abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 6 augustus 2020 @ 15:24:41 #51
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194429163
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een hork is het ook.... de rechters trouwens ook door de schadevergoeding niet te willen toekennen en de familie maar een civiele zaak te laten aanspannen.
ja dat noemen ze dan de juiste stap nemen ... of de juiste procedures volgen
breek me de bek niet open maar dit is gewoon veel meer leed voor de nabestanden ...
maar goed Strafrecht is wel iets anders dan civiel recht of kantonrecht
je moet wel iemand ehbebn die de regels goed weet en ook de procedures goed kan uitvoeren
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:05:42 #52
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194429658
Weinig verrassend dat hij naar de Hoge Raad gaat. Het doet me een beetje denken aan de Uithofverkrachter (ook een Nieuwegeiner, maar dat terzijde). Die ging ook in beroep en in cassatie zonder enige moeite te doen om met een zinnig verhaal te komen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 17:40:25 #53
338319 ZarB
Piña colada
pi_194430985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:05 schreef Domnivoor het volgende:
Weinig verrassend dat hij naar de Hoge Raad gaat. Het doet me een beetje denken aan de Uithofverkrachter (ook een Nieuwegeiner, maar dat terzijde). Die ging ook in beroep en in cassatie zonder enige moeite te doen om met een zinnig verhaal te komen.
Als daders van dergelijke zaken in hoger beroep én cassatie gaan dan weet je dat je met echte psychopaten te maken hebt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194434873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:02 schreef RAVW het volgende:

[..]

als de eerste direct dodelijk is maak het vervolg niet meer uit of het nu 1 is of 20 ze is toch al dood
maar het is wel erg als ze alle 26 steken moet mee maken dan is het gewoon een beetje te ver en te veel van het goede
Maar daar mogen best hele hoge straffen op staan minimaal 1 jaar per messteek en dan nog wat de normale gang van zaken is bij een moord
Vanuit mijn werk heb ik aardige medische kennis opgedaan en ik kan je melden dat het menselijk lichaam vaak te robuust is om na één steek al te sterven Als dat al lukt dan moet dat zeer goed gemikt zijn recht in het hart of longen en ook dan duurt het nog enkele seconden. Beiden zijn omringt door stevig weefsel en natuurlijk de ribbenkast. Vaak zijn steekwonden dus ook rondom het buikgebied.

De kans is veel aanemelijker dat een slachtoffer nog een relatief lange tijd bij kennis is en het vrij lang duurt voordat iemand sterft, zelfs na meerdere messteken. Een mes een vrij langzaam wapen (velociteit) wat vaak enkel het aangedane weefsel verwond en dus geen omliggend weefsel meeneemt. Daarbij is de huid vrij elastisch waardoor juist veel interne bloedingen onstaan.

De doodsoorzaak is helaas vaker in de vorm van shock of doodbloeden dan in enkele seconden sterven.
Het is een vrij lange lijdensweg.

Ik kan me dan ook erg kwaad maken dat dit soort types met 15 jaar en tbs weg kunnen komen.
Dit soort monsters verdienen in mijn optiek de doodstraf en ik vind ook dat het eens tijd word dat we daar als maatschappij eens serieus naar gaan kijken.
Dit soort zieke geesten hebben geen enkele plek in de samenleving, nooit meer.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194435603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een hork is het ook.... de rechters trouwens ook door de schadevergoeding niet te willen toekennen en de familie maar een civiele zaak te laten aanspannen.
Klopt, al heb ik bij die "schadevergoedingen" altijd wel een wat naar gevoel.
Zo van; "onze geliefde is dood, maar geld maakt wel heel wat goed".

Uiteindelijk draait het altijd gewoon weer om geld.. Zo banaal eigenlijk.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:37:18 #56
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194436178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:25 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Vanuit mijn werk heb ik aardige medische kennis opgedaan en ik kan je melden dat het menselijk lichaam vaak te robuust is om na één steek al te sterven Als dat al lukt dan moet dat zeer goed gemikt zijn recht in het hart of longen en ook dan duurt het nog enkele seconden. Beiden zijn omringt door stevig weefsel en natuurlijk de ribbenkast. Vaak zijn steekwonden dus ook rondom het buikgebied.

De kans is veel aanemelijker dat een slachtoffer nog een relatief lange tijd bij kennis is en het vrij lang duurt voordat iemand sterft, zelfs na meerdere messteken. Een mes een vrij langzaam wapen (velociteit) wat vaak enkel het aangedane weefsel verwond en dus geen omliggend weefsel meeneemt. Daarbij is de huid vrij elastisch waardoor juist veel interne bloedingen onstaan.

De doodsoorzaak is helaas vaker in de vorm van shock of doodbloeden dan in enkele seconden sterven.
Het is een vrij lange lijdensweg.

Ik kan me dan ook erg kwaad maken dat dit soort types met 15 jaar en tbs weg kunnen komen.
Dit soort monsters verdienen in mijn optiek de doodstraf en ik vind ook dat het eens tijd word dat we daar als maatschappij eens serieus naar gaan kijken.
Dit soort zieke geesten hebben geen enkele plek in de samenleving, nooit meer.
Ik weet , ik kijk ehel vaak op IDnet .... bijna standaard hier aan
sommige overleven zelfs zo'n aanval
maar het is vaak een behoorlijk lijdens weg inderdaad
Alleen beroeps ( hitman) weten waak iemand wel snel uiteschakel maar doen dit vaak niet met een mes ( is te persoonlijk ) maar inderdaad tbs voor een moord vind ik ook te mild
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194437495
Voor dit soort varkens hebben we nou gratis rechtbijstand w/
.
pi_194437526
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:08 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Klopt, al heb ik bij die "schadevergoedingen" altijd wel een wat naar gevoel.
Zo van; "onze geliefde is dood, maar geld maakt wel heel wat goed".

Uiteindelijk draait het altijd gewoon weer om geld.. Zo banaal eigenlijk.
Want je moet je gewoon niet zo aanstellen en doorgaan met wat je altijd deed nadat je dochter is vermoord? En als je dat niet doet dan zijn alle gemiste inkomsten aan jezelf te wijten?
pi_194437595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:40 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als daders van dergelijke zaken in hoger beroep én cassatie gaan dan weet je dat je met echte psychopaten te maken hebt.
Kan zijn, maar het is wel gewoon een recht waar je gebruik van mag maken, proberen kan altijd. Ik gok dat iedere advocaat je dat ook zal aanraden als je tegen een dergelijke straf aankijkt en toch niets meer te verliezen hebt.
pi_194448699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Want je moet je gewoon niet zo aanstellen en doorgaan met wat je altijd deed nadat je dochter is vermoord? En als je dat niet doet dan zijn alle gemiste inkomsten aan jezelf te wijten?
Niemand "moet" iets, en ik begrijp ook wel dat ondanks het leed ook de centjes wel belangrijk worden gevonden door veel mensen.

Alleen nu krijg je wel de situatie dat de slachtoffers/nabestaanden een financieel motief kunnen hebben om "het hun aangedane leed" extra aan te dikken. Immers; "meer leed = meer geld". Dat die mogelijkheid er is doet naar mijn mening afbreuk aan de geloofwaardigheid van een slachtofferverhaal.

Dat geldt zeker voor de (volgens mij dit jaar ingevoerde) wet "immateriële schadevergoeding". Dat is een letterlijk voorbeeld van de monetarisering van leed. Ik ben daar, behalve al om de hierboven genoemde reden, erg kritisch op omdat dat letterlijk betekent dat het voor een moordenaar goedkoper zal zijn om een zwerver onder de brug te vermoorden dan iemand "met nabestaanden".
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:03:27 #61
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194456980
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:20 schreef Fer het volgende:
Voor dit soort varkens hebben we nou gratis rechtbijstand w/
Voor ons allemaal uiteindelijk.
Een advocaat doet niets anders dan ervoor waken dat de almachtige staat haar macht niet misbruikt.
Ook de meest smerige paria's hebben recht op een eerlijk proces.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:05:18 #62
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194456998
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:40 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Niemand "moet" iets, en ik begrijp ook wel dat ondanks het leed ook de centjes wel belangrijk worden gevonden door veel mensen.

