quote:Op donderdag 16 mei 2019 00:30 schreef Frans449 het volgende:
[..]
Moet je ook beetje slim aanpakken hè Nelis.... als ik bijvoorbeeld twee Waves adressen heb en ik maak met jou een dealtje: ik stuur je mijn WRT vanaf mijn ene adres en jij stuurt drie weken later 50 Waves naar mijn andere adres... kraait geen haan naar..
Ben het wel eens met die frettentemmer, daarnaast gaat het om om zulke bedragen dat ik het risico helemaal niet wil lopen. Ik ben Waves amabassador geworden en daar haal ik wat voordelen uit. Zo praat ik regelmatig met mensen van Waves en ben ik als één van de eerste op de hoogte van wat ontwikkelingen en kun je hier over meepraten. Je zit in een soort inner circle en geniet vertrouwen van mensen van Waves. Ga niet dat vertrouwen beschamenquote:Op donderdag 16 mei 2019 00:32 schreef MaGNeT het volgende:
Of je stuur WRT omdat je vindt dat iemand wat bijdraagt aan de community.
Stelletje aasgieren.
Het enige wat ik er aan heb is dat Waves ze van mij terug koopt op termijnquote:Op donderdag 16 mei 2019 09:30 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil best wel wat WRT sturen, maar wat heb jij er aan en wat heb ik er aan?
Als ik ze uberhaupt heb, al heel lang niet in mijn wallet gekeken.
Het is ook niet zozeer dat wij voet aan de grond moeten krijgen voor Waves maar dat wij ze kunnen ondersteunen met wat zaken. Zoals dus bijvoorbeeld die vertaling of als er wat lokale expertise nodig is. Die WRT is gewoon bedoeld zodat de community die mensen kan belonen als ze dat willen.quote:Op donderdag 16 mei 2019 10:08 schreef Frans449 het volgende:
Allemaal peanuts dingetjes in de marge. Als je nou een groot Nederlands bedrijf aan Waves weet te binden, dan verdien je de titel Ambassador. Enige wat jullie doen is wat klusjes die alleen de al bestaande community onder ogen krijgt. Verder wordt je al beloond door het team dat 30.000 Waves aan je node leaset. opbrengst is voor u. Maakt verder niet uit hoor maar ik zie die jongens als Jarno en Rob verder ook niks voor elkaar krijgen. Ja een vaag sportersplatform waar ik het nut niet van zie. Wat krijgt Waves nou voor voet aan de grond hier in Nederland dankzij jullie Ambassadors?
Ik heb nog wel een lading scamtokens voor je. Stuur vanmiddag wel een vracht jouw kant op pik!quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:00 schreef Frans449 het volgende:
Misschien kun je me wat extra MRT sturen als waardering voor mijn lease aan je de volgende payout.... mijn alias is deftones
Wat bedoel je daarmee? Jij koopt ze toch niet. Jij hebt ze, en wat Waves doet is dat ze het van jouw kopen waardoor jij Waves ontvangt. Maar ze kopen niks terug, toch?quote:Op donderdag 16 mei 2019 10:14 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Het enige wat ik er aan heb is dat Waves ze van mij terug koopt op termijn.
[..]
Het is ook niet zozeer dat wij voet aan de grond moeten krijgen voor Waves maar dat wij ze kunnen ondersteunen met wat zaken. Zoals dus bijvoorbeeld die vertaling of als er wat lokale expertise nodig is. Die WRT is gewoon bedoeld zodat de community die mensen kan belonen als ze dat willen.
Ik koop ze niet nee maar ik sta op de whitelist dus ik kan een sellorder plaatsen en Waves koopt ze eens in de zoveel tijd in batches terug voor 1 Waves per stuk. Dus op termijn krijg ik er (als het goed is) Waves voor terug.quote:Op donderdag 16 mei 2019 16:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Jij koopt ze toch niet. Jij hebt ze, en wat Waves doet is dat ze het van jouw kopen waardoor jij Waves ontvangt. Maar ze kopen niks terug, toch?
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil gewoon begrijpen wat de constructie is en wat er voor jou (en eventueel ook voor mij) in zit.
Zie ik zeker gebeuren in de toekomst als ik zie hoeveel mensen daar aan het ecosysteem werken. Er ziet daar meer dan 200 man op kantoor dat is echt best ziek om te zien. Kijkend naar cmc zegt de prijs niet zoveel over het daadwerkelijke product natuurlijk met zoveel scams en shitcoins in de top 20.quote:Op donderdag 16 mei 2019 18:52 schreef NatteBever het volgende:
Afwazig, zie jij Waves ooit in de top 20 coins komen? Het lijkt wel alsof er zoveel mooie dingen gebeuren, maar de waarde van die coin maar niet van de grond komt
Iedere keer met nieuwe coins komen helpt ook niet echt voor de waarde van een Waves zelf. Wavesgo, Wavescommunity Token, Vostok...quote:Op donderdag 16 mei 2019 18:52 schreef NatteBever het volgende:
Afwazig, zie jij Waves ooit in de top 20 coins komen? Het lijkt wel alsof er zoveel mooie dingen gebeuren, maar de waarde van die coin maar niet van de grond komt
WavesGo is een zelfstandig project, niet een token van het Waves team.quote:Op donderdag 16 mei 2019 20:52 schreef DSVM het volgende:
[..]
Iedere keer met nieuwe coins komen helpt ook niet echt voor de waarde van een Waves zelf. Wavesgo, Wavescommunity Token, Vostok...
Ik wil je mijn 100 WRT best sturen onder voorwaarde dat je (minimaal) de helft van de winst doneert aan de Make-a-Wish Foundation.quote:Op donderdag 16 mei 2019 16:54 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik koop ze niet nee maar ik sta op de whitelist dus ik kan een sellorder plaatsen en Waves koopt ze eens in de zoveel tijd in batches terug voor 1 Waves per stuk. Dus op termijn krijg ik er (als het goed is) Waves voor terug.
Ik weet niet of dit wel mag van Waves maar dit is natuurlijk wel een mooi gebaar. Moet ik even uitzoekenquote:Op woensdag 22 mei 2019 12:12 schreef Districore het volgende:
[..]
Ik wil je mijn 100 WRT best sturen onder voorwaarde dat je (minimaal) de helft van de winst doneert aan de Make-a-Wish Foundation.
Ik snap je wel. Maar gezien de rel die er was om de mensen die deals hadden gemaakt omtrent WRT (verkopen en Waves terug naar users) vraag ik het liever. WRT is natuurlijk gecentraliseerd omdat Waves de enige partij is die WRT opkoopt en de enige partij is die users kan whitelisten om WRT sellorders te plaatsen. Maargoed ik heb het voorgelegd en tot nu toe heeft niemand bezwaar.quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:56 schreef Frans449 het volgende:
Ik chargeer hoor, maar dit slaat werkelijk nergens op.
Nee sorry, dit kan/ga ik niet doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:30 schreef NatteBever het volgende:
@:Afwazig, ik wil mijn WRT inderdaad best aan jou geven, maar dan wel graag de helft weer terug ontvangen in BTC/WAVES/TETHER oid
Gelukkig al eel tijdje terug gedaan @ 0.35. Nu wachten op de dump om terug te kopen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:16 schreef MaGNeT het volgende:
Voor wie nog WCT heeft ivm de Vostok airdrop: vergeet niet om ze op tijd te dumpen
Heb je al een verlossend antwoord?quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:55 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik snap je wel. Maar gezien de rel die er was om de mensen die deals hadden gemaakt omtrent WRT (verkopen en Waves terug naar users) vraag ik het liever. WRT is natuurlijk gecentraliseerd omdat Waves de enige partij is die WRT opkoopt en de enige partij is die users kan whitelisten om WRT sellorders te plaatsen. Maargoed ik heb het voorgelegd en tot nu toe heeft niemand bezwaar.
Cryptin is zijn alias. Kun je ze naartoe sturenquote:Op woensdag 29 mei 2019 11:34 schreef Districore het volgende:
[..]
Heb je al een verlossend antwoord?
Als je je adres geeft dan stuur ik mijn WRT door en dan vertrouw ik dat het goed komt. En anders heb je wat uit te leggen als je bij Petrus aan de poort komt.
Oh ja; dat is prima dus. Je kan het naar alias 'cryptin' sturen. Als het wordt terug gekocht kom ik hier wel even laten weten dat het goed is gekomen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:34 schreef Districore het volgende:
[..]
Heb je al een verlossend antwoord?
