abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:07:50 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186865928
quote:
Tiener valt 50 kilo af door elke dag naar school te lopen
De Amerikaanse scholier Michael Watson (17) woog twee jaar geleden nog ruim 168 kilo. Veel te veel voor een tiener van 1.90 meter, Michael werd regelmatig met zijn gewicht gepest. Daarom besloot hij af te vallen, mét succes.

"Door mijn hoge gewicht was mijn zelfvertrouwen nul", zegt de 17-jarige scholier Michael Watson uit Canton (Ohio) in een openhartig interview met CNN. Door zijn overgewicht had hij veel gezondheidsproblemen.

Kilo's vlogen er af
Twee jaar geleden hakte de Amerikaanse tiener de knoop door: hij woog bijna 170 kilo en wilde afvallen. Toen een scholier naar zijn kin wees en grapte: 'er hangt daar iets', gooide hij het roer om. "Die opmerking heeft me zo gekwetst. Ik wilde afvallen."

Hoe? Door gezonder te gaan eten én door elke dag naar school te gaan lopen.

Elke dag wandelde hij twee keer 20 minuten. Weer of geen weer, Michael wandelde en nam nooit meer de schoolbus.

Nooit opgeven
Deze maand is duidelijk geworden wat zijn discipline hem heeft opgeleverd. In twee jaar tijd is hij ruim 57 kilo afgevallen. Het was niet altijd makkelijk, maar Michael gaf niet op. De scholier, die voorheen te angstig was om meisjes te benaderen, zegt nu dat hij vol zelfvertrouwen is.

"Ik vraag nu zelfs meisjes mee uit", vertelt hij in het interview.

Anderen inspireren
De school van Michael gebruikt het verhaal om andere jongeren te inspireren. Zijn school roemt Michael. "Zijn verhaal is een voorbeeld van moedige, persoonlijke ontwikkeling die zeldzaam is voor een student op de middelbare school", zegt de directeur van de McKinley-school.

"Mike's besluit om het initiatief te nemen en om gezonder te leven en dat vol te houden, zal altijd bij ons blijven. Als je ervoor gaat, lukt het iedereen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)school-te-gaan-lopen

Maar ook op:

CNN: https://edition.cnn.com/2(...)hool-trnd/index.html

WTVD-TV
Ohio teen loses 115 pounds walking to school every day
Ohio teenager Michael Watson lost more than 100 pounds while walking to school each day.
9 hours ago

WNEM Saginaw
Teen loses more than 100 pounds while walking to school every day
The teen weighed 335 pounds and was often bullied about his weight. When he walks across the stage at graduation later this month, he will be 115 pounds ...
7 hours ago

WGN TV Chicago
Ohio teen loses more than 100 pounds walking to school every day
Two years ago, Michael Watson was in a rut. The 6-foot-4 inch teen weighed 335 pounds and was often bullied about his weight. "My self-confidence was zero," ...
3 hours ago

WFLA
Teen loses 115 pounds walking to school every day
A teenager lost more than 100 pounds while walking to school each day.
6 hours ago

KPRC Click2Houston
Teen loses more than 100 pounds while walking to school
Two years ago, Michael Watson was in a rut. The 6-foot-4 inch teen weighed 335 pounds and was often bullied about his weight.
1 hour ago

WPMT FOX 43
Teen loses over 100 pounds after walking to school everyday
Two years ago, Michael Watson was in a rut. The 6-foot-4 inch teen weighed 335 pounds and was often bullied about his weight. "My self-confidence was zero," ...
7 hours ago

WTVD-TV
Teenager loses 115 pounds walking to school every day
An Ohio teenager lost more than 100 pounds while walking to school each day.
9 hours ago

wlfi.com
Ohio teen loses more than 100 pounds while walking to school every day
Two years ago, Michael Watson was in a rut. The 6-foot-4 inch teen weighed 335 pounds and was often bullied about his weight.
5 hours ago

KOKI FOX 23
High school senior makes major change, drops 115 pounds over three years by walking to school
A high school senior in Ohio decided to log the miles and walk to school every day, no matter the weather, and he's showing off his dedication and hard work.
Yesterday

WTHR
Ohio school student drops over 100 pounds by walking to school every day
An Ohio high school student is showing off a new physique earned by walking to school every day for three years.
Yesterday

FOX 5 San Diego
Teen loses more than 100 pounds while walking to school every day
The school said the teen walked to school every single day — no matter the weather conditions — his sophomore, junior and senior year.
Yesterday

etc, etc etc....

Een wandelingetje van bijna 20 minuten. Voor iemand met dat gewicht is dat dus ongeveer een kilometer. Bizar dat er voor dat soort afstanden een bus rijdt.
Maar als een dikke Amerikaan dus ipv met de bus iedere dag dat stukje loopt is het in de VS bijna wereldnieuws, een 'inspiring story' en over 2 jaar komt de film uit met Leonardy di Caprio in de hoofdrol.

Kom op zeg. Ik heb vandaag 36 km gefietst naar mijn werk en toen 10km gelopen voor de avondvierdaagse. En dat is volstrekt normaal en verder het vermelden niet waard. Hoe ver is de VS afgezonken wanneer een verhaal over een dikkertje dat 1 km naar school loopt al voorpaginanieuws is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_186866003
Een klote opmerking maken tegen een dikkerdje is dus eigenlijk best een prima daad.
  Forum Admin woensdag 15 mei 2019 @ 21:13:23 #3
35723 crew  GGMM
pi_186866128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Een klote opmerking maken tegen een dikkerdje is dus eigenlijk best een prima daad.
Dat.

Ik raad ook iedereen dit regelmatig te doen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:13:38 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_186866136
Breaking news: als je meer calorieën verbrand dan je in je lichaam propt dan val je af.

Maar niet heel verrassend dat dit nieuws is in een land waar een meerderheid van de bevolking overgewicht heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_186866156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Een klote opmerking maken tegen een dikkerdje is dus eigenlijk best een prima daad.
Nee dat heet fatshaming tegenwoordig.
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 21:14:16 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_186866166
ALs je zoveel afvalt door elke dag 2x 20 minuten te lopen dan was ik nu 15 kilo :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_186866246
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:13 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat.

Ik raad ook iedereen dit regelmatig te doen.
Nee dat heet asociaal als je diegene niet kent.

Tevens waarom is dit nieuws? :') Ga naar forum.fok.com
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 mei 2019 @ 21:16:55 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186866287
Mooi toch. Jammer dat er zo zuur op gereageerd moet worden, alsof het überhaupt als wereldnieuws gebracht wordt :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:18:37 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186866374
Ook echt brengen alsof gezonder eten bijzaak was. Zul je zien dat die school ook nog om de hoek is
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:18:50 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186866385
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:16 schreef heywoodu het volgende:
Mooi toch. Jammer dat er zo zuur op gereageerd moet worden, alsof het überhaupt als wereldnieuws gebracht wordt :')
Het punt is dat het als een prestatie wordt gezien en zelfs als een 'inspiring story' dat iemand te voet naar school gaat die 1 km verderop ligt. Kom op zeg!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_186866438
Stel je voor: je leest als volwassen persoon een positief nieuwsbericht, en denkt dan: hoe kan ik hier zo cynisch mogelijk over doen, om het vervolgens op een forum te zetten.

Ook best kansloos. Stel je voor he. Wil absoluut niet impliceren dat daarvan sprake is op fok. Absoluut niet.
pi_186866449
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het punt is dat het als een prestatie wordt gezien en zelfs als een 'inspiring story' dat iemand te voet naar school gaat die 1 km verderop ligt. Kom op zeg!
Jij maakt het topic toch? Als je dit geen bijzonder ding vindt (wat het ook niet is), post het dan ook niet.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 mei 2019 @ 21:20:42 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_186866489
Hoe kun je op je 17e zo ontiegelijk zwaar zijn. Dan heb je als ouders ook wat steken laten vallen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 mei 2019 @ 21:23:38 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186866618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het punt is dat het als een prestatie wordt gezien en zelfs als een 'inspiring story' dat iemand te voet naar school gaat die 1 km verderop ligt. Kom op zeg!
Dat iemand van dik over de 150kg zijn leven omgooit en - onder meer - elke dag steevast twee keer 20 minuten gaat wandelen (geen sinecure voor iemand met zo'n gewicht), met duidelijk succes, is gewoon een prima verhaal. Geen wereldnieuws, zo wordt het ook niet gebracht, maar vast iets waar iemand ergens inspiratie uit weet te halen. Het kan echt nul kwaad, onbegrijpelijk dat mensen zelfs hier zo zuur over moeten doen. Alsof ze louter azijn drinken, wat overigens ook niet gezond is. Kun je beter elke dag gaan wandelen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186866676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe kun je op je 17e zo ontiegelijk zwaar zijn. Dan heb je als ouders ook wat steken laten vallen
Opgevoed door een alleenstaande moeder natuurlijk
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_186866787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het punt is dat het als een prestatie wordt gezien en zelfs als een 'inspiring story' dat iemand te voet naar school gaat die 1 km verderop ligt. Kom op zeg!
Fatshaming :N

Anno 2019....
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:29:18 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186866854
America, fuck yeah.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186867016
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
America, fuck yeah.
[ afbeelding ]
Smeltkaas, zo zo, doe maar culinair.



Murrica, FUCK YEAH *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2019 21:33:27 ]
pi_186867211
quote:
99s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:14 schreef Karina het volgende:
ALs je zoveel afvalt door elke dag 2x 20 minuten te lopen dan was ik nu 15 kilo :')
Hij is ook minder gaan eten en let wel: hij weegt nog steeds 118 kilo! Dat is veel!

Hij is van morbide obees naar obees gegaan. Nog tien kilo en hij heeft 'slechts' overgewicht, rond de negentig kilo zit hij pas op een gezond gewicht...

Die laatste 5 kilo zijn de lastigste uiteraard.

Nog steeds een goede prestatie natuurlijk. De ouders zouden vervolgd moeten worden voor het zo vetmesten van hun kind.
Whatever...
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:20:09 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186869075
De tering, dat joch woont nog geen 1,5 kilometer van school en ging met de bus :')
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:51:01 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 15 mei 2019 @ 23:10:12 #22
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_186870837
Ja, de Amerikaanse cultuur is best wel ziek. Lopen is daar vrij bijzonder. :') Maar hier in Rotterdam verbaast het ook best veel mensen dat ik elke dag een kwartier naar mijn werk fiets. In Friesland kijkt volgens mij niemand op van scholieren die elke dag drie kwartier tot een uur naar school fietsen (of in Ethiopië 2 uur naar school lopen)...
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_186874471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:10 schreef Kaji het volgende:
Ja, de Amerikaanse cultuur is best wel ziek. Lopen is daar vrij bijzonder. :') Maar hier in Rotterdam verbaast het ook best veel mensen dat ik elke dag een kwartier naar mijn werk fiets. In Friesland kijkt volgens mij niemand op van scholieren die elke dag drie kwartier tot een uur naar school fietsen (of in Ethiopië 2 uur naar school lopen)...
Ik woon in een 'kansenwijk' en het is hier blijkbaar volkomen normaal om de tram te nemen, al is het maar voor 1 halte. Zelfs als de tram net weg is en ze moeten 10 minuten wachten op de volgende, doen ze dat liever dan de 5 minuten lopen naar de volgende halte, waar ze moeten zijn :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Redactie Games donderdag 16 mei 2019 @ 07:49:45 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186874627
Zo blijkt maar weer dat een beetje gezond eten en elke dag een half uurtje bewegen best goed is. Overigens is afvallen geen lineair proces en op een gegeven zal ie echt wel meer moeite moeten doen om het normale gewicht te bereiken en te behouden, maar het is een start voor die jongen. Ik vind het heerlijk om elke dag met de fiets naar het werk te gaan, beter dan 2 uur in de file staan met de auto.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mr.Noodle op 16-05-2019 07:55:40 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186874669
20 minuten met de schoolbus, in mijn schooltijd was het normaal om dan te lopen. Iets langer en dan kreeg je toestemming om met de fiets te komen (fietsenstalling was niet groot genoeg dat iedereen met fietsen kwam).

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo blijkt maar weer dat een beetje gezond eten en elke dag een half uurtje bewegen best goed is. Overigens is afvallen geen lineair proces en op een gegeven zal ie echt wel meer moeite moeten doen om het normale gewicht te bereiken en te behouden, maar het is een start voor die jongen..
Ja als hij stopt met school zal hij een andere gewoonte moeten maken voor zijn beweging. Tenzij zijn baan toevallig op dezelfde afstand zit. Het is niet dat hij nog in de groei zit met zijn 1,90 meter.
Onder deze lijn niet schrijven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')