Alleen nu krijg je wel de situatie dat de slachtoffers/nabestaanden een financieel motief kunnen hebben om "het hun aangedane leed" extra aan te dikken. Immers; "meer leed = meer geld". Dat die mogelijkheid er is doet naar mijn mening afbreuk aan de geloofwaardigheid van een slachtofferverhaal.

Dat geldt zeker voor de (volgens mij dit jaar ingevoerde) wet "immateriële schadevergoeding". Dat is een letterlijk voorbeeld van de monetarisering van leed. Ik ben daar, behalve al om de hierboven genoemde reden, erg kritisch op omdat dat letterlijk betekent dat het voor een moordenaar goedkoper zal zijn om een zwerver onder de brug te vermoorden dan iemand "met nabestaanden".
Die mensen hebben waarschijnlijk een lange tijd niet meer kunnen werken door dit verschrikkelijke leed.
Ik vind het niet meer dan normaal dat nabestaanden een schadevergoeding krijgen.
Ik snap niet dat we daar in Nederland zo krampachtig over doen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194457229
Dan moet je als vrouw maar nadenken voordat je buiten je volk gaat daten. Het loopt veelvuldig slecht af met dit soort naïeve types.

Intimate Partner Violence in Interracial and Monoracial Couples
quote:
Most studies on IPV have focused on monoracial couples. Among monoracial couples, rates of IPV are higher among black couples than white couples (Caetano, Ramisetty-Mikler, & Field, 2005; Caetano, Ramisetty-Mikler, & Harris, 2010). In their study of racial differences in unidirectional and bidirectional partner violence, Caetano et al. (2005) found that though rates of unidirectional violence were similar among the two groups, black couples were twice as likely as white couples to report bidirectional violence. Results also indicated that violence among black couples was more likely to be bidirectional than unidirectional. Fusco (2010) also found support for this finding that 56.3% of monoracial minority couples were involved in police-substantiated reports of IPV compared to 25.8% of White couples.

Little research exists on IPV in interracial relationships. In an examination of violence within monoracial and interracial couples, Fusco (2010) utilized police-substantiated reports of IPV to analyze event and household characteristics. She found that rates of bidirectional IPV were higher among interracial couples compared to both racial minority and White couples. Interracial couples represented as many as 17.9% of substantiated events, and these couples were 1.5 times more likely to mutually assault each other than ethnic minority couples, and twice as likely as White couples to experience a mutual assault. Interracial couples were also more likely than their monoracial counterparts to report an arrest, prior abuse, and a victim injury as a result of the current event. However, the study was based on police reports; the findings may underestimate overall IPV and only represent more serious IPV. Therefore, the first goal of this study is to examine the level of IPV among interracial couples as compared to monoracial black and white couples using a representative sample. Based on cultural ecological theory and Fusco’s study, we propose that interracial couples experience higher levels of IPV than monoracial couples.
Intimate Partner Violence in Interracial Couples: A Comparison to White and Ethnic Minority Monoracial Couples
quote:
The number of interracial couples in the U.S. is growing, but they often receive little support. Although previous studies have explored the relationship between low social support and decreased relationship satisfaction in interracial couples, there are few studies on intimate partner violence (IPV) in these couples. To better understand IPV in interracial couples compared to monoracial couples, all police-reported IPV events across a municipality were examined. Odds ratios showed differences between interracial and ethnic minority monoracial couples. Interracial couples were more likely to have a history of prior IPV (OR = 2.60), engage in mutual assault (OR = 2.36), and result in perpetrator arrest (OR = 1.71) than ethnic minority monoracial couples. Victims of IPV in interracial couples were also more likely to be injured (OR = 1.37). There were no significant differences between the couples in terms of substance use or children present during the IPV event. Differences between IPV in interracial and White couples also emerged. Interracial couples were more likely to have children present (OR = 1.84), to have a prior report (OR = 1.98), to result in victim injury (OR = 1.73), and to result in perpetrator arrest than White couples (OR = 2.18). Interracial couples were more likely to engage in mutual assault than White couples (OR = 2.94). However, interracial couples were about 50% less likely than White couples to use drugs or alcohol before or during the IPV event. Research is needed to better understand the unique challenges and needs faced by interracial couples to help them sustain healthy partnerships.
Intimate Partner Violence and Alcohol Problems in Interethnic and Intraethnic Couples

Intimate Partner Violence in Interracial and Monoracial Couples

Understanding the Elevated Prevalence of Intimate Partner Violence in Interracial Relationships
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194466843
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:05 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Die mensen hebben waarschijnlijk een lange tijd niet meer kunnen werken door dit verschrikkelijke leed.
Ik vind het niet meer dan normaal dat nabestaanden een schadevergoeding krijgen.
Ik snap niet dat we daar in Nederland zo krampachtig over doen.
Het creëert rechtsongelijkheid tussen slachtoffers. Immers; de dochter van een direkteur vermoorden is nu duurder dan de dochter van een vuilnisman vermoorden.

En dat klopt niet.
pi_194467330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:03 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

Getekend door Nicole van den Hout.
Wat is dat voor berggorilla?
pi_196483096
Ze had toch een noodknop.

twitter
  maandag 30 november 2020 @ 19:23:59 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196487954
quote:
De advocaat heeft een uitgebreid verslag neergelegd bij de Inspectie Justitie en Veiligheid. Daarin staan meer dan 40 vragen aan de betrokken instanties. Zo willen de nabestaanden onder andere weten hoe het zo voor hun dochter heeft kunnen eindigen, terwijl ze duidelijk om hulp had gevraagd.

"Laura was bang, dat communiceerde ze ook naar de politie. Ze maakte zich veel zorgen, maar toch werd ze door betrokken instanties gestimuleerd om leuke dingen te blijven doen, terwijl de politie wist dat er in het verleden ook al aangifte was gedaan tegen meneer vanwege stalking, mishandeling en bedreiging met een mes", aldus advocaat Mark van Raak. De ouders zijn ervan overtuigd dat zij en Laura met die kennis anders hadden gehandeld.

Een andere vraag is of de politie wel heeft gehandeld volgens de richtlijnen en werkinstructies die gelden bij het screenen van stalkingszaken. De nabestaanden willen ook weten waarom er niet (actiever) is gecontroleerd of M. zich wel aan zijn contactverbod hield en waarom er geen aanvullende maatregelen zijn getroffen. Zij pleiten er onder meer voor om de noodknop die Laura ook had, voortaan te koppelen aan het alarmnummer. Dat was volgens de advocaat bij Laura niet het geval.
Lees het hele artikel op:
https://www.rtvutrecht.nl(...)an-onze-dochter.html
  dinsdag 12 april 2022 @ 19:51:38 #68
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_204416362
Veroordeling voor moord op Utrechtse studente Laura Korsman blijft in stand

[…]
De advocaat van M. ging tegen de uitspraak van het hof in cassatie bij de Hoge Raad, onder meer om aan de orde te stellen dat er geen sprake is van voorbedachte rade. De verdachte beweert dat hij heeft gehandeld uit noodweer.
De Hoge Raad wees de cassatieklachten van M. af. Wel is de Hoge Raad het met de verdediging eens dat de procedure te lang heeft geduurd. Daarom is de opgelegde gevangenisstraf met vier maanden verlaagd naar veertien jaar en acht maanden.

https://www.rtvutrecht.nl(...)sman-blijft-in-stand
  dinsdag 12 april 2022 @ 19:58:29 #69
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_204416500
Zaak rond moord op Laura Korsman krijgt vervolg: pleidooi voor aanpassing strafrecht (22-2-‘22)

[…]
De ouders hebben in de strafrechtprocedure vergoeding gevraagd voor gemaakte kosten na de moord op hun dochter en voor shockschade. Het gerechtshof wees de overlijdensschade toe maar de shockschade niet, omdat dit niet binnen het strafproces zou passen.

Maar daarover denken de AG’s tot tevredenheid van advocaat Mark van Raak (raadsman ouders van Laura) anders: zij adviseren hervormingen op het punt van vergoeding van psychische schade en smartengeld.
[…]

https://www.ad.nl/utrecht(...)strafrecht~a8449db7/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')