Als je je adres geeft dan stuur ik mijn WRT door en dan vertrouw ik dat het goed komt. En anders heb je wat uit te leggen als je bij Petrus aan de poort komt.
Zojuist verzonden!quote:Op woensdag 29 mei 2019 18:54 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Oh ja; dat is prima dus. Je kan het naar alias 'cryptin' sturen. Als het wordt terug gekocht kom ik hier wel even laten weten dat het goed is gekomen.
Thanks! Ook alle anderen bedankt die mij WRT hebben gestuurd. Vind ik liefquote:
Ja, heb er circa 7k ontvangen en al mijn WCT op de top verkocht, prima deal.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 13:34 schreef Afwazig het volgende:
Vostok is geairdropped. Gewoon even een paar duizend euro gratis
Alleen de verified wallets (via Waves keeper of door die transactie te doen) hebben het nu gekregen. De rest zal morgen wel volgenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:20 schreef Jurian95 het volgende:
Huh, ik heb niks ontvangen? Of moet ik nog ergens op klikken?
Dit is geniaal. Ik had een hele tijd terug voor een paar honderd euro Waves gekocht (zo`n beetje op de ATL Waves / btc prijs. Dat gelijk omgezet naar WCT voor 0.13-0.15 Waves / WCT. Vorige maand verkocht op 0.35 Waves / WCT. Toen zojuist heb ik voor 0.16 een hele berg VST gekocht wat nu alweer op 0.28 staat. Vostok heeft mij tot nu toe nog geen windeieren gelegdquote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:06 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ja, heb er circa 7k ontvangen en al mijn WCT op de top verkocht, prima deal.
[ afbeelding ]
Nicequote:
Lekker hoorquote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:31 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Nice. Gratis een Volvo gekregen. Bizar als je er over na denkt.
Nieuwe kozijnen (beneden) voor m’n oude woningquote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:31 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Volgens mij alleen de geverifieerde adressen nu. Dus als je alleen aan de 1e ronde van de airdrop hebt meegedaan maar niet aan de 2e (je adres verifiëren) heb je het nog niet.quote:
Dat haal je denk ik niet met 26k vostok.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:31 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Het gaat vandaag sowieso vrij aardig, had ongeveer 225k TurtleNode voor circa 0.0007 Waves gekocht en daarvan heb ik er vandaag circa 100k verkocht met als toppunt 20k voor circa 0.01 Waves, daarnaast heb ik circa 2k Vostok verkocht voor circa 0.27/28 Waves en heb ik er weer 1k teruggekocht voor onder de 0.2 Waves. Nu wat aan het swingtraden in Vostok en dat gaat ook niet onaardig met deze marges, met de WCT heb ik trouwens een vergelijkbaar verhaal, als WCT weer onder de 0.15 Waves komt, koop ik er wel weer wat van terug.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:30 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Dit is geniaal. Ik had een hele tijd terug voor een paar honderd euro Waves gekocht (zo`n beetje op de ATL Waves / btc prijs. Dat gelijk omgezet naar WCT voor 0.13-0.15 Waves / WCT. Vorige maand verkocht op 0.35 Waves / WCT. Toen zojuist heb ik voor 0.16 een hele berg VST gekocht wat nu alweer op 0.28 staat. Vostok heeft mij tot nu toe nog geen windeieren gelegd
Ja die TN werd gigantisch gepumped ik denk door een fat finger? Ze hebben namelijk de positie van 'amount' en 'prijs' omgedraaid. Het zal je gebeurenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:41 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het gaat vandaag sowieso vrij aardig, had ongeveer 225k TurtleNode voor circa 0.0007 Waves gekocht en daarvan heb ik er vandaag circa 100k verkocht met als toppunt 20k voor circa 0.01 Waves, daarnaast heb ik circa 2k Vostok verkocht voor circa 0.27/28 Waves en heb ik er weer 1k teruggekocht voor onder de 0.2 Waves. Nu wat aan het swingtraden in Vostok en dat gaat ook niet onaardig met deze marges, met de WCT heb ik trouwens een vergelijkbaar verhaal, als WCT weer onder de 0.15 Waves komt, koop ik er wel weer wat van terug.
Volgens mij kun je alles hier zien: https://vostok.wavesplatform.com/quote:Op zaterdag 1 juni 2019 16:42 schreef xaban06 het volgende:
Hoeveel Vostok per Waves is er gedropt? En hoeveel is Vostok op het moment waard? Ben benieuwd wat ik heb gekregen maar kan dat nu niet controleren.
Thanks!quote:Op zondag 2 juni 2019 09:09 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Volgens mij kun je alles hier zien: https://vostok.wavesplatform.com/
Je moet je adres wel verifiëren voor de airdrop.
Momenteel is één Vostok ongeveer 0.3 Wave. Schommelt zo tussen de 0.27 en 0.33. Niet vekeerd dus.
Die 2e fase krijg je dan niet (10 miljoen VST) maar wel over de 1e fase (30 miljoen geloof ik?). Dus gewoon even verifiëren, is geen moeite en dan krijg je je VST ook ergens volgende week.quote:Op zondag 2 juni 2019 09:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks!
Important! Users who do not follow the verification process between 1 April and 31 May will not receive an airdrop in the second phase.
Niet gedaan, pech dus.
Ik zie nergens hoe dat moet voor fase 1, wel voor fase 2.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:46 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Die 2e fase krijg je dan niet (10 miljoen VST) maar wel over de 1e fase (30 miljoen geloof ik?). Dus gewoon even verifiëren, is geen moeite en dan krijg je je VST ook ergens volgende week.
Voor de airdrop moet je sowieso je account verifiëren van wat ik lees overal. Mensen die het niet hebben gedaan hebben geen drop gekregen.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:
Voor fase 1 was er geen verificatie nodig zover ik weet.
Is exact hetzelfde. Gewoon via Waveskeeper of door die transactie te doen.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zie nergens hoe dat moet voor fase 1, wel voor fase 2.
Zou inderdaad niet het geval zijn maar schijnt wel het geval te zijn, maar ik heb al mijn adressen geverifieerd dus ik heb er geen last van.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:
Voor fase 1 was er geen verificatie nodig zover ik weet.
Volgens mij is dat niet hetgeen wat er is gebeurd, al mijn sell orders zijn namelijk aangetikt door dezelfde whale die nog steeds elke keer wat TN opkoopt, het is er één met meer dan 220k Waves, dus ik denk dat hij zijn opbrengsten van Vostok bewust inzet voor dit doel, daarnaast kan iemand met een dergelijke drive en volume aan Waves makkelijk nog vaker TN gaan pumpen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 09:24 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ja die TN werd gigantisch gepumped ik denk door een fat finger? Ze hebben namelijk de positie van 'amount' en 'prijs' omgedraaid. Het zal je gebeuren.
Ik durf Vostok nog niet te verkopen voor de huidige prijs, verwacht nog wel een flinke pump ergens de komende weken dus zit nog op de zak VST gekocht voor 0.16. WCT moet nog wat verder zakken inderdaad, ik hoop ook weer in te kunnen kopen rond 0.15 net zoals vorige keer. WCT is voor swingtraden echt goud.
Nou ik bedoel dus die spike, en check die spread / orderbook. Dit gaat nergens over.quote:Op zondag 2 juni 2019 14:07 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Zou inderdaad niet het geval zijn maar schijnt wel het geval te zijn, maar ik heb al mijn adressen geverifieerd dus ik heb er geen last van.
[..]
Volgens mij is dat niet hetgeen wat er is gebeurd, al mijn sell orders zijn namelijk aangetikt door dezelfde whale die nog steeds elke keer wat TN opkoopt, het is er één met meer dan 220k Waves, dus ik denk dat hij zijn opbrengsten van Vostok bewust inzet voor dit doel, daarnaast kan iemand met een dergelijke drive en volume aan Waves makkelijk nog vaker TN gaan pumpen.
Neen, het is een gerichte actie die nog steeds gaande is:quote:Op zondag 2 juni 2019 17:39 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Nou ik bedoel dus die spike, en check die spread / orderbook. Dit gaat nergens over.
[ link | afbeelding ]
Ik las dit bericht vanmiddag dus ik dacht, ik moet me nog even verifieren want dat was ik toen in de drukte helemaal vergeten. Echter log ik net in op de Waves Client en ik zie gewoon mijn Vostok staan. Dus ook als je het niet verifieert krijg je het gewoonquote:Op zondag 2 juni 2019 12:18 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Voor de airdrop moet je sowieso je account verifiëren van wat ik lees overal. Mensen die het niet hebben gedaan hebben geen drop gekregen.
[..]
Is exact hetzelfde. Gewoon via Waveskeeper of door die transactie te doen.
En nu? Hoor verhalen dat er vandaag weer een drop is geweestquote:Op zondag 2 juni 2019 21:52 schreef Jurian95 het volgende:
Ik heb dus nog helemaal geen airdrop ontvangen..., ook niet geverifieerd. Maar dan zou ik fase 1 toch wel moeten krijgen?!
Heb Waves en WCT gewoon op mijn eigen wallet staan.
Hier ook. 2 juni verificatie, 3 juni Vostok ontvangen, zowel van fase 1 als fase 2 (volgens mij). 0.43 Vostok per Waves.quote:Op maandag 3 juni 2019 17:08 schreef Districore het volgende:
Ik heb gisteren geverifieerd en vandaag een airdrop gekregen, inclusief de 2e fase!
Nog niksquote:Op maandag 3 juni 2019 15:51 schreef Afwazig het volgende:
[..]
En nu? Hoor verhalen dat er vandaag weer een drop is geweest
Netjes. Ik heb ook al een klein beetje verkocht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:06 schreef MaGNeT het volgende:
M'n verkooporder van 13.400 Vostok @ 0.4699 Waves is er door. Dat is genoeg voor de nieuwe kozijnen in m'n oude woning![]()
De overige 13.400 VST hou ik eerst, al heb ik wel een verkooporder gezet die belachelijk hoog is (@:1,39 Waves per stuk) voor het geval iemand zeep op z'n vingers heeft.
Hahaha lekker hoorquote:Op donderdag 6 juni 2019 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
Heb m'n VST toch maar allemaal verkocht voor ~0.62 Waves per stuk.
Kans is dat het nog wel hoger gaat, misschien 10, 25 of 50% maar ook dat het inklapt.
Nu totaal 54.500 Waves in m'n wallet en vind het eerst wel mooi zo
Bedanktquote:Op donderdag 6 juni 2019 22:34 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Hahaha lekker hoorHet is je gegund
Niet allemaal in 1 Wallet mag ik hopen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
Heb m'n VST toch maar allemaal verkocht voor ~0.62 Waves per stuk.
Kans is dat het nog wel hoger gaat, misschien 10, 25 of 50% maar ook dat het inklapt.
Nu totaal 54.500 Waves in m'n wallet en vind het eerst wel mooi zo
Airdrop voor Cryptin leasers, iedereen 1 token geven, de eerste die jou 25 tokens stuurt die wint. Dus dan moeten ze handelen om naar de 25 tokens te komen of je kan ze verkopen als je niet voor de winst gaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 09:27 schreef Afwazig het volgende:
Alles op je hardware wallet natuurlijk.
Ik heb trouwens nog een Waves branded Ledger Nano S over, heb ik een tijdje geleden gekregen. Misschien dat ik die eens ga verloten onder de mensen die leasen aan Cryptin. Heb alleen geen idee hoe ik dat op een fatsoenlijke manier kan doen.
[ afbeelding ]
Nu wel weerquote:Op vrijdag 7 juni 2019 02:38 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Niet allemaal in 1 Wallet mag ik hopen.
Maak ik er een smart Asset van met een script dat ik alleen kan verkopen voor 50 euro per tokenquote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:01 schreef Districore het volgende:
[..]
Airdrop voor Cryptin leasers, iedereen 1 token geven, de eerste die jou 25 tokens stuurt die wint. Dus dan moeten ze handelen om naar de 25 tokens te komen of je kan ze verkopen als je niet voor de winst gaat.
#briljant #waterdicht #superspannend
You're welcome!;)quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:45 schreef Districore het volgende:
Even een rekensommetje:
Er is 120 miljoen dollar opgehaald, de marketcap is nu ca. 1 miljard. dit is nu puur gebaseerd op schaarste en speculatie. Opzich zit de hele crypto markt zo in elkaar maar ik verwacht nog wel een dumpje.
Ik heb zojuist 111 euro gedoneerd aan Make a Wish Nederland.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:12 schreef Districore het volgende:
[..]
Ik wil je mijn 100 WRT best sturen onder voorwaarde dat je (minimaal) de helft van de winst doneert aan de Make-a-Wish Foundation.
Mooi, dan is iedereen tevreden!quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:46 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik heb zojuist 111 euro gedoneerd aan Make a Wish Nederland.
[ link | afbeelding ]
Alle WRT is terug gekocht vorige week,Waves omgezet naar Euro en via de Coinomat gateway op mn rekening gestort. En nu dus gedoneerd.
Kan je die actie herhalen met https://www.vogelbescherming.nl/help-mee/steun-ons/doneer als ontvanger? Als dat mogelijk is, stuur ik 200 WRT.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:46 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik heb zojuist 111 euro gedoneerd aan Make a Wish Nederland.
[ link | afbeelding ]
Alle WRT is terug gekocht vorige week,Waves omgezet naar Euro en via de Coinomat gateway op mn rekening gestort. En nu dus gedoneerd.
Sowieso de nieuwe RIDE release toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:47 schreef Afwazig het volgende:
Volgende week (of die week erop) schijnt er trouwens nieuws omtrent WCT te komen. Wellicht iets voor de swingtraders hier want er zal vast wel weer een WCT pump komen. Zoals altijd
Zeker kan dat. Duurt wel even voor de WRT terug gekocht is, ik denk de volgende batch weer over een week of 5/6.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 23:50 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Kan je die actie herhalen met https://www.vogelbescherming.nl/help-mee/steun-ons/doneer als ontvanger? Als dat mogelijk is, stuur ik 200 WRT.
Ja klopt, maar dat zal nog wel een maandje duren voordat dat geactiveerd is. Eerst de nieuwe node software uit, nodes moeten updaten en voten. Dan nog de 10.000 blocks activatieperiode. Maar wel mooie ontwikkelingen zoals ook hier te zien:quote:Op dinsdag 11 juni 2019 23:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sowieso de nieuwe RIDE release toch?
Ah, ik probeer nog wat goedkope WCT te scoren maar dat lukt niet echt, de prijs is te stabiel nu...
Misschien toch maar wat rond 0.195 zien te kopen.
Weet iemand of dit nog kan of ben ik nu écht te laat? Heb namelijk ook helemaal niks ontvangen terwijl ik mijn tokens in de Waves Client bewaarde.quote:Op maandag 3 juni 2019 21:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hier ook. 2 juni verificatie, 3 juni Vostok ontvangen, zowel van fase 1 als fase 2 (volgens mij). 0.43 Vostok per Waves.
Maakt niet uit, ik stuur het dan wel ergens in de komende dagen en ik stuur later ook nog de adressen door waarvan de WRT gaat komen, kan jij nog een keer het adres droppen waar de WRT naartoe moet?quote:Op woensdag 12 juni 2019 07:54 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Zeker kan dat. Duurt wel even voor de WRT terug gekocht is, ik denk de volgende batch weer over een week of 5/6.
Wel naar het correcte adres sturen.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:24 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Weet iemand of dit nog kan of ben ik nu écht te laat? Heb namelijk ook helemaal niks ontvangen terwijl ik mijn tokens in de Waves Client bewaarde.
Wordt onder verifiëren het overmaken van 0.0001 WAV verstaan?
Prima hoor, hoor het wel. Het adres is: 3P4ttNa4U4dxmuyaaV51gb7xMTCG8CtXXsR of de alias 'cryptin'.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:41 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik stuur het dan wel ergens in de komende dagen en ik stuur later ook nog de adressen door waarvan de WRT gaat komen, kan jij nog een keer het adres droppen waar de WRT naartoe moet?
Uiteraard. Die op https://vostok.wavesplatform.com/ staat neem ik aan.quote:
Dag later dacht ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:55 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Uiteraard. Die op https://vostok.wavesplatform.com/ staat neem ik aan.
Hoelang duurde het bij jou voordat je ze had?
Wel verification ding gedaan en 0.001 Waves gestuurd?quote:Op zondag 16 juni 2019 16:19 schreef VanKuikeren het volgende:
Nog steeds niks binnen. Snap er geen reet van.
Ik heb enkel 0.0001 naar dat adres gestuurd. Dat is het verificatiegebeuren toch?quote:Op maandag 17 juni 2019 00:26 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Wel verification ding gedaan en 0.001 Waves gestuurd?
Door je adres hier in te voeren kun je ook zien of je verifieerd bent toch? https://vostok.wavesplatform.com/quote:Op maandag 17 juni 2019 01:49 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Ik heb enkel 0.0001 naar dat adres gestuurd. Dat is het verificatiegebeuren toch?
Ah, ja, Address verified staat er...quote:Op maandag 17 juni 2019 11:12 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Door je adres hier in te voeren kun je ook zien of je verifieerd bent toch? https://vostok.wavesplatform.com/
Kennelijk te laat met verificatie.quote:Op woensdag 19 juni 2019 04:02 schreef VanKuikeren het volgende:
Helaas nog steeds niks. Heeft iemand een idee?
Probeer hier eens een ticket aan te maken om te kijken wat ze zeggen: https://support.wavesplatform.com/quote:Op woensdag 19 juni 2019 04:02 schreef VanKuikeren het volgende:
Helaas nog steeds niks. Heeft iemand een idee?
Ben benieuwd wat ze er van gaan brouwen, Waves is mijn enige grote altcoin holding nog eigenlijkquote:
Same. Zodra hij de $5 á 6 dollar aantikt gaan ze eruit voor BTC. Het lijkt wel alsof de prijs kunstmatig laag gehouden wordt oid. Zoveel mooie updates, zo weinig mooie prijsactiequote:Op zaterdag 22 juni 2019 12:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze er van gaan brouwen, Waves is mijn enige grote altcoin holding nog eigenlijkAls de prijs in sats mij aanstaat gaat ook die de deur uit
.
Als Waves weer de $6 aantikt, gaat hij ook wel door naar $15quote:Op zondag 23 juni 2019 09:12 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Same. Zodra hij de $5 á 6 dollar aantikt gaan ze eruit voor BTC. Het lijkt wel alsof de prijs kunstmatig laag gehouden wordt oid. Zoveel mooie updates, zo weinig mooie prijsactie
twitter:sasha35625 twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 23:28:33@dominictasc63 Wait till the new Ride is released, please reageer retweet
quote:Op zondag 23 juni 2019 12:48 schreef Afwazig het volgende:
Volgens ome Sasha komt het goed hoor (twitter thread).twitter:sasha35625 twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 23:28:33@:dominictasc63 Wait till the new Ride is released, please reageer retweet
Ja aan goed nieuws en mooie releases geen gebrek. Hopelijk heeft het eindelijk eens effect op de koersquote:Op zondag 23 juni 2019 12:48 schreef Afwazig het volgende:
Volgens ome Sasha komt het goed hoor (twitter thread).twitter:sasha35625 twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 23:28:33@:dominictasc63 Wait till the new Ride is released, please reageer retweet
wat kun je met RIDE meer of anders dan met bijv Solidity?quote:Op zondag 23 juni 2019 12:48 schreef Afwazig het volgende:
Geen Gas nodig, minder steile leercurve, vele malen sneller.quote:Op maandag 24 juni 2019 14:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat kun je met RIDE meer of anders dan met bijv Solidity?
dus de nodes profiteren niet van de smart contracts?quote:Op maandag 24 juni 2019 14:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen Gas nodig, minder steile leercurve, vele malen sneller.
Smart contracts op de blockchain zijn meestal om transacties uit te voeren, dus indirect zeker wel.quote:Op maandag 24 juni 2019 14:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dus de nodes profiteren niet van de smart contracts?
Volgens Waves:quote:Op maandag 24 juni 2019 14:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat kun je met RIDE meer of anders dan met bijv Solidity?
En volgens Sashatwitter:
twitter:sasha35625 twitterde op zondag 16-06-2019 om 16:07:2210 more days to new #blockchain scripting language on #wavesplatform. Miners will get a substantial profit boost from additional transactions, the target is to make miners' profits bigger by an order of magnitude. reageer retweet
twitter:sasha35625 twitterde op maandag 17-06-2019 om 09:25:588 more days to go to new #blockchain scripting language on #wavesplatform. $Waves #Ride language is nothing like you've seen before - gas-less, essentially deterministic and flexible blockchain computation. reageer retweet
twitter:sasha35625 twitterde op maandag 24-06-2019 om 11:40:44Tomorrow we're going to the release full-scale #DAPPS functionality on $waves. After several days ,needed for activation, #wavesplatform blockchain will become a different beast. reageer retweet
Dagen of weken?quote:Op woensdag 19 juni 2019 13:45 schreef Afwazig het volgende:
Lees net dat er om de zoveel dagen VST wordt geairdropped, nog even geduld dus denk ik.
Geen idee precies. Had je die ticket al gemaakt?quote:
quote:Version 1.0 (Testnet & Mainnet)
@ismagin ismagin released this 1 hour ago · 44 commits to master since this release
Hooray! Waves finally reaches version 1.0.0!
Total 3 new features are added to Waves blockchain: Ride4Dapps, OrderV3 and NFT. Please read their descriptions and information on other Waves node updates below.
FEATURE: RIDE 4 DApps
In this release, we introduce RIDE4DApps: the RIDE language and blockchain update. This grants a way to assign programmable functions to an account, which operate state and tokens atomically. To initiate the call, use the new InvokeScriptTransaction. More on that in the More on that in the documentation.
RIDE Language Update
Defining custom functions:
func max(a: Int, b: Int) = if (a > b) then a else b
@Callable(inv) and @Verifier(tx) annotations:
@Callable
func record(x: Int) = {
WriteSet([DataEntry(toBase58String(i.caller.bytes), x])
}
@Verifier(tx)
func verify() = {
false
}
Postfix notation for function calls:
extract(i.payment) can be rewritten as i.payment.extract()
getInteger(account, key) can be simplified to account.getInteger(key)
Compiler now supports directives. These are recommended to be specified at the beginning of DAPP code:
{-# STDLIB_VERSION 3 #-}
{-# CONTENT_TYPE DAPP #-}
{-# SCRIPT_TYPE ACCOUNT #-}
# definitions, callable and verifier functions go here
{-# STDLIB_VERSION 3 #-} brings revamped version of RIDE language standard library. You can explore it in under RIDE section in documentation.
Monitoring tools for InvokeScriptTransaction
To debug results of InvokeScriptTransaction (transfers and state changes) with your node through REST APIs:
GET /debug/stateChanges/info/{transactionId}
GET /debug/stateChanges/address/{address}/limit/{limit}
ensure the following flags are set to true:
waves {
db {
store-transactions-by-address = true
store-invoke-script-results = true
}
}
FEATURE: Non-Fungible Tokens (NFT)
New blockchain feature (13) has been implemented. After activation, new transactions issuing non-reissuable assets with zero decimals and unit quantity will cost 0.001 Waves. There's also a new API endpoint which provides a list of NFTs owned by an address. See /assets/nft/{address}/limit/{limit} documentation in Swagger for mode info. Note that once this feature is activated, /assets/balance/{address} responses will no longer include NFTs.
FEATURE: OrderV3
Supports order fee not only in WAVES, but in assets too
Order now has a new field in JSON: "matcherFeeAssetId"
Node updates
Node Extensions
The new mechanism allows the developers to extend the node functionality by adding custom observers to the internal node state. Extensions are a simple JAR files which are added to the node classpath. Matcher and gRPC server have been refactored into an extension, and there's definitely more to come.
gRPC API
gRPC Server extension allows to access a Waves Node with gRPC instead of classic REST API, using the lang-agnostic protobuf schemes, reworked interfaces and gRPC built-in first-class streaming support. Most of the REST API has been implemented as gRPC services. Please note that gRPC interface is considered experimental, and may (and probably will) change in the future. Read more about gRPC here.
UTX Pool improvements
When a microblock (or a block) is discarded during the rollback, its transactions are returned back to UTX pool without validation. This will eliminate most problems with dependent transactions getting lost.
Miner now limits the amount of time it can take to retrieve (and validate) transactions from UTX pool when mining microblocks.
UTX pool will now pack at least one transaction into a microblock, even if it takes very long to validate. This will prevent miners from mining empty blocks under heavy load.
UTX cleanup will run just once when height changes, not every time a key block is received from multiple peers.
Default Waves directory
Default directory now follows os-specific guidelines:
macOS: $HOME/Library/Application Support/waves-mainnet
Linux: $XDG_DATA_HOME/waves or $HOME/.local/share/waves-mainnet
Windows: %APPDATA%/local/waves-mainnet
When Waves directory is not defined explicitly in a config file or via system property, default paths will include network-specific suffixes, e.g. waves-mainnet or waves-devnet. For custom networks, suffix contains base16-encoded network byte (e.g. waves-custom-FF).
New CLI
The node now comes with just one executable. Debian package installs waves (or waves-${network}) executable. Importer can be launched with the following command lines:
java -jar waves-all-1.0.0.jar import -h 1220000 -c waves.conf -i blockchain.bin
waves import -c waves.conf
Use waves --help for mainnet nodes installed from DEB package and java -jar waves-all.jar --help when running a fat jar. This change will help eliminating conflicts when installing Waves Node and some other third-party forked node.
Other notable changes
/addresses/data/{address} now accepts a regular expression in an optional matches parameter. When provided, the node will return only entries with keys matching the regex.
Logging configuration can now be extended or tweaked incrementally, it no longer requires a complete custom-written logback.xml.
Default setting for metrics have been tweaked, which should reduce memory footprint
Update Notes
No need to rebuild the node storage when updating mainnet node from version 0.16.2 (or 0.16.3). However, if you are updating a testnet node from a pre-RC2 version of 0.17 series, you will need to re-import blockchain.
Voting
RIDE4DAPPS is implemented as Feature 11
Order Version 3 is implemented as Feature 12
NFT is implemented as Feature 13
Please vote!
Je kan nu direct vanuit de Client makkelijk shitcoins dissen.twitter:Waves_DEX twitterde op woensdag 26-06-2019 om 16:34:50We've rolled out Waves DEX 1.3.7! The new version supports Token Rating, so you can vote for any token directly from #Waves DEX. We've also improved the UI and fixed some small bugs. Enjoy! https://t.co/lzd5i9wnDM reageer retweet
Goed verhaal. Prima argumenten.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 21:34 schreef rapako het volgende:
Dit project nader ook zijn einde na ruim 3 jaar.
Wat een oplichter die Sasha
Yes. Zijn binnen inmiddelsquote:Op dinsdag 25 juni 2019 14:50 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Geen idee precies. Had je die ticket al gemaakt?
Als ik weer fiat erin zou steken nu zou ik dat zeker doen.quote:Op zondag 30 juni 2019 23:57 schreef DSVM het volgende:
Zouden jullie nog fiat steken in Waves op dit moment ? (Heb weer wat vrij)
twitter:sasha35625 twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 21:12:35Shall we announce a $waves buyback? reageer retweet
Wordt flink aan de weg getimmerd daar.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:46 schreef chroestjov het volgende:
3:26, het einde van Coinomat als gateway?
twitter:sasha35625 twitterde op maandag 15-07-2019 om 13:05:59I will buy up to 2 mil $Waves from the open market in upcoming weeks. The funds will eventually be used for Waves ecosystem development, and will be stored at 3P77ApKT9tWCr9WjT2JbzWuzEg2v39ixX1h reageer retweet
2 miljoen Waves? Of $2 miljoen aan Waves?quote:Op maandag 15 juli 2019 13:27 schreef Afwazig het volgende:
Ome Sasha gaat 2 miljoen Waves kopen.twitter:sasha35625 twitterde op maandag 15-07-2019 om 13:05:59I will buy up to 2 mil $Waves from the open market in upcoming weeks. The funds will eventually be used for Waves ecosystem development, and will be stored at 3P77ApKT9tWCr9WjT2JbzWuzEg2v39ixX1h reageer retweet
Er staat 2 miljoen Waves, niet voor 2 miljoen aan Waves. Daar ga ik dus maar vanuitquote:Op maandag 15 juli 2019 15:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
2 miljoen Waves? Of $2 miljoen aan Waves?
https://waves.cryptin.eu/(...)ger-nano-s-giveaway/twitter:CryptinEU twitterde op maandag 15-07-2019 om 14:14:45To celebrate the @wavesplatform 1.0 node release and the fact Cryptin Wavesnode exists for nearly a year now we are giving away a Waves branded Nano Ledger S! @sasha35625 Read this post for all conditions:https://t.co/baHovVD3rF $WAVES #WAVES #giveaway https://t.co/RW94BIEvW3 reageer retweet
iig meer dan in mijn wallet zitquote:Op maandag 15 juli 2019 15:22 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Er staat 2 miljoen Waves, niet voor 2 miljoen aan Waves. Daar ga ik dus maar vanuit
Je lijkt gelijk te hebben. Ik ben nu bezig met de Nederlandse vertaling van de iOS en Android app en zie dat;quote:Op zondag 14 juli 2019 18:46 schreef chroestjov het volgende:
3:26, het einde van Coinomat als gateway?
Een pump hebben ze niks aan daarnaast zal het zo`n verschil niet maken op de prijs. Ik zie het eerder als een investering waarvan ze verwachten rendement te krijgen op termijn omdat ze vertrouwen hebben in hun product.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:28 schreef DSVM het volgende:
Klinkt niet echt positief naar mijn mening. Die buyback is gewoon een ordinaire pump om de prijs omhoog te krijgen. Investeer dat geld gewoon in de ontwikkeling.
Op die manier had ik het nog niet bekeken.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:49 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Een pump hebben ze niks aan daarnaast zal het zo`n verschil niet maken op de prijs. Ik zie het eerder als een investering waarvan ze verwachten rendement te krijgen op termijn omdat ze vertrouwen hebben in hun product.
twitter:sasha35625 twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 13:38:20I decided to focus on the international expansion of $Waves ecosystem, including its enterprise branch. To this end I have sold Vostok project. New expansion roadmap will be presented until the end of the week, stay tuned. https://t.co/sa9XblNn4A reageer retweet
twitter:khaw_wei twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 13:44:57@sasha35625 What does it means? Good for vostok ?? reageer retweet
Koers van Vostok schiet omhoog. De tweet dekt niet helemaal de lading van het bericht.twitter:sasha35625 twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 13:45:53@khaw_wei good for everything reageer retweet
twitter:crypto_n_more twitterde op maandag 15-07-2019 om 18:26:42@AltsQ @sasha35625 it seems the bear market for alt season got to him....unless he comes out a day later sayin he got hacked.... i know @justinsuntron is known for this antics, but for @sasha35625 it seems weird, like is not himself.... reageer retweet
twitter:sasha35625 twitterde op woensdag 17-07-2019 om 09:07:09Shall we increase $Waves chain tx fees?If we do it holders could earn up to 10% annually leasing their Waves to miners. reageer retweet
twitter:sasha35625 twitterde op donderdag 18-07-2019 om 11:37:09Do you agree that inflation (additional native token issuance) is a good way to boost miners' profits? reageer retweet
Ja, die heb ik vrij vlot verkocht toen ze nog boven de .469 en 0.62 stonden.quote:Op donderdag 18 juli 2019 08:50 schreef NatteBever het volgende:
MaGNeeTjE, ben je inmiddels al uit Vostok? Of wacht je de ontwikkelingen rustig af?
twitter:sasha35625 twitterde op donderdag 18-07-2019 om 18:25:08and even HUGER news. $Waves Enterprise has been launched! https://t.co/6IIU1HlSTS reageer retweet
quote:Petr Korotin, [19.07.19 17:19]
Q: Erc20 gateways have been discussed years ago so how come we do not have them yet?
A: Gateways are important but quite tricky from many perspectives, of which the most important is the legal one. Currently we're working on making the gateways 100% compliant in all jurisdictions. They will be unified with our DEX which eventually will be made a separate product, a regulated decentralized exchange. ERC20 gateways are waiting for this, along with some other gateways. This process has already started, around the end of August we should have a stand-alone DEX with KYC.
quote:It's very important to make blockchain economics sustainable. To that end we'll make sure that leasing your Waves will yield around 5-10% yearly interest. This release is going to happen around September. It will entail an increase in tx fees (but not drastic, simple transactions such as token transfer will cost about the same)
quote:Q: "What is the fate of internal Tokina? Liquid, Wct, mrt?"
A: "Liquid is like Bancor, as far as I know a Bancor like project is about to be launched soon. WCT will live, it's used for token ratings now. MRT might be phased out, or re-launched, stay tuned."
twitter:CryptinEU twitterde op zondag 28-07-2019 om 12:02:43Cryptin payment 48 done!🔥 This week we mined 55 blocks for a total of 33.6 $WAVES (ATH!) and 440 MRT. Leasing to us can win you a Waves branded hardware wallet! For more info check out our website.
Payment details: https://t.co/D3jOYg0j0P #WAVES https://t.co/15RSKtktig reageer retweet
Dus als je 9 WCT hebt, is de toegekende weight voor je rating 9 x 9 = 81, maar heb je er bijvoorbeeld 3k dan wordt de toegekende weight -0.091 x In(3000) + 1.20958 = 0.481 | 3000 x 0.481 = 1443.quote:Rate's weight Wn of a user
The value of Wn is calculated by the formula:
Wn = Bnkn,
where
Bn is an effective balance of the n-th user in WCT tokens,
kn — is a weight coefficient of the n-th user.
The calculated value of Wn is rounded to an integer.
User's weight coefficient kn
The value of the coefficient kn depends on the value of the effective balance Bn of the user and is calculated by the formula:
The value of the effective balance Bn of a user The value of the weight coefficient kn
1 — 10 Bn
11 — 150,000 – 0.091 × ln(Bn) + 1.20958
150,001 — 540,000 (– 0,00019 × Bn + 153) / 1000
540,001 — ∞ 0,05
The calculated value of kn is rounded to hundredths of a number.
twitter:waveslabs twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 16:49:16We are thrilled to announce the fifth batch of projects to be supported under the Waves Grants program. These grants will cover areas such as online games and services, business dApps, ecosystem and community, and tools for infrastructure. Find out more!https://t.co/iutDnbPj1v reageer retweet
Welke bestaande dapps worden überhaupt een beetje gebruikt nog?quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:25 schreef Afwazig het volgende:
Als je hier naar kijkt dan worden er momenteel behoorlijk watd dApps op Waves gebouwd. Ben benieuwd.twitter:waveslabs twitterde op vrijdag 16-08-2019 om 16:49:16We are thrilled to announce the fifth batch of projects to be supported under the Waves Grants program. These grants will cover areas such as online games and services, business dApps, ecosystem and community, and tools for infrastructure. Find out more!https://t.co/iutDnbPj1v reageer retweet
Volgens mij een aantal van die games. RIDE4dapps is net een maand uit en het aantal tx's is flink omhoog gegaan, zie ook: http://dev.pywaves.org/txs/. Meer dan de helft daarvan zijnInvokeScript transacties.quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Welke bestaande dapps worden überhaupt een beetje gebruikt nog?
twitter:krakenfx twitterde op woensdag 21-08-2019 om 15:31:45Kraken is listing BAT and WAVES starting August 22. More details here: https://t.co/bfgGVthzP6 reageer retweet
Gunstigquote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:32 schreef Afwazig het volgende:
Waves op Krakentwitter:krakenfx twitterde op woensdag 21-08-2019 om 15:31:45Kraken is listing BAT and WAVES starting August 22. More details here: https://t.co/bfgGVthzP6 reageer retweet
Ja, gaat hier ook lekker.quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:51 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Volgens mij een aantal van die games. RIDE4dapps is net een maand uit en het aantal tx's is flink omhoog gegaan, zie ook: http://dev.pywaves.org/txs/. Meer dan de helft daarvan zijnInvokeScript transacties.
Merk het ook aan m`n node dat ik nu regelmatig blocks met met 2+ Waves aan fee erin. Dat zijn aardig wat tx's per block.
twitter:sasha35625 twitterde op donderdag 22-08-2019 om 16:15:04https://t.co/TIoUzI6Inl #ERC20 gateways on #Waves #DEX! reageer retweet
twitter:sasha35625 twitterde op donderdag 17-10-2019 om 19:20:29A #blockchain network in which all participants vote on whether to accept new nodes becomes a cross between open and permissioned chains (it's permissioned but works without an admin). I believe this setup is the future of enterprise blockchain, its true meaning and purpose. reageer retweet
twitter:wavesplatform twitterde op donderdag 17-10-2019 om 18:43:02Are you curious about how #Waves block rewards might affect total $WAVES supply and inflation over time? You might be surprised to learn what happens over the course of 100 years!https://t.co/xgpqD2vinN reageer retweet
Tuurlijk, een wavesmaand ligt altijd om de hoek ✔️quote:
https://medium.com/@waves(...)-future-5a0286e0afc4twitter:Waves_Exchange twitterde op maandag 30-12-2019 om 12:29:55https://t.co/z9r4K8yi2X has ambitious plans for next year, aiming to boost user numbers and liquidity and make its tools more user-friendly. Learn more about what to expect in 2020 in the blog post below?https://t.co/qQejizgpJT reageer retweet
twitter:sasha35625 twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 11:52:36So much stuff will be happening in $waves ecosystem in 2020 - New node release, Foundation launch, Waves matter and Gravity hub development, tons of independent projects launching... and it's just the first months of 2020. Ride on Waves in 2020 and beyond! reageer retweet
Geyle tweet!quote:Op dinsdag 31 december 2019 13:49 schreef Afwazig het volgende:
twitter:sasha35625 twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 11:52:36So much stuff will be happening in $waves ecosystem in 2020 - New node release, Foundation launch, Waves matter and Gravity hub development, tons of independent projects launching... and it's just the first months of 2020. Ride on Waves in 2020 and beyond! reageer retweet
Nog één dan:quote:
twitter:sasha35625 twitterde op donderdag 02-01-2020 om 12:02:19More than 1mil $waves in https://t.co/GzW20SjBIu USD-N contract now, without any promotion basically. Let's see what happens when people catch wind of it. Meanwhile it pays like 60% yearly interest (will go down to around 20% eventually). The first interest-bearing stable coin. reageer retweet
Kan ik mijn Waves op ieder moment weer verkopen indien nodig? Dus: werkt het hetzelfde als leasen?quote:
Er zit iets langer tussen (meer blocks) maar je kan inderdaad relatief snel er weer vanaf.quote:Op donderdag 9 januari 2020 13:17 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Kan ik mijn Waves op ieder moment weer verkopen indien nodig? Dus: werkt het hetzelfde als leasen?
Wel als Waves ondertussen geen moon doetquote:Op donderdag 16 januari 2020 12:41 schreef NatteBever het volgende:
Ah oke. Maar als het rendement hoger is bij Neutrino (zo begreep ik het althans?) dan is het toch veel handiger om daarin te zitten dan mijn Waves aan een pool te leasen?
Ja alsof dat ooit nog gaat gebeurenquote:Op donderdag 16 januari 2020 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wel als Waves ondertussen geen moon doet
Eindelijk even een mooie boostquote:Op maandag 10 februari 2020 12:01 schreef Afwazig het volgende:
Gister alweer betaling nummer 76 van m`n node gedaan. Inmiddels al 620K waves geleased aan Cryptin!
https://waves.cryptin.eu/2020/02/09/payment-76-114-blocks-mined/
En de prijs van WAVES gaat momenteel ook even lekker.
Ik denk dat het nog veel harder gaat pumpen dan hiervoor gezien er een mooi deel van de supply uit is gehaald door Sasha en nu door het USD-N staken.quote:Op maandag 10 februari 2020 13:44 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Eindelijk even een mooie boost
Jawelquote:Op vrijdag 17 januari 2020 14:04 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Ja alsof dat ooit nog gaat gebeurenHeb jij er nog wel vertrouwen in?
twitter:sasha35625 twitterde op maandag 10-02-2020 om 18:30:36$USDN starts its expansion to exchanges. https://t.co/Svij8lnAjz reageer retweet
Oehhhh....Afwazig, what's happening?twitter:sasha35625 twitterde op donderdag 13-02-2020 om 22:21:58Tomorrow one of the last pieces of the $waves puzzle will be put in place reageer retweet
Ja dusquote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:57 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb ergens dit voorbij zien komen maar ik weet niet of dit ook is waar Sasha op doelt
http://wallet.advcash.com(...)75-8989-68a4df490f4d (reflink)
Fiat -> USDN en USDN - fiat gateway denk ik?
twitter:Waves_Exchange twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 11:07:59Users will now be able to buy #crypto for #fiat on https://t.co/z9r4K8yi2X without any problems, thanks to our new gateway, run in partnership with @advcash. In other good news, conversion fees for card purchases will be 0% for the initial period. https://t.co/XDvBRoYKsg reageer retweet
Nice!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:09 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ja dustwitter:Waves_Exchange twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 11:07:59Users will now be able to buy #crypto for #fiat on https://t.co/z9r4K8yi2X without any problems, thanks to our new gateway, run in partnership with @:advcash. In other good news, conversion fees for card purchases will be 0% for the initial period. https://t.co/XDvBRoYKsg reageer retweet
En Waves bestond pas 4 jaar in het kader daarvan was een AMA. Gravity Hub klinkt cool, daar was hier ook al iets over geschreven: https://medium.com/@emerg(...)f-waves-1c72847ea24btwitter:DappRadar twitterde op maandag 20-04-2020 om 16:00:00DEX: Other Protocols Overview - Daily Active Wallets 2020 Q1
@wavesprotocol is the clear winner, holding 56% of total #DEX wallet activity within the other 5 protocols analyzed.
