mounted using Docker volumes. If this directory does not exist, a default configuration will be copied to this directory. Default configuration is chosen depending on WAVES_NETWORK environment variable. If the value of WAVES_NETWORK is not mainnet, testnet or stagenet, default configuration won't be applied. This is a scenario of using CUSTOM network - correct configuration must be provided. If you use CUSTOM network and /etc/waves/waves.conf is NOT found Waves Node container will exit.
1 2 3 4 | [root@vps configs]# cat waves.conf waves.blockchain.type=mainnet include "local.conf" [root@vps configs]# |
1 2 3 | [root@vps configs]# ls waves.conf [root@vps configs]# |
Mooi dat het werkt! Als je het syncen wil versnellen kun je ook de laatste blockchain state in tar file downloaden. Dit kan inderdaad een paar dagen duren. Welke Height zit je nu?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 16:06 schreef xaban06 het volgende:
Node loopt. Nu een dag (of 2?) wachten tot de blockchain in sync is. Ben benieuwd
Ik had de tar gedownload, maar kennelijk kan de Docker image daarmee niet overweg. Iets met versie fout, expected storage version 5 but got version 4, ofzo iets.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 18:25 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Mooi dat het werkt! Als je het syncen wil versnellen kun je ook de laatste blockchain state in tar file downloaden. Dit kan inderdaad een paar dagen duren. Welke Height zit je nu?
1 2 3 4 | 2020-10-20 19:10:32,743 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(kHr6N3T... -> 9PDhwf3..., txs=1) appended, diff=20ca8e89 2020-10-20 19:10:37,771 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(3m3FwWi... -> kHr6N3T..., txs=1) appended, diff=4594c5b5 2020-10-20 19:10:40,023 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(BawDTvf... -> 3m3FwWi..., txs=7) appended, diff=88344054 2020-10-20 19:10:41,936 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(CjwUU38... -> BawDTvf..., txs=2) appended, diff=5020ed1a |
Geen adder. Die USDN (en andere stable coins) rewards worden gegenereerd doordat de Waves die je omzet worden gestaked via een smart contract. De blocks die worden gemined worden omgezet in USDN en uitbetaald.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:19 schreef xaban06 het volgende:
Ik zie dat je ook aan USDN/DeFo staking kunt doen tegen een fors hoge rente (10-12%). Wat is het addertje?
Hmm, kan bijna niet geloven dat er geen adder is. Ik lees dat 1 USDN altijd 1 USD waard is. Dus je krijgt 'gratis' 10% per jaar door je USDN te staken?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:46 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Geen adder. Die USDN (en andere stable coins) rewards worden gegenereerd doordat de Waves die je omzet worden gestaked via een smart contract. De blocks die worden gemined worden omgezet in USDN en uitbetaald.
Het zit zo:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hmm, kan bijna niet geloven dat er geen adder is. Ik lees dat 1 USDN altijd 1 USD waard is. Dus je krijgt 'gratis' 10% per jaar door je USDN te staken?
Thanks voor de uitgebreide uitleg!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:12 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Het zit zo:
Het Neutrino protocol (https://neutrino.at/) zorgt voor algoritmische strablecoins. Er wordt op de WAVES blockchain een Stablecoin gemaakt via een smart contract (USDN, EURN, etc.). Dit smart contracts is gekoppeld aan een lading oracles die zorgt dat de prijs altijd 1:1 met de real world waarde. Ondertussen zijn de WAVES die worden ingewisseld via het smart contract voor USDN (of andere valute) onderpand voor de waarde en die WAVES worden gestaked zodat deze waarde genereren (6 WAVES + fee per block). Deze WAVES worden via het smart contract weer omgezet in fiat en uitbetaald aan iedereen die hun stablecoins staked.
WAVES is behoorlijk omhoog gegaan dus nu is Neutrino overcollateralized (meer WAVES in onderpand dan fiat). Mocht WAVES dalen en het onderpand niet voldoende zijn wordt er een extra token (NSBT) uitgegeven die wordt verkocht voor WAVES (= meer WAVES in onderpand). Deze NSBT wordt dan weer opgekocht door het smart contract als het onderpand weer stijgt.NSBT wordt ook gebruikt als governance token om users invloed te laten uitoefenen over het Neutrino protocol.
Het addertje is het risico dat je loopt als WAVES + NSBT helemaal niks meer waard is. Dus als de markt beslist dat dit niks waard is en er geen buyers zijn en heel veel sellers (USDN + WAVES).
De smart contracts zijn allemaal geaudit: https://beosin.medium.com(...)project-2d084cad5a81
• Ja je krijgt USDN als rewardquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks voor de uitgebreide uitleg!
Wellicht zijn mijn vragen in je uitleg al beantwoord, maar als je er niet in zit is het best veel informatie ineens..
- Als je USDN staked. Krijg je dan USDN als reward?
- Waarom zou men Waves staken (6%) in plaats van USDN (10% tot 15%)?
- Hoe wissel je USDN om naar Fiat?
Thanks!
Thanks!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:34 schreef Afwazig het volgende:
[..]
• Ja je krijgt USDN als reward
• Omdat de Wavesprijs kan stijgen en de USDN prijs altijd 1 USD is.
• Door ze te swappen naar USDT bijvoorbeeld en uit te cashen naar fiat via een exchange of broker. Je kan USDN via de DEX naar veel andere crypto en stablecoins omwisselen.
Je kan je USDN ook omzetten naar EURN en dit staken. Krijg je euro's ipv USDquote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks!
Mijn Waves node loopt inmiddels en ben mijn Waves aan het staken. Daarnaast een klein bedrag overgemaakt en USDN mee gekocht om te staken. Ben benieuwd
Eerste klein beetje USDN reward is binnenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:26 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Je kan je USDN ook omzetten naar EURN en dit staken. Krijg je euro's ipv USD.
Graag gedaan!
1 2 3 4 | +0.023355 USDN OCT 22 09:56 |
Van je eigen node bedoel je? Pas als je een block mined, dat kan lang durenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Eerste klein beetje USDN reward is binnen
[ code verwijderd ]
Waves nog niet. Is dat dagelijks/wekelijks?
Hoelang?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:27 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Van je eigen node bedoel je? Pas als je een block mined, dat kan lang duren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |