abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 mei 2019 @ 04:30:54 #151
323401 Kijkertje
met filter
pi_186900936
Draadje:
kenvogel twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 01:06:48 NEW: Democrats ask @stevenmnuchin1 for a CFIUS review of $200M Kentucky investment by RUSAL, the Russian aluminum company that's fresh off the sanctions list, but still owned largely by the sanctioned Kremlin-allied oligarch OLEG DERIPASKA. https://t.co/0YuBchLwHk https://t.co/0RjOpDOI7n reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 17 mei 2019 @ 06:05:00 #152
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_186901076
Zelfs een Senator is betrokken bij de obstructie poging van Flynn. Wie zou het zijn? Gaetz, Nunes, Graham, of misschien een Angry Democrat?

En waarom was deze info niet door Barr vrijgegeven?
Géén kloon van tvlxd!
pi_186902194
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 00:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Update: ze zijn blijkbaar ook nog steeds aan het bakkeleien of er sprake kan zijn van executive privilege
rebeccaballhaus twitterde op donderdag 16-05-2019 om 23:25:12 Mueller’s House testimony has been stalled partly due to discussions on whether the White House’s assertion of executive privilege would limit his testimony. The DOJ’s Office of Legal Counsel is weighing the questions and is expected to provide guidance. https://t.co/Fe0UrSGsKf reageer retweet
Ik dacht te hebben gelezen ergens dat mueller tot eind mei nog onder verantwoordelijkheid zou vallen van de DOJ, daarna zou hij gewoon een burger zijn en dus makkelijker om te ondervragen. We hoeven dan niet lang meer te wachten.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 08:57:43 #154
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_186902289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 06:05 schreef Montov het volgende:
Zelfs een Senator is betrokken bij de obstructie poging van Flynn. Wie zou het zijn? Gaetz, Nunes, Graham, of misschien een Angry Democrat?

En waarom was deze info niet door Barr vrijgegeven?
De reden waarom is zich langzaam aan het ontrafelen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_186902377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 08:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik dacht te hebben gelezen ergens dat mueller tot eind mei nog onder verantwoordelijkheid zou vallen van de DOJ, daarna zou hij gewoon een burger zijn en dus makkelijker om te ondervragen. We hoeven dan niet lang meer te wachten.
Denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. De Democraten kunnen niet wachten om Mueller onder ede te bevragen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 17 mei 2019 @ 09:06:24 #156
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_186902406
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:15 schreef kladderadatsch het volgende:
Mitch McConnell, dat is de echte president van de VS momenteel.

Kijk, vooropgesteld dat Trump geen oorlog met Iran ontketend oid, alles wat hij flikt is binnen 3 maanden vergeten en vergeven zodra er weer een 'normaal' persoon in het Witte Huis zit, maar de shit die McConnell allemaal aan het uitspoken is, daar gaan ze in de VS nog lang last van hebben, en dan heb ik het echt over generaties lang last...
En hoe lang denk je dat McConnell nog in die positie zit? in 2020 zit hij ook weer in het campagnecircus, voor zijn eigen herverkiezing en in de 2018 special elections is die dieprode staat een stuk blauwer geworden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_186902745
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. De Democraten kunnen niet wachten om Mueller onder ede te bevragen.
Ben benieuwd. Verwacht dat de republikeinen ook wel goede en lastige vragen kunnen gaan stellen.
pi_186903016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Verwacht dat de republikeinen ook wel goede en lastige vragen kunnen gaan stellen.
Vrees dat de Republikeinen vooral hun uiterste best zullen doen om Trump uit de wind te houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186903135
En bovendien zijn Republikeinen tijdens verhoren altijd poeslief voor partijgenoten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 09:55:26 #160
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186903194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Verwacht dat de republikeinen ook wel goede en lastige vragen kunnen gaan stellen.
Dat zou dan de eerste keer zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 10:23:17 #161
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186903673
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 00:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waar ik meer voor vrees is dat Europa gewoon weer een kwispelend schoothondje zal zijn wanneer het aankomt op Amerika's naderende oorlog met iran, want Trump zal dreigen met 'yuge economic sactions' als we ze een 'Nee' verkopen..
Lijkt me niet. Spanje heeft al een schip teruggehaald uit de Golf wegens president Bolton's warmongering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 17-05-2019 10:51:30 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 11:08:30 #162
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186904307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 00:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waar ik meer voor vrees is dat Europa gewoon weer een kwispelend schoothondje zal zijn wanneer het aankomt op Amerika's naderende oorlog met iran, want Trump zal dreigen met 'yuge economic sactions' als we ze een 'Nee' verkopen..
Oh? Waar haal je die onzin vandaan? De EU heeft de vorige tarieven moeiteloos van tafel gekregen en zijn aangekondigde tarieven op personenauto's zijn met de noorderzon verdwenen.

Europa, behalve het VK, heeft in Irak ook niet meegedaan, we zijn uitstekend in staat om nee te verkopen tegen de VS en sancties? Hij doet maar, dan krijgt hij ze net zo hard terug en net als met China gaat dat de Amerikaanse consument en werknemer pijn doen.

Trump is helemaal niet zo moeilijk te bespelen, Rutte heeft al laten zien hoe je dat doet, gewoon de kleuter toezeggen dat hij de winnaar mag spelen voor de pers en dan met het grote mensen werk verder gaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 11:52:58 #163
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_186904869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Europa, behalve het VK, heeft in Irak ook niet meegedaan, we zijn uitstekend in staat om nee te verkopen tegen de VS en sancties? Hij doet maar, dan krijgt hij ze net zo hard terug en net als met China gaat dat de Amerikaanse consument en werknemer pijn doen.

Ik gaf het vorig jaar al aan hier, de Trump stemmers krijgen de rekening nog.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 12:08:28 #164
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186905216
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 11:52 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik gaf het vorig jaar al aan hier, de Trump stemmers krijgen de rekening nog.
Ze hebben nu al de grootste belastingverhoging in decennia dankzij de tarieven en met de escalatie met China gaat het alleen maar oplopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:48:38 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_186905849
quote:
Rep. Alexandria Ocasio-Cortez (D-N.Y.) confronted a CEO Thursday for pricing a drug designed to reduce the risk of HIV transmission at $8 in Australia but over $1,500 in the U.S.

"You're the CEO of Gilead. Is it true that Gilead made $3 billion in profits from Truvada in 2018?" Ocasio-Cortez asked Gilead CEO Daniel O'Day.

"$3 billion in revenue," he clarified.

"The current list price is $2,000 a month in the United States, correct?" she asked, referring to Truvada.

"It's $1,780 in the United States," O'Day responded.

"Why is it $8 in Australia?" Ocasio-Cortez countered.

"Truvada still has patent protection in the United States and in the rest of the world it is generic," O'Day explained, adding, "It will be generically available in the United States as of September 2020."

"I think it's important here that we notice that we the public, we the people, developed this drug. We paid for this drug, we lead and developed all the patents to create Prep and then that patent has been privatized despite the fact that the patent is owned by the public, who refused to enforce it," Ocasio-Cortez said.

“There’s no reason this should be $2,000 a month. People are dying because of it and there’s no enforceable reason for it.”
https://thehill.com/homen(...)drug-that-costs-8-in

Public_Citizen twitterde op donderdag 16-05-2019 om 17:30:45 We the people developed this drug. We paid for this drug. Despite the fact that the patent is owned by the public, we refuse to enforce it. There is no reason this should be $2,000 a month. People are dying for no reason.-@AOC on Gilead's price gouging of an HIV prevention drug https://t.co/HSYPivMjGb reageer retweet
Echt helemaal gek dat extreem linkse wijf. De laughing stock van de Amerikaanse politiek, beetje opkomen voor de levens van mensen. Nee dan godkeizer Trump en de Republikeinen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 12:52:30 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186905923
jimsciutto twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 12:47:03 Trump Admin has applied “maximum pressure” on North Korea to abandon nukes, China to change its economic model, and Iran to renegotiate nuke deal. So far, all have failed. So what’s next? Is there a plan B? reageer retweet
Terechte vraag. Wat nu?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186905935
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:52 schreef Ulx het volgende:
jimsciutto twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 12:47:03 Trump Admin has applied “maximum pressure” on North Korea to abandon nukes, China to change its economic model, and Iran to renegotiate nuke deal. So far, all have failed. So what’s next? Is there a plan B? reageer retweet
Terechte vraag. Wat nu?
Iran.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 12:57:35 #168
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186906003
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 12:51:34 All people that are illegally coming into the United States now will be removed from our Country at a later date as we build up our removal forces and as the laws are changed. Please do not make yourselves too comfortable, you will be leaving soon! reageer retweet
Removal Forces?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186906048
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:48 schreef speknek het volgende:

[..]

https://thehill.com/homen(...)drug-that-costs-8-in

Public_Citizen twitterde op donderdag 16-05-2019 om 17:30:45 We the people developed this drug. We paid for this drug. Despite the fact that the patent is owned by the public, we refuse to enforce it. There is no reason this should be $2,000 a month. People are dying for no reason.-@:AOC on Gilead's price gouging of an HIV prevention drug https://t.co/HSYPivMjGb reageer retweet
Echt helemaal gek dat extreem linkse wijf. De laughing stock van de Amerikaanse politiek, beetje opkomen voor de levens van mensen. Nee dan godkeizer Trump en de Republikeinen.
Ik vind het wel een beetje goedkoop om hier dan de CEO van zo'n bedrijf bij te betrekken, dit lijkt me meer een issue met de patentwetgeving voor medicijnen in Amerika zelf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:03:36 #170
131703 pullup
smartie
pi_186906101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:57 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 12:51:34 All people that are illegally coming into the United States now will be removed from our Country at a later date as we build up our removal forces and as the laws are changed. Please do not make yourselves too comfortable, you will be leaving soon! reageer retweet
Removal Forces?
Dat hoort wel bij de engste tweets tot nu toe
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 13:04:41 #171
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186906118
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje goedkoop om hier dan de CEO van zo'n bedrijf bij te betrekken, dit lijkt me meer een issue met de patentwetgeving voor medicijnen in Amerika zelf.
Is de prijs in de wet gezet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:09:33 #172
13309 nostra
ask why
pi_186906191
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:48 schreef speknek het volgende:
we the public, we the people, developed this drug.
Dat is gewoon volslagen onzin.

Patentwetgeving op zoiets als medicijnen blijft een precair onderwerp, en al helemaal als de overheid daar ook nog een bijzondere interesse (epidemieën en dergelijke) in heeft, maar trek die discussie dan breder en houd het bij de feiten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 13:12:12 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186906229
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:52 schreef Ulx het volgende:
jimsciutto twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 12:47:03 Trump Admin has applied “maximum pressure” on North Korea to abandon nukes, China to change its economic model, and Iran to renegotiate nuke deal. So far, all have failed. So what’s next? Is there a plan B? reageer retweet
Terechte vraag. Wat nu?
Natuurlijk is er geen plan B.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 13:13:55 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186906250
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje goedkoop om hier dan de CEO van zo'n bedrijf bij te betrekken, dit lijkt me meer een issue met de patentwetgeving voor medicijnen in Amerika zelf.
Nou, sorry, er lijkt mij alle reden om te vragen waarom een medicijn in Australie $8 kost en in de VS $1800, als de enige reden is dat er een patent op rust en dat je daarom de prijs met $1792 mag verhogen waardoor mensen letterlijk doodgaan.

Ja, de patent wetgeving is ridicuul, een medicijn waarvan de ontwikkeling en R&D door de overheid is betaald zou nooit onder een patent van een prive bedrijf moeten kunnen vallen maar dat onverlet dat dit prijsverschil letterlijk moorddadig is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 13:35:41 #175
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186906589
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 01:05:03 Breaking on @MSNBC: Ari Melber just reported that a federal judge has ordered Mueller's team to file transcripts of Michael Flynn's conversations with Russian officials. They have to submit the actual audio recordings of those conversations. The prosecutors have until May 31. reageer retweet
:9
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:36:13 #176
13309 nostra
ask why
pi_186906605
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:13 schreef Tijger_m het volgende:

[quote]
er lijkt mij alle reden om te vragen waarom een medicijn in Australie $8 kost en in de VS $1800
Dat geldt voor elk medicijn dat uit zijn patent loopt en generiek op de markt wordt gebracht door onze Israëlische vrienden, die daar overigens net zo dik aan verdienen. Het hele idee van patenten schrappen klinkt hartstikke leuk, maar dan loop je een behoorlijke kans dat het medicijn überhaupt niet ontwikkeld wordt.

quote:
een medicijn waarvan de ontwikkeling en R&D door de overheid is betaald zou nooit onder een patent van een prive bedrijf moeten kunnen vallen
Truvada, waar het hier om gaat, is ook niet ontwikkeld door de overheid, maar door Gilead als medicijn voor HIV-patiënten. De overheid was tegelijkertijd op zoek naar een medicijn om HIV te voorkomen en heeft, in samenwerking met Gilead, Truvada in studies daarnaar betrokken. En dat bleek extreem succesvol. Het CDC heeft vervolgens dat concept gepatenteerd.

Er zijn dus nogal wat nuances bij te plaatsen, vooral waarom het CDC haar patent richting Gilead niet enforcet door bijvoorbeeld royalty's te vragen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186906639
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is de prijs in de wet gezet?
Nee, maar maakt dat wat uit?

Het bedrijf kan deze winsten maken omdat het een patent heeft, als je wilt dat dat niet meer gebeurt is het zinniger om te praten over die patentwetgeving dan een moreel appèl te doen zodra je vindt dat een bedrijf een product te duur markt. Dan kan de markt dat immers niet corrigeren door een goedkoper alternatief te bieden, want patent.

Kijk, dat een bedrijf dingen heel duurt maakt is misschien moreel verwerpelijk, maar de discussie moet wat mij betreft gaan over wetgeving die dat mogelijk maakt en niet over dat bedrijven geleid worden door nare mensen. Daar heb je meer aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186906870
De markt kan sowieso nooit werken in het geval van medicijnen. Het is niet alsof er vrije keuze mogelijk is. Als je keuze is 1800 dollar betalen voor een medicijn of doodgaan is dat geen keuze. Ze zouden gewoon patenten op medicijnen af moeten schaffen en misschien ontwikkelkosten subsidiëren. Van de andere kant is de medicijnmaffia natuurlijk superwinstgevend dus het zal wel nooit veranderen.
pi_186907039
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De markt kan sowieso nooit werken in het geval van medicijnen. Het is niet alsof er vrije keuze mogelijk is. Als je keuze is 1800 dollar betalen voor een medicijn of doodgaan is dat geen keuze. Ze zouden gewoon patenten op medicijnen af moeten schaffen en misschien ontwikkelkosten subsidiëren. Van de andere kant is de medicijnmaffia natuurlijk superwinstgevend dus het zal wel nooit veranderen.
Als er generieke varianten geproduceerd mogen (en kunnen) worden van een merkmedicijn is dat natuurlijk wel degelijk een marktinvloed op de prijs van het merkmedicijn.

Zoals nostra al zegt, niemand gaat een medicijn ontwikkelen als iedereen vervolgens dat medicijn kan gaan produceren. Jij maakt dan de ontwikkelkosten, de andere partijen hebben alleen maar de productie te betalen. Die kosten subsidiëren is ook vrij link, dat kost namelijk enorme klauwen met geld en er staat in veel gevallen geen resultaat tegenover. Niet elke weg die wordt ingeslagen levert immers een werkend medicijn op. Het probleem van de bedrijven wordt er ook niet minder op, eigenlijk. Ja, ze krijgen de ontwikkelkosten vergoed, maar daarna wordt winst maken op het product alsnog lastig omdat iedereen met de resultaten van dat proces de boer op gaat.

Medicijnen zijn behoorlijk complex, zeker ook vanwege de rol in de samenleving die ze vervullen, maar ik ben er van overtuigd dat het absoluut niet beter gaat worden als de overheid de volledige taak van ontwikkeling over gaat nemen of bedrijven gaat dwingen bepaalde prijzen te hanteren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186907451
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als er generieke varianten geproduceerd mogen (en kunnen) worden van een merkmedicijn is dat natuurlijk wel degelijk een marktinvloed op de prijs van het merkmedicijn.

Zoals nostra al zegt, niemand gaat een medicijn ontwikkelen als iedereen vervolgens dat medicijn kan gaan produceren. Jij maakt dan de ontwikkelkosten, de andere partijen hebben alleen maar de productie te betalen. Die kosten subsidiëren is ook vrij link, dat kost namelijk enorme klauwen met geld en er staat in veel gevallen geen resultaat tegenover. Niet elke weg die wordt ingeslagen levert immers een werkend medicijn op. Het probleem van de bedrijven wordt er ook niet minder op, eigenlijk. Ja, ze krijgen de ontwikkelkosten vergoed, maar daarna wordt winst maken op het product alsnog lastig omdat iedereen met de resultaten van dat proces de boer op gaat.
Zodra je zegt niemand weet je al dat dit een stroman is. Iedereen die nu in dat veld werkt gaat opeens wat anders doen? Lijkt me onmogelijk. De productie kost zo veel omdat er niet echt reden is het goedkoper te maken. Echte concurrentie op gebied van medicijnen is toch niet mogelijk en immoreel, het is nogal wat om in plaats van nieuwe medicijnen te ontwikkelen de ontwikkelkosten van een medicijn meerdere keren te maken in de naam van concurrentie. Het argument dat je geen winst kan maken als iedereen het zelfde product aan kan bieden lijkt me echt uit de lucht gegrepen, het lukt op de meeste gebieden zelfs. Ik geloof niet dat bakkers allemaal geen winst maken omdat ze geen patent op brood hebben.

quote:
Medicijnen zijn behoorlijk complex, zeker ook vanwege de rol in de samenleving die ze vervullen, maar ik ben er van overtuigd dat het absoluut niet beter gaat worden als de overheid de volledige taak van ontwikkeling over gaat nemen of bedrijven gaat dwingen bepaalde prijzen te hanteren.
Ja dat snap ik daar lobbyen die bedrijven ook hard voor. Natuurlijk wil de medicijnhandel die lekker 1800 dollar voor een medicijn dat elders 8 kost dit graag in stand houden. Met de winsten die gemaakt worden kun je natuurlijk ook aardig wat opiniemakers en dergelijke dit soort discours laten maken en beargumenteren.

Als je de regels die nodig zijn voor een vrije markt neemt, ik haal ze even van wikipedia.
quote:
1 Een groot aantal vragers en een groot aantal aanbieders (de aantallen zijn zo groot dat geen enkele individuele vrager of aanbieder ook maar de minste invloed kan uitoefenen op het prijsvormingsproces);
2 Er wordt een homogeen product verhandeld (alle producten die gekocht of verkocht worden zijn in de ogen van resp. kopers en verkopers volkomen identiek en uitwisselbaar);
3 De markt is doorzichtig ofwel transparant (vragers en aanbieders hebben alle informatie);
4 Er is vrije toetreding en uittreding mogelijk (iedereen kan zonder enige belemmering als vrager of als aanbieder gaan optreden).
Dan zie je dat geen van alle ooit mogelijk zijn op de medicijnmarkt. Ergo de enige manier om dit in goede banen te leiden is de overheid het laten overnemen. Maar zoals ik al zeg er is geen animo voor.
pi_186907775
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan zie je dat geen van alle ooit mogelijk zijn op de medicijnmarkt. Ergo de enige manier om dit in goede banen te leiden is de overheid het laten overnemen. Maar zoals ik al zeg er is geen animo voor.
Het is wel erg kortzichtig om volledige controle door de overheid als enige optie te zien. Je kunt je afvragen waarom de VS er vreselijk bovenuit springt. Kennelijk kunnen medicijnen ook gewoon heel veel goedkoper dan in de VS ook zonder dat de overheid zelf de ontwikkeling en productie van medicijnen voor haar rekening gaat nemen. Veel landen kennen wet- en regelgeving die prijsstijgingen in toom houdt, terwijl de VS de prijsstelling toch vooral aan de markt overlaat. Dat is zo ongeveer de belangrijkste reden dat de VS van een land met gemiddelde medicijnprijzen naar de koploper op grote afstand is gegaan.
Zaken als het rechtstreeks adverteren van medicijnen helpt ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 15:01:01 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186908241
kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-05-2019 om 20:25:15 Updated CNBC look at Trump's financial disclosure report:* Trump declared that last year he received a 30-year mortgage loan of between $5 million and $25 million in 2018* Income dropped at Trump's Mar-a-Lago resorthttps://t.co/o8c7n0Zrts reageer retweet
Waarom heeft een immens rijke multimiljardair zo'n pietepeuterig klein hypotheekje nodig?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186908260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zodra je zegt niemand weet je al dat dit een stroman is. Iedereen die nu in dat veld werkt gaat opeens wat anders doen? Lijkt me onmogelijk.
Ik durf je wel op een briefje te geven dat geen enkel privaat bedrijf geld gaat uitgeven aan R&D van een nieuw medicijn als ze geen tijdelijke exclusiviteit kunnen krijgen op de verkoop van dat medicijn. Als jij dat een stroman vindt, soit, maar als Pfizer een viagra uitvindt en vervolgens het recept verplicht moet delen met andere bedrijven die dat vervolgens ook mogen produceren is er geen enkel incentive meer om daadwerkelijk viagra uit te gaan vinden.

quote:
De productie kost zo veel omdat er niet echt reden is het goedkoper te maken.
Productie van medicijnen is relatief goedkoop; daarom kan je de medicijnen waar AOC het over heeft voor $8 kopen in Australië. Die geven het ook niet weg ofzo.

quote:
Echte concurrentie op gebied van medicijnen is toch niet mogelijk en immoreel, het is nogal wat om in plaats van nieuwe medicijnen te ontwikkelen de ontwikkelkosten van een medicijn meerdere keren te maken in de naam van concurrentie.
Het is best mogelijk, en of het moreel is weet ik niet. Om Pfizer maar weer te nemen, dat waren ook de eerste die penicilline op grote schaal produceerden. Als je dat volledig aan de overheid had overgelaten om te doen betwijfel ik of alle soldaten op D-Day hun shotjes mee hadden gekregen.

quote:
Het argument dat je geen winst kan maken als iedereen het zelfde product aan kan bieden lijkt me echt uit de lucht gegrepen, het lukt op de meeste gebieden zelfs. Ik geloof niet dat bakkers allemaal geen winst maken omdat ze geen patent op brood hebben.
Ik zeg niet dat je géén winst kan maken, ik zeg dat het lastig is om winst te maken, wat vervolgens weer betekent dat er minder geld is voor r&d wat weer betekent dat er minder nieuwe doorbraken zijn.

quote:
Ja dat snap ik daar lobbyen die bedrijven ook hard voor. Natuurlijk wil de medicijnhandel die lekker 1800 dollar voor een medicijn dat elders 8 kost dit graag in stand houden. Met de winsten die gemaakt worden kun je natuurlijk ook aardig wat opiniemakers en dergelijke dit soort discours laten maken en beargumenteren.
Uiteraard willen ze dat in stand houden, daarom lijkt het mij zinniger om de patentwetgeving die dat mogelijk maakt aan te pakken dan om een moreel appèl te doen op bedrijven om hun producten goedkoper te maken.

quote:
Als je de regels die nodig zijn voor een vrije markt neemt, ik haal ze even van wikipedia.
Oke, bedankt.

quote:
Dan zie je dat geen van alle ooit mogelijk zijn op de medicijnmarkt.
In het ideaaltype van de volkomen concurrentie niet, maar goed, daarom is het een ideaaltype. Er is geen enkele industrie waarbij vragers en aanbieders alle informatie hebben, om maar wat te noemen, en de eerste industrie waarbij je geen startkapitaal nodig hebt om toe te treden moet ik ook nog tegenkomen.

quote:
Ergo de enige manier om dit in goede banen te leiden is de overheid het laten overnemen. Maar zoals ik al zeg er is geen animo voor.
Ik ken maar zéér weinig dingen die er beter op worden als de overheid ze volledig overneemt, en bij iets cruciaals als medicijnen zou ik toch eerst gaan kijken naar manieren om dit soort excessen in te perken dat om het volledige proces aan ambtenaren over te dragen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 15:04:25 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186908295
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 14:16:40 Will Jerry Nadler ever look into the fact that Crooked Hillary deleted and acid washed 33,000 emails AFTER getting a most powerful demand notice for them from Congress? reageer retweet
B-b-but her emails!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:15:26 #185
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186908438
Verwart hij BleachBit weer eens wat chemicaliën (en een base met een zuur)?!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:23:43 #186
64792 Mryc
play me one more song
pi_186908586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Verwart hij BleachBit weer eens wat chemicaliën (en een base met een zuur)?!
Is water nat?
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 15:45:50 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186908905
Zouden deze terug-naar-jaren-geleden berichten iets te maken hebben met de zaak Flynn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 16:45:20 #188
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186909952
Ja dus.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 16:35:05 It now seems the General Flynn was under investigation long before was common knowledge. It would have been impossible for me to know this but, if that was the case, and with me being one of two people who would become president, why was I not told so that I could make a change? reageer retweet
Overigens waarschuwde Obama Trump al voor Flynn en deed Sally Yates dat ook.
Dit is dus weer gelul.


https://amp.cnn.com/cnn/2(...)ael-flynn/index.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Ulx op 17-05-2019 16:58:51 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:16:45 #189
323401 Kijkertje
met filter
pi_186910426
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:45 schreef Ulx het volgende:
Ja dus.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 16:35:05 It now seems the General Flynn was under investigation long before was common knowledge. It would have been impossible for me to know this but, if that was the case, and with me being one of two people who would become president, why was I not told so that I could make a change? reageer retweet
Overigens waarschuwde Obama Trump al voor Flynn en deed Sally Yates dat ook.
Dit is dus weer gelul.

https://amp.cnn.com/cnn/2(...)ael-flynn/index.html
maggieNYT twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 16:59:35 Also - folks including former Obama officials, who fired Flynn, and former Trump aides like Christie, warned him against hiring Flynn. https://t.co/usYDoBJhsV reageer retweet
maggieNYT twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 17:06:31 Christie, who ran the transition with Sessions until he was dismissed right after the election, repeatedly declined to recommend Flynn for NSA. reageer retweet
Oh en Pence is ook gewaarschuwd :P


[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 17-05-2019 17:38:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 18:01:39 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186911239
justinsink twitterde op donderdag 16-05-2019 om 21:15:22 just in from Kiev:*UKRAINE PROSECUTOR SAYS NO EVIDENCE OF WRONGDOING BY BIDENS*HUNTER BIDEN, BURISMA NOT TARGETS, DESPITE GIULIANI’S PLEAS reageer retweet
Rudy ging even dirt ophalen in het buitenland om de verkiezingen te beinvloeden. Wat was daar ook alweer mee?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 18:40:38 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186911912
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 18:30:23 The House of Representatives has just passed the Equality Act in a historic milestone for the nation's most comprehensive bill to protect LGBT rights.The 236-173 vote, led by Democrats, sends the measure to the Senate. https://t.co/ykDP7SpygR reageer retweet
Mitch McConnell zal het wel weer blokkeren. Dat doet hij tenslotte altijd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 18:56:35 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186912190
Een stuk over Bill Barr die ook banden lijkt te hebben met Rusland.

https://www.newsweek.com/so-many-conflicts-so-little-time-1396435
quote:
This much is known: On Barr’s public financial disclosure report, he admits to working for a law firm that represented Russia’s Alfa Bank and for a company whose co-founders allegedly have long-standing business ties to Russia. What’s more, he received dividends from Vector Group, a holding company with deep financial ties to Russia.
Wat
Een
Toeval
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 20:51:33 #193
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186915143
Ook Barr is al sinds de jaren 80 een Russische agent.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 23:27:20 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186919949
ABCPolitics twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 22:30:17 LATEST: Treasury Sec. Steve Mnuchin has rejected a Democratic subpoena for Pres. Trump's tax returns. The showdown is likely headed for court. https://t.co/rz34NUp6S1 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 23:35:10 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186920158
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 17-05-2019 om 20:20:48 Jim Jordan's alleged role in the Ohio State scandal has now attracted the attention of the House Committee on Education and Labor, which has begun looking into it, a committee aide who asked not to be identified told NBC News. https://t.co/o7K5cP8OOw reageer retweet
Mooi zo. Dat de GOP de andere kant op kijkt als jongens worden misbruikt is lijkt me zelfs voor conservatieven te ver gaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186923750
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 20:51 schreef Ensiferum het volgende:
Ook Barr is al sinds de jaren 80 een Russische agent.
Muh Russia!!!!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 09:08:46 #197
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186923797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Muh Russia!!!!
Het wordt echt steeds zieliger, nu Barr dichter bij de waarheid komt. Walls are closing in enzo :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 mei 2019 @ 09:30:20 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186924046
Barr geeft zelf aan dat hij zaken doet met mensen/bedrijven die in dat onderzoek worden genoemd.

Dan moet je niet huilen als een bitch als men zegt dat dat de schijn van belangenverstrengeling geeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 mei 2019 @ 09:32:52 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186924076
Een poll van Fox.

kylegriffin1 twitterde op zaterdag 18-05-2019 om 00:50:05 Fox News poll: On the Russia investigation, who do you trust more? Mueller 40% Barr 22% | Mueller 45% Trump 27% reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 18-05-2019 om 00:35:56 Fox News poll: How would you describe A.G. Barr's behavior?Covering up for the president 45%Being transparent with the American people 33% reageer retweet


[ Bericht 17% gewijzigd door Ulx op 18-05-2019 09:38:47 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 09:48:48 #200
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186924222
Dat huilen als een bitch commentaar is duidelijk een gevalletje projectie.

En wat Barr betreft, maak er niet meer van dan dat er werkelijk is. Hij werkt voor een kantoor dat een Russisch bedrijf als client heeft. Shocking! Hij heeft dividenden (hoeveel?) ontvangen van een holding, dat Russische belangen heeft. Shocking!

Die Barr, via-via vage Rusland connecties! Impeachment! Landverraad!


Klinkt als een nothing burger. Je Trump-haat vertroebelt je geest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')