@IOStoken @NEO_Blockchain @vechainofficial @WAX_io
https://t.co/R8Trjeyc2J https://t.co/wqPwsFQdaw reageer retweet
Waves.Exchange en de Waves Asociation lijken meer met WCT (Waves Community Token) te gaan doen, dat kom ik her en der tegen. Pump incoming?twitter:neutrino_proto twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 13:01:40And in other news... Really excited to announce that #neutrino has passed the comprehensive security audit done by @Beosin_com!
We have been very busy in the #neutrino office these days 😉 https://t.co/oSljSg1GbT reageer retweet
Mooie dingentwitter:ikardanoff twitterde op maandag 20-04-2020 om 18:48:12One of the biggest updates in recent years for @wavesprotocol (stagenet now, mainnet around June) - https://t.co/7ptzSPYl2y
TLDR failed transactions recorded to the blockchain, Ride v4, new functions, new transaction, SNARKs, etc. A detailed article for devs in the next few days reageer retweet
Je SEED werkt gewoon in de client van https://waves.exchange/quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:46 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
https://waves.exchange/
Moet dat nu hier? Account aanmaken? Ik heb mijn seed etc nog, werken die hier? Wil niet zomaar op de zoveelste site weer een account hebben.
Dit is wel groot voor Wavestwitter:ProtocolGravity twitterde op woensdag 10-06-2020 om 15:23:52It’s official! We are very excited to launch a new concept of an open-source, blockchain-agnostic protocol for communication between blockchains and with the outside world. Find out more: https://t.co/umwmuy4AZi
#gravityprotocol #oracles #crosschain #blockchain_agnostic reageer retweet
twitter:sasha35625 twitterde op donderdag 11-06-2020 om 10:34:16Around 8% of all $Waves supply is locked in $USDN contract now
On the other hand, the total supply increased by only 2% since the monetary policy update.
New Waves fuel growth. reageer retweet
twitter:thecryptomonk twitterde op maandag 15-06-2020 om 18:42:08As the first real token-free interoperability solution is being launched (@ProtocolGravity),
it's time to highlight the multiple milestones passed by @wavesprotocol since their inception in 2016. https://t.co/eTKFhYc0ZX reageer retweet
Ja, ziet er goed uit. Koers lift er ook wat op meequote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:27 schreef Afwazig het volgende:
Waves is sowieso goed bezig, een hoop ellende op de achtergrond afgelopen jaar wat nu wordt opgelost door een grote groep mensen intern en extern. Ik kijk uit naar Gravity later dit jaar.
quote:Rather calm week in Waves world, I should mention
@FUSIONProtocol partnership, and $USDN breaking $20 mil cap
It's calm before the storm, tho - several partnerships next week, pre-launch of a unique (as in nobody has it) trading product I really root for, and tons of other stuff
Node gisteren ook bijgewerktquote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:45 schreef Afwazig het volgende:
En een nieuwe gigantische update van de blockchain. Mijn node draait er al op, hele toffe nieuwe features!
https://medium.com/wavesp(...)mainnet-93eff0be6f6a
Een node draaien heeft zeker nut, de nodes houden het netwerk draaiend.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:29 schreef xaban06 het volgende:
Heeft een node draaien eigenlijk nut, wat levert het op?
5% rendement is wel lekker, maar niet met de hoeveelheid coins wat ik hebquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een node draaien heeft zeker nut, de nodes houden het netwerk draaiend.
Het draaien van een node op zich levert niets op.
Op het moment dat je op je node adres coins hebt of (veiliger) een lease naar je node start krijg je zo'n 5% per jaar van je holding aan stake revenue (door het vinden van blokken).
Je kan ook een pool beginnen, dus anderen laten leasen aan jouw node en daar een percentage van uitbetalen.
Wat bedoel je met die laatste vraag? Hoe groot? 44GB momenteelquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 13:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
5% rendement is wel lekker, maar niet met de hoeveelheid coins wat ik heb
Straks maar eens kijken.
Hoe groot is de blockchain?
Dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:19 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die laatste vraag? Hoe groot? 44GB momenteel
Voor een 4 jaar oud netwerk is het behoorlijk kleinquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik
44GB is wel groot zeg, zonde van mijn storage capaciteit
Partnershipsquote:Next week Waves highlights -
- Finally launching $usdn port to Eth, should give a very substantial liquidity boost
- The biggest thing to date in Enterprise blockchain I can think of, and probably not only for #waves
- and several amazing partnerships
Heb je je node nog?quote:
Top. Heb je al geupdate naar de laatste versie? Is wel een state restore voor nodig.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zeker.
Ik lease m'n Waves er aan en dat draait mooi door
quote:Russia is set to pilot a national blockchain-based e-voting system in September. The new system was developed in partnership between Rostelecom, Russia’s largest integrated provider, and Waves Enterprise.
Another recent blockchain e-voting experiment in Russia ended in fiasco after the system suffered a number of setbacks and attacks. The Russian government used a different blockchain provider, Bitfury, for that particular implementation, however. Artem Kalikhov, chief product officer of Waves Enterprise, told Cointelegraph that their work with Rostelecom was independent of that previous pilot. Kalikov said that the system developed by Waves employes zero-knowledge proofs and many other advanced cryptographic primitives and does not have a single point of failure.
The first run of the new system will happen for the State Duma, which is the lower house of the Federal Assembly of Russia, elections on 13 September 2020 on United Voting Day in the Kurskaya and Yaroslavskaya areas. Approximately 600,000 voters can participate in this e-voting.
According to Kalikov, the company is currently focused on scaling the system to tens of millions of users; it currently handles about 1/10th of that amount.
This is a developing story and will be updated.
Grandioos!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:56 schreef Afwazig het volgende:
Er gaat worden gestemd in Rusland via WAVES. Dat is wel ziek hoor.
[ twitter ]
https://cointelegraph.com(...)-on-waves-blockchain
[..]
In goed gezelschap met godencoin VeChainquote:Op maandag 24 augustus 2020 11:17 schreef Afwazig het volgende:
Waves nu ook op Travala. Lekker boeiend, maargoed. Het kan
[ twitter ]
Ik denk dat zoiets echt voor geen reet loopt. Vrijwel niemand gebruikt crypto als betaalmiddel maar eerder als investering / voor speculatiequote:Op maandag 24 augustus 2020 12:42 schreef fathank het volgende:
[..]
In goed gezelschap met godencoin VeChain
quote:This week in #waves world -
- $usdn at
@zerion_io
and
@mooniswap
, foray into Eth is on
-
@Fetch_ai
Partnership
- $waves perpetuals on
@OKEx
Pushed DAO to around September,10. That stuff is serious, we need more preparation.
Highlights of the next week tomorrow!
Deze winter krijg je Gravity. HODLquote:
Uhh ok, zegt mij niets, maar ik HODL al zolang dus kan nog wel een paar maanden wachtenquote:Op maandag 19 oktober 2020 08:28 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Deze winter krijg je Gravity. HODL
Stake rewards zijn prima, dus zeker.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Uhh ok, zegt mij niets, maar ik HODL al zolang dus kan nog wel een paar maanden wachten
Heeft het trouwens nog nut om te staken?
6% per jaar. Ongeveer 1 Wave per week als je 1000 WAVES staked. Prima dusquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Uhh ok, zegt mij niets, maar ik HODL al zolang dus kan nog wel een paar maanden wachten
Heeft het trouwens nog nut om te staken?
quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stake rewards zijn prima, dus zeker.
Thanks! Dat betekend ~5-6 Waves per maandquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:15 schreef Afwazig het volgende:
[..]
6% per jaar. Ongeveer 1 Wave per week als je 1000 WAVES staked. Prima dus
Je kan een node opzetten of leasen aan een pool.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Dat betekend ~5-6 Waves per maand![]()
Dan gaan we maar eens iets opzettenOf is de blockchain ontiegelijk groot
![]()
Even uitzoeken
Moet een node vanaf het internet te bereiken zijn? Of is het voldoende dat mijn node het internet kan bereiken, maar andersom niet?
Ik heb er inderdaad weinigquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan een node opzetten of leasen aan een pool.
Leasen aan een pool kost je zo'n 15% fee maar spaart je het draaien van een node uit.
Leasen aan je eigen node levert meer op maar kost je meer aan het draaien van de node.
Zet je coins nooit op je eigen node maar lease ze aan je node.
Als je node gehackt wordt, dan raak dan hooguit de coins kwijt die je hebt gestaked, niet de coins die je in de lease hebt.
Nog een voordeel is dat je precies kan zien hoeveel je al gestaked hebt, aangezien dat het saldo van het adres van je node is.
Als je "weinig" coins hebt (<10.000) dan zou ik gewoon leasen aan een pool. Van tevoren even uitzoeken hoeveel fee ze pakken.
Oh ja, als je al een server hebt dan is het geen probleemquote:Op maandag 19 oktober 2020 13:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad weinigmaar een server heb ik ookal draaien, het kost mij dus niks extra...
Ik draai mijn eigen node (Cryptin) waar mensen aan kunnen staken en betaal 90% uit.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad weinigmaar een server heb ik ookal draaien, het kost mij dus niks extra...
Dat valt nog wel mee toch? Variantie zal wat groter zijn maar over een maand bekeken zal het meer opleveren dan een pool.quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:07 schreef Afwazig het volgende:
Overigens is de kans dat je een blok vindt niet erg groot met minder dan 10k waves. Zie hier: http://dev.pywaves.org/generators-monthly/
Via Google was ik al op je website gekomen, ziet er goed uit!quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik draai mijn eigen node (Cryptin) waar mensen aan kunnen staken en betaal 90% uit.
Als je zelf een node wil opzetten heb ik daar ooit een handleiding voor geschreven. Als je er niet uitkomt kun je het altijd vragen:
https://cryptin.eu/how-to(...)-and-payout-scripts/
Ik krijg inderdaad een default waves.conf, maar daat staat enkel het volgende in:quote:Waves Node is looking for a config in the directory /etc/waves/waves.conf which can be mounted using Docker volumes. If this directory does not exist, a default configuration will be copied to this directory. Default configuration is chosen depending on WAVES_NETWORK environment variable. If the value of WAVES_NETWORK is not mainnet, testnet or stagenet, default configuration won't be applied. This is a scenario of using CUSTOM network - correct configuration must be provided. If you use CUSTOM network and /etc/waves/waves.conf is NOT found Waves Node container will exit.
1 2 3 4 | [root@vps configs]# cat waves.conf waves.blockchain.type=mainnet include "local.conf" [root@vps configs]# |
1 2 3 | [root@vps configs]# ls waves.conf [root@vps configs]# |
Mooi dat het werkt! Als je het syncen wil versnellen kun je ook de laatste blockchain state in tar file downloaden. Dit kan inderdaad een paar dagen duren. Welke Height zit je nu?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 16:06 schreef xaban06 het volgende:
Node loopt. Nu een dag (of 2?) wachten tot de blockchain in sync is. Ben benieuwd
Ik had de tar gedownload, maar kennelijk kan de Docker image daarmee niet overweg. Iets met versie fout, expected storage version 5 but got version 4, ofzo iets.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 18:25 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Mooi dat het werkt! Als je het syncen wil versnellen kun je ook de laatste blockchain state in tar file downloaden. Dit kan inderdaad een paar dagen duren. Welke Height zit je nu?
1 2 3 4 | 2020-10-20 19:10:32,743 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(kHr6N3T... -> 9PDhwf3..., txs=1) appended, diff=20ca8e89 2020-10-20 19:10:37,771 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(3m3FwWi... -> kHr6N3T..., txs=1) appended, diff=4594c5b5 2020-10-20 19:10:40,023 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(BawDTvf... -> 3m3FwWi..., txs=7) appended, diff=88344054 2020-10-20 19:10:41,936 INFO [appender-55] c.w.s.BlockchainUpdaterImpl - MicroBlock(CjwUU38... -> BawDTvf..., txs=2) appended, diff=5020ed1a |
Geen adder. Die USDN (en andere stable coins) rewards worden gegenereerd doordat de Waves die je omzet worden gestaked via een smart contract. De blocks die worden gemined worden omgezet in USDN en uitbetaald.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:19 schreef xaban06 het volgende:
Ik zie dat je ook aan USDN/DeFo staking kunt doen tegen een fors hoge rente (10-12%). Wat is het addertje?
Hmm, kan bijna niet geloven dat er geen adder is. Ik lees dat 1 USDN altijd 1 USD waard is. Dus je krijgt 'gratis' 10% per jaar door je USDN te staken?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:46 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Geen adder. Die USDN (en andere stable coins) rewards worden gegenereerd doordat de Waves die je omzet worden gestaked via een smart contract. De blocks die worden gemined worden omgezet in USDN en uitbetaald.
Het zit zo:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 21:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hmm, kan bijna niet geloven dat er geen adder is. Ik lees dat 1 USDN altijd 1 USD waard is. Dus je krijgt 'gratis' 10% per jaar door je USDN te staken?
Thanks voor de uitgebreide uitleg!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:12 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Het zit zo:
Het Neutrino protocol (https://neutrino.at/) zorgt voor algoritmische strablecoins. Er wordt op de WAVES blockchain een Stablecoin gemaakt via een smart contract (USDN, EURN, etc.). Dit smart contracts is gekoppeld aan een lading oracles die zorgt dat de prijs altijd 1:1 met de real world waarde. Ondertussen zijn de WAVES die worden ingewisseld via het smart contract voor USDN (of andere valute) onderpand voor de waarde en die WAVES worden gestaked zodat deze waarde genereren (6 WAVES + fee per block). Deze WAVES worden via het smart contract weer omgezet in fiat en uitbetaald aan iedereen die hun stablecoins staked.
WAVES is behoorlijk omhoog gegaan dus nu is Neutrino overcollateralized (meer WAVES in onderpand dan fiat). Mocht WAVES dalen en het onderpand niet voldoende zijn wordt er een extra token (NSBT) uitgegeven die wordt verkocht voor WAVES (= meer WAVES in onderpand). Deze NSBT wordt dan weer opgekocht door het smart contract als het onderpand weer stijgt.NSBT wordt ook gebruikt als governance token om users invloed te laten uitoefenen over het Neutrino protocol.
Het addertje is het risico dat je loopt als WAVES + NSBT helemaal niks meer waard is. Dus als de markt beslist dat dit niks waard is en er geen buyers zijn en heel veel sellers (USDN + WAVES).
De smart contracts zijn allemaal geaudit: https://beosin.medium.com(...)project-2d084cad5a81
• Ja je krijgt USDN als rewardquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks voor de uitgebreide uitleg!
Wellicht zijn mijn vragen in je uitleg al beantwoord, maar als je er niet in zit is het best veel informatie ineens..
- Als je USDN staked. Krijg je dan USDN als reward?
- Waarom zou men Waves staken (6%) in plaats van USDN (10% tot 15%)?
- Hoe wissel je USDN om naar Fiat?
Thanks!
Thanks!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:34 schreef Afwazig het volgende:
[..]
• Ja je krijgt USDN als reward
• Omdat de Wavesprijs kan stijgen en de USDN prijs altijd 1 USD is.
• Door ze te swappen naar USDT bijvoorbeeld en uit te cashen naar fiat via een exchange of broker. Je kan USDN via de DEX naar veel andere crypto en stablecoins omwisselen.
Je kan je USDN ook omzetten naar EURN en dit staken. Krijg je euro's ipv USDquote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks!
Mijn Waves node loopt inmiddels en ben mijn Waves aan het staken. Daarnaast een klein bedrag overgemaakt en USDN mee gekocht om te staken. Ben benieuwd
Eerste klein beetje USDN reward is binnenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 16:26 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Je kan je USDN ook omzetten naar EURN en dit staken. Krijg je euro's ipv USD.
Graag gedaan!
1 2 3 4 | +0.023355 USDN OCT 22 09:56 |
Van je eigen node bedoel je? Pas als je een block mined, dat kan lang durenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Eerste klein beetje USDN reward is binnen
[ code verwijderd ]
Waves nog niet. Is dat dagelijks/wekelijks?
Hoelang?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:27 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Van je eigen node bedoel je? Pas als je een block mined, dat kan lang duren
Dat kan variëren door variantie, tussen een minuut en ~3 maanden. In de praktijk zal het 3 tot 3,5 Waves per week zijn, dus gemiddeld zo'n 1,5 tot 2 weken tussen een blok.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoelang?Moet ik denken aan 2-3 dagen of aan weken, of?
Ik heb nu 2100 Waves wat aan mijn node leased
Dat maakt statistisch niets uit, alleen meer werk om te onderhouden.quote:Maakt het trouwens nog uit of ik:
- 1 node draai waaraan 2000 Waves wordt geleased, of
- 2 nodes draai, waar ieder node 1000 waves geleased